Casema cable, Motorola SBV5120E en Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 5.887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft zich door de bekende "verkoper aan de deur" een Casema-abo aan laten smeren. :( Drie maal raden wie het modem en de router met elkaar mag laten praten!

Heb op de router DCHP uitgezet en het modem op een LAN-poort aangesloten. Op zich werkt dit wel maar omdat het modem als bridge werkt (en dus zelf geen DCHP heeft) krijgen de achterliggende computers maar één IP-adres (en dat is lastig delen ;) ). Ik kon dus maar met één pc tegelijk op internet. Dat het modem alleen als bridge werkt ontdekte ik natuurlijk later pas, ik ging er in eerste instantie vanuit dat het een soort Livebox was.

Helaas krijg ik de zaak niet aan de praat als ik DCHP op de router aanzet.

Iemand ervaring met dit probleem?

Bij voorbaat dank voor suggesties en met vriendelijke groet,

Ganymaedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:34
En als je nu eens het modem in de wan poort van de router stopt en deze op dhcp verkrijgen zet? Zo werkt het bij mij namelijk als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WRT route automatisch neem ik aan?

Je moet de Motorola wel op de WAN poort van de WRT aansluiten als je hem als router wilt gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die combi heb ik hier ook staan. Gewoon in de Linksys je MAC adres klonen, en DHCP gewoon aan laten staan. Dan zal de Motorola gewoon connecten als je PC en kan je zoveel pc's achter je Linksys hangen als je wilt :)
Natuurlijk wel de Motorola aansluiten op de WAN poort van de Linksys.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 12-03-2006 20:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:34:
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft zich door de bekende "verkoper aan de deur" een Casema-abo aan laten smeren. :( Drie maal raden wie het modem en de router met elkaar mag laten praten!

Heb op de router DCHP uitgezet en het modem op een LAN-poort aangesloten. Op zich werkt dit wel maar omdat het modem als bridge werkt (en dus zelf geen DCHP heeft) krijgen de achterliggende computers maar één IP-adres (en dat is lastig delen ;) ). Ik kon dus maar met één pc tegelijk op internet. Dat het modem alleen als bridge werkt ontdekte ik natuurlijk later pas, ik ging er in eerste instantie vanuit dat het een soort Livebox was.
Casema is tegenwoordig zeer goed, hoor. En met hun Motorola-modem is ook helemaal niets mis.

Inderdaad gewoon het modem op de WAN-poort van een router met DHCP aansluiten en gaan...

De Livebox is van Wanadoo i.c.m. ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik de indruk heb gegeven casema een slechte provider te vinden. Dat waren ze wel, tegenwoordig gaat het inderdaad beter. Wat me meer irriteerde was dat m'n vader zich iets nieuws laat aansmeren (kabel) terwijl 'ie het oude (adsl, wat ik net zo lekker draadloos had gekregen) nog niet heeft opgezegd. Nou ja, het is zijn geld...

Anyway, dus als ik het goed begrijp moet de linksys gewoon op automatisch IP verkrijgen blijven staan, moet de Motorola binnenkomen op de WAN-poort (uplink) en moet dchp in de linksys gewoon aan blijven staan. Deze instellingen heb ik echter al geprobeerd maar toen werkte de zaak niet!

Nou zie ik ook iets voorbijkomen over "MAC adres klonen in de linksys". Hoe werkt dat, want misschien zou dat iets kunnen zijn. Moet de linksys trouwens in router of in gateway mode staan?

gr.

Ganymaedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router. Dan is het opgelost. Dat met dat MAC adress is niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
flash je wrt54g met de alchemy firmware, tweak hem lekker op 61 mw output zodat hij het volle vermogen van de antennes benut, geef statische ip's aan al je pc's zodat je gewoon poorten kunt openen voor je p2p software oid, ram het kabeltje vanaf de motorola in de wan poort van je linksys en klaar is kees.

(dat tweaken hoeft natuurlijk niet, maar ik heb het bij mij thuis zo ingesteld en het werkt als een tierelier, dus gelijk flamen over casema etc is niet nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen graag hartelijk bedanken voor de prima suggesties! _/-\o_ Ik heb de zaak inmiddels aan de praat gekregen.

gr.

Ganymaedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Zou ook handig zijn voor anderen als je post hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, je hebt helemaal gelijk. 8)7

- Linksys WRT54G router op stroom aansluiten
- Router resetten (knopje achterop)
- PC automatisch een IP en DNS laten toewijzen
- Router aan PC koppelen met draadje middels LAN-poort op router
- In IE via 192.168.1.1 inloggen
- Ga naar "Setup - Advanced Settings"
- Selecteer "Router mode"
- Klik op "Save Settings"
- IE afsluiten
- PC ontkoppelen van router (niet overslaan!)
- Motorola SBV5120E modem in WAN-poort van WRT54G steken
- Een paar seconden wachten
- PC weer aan router koppelen

KLAAR!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:22:
Router. Dan is het opgelost. Dat met dat MAC adress is niet nodig...
Leg eens uit? Gateway mode wordt geadviseerd als de wrt54g je poort naar buiten is, en router mode als er nog meer routers op het netwerk zijn. Toch adviseer jij router mode. Ben dus wel benieuwd naar de onderbouwing hiervan. Wellicht heb ik er zelf ook wat aan dan ;)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:15:
Leg eens uit? Gateway mode wordt geadviseerd als de wrt54g je poort naar buiten is, en router mode als er nog meer routers op het netwerk zijn. Toch adviseer jij router mode. Ben dus wel benieuwd naar de onderbouwing hiervan. Wellicht heb ik er zelf ook wat aan dan ;)
De user heeft toch meerdere compu's achter de WRT? Dan lijkt het me handig dat deze ook gaat natten...

Of ben ik nu gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:15:
[...]

De user heeft toch meerdere compu's achter de WRT? Dan lijkt het me handig dat deze ook gaat natten...

Of ben ik nu gek :?
Daar heb je dus de WRT voor. Die doet zich gewoon voor als PC dmv het MAC adres wat je kloont, en koppeld via DHCP alle aangesloten PC's. Volgens mij wordt in router mode juist het MAC adres niet gebruikt. En da's dan lastig om naar een ISP te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Bij mijn weten werkt Casema niet met MAC adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal mischien iets ouds op maar ik heb een vraag.

Mijn tante wilt thuis wireless i-net en heb ontdekt dat deze modem dus ook wireless aan boord heeft??

Ik vind namelijk wel een wireless signaal wat van die modem afkomt, maar ik kan er alleen niet naar connecten?

raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:33:
Casema geeft je een extern IP op basis van het eerste MAC adres achter de modem.

Ik kan in mijn router dat mac adres editten (niet clonen, EDITTEN :D ) en heb dus in princiepe een oneindige hoeveelheid ips (handig voor rapidshare ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je 2 externe IP adressen krijgen van Casema. En volgens mij kunnen die modemns wel DHCP aan. Zie het volgende topic voor meer info:

Casema Maxi - Maar max 2 computers op Internet?

Wat ik in dit topic overigens niet begrijp is de eerste reactie (van sanfranjake, die blijkbaar bij Casema gewerkt heeft). In het eerste deel zegt ie dat het modem 32 IP's kan uitdelen maar in de laatste zin dat je bij meer dan 2 compu's topch een apart router nodig hebt.

Maar verder is dit topic zeer verhelderend!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

littlejoannes schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:33:
Als je een ander mac adres achter een casema modem hangt, moet je even het modem restarten (stekker eruit en erin). Anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:16:
Ik haal mischien iets ouds op maar ik heb een vraag.

Mijn tante wilt thuis wireless i-net en heb ontdekt dat deze modem dus ook wireless aan boord heeft??

Ik vind namelijk wel een wireless signaal wat van die modem afkomt, maar ik kan er alleen niet naar connecten?

raar verhaal.
En je weet zeker dat de buren niet gewoon een wifi-routertje via Casema hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:15:
[...]

Als je een ander mac adres achter een casema modem hangt, moet je even het modem restarten (stekker eruit en erin). Anders werkt het inderdaad niet.
Niet waar alert :P Je kan gewoon release/renewen met je nieuwe mac adres en dan krijg je automagisch een nieuw ip :) Getest met mijn WRT54G V7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:44:
[...]

Niet waar alert :P Je kan gewoon release/renewen met je nieuwe mac adres en dan krijg je automagisch een nieuw ip :) Getest met mijn WRT54G V7
Mandible heeft het topic gekickt, helaas zitten jullie nu vragen van andere posters uit dit topic uit 2006 te beantwoorden.

@Mandible, start ff een nieuw topic, want deze heeft eigenlijk helemaal niks met die van jou te maken. Of je geeft te weinig info.
Maak een nieuw topic, en geef daarbij gewoon aan wat je al gedaan hebt, welke apparatuur je gebruikt en wat je al gevonden hebt.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch-cameleon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 19:37
beste tweakers,
de discussie inzake dit onderwerp is alweer een aantal weken oud, maar ik zou graag vernemen wie er nu een goed werkende en betrouwbare oplossing voor het probleem heeft gevonden.

ter inleiding
ik heb me een paar weken geleden laten verleiden door een all in one pakket van Ziggo af te nemen, zonder me eerst te verdiepen in mogelijke problematiek van aansluiten
ik had bij Ziggo wel nagevraagd wat voor type kabelmodem ik zou gaan ontvangen, maar dat kon men mij ten tijde van bestelling niet mededelen ?
Ik heb al meerdere jaren gebruik gemaakt van ADSL waarbij ik in combinatie met het modem van de betreffende provider met mijn Linksys WRT54GL, versie1.1, fw versie v 4.30.7 probleemloos verbinding heb kunnen maken met meerdere PC's, een printer in het netwerk en een netwerkdrive.

afgelopen week heb ik het all in one pakket ontvangen
hier bleek een Motorola SBV5120E kabelmodem in te zitten.

Installatie van het kabelmodem in combinatie met een losse switch, en dus even nog zonder de Linksys WRT54GL, ging probleemloos
ik kan met meerdere PC's gelijktijd gebruik maken van Internet en alles lijkt probleemloos te functioneren.
Maar de nu de Linksys WRT54GL er bij...

Ik heb alle suggesties die ik heb kunnen vinden op diverse forumsites al uitgeprobeerd
soms lijkt het te werken, maar dat is dan voor korte duur
ik heb ook alhet MAC adres van de PC waarmee ik de Linksys heb geconfigureerd gekopieerd want alles is het geheel helemaal niet aan de praat te krijgen. Schijnbaar reageert ZIGGO erg vreemd als het een router aan het netwerk ziet hangen.???
Het maakt totaal niet uit of ik de Linksys als gateway of als router isntel, het lukt gewoon niet.

Graag zou ik van jullie vernemen wie er nu een betroubaar en goed werkende oplossing van de combinatie Motorola + Linksys heeft gevonden
graag de gegevens van instellingen van zowel kabelmodem als de Linksys WRT54GL

graag jullie reactie die ten zeerste op prijs wordt gesteld

cameleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:14
Aantal weken oud?dit topic is van maart 2006 en de laatste reactie voor jou van juli 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
3,5 jaar oude topics ftw!

Vooropgesteld dat je het modem reset bij het aansluiten van de router hoef je geen mac adressen te klonen. Het modem onthoudt gewoon het macadres van het eerste apparaat dat je aansluit.

Verder mag het aansluiten van je router geen probleem zijn. Het is echter wel zo dat een paar typen Linksys routers, ik meen de jouwe ook, om onverklaarbare reden problemen gaf/geeft via een Casema/Ziggo internetverbinding. Volgens Ziggo ligt dit aan de router 'omdat andere routers geen problemen geven met onze internetverbinding' en volgens Linksys aan Ziggo 'omdat andere ISP's geen problemen geven met onze router'.

Bij wie het probleem ligt zullen we dus wel nooit te weten komen, maar je zou dus eens kunnen kijken naar een nieuwe danwel alternatieve firmware voor je router (en even controleren of het inderdaad dit specifieke type is dat problemen geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
En je computernaam/hostnaam van ziggo moet op de router ingesteld staan, dat gebruiken ze als authenticatie.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Excuus dat ik dit topic weer ophaal, maar ik heb met hetzelfde probleem te maken. Een wireless router achter het Motorola xx20xx modem hangen, met Ziggo, zorgt ervoor dat maar één computer in het netwerk, dat niet achter het Sitecom Router hangt, internet krijgt.

Waar haal ik die hostname vandaan, om de router al het netwerkverkeer te laten routen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Die hostname zal ingesteld staan op de computer die wel internet heeft, of in je documentatie van ziggo zijn gekomen.

Als dat is wat je nodig hebt, want ik geloof dat er tegenwoordig niet meer op hostname wordt geverifieerd, maar dat weet ik niet zeker. Leg eens uit hoe je netwerktopologie er nu precies uitziet?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Pagina: 1