Heb hier vanmorgen ook dit LCD beeldscherm in bezit gekregen. Eerste indrukken zijn zeer goed te noemen. Beeld is zeer indrukwekkend en erg goed van kwaliteit. Geluid is goed tot zeer goed te noemen (zeker als je het vergelijkt met andere LCD beeldschermen) als je een beetje met de geluidsinstellingen speelt. Vormgeving/uitstraling vind ik deze LCD echt één van de betere die ik gezien heb (maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets). Degenlijkheid is zeer goed te noemen.
Heb helaas de komende dagen wat minder tijd om er echt diep in te duiken omdat het nog steeds vakantie voor me is en ik vandaag speciaal voor bezorging van het scherm van het vakantieadres ben teruggekomen (kon eerder geleverd worden dan werd verwacht). Heb wel nu een paar uur met het apparaat kunnen spelen en echt hij bevalt me heel goed. Hij heeft hier de plaats ingenomen van de Technisat HDVision 32 en je kan wel zeggen dat dit een overtreffende trap is. Mag natuurlijk ook wel voor al dat geld.
Overigens heb ik hier zonder problemen DVB-T aan het werk in de Philips 37PF
9731. Zenders worden zonder problemen ingelezen. Nederland 2 en Radio 1 zijn zonder problemen te zien en te horen (omdat deze ongecodeerd zijn). Goede is ook dat de Philips zoals ik het nu kan zien de Technisat Conax Common Interface module accepteert en er mee om kan gaan. Jammer genoeg ligt de Digitenne smartcard op dit moment nog op het vakantie-adres dus kan ik pas volgende week zien of de kaart daadwerkelijk in combinatie met de CI module wordt geaccepteerd. De combinatie kaart en CI module is daarbij geen probleem omdat deze in de Technisat HDVision 32 ook werkte.
HDTV via de Philips 37PF
9731 is echt fantastisch. Heb dit vandaag met open mond zitten bekijken en ik moet zeggen dat ik wat dat betreft wel wat gewend bent. Het gaat in dit geval wel over HDTV via de satelliet in combinatie met een Humax HDCI-2000. Astra HD, Discovery HD (vanmiddag gelukkig even ongecodeerd in het Premiere pakket) en het Engelse BBC-HD worden echt als het ware op het scherm gespoten en zeker in combinatie met Ambilight is dit een plaatje om te zien.
Nadeel bij dit scherm is ook weer dat het niet mogelijk is om analoge kabel in combinatie met de ingebouwde DVB-T tuner te gebruiken omdat er ook bij deze Philips 37PF
9731 geen aparte antenne-ingangen zijn voor DVB-T en de analoge tuner. En dat is toch wel jammer te noemen. Er zijn namelijk mensen die diverse vormen van televisieontvangst naast elkaar willen gebruiken. Ook een nadeel bij dit scherm, vergeleken met de Technisat HDVision32, is dat alleen DVB-T naast analoog aanwezig is en bij de Technisat waren dit DVB-T, DVB-S en DVB-C. Maar dat wist ik natuurlijk van te voren ook. Al met al ben ik tot op heden tijdens het vlug even spelen met dit beeldscherm meer dan in mijn nopjes en voldoet hij aan alle verwachtingen.
Foto's en meer bevindingen volgen zeker. Te meer dit toestel ook getest zal worden voor
www.satellietnieuws.nl