Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
grunnsat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:19:
Er zijn een aantal erg slechte plaatjes bij, maar die zijn allemaal van spelletjes. Ik weet niet wat de kwaliteit van de aansturing is. Van gewone TV beelden heb ik zulke slechte beelden niet gezien, wel heel mooie.
Die zijn van een Xbox 360 en worden via component aangesloten, en dat is op dit moment nog steeds de beste console met de beste aansluiting.
En over het gewone TV beeld was het enthousiasme net heel laag, men zei dat het er uitzag zoals op een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: samsung, crt
grunnsat schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:54:
[...]

Nog een quote uit dat artikel:

[...]

Zo ongeveer het enige verschil tussen HD-ready en Full HDTV is de digitale tuner met MPEG-4 decodering. Wie heeft ook al weer zo'n kabeltuner op de markt gebracht? Dus aan het einde van het jaar de Samsung WS-32Z419 ?
Ik heb zo mijn twijfels over de deskundigheid van die testers.
De hele test maakt op mij een amateuristische indruk.
Ook toen hij daar voor het eerst voorgesteld wordt als preview, stonden er nogal wat fouten in.

En neen, "full HDTV" heeft niets met MPEG4 te maken, het zou eigenlijk willen zeggen dat ie echt 1080 lijnen zou kunnen tonen.
Dat lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk, vermits je pas een verschil ziet vanaf 37" tussen 1366x768 en 1920x1080.
En je zou al een 39" CRT nodig hebben om een zichtbare diagonaal van 37" te hebben.
Kun je je voorstellen hoe groot zo'n toestel zou zijn, en hoe zwaar het zou wegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 01:47:
Dat de toestellen voor de VS markt allemaal "nep" HD zijn, daar geloof ik niets van.
Allemaal heb ik ook niet gezegd. Echter in Amerika heeft men blijkbaar geen andere eis aan een HDTV toestel dan dat het 1080i signaal getoond kan worden, met of zonder downscaling. In Europa heeft de EICTA voor de HD Ready en HDTV specificaties minimaal 720 fysieke lijnen verplicht gesteld. Er zullen zeker ook wel een aantal echte HDTV CRT toestellen in Amerika verkocht worden, zoals Sony's met de Super Fine Pitch Trinitron.
En nog eens, ik vind het stom om te kijken in de specs naar het aantal lijnen dat ie werkelijk weergeeft om dan te zeggen of het een goed HD beeld is of niet.
Wat jij stom vindt of niet doet er niet toe. Nogmaals, feit is dat de EICTA minimaal 720 fysieke lijnen verplicht stelt voor de HD Ready en HDTV specificatie. Of je dan een mooi beeld hebt is een andere zaak, er is veel kwaliteits verschil bij b.v. LCD schermen.
Wat telt is : zie je het verschil ?
Beeldkwaliteit is VEEL meer dan het aantal pixels of beeldlijnen, geometrische vervormingen zijn daar ook een belangrijk onderdeel van, kleurechtheid, enz.
Wie ontkent dat dan?
Het idee dat Samsung de dingen verder ontwikkeld heeft dan Philips klopt ook niet.
Die Slimfit beeldbuizen zijn door LG/Philips ontwikkeld, en door hen afgestoten...
Je moet je maar afvragen waarom.
Waar haal je die onzin vandaan? Zowel Samsung als LG hebben indertijd een ondiepe beeldbuis ontwikkeld. Die van Samsung heet SlimFit, die van LG-Philips SlimLine. Kijk maar eens op de web site van LG-Philips: http://www.lgphilips-displays.com/english/index.htm
Dat Philips die buizen afgestoten heeft blijkt uit dit persbericht:
26 Apr 2006 LG.Philips Displays starts 17-inch SuperSlim CRT production
Gaan we verder...
Tja, maar dan liever met 95% perfect, dan bijv. 80%.
Het verschil zul je wel merken, het idee dat je dat wel "wegregelt" is zelfbegoocheling.
Probeer maar eens wat er gebeurd als een goed toestel totaal ontregeld, dus alle instellingen op hun uiterste stand zet. Waarschijnlijk kun je dan nauwelijks nog iets zinvols zien op het scherm. Ik heb diverse inzendingen gezien van personen die een gruwelijk ontregelde eerste generatie SlimFit toch heel netjes afgeregeld kregen.
Maar uit kijktesten blijkt dat veel gebruikers geen scherper beeld merken bij een 32" LCD tov. zo'n 32" CRT die aan downscaling doet.
Dat zegt misschien iets over de kwaliteit van die LCD's......
Bij de ervaringen van de Spaanse gebruikers lees je bijv. dat analoge TV er uitziet zoals op een LCD.
Dat was één gebruiker. Ik heb andere berichten gelezen waarbij de Samsung met kop en schouders uitstak boven de LCD's die er naast stonden.
Precies alsof het krioelt van de CRT toestellen met component ingangen.
Dat weet ik ook, maar component is al jaren standaard in de US. Je hebt daar geen HDTV circuits voor nodig, zoals Loewe bijv. laat zien op enige toestellen. Erg veel verschil zit er niet tussen RGB en component, mijn Topfield kabel receiver kun je bijv. omschakelen tussen beide, en die levert zeker geen HDTV.
Bij testen van de 32PW9551 blijkt overigens een duidelijke verbetering in beeldkwaliteit als 720p of 1080i aangeleverd wordt.
Ik ben de leeftijd voor Xbox spullen al wel ontgroeid, maar bij mijn weten levert die of 480p, 720p of 1080i. Als hij ook 576p kan leveren dan zegt het meer iets over de kwaliteit van de Xbox dat een beeld in 720p of 1080i er beter uitziet op de 576p buis van de Philips dan wanneer je direct 576p aanlevert.
Ik heb zo mijn twijfels over de deskundigheid van die testers.
De hele test maakt op mij een amateuristische indruk.
Ook toen hij daar voor het eerst voorgesteld wordt als preview, stonden er nogal wat fouten in.
Het is een soort van betere gebruikers test. Er is geen test apparatuur o.i.d. aan te pas gekomen, blijkbaar hebben ze alles in de showroom van een dealer bekeken.
En neen, "full HDTV" heeft niets met MPEG4 te maken, het zou eigenlijk willen zeggen dat ie echt 1080 lijnen zou kunnen tonen.
Opnieuw, wat jij graag zou willen hebben is niet hetzelfde als wat genormaliseerd is. De eisen voor het beeld bij de HDTV specificatie zijn exact hetzelfde als bij HD-Ready. Het verschil zit hem in de eisen aan de tuner, die moet MPEG-4 kunnen decoderen voor DVB-T ontvangst. Kijk één en ander maar na in de HD-Ready en HDTV licenties op de web site van de EICTA : http://www.eicta.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geen matches
Zal de prijs niet veel duurder worden door de televisie uit te rusten met een digitale tuner met MPEG-4 decodering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Dark Matter schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 08:58:
Zal de prijs niet veel duurder worden door de televisie uit te rusten met een digitale tuner met MPEG-4 decodering?
Mogelijk, echter je moet de prijs van een losse DVB-T c.q. DVB-C tuner met MPEG-4 decoder plus een HD-Ready TV toetsel vergelijken met die van een TV toestel met ingebouwde MPEG-4 tuner. Eén van beide heb je nodig om HDTV te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:21:
Wellicht is het een optie om er een mail aan te wagen (als we dag met z'n tienen doen, dan hebben we best redelijk kans om een eenduidend antwoord te kunnen krijgen ;) )

EDIT:
Trouwens, het staat er bij alle toestellen bij, onderaan de pagina (o.a. de TX-R3079WH dus)

• 3:2 Pull Down (Correction for film productions transferred to video).
• Maximum of 800 lines horizontal resolution
• Color temperature controls.
• BBE high definition sound processing

Geen full HD dus :'(
Eh ... full of true HD is 1080p. Der zijn nog maar een handje vol van dat soort toestellen en die zijn lichtelijk overdreven duur.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 01:47:
Beeldkwaliteit is VEEL meer dan het aantal pixels of beeldlijnen, geometrische vervormingen zijn daar ook een belangrijk onderdeel van, kleurechtheid, enz.
Iedereen hier begrijpt dat! Maar aantal pixels/beeldlijnen kan, bij het gelijk blijven van alle andere aspecten, een veel mooiere kijkervaring opleveren. En de hoge resolutie merk je 100% met een goede HD film! Echt veel meer detail, bij mijn lcd (die nou verkocht is) vond ik de resolutie echt schitterend, alleen de kleuren en contrast bleven achter helaas... vandaar de reden van verkoop.

En daarom wil ik een tv met minimaal 720 beeldlijnen, waarbij de rest uiteraard ook goed moet zijn.

Iedereen kan hier wel gaan schreeuwen dat er meer is dan alleen pixels en je ook naar andere tv's moet kijken, maar het aantal pixels is voor mij wel een vereiste. Ik koop geen tv die niet HD echt kan weergeven, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30

fulgore

goud

Geen matches
LG.Philips Displays zet activiteiten voort

16 mei 2006 10:28 uur

AMSTERDAM (Dow Jones)--LG.Philips Displays International, een joint venture van Koninklijke Philips Electronics en het Zuid-Koreaanse LG Electronics, zegt door te gaan met de productie van traditionele beeldbuizen en componenten in Brazilie, China, Indonesie, Korea, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Het syndicaat van financiers staat achter de continueringsplannen, aldus LG.Philips Displays dinsdag in een persbericht.

In de media werd de afgelopen tijd gespeculeerd over mogelijke desinvesteringen in Azie door LG.Philips Displays.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Dethroned schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:17:
Eh ... full of true HD is 1080p. Der zijn nog maar een handje vol van dat soort toestellen en die zijn lichtelijk overdreven duur.
1080i is voor LCD en plasma erg lastig, ze moeten er intern een p variant van maken (bij een 1080 x 1920 scherm), dus deïnterlacing. De i aansturingen zijn typisch bedoeld voor een analoge beeldbuis.

Ik meen dat je voor 1080p zelfs een dubbele aansluiting nodig hebt (dual port) in verband met de max. bandbreedte van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Geen matches
Wat is dan ongeveer de procentuele verbetering van beeldkwaliteit tussen: pal - 720p - 1080i en 1080p bij normale televisie-uitzendingen via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: crt
---rrr--- schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:54:
Wat is dan ongeveer de procentuele verbetering van beeldkwaliteit tussen: pal - 720p - 1080i en 1080p bij normale televisie-uitzendingen via de kabel?
Eerder een procentuele achteruitgang aangezien je steeds verder van de native resolutie van het scherm gaat zitten. Dat is bij plasma/lcd schermen het belang. Bij CRT is er geen achter/voorruit gang, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

---rrr--- schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:54:
Als je alleen maar normale tv kijkt kan je het beste een gewone crt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Geen matches
Ik wil de tv voor de nabije toekomst aanschaffen. Het meest zal er normale tv en divx-jes op worden gekeken, soms dvd's en zelden hddvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
---rrr--- schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:14:
Ik wil de tv voor de nabije toekomst aanschaffen. Het meest zal er normale tv en divx-jes op worden gekeken, soms dvd's en zelden hddvd's.
Ook voor dvd's en divx-jes kan je het beste een gewone tv houden.

Ik, daarentegen, heb al 600GB aan HD materiaal en ben helemaal verslaafd aan die resolutie en detail. De voornaamste reden waarom ik een tv zou kopen zou zijn om films te kijken in me HT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
Geen matches
Bartjuh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:25:
[...]

Ik, daarentegen, heb al 600GB aan HD materiaal en ben helemaal verslaafd aan die resolutie en detail. De voornaamste reden waarom ik een tv zou kopen zou zijn om films te kijken in me HT ;)
Ik zou de tv ook zeker voor gewone dvd tjes kopen, aangezien ik een dvd speler heb die de discs upscaled is dat al mooier dan een gewone tv, denk ook aan prog.scan wat al mooier kan zijn dan een gewone.

BM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Geen matches
http://img362.imageshack.us/img362/5084/100b17805nx.jpg
Indien je deze link aanklikt dan is het beeld niet goed, maar indien je deze http://www.hifi-forum.de/viewthread-95-2889-24.html
link aanklikt en even naar beneden scrollt dan is ie wel goed rarara hoe kan dat

Dit kwam ik net op de duitse site tegen. Volgens mij was dit plaatje ook op een Franse site aanwezig en daar stond rechtsboven een kromming in het beeld.

Weet iemand of er 2 verschillende versies van deze tv komen? Namelijk de WS-32z409 T of P uitvoering.??

Bas

[ Voor 36% gewijzigd door BaseM op 16-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
BaseM schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:46:

Weet iemand of er 2 verschillende versies van deze tv komen? Namelijk de WS-32z409 T of P uitvoering.??

Bas
Dat zijn vermoedelijk regionale versies die geen invloed hebben op de functionaliteit. In Engeland hebben ze nog weer twee andere versies, waarvan één met een DVB-T tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bartjuh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:28:
[...]

Iedereen hier begrijpt dat! Maar aantal pixels/beeldlijnen kan, bij het gelijk blijven van alle andere aspecten, een veel mooiere kijkervaring opleveren. En de hoge resolutie merk je 100% met een goede HD film! Echt veel meer detail, bij mijn lcd (die nou verkocht is) vond ik de resolutie echt schitterend, alleen de kleuren en contrast bleven achter helaas... vandaar de reden van verkoop.

En daarom wil ik een tv met minimaal 720 beeldlijnen, waarbij de rest uiteraard ook goed moet zijn.

Iedereen kan hier wel gaan schreeuwen dat er meer is dan alleen pixels en je ook naar andere tv's moet kijken, maar het aantal pixels is voor mij wel een vereiste. Ik koop geen tv die niet HD echt kan weergeven, punt.
Daar kan ik inkomen, maar als hij slechte geometrie heeft, heeft hij voor mij al afgedaan, dit hoort overduidelijk in het rijtje van de beeldkwaliteit thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:25:
[...]

Volgens mij zul je dan met een CRT ook niet goed zitten, omdat die te klein zijn om vanop een comfortabele kijkafstand de volledige 1080 lijnen kunnen appreciëren.
Dat merk je ook bij de LCD's, die beginnen maar met 1920x1080 vanaf 37", en op die grootte zul je maar weinig CRT TV's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bartjuh schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:28:
[...]

Ook als je 720 kromme lijntjes krijgt ?
Deze is echt verschrikkelijk, en ja, het zal wel weer aan de camera liggen, of een maandagmorgen toestel zijn (het zoveelste ondertussen) :

http://sirob14.free.fr/MIRE%2016-9%2001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:09:
[...]

Ook als je 720 kromme lijntjes krijgt ?
Deze is echt verschrikkelijk, en ja, het zal wel weer aan de camera liggen, of een maandagmorgen toestel zijn (het zoveelste ondertussen) :

http://sirob14.free.fr/MIRE%2016-9%2001.JPG
Deze is trouwens ook heel leuk, die gebruiker gaat zijn toestel trouwens laten omruilen, en hoopt dat het beter zal zijn (Frans forum, maar het zal aan de camerahoek gelegen hebben :D).

http://img225.imageshack.us/img225/4150/10018003kn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Matched: samsung
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:20:
Deze is trouwens ook heel leuk, die gebruiker gaat zijn toestel trouwens laten omruilen, en hoopt dat het beter zal zijn (Frans forum, maar het zal aan de camerahoek gelegen hebben :D).

http://img225.imageshack.us/img225/4150/10018003kn.jpg
Voorop staat natuurlijk dat Samsung dit exemplaar nooit zo had mogen afleveren. Echter iedereen die wel eens met een PC monitor gestoeid heeft herkent dit als een "kussen vormige" afwijking, die heel simpel is weg te regelen. In het service manual van de Samsung is dit terug te vinden onder H-Parabola.

[ Voor 3% gewijzigd door grunnsat op 17-05-2006 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb nog niet eerder gereageerd, maar ben toch wel heel erg geinteresseerd in deze tv. Valt op dat hij af fabriek dus blijkbaar niet echt goed ingesteld is.

Een mooi beeld is echt mogelijk dat hebben we al gezien, maar het lijkt dus wel verstandig deze tv gewoon hier in Nederland te kopen ivm het eventueel omruilen bij niet weg te regelen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:04:
[...]

Volgens mij zul je dan met een CRT ook niet goed zitten, omdat die te klein zijn om vanop een comfortabele kijkafstand de volledige 1080 lijnen kunnen appreciëren.
Dat merk je ook bij de LCD's, die beginnen maar met 1920x1080 vanaf 37", en op die grootte zul je maar weinig CRT TV's vinden.
HD heb je ook in de 720p vorm ;) En 1080 kan je perfect downscalen naar de 800 lijnen van de samsung :) 32" is zat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:06:

HD heb je ook in de 720p vorm ;) En 1080 kan je perfect downscalen naar de 800 lijnen van de samsung :) 32" is zat voor mij.
Voor zover we nu weten zet de Samsung 1080 lijnen op het scherm. De 800 lijnen informatie komt van een Amerikaans model dat dezelfde kast heeft als de 409. Echter in het typenummer van het Amerikaanse toestel staat 308, en m.i. kun je daar uit afleiden dat er een ander (eerste generatie) chassis in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

grunnsat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:41:
[...]
Voor zover we nu weten zet de Samsung 1080 lijnen op het scherm. De 800 lijnen informatie komt van een Amerikaans model dat dezelfde kast heeft als de 409. Echter in het typenummer van het Amerikaanse toestel staat 308, en m.i. kun je daar uit afleiden dat er een ander (eerste generatie) chassis in zit.
Oh, dat wist ik niet eens :D (ben niet echt up-to-date blijkbaar :P ) Dan is het echt de eerste tv van een dergelijk formaat die zoveel lijnen op een scherm kan toveren! Kleinste lcd die 1920x1080 kan is 37" ....

edit; scherm => tv ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 17-05-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bartjuh schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:50:
[...]

Oh, dat wist ik niet eens :D (ben niet echt up-to-date blijkbaar :P ) Dan is het echt het eerste scherm van een dergelijk formaat die zoveel lijnen op een scherm kan toveren! Kleinste lcd die 1920x1080 kan is 37" ....
Eerste TV die dat kan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:13:
[...]

Eerste TV die dat kan dan ;)
Het is de vraag of de 1920 pixels gehaald worden, maar ok. Dit is echt niet nieuw, Sony heeft al jaren beeldbuizen die 1080 lijnen halen. Vergeet niet dat HDTV 10, 15 jaar geleden al bestond in demonstratie opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 07:26:
[...]

Voorop staat natuurlijk dat Samsung dit exemplaar nooit zo had mogen afleveren. Echter iedereen die wel eens met een PC monitor gestoeid heeft herkent dit als een "kussen vormige" afwijking, die heel simpel is weg te regelen. In het service manual van de Samsung is dit terug te vinden onder H-Parabola.
Ja, natuurlijk weet ik wel pincushion distortion is, maar ik geloof niet dat het allemaal zo eenvoudig bij te regelen is.
Mocht dat zo zijn dan zouden ze af fabriek wel in orde zijn.
Ik vind het trouwens allesbehalve normaal dat een koper van zo'n TV eventjes in een verborgen servicemenu maar moet alles gaan bijregelen tot het acceptabel is.
Zo'n servicemenu zou je als gebruiker enkel mogen nodig hebben als je echt zelf wilt tweaken, want het is een riskante zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Zover ik begrepen heb heeft deze tv 800 lijnen.

Dat een crt 1080i kan weergeven komt omdat het interlaced is.
Er kan dus met +/- 540 lijnen 1080i weergegeven worden, omdat de lijnen om en om getoond worden.
Voor 720P is echter daadwerkelijk minimaal 720 lijnen nodig, omdat deze lijnen tegelijk getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Valt er naar Samsung Benelux helemaal geen email te versturen, kan nergens een email adres vinden.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

BaseM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:06:
Valt er naar Samsung Benelux helemaal geen email te versturen, kan nergens een email adres vinden.

Bas
Niet via hier ?

http://www.samsung.com/nl...rvicelocations/index.asp#

En dan linksonder bij het "stel vragen per e-mail" plaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:
[...]

Ja, natuurlijk weet ik wel pincushion distortion is, maar ik geloof niet dat het allemaal zo eenvoudig bij te regelen is.
Ik vind het trouwens allesbehalve normaal dat een koper van zo'n TV eventjes in een verborgen servicemenu maar moet alles gaan bijregelen tot het acceptabel is.
Zo'n servicemenu zou je als gebruiker enkel mogen nodig hebben als je echt zelf wilt tweaken, want het is een riskante zaak.
Juist zoiets moet vanaf de fabriek goed zijn.

Normaal moet je al helemaal niet in het servicemenu komen, het zit niet voor niets zo goed verstopt altijd.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:54:
[...]

Waarom niet? pak een willekeurige PC monitor, en ga maar spelen met de instellingen. KIjk dan maar eens hoe makkelijk je een prachtig kussen maakt.
Ik heb de indruk dat ze in de fabriek alleen maar standaard instellingen laden. Dat is natuurlijk niet zo als het hoort (als het waar is).
Zo heb ik het ook niet geschreven of bedoeld. Dat bijregelen zou normaal gesproken niet nodig moeten zijn, maar als het wel moet gebeuren, dan dient het gedaan te worden door de leverancier of door een Samsung service technicus. Aan de andere kant kan een technisch begaafde koper dat werk misschien net zo goed, of zelfs nog beter doen omdat hij meer tijd heeft.
Dat valt wel een beetje mee, zolang je tenminste niet aan option bytes gaat sleutelen waarvan je de betekenis niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:55:
Zover ik begrepen heb heeft deze tv 800 lijnen.

Dat een crt 1080i kan weergeven komt omdat het interlaced is.
Er kan dus met +/- 540 lijnen 1080i weergegeven worden, omdat de lijnen om en om getoond worden.
Voor 720P is echter daadwerkelijk minimaal 720 lijnen nodig, omdat deze lijnen tegelijk getoond worden.
Onjuist, je hebt nog steeds 1080 lijnen nodig om het native weer te geven. Bij 540 lijen zou het beeld telkens verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
+/- 540 lijnen, dus iets meer als 540 lijnen zodat je de lijnen niet op elkaar hoeft te plaatsen.

De truc is dat je 1080 interlaced kunt laten zien met minder dan 1080 lijnen omdat je de lijnen dus niet tegelijk hoeft te laten zien.

Hiervan maken meerdere crt hdtv's gebruik.

Crt beeldschermen hebben geen native resolutie.

[ Voor 35% gewijzigd door Dark Matter op 18-05-2006 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Om het geheel even op een rijtje te zetten:

Bij 1080i moet het passieve deel van de beeldnuis (fosfor & masker) in staat zijn 1080 lijnen te laten zien. Het actieve gedeelte hoeft slechts 540 lijnen per scan op het scherm te zetten, en wel zodanig dat er een lijn ruimte zit tussen iedere twee lijnen die getekend worden. Bij de volgende scan worden dan die tussen liggende lijnen op het scherm gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
grunnsat schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 07:10:
Om het geheel even op een rijtje te zetten:

Bij 1080i moet het passieve deel van de beeldnuis (fosfor & masker) in staat zijn 1080 lijnen te laten zien. Het actieve gedeelte hoeft slechts 540 lijnen per scan op het scherm te zetten, en wel zodanig dat er een lijn ruimte zit tussen iedere twee lijnen die getekend worden. Bij de volgende scan worden dan die tussen liggende lijnen op het scherm gezet.
Dat zou dan betekenen dat er toch daadwerkelijk 1080 lijnen beschikbaar zijn op het scherm om 1080i weer te geven.

Dan vind ik het vreemd dat al die 1080i crt toestellen geen 720p weergeven, maar upscalen naar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Dark Matter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 07:41:

Dat zou dan betekenen dat er toch daadwerkelijk 1080 lijnen beschikbaar zijn op het scherm om 1080i weer te geven.
Ja, dat klopt. Anders zou het immers 540p zijn?
Dan vind ik het vreemd dat al die 1080i crt toestellen geen 720p weergeven, maar upscalen naar 1080i.
"Al die 1080i crt toestellen"? Die ken ik niet, laat staan dat ik weet of ze 720p upscalen. Welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Geen matches
Bijvoorbeeld de sony's xbr 960 en 970.

De 960 heeft de super fine pitch tube en de 970 niet.
De 960 heeft dus een kleine afstand tussen de phosphor punten en kan daardoor een groot aantal lijnen tonen.
Echter de 970 heeft geen super fine pitch tube.
Toch kunnen beide toestellen 1080i weergeven en upscalen ze 720p naar 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Dark Matter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 07:56:
Bijvoorbeeld de sony's xbr 960 en 970.

De 960 heeft de super fine pitch tube en de 970 niet.
De 960 heeft dus een kleine afstand tussen de phosphor punten en kan daardoor een groot aantal lijnen tonen.
Echter de 970 heeft geen super fine pitch tube.
Toch kunnen beide toestellen 1080i weergeven en upscalen ze 720p naar 1080i.
Hoe kom je tot die conclusie? Ik zie wel in de specs staan "Display Resolution : HD (1080i)", maar dat kun je ook als maximum opvatten. Het gaat tenslotte om een CRT, en niet om LCD of plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Je hebt gelijk.
Er zijn crt's die minder weergeven, echter ik zie nu dat dan geen hdtv's maar edtv's zijn.
Ook wel emotion television genoemd.

Waarschijnlijk kunnen sommige hdtv crt's geen 720p weergeven omdat dit een hogere frequency vereist vergeleken met 1080i.

Over die sony's etc bestaat veel discussie of ze wel of niet 720p weergeven.

Terug naar de samsung:

Dit betekent dan inderdaad dat de samsung 1080i "native" kan weergeven.
Dat zou wel mooi zijn.
pal, 720p en 1080i zonder conversie.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Matter op 18-05-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Dark Matter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:34:

Dit betekent dan inderdaad dat de samsung 1080i "native" kan weergeven.
Dat zou wel mooi zijn.
pal, 720p en 1080i zonder conversie.
(480i, 480p NTSC), (576i, 576p PAL), (720p, 1080i HD) native op het scherm
Dat is wat Samsung Duitslang mij verteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Geen matches
Hoe bedoel je 1080i native ? Zonder upscaling ? Vind het schandalig als je daar nog mee moet opletten. 1080i =1080i. Zou eigenlijk alleen moeten staan bij monitors die dit native kunnen. Zijn er voorbeelden van beeldschermen die dit doen middels upscaling dan ? Was mij nl niet opgevallen en hoe moet je daar dan achterkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Dethroned schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:06:
Hoe bedoel je 1080i native ? Zonder upscaling ? Vind het schandalig als je daar nog mee moet opletten. 1080i =1080i. Zou eigenlijk alleen moeten staan bij monitors die dit native kunnen. Zijn er voorbeelden van beeldschermen die dit doen middels upscaling dan ? Was mij nl niet opgevallen en hoe moet je daar dan achterkomen ?
Zonder downscaling bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Tot schrik van alle sceptici, er is een hele familie van Samsung TV toestellen in deze range:

WS-32Z408D
WS-32Z409P
WS-32Z409T
WS-32Z40HN
WS-32Z40HTQ
WS-32Z419D

Ze zijn er blijkbaar met één tuner, twee tuners, en ook met een digitale tuner + CI slot. Diverse van deze modellen hebben ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing, dus dat beloofd nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
grunnsat schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:
Tot schrik van alle sceptici, er is een hele familie van Samsung TV toestellen in deze range:
ROFL :) >:) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Veel modellen, ja.
Hopelijk iets minder problemen dan er tot nu toe geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is erg populair ja. Nou moet ik wel eerlijk zeggen t is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Geen matches
grunnsat schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:

WS-32Z408D
WS-32Z409P
WS-32Z409T
WS-32Z40HN
WS-32Z40HTQ
WS-32Z419D

Ze zijn er blijkbaar met één tuner, twee tuners, en ook met een digitale tuner + CI slot. Diverse van deze modellen hebben ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing, dus dat beloofd nog wat.
Voelt iemand zich geroepen om een overzicht te maken van de verschillen tussen deze modellen? :)

Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van twee tuners (misschien een niet al te snuggere vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen matches
Resinman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:31:
[...]

Voelt iemand zich geroepen om een overzicht te maken van de verschillen tussen deze modellen? :)

Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van twee tuners (misschien een niet al te snuggere vraag)?
Wat 2 tuners betreft:
Picture in Picture is mogelijk zonder gebruik te maken van een externe tuner zoals een hdd- of videorecorder.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik ben ook benieuwd naar een overzicht, want ik kom niet verder dan

WS-32Z408D Engeland, met Freeview tuner,
WS-32Z409TQ Engeland (geen Samsung link gevonden)
WS-32Z409P Oost Europa geen HD ready logo en onduidelijk is of deze met of zonder HDMI is, 2 tuners en Picture in picture vermelding
WS-32Z409T Spanje, Duitsland, Frankrijk, HD ready logo 1 tuner

Ik ben ook nog hier de CW-32Z409PQ & CW-32Z409TQ tegengekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Domba op 19-05-2006 10:57 . Reden: link toegevoegd ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Heb daarom ook gister ff een email richting Samsung gestuurd. Wilde zelf ook weten wannneer de apparaten op de Nederlandse markt komen. ( en de hdtv ontvanger ook).
Tot op heden nix terug gehad.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Geen matches
HD-ontvanger. Volgende week de zwarte. De week erna de zilvere.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet uw dat Shiver ?? ik ben verteld door Bobshop week 22 maar die andere winkels zegen inclusive Samsung zelf "ik weet het nie" :? maar heb ook gelezen dat het na het WK uitkomt ?? dit is typisch Samsung niemand weet van niks waaneer hun spullen verkrijgbaar is, het is altijd zo geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Had ik maar nooit zaken gedaan met Samsung.
Week 20 is week 21 geworden voor de zwarte uitvoering en zelfs week 22 voor de zilvere uitvoering.

Ik zou graag een goede naam behouden maar met zo'n toeleverancier als Samsung lukt dat niet echt.
Aldus mijn leverancier voor de decoder. Van hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb net BestelICT gebeld en die zegt "weet nie maar het gaat lang duren", dus daar heb je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Resinman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:31:

Er zitten veel regionale modellen bij, er is bijv. een model voor Iran en Nieuw Zeeland.

Voor ons zijn er waarschijnlijk drie modellen van belang:

WS-32Z409P - twee tuners
WS-32Z409T - één tuner
WS-32Z419D - digitale tuner met CI slot.

Let wel, dit is mijn eigen interpretatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik zie de Samsung niet meer op de BCC site staan. Die stond er dus wel. Enig idee wat ermee gebeurt is? Hebben ze besloten om het toestel toch niet te gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:23

sphere

Debian abuser

Geen matches
grunnsat schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:13:
Er zitten veel regionale modellen bij, er is bijv. een model voor Iran en Nieuw Zeeland.

Voor ons zijn er waarschijnlijk drie modellen van belang:

WS-32Z409P - twee tuners
WS-32Z409T - één tuner
WS-32Z419D - digitale tuner met CI slot.

Let wel, dit is mijn eigen interpretatie!
Ik ben benieuwd of de tuner HD is, en wat het prijsverschil is, losse HD tuner kost dacht ik 300 euro ofzo.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Resinman schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:26:
Ik zie de Samsung niet meer op de BCC site staan. Die stond er dus wel. Enig idee wat ermee gebeurt is? Hebben ze besloten om het toestel toch niet te gaan verkopen?
In Nederland komt hij pas na 1 juli op de markt, dus dat duurt misschien nu nog wel twee maanden. Wellicht dat BCC bij nader inzien die termijn veel te lang vindt om het toetsel nu al op de web site te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:42
wat heeft in hemelsnaam een digitale HD turner met topic over beeldbuis van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
J_star schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:46:
wat heeft in hemelsnaam een digitale HD turner met topic over beeldbuis van samsung?
Dat is heel eenvoudig. De Samsung 32-WS419D CRT TV heeft een digitale tuner. Samsung brengt in Nederland ook digitale HDTV tuners (dus met MPEG-4) op de markt voor kabel HDTV. Het zou dus best voorstelbaar kunnen zijn dat de 32-WS419D ook een HDTV tuner heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
De inkoopactie op inkoopacties.net is afgelopen. Daar zeiden ze dat de tv in het derde kwartaal uit komt, en dat ze proberen alle problemen op te lossen tegen die tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Geen matches
Heeft een inkoopactie nog wel zin nu deze straks gewoon in de winkel te kopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
Resinman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:47:
Heeft een inkoopactie nog wel zin nu deze straks gewoon in de winkel te kopen is?
Daarom is hij ook afgelopen/gestopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Bartjuh schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:04:
[...]

Daarom is hij ook afgelopen/gestopt ;)
Dat had ik al begrepen ;) maar ik vroeg me af of we alsnog een korting kunnen krijgen bij bv een mediamarkt of BCC. 39 Samsung toestellen is niet niks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik kan op de site van Samsung.nl niets vinden, (waar de mail van samsung voor antwoorden nar verwees) dat zij in het derde kwartaal deze TV op de markt brengen, alleen Satplaza maakt melding hiervan.
Is er een andere bron of mail dat samsung in Nederland in het derde kwartaal met deze TV komt?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Domba schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:35:
I
Is er een andere bron of mail dat samsung in Nederland in het derde kwartaal met deze TV komt?
Ik heb zelf een mailtje van Samsung gehad dat ze het toestel wel op de markt brengen. Er stond niet bij dat dit het derde kwartaal zou gaan gebeuren, maar gezien de vraag in de rest van Europa en de aanloop probleempjes lijkt mij dat wel heel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34

Gorefest

serial killer.

Er is een leuke vergelijkings test gemaakt tussen de Samsung & de Philips.
Deze tester heeft beide TV's thuis staan en in dezelfde situaties foto's gemaakt.

Zijn conclusie is dat de Philips een stuk beter performed dan de Samsung.
Ook als ik naar de screenshots kijk zie ik dat de philips een stuk beter is wat betreft, overscan, geometrie, scherpte en kleur. Zie hier de screenshots --> Screens
Zie hier de vertaling uit babelfish.
Hello, I have been having for a few days the Philips but as the aesthetic one of samsung I like and those 40cm of bottom come something to me better q the 52 of the Philips I was decided to buy it and to choose between the two. Samsung arrived to me yesterday and first nothing else to ignite it and to put the TV (analogical cable) it was to verify if porq had connected the antenna correctly tele were seen considerably badly, some described it as if they were seeing a LCD and is enough similar the sensation, few details and an effect as if water by the image fell. Despues of this deception I put myself to form tele and something improved but far from it it arrives at the height of the Philips. Seeing this or I was decidio q would not have left with this tele but or q I have it in house I continued testing. Dvd miserly q I have I connected it by RGB and q is seen rather better the TV by cable but even so by much q attempt to fit it better I do not get to see it as well as the Philips but there is no as much difference here. Later I happened to prove something q seems q people it does not have many desire to prove and it is to connect the PC by hdmi yes (, already q according to the manual not can but q is going away to him to do I am not created all the q put the manuals) and for surprise of all it works to first. I have to say q has overscan to 720p and 1080i but something less q Philips and q the definition of the letters is worse but even so it is possible to be sailed without excessive problems. I proved divx, videos hd, and call of duty 2 and in the videos I have not noticed much difference between the Philips and samsung as far as general quality (in colors yes porq was not possible to me to equal them with Philips q for my are seen better) but in the game to 1080i if q I noticed MUCH better quality in the Philips. I tried to connect the PC to the TV by components but to the equal q with the Philips it was impossible to me with a cable dvi-components thus q by components not as no of the two is seen. The problems of geometry in samsung much more are pronounced q in a Philips aunq I imagine q will be able "to be solved" in menu on watch. Q I have needed some things to prove but the time lay down to me above and I had q to gather 2 belongings q teles, the PC, alagardores, cables etc are not very well seen in the hall. Here some photos, all well are not removed but I preferred to put them all and to judge you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb net een mailtje terug van een internetwinkel, die kunnen hem binnen 2 weken leveren zeggen ze. Ze komen aan die informatie van de leverancier, maar wie dat is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ze zijn over de philips ook niet zo te spreken, ik citeer er een paar:

------------------
marcoua: Woensdag deze TV gekocht. Was tevreden over beeld maar gisteren begon hij schokkerig te bewegen. Instelling stond op 'Dub. lijnen' en resolutie was breedbeeld (Nederland 2). De onderkant van het scherm blijft soms even hangen, waardoor het scherm in twee delen lijkt te zijn opgedeeld. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Ligt dit aan de software (en heeft dan dus ieder toestel het)?

Mr. Richard B.: Stoort niemand zich aan de beeldflikkering die optreedt bij progressive scan weergave (50hz)? Zeker als je net bent omgeschakeld vanaf 100Hz interlaced valt dit enorm op.

elisandre: Ik ben nog niet helemaal tevreden over het beeld. Het normale tv-beeld via de kabel is met helderheid, contrast en scherpte bijstellen + alle digitale opties al een stuk beter, maar nog altijd vind ik het de ene keer te fel, dan te wazig en dan weer te spikkelig. Kortom nog geen instelling waarvan ik zeg: Prachtig! Kan iemand mij zijn instellingen doorgeven waarmee hij erg tevreden is over de beeldkwaliteit?

JohnnyH: Hallo daar , sinds enige weken in mij bezit.Na enkele dagen viel het mij op dat de beeldbuis niet mooi in het midden zit,hier melding van gemaaktbij verkoper,na een paar dagen kwam er een monteur,boel openen,weinig te stellen,was het antwoord.Achterkant er weer op(niet netjes,sluit niet mooi aan!!!!!!!).TV weer aangezet,beeld trok rechts naar beneden,monteur zei hier is niets aan te doen.Maar hiervoor had de tv er geen last van.Ik heb gekeken in het monteurs menu (het menu voor de 32pw9551 wijkt af van die van de 32pw9520) maar begrijp niet veel van het geometrie hoofdstuk,kan iemand mij hierbij helpen,a.u.b. ? En oja, is het niemand hier op gevallen dat de verkeerde a.b. bij dit toestel is geleverd,ik lees hier namelijk niets over. Ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Carlo Derckx: Het valt me op dat de tv vaak een hele hoge pieptoon maakt, het is zelfs zo hoog dat ik (22jaar) het hoor en andere mensen (+/-48jaar) dit niet horen. Ik heb gehoord dat eerdere modellen dit ook hadden wat kan dit zijn ? Als ik hem een tik verkoop is hij wel weer even stil het komt spontaan en is soms meteen weg of komt weer terug. Ook heb ik iets wat me opvalt omdat ik via sateliet tv kijk gebruik ik een digitale reciever van Philips. Mijn tv geeft alleen mono geluid aan en geen stereo ?? raar heb al verschillende scarts gebruikt. Ook valt op dat NET5 niet helemaal 16:9 is is dit bij iedereen het geval ?

staaled: Ik heb inmiddeld de 9551 en vind het beeld waanzinnig. Echter op HDMI input is er een duidelijk waarneembare beeldflikker op 576P en 720P Waar kan dit aan liggen?
----------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Tuurlijk is de philips ook niet perfect maar in vergelijking met de samsung (zie test) duidelijk beter.
Dit is naar mijn mening een eerlijk vergelijk van iemand die dus beide toestellen heeft!

Je hebt daar trouwens ook een stel domme mensen, die hebben de philips op "dubbele lijnen" staan. Dat moet je dus niet doen maar op PixelPlus.

Ik heb hier nu een tijdje een 28pw9551 staan er die heeft geen last van een hoge pieptoon, of een brom of dat soort dingen. Als de Samsung uit komt zal ik daar zeker naar kijken ook ik wil gewoon de beste "HD" tv die er is, maar vooralsnog lijkt de samsung dat zeker niet te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gorefest schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:42:
Er is een leuke vergelijkings test gemaakt tussen de Samsung & de Philips.
Deze tester heeft beide TV's thuis staan en in dezelfde situaties foto's gemaakt.

Zijn conclusie is dat de Philips een stuk beter performed dan de Samsung.
Ook als ik naar de screenshots kijk zie ik dat de philips een stuk beter is wat betreft, overscan, geometrie, scherpte en kleur. Zie hier de screenshots --> Screens
Zie hier de vertaling uit babelfish.

[...]
Laat Philips dan *** een échte HD CRT op de markt brengen! ;) Klojo's daar bij philips :P

Straks moet ik nog wachten op SED voordat er een fatsoenlijke HD tv op de markt is 8)7

Schuttingtaal is nergens voor nodig...

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-05-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Geen matches
Ik zie op heel veel foto's een soort moiré patroon, kan dit nou door de camera komen? (of door het verkleinen van de foto)

Of zou het beeld er echt zo uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 10:01
zag net op kieskeurig dat het toestel op een aantal websites staat. Rond de 590 in euries. Dat is nog wel een leuke prijs. Had net besloten dat ik een LCD ging kopen (LE32M61) vanwegen het kleine prijsverschil.... maar nu wordt de crt toch ook wel intressant. Damn weer dat dilemma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Geen matches
Dat moire effect ligt aan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Is bekend van welk type Samsung die foto's komen, deze heeft geen zilverkleurige randen.
Ik zie verschillende modelen langskomen als ik niet op het beeld let, zijn er meerdere uitvoeringen van de WS-32Z409T of zijn dat de kleine verschillen tussen T, TQ, P, PQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
ik zat net even naar het energieverbruik op de samsung site te kijken..
250watt, is dat niet erggggg veel?
Een standaard 32 inch breedbeeld van samsung of een willekeurig ander merk gebruit tussen de 100 en de 130 watt. DIt is het dubbele!!! Mijn tv staat de hele avond te draaien, dat betekend iets waaar de nuon natuurlijk weer erg blij mee is...

Nu vraag ik me af wat me oude breedbeeld gebruikt, 26inch van aristona, model van 8 jaar geleden met type: 70WA6213. Kan het nergens vinden...Iemand????

als dit namelijk veel meer is bij deze tv kan het nog een duur geintje worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen de 100 en 130 Watt voor een LCD / Plasma ja, dit is een CRT, die verbruiken nou eenmaal meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:08:
Tussen de 100 en 130 Watt voor een LCD / Plasma ja, dit is een CRT, die verbruiken nou eenmaal meer energie.
volgens de site van samsung gebruiken de breedbeeld tv's allemaal 100 tot 140 watt maximaal. Is daar zo te controleren... vroeg me gewoon af hoe het komt dat deze ruim het dubbele gebruikt :+

zie onderin :o
http://www.samsung.com/nl...v.asp?page=Specifications

[ Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 23-05-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Kreeg vandaag een mailtje terug van Samsung. beetje teleurstellend...
Dank u voor uw email met betrekking tot de WS-32Z409T.

Er is nog niets bekend gemaakt over dit toestel. Het was eigenlijk verwacht dat deze nog voor de WK zou komen, maarhet begint kort dag te worden.
Hetzelfde geldt voor de digitale ontvanger, deze moet voor de WK komen --- kort dag.

De aanbieders van de WS-32Z409T die ik gezien heb, melden wel dat het om een Nederlands model gaat, maar dat hun voorraad 0 is. Het toestel is er nog niet.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u danniet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Henri
Samsung Electronics
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
overbodig

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
thefox154 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:57:
ik zat net even naar het energieverbruik op de samsung site te kijken..
250watt, is dat niet erggggg veel?
De WS-32Z409xx waar deze thread over gaat gebruikt 160W en 3W op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Geen matches
Domba schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:49:
[...]

De WS-32Z409xx waar deze thread over gaat gebruikt 160W en 3W op standby.
my mistake, nu vindt ik hem weer een stuk leuker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:08:
mijn ex lcd-tv (27") verbruikte 120watt. Maar een plasma verbruikt een stuk meer, meestal makkelijk 200~250Watt + . Ga bijvoorbeeld eens naar de mediamarkt, en leg je hand eens op een willekeurige plasma. Die zijn allemaal lekker warm, allemaal verlies van energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Domba schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:25:

Is bekend van welk type Samsung die foto's komen, deze heeft geen zilverkleurige randen.
Ik zie verschillende modelen langskomen als ik niet op het beeld let, zijn er meerdere uitvoeringen van de WS-32Z409T of zijn dat de kleine verschillen tussen T, TQ, P, PQ
Ik heb inderdaad foto's gezien van helemaal zwarte exemplaren van 409-achtige kasten. Dit begint ondertussen een leuk tijdverdrijf te worden. Raad hoeveel 409- achtigen er zijn, welke specificaties ze hebben en in welke kleur we ze kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Geen matches
de post met die tekst erin denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned

Dethroned

Liev

Geen matches
Hebben jullie deze al gezien => HL-S5087W ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Geen matches
Dethroned schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:49:
Hebben jullie deze al gezien => HL-S5087W ?
Dat is zeker een toffe televisie maar wel een behoorlijk andere prijscategorie en zover ik weet niet leverbaar in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Geen matches
Op AVforums las ik zojuist dat de WS-32Z419D een helemaal zwarte uitvoering is. Ik ben benieuwd welke uitvoeringen we straks hier kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Geen matches
En nog een paar beelden van avforums.com.

I had to cut the side open because there was no way I was lifting it out, holy crap is this thing HEAVY.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy1.JPG

1080i on my DVP-NS76 via HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy2.JPG

I know the picture isn't much to go by but this looks STUNNING

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy3.JPG

BBC News 24 on Homechoice through RGB Scart (though the cable is cheap as all hell, I really gotta buy a decent one). Some blurring bottom right.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy4.JPG

Homechoice menu, pretty much no geometry problems.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy5.JPG

RE4 >;D though still waiting for my component cable.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy7.JPG

DVD using component, also looks fantastic.

Afbeeldingslocatie: http://www.onkeh.net/pix/sammy8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Hierbij een plaatje van een helemaal zwarte Samsung:

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=30915&d=1148420365
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=30833&d=1148315705

[ Voor 32% gewijzigd door grunnsat op 25-05-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
@ Dark Matter ; Dat geeft me weer hoop dat de tv's zelf wel goed zijn, alleen vaak verkeerd afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik vind die plaatjes van Dark Matter er wel goed uitzien. Misschien toch nog niet de hoop opgeven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Geen matches
Alleen een raar 7e foto, het hoofd van die jongen zit een rare streep doorheen.
( of is dit ook weer overbodig??)

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

BaseM schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:55:
Alleen een raar 7e foto, het hoofd van die jongen zit een rare streep doorheen.
( of is dit ook weer overbodig??)

Bas
Dat is omdat je een foto maakt van een CRT-scherm. Komt door de opbouw van het beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 25-05-2006 14:14 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.