[Rosetta@home] Een kant en klare installer maken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Ik zal jullie eens even een probleem aanrijken:
Regelmatig chat ik met wat minder bekende mensen op msn. Soms staat er in mijn msn nickname een melding over R@H (soms moet je gewoon even mede delen dat je een mijlpaal gehaald hebt). Geinterreseerd vragen die mensen dan wat dat eigenlijk betekend. En dan begin ik natuurlijk enthousiast te vertellen over R@H. :Y) Ik vertel ze over het goede doel, de statistieken, de systeemeisen, extra stroomgebruik, de verslaving die je er aan over houd... Meestal snappen ze niet zo goed de lol van de stats, maar ze hebben des te meer begrip voor het goede doel dat je naastreeft. Meestal willen die mensen dan ook wel mee doen, maar alleen met de volgende voorwaarden:
- Ze willen er niets van merken (er geen last van hebben) tijdens het computeren
- Het moet even makkelijk te installeren zijn

Dat eerste dat wil nog wel. Boinc kan prima als service draaien, en als je genoeg geheugen hebt en nooit in taakbeheer kijkt zal je niet eens doorhebben dat boinc draait. Dat tweede punt is alleen wat moeilijker. Er moet namelijk eerst een account gemaakt worden, die moet ingesteld worden zodat boinc ook echt gaat werken, boinc moet geinstalleerd worden als service (wat meestal ook niet in één keer goed gaat) en eigenlijk moet er ook nog even een optimized client aan te pas komen. Ze willen best onder mijn account crunchen (die alle installingen wel goed heeft staan), maar ik wil mijn wachtwoord niet zomaar aan jan en alleman geven.
Het komt er dus op neer dat ik bij mensen langs moet om boinc even netjes voor ze te installeren. En dat lukt helaas meestal niet. Zonde natuurlijk, want de mensen willen best wel meedoen...

De oplossing:
Het is volgens mij best mogelijk om een installer te maken die (optimized) boinc compleet geconfigureerd installeert als service. Het is dus de bedoeling dat mensen met een paar klikken een perfect geconfigureerd boinc systeem hebben. Als account kan je dan bijvoorbeeld gewoon 'Subteam~overig' aanmaken, waar alle instellingen al goed van staan. De mensen die onder die accountnaam crunchen maken zich over het algemeen toch niet druk over hun plekje in de stats. Het probleem is echter dat het mij aan kennis ontbreekt om zo'n installer te maken. Ik ben er van overtuigd dat er meer mensen, ook op andere projecten, met zo'n probleem zitten.

Wie o wie kan mij helpen? :9

[ Voor 3% gewijzigd door squeez op 12-03-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Hier vind je misschien al een begin:
http://boinc.berkeley.edu/win_install.php
Je kan een msi-package maken waarin je al een aantal parameters meegeeft.
Nu het automatisch laten attachen van een project, is een andere vraag.

Ik meende dat Sloompie bezig was om in BAM de mogelijkheid te trachten in te bouwen om remote een project te attachen/detachen...
Geen idee of het mogelijk is, en hij erin geslaagd is!
Dus bij deze, Sloompie? ;)

Ik zal ook eens horen op het Rosetta forum of er een mogelijkheid is.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Die msi installer is 't net niet. Het moet echt uber simpel te installeren zijn. Maar wat moet er allemaal gebeuren?

- Bestanden moeten uitgepakt en neergekwakt worden
- Service moet geregistreerd worden
- Er moeten vast een paar registerparameters geregeld worden
- Service moet worden gestart

Zoiets is lijkt mij bijna al te doen met een batch bestandje, een self extractor en een .reg bestandje. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door squeez op 12-03-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

Een soort bat bestand zou idd grotendeels moeten werken.
Optimized client "installeren" en BOINC service restarten zal denk ik niet zo een groot probleem zijn via wat batch.

Heel misschien dat commands van de http://boinc.berkeley.edu/client_unix.php ook op de Windows client werken, dan kan je BOINC attachen via ./boinc -attach_project [projecturl] [accountkey]
En de account key is NIET hetzelfde als de Cross-project ID.
Account key kan je via http://boinc.bakerlab.org/rosetta/get_passwd.php opvragen.

Andere opties: Je zou eens kunnen kijken naar NSIS (Nullsoft Scriptable Install System)
Of een heel andere richting, dezelfde methode gebruiken welke de maker van HitmanPro gebruikt, dus automatisch klikken enzo. Dan zou het attachen van het project ook geen probleem meer zijn denk ik.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49
In BAM is lastig. Remote attach/detach moet wel kunnen, maar dan nog moet je van alles handmatig doen (in ieder geval de install van BOINC).

Zoiets moet wel kunnen :

1) Installeer BOINC op een PC, en configureer het zaakje helemaal (inclusief attach etc)
2) ZIP de hele directory
3) Maak een batchfile, die :
a) Het zaakje unzipt
b) mbv het sc commando (i.i.g. winxp) de service maakt met het juiste commando, op auto-start zet en ook start (sc create en sc start)

4) Lever de batchfile en zipfile op aan je "slachtoffer" (eventueel self-extracting, maar kan daarvandaan ook een batchfile worden gestart?)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
@Sloompie:
Dat was ik inderdaad ook van plan, maar ik heb helaas niet zoveel verstand van al die commando's. Ik zal me eens inlezen en naar NSIS kijken. :)

Edit:
Het zou wel aardig zijn als er een nette installer zou komen. Dan zou je bijvoorbeeld nog kunnen kiezen voor een bepaalde optimized client, anders moet je voor iedere cpu weer een aparte build maken. :P

[ Voor 42% gewijzigd door squeez op 12-03-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Hmm, de een of andere aap heeft eens in een ver verleden een TSC-installer gemaakt. Aan onze scores te zien heeft die destijds puik werk geleverd :P Zal die gepuntoorde aap eens deze kant opsturen, misschien heeft-ie een idee.

Nu zit dat boinc-gedoe qua installatie net wat lastiger in elkaar dan TSC maar volgens mij moet het wel te doen zijn.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor dat soort dingen gewoon Wise ;)
En dan kan je op 2 manieren te werk gaan, of je laat hem volgen wat jij doet tijdens je eigen install, of je bouwt het helemaal zelf.
Met de Boinc client moet dat goed kunnen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

oy este muy complicado....

TSC (en D2OL) kan nl "standalone" gedraaid worden zodra de java runtime geinstalleerd is op een systeem. Enige vereiste was dus de juiste directories aanmaken, bestandjes kopieren, en de service installeren.

Ik zal er 's goed naar moeten kijken of dat met Boinc ook kan, of dat dat toch een stuk ingewikkelder is. (M'n gevoel zegt dat het ingewikkeld is....)

Maar maak gerust gebruik van de TSC installer als inspiratiebron! :P

[ Voor 12% gewijzigd door Adm.Spock op 12-03-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Dat klinkt heel goed! Helaas heb ik geen Wise. :|
Is daar ook een gratis versie van? Ik vind $449,- 'n beetje duur, dan koop ik liever 'n X2'tje. :+

Edit: was als reactie op Allied

[ Voor 22% gewijzigd door squeez op 12-03-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met autoit kun je ook leuke scriptjes bakken

http://www.autoitscript.com/autoit3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
dan moet je eigenlijk niet de team-naam en user-name inbakken, maar zorgen dat er een dialoogvenstertje komt waarin je eerst de teamnaam in kan vullen en daarna de gebruikersnaam, waarna hij er een ~ tussen zet. Dan kun je het ook gebruiken om bijv het naar familie te sturen zodat die het kunnen installeren zonder dat je langshoeft, en je kunt er ook hele parken tegelijk mee infecteren, bijv als je moet overschakelen voor de stampede. Als je standaard Teamnaam~Overige of zo pakt, dan komt het op één hoop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
@Megaflix
Ja, dat zou inderdaad wel handig zijn (vooral als meer mensen er gebruik van zouden willen maken), maar dan moet je je wachtwoord weer mee geven, want die is vereist voor het attatchen van een project. Je moet er natuurlijk wel om denken dat je dan een account maakt optimale instellingen (niet dat ie bij een beetje te weinig hdd ruimte meteen kapt, dat ie kleine job's binnen haalt...).

Is hier op het moment trouwens iemand serieus mee bezig? :9
(ik zou 't zelf wel willen doen, maar ik vrees dat het mij op het moment een beetje aan tijd ontbreekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 10:20

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Hmmm.... op mijn werk maak ik vaker installers voor software die wij produceren. Met de informatie die ik hierboven al zie moet he dus niet zo moeilijk zijn.
Ik ga hier vanavond eens naar kijken.
Jullie horen nog van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Check dan ook even :

http://boinc.berkeley.edu/win_install.php

Voor wat extra info over deployment met active directory en/of via command-line options, plus de extra file(s) die je eventueel mee moet nemen in de install package.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Laatst online: 05-06 10:20

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Die had onze PV-ert ook al genoemd... ;)
Maar toch bedankt.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kzie-ut. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je die rare belg niet gelooft, vandaar de bevestiging door iemand bij zijn volle verstand 8)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Of de informatie van een zatte Alcoholicos betrouwbaarder is betwijfel ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Ik ben al zover dat eens BOINC geinstalleerd is hij automatisch een project add (met een account die reeds opgegeven en aangemaakt is. Dit doen we best zo omdat die account dan door ons al in orde kan gesteld worden ('leave application in memory while preempted', standaard jobs op 4uur ofzo,en dat diskspacequota dat minstens 0.2Gb moet zijn bijvoorbeeld)
Als je iedereen een nieuwe account laat aanmaken dan moeten die zelf inloggen en die settings aanpassen.. Anders gaat er imho veel CPU-tijd verloren.
Iemand ander idee daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De instellingen voor BOINC-projecten worden centraal geregeld. Het script moet slechts een project joinen. Projectinstellingen zijn dus overbodig.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Crack schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:44:
De instellingen voor BOINC-projecten worden centraal geregeld. Het script moet slechts een project joinen. Projectinstellingen zijn dus overbodig.
Ja maar het is bij Rosetta belangrijk dat je bepaalde instellingen zelf wijzigt. Zo moet "Leave applications in memory while preemted" op "Yes" staan, wat standaard niet het geval is bij nieuwe users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
ScSi_009 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:23:
Ik ben al zover dat eens BOINC geinstalleerd is hij automatisch een project add (met een account die reeds opgegeven en aangemaakt is. Dit doen we best zo omdat die account dan door ons al in orde kan gesteld worden ('leave application in memory while preempted', standaard jobs op 4uur ofzo,en dat diskspacequota dat minstens 0.2Gb moet zijn bijvoorbeeld)
Als je iedereen een nieuwe account laat aanmaken dan moeten die zelf inloggen en die settings aanpassen.. Anders gaat er imho veel CPU-tijd verloren.
Iemand ander idee daarover?
Daarom ook mijn idee om gewoon per subteam (als het subteam dat wil uiteraard :P ) een account met de naam 'subteam~overig' oid te maken. Mensen die van deze installer gebruik maken zal het ook niet zoveel boeien hoe ze in de stats komen. En als ze dat wel boeit dan maak ik zelf wel een account voor ze, dat heb ik er graag voor over hoor. ;)

Draait ie nou wel als service en komt er wel automatisch een optimized client overheen? :9~

Ik heb trouwens zelf nog nooit mee gemaakt dat hij hij in één keer vlekkeloos BOINC als service installeert. Ik moet de service altijd _tijdens de installatie_ op 'lokale systeemaccount' zetten bij systeembeheer, ander eindigt de installatie gegarandeerd in errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Ik ben nog niet begonnen auto-install, het attachen van een project verloopt wel al goed.. Morgen ofzo moet ik dan eerst mijn eigen BOINC-install verwijderen (nadat de results geupload zijn :p ) om die auto-install optie te proberen :) Ook optimized client kan ik daarna pas testen uiteraard.
Dat die service op 'lokale systeemaccount' moet, dat is nog te doen.

Er gaat wel veel tijd inzitten, dus ik hoop dat de stampede niet op 01 april begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, bij mij draait BOINC als service gewoon onder het account die het heeft geïnstalleerd (account is wel administrator).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Een custom MSI-installpackage zit er niet in, daar heb ik iets te weinig tijd cq kennis voor.. Via auto-it heb ik wel al een scriptje klaar om een project toe te voegen, maar normaal zou dat automagisch moeten kunnen (volgens de website)
Is iemand hier al verder mee gevorderd? Hoe professioneler en hoe minder opties, hoe beter voor R@h/DPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Sloompie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:25:
Hmmm, bij mij draait BOINC als service gewoon onder het account die het heeft geïnstalleerd (account is wel administrator).
Bij mij krijg ik dan altijd errors tijden de install, heel raar. Ligt vast aan iets dat ik standaard verander bij windows installs, want ik heb het bij al mijn systemen. Er waren iig meer mensen met dat probleem op verschillende fora.

* squeez agrees with ScSi_009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Project toevoegen gaat inderdaad automagisch als je de account*.XML file(s) van een reeds ge-attach-de (lekker nederlands) installatie naar de clean install kopieert.

Eventueel kun je ook de PROJECTS directory van die install naar de clean install kopieren, dat scheelt weer wat aan download bij de eerste startup van de nieuwe install.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dit nog gaan lukken voor de stamp datum denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik ben momenteel bezig met een installer, ik hoop vanavond een eerste testversie beschikbaar te hebben.
De client is een client installatie (geen service)

Huidige stand:

- eerst aanmelden op rosetta website, daarna installer starten

Gereed (min of meer)
* installatie Boinc client
* toevoegen van Rosetta project
* optie om startmenu items uit te zetten
* optie om automatisch starten uit te zetten
* optie om een geoptimaliseerde client ipv standaard client te installeren

To do
* toevoegen rosetta account key aan xml account bestand (nu nog handmatig na installatie toevoegen
* compleet maken uninstall

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 14:19
ik ben er ook al een tijdje geleden mee bezig geweest maar het is niet helemaal gelukt.
Ik dacht wel dat een ander team al zoiets heeft gedaan. En ik weet niet of iemand hitman pro in gebruik heeft gehad maar zoiets had ik zelf in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Klinkt goed :)
Vooral dat optimized client gedeelte klinkt leuk. Eigenlijk moet je die als standaard doen, en optioneel :+ de standaard client. Met vermelding dan de standaard client minder punten geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Nakebod schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:54:
Klinkt goed :)
Vooral dat optimized client gedeelte klinkt leuk. Eigenlijk moet je die als standaard doen, en optioneel :+ de standaard client. Met vermelding dan de standaard client minder punten geeft :)
Je weet helaas alleen niet of de betreffende client sse / sse2 ed heeft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk een keuze in te bouwen?
Heb je AMD 64 kies dan ...
Heb je Pentium IIII kies dan ...

Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Je moet juist zo weinig mogelijk opties mogelijk maken. Als mensen veel in willen stellen, dan gebruiken ze wel de gewone installatie. Dit is echt voor de mensen die het geen ene *** kan schelen of er nou wel of niet iets op de achtergrond draait/er de ballen verstand van hebben.
De enige optie die je volgens mij zou moeten hebben is wat voor processor je hebt, want dan weet de installer met welke optimized client hij moet patchen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:42

AES

Ik vind dat de prioriteit nu moet liggen voor de meest simpele goede variant. Squeez zegt mi terecht, dat de grote groep het wel best is en dat de rest het nog wel eventjes zelf kan instellen. Als de Stampede op orde is, kan er natuurlijk de beste oplossing worden gemaakt.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Elteor schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:56:
[...]

Je weet helaas alleen niet of de betreffende client sse / sse2 ed heeft ....
Als je de truxoft-client zou gebruiken dan maakt dat niet uit..
Verder zou ik ook nog overwegen om een standaard-account te maken voor DPC, zodat je niet hoeft aan te melden op een website en geen account hoeft te creeëren.. (bijvoorbeeld een account die standaard al Dutch Power Cows gejoind is en waarvan de opties al juist staan) Bij de naam vul je dan iets in als AutomatedInstallerUser. Zo kan je ook de account-key hardcoden en vergemakkelijkt dat het installatieproces enigzins.

Eventueel maak je zelfs 2 installers, zonder opties, maar met de truxoft windows optimised client en de mac optimised client.

[ Voor 15% gewijzigd door ScSi op 16-03-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvec
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 14:19
mac denk ik dat geen prioriteit hoeft te krijgen aangezien er veel meer windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 21:57

paraiko

We are the Cow

Als de installer echt bedoelt is voor de "ik wil er niets voor hoeven doen" gebruiker, dan lijkt het mij dat je juist het online registratie gedeelte zou moeten voorkoken, bijv. onder een standaard account.

De meeste mensen zijn nog wel bereid om een paar keer op setup / next te klikken, maar als ze zich eerst moeten registreren op een (engelstalige) site, dan haken volgens mij daar veel af.

[ Voor 4% gewijzigd door paraiko op 16-03-2006 19:55 ]

Assimilate, Graze, Stampede !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
@ScSi_009 en paraiko: Exactly my point. Zo staat het ook in de openingspost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn jullie zijn echt goed bezig hier. Ik ken echt super veel mensen die zitten te springen om een simpelere te installeren Boinc installer(pre-configd). Ze willen wel mee helpen, maar snappen simpelweg niet wat alles inhoudt. Op deze manier zou dat ook niet meer nodig zijn. Toppie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Zo, ietsje later dan gepland, maar bij deze.

Ik heb een installer voor test klaar staan, deze installer kijkt naar een bestandje accountkey.txt op de root van de c-schijf (c:\). In dit bestand staat de accountkey die nodig is, ik lever een key mee die algemeen gebruikt kan worden, ik denk echter dat sommigen daar hun eigen key in willen plaatsen.

Voor de rest is het Next, Install, Next en binnen 3 seconden is er een boinc rosetta installatie.
In de installatie zit een geoptimaliseerde client.
Het is eventjes quick&dirty flanswerk geweest, ik had erg weinig tijd vanavond, ik hoop dat dit iets is waar mensen wat mee kunnen (als ie het doet tenminste ....)

De installer is hier te halen, het accountbestand is hier te halen.

Ik hoor wel van jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:47:
Zo, ietsje later dan gepland, maar bij deze.

Ik heb een installer voor test klaar staan, deze installer kijkt naar een bestandje accountkey.txt op de root van de c-schijf (c:\). In dit bestand staat de accountkey die nodig is, ik lever een key mee die algemeen gebruikt kan worden, ik denk echter dat sommigen daar hun eigen key in willen plaatsen.

Voor de rest is het Next, Install, Next en binnen 3 seconden is er een boinc rosetta installatie.
In de installatie zit een geoptimaliseerde client.
Het is eventjes quick&dirty flanswerk geweest, ik had erg weinig tijd vanavond, ik hoop dat dit iets is waar mensen wat mee kunnen (als ie het doet tenminste ....)

De installer is hier te halen, het accountbestand is hier te halen.

Ik hoor wel van jullie reacties.
Top!!

Ik heb helaas geen PC waar ik het op uit kan proberen, maar als het werkt zal het zeker de drempel verlagen om mee te doen!!

Maar wat voor naam wordt er voor je ingevuld? Of kan je dat nog steeds zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik denk de naam die gekoppeld is aan die accountkey _mcintosh_. Als ik mijn account-key invul, dan neem ik tenminste aan dat hij ook mijn naam en zo overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Als je het accountkey.txt bestand van mijn site overneemt dan krijg je het account "DPC_AutomatedInstallerUser", als je in dat bestand je eigen key invult (die je bij aanmelden bij rosetta per mail krijgt) dan zullen als het goed is je eigen gegevens naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:18:
Als je het accountkey.txt bestand van mijn site overneemt dan krijg je het account "DPC_AutomatedInstallerUser", als je in dat bestand je eigen key invult (die je bij aanmelden bij rosetta per mail krijgt) dan zullen als het goed is je eigen gegevens naar voren komen.
Ah duidelijk! Harstikke mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko

paraiko

We are the Cow

Dat ziet er goed uit !! _/-\o_

Ik heb het net even snel uitgeprobeerd en het werkt hier vlekkeloos.

(dan ga ik hem nu maar snel weer uninstallen om hem als service met m`n eigen key te kunnen draaien :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Ik weet dat het nog quick&dirty is, maar toch al even wat opmerkingen..

BOINC(manager) startte na het afsluiten van de installer niet meteen op

Dit is extra code om in de truxoft_prefs.xml te plaatsen
(resultaten onmiddellijk insturen en het automagisch deleten van WU's die over tijd zijn)
code:
1
2
<return_results_immediately/>
<delete_overdue>1</delete_overdue>

Als ik accountkey.txt niet zelf op de root plaats (c:\) dan krijg ik
code:
1
2
3
17/03/2006 10:52:30|rosetta@home|Message from server: Invalid or missing account key.  Visit this project's web site to get an account key.
17/03/2006 10:52:30|rosetta@home|No work from project
17/03/2006 10:53:10|rosetta@home|Sending scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi

Wat klopt want mijn <authenticator> is niet ingevuld (wordt de standaard-key wel meegegeven?)

Standaard stond Project 'Dutch Power Cows' op 'Suspend' en 'No New Work'

Door het vele fetchen kan ik nu een uur niet connecten, maar het werkt vooralsnog niet :)

De link onder dutch power cows leidt naar http://bogus.org/bogusmaster/

[ Voor 5% gewijzigd door ScSi op 17-03-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paraiko

paraiko

We are the Cow

Het uninstallen werkt wat minder vlekkeloos geloof ik :+

Als je na de automaded install nieuwe installatie met de "gewone" boinc installer wilt doen, dan zul toch even handmatig alle boinc entries uit je register moeten halen, anders detecteert de installer dat er nog een oude boinc aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Dank voor het testen :)

Die http://bogus.org/bogusmaster/ (Project Dutch Power Cows) was een testje van mij om wat standaard DPC links in het projectscherm te toveren. Het is een project wat inderdaad standaard gedisabled staat. Ik zal dat zolang dat nog niet goed is weghalen.

To do lijstje :
* De uninstaller registry keys zal ik nakijken, en hopelijk in de volgende versie aanpassen
* Uninstaller geheel nakijken
* Standaard key meegeven in het account
* Mogelijkheid voor service installatie
* Boinc manager automatisch starten
* extra code toevoegen in truxoft_prefs.xml
* Optie om projecten als uifluids/Seti/etc toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Elteor, die laatste optie zou ik er voorlopig nog uitlaten en eventueel pas NA de stampede implementeren..
Kan je me ook eventueel de accountgegevens mailen? (login en password) Zo kan ik ook eens nagaan of daar alles goed staat ingesteld..
Zoals paraiko al aangaf gaat het uninstallen minder goed, maar het staat al op je todo-lijstje..

Keep up the good work!!

EDIT: weet niet hoe je die als service zou willen installeren maar BOINC vraagt daarbij standaard om een admin-passwoord. Misschien ook niet zo straightforward als die optie niet inbouwen?

[ Voor 21% gewijzigd door ScSi op 17-03-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die laatste optie is leuk, maar niet echt prio op dit moment :)
Als de installer een beetje werkt kan je dat beter pas gaan testen met meerdere projecten.
Misschien kan je de key ook in de installer verwerken als optie:
x Gebruik standaard DPC accountkey
x Gebruik eigen accountkey

* Nakebod trots is op mede aap, binnen vrij korte tijd toch al iets leuks neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Misschien is het handig om een "expert"-knopje in te bouwen waar je geavanceerde instellingen (die niet interresant/relevant zijn voor de n00b-gebruiker) kunt instellen?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Nieuwe installer is beschikbaar :

* uninstall zou beter moeten gaan
* standaard wordt het algemene DPC account gebruikt
* indien op c:\ het bestand accountkey.txt staat met een code wordt deze code gebruikt
* bogus project verwijderd
* extra code in truxoft_prefs.xml toegevoegd

Voor de liefhebber:
De installer is aangemaakt met nsis, in dit zipbestand staan alle benodigde bestanden
en het boinc.nsi scriptbestand. Als je iets wilt aanpassen moet je de compiler zelf downloaden en het script aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie had ooit gedacht dat dit voor elkaar was te bakken.....heb ik een half jaar lang voor lopen pielen :P

Ik zie overigens dat de accountkey hexadecimaal is, kan ik in het accountkey bestandje gewoon bv Cureseekers~Nightanimal in zetten? (maw gaat boinc dit omzetten in hexadecimaal?)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Laatst online: 13:54

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 02:30:

Ik zie overigens dat de accountkey hexadecimaal is, kan ik in het accountkey bestandje gewoon bv Cureseekers~Nightanimal in zetten? (maw gaat boinc dit omzetten in hexadecimaal?)
Nee, (tis zeg maar je pin-kode)
Je krijgt deze accountkey in de mail toegestuurd van Rosetta als je een account daar aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BensPlace schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:36:
[...]

Nee, (tis zeg maar je pin-kode)
Je krijgt deze accountkey in de mail toegestuurd van Rosetta als je een account daar aanmaakt.
Ah zo.... dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Volgens mij (maar verbeter mij maar als het niet zo is) werkt Boinc met 2 unieke sleutelparen :

accountkey
teamkey

Je eigen account is afhankelijk van het accountkey, als je je naam bijv. wijzigt blijven alle punten gewoon staan omdat je account eigenlijk die sleutel is.
De Boinc client start een project client, die als unieke identifier je eigen accountkey heeft. De project client kijkt dan in de project database voor alle overige "waarden" van het accouint, zoals de naam, het team, client preferences etc. De projectclient is dus alleen en geheel afhankelijk van de unieke accountkey code, deze is te vinden in het bestand "account_boinc.bakerlab.org_projectnaam.xml

Je kan een koppeling maken naar het teamkey nummer, als je dit doet worden alle punten vanaf dat moment ook toegevoegd aan het betreffende team. Als je later van team wisseld zullen alleen de punten die je vanaf dat moment haalt toegevoegd worden aan het nieuwe team, je oude punten blijven gewoon bij het oude team staan. Dit heeft verder geen invloed op je eigen punten van je eigen account, omdat alle punten daarvan gekoppeld zijn aan je accountnummer. De teamcode staat alleen in de database bij het project, en kan alleen daar gewijzigd worden, zodat op dat moment alle clients met de betreffende accountkey na connectie met het project niet meer bij dat team behoren.

Je punten komen dus binnen op je accountnummer, en als je lid bent van een team worden de punten die binnenkomen toegevoegd aan de teamcode van dat team in de database. Hierdoor is teamhoppen niet echt meer zinvol, behalve dan dat nieuw te halen punten niet meer toegevoegd worden aan het betreffende team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor klein vraagje ik wil het de gebruiker eigenlijk nog makkelijker maken:
Is het mogelijk dat ik zelf een account aanmaak op http://boinc.bakerlab.org...ccount_form.php?teamid=78
en die accountkey in boinc.nsi wijzig en compile... die installer aan die specifieke gebruiker geef, zodat hij niets meer hoeft te doen dan de installer op zijn koetje los te laten?

Edit: Even geprobeerd, werkt perfect :) Echt super dit, nu kan je een installatie voorbereiden een account aanmaken, en deze zelf instellen. enige wat hun hoeven doen is de installer te runnen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Hehe, dankzij jouw advies heb ik nu m'n kant en klare Pavla-account installer voor familie :P

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor is het misschien ook mogelijk dat de Boinc manager iets minder in beeld komt tijdens het opstarten? voor de 1ste keer is het leuk want dan hoeft men er niet naar te zoeken, maar kan mij best voorstellen dat na 6 keer opstarten ofzo je het Boinc manager schermpje parmantig in beeld verschijnt ook weleens zat wordt...

Kan natuurlijk de regel weg halen waar hij een snelkoppeling bij opstarten maakt, maar dan start ie helemaal niet meer zelf op.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

In de volgende versie laat ik boincmgr met de parameter /s starten, dan start ie standaard minimized.
De mensen die zelf de installer aanpassen kunnen dit natuurlijk zelf alvast aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay thanks,

zou het op die manier kunnen, of loopt het dan in de soep?
CreateShortCut "$SMPROGRAMS\opstarten\Boincmgr.lnk" /s "$INSTDIR\boincmgr.exe" "" "$INSTDIR\boincmgr.exe" 0

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Nieuwe versie van de installer, klik op installeren en close inclusief source code.
Als je je eigen code wilt gebruiken kan je het bestand boinc.nsi aanpassen, op regel 72 je eigen code ingeven en uiteraard even compileren.

http://www.elteor.nl/stampede/Installer_Version_1.1.zip

NightAnimal, bijna goed:

CreateShortCut "$SMPROGRAMS\startup\Boincmgr.lnk" "$INSTDIR\boincmgr.exe /s" "" "$INSTDIR\boincmgr.exe /s" 0

Dit is in bovenstaande versie reeds aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door Elteor op 19-03-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wat wordt er bedoeld met compileren }:O

Ik begrijjp dat ik bijvoorbeeld voor iemand anders een account kan aanmaken en die accoutkey in het .nsi bestandje kan zetten.

Ik open met kladblok, accountkey veranderen en opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:30:
Sorry, wat wordt er bedoeld met compileren }:O

Ik begrijjp dat ik bijvoorbeeld voor iemand anders een account kan aanmaken en die accoutkey in het .nsi bestandje kan zetten.

Ik open met kladblok, accountkey veranderen en opslaan?
Compileren is het checken van code op fouten, en het comprimeren tot een executable .exe
Dan moet je met de rechter muisknop op boinc.nsi gaan staan en op compileren drukken, zodat er een installer.exe uit komt rollen. Zie je de optie compileren niet dan moet je NSI installeren, dat hier is te vinden: http://nsis.sourceforge.net/Download.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makat het nog uit of ik gebruik maak van NSIS 1 of 2 ?

En laatste vraag: die acountkey die ik toegemaild heb gekregen? Die moet tussen de " authenticator " tags komen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:39:
Makat het nog uit of ik gebruik maak van NSIS 1 of 2 ?
k heb versie 2.15 werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:44:
[...]

k heb versie 2.15 werkt goed
Mooi, heb ik nu ook :) Nu alleen nog de laatste vraag en dan ben ik klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Als die Automated Installer goed werkt, dan zet hem op de FP van WDO! Kunnen nieuwe users die binnenkomen gelijk die installer gebruiken als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Automated installer werkt bere goed Megaflix op 1 dingetje na:
kwam bij versie 1.1 van de installer nog een issue tegen voor het opstarten in silent mode /s want bij de shortcut bij opstarten of startup staat nu:
"C:\Program Files\Boinct\boincmgr.exe s" ipv "C:\Program Files\Boinct\boincmgr.exe" /s
en nu start ie helemaal niet op omdat windows die optie niet herkent! ELTEOR...... :P

@mc_intosh
En laatste vraag: die acountkey die ik toegemaild heb gekregen? Die moet tussen de " authenticator " tags komen?

Je hebt het helemaal begrepen, dan neemt ie dat account die jezelf hebt aangemaakt mee idd

Wat ik zelf ook heb aangepast in het global_prefs.xml bestandje
is: <idle_time_to_run>3</idle_time_to_run> gewijzigd in <idle_time_to_run>0</idle_time_to_run>
omdat hij anders wacht totdat het systeem 3 minuten idle is voordat hij pas iets gaat doen, nu staat het boinc applicatie al standaard op lage prioriteit, dus merk je er toch niets van tijdens het werk op de pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:39:

Dat klopt.

edit:
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:07:
Automated installer werkt bere goed Megaflix op 1 dingetje na:
kwam bij versie 1.1 van de installer nog een issue tegen voor het opstarten in silent mode /s want bij de shortcut bij opstarten of startup staat nu:
"C:\Program Files\Boinct\boincmgr.exe s" ipv "C:\Program Files\Boinct\boincmgr.exe" /s
en nu start ie helemaal niet op omdat windows die optie niet herkent! ELTEOR...... :P
Hmm, eens kijken waar die tikfout ingeslopen is ....

edit:

does nie zo snel tikken joh :P

[ Voor 62% gewijzigd door Elteor op 19-03-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu start ie helemaal niet op omdat windows die optie niet herkent! ELTEOR... :P

de installer neemt op 1 of andere fiets de slash / niet mee, en het staat op de verkeerde plaats

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

Het moet idd de volgende regel zijn :
CreateShortCut "$SMPROGRAMS\startup\Boincmgr.lnk" "$INSTDIR\boincmgr.exe" "/s" "$INSTDIR\boincmgr.exe" 0

De versie op de site is reeds aangepast, het zou nu goed moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:25:
Het moet idd de volgende regel zijn :
CreateShortCut "$SMPROGRAMS\startup\Boincmgr.lnk" "$INSTDIR\boincmgr.exe" "/s" "$INSTDIR\boincmgr.exe" 0

De versie op de site is reeds aangepast, het zou nu goed moeten werken :)
Woei ik gaat uit mn dak, werkt perfect! thnks Elteor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Heb zojuist NSIS geïnstalleerd, de Source veranderd met mijn eigen accountkey en ik heb gecompileerd. Dat bestandje wat ik nu heb, dat is klaar om naar familie en vrienden te sturen? Mag ik dat bestandje re-namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:37:
Heb zojuist NSIS geïnstalleerd, de Source veranderd met mijn eigen accountkey en ik heb gecompileerd. Dat bestandje wat ik nu heb, dat is klaar om naar familie en vrienden te sturen? Mag ik dat bestandje re-namen?
Volgens mij wel als wel de extentie .exe blijft staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de optimalisatie van de auto installer? Dat moet nog steeds handmatig?

Na installatie laat de benchmark namelijk erg lage scores zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Lage scores?
Ik had hem in Vista draaien onder vmware, en de benchmark was ruim 11k, bijna hetzelfde wat de host pc doet.
En dat is dus optimized, want standaard haal ik net 6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:31:
Lage scores?
Ik had hem in Vista draaien onder vmware, en de benchmark was ruim 11k, bijna hetzelfde wat de host pc doet.
En dat is dus optimized, want standaard haal ik net 6k.
Een pentium 4 2,4 Ghz HT doet 3500 punten... keer 2 dus.. maar nog niet echt veel meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:38:
[...]

Een pentium 4 2,4 Ghz HT doet 3500 punten... keer 2 dus.. maar nog niet echt veel meen ik
Das ook wat ik krijg hoor.

Het is wel zo dat er voor 1 soort client is gekozen in de installer namelijk die van truxsoft.
Die op verschillende platforms(pc's) andere scores geeft, maar je hebt die ook van Guntec die geeft bij mij doorgaans betere uitkomsten.
Maarja, om hiervoor de automatische installer om te gooien? mssn is het een optie om een Truxsoft automatische installer en Guntec automatische installer te maken, zodat men weer kan kiezen,
want als je een proc hebt met ss2 en je gebruikt een installatie die alleen gebruik maakt van sse(1) dan loop je al wat Mips mis, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het voordeel, in dit geval, van truXoft is dat hij voor "alle" cpu types werkt.
Als je Guntec zou gebruiken, heb je weer 2 versies nodig, een SSE en een SSE2 versie.
En volgens mij scoort de laatste versie van truXoft bijna net zo goed als die van Guntec. IIG niet meer zoveel verschil als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het heel lastig is om voor de verschillende SSE's een aparte install te maken... maar dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn.

Maar als het niet kan kan het niet, wat er nu al gemaakt is, is fantastisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:51:
Het voordeel, in dit geval, van truXoft is dat hij voor "alle" cpu types werkt.
Als je Guntec zou gebruiken, heb je weer 2 versies nodig, een SSE en een SSE2 versie.
En volgens mij scoort de laatste versie van truXoft bijna net zo goed als die van Guntec. IIG niet meer zoveel verschil als voorheen.
truXsoft heeft ook twee SSE versies hoor.

Guntec levert nog steeds betere Mips op bij mij hoor.

mssn dat ik eens aan een Guntec automatische installer ga prutsen...

Maakt het eigenlijk erg veel uit in Mips als je een geoptimaliseerde client gebruikt die met SSE2 om kan gaan gebruikt op een Proc die alleen SSE ondersteunt? (heb ik nog niet getest)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:56:

mssn dat ik eens aan een Guntec automatische installer ga prutsen...
Muziek + oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

CPUDesc plug-in

A plugin by Peter Mason (menakkis) that can tell you quite a lot about the cpu in the system your installer is running on.

It's uses one function called tell(). This DLL function returns a string giving some information about the CPU on the computer where your setup program's being run. This info string always has the same fields in exactly the same place, so it's easy to pull it apart.
http://nsis.sourceforge.net/wiki/CPUDesc

daar komen jullie al een heel eind mee dacht ik zo :Y)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nu:

Ik pak gewoon de geoptimaliseerde bestanden van Guntec, vervange hiermee de bestanden welke in het source mapje zitten en klik vervolgens op 'compile' ..

Dan rolt er toch een installer uit met de Guntec optimalisatie? Of denk ik nu weer te simpel, wat goed kan kloppen want zoveel verstand heb ik er niet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 11:40

Lord_Nemesis

Wa oars?

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:19:
Stel nu:

Ik pak gewoon de geoptimaliseerde bestanden van Guntec, vervange hiermee de bestanden welke in het source mapje zitten en klik vervolgens op 'compile' ..

Dan rolt er toch een installer uit met de Guntec optimalisatie? Of denk ik nu weer te simpel, wat goed kan kloppen want zoveel verstand heb ik er niet van :+
Klopt helemaal.
Wij hebben zelf een automated installer gemaakt die dit ook heeft.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordNemesis schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Klopt helemaal.
Wij hebben zelf een automated installer gemaakt die dit ook heeft.
Perfect :D

"compiled"

Met heeeel veel dank aan Elteor en rest die het mogelijk hebben gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik wil lezen?

Ja hoor :P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

De installer werkt perfect, bedankt!

Toch nog ff een vraagje, zoveel weet ik helaas niet van BOINC: De accountkey die ik heb gekregen per mail na het registreren, werkt die ook op andere pc's? Oftewel, als ik die accountkey in boinc.nsi compileer, kunnen anderen de installer gewoon starten en draait op hun pc dan BOINC gewoon en hoe zit het dan met de punten?

Of moet ik voor iedereen apart eerst een account aanmaken en een unieke accountkey telkens in boinc.msi zetten?

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor

Elteor

De accountkey is persoonsgebonden, niet computer gebonden.
Je kan dus inderdaad gewoon je eigen accountkey toevoegen, bij elke nieuwe installatie zal die de betreffende pc als nieuwe pc toegevoegd worden aan je account en zullen uiteraard de credits bij je eigen account opgeteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elteor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:39:
De accountkey is persoonsgebonden, niet computer gebonden.
Je kan dus inderdaad gewoon je eigen accountkey toevoegen, bij elke nieuwe installatie zal die de betreffende pc als nieuwe pc toegevoegd worden aan je account en zullen uiteraard de credits bij je eigen account opgeteld worden.
[Misbruik]
You have got new mail :+
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Heb zelf ook even met die installer lopen spelen, zodat ie hem nu als service kan installeren. Niet de netste oplossing daar er 2 cmd venster even in beeld komen, maar ach.

Enkel viel me wel op dat de benchmark nogal laag is voor mijn AMD 3500. Score was 9.700, maar na het installen van de guntec, werd dat ineens 12.500. Is toch wel een heel verschil vind ik zelf.

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 19:42
David Baker (van Rosetta) vraagt of het mogelijk is om de 'automated installer' voor iedereen beschikbaar te maken.
Zou iemand hem daarmee willen helpen?
Als de installer op de Rosetta-pagina komt, kan dat natuurlijk een heleboel punten opleveren voor DPC, als een heleboel mensen gewoon de 'standaarduser' gebruiken... :P

Wat ik mij afvroeg was het volgende: is het niet mogelijk ipv die accountkey ook de mogelijkheid te geven je e-mailadres en wachtwoord te gebruiken? Als ik het me goed herrinner werd mij namelijk bij het installeren van BOINC Manager niet gevraagd naar m'n accountkey, maar naar m'n e-mailadres en WW...

Ik stel me dit voor als een venstertje waarin je kan kiezen uit:
x I have already registered me for BOINC.
- x Accountkey
- x E-mail & password
x I have not registered yet. Register me now.
- x Nieuw e-mail en ww
x I don't want to register. Use the standard Dutch Power Cows-account and continue installation.

[ Voor 6% gewijzigd door Omied op 22-03-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik denk niet dat dat mogelijk is.
Dan zou je in de installer een hele registratie procedure moeten bakken.
Nu is het juist zo dat je via een simpele manier direct een account kan gebruiken, die dus al voorgedefineerd zit in de installer.

Even vanuit de linux installatie methode bekeken: je start boinc voor de eerste keer met:
./boinc -attach_project http://boinc.bakerlab.org/rosetta <accountkey>
Daarmee hoef je dus verder niet in te loggen, en je bent wel gelijk aan het wel voor R@h.

Als je mensen een mail/wachtwoord op laat geven, krijg je niet het doel van deze installer: Ze moeten nog teveel doen. Het moet ongeveer click & go zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Omied schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:28:
David Baker (van Rosetta) vraagt of het mogelijk is om de 'automated installer' voor iedereen beschikbaar te maken.
\o/
Ik heb wel eens een goed idee. 8)
Wat ik mij afvroeg was het volgende: is het niet mogelijk ipv die accountkey ook de mogelijkheid te geven je e-mailadres en wachtwoord te gebruiken? Als ik het me goed herrinner werd mij namelijk bij het installeren van BOINC Manager niet gevraagd naar m'n accountkey, maar naar m'n e-mailadres en WW...

Ik stel me dit voor als een venstertje waarin je kan kiezen uit:
x I have already registered me for BOINC.
- x Accountkey
- x E-mail & password
x I have not registered yet. Register me now.
- x Nieuw e-mail en ww
x I don't want to register. Use the standard Dutch Power Cows-account and continue installation.
Jahoor, dat is heel goed mogelijk (op de laatste optie na). Namelijk gewoon boinc installeren en project attachen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
eventjes lichtelijk Offtopic denk ik, maar als dit nu een erg simpel + snel progje wordt, wordt het misschien makkelijk om het op alle computers op school te zetten,.. sta ik in no-time bovenaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Dat is het al: http://www.elteor.nl/stam...nc_automatedinstaller.exe :)

[ Voor 23% gewijzigd door squeez op 22-03-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:42
Opperhoof schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:49:
eventjes lichtelijk Offtopic denk ik, maar als dit nu een erg simpel + snel progje wordt, wordt het misschien makkelijk om het op alle computers op school te zetten,.. sta ik in no-time bovenaan >:)
Als je dat legaal doet zou dat geniaal zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Omied schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:28:
Zou iemand hem daarmee willen helpen?
link sturen in pm/mail of op het r@h forum posten?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Pagina: 1 2 Laatste