[2003] Flash msi software distributie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
edit: zie onderaan, oude Topic start

note :

Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum plaats. Ik ben namelijk van mening dat er sprake is van vrij ingewikkelde instellingen i.c.m AD/GPO en ik dacht dat dit daarom beter hier geplaatst kon worden.

Probleem :

Nieuw software pakket werkt alleen met de nieuwste versie van Flash Player. Er moet dus op + - 40 pc's een nieuwe versie van Flash worden geinstalleerd.

Ik heb activex installer en dergelijke uitstaan via GPO policies (Aparte GPO voor leerlingen). Ik wil dit netjes uitrollen met behulp van GPO Software distributie en niet via een active x installer.

Ik krijg het echter niet voor elkaar. :(

Troubleshooting

Ik heb vooraf de volgende dingen gecontroleerd en ingeschakeld.

-Install with elevated rights staat zowel op user als computer --> enabled
- deployment bestand staat in een map die is geshared met volledige rechten (ntfs read)
- Voor de zekerheid tijdelijk windows installer en active X control ingeschakeld bij GPO Leerlingen.
- Faq software distributie van GoT nogmaals doorgenomen en kijken of ik wat fout deed
- Vinkje gezet bij Install at login

Uitvoer

Ik heb het volgende geprobeerd :

Standalone msi bestand van flash player geprobeerd en --> gpo software distributie. Geen succes.

Via macromedia.com een admin install file aangemaakt + admin directory.

(msiexec /a "install_flash_player_active_x.msi" )

Bijbehorende msi file vervolgens in GPO gezet, zowel bij user als bij computer getest. Uiteraard directory geshared, en voldoende rechten gegeven.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen valt. Ik heb de search, google en de site van macromedia gebruikt. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar, iemand die dit wel is voor elkaar gekregen heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 13-10-2006 13:44 ]

Mijn V&A

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
De msi via de gpo distribueren lukt prima. Aan de OU met alle computers toewijzen en klaar.
Wat gaat daar niet goed? Zie je melding in het eventlog van MSIexec?

Gaat het handmatig wel goed? (als beheerder uitvoeren msiexec /i flashXX.msi)

Laat je policy eens zien...

goede site met msi packaging info: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=624

[ Voor 19% gewijzigd door paulhekje op 11-03-2006 14:59 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Workaholic
  • Niet online
paulhekje schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:57:
De msi via de gpo distribueren lukt prima. Aan de OU met alle computers toewijzen en klaar.
Wat gaat daar niet goed? Zie je melding in het eventlog van MSIexec?

Gaat het handmatig wel goed? (als beheerder uitvoeren msiexec /i flashXX.msi)

Laat je policy eens zien...

goede site met msi packaging info: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=624
Handmatig werkt prima vanaf adminstrator.
code:
1
msiexec /i "\\sdc01\Flash$\install_flash_player_active_x.msi

Als leerling krijg ik de foutmelding dat ik als administrator moet zijn aangemeld om verder te gaan.

Eventlog :

Product: Macromedia Flash Player 8 -- Installation operation completed successfully.

Als ik als leerling aanmeld zie ik in eventlog staan dat er geen administrative privileges aanwezig zijn.. ?

Met packages heb je toch altijd admin privileges? Bovendien heb ik ook elevated rights aan staan?

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 11-03-2006 15:45 ]

Mijn V&A

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

Duinkonijn

Huh?

snap het niet echt. installeer je nou via een script die van uit je gpo gestart wordt?

op me werk heb ik een gpo op me computers staan
daar staat bij computer --> software instellingen

een verwijzing naar me pakketje die ik van
http://www.macromedia.com/licensing/distribution/
heb verkregen

en die wordt naar me clients gepusht..

daarbij zijn voor mij geen vervolg acties voor nodig.
Audi-Addict schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Met packages heb je toch altijd admin privileges? Bovendien heb ik ook elevated rights aan staan?
nee juist niet. stel dat een leerling een msi als trojan horse mee neemt...
dan ben je het haasje

[ Voor 30% gewijzigd door Duinkonijn op 11-03-2006 23:17 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Waarom wijs je deze msi niet toe aan de computers ipv aan de users?

Omdat je rechten hebt afgeschermd (gewone gebruikers, activeX afgeschermd) lukt het niet de msi te installeren als je deze aan gebruikers toewijst. Je kunt dan kiezen om rechten minder strak te zetten (zoals met elevated rights, wat op een school af te raden is), of op computer niveau toe te wijzen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Move SN > WOS

• Workaholic
  • Niet online
Even een schopje.

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om flash via een GPO te deployen.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Ik heb het zowel op de GPO --> User als Computer getest.

Ik heb install_flash_player_active_x.msi gebruikt. Deze werkt prima via een admin account.

Als ik echter via leerling aanmeld en dit handmatig uitvoer heb ik uiteraard niet genoeg rechten.

Via deployment zou het toch gewoon moeten werken? Het vreemde is dat ik niets terug vind in de eventlog?

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Bepaalde software pakketen van de leerlingen werken vaak niet, een herinstallatie van flash lost dit op. Nu moet de directeur telkens inloggen onder een beheer account en handmatig de installatie van flash uitvoeren.

Het liefst wil ik gewoon de flash installatie onder de leerlingen gpo--> computers. Zo hoef je het nooit opnieuw te installeren.

Ik heb het ook proberen op te lossen via een login script, maar dit is me ook niet gelukt.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

edit: ik heb zelfs de optie : Always install with elevated privileges in de gpo aangezet, nog steeds geen verschil

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 13-10-2006 13:40 ]

Mijn V&A

• Workaholic
  • Niet online
Misschien een vbs startup script met runas in de GPO? Moet hier wel een admin account in zetten, is dit niet wat gevaarlijk? Kun je dit niet terug vinden in de netlogin?

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 13-10-2006 14:43 ]

Mijn V&A

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

Duinkonijn

Huh?

Audi-Addict schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:36:
Even een schopje.

Het liefst wil ik gewoon de flash installatie onder de leerlingen gpo--> computers. Zo hoef je het nooit opnieuw te installeren.
dat is ook het beste maar je dient in de gpo van de OU waar de computers in staan
te zetten

ik heb het bv. zo opgebouwd.

schoolnaam
---computers
-------educatief
-------administratief
---gebruikers
-------leerlingen
-------docenten
-------administratie

als er wat bij moet stamp ik het in de gpo die bij educatief hoort.

eventueel kan je nog zeggen dat je het in een sub ou knalt.

heb onder educatief ook nog lokalen en apparte ruimtes staan zo kan ik een pakket alleen in een bepaald gedeelte van het gebouw installeren.
ook ideaal incombinatie met [win2k3][ad] default printer per lokatie

[ Voor 14% gewijzigd door Duinkonijn op 13-10-2006 15:51 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Workaholic
  • Niet online
Duinkonijn schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

dat is ook het beste maar je dient in de gpo van de OU waar de computers in staan
te zetten

ik heb het bv. zo opgebouwd.

schoolnaam
---computers
-------educatief
-------administratief
---gebruikers
-------leerlingen
-------docenten
-------administratie

als er wat bij moet stamp ik het in de gpo die bij educatief hoort.

eventueel kan je nog zeggen dat je het in een sub ou knalt.

heb onder educatief ook nog lokalen en apparte ruimtes staan zo kan ik een pakket alleen in een bepaald gedeelte van het gebouw installeren.
ook ideaal incombinatie met [win2k3][ad] default printer per lokatie
Bedankt voor je reactie :) Maar dat was me opzich wel duidelijk, het gaat er om daat flash gewoon niet wil werken onder een non admin user, ook al is het via GPO.

Na research met google blijkt dat er wel meer mensen zijn met dit probleem, vroeg me af of iemand anders nog een andere manier had om dit te installeren ipv via gpo. Zie mijn vorige post voor meer info.

Mijn V&A

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
ik heb vaak genoeg Flash via AD GPO uitgerold en nog nooit problemen gehad.

Als een PC een pakket krijgt toegewezen dan wordt dit gelogd in het Application Event Log als Application Management. Hier staan ook foutmelding bij!! Plaats die eens hier.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik snap eigenlijk niets van het punt dat je geen fouten krijgt in je logs.
Kun je zo makkelijk controleren in GPMC...

De admin msi file waar Duinkonijn naar verwijst werkt gewoon als je die Software Grouppolicy assigned aan computers in de OU waar de computers zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 13-10-2006 21:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Workaholic
  • Niet online
Foutmelding op de clients : No admin rights to install.

Via gpo heb je geen admin nodig, omdat hij de sys account gebruikt, maar er blijkt een bug in flash msi files te zitten waardoor die naar de current user switched tijdens de installatie :).

Vandaar mijn vraag of hier iemand een oplossing voor heeft of wellicht een andere methode heeft om msi files met voldoende rechten te deployen

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

welke versie heb je het dan over, 8 of 9?
flash 8 plugin had dat iig niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Audi-Addict schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:46:
Foutmelding op de clients : No admin rights to install.

Via gpo heb je geen admin nodig, omdat hij de sys account gebruikt, maar er blijkt een bug in flash msi files te zitten waardoor die naar de current user switched tijdens de installatie :).

Vandaar mijn vraag of hier iemand een oplossing voor heeft of wellicht een andere methode heeft om msi files met voldoende rechten te deployen
Post eens de hele event uit het appllication event log event met Event ID! Daar staat namelijk altijd meer informatie in.
Pagina: 1