100 euro xtra in dit systeem... WAAR?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
dit is mijn systeempje tot nu toe, GAMEN is het doel, OVERCLOCKEN is zeker een oogpunt.

Antec Sonata II 450 Watt, Zwart
AMD Athlon 64 X2 Manchester 3800+, Socket 939, Boxed
Scythe SHOGUN
Nexus Technology 120MM Case Fan
Papst 4412F/2GL 120mm
OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)
Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 2x in raid0
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
Asus EN7900GTX /2DHT 512 MB, PCI Express x16
OEM 3,5 diskettestation Zwart
NEC ND-4571 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Zalman ZM-NB47J
Arctic Accelero X1

op of aanmerkingen zijn altijd welkom!!!
systeem kost nu 1650 euro bij azerty, nou wil ik hier best 100 euro meer instoppen, waar moet die 100 euro in? zomaar een aantal opties:
-een 1900XTX ipv een 7900GTX voor 100 euro meer? die is 600 ipv 500 euro.
-mn mem upgraden van 3200 naar 4000 voor 70 euro meer?
-een AMD X2 4200 ipv 3800 voor 70 euro meer?

wat zouden jullie doen? en wat zou er nog meer veranderd moeten worden in dit systeem?
ik heb geen ervaring welke verandering me nou meer snelheidswinst op zou leveren, aangezien de AMD goed te overclocken is, evt met divider voor het 3200 mem, de 1900XTX zal wel betere fps leveren, maar als dat marginaal scheelt, pak ik liever n betere cpu of mem voor de rest van de snelheid (gamen is niet alles wat ik doe). wat levert dan meer winst op als ik ga overclocken? n betere cpu of mem dat n snellere FSB aankan 1:1?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:26
Je hdd's in RAID 0 levert overall heel veel performance op. Misschien is dat een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door AttiX op 13-03-2006 01:08 ]

• Mr Alfabet
vergeten te noemen: het zijn er idd 2 in raid 0, zal het ff editten, weet je nog andere suggesties??

[ Voor 21% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-03-2006 01:12 ]

Verwijderd

investeer in een goeie koeling...
waterkoeling ofzo. Met zo'n oven als jij hier neerzet, kan je wel wat verfrissing egbruiken denk ik...

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:17:
investeer in een goeie koeling...
waterkoeling ofzo. Met zo'n oven als jij hier neerzet, kan je wel wat verfrissing egbruiken denk ik...
good point... maar is er voor 58(cpu cooler) + 17(cpu fan) + 20(gpu cooler)+100 =190 euro een GOED watercoolsetje te regelen? die ook nog eens stil is? want daarom zitten er zulke stille extra koelers ed in.... ga nu ook zelf ff zoeken, want dit is idd een goed advies, maar heb je aanbevelingen?

Verwijderd

neem een betere voeding! mijn vrij kale systeempje wou al niet van de voeding die in de antec kast zit. de pc-winkel waarschuwde mij al voor de voeding. (verder trouwens wel erg mooie kast :9) nadat ik me fijne enermaxje uit me vorige systeem had overgezet starte het systeem tenminste wel...

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:28:
neem een betere voeding! mijn vrij kale systeempje wou al niet van de voeding die in de antec kast zit. de pc-winkel waarschuwde mij al voor de voeding. (verder trouwens wel erg mooie kast :9) nadat ik me fijne enermaxje uit me vorige systeem had overgezet starte het systeem tenminste wel...
meen je dat?? dit is een 450W voeding ofzo.... d8 dat dat wel genoeg was... maar maybe wat je zegt heeft nog n pluskant... n andere (betere) voeding is waarschijnlijk ook stiller, wat ook 1 van mijn concerns zijn met dit systeem (draait 24/7 op mn studentenkamer)

Verwijderd

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:32:
[...]

meen je dat?? dit is een 450W voeding ofzo.... d8 dat dat wel genoeg was... maar maybe wat je zegt heeft nog n pluskant... n andere (betere) voeding is waarschijnlijk ook stiller, wat ook 1 van mijn concerns zijn met dit systeem (draait 24/7 op mn studentenkamer)
hieronder mijn systeem:
AMD 3500+ (venice)
1 GB DDR RAM
9800 pro (dus veel zwakkere kaart)
Asrock Dual Bordje
Pinnacle TV-kaartje

systeem 2 weekjes terug in elkaar gezet en de voeding kreeg het systeem dus echt niet aan het booten... zat het eerst te zoeken in de videokaart of me nieuwe mobo, maar nadat ik me ouwe trouwe (en erg stille) 400 watt enermax er maar in had gemonteerd als laatste hoop, liep het in ene als een zonnetje. (had de moeite trouwens misschien niet eens genomen als de shop waar ik de kast had besteld met niet eerst had gewaarschuwd :|)

p.s. verder trouwens erg fijne kast! alles zit op de juiste plek en de montage van de drives met een klik en schuif systeem is heel er prettig... Verder is de strake zwarte glimmende afwerking echt heel gaaf! (maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten ;))

nog een goede tip: als je het syteem op bureauhoogte naast je beelscherm wil plaatsen is deze kast misschien wat minder geschikt, want heb hem hier nu staan en die blauwe led's zijn erg fel! (ga binnenkort ff kijken of ik het licht wat diffuus kan maken met een soort folie/plastic, omdat het wat overheerst)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 01:52 ]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Doe die Sonata 2 lekker weg, neem een Coolermaster Stacker of Centurion 5 en investeer die 100,- zoals eerder werd geopperd in een goede voeding (Tagan ofzo). En haal gelijk nog een extra 12papst erbij.
Zou niet met watercooling beginnen omdat je zoiezo een aardig heftig systeempje hebt samengesteld, en voordat je een goed WC setje hebt voor 190,- ben je wel ff wat tijd kwijt. Heb zelf thermaltake SE maar weet zoeizo dat iets dergelijks zeker niet aan je eisen voldoet.
Neem een exra casefan (of 2)..zorg voor goede koeling van de HDD met brackets bijvoorbeeld.
Airflow is ook belangrijk voor al je andere hardware (geheugen, North en Southbridge) dus hou het lekkr bij normale cooling.

Just my 2 cents 8)

Dat moest dus niet de Centurion 5 zijn, maar de CoolerMaster RC-532 Centurion532, die heeft een 12c, papst aan de voorkant :) . . foutje 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door shootguy2 op 13-03-2006 03:14 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Mr Alfabet
ok, dan wordt een nieuwe voeding dus eerder een must dan een extratje? zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen? ik vond waterkoeling wel erg aantrekkelijk klinken, maar een extra voeding kost ook al 100 euro op zn minst
in dat geval kan ik ook wel een andere kast pakken zonder standaard voeding.... kan ook weer iets beters uitkomen.... suggesties?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:32:
[...]

Een goede 450Watt trekt het wel, maar als het een merkloze is zou dat nog wel eens problemen kunnen geven.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Mr Alfabet
shootguy2 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:45:
Doe die Sonata 2 lekker weg, neem een Coolermaster Stacker of Centurion 5 en investeer die 100,- zoals eerder werd geopperd in een goede voeding (Tagan ofzo). En haal gelijk nog een extra 12papst erbij.
Zou niet met watercooling beginnen omdat je zoiezo een aardig heftig systeempje hebt samengesteld, en voordat je een goed WC setje hebt voor 190,- ben je wel ff wat tijd kwijt. Heb zelf thermaltake SE maar weet zoeizo dat iets dergelijks zeker niet aan je eisen voldoet.
Neem een exra casefan (of 2)..zorg voor goede koeling van de HDD met brackets bijvoorbeeld.
Airflow is ook belangrijk voor al je andere hardware (geheugen, North en Southbridge) dus hou het lekkr bij normale cooling.

Just my 2 cents 8)
good point, was net iets te laat met mn reply... die 2 kasten zal ik zeker ff bekijken, iemand uit zn hoofd n site met veel vergelijkingen tussen kasten? ik ben op zoek naar STILTE!!!! in een kast.
is die tagan die je noemde ook stil?? volgens een riview van tweakers is de silentmaxx wel goed, maar bij die review werd geen tagan vergeleken.
daarom had ik voor de sonata gekozen, over de casefans: 1 fan is dus bedoeld voor op mn "wannabe" passieve cpu koeler (meesterlijke prestaties in geval van actieve koeling icm met stilte van een papst) de andere nexus is bedoeld als casefan, aangezien er al 1 meegeleverd werd met de kast is 1 extra de max voor deze kast.... zal ff kijken hoe dat bij andere kasten zit.
die 100 euro was voor mij een overweging, of het veel winst op zou leveren, maar in geval van de voeding is het dus een must. dan weet ik dat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-03-2006 01:54 ]

• Mr Alfabet
StarLite schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:50:
[...]

Een goede 450Watt trekt het wel, maar als het een merkloze is zou dat nog wel eens problemen kunnen geven.
deze is van antec zelf dus... iets van te zeggen?

Verwijderd

Die voeding uit die Sonata II is een SmartPower 2.0. Ikzelf heb een 400 Watts versie in mn pc zitten. Specs:
Amd Athlon X2 3800+
Twinmos 2 x 1 GB geheugen (3200)
Nvidia Gf 6600gt
en de gebruikelijke zut....

Draait als een trein, geen problemen mee gehad tot nu toe.

Die Centurion 5 die shootguy2 aanbeveeld wordt heeft als nadeel dat er aan de voorkant een luidruchtige 80 mm fan zit. Waarschijnlijk zou je um wel los kunnen koppelen (ligt eraan waar je pc staat, temperatuur enzo). Silent pc review is een handige website om op te zoeken hoe stil een component is (kast, videokaartkoeler, cpu koeler ....). Dit is de link naar die Centurion 5 kast: [url]http://http://www.silentpcreview.com/article200-page1.html[/url]

Over de Antec P180 hebben ze zelfs 3 uitgebreide reviews geschreven. Erg interessant om te lezen. http://www.silentpcreview.com/article249-page1.html
http://www.silentpcreview.com/article254-page1.html
http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html
Die kast bevat geen voeding dus kun je gewoon zelf een stille uitzoeken. Ook over voedingen zijn op die website reviews te vinden.

De link van de review van de smartpower voeding:
http://www.silentpcreview.com/article260-page1.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 02:02 ]

Verwijderd

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:52:
[...]

good point, was net iets te laat met mn reply... die 2 kasten zal ik zeker ff bekijken, iemand uit zn hoofd n site met veel vergelijkingen tussen kasten? ik ben op zoek naar STILTE!!!! in een kast. daarom had ik voor de sonata gekozen, over de casefans: 1 fan is dus bedoeld voor op mn "wannabe" passieve cpu koeler (meesterlijke prestaties in geval van actieve koeling icm met stilte van een papst) de andere nexus is bedoeld als casefan, aangezien er al 1 meegeleverd werd met de kast is 1 extra de max voor deze kast.... zal ff kijken hoe dat bij andere kasten zit.
die 100 euro was voor mij een overweging, of het veel winst op zou leveren, maar in geval van de voeding is het dus een must. dan weet ik dat ;)
met een betere voeding is ie ook wel goed stil en die fanduct voor cpu en videokaart is ook netjes gemonteerd wat zeker scheelt in de warmte-afvoer. Dus zou deze kast niet direct afschrijven. Hij is erg goed in wat ie moet doen. misschien heb ik ook wat pech gehad met de voeding, al twijfel ik daaraan omdat de winkel er al voor waarschuwde. (heb er verder geen moeite voor gedaan om de voeding in de garantie te doen omdat ik de enermax nog had liggen)

Volgens mij is het bij erg veel mooie kasten die zijn afgestemt op inrichting en stilte dat de voeding niet erg veel voorsteld. (als je de sonata neemt zou ik iig de 100 euro achter de hand houden als de voeding het niet trekt)

edit: ook is het ingebouwde stoffilter erg fijn als je je in een wat minder vaak goed opgeruimde ruimte bevind :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 02:02 ]

Verwijderd

Wat een domme opmerkingen hier allemaal.

De voeding is een eersteklas 450Watt antec voeding. Wat zou die nu niet goed genoeg zijn. En waarom denkt StarLite trouwens dat dit merkloze brol zou zijn. Antec maakt kasten en Antec maakt voedingen, mag je nu zelf eens nadenken... 8)7 )

Ivm het bootprobleem en deze voeding. Dit is een fenomeen dat bekend is en zich ENKEL voordoet met dat goedkope Asrock s939 dual bordje.

kijk hier (uit de GoT search, gebruik dat dan toch, het dient ergens voor...)
en hier en hier

Het heeft te maken met een soort detectie moederbord-PSU maar het fijne weet ik er ook niet van.

Nogmaals, ik heb deze voeding met een ASUS bord en geen problemen. Alleen met dit asrock bord dus.

Verder geen schande, er zijn ook geheugenreepjes die niet goed werken met bepaalde moederborden, harde schijven met chipsets, enz enz...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 02:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:02:

De voeding is een eersteklas 450Watt antec voeding. Wat zou die nu niet goed genoeg zijn. En waarom denkt StarLite trouwens dat dit merkloze brol zou zijn. Antec maakt kasten en Antec maakt voedingen, mag je nu zelf eens nadenken... 8)7 )

Ivm het bootprobleem en deze voeding. Dit is een fenomeen dat bekend zich en zich ENKEL voordoet met dat goedkope Asrock s939 dual bordje.

kijk hier
en hier en hier

Het heeft te maken met een soort detectie moederbord-PSU maar het fijne weet ik er ook niet van.

Nogmaals, ik heb deze voeding met een ASUS bord en geen problemen. Alleen met dit asrock bord dus.

Verder geen schande, er zijn ook geheugenreepjes die niet goed werken met bepaalde moederborden, harde schijven met chipsets, enz enz...
dank u voor de nadere info.... had het 't er zelf al bij gelaten zoals hierboven beschreven, maar nu kan ik die voeding zonder schuldgevoel gaan doorverkopen :9

ps: niet me asrock-bordje afzeiken >:) want die doet precies wat ie moet doen... amdtje draaien met goedkoop rap twinmos geheugen en me 9800 pro en hopelijk over een jaar een nieuw pci-e kaartje...(btw ook een erg prettig overclock bordje trouwens :>)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 02:11 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 17:57
Met slim ^^

Die voeding is prima. Investeer in wat andere leuke randapparatuur of beleg het. :+
je systeem is prima en als je een paar knaken uitgeeft aan een fancontroller ook nog stil ook :-)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Ivm het bootprobleem en deze voeding. Dit is een fenomeen dat bekend is en zich ENKEL voordoet met dat goedkope Asrock s939 dual bordje.
ohja vergeten het moederbord te noteren.... ;)
Amd Athlon X2 3800+
Twinmos 2 x 1 GB geheugen (3200)
Nvidia Gf 6600gt
en de gebruikelijke zut....
Asrock 939Dual-SataII

Ik heb geen problemen. Problemen schijnen dus alleen bij de eerste revisie van de voeding voor te komen (en dan specifiek met dat moederbord).

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een tweede DVD lezertje. Je hebt een brandertje en dan is een separate lezer ook wel lekker. Paar euro en toch veel plezier. Kan je blijven gamen vanaf DVD als je aan het branden bent. Of van disk naar disk toe.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

koop da pc 4000 geheugen oc'ed lekker

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:02:

..
HELD!! dat is weer een opluchting! dan zal ik er rekening mee houden dat het eventueel nog een voeding kost, maar dat terzijde, aangezien searoar alles ook goed kan draaien met een versie die 50 watt lager is. tis ook geen sli oid, dus zoveel meer power zal het niet zijn.
maar dan nog de vraag: waar gaat die 100 euro naartoe?
-waterkoeling (iemand opties van rond de 200 euro? k heb de resorator al gezien voor 210 ofzo, zalman is altijd mijn favo geweest, en vanwege de stilte)
-memory
-cpu
-graka

@searoar: silentpc kende ik al, maar die vergelijken niet echt... op die manier zie ik door de bomen het bos niet meer, ik zoek een top5 op ofzo meestal, en daar ga ik me dan uitgebreid op inlezen...

Verwijderd

alphacool.de kijk hiero ff

• Mr Alfabet
wim-bart schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:10:
Een tweede DVD lezertje. Je hebt een brandertje en dan is een separate lezer ook wel lekker. Paar euro en toch veel plezier. Kan je blijven gamen vanaf DVD als je aan het branden bent. Of van disk naar disk toe.
die heb ik nog liggen... vandaar ;) bovendien is n lezer maar 15 euro ofzo.... en het kan altijd later nog... cpu, mem, cooling of graka niet aangezien ik dan met de oude in mn maag zit

Verwijderd

http://www.alphacool.de/x...s_id=3684&cPath=5_302_330 dit is n leuke wc set
>:)
ik heb die graka blokken in sli op 7800gtx en ze koelen super

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 02:18 ]

• Mr Alfabet
thnx! maar daar hebben bijna alle koelapparaten fans dr bovenop zitten... en niet zulke stille ook niet, ik wil er wel naast in slaap kunnen vallen :P kijk nog ff verder naar losse onderdelen, kijken wat daar tussen zit. hoe is die shop verder? goeie support ed?

• Mr Alfabet
ik zat naar 1 stap hoger te kijken, die met 3 12cm fans... maar as je dr maar 1 hebt valt t lawaai natuurlijk wel mee, hoe zijn de prestaties? heb je er zelf 1? of weet je n goeie review uit je hoofd?

Verwijderd

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:11:
[...]

@searoar: silentpc kende ik al, maar die vergelijken niet echt... op die manier zie ik door de bomen het bos niet meer, ik zoek een top5 op ofzo meestal, en daar ga ik me dan uitgebreid op inlezen...
idd, maar in de review zijn altijd wel een aantal tabellen te vinden met testresultaten (efficiencie, hoeveel db produceerd de koeler bij hoeveel rpm ....). Dan moet je dus handmatig vergelijken en das idd niet echt handig (maar kan wel).

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:18:
[...]

idd, maar in de review zijn altijd wel een aantal tabellen te vinden met testresultaten (efficiencie, hoeveel db produceerd de koeler bij hoeveel rpm ....). Dan moet je dus handmatig vergelijken en das idd niet echt handig (maar kan wel).
zit nou naar de resorator te kijken van zalman op silentpc... nice review! weet iemand n goeie roundup waar ook de zalman inzit?

Verwijderd

Aan de topic starter:

De kast is trouwens echt aan te raden. (en niet alleen omwille van de voeding) Ik heb denk ik al een tiental post in dit forum gemaakt waarin ik de kast zeer warm aanbeveel, dus ik ga het niet nog eens doen :) (ik heb ze dus zelf ook voor alle duidelijkheid)

Maar het is zeker een goede kast. De eerste die ik kocht nadat ik het verstand had om als case geen goedkope brol te nemen. (nadat ik dus zelf genoeg ervaring had om te weten wat ik zocht, je leert pas later dat je op een case gewoon niet bezuinigt :) )

450 Watt is zeker genoeg, daarmee kan je misschien zelfs nog een SLI systeem van de nodige voeding voorzien. Zeker de nieuwe generatie nvidia's zijn 'relatief zuinig' te noemen.

Aan de persoon die de ledjes te fel vindt: ze zijn inderdaad nogal fel te noemen, (valt duidelijk op in een donkere kamer) maar kan je gewon de voeding van de ledjes niet afkoppelen?

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:18:
Aan de topic starter:

De kast is trouwens echt aan te raden. (en niet alleen omwille van de voeding) Ik heb denk ik al een tiental post in dit forum gemaakt waarin ik de kast zeer warm aanbeveel, dus ik ga het niet nog eens doen :) (ik heb ze dus zelf ook voor alle duidelijkheid)

Maar het is zeker een goede kast. De eerste die ik kocht nadat ik het verstand had om als case geen goedkope brol te nemen. (nadat ik dus zelf genoeg ervaring had om te weten wat ik zocht, je leert pas later dat je op een case gewoon niet bezuinigt :) )

450 Watt is zeker genoeg, daarmee kan je misschien zelfs nog een SLI systeem van de nodige voeding voorzien. Zeker de nieuwe generatie nvidia's zijn 'relatief zuinig' te noemen.

Aan de persoon die de ledjes te fel vindt: ze zijn inderdaad nogal fel te noemen, (valt duidelijk op in een donkere kamer) maar kan je gewon de voeding van de ledjes niet afkoppelen?
hey dude! thnx! ik was aan t twijfelen tussen deze en n andere, maar na een aantal reviews toch besloten om voor deze te gaan, omwille van de HDD plaatsing (ik haal die dingen er voortdurent uit en in) mooi om te horen dat ook jij geen problemen hebt met de voeding!

nog aanbevelingen voor de upgrade? ik loop nou helemaal warm voor de zalman resorator.... maar met die cooling kan ik goed overclocken... maar dan zit ik nog met dat memory op 3200.... :S

• Mr Alfabet
linkje waarin de resorator slechter scoort dan n flinke luchtkoeler:
http://www.xyzcomputing.c...id=2&limit=1&limitstart=3
linkje naar de prestaties van mn originele idee van koeling (scythe shogun + papst)
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1292&articID=224
n reviewtje waarin ie vergeleken wordt met andere WC systems
http://reviews.pimprig.co..._1_plus_cooler.php?page=4
voordeel: met de resorator blijft de GPU wel VEEL koeler, wat betere overclocks betekend voor mn 7900GTX
nadeel: cpu wordt warmer, zalman is 100 euro duurder dan het hele aircoolingverhaal (shogun +papst+ apparte koeler op mn 7900)

iemand commentaar of ideeen? 100 euro in n resorator stoppen? of in iets anders?

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-03-2006 03:38 ]

Verwijderd

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:35:
iemand commentaar of ideeen? 100 euro in n resorator stoppen? of in iets anders?
Hm, opzich is je systeem al wel erg geil zoals het nu is. Die kast en voeding lijken mij zeker goed, en ook voldoende voor wat je eraan gaat koppelen. Ik vraag me alleen af: wat voor monitor ga je eraan hangen? Als je zo'n hard systeem gaat koppelen aan een of andere oud brak compaq monitor die max 1024*768 aankan op 75 hz, zou het mij toch wel meer dan de moeite waard zijn om daar die 100 euro extra in te steken :P

• Mr Alfabet
nah, mn pa en ma sponsoren voor 230 euro voor n monitor, daar leg ik nog wat bij en dan pak k n redelijk goedkope 19" tft d8 ik... dan is de 7900 toch n betere keuze dan de 1900XTX, aangezien die laatste alleen beter scoort op hoge resoluties... met leuke aircooling op de 7900 (de nieuwe zalman vf900 cooler) moet k daar ook wel n leuke oc kunnen halen denk ik...

heb zitten denken... n resorator met NB block kost ongeveer 150 euro meer, voor dat geld kan k mn mem EN mn cpu upgraden... ff kijken offik dat haal met mn buget...

any thoughts on this?

Verwijderd

Nou, voor 230 euro een goedkope 19" TFT lijkt me niet echt aan te raden, dan heb je risico dat je gezeur krijgt met ghosting als je responstijd niet laag genoeg is, wat echt zonde zou zijn met het geld wat je al in je systeem stopt, imo. Over die waterkoeling durf ik verder niets te zeggen, heb daar zelf niet echt ervaring mee namenlijk.

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:17:
Nou, voor 230 euro een goedkope 19" TFT lijkt me niet echt aan te raden, dan heb je risico dat je gezeur krijgt met ghosting als je responstijd niet laag genoeg is, wat echt zonde zou zijn met het geld wat je al in je systeem stopt, imo. Over die waterkoeling durf ik verder niets te zeggen, heb daar zelf niet echt ervaring mee namenlijk.
dat bedoelde ik ook niet, mn pa en ma leggen 230 euro bij, voor n 17"... as ik daar dan 60/70 euro bijleg kan k toch wel n redelijke 19" tft kopen d8 ik zo... en aangezien die alleen mooi is op 1280 is het nutteloos om meer geld te besteden aan een 1900xtx, want die geeft op 1280 toch bijna dezelfde prestaties as de 7900gtx, right?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien een heel raar idee, maar kun je die honderd euro niet stoppen in beter geluid?

Of wat dacht je ervan om een 7 inch tft schermpje aan te schaffen als 2de schermpje met alle informatie over je pc, winamp, misschien zelfs tv? .. Zijn altijd van die leuke gadgets.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mr Alfabet
nieuwe indeling:
Antec Sonata II 450 Watt, Zwart € 94,96 € 94,96
AMD Athlon 64 X2 Manchester 4200+, Socket 939, Boxed 315,97 315,97
Scythe SHOGUN 48,74 48,74
Nexus Technology 120MM Case Fan 8,40 16,80
Papst 4412F/2GL 120mm 14,28 14,28
Zalman ZM-NB47J 3,36 3,36
Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler 19,33 19,33
OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC4000, 500 MHz, Matched pair (2x 1 GB) 260,50 260,50
Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/300 79,83 159,66
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D 108,40 108,40
Asus EN7900GTX /2DHT 512 MB, PCI Express x16 416,81 416,81
OEM 3,5 diskettestation Zwart 6,72 6,72
NEC ND-4571 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 38,65 38,65
Assemblage:
Betaalmethode:
Totaal bestelling € 1504,18
BTW 19% 285,79
Vaste verzendkosten 8,50

Te betalen € 1798,47

de prijzen bij de onderdelen zijn ex btw.. erg irri, maar niet te veranderen op de site geloof ik. de totaalprijs is wel goed... <1800 euro. vind k wel mooi voor zo'n systeempje :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zou voor een 1900XTX gaan... die is op het moment wat sneller dan de 7900GTX en ik heb meer vertrouwen in ATI's structuur op 't moment ik denk dat toekomstige games erg shader intensief zullen worden (het sterke punt van de 1900's) :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Ah, op die manier. Ja, dan geef ik je wel gelijk. Zolang je maar zorgt dat je TFT wel snel genoeg is, uiteraard. Dan heeft het inderdaad vrij weinig zin om die 100 euro extra neer te leggen nu, of in iedergeval niet voor een X1900

• Mr Alfabet
The Real Falcon schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:27:
Misschien een heel raar idee, maar kun je die honderd euro niet stoppen in beter geluid?

Of wat dacht je ervan om een 7 inch tft schermpje aan te schaffen als 2de schermpje met alle informatie over je pc, winamp, misschien zelfs tv? .. Zijn altijd van die leuke gadgets.
geluid zit er niet in, omdat ik dat al heb... n logitech z-640 set, dat knalt wel, en een creative soundblaster live! 5.1, genoeg geluid voor n studentenkamertje :P bij n bastest komen ze van 2 verdiepingen lager vragen wat the f... ik aan t doen ben >:)

en als 2e monitor heb ik al zitten kijken hoor... 7" tft? waar zie jij die te koop bij azerty? of zag je die erges anders? ik zat meer te denken aan de 15" crt die ik nog overheb als scherm voor stats en downloads enzo... die erges boven mn tft plakken tegen de muur, moet kunnen, of gewoon ernaast.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:26:
[...]

dat bedoelde ik ook niet, mn pa en ma leggen 230 euro bij, voor n 17"... as ik daar dan 60/70 euro bijleg kan k toch wel n redelijke 19" tft kopen d8 ik zo... en aangezien die alleen mooi is op 1280 is het nutteloos om meer geld te besteden aan een 1900xtx, want die geeft op 1280 toch bijna dezelfde prestaties as de 7900gtx, right?
ja, maar op die res. ga je denk ik wel AA en AF gebruiken en op dat gebied is de X1900XTX wel sneller.. en zoals GoldenSample al aangaf heeft de X1900 een compleet andere structuur waardoor de X1900 beter in toekomstige games zoals oblivion (shader intensieve) gaat presteren

• Mr Alfabet
GoldenSample schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:28:
ik zou voor een 1900XTX gaan... die is op het moment wat sneller dan de 7900GTX en ik heb meer vertrouwen in ATI's structuur op 't moment ik denk dat toekomstige games erg shader intensief zullen worden (het sterke punt van de 1900's) :)
de 1900xtx is op 1280 resolutie (wat mijn scherm is) in bijna geen enkel spel sneller dan de 7900, die ik overigens nog beter kan overclocken dan de xtx... de 1900xt is een hele goede overclocker, maar de xtx zit al bijna aan zn top geloof ik, daar haal je niet veel meer uit. en om nou 100 euro meer te betalen voor "eventueel in de toekomst".... tegen de tijd dat dat merkbaar wordt en ik t niet meer kan spelen op 1280 koop ik wel weer n nieuwe (jaartje of 2/3 hoop ik)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:34:
[...]

geluid zit er niet in, omdat ik dat al heb... n logitech z-640 set, dat knalt wel, en een creative soundblaster live! 5.1, genoeg geluid voor n studentenkamertje :P bij n bastest komen ze van 2 verdiepingen lager vragen wat the f... ik aan t doen ben >:)

en als 2e monitor heb ik al zitten kijken hoor... 7" tft? waar zie jij die te koop bij azerty? of zag je die erges anders? ik zat meer te denken aan de 15" crt die ik nog overheb als scherm voor stats en downloads enzo... die erges boven mn tft plakken tegen de muur, moet kunnen, of gewoon ernaast.
Kijk es op http://www.tftscherm.net/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• jimbojansen
mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:37:
[...]

de 1900xtx is op 1280 resolutie (wat mijn scherm is) in bijna geen enkel spel sneller dan de 7900, die ik overigens nog beter kan overclocken dan de xtx... de 1900xt is een hele goede overclocker, maar de xtx zit al bijna aan zn top geloof ik, daar haal je niet veel meer uit. en om nou 100 euro meer te betalen voor "eventueel in de toekomst".... tegen de tijd dat dat merkbaar wordt en ik t niet meer kan spelen op 1280 koop ik wel weer n nieuwe (jaartje of 2/3 hoop ik)
Juist de XTX is de goede overclocker.. dit zijn de beter sample's die hoger oc'n (ze zijn overigens maar 50 mhz hoger geclocked dan de XT) en over een tijdje ga je ook HDR+AA gebruiken wat de 7900GT niet kan.. je hebt onafhankelijke AF (betere IQ) en natuurlijk geen driver hacks.. want je wilt natuurlijk wel alles op zijn hoogst spelen?? de X1900XTX is gewoon beter in image quality. De 7900GTX is niks meer dan een speedbump tov de 7800GTX maar de X1900 is een hele nieuwe architectuur met nieuwe dingen..

[ Voor 3% gewijzigd door jimbojansen op 13-03-2006 20:43 ]

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:11:
[...]

-waterkoeling (iemand opties van rond de 200 euro? k heb de resorator al gezien voor 210 ofzo, zalman is altijd mijn favo geweest, en vanwege de stilte
Niet vanwege de looks? ;) Lijkt me leuk maar een goeie voeding is een pre, later kan je altijd nog een Resorator nemen (wel de + versie he ;) ) + je kan daar nog een fan op monteren (loopt een topic over) tegen de warme dagen/ voor betere prestaties...

Voordat ik het vergeet, een zalman koop je omdat íe passief en geluidloos koelt (nja iig zo min mogelijk geluid) of voor de looks, hij is geen superkoeler :) (Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dit wordt simpelweg veel beweerd ;) )

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-02 11:06
Ik zou in plaats van 2 250 schijven maar 1 nemen en in de plaats 2 raptors van 36 in raid zetten, ik denk dat dat een betere performance kan geven.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
TS,

Zijn die prijzen die je hier neerzet exclusief btw ofzo? Vind 319 euro nogwat voor een 4200+ X2 wel heel erg voordelig.

Edit:

Sorry niet goed gelezen, stond onderaan je lijstje apart vermeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 13-03-2006 21:07 ]

• Mr Alfabet
looin schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:04:
Ik zou in plaats van 2 250 schijven maar 1 nemen en in de plaats 2 raptors van 36 in raid zetten, ik denk dat dat een betere performance kan geven.
mjah... maar dat kost dus 100 euro extra, die ik liever in mn mem of cpu terugzie, aangezien raptors een teringherrie maken... en dit systeem moet stil zijn (vandaar samsung, anders had k wel hitachi gepakt) bovendien wil ik veel opslag... liever 500GB iets langzamer dan 320GB sneller en 100 euro duurder.

@jimbojansen: ik hoorde dat ati als gevolg van de 7900 zn 1900xtx ook gaat kelderen naar de 500eurotjes?? of zijn dit maar rumours? in dat geval pak ik de 1900xtx wel as die beter oc'ed... heb je daar n goeie review van? want dr zijn al plaatjes van een 7900gtx die 900 core draait ipv650.... das best flink. hoe zit dat met de 1900xtx?

@the real falcon: daar staan ze nog voor 150 euro... vinnik n beetje veel, voor die prijs haal k n 17" dr bij 2e hands ofzo... dun u think?

@monkey: idd ook voor de looks... de zalman is gewoon gaaf... maar het onderhoud en t gedoe enzo... weegt niet echt op tegen de prestaties van t luchtsysteem, wat ook behoorlijk stil is. wel w8 ik nog op de nieuwe versies van coolers van zalman, de 8000 en de vf900, kijken hoe die presteren tov de shogun met papst en de X1 accelero oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-03-2006 21:35 ]

• Mr Alfabet
uit een 1900xtx review op guru3d:
Overall I recommend a 520 Watts power supply at the very least. Also make sure that the PSU has at least 25 Amps on the 12 volts rail.
dat kan best es fout gaan met de 450W psu bij mn antec case... wordt t WEER duurder

edit: 3 pagina's verder zegtie:
PSU wise I recommend 420 Watts for the high-end series with at least 25 amps on the 12 volts rail.
wtf is t nou... 520 of 420?

edit2: in de review komt de xtx maar nouwelijks boven de 7800gtx 512 uit... laat staan de 7900

Reference
Clocks Default on this card Maximum overclock
Core Clock Speed 3D 650 MHz 650 MHz 690 MHz
Memory Clock Speed 775 MHz(x2) 775 MHz (x2) 800 MHz (effective)

[ Voor 56% gewijzigd door Mr Alfabet op 13-03-2006 21:56 ]

• jimbojansen
mr alfabet schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:31:
[...]

@jimbojansen: ik hoorde dat ati als gevolg van de 7900 zn 1900xtx ook gaat kelderen naar de 500eurotjes?? of zijn dit maar rumours? in dat geval pak ik de 1900xtx wel as die beter oc'ed... heb je daar n goeie review van? want dr zijn al plaatjes van een 7900gtx die 900 core draait ipv650.... das best flink. hoe zit dat met de 1900xtx?
ATi gaat idd de prijs verlagen van de X1900 series.. (komt zelfs nog een extra model bij) maar voor die plaatjes(reviews) kan je gewoon google gebruiken.. maar reviews zijn niet echt te "vertrouwen" op het gebied van oc'n natuurlijk want soms heb je een slechte oc'r en soms een goede oc'r maar overall zijn de X1900XTX'n goede oc'rs maar ik weet niet hoe dit verhoud met de 7900GTX, maar voor toekomstige games moet je echt wel de X1900 nemen.. zoek maar is op een FEAR review (check wel of ze de nieuwe Cat. drivers gebruiken (6.2 is goed) )
Pagina: 1