Toon posts:

RAM: Welk merk wegdoen om beter te kunnen overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb 4 reepjes van 512MB DDR 400 PC3200 geheugen, te weten;

2X Vdata in Dual channel.
2X Dane Elec in Dual channel.

Als ik deze in de BIOS automatisch laat configureren dan laat de bios alles op 333MHZ draaien. Nou was ik het daar totaal niet mee eens en ben ik een op onderzoek uit gegaan. CAS TRAS etc etc. Ik heb hem nu handmatig op 400MHz (2x 200) CAS 3, RASdelay 5, RAS precharge 5, TRAS 8.
Ga ik lager met de settings dan kom ik niet in windows.

Dit werkt zo nét stabiel bij een overclock op de processor van 220 MHz (3200 venice Stock 2,0GHz)

Ik had voor de Dane elec alleen de Vdata reepjes in Dual channel. en toen kreeg ik een stabiele overclock van 2,4GHz.

Dus, is het dan zo dat als ik de Dane elec in Dual ch. zet en dan test hoever ik kan overclocken ik een conclusie kan trekken over welk merk ik weg kan doen? Of spelen er meer factoren mee?
Ik wil dus een hogere clockfrequentie bereiken maar het geheugen is de bottleneck.

De volgende Settingvarianten zie ik mer CPU-Z

DANE ELEC
133MHz 2 2 2 6
166MHz 2,5 3 3 7
200MHz 3.0 3 3 8

VDATA
200MHz 2,5 3 3 8

p.s.
Ik heb mij te laat verdiept in de geheugen materie anders had ik wel betere merken gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 22:34 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder tweaking/overclocking :)
Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus. Plus een subtiele titelfix ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je zult met geen van beide ver komen... Je zult blij moeten zijn met 210mhz...

[ Voor 34% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-03-2006 16:14 ]

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 20:34
Je zou toch ook gewoon een mem divider kunnen gebruiken? Dan laat je ze gewoon er allemaal inzitten.
En zet je je geheugen bijv op 166mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een ID.

Ik heb een poging gewaagd. Ik blijf nu steken op 2,42GHz met dezelfde RAM settings als voorheen alleen nu 333 ipv 400. RAM frequentie komt nu op 201.8MHz waar hij eerder 221MHz deed. Ik ga hier nog even mee knoeien. Als ik verder kom dan 2,5GHz ben ik tevreden.

Thx voor deze tip.

Verwijderd

beste is toch om wat beter ram te kopen :)

edit
dude... mijn gameboy doet meer dan 2.5Mhz :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat denk ik ook.

Ik ben zelfs tot 166Mhz gegaan maar ik krijg de clocksnelheid niet omhoog met dit geheugen.

bij 2,5GHz kan ik wel met Reason/Cubase/Fruityloops bezig, ook is het mogelijk om te renderen met een 3D programma, maar hij wil Battlefield niet helemaal in het geheugen laden.

Iemand nog belang bij wat Dane elecs/Vdata geheugen?.... :r

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
wat voor mobo heb je ?

Met 4 reepjes kan je sowieso minder OC'en, met 2 setjes met 2 repen van verschillende merken nog minder ver..

Verwijderd

Topicstarter
Asus A8n5x

http://nl.asus.com/produc...207&model=596&modelmenu=1

Ik heb er van te voren niet bij stil gestaan dat deze factoren mee konden spelen in het oc'n.
Ik heb al besloten om de reepjes te verkopen en voor 2x 1 gig van misschien GEiL of samsung te gaan.

Ik wil er iig 250Mhz mee kunnen draaien zodat ik het geheugen 1/1 heb met de proc (10x250Mhz -2,5GHz). Heeft iemand aanbevelingen voor een goed (niet al te duur) 1gig geheugenmerk en kan ik ook PC4000 geheugen draaien of dient dat ondersteund te worden door t MB?

Verwijderd

4x 512mb sticks worden ook niet ondersteunt op DDR400. De memorycontroller heeft er vaak gewoon moeite mee...,

Verwijderd

Topicstarter
NF4 zou dit gewoon moeten ondersteunen en de Venice core ook.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24

DaWaN

'r you wicked ??

Dane-Elec gebruikt heel vaak micron chips, als die op je geheugen zitten kun je 200mhz op 3-2-2-5 doen en meestal halen die chips met gemak 250mhz op 3-3-3-8

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze reepjes van dane-elec bij de mediamarkten in Enschede en Hengelo gehaald in de hoop dat ze dezelfde waren. Helaas der zitten andere chips op. CPU-z ziet alleen een verschil in productie datum namelijk 1 week.

Best leuk die micron chips enzo maar ik heb niets aan producten waarvan ik de samenstelling niet zeker weet.

Verwijderd

tjaa ik denk dat je met value spul gewoon mazzel moet hebben..

mijnes (KVR PC3200) doen ook ddr500 op 3-3-3-8, ik heb 1 nieuw reepje ter vervanging van een kapotte en die kapotte deed ook geen ddr500... de nieuwe wel dus ik ben happy :D
Pagina: 1