Hallo tweakers,
Ik ben sinds bepaalde tijd mijn website aan het herschrijven (optimaliseren ed.)
Voor mijn weblog haal ik dus alles op uit de database, ik stap dan door de array heen, en voor ieder item voer ik dan nog eens een query uit om het aantal reacties te tellen.
Nu, ik weet, dit is verre van efficient, want doe dat maar eens bij 20, 30, 40 weblogitems.
Daarom probeer ik dus 1 query uit te voeren: samen met het weblog op te halen, ook de reacties erbij tellen.
Mijn probleem:
De query werkt niet.
Mijn vraag:
Wat is er fout aan de query?
De query
De error:
Ik ben sinds bepaalde tijd mijn website aan het herschrijven (optimaliseren ed.)
Voor mijn weblog haal ik dus alles op uit de database, ik stap dan door de array heen, en voor ieder item voer ik dan nog eens een query uit om het aantal reacties te tellen.
Nu, ik weet, dit is verre van efficient, want doe dat maar eens bij 20, 30, 40 weblogitems.
Daarom probeer ik dus 1 query uit te voeren: samen met het weblog op te halen, ook de reacties erbij tellen.
Mijn probleem:
De query werkt niet.
Mijn vraag:
Wat is er fout aan de query?
De query
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT id, datum, titel, tekst, (COUNT (*) FROM commentaar WHERE weblog.id = commentaar.weblogid) AS reactie FROM weblog, commentaar |
De error:
Wat heb ik geprobeerd:You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*) FROM COMMENTAAR WHERE weblog.id = commentaar.weblogid) AS reactie
FROM
we' at line 6
- http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/subqueries.html
- verschillende keren mijn query opnieuw opgebouwd
- 2 tabellen, weblog (id, datum, titel, tekst) en commentaar (id, datum, naam, reactie, weblogid)
- commentaar.weblogid verwijst telkens naar het bijhorend weblogitem
- Mysql 5.0.18 @ Windows XP, SP2
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8