10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Hmm... Daar zit wel wat in... Wat heb je anders aan de automated installer...squeez schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:46:
Jahoor, dat is heel goed mogelijk (op de laatste optie na). Namelijk gewoon boinc installeren en project attachen.
Maar ik dacht dus meer: Zal David Baker een programma van een team onbewerkt op de Rosetta-website zetten, als dat het team 'zomaar' punten oplevert? Als het programma naast de keuze om voor de DPC te grazen ook de mogelijkheid geeft om voor jezelf te grazen zal het programma misschien een prominentere plek krijgen op de Rosetta-website.
Mensen zijn best wel bereid om een paar keer op Next te klikken, dus als standaard de optie "Use the standard Dutch Power Cows-account and continue installation." aangeklikt is, dan zullen de meeste mensen niet registreren en gewoon crunchen als DPC-koe.
Het is dan minder 'automated', maar zal DPC op termijn misschien meer punten opleveren...?
Maar ik zal morgen toch even een reactie plaatsen op de Rosetta-site en kijken wat David ermee doet.
[ Voor 7% gewijzigd door Omied op 22-03-2006 21:12 ]
Dus C:\accountkey.txt met daarin de key, dan de installer runnen en dan kan iedere user het onder zijn eigen naam gebruiken.
Als dat in een kleine readme erbij komt, kunnen ze ons nooit scheef aankijken dat hij standaard voor DPC werkt
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
ja ik bedoelde de link... stom stom stomVerwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:46:
[...]
De link bedoel je denk ik? Niet het programma zelf neem ik aan..

Verwijderd
Hoe willen ze inloggen dan?Megaflix schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:03:
hoe zit het trouwens met de veiligheid van die automated installers? in principe kan iedereen die hem gebruikt op Quit Team drukken en het password wijzigen? Dan crunchen alle automated installers ineens voor een ander?
Ik heb namelijk de installer gemaakt voor Dolly, en daarvan heeft niemand het wachtwoord behalve ik
Hmm, shit er is wel een lek.... ga ik echter niet vermelden maar het blijkt dus wel een goed punt wat je aandraagt...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 23:10 ]
Of, misschien niet, maar kan op "mijn" manier wel zonder in te loggen het team quitten.
Vraag me af of er wat aan te doen is. Want, als je de accountkey weet (Of zie je die in de automated installer niet?), kan je ook direct op de website inloggen, en dan kan je ook quitten.
Een handmatige recompile van BOINC met bepaalde opties eruit zou misschien wel kunnen helpen, als de accountkey verder niet bekend is dan.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Laten we er verde niet te veel woorden aal vuil maken, lijkt me dat het wel goed moet komenNakebod schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:32:
Ik denk wel wat ik weet wat je bedoelt _mcintosh_.
Of, misschien niet, maar kan op "mijn" manier wel zonder in te loggen het team quitten.
Vraag me af of er wat aan te doen is. Want, als je de accountkey weet (Of zie je die in de automated installer niet?), kan je ook direct op de website inloggen, en dan kan je ook quitten.
Een handmatige recompile van BOINC met bepaalde opties eruit zou misschien wel kunnen helpen, als de accountkey verder niet bekend is dan.
Mijn vraag: Ik was gister hiermee aan 't prutsen, maar als ik de install path verander, dan wordt dat niet doorgevoerd. Als ik daar i.p.v. $PROGRAMFILES\Boinc "D:\Boinc" of D:\Boinc neerzet, dan wordt het toch in m'n program files geinstalleerd.
Ik wil deze install namelijk op een aparte schijf kunnen installeren en ook zonder reg-key (dus standalone, zonder echte 'install') kunnen runnen. Zo zou ik het uiteindelijk ook op iemand z'n USB stick kunnen zetten en het altijd vanaf daar kunnen runnen, zonder het te installeren. Iemand tips/hints/oplossingen?
want een installer die zo door familie oid te gebruiken is, zou ideaal zijn
Verwijderd
Nee kan niet dat heb ik al geprobeerd, dan zegt de boinc client dat die gebruiker niet bestaat.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:44:
Kan ik de accountkey gewoon vervangen door de cross-id key??
Dus ik vraag me af wat SWAT zegt of dat wel gaat werken in een automatische installer.
Maar zou wel goed nieuws zijn als de autoinstaller op de rosetta homepage komt te staan
Maar een huis-tuin- en keuken figuur waar de autoinstaller werkelijk voor bedoelt is, gaat naar alle waarschijnlijkheid niet lopen neuzen naar een accountkey in account_boinc.bakerlab.org_rosetta.xml
wat wel zo is die grappige knopjes in de client werken dan ook niet, en dat leverde al wat vragen op van:
uh als ik op zo'n knopje druk dan krijg ik de melding: not such member.
Dus aan de ene kant wil je je ze de accountkey, wel bewust geven, maar aan de andere kant ook weer niet, voor het gevaar van quit team etc(kan ook per ongeluk gebeuren, mensen spoken soms wat uit op een pc haha).
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 18:46 ]
Een huis-, tuin- en keukenfiguur misschien niet, maar iemand die erop uit is op een makkelijke manier wat extra puntjes te verzamelen misschien wel... Er hoeft maar één iemand op het idee te komen de account te kapen en een heleboel koetjes grazen opeens onder een andere naam, onder een ander team...Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:40:
Maar een huis-tuin- en keuken figuur waar de autoinstaller werkelijk voor bedoelt is, gaat naar alle waarschijnlijkheid niet lopen neuzen naar een accountkey in account_boinc.bakerlab.org_rosetta.xml
Het lijkt me dus niet zo slim deze installer al openbaar te maken voordat er een oplossing is voor dit probleem...
Verwijderd
Kan hem ook aanleveren zonder accountkey, (dan blijft dcp_automated iig gespaard),Omied schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:56:
[...]
Een huis-, tuin- en keukenfiguur misschien niet, maar iemand die erop uit is op een makkelijke manier wat extra puntjes te verzamelen misschien wel... Er hoeft maar één iemand op het idee te komen de account te kapen en een heleboel koetjes grazen opeens onder een andere naam, onder een ander team...
Het lijkt me dus niet zo slim deze installer al openbaar te maken voordat er een oplossing is voor dit probleem...
met een tutorial erbij van hoe dit toe te voegen in het Xml bestandje,
Vraag me af of hier wel een oplossing voor te vinden is?
Volgens mij is de enige optie om per gebruiker een automatische installer te geven met zijn account, maarja dat kost veel meer tijd natuurlijk(aanmaken account voor die gebruiker, accountkey toevoegen, installatie compilen etc)Maar werkt wel. Zo doe ik het nu ook. Kost wat meer tijd maar het is veliger(omdat diegene zijn eigen account alleen kan wijzigen) en ze hebben iig eigen pers. stats.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 17:22 ]
Verwijderd
Nee, dit is juist de opzet van Boinc dat je doormiddel van XML gegevens uit een apart bestand kan uitlezen.Omied schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:56:
Is er geen mogelijkheid de accountkey in het programma te bouwen oid i.p.v. een apart bestand?
Verwijderd
Is er een simpel lijstje met welke bestanden en welke registervermeldingen?
Verwijderd
Ey als een Fokschaap een installer kan maken kan jih het ook jaVerwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:42:
Even een domme vraag, welke bestanden heb ik allemaal nodig om die autoinstaller aan te passen naar mijn account. Ik wil namelijk een installer maken met een ander programma, ik snap van de hier genoemde installer geen ene reet.
Is er een simpel lijstje met welke bestanden en welke registervermeldingen?
Je download gewoon die installer. Dan edit je gewoon in kladblok de boinc.nsi (staat in mapje "source") , zet tussen 'authenticator' je eigen account key. Opslaan.
NSIS downloaden: http://nsis.sourceforge.net/Download en installeren.
Rechtsklikken op boinc.nsi en op compile klikken. Installer rolt eruit, kind kan was doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 22:47 ]
Verwijderd
Dat zal vast ook wel lukken, alleen ik doe graag moeilijkVerwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:46:
[...]
Ey als een Fokschaap een installer kan maken kan jih het ook ja
Je download gewoon die installer. Dan edit je gewoon in kladblok de boinc.nsi (staat in mapje "source") , zet tussen 'authenticator' je eigen account key. Opslaan.
NSIS downloaden: http://nsis.sourceforge.net/Download en installeren.
Rechtsklikken op boinc.nsi en op compile klikken. Installer rolt eruit, kind kan was doen

Ik heb hetgeen hierboven omschreven al op mijn pc staan, alleen staan daar een aantal 'vreemde' bestanden tussen.
Als er een lijstje of iets dergelijks zou zijn van de benodigde bestanden en regkeys knutsel ik de rest wel in elkaar. Als dat er niet is of niet eenvoudig te krijgen is dan doe ik het zoals de rest heeft gedaan
Verwijderd
Thnx. Ik heb de lijst met bestanden inmiddels getraceerd in boinc.nsi, alleen de regkeys wil nog niet echt lukken.Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:10:
Als ik volgende week wat meer tijd heb dan zal ik op WDO een stukje plaatsen met de installer, de benodigde bestanden, handleiding etc.
Verder zit ik even met de account_boinc.bakerlab.org_rosetta.xml. Als ik het goed begrijp wordt deze aangemaakt door de installer. Volstaat het eventueel om gewoon de file uit mijn eigen installatie mee te kopieren.
Verwijderd
ff een oude koe uit de sloot halen
Waar kan ik de benodigde bestanden nu precies vandaan halen?
Als ik dus een werkstation toevoeg aan een beveiligingsgroep, dan wordt BOINC geinstalleerd als de computer opnieuw opgestart wordt. Ook wordt het project toegevoegd en alle instellingen goedgezet. Ik weet niet of dit is wat je zoekt? Maar het werkt in ieder geval perfect als je je baas zover hebt gekregen dat je BOINC op kantoor mag draaien!
Op de WorldCommunityGrid forums staat een hele thread hoe je dit precies kan instellen. Dit werkt ook met andere BOINC-projecten. Zelfs mij met mijn zeer beperkte kennis van systeembeheer/servers is het gelukt!
Verwijderd
[rml]Elteor in "[ Rosetta@home] Een kant en klare install..."[/rml]
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Maar je wilt dat die mensen ook allemaal een eigen accountje hebben of gewoon iedereen onder een account?Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:01:
Nee dat gaat helaas niet werken, gaat er vooral om dat ik snel op een pc BOINC kan installeren. Het gaat niet om mn werk maar een club waar ik bij zitMensen hebben geen verstand van pc's en moeten dus de client direct kunnen installeren. Als ik deze instal klaar heb post ik een FP op onze website, waar 1000+ geregistreerde leden zitten
ik zal even kijken wat ik hier nog heb liggen, had een autoinstaller liggen met Optimised support
Edit1
Iemand met Batch Scripting ervaring die even kan helpen, op dit moment wordt er getest of er SSE2, SSE en/of MMX ondersteuning is door weg te schrijven naar een tijdelijke file, hoe kan ik dit directer doen? dus output van een exe opvangen en gebruiken
Edit2
ik heb iets meer tijd nodig dan ik nu heb om de installer te updaten naar de laatste 5.5.0 versie
maar vanmiddag heb ik een up2date versie voor jullie
[ Voor 28% gewijzigd door Robinski op 29-05-2006 10:18 ]
Verwijderd
Jep die link zocht ik, had meerdere links naar de site van elteor gevonden maar op het moment van posten waren al deze links doodKristof schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:04:
is dit niet hetgeen je bedoelt?
[rml]Elteor in "[ Rosetta@home] Een kant en klare install..."[/rml]
Deze installer is een self extracting rar welke tevens kijkt of de computer SSE2, SSE of MMX ondersteund en dan een optimised client installeerd.
wil je hem voor je zelf gebruiken, open dan de exe met winrar en vervang de volgende XML files anders zal de computer onder mijn account crunchen (niet dat ik dat zo erg vind
account_boinc.bakerlab.org_rosetta.xml
lookup_account.xml
Er moet eigelijk alleen nog uitgezocht worden of het mogelijk is een client ook een voorgedefinieerde account manager kan hebben zoals de BAM van boincstats, want dan kan je de client volledig beheren via een website.
Disclaimer:Ik heb hem niet getest dus gebruik op eigen risico, problemen graag even doorgeven
In je scrip probeer je te detecteren welke instructieset er door de processor wordt gebruikt, om aan de hand daarvan de juist client te kiezen. Maar doordat het script uitgevoerd wordt vanuit c:\program files, kan je het de bestanden hassse2.exe, hassse.exe en hasmmx.exe, welke zich in de map c:\program files\boinc bevinden, niet aanroepen met "hassse2". Verander dat dus naar ".\BOINC\hassse2" en het werkt wel
[ Voor 161% gewijzigd door emphasis op 31-05-2006 21:35 ]
Op de één of andere manier instaleert hij altijd de SSE2 versie en crashed dus op een oudere machine ( BOINC dus) Waar gaat het mis iemand enig idee?emphasisNL schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:08:
Het script installed de optimized client niet, maar het probleem heb ik meteen maar even opgelosd
In je scrip probeer je te detecteren welke instructieset er door de processor wordt gebruikt, om aan de hand daarvan de juist client te kiezen. Maar doordat het script uitgevoerd wordt vanuit c:\program files, kan je het de bestanden hassse2.exe, hassse.exe en hasmmx.exe, welke zich in de map c:\program files\boinc bevinden, niet aanroepen met "hassse2". Verander dat dus naar ".\BOINC\hassse2" en het werkt wel
Zou fijn zijn ben al aan het spelen geweest maar krijg het niet voor elkaaremphasisNL schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:18:
Als ik vanmiddag de tijd even heb zal ik er even naar kijken, maar moet nu eerst nog eventjes naar school
Even voor de duidelijkheid, de install.bat dient er dus zo uit te zien:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| "C:\Program Files\BOINC\hassse2.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto sse2 "C:\Program Files\BOINC\hassse.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto sse "C:\Program Files\BOINC\hasmmx.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto mmx goto service :sse2 copy "C:\Program Files\BOINC\install\sse2\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :sse copy "C:\Program Files\BOINC\install\sse\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :mmx copy "C:\Program Files\BOINC\install\mmx\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :service sc.exe create BOINC binPath= "C:\Program Files\BOINC\boinc.exe" regedit.exe /s "C:\Program Files\BOINC\install\service.reg" net start BOINC :cleanup del "C:\Program Files\BOINC\hasmmx.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\hassse.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\hassse2.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\install" /q /s |
Succes en veel plezier ermee in ieder geval
[ Voor 11% gewijzigd door emphasis op 09-06-2006 19:35 ]
Bedankt ik ga het morgen proberen, nu is het te warmemphasisNL schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:34:
Heb toch nog heel even tijd gehad en als je "¦" (zijn er 3) vervangt door "|" zou het moeten werken. Wist niet eens dat er verschillen zijn in die rechtopstaande streepjes, maar toen ik dacht, kom laat ik het eens overtypen, zodat ik zeker weet dat er geen foute karakters inzitten deed ie het ineens
Grappig, dat is mijn BAT coding, alleen dan werkend gemaaktemphasisNL schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:34:
Heb toch nog heel even tijd gehad en als je "¦" (zijn er 3) vervangt door "|" zou het moeten werken. Wist niet eens dat er verschillen zijn in die rechtopstaande streepjes, maar toen ik dacht, kom laat ik het eens overtypen, zodat ik zeker weet dat er geen foute karakters inzitten deed ie het ineens
Even voor de duidelijkheid, de install.bat dient er dus zo uit te zien:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 "C:\Program Files\BOINC\hassse2.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto sse2 "C:\Program Files\BOINC\hassse.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto sse "C:\Program Files\BOINC\hasmmx.exe" | FIND "Y" > NUL If %ERRORLEVEL% EQU 0 goto mmx goto service :sse2 copy "C:\Program Files\BOINC\install\sse2\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :sse copy "C:\Program Files\BOINC\install\sse\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :mmx copy "C:\Program Files\BOINC\install\mmx\*.*" "C:\Program Files\BOINC\" /Y goto service :service sc.exe create BOINC binPath= "C:\Program Files\BOINC\boinc.exe" regedit.exe /s "C:\Program Files\BOINC\install\service.reg" net start BOINC :cleanup del "C:\Program Files\BOINC\hasmmx.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\hassse.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\hassse2.exe" /q /s del "C:\Program Files\BOINC\install" /q /s
Kon het zelf niet testen... geen tijd en PC ter beschikking
maakt niet uit, je had in ieder geval een goede aanzet gegeven en dan zijn er hier altijd wel mensen bereid om de laatste puntjes op de i te zettenRobinski schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:36:
[...]
Kon het zelf niet testen... geen tijd en PC ter beschikking