Overclocken athlon 64 3200+. Slecht resultaat

Pagina: 1
Acties:

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2025
Hallo,

In eerste instantie lukte het overclocken van mijn AMD athlon 64 3200+ niet. Nu heb ik een geheugen divider ingesteld en ben al veel hoger gekomen. Mijn geheugen (MDT) moet dan wel een stuk omlaag. En de timings iets losser gezet.

9.5 X 260 mhz was volgens mij het hoogste. Mijn Cpu multiplier moest dan wel op 3 in plaats van 5.
Mijn systeem blijft wel lekker koel. Bij bv pc mark of 3d mark ligt mijn score een stuk lager dan op de standaard snelheden.

Wordt de snelheidswinst door het overclocken niet tenietgedaan door het feit dat je je geheugen zo ver terug klokt? In ieder geval geeft het overclocken nog niet het gewenste resultaat. Mijn PC lijkt eerder langzamer.

Merk je veel verschil als je Merk geheugen koopt? Ik heb nu MDT geheugen.
Zijn er geheugen modules die gewoon op 400mhz kunnen blijven draaien als je je systeem overclokt?
Moet ik misschien nog iets doen met het HT en PCI voltage?

Groeten

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dat kunnen die dimm's waarschijnlijk ook wel alleen moet je een goede divider instellen ;) (het is btw 200MHz omdat het DDR is)
en je preformance is inderdaad om die rede slecht, het beste is om 'overclockers' ram te kopen wat die snelheid wel haald dan krijg je er pas preformance bij :) en daarnaast staat je multiplier te laag, hij draaid nu nog langzamer dan op stock snelheden... houd die multiplier hoger :) (en die van je Hyper Transportbus moet inderdaad omlaag)

dit is eigelijk allemaal wel in de FAQ's te vinden/search

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
van der Ende schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:03:
Hallo,

In eerste instantie lukte het overclocken van mijn AMD athlon 64 3200+ niet. Nu heb ik een geheugen divider ingesteld en ben al veel hoger gekomen. Mijn geheugen (MDT) moet dan wel een stuk omlaag. En de timings iets losser gezet.

9.5 X 260 mhz was volgens mij het hoogste. Mijn Cpu multiplier moest dan wel op 3 in plaats van 5.
Mijn systeem blijft wel lekker koel. Bij bv pc mark of 3d mark ligt mijn score een stuk lager dan op de standaard snelheden.

Wordt de snelheidswinst door het overclocken niet tenietgedaan door het feit dat je je geheugen zo ver terug klokt? In ieder geval geeft het overclocken nog niet het gewenste resultaat. Mijn PC lijkt eerder langzamer.

Merk je veel verschil als je Merk geheugen koopt? Ik heb nu MDT geheugen.
Zijn er geheugen modules die gewoon op 400mhz kunnen blijven draaien als je je systeem overclokt?
Moet ik misschien nog iets doen met het HT en PCI voltage?

Groeten
Heb je de MP van je CPU naar 6.5 gezet ? als dat zo is dan draait je cpu op 1690 Mhz das 400 mhz minder. Dus dan kan het zijn dat je inderdaat trager bent.

Zet je HTT op 4x ( 200 x 4 ) en ga dan je htt verhogen 200 - 201 -202 enz. totdat hij niet meer stabiel is. Als de temp het toelaat kan je het voltage op je cpu met 0.05 verhogen en dan weer verder gaan met je HTT verhogen. Krijg je mem errors zorg dan dat het mem trager gaat lopen met behulp van de deviders.
Laat de MP van je CPU wel @ default.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

offtopic:
Echt zóóóóó vervelend dat mensen niet eerst al hun problemen OPZOEKEN ipv meteen een topic te openen met wat basiskutvragen...
Best frustrerend om te lezen ook dat je niet eens door hebt wat nou DDR/400MHz/bla is...

Ici kann uw Werbung staan

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
van der Ende schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:03:
Probeer eens een benchmark.

Verder kan merkgeheugen van bepaalde types soms wel verder overclocken, zoek naar resultaten met verschillende reepjes (kijk vooral naar het OC geheugen als corsair XMS, Kingston HyperX, GeIL, OCZ enz.)

Verder vind mijn rekenmachine 9,5x260=2470MHz wel een nette overclock.
Ik zou alleen afblijven van die halve multiplier, geheugen deviders kunnen soms wat raar gaan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bas_S op 11-03-2006 20:33 ]

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Verwijderd

Misschien ff verder kijken in de topics?

Ik heb ook een soortgelijk probleem>

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1116727

lees het ff na zou ik zeggen

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb ook ongeveer dit probleem want ik heb ook no-name geheugen. Maar ik heb men 3000+ winchester wel stabiel gekregen op 2601mhz :) 9*289. Ik heb men geheugen op 333mhz gezet en het voltage ervan op 2.65 en alles draait prima hier.

• van der Ende
Ik heb ook ongeveer dit probleem want ik heb ook no-name geheugen. Maar ik heb men 3000+ winchester wel stabiel gekregen op 2601mhz :) 9*289. Ik heb men geheugen op 333mhz gezet en het voltage ervan op 2.65 en alles draait prima hier.[/quote]

Paar vraagjes over bovenstaande:
Op hoeveel staat je HT multiplier dan 3 of 4? heb begrepen dat htt niet boven 1000 mhz mag komen. En hoe hoog is het voltage van je CPU?
Wat zijn de timings van je geheugen? Ik kan mijn geheugen alleen maar + 0,1v of + 0,2v verhogen (heb Gigabyte mobo Ga K8N- ultra SLI)

Ik heb een venice core denk dat dat ook wel moet lukken. Pas als ik HT multiplier op 3 zet kan ik veel hoger maar daar wordt hij niet sneller van.

• van der Ende
Renegade! schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:05:
Ik heb ook ongeveer dit probleem want ik heb ook no-name geheugen. Maar ik heb men 3000+ winchester wel stabiel gekregen op 2601mhz :) 9*289. Ik heb men geheugen op 333mhz gezet en het voltage ervan op 2.65 en alles draait prima hier.
Paar vraagjes over bovenstaande:
Op hoeveel staat je HT multiplier dan 3 of 4? heb begrepen dat htt niet boven 1000 mhz mag komen. En hoe hoog is het voltage van je CPU?
Wat zijn de timings van je geheugen? Ik kan mijn geheugen alleen maar + 0,1v of + 0,2v verhogen (heb Gigabyte mobo Ga K8N- ultra SLI)

Ik heb een 3200+ venice core denk dat dat ook wel moet lukken. Pas als ik HT multiplier op 3 zet kan ik veel hoger maar daar wordt hij niet veel sneller van. Ik ben gister tot 9 X 275 mhz gekomen Alleen dan op 3X ipv 5X. Bechmarks iets beter.

Groeten

Verwijderd

@ van der Ende:

Heb je de edit functie nog niet gevonden?

• van der Ende
Welke edit functie? (nee dus).
Ja nu Dus wel.

Ik zat in mijn bios te zoeken;-) en ik kom niet eens uit belgie.

[ Voor 59% gewijzigd door van der Ende op 15-03-2006 18:33 ]

Pagina: 1