Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe krijg ik mijn kast 'netjes'?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast is altijd een tering bende. Op een of andere manier lijkt het voor mij altijd alsof het niet anders kan. Hier heb ik dan ook een foto bij gevoegd van mijn kast met inhoud en dus ook die kabel rotzooi.

Ik wil graag tips hiervoor. Denk dat dit ook wel handig is voor andere mensen hier. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit 'probleem'.

Zie hier mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/6513/2006031000018mm.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/9782/2006031000031za.jpg

Ohja....voor dat mensen denken dat er veel zinloze kabels bij zitten.... Iedere kabel die je ziet wordt gebruikt!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

* domi235 mompelt iets over tie-wraps..

En je maakt mij niet wijs, dat je dat niet zelf kunt vinden via de search / google.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 06:10
Oef! :o Trek eens een stofzuiger erdoorheen! En de kabels kun je makkelijk bunden met een "tire ripe" (tie-wraps dus ;) ). Dan ziet het er al een stuk beter uit! Want echt netjes vind ik dit niet! :D

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenGans op 10-03-2006 16:39 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Probeer alle kabels die 1 richting op gaan te bundelen met tiewraps. Zo krijg je een drietal (of meer) geconcentreerde kabelbomen. Bijvoorbeeld een kabelboom van de DVD drivers en voeding kabels naar mobo en harddisks. Verder kun je op de plekken waar je kabel overhoud deze opvouwen of oprollen om ze zo ergens achter te verbergen (aan een kabelboom of in een lege 5,25 inch bay).

En een WC papiertje of stofdoek kan ook geen kwaad in jouw pc. :P

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 10-03-2006 16:44 ]

Goud is geen geld

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Frank_Knopers schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:43:
Probeer alle kabels die 1 richting op gaan te bundelen met tiewraps. Zo krijg je een drietal (of meer) geconcentreerde kabelbomen. Bijvoorbeeld een kabelboom van de DVD drivers en voeding kabels naar mobo en harddisks. Verder kun je op de plekken waar je kabel overhoud deze opvouwen of oprollen om ze zo ergens achter te verbergen (aan een kabelboom of in een lege 5,25 inch bay).

En een WC papiertje of stofdoek kan ook geen kwaad in jouw pc. :P
Jah de poetsdoek door je zalman halen ;)
En je kunt zoals net gezegt de kabels samenvoegen en ook evt. achter/tussen je HD's laten lopen. Zoals die draadjes die naar je voorkant van de kast gaan :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik dacht al, dure & goeie fan heb je zo ook niet aan :P Tie-wraps idd, en niet alleen verschillende kabels bij elkaar binden, ook de lange op rollen :)

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 16:47
En als dat niet werkt kun je altijd nog een hele grote kast kope, of er zelf 1 bouwen ;)
Dan lijkt het ook wat minder rommelig :7 8)7

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Probeer eens wat kabels achter je backplate telaten lopen, Dat heb ik ook bij mijn chieftec dat past prima. Ook raad ik je aan die bovenste hdd op een normale manier temonteren dit is vragen om problemen.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
domi235 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:37:
* domi235 mompelt iets over tie-wraps..

En je maakt mij niet wijs, dat je dat niet zelf kunt vinden via de search / google.
Die search...hou daar nou eens mee op zeg. Dat kinderachtige verwijs hier op GoT. Alles is te vinden via search en google. Zou een leuk forum zijn als niemand iets mag vragen wat via GoT of google gevonden kan worden.

Ik wil graag voorbeelden zien van mensen die het op een bepaalde manier hebben opgelost. Leek mij wel aardig en voor andere ook handig.

Verwijderd

Topicstarter
B1tneuker schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:52:
En als dat niet werkt kun je altijd nog een hele grote kast kope, of er zelf 1 bouwen ;)
Dan lijkt het ook wat minder rommelig :7 8)7
Een chieftech bigtower leek mij groot genoeg"? :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik doe mijn kabels zoveel mogelijk achter de harde schijven en optical drives.

In jouw geval zou ik de harde schijf tray er weer in zetten, kun je daar ook weer troep achter verstoppen. :)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Koop cablemesh, 10 euro heb je een pakket voor alles kabels,
Koop tiewraps, haal ALLES uit je computer:

De draden van je fan gaan onder je mobo, mobo er in.
cpufandraad onderhanden nemen, en de overige draad bij elkaar tiewrappen.
Je hd;s in je rek, maar laat er 1 ruimte tussen (beter voor je temp) want daar kan je dan re rest van je ide kabel in duwen (als een V op zn zei, dus er ni drukken)
Doe het zelfde bij je cd/dvd

dan pak je je power aan (die je van te voren al gemeshed enz hebt), kijk eerst wat de beste en kortste wegen zijn, sluit ze dan aan en vind wegen achter je hd's en case om ze weg te duewn (je kan ze ook aan je kast vast tiewrappen)
Zorg re voor dat je 1 main-power-lane hebt waar je de rest van je kabels aan kan binden (je mobostekker bijv, alle overige draden die je wel gebruikt en daar uitkomen moet je daar aan tiewrappen.

De powerkabels die je niet gebruikt duw je achter je psu (ana de kant waar je paneel niet open is)
met tiewraps natuurlijk.

Trek hier gewoon 3 uurtjes voor uit (met stoffen enz)
Veel proberen elpt ook :D
succes

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 19:42
Al eens aan cablesleeving gedacht ?

En trouwens, de search vermelden is wel zeker nuttig.
Als iedereen zo hier gaat binnen vallen met de meest standaard vragen: ( Hoe sluit ik CCFL's aan, welke videokaart moet ik pakken bij mijn budget $$$$, wat is een handige kast voor $$$$, enzovoort)

Dan is het geen Gathering of Tweakers meer, maar een Gathering of GooiHierJeVragenNeer.

how to cable sleeving Google:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Links die ik gevonden heb met google:
http://www.gideontech.com/content/articles/239/1
http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=1816

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Tie wraps zijn meestal afdoende. Je kan ze dan ook vast zetten door ze door niet gebruikte gaatjes te halen. Bepaalde kabels ook achter je backplate langs, eventueel gebundeld met tie wraps.
Ooit ook eens een expiriment gedaan met stukjes flexibele kabel bundel slang, werkt ook heel goed.

Daarnaast zou ik plaatjes bij je PCI sloten eens plaatsen, hier komt heel veel stof door naar binnen, ook al lijkt het dat je fan van je GPU naar buiten blaast. Stof is een raar iets.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
En koop een plaate IDE-kabel voor je opticals, liefst 2 x zo lang als je nodig hebt, die dingen kun je _ideaal_ vouwen en langs de kastwand wegstoppen, stukje isolatietape erover en die ben je iig kwijt.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Tie Wraps halen inderdaad. Bundeltje van 30 kost je een paar euro... Als je ze minder permanent wil fixeren kunt je ook tie wraps van klitteband halen bij de betere tweakert zaak. Die kun je ook weer makkelijk weg halen...

Verder heb je ook nog de mogelijkheid om kabel bundelaars te gebruiken. Zijn plastic spiraaltjes die je om je bekabeling heen draait.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:55:
[...]Ik wil graag voorbeelden zien van mensen die het op een bepaalde manier hebben opgelost. Leek mij wel aardig en voor andere ook handig.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ernest.stoffels/PC110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ernest.stoffels/PC220.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ernest.stoffels/PC330.jpg

Helaas is het niet allemaal weg te stoppen, maar heb het iig. hard geprobeerd :P, kast is een Centurion 5..., zit nog een 120mm en 80mm (tussen HDD's) intake aan de voorkant :Y)

Plus die rode SATA kabel moet nog vervangen worden })

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065392/35 (ff scrollen)
Voor nachtfoto's :P (maar nog wel met 80mm intake voor CPU fan ...

[ Voor 16% gewijzigd door EyeWitness op 10-03-2006 17:35 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

neem eens een kijkje op het onderdeel computer op mijn website :) Staan foto's op van mijn huidige kast.

Hints: :P
• Kijk niet boven de voeding :P (liggen 3 inverters van de CCFL's en de daarbij behorende kabelbende)
• Kijk niet achter het rechter zij-paneel :D

die 2 gebieden heb ik dus gebruikt om mijn overbodige draden weg te werken. Gewoon met tie-wraps, DuckTape en een sleeve kit. (De laatste was een zondag werk om het _goed_ en netjes voor elkaar te boksen :P

www.google.nl

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:55:
[...]
Ik wil graag voorbeelden zien van mensen die het op een bepaalde manier hebben opgelost. Leek mij wel aardig en voor andere ook handig.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/wouter/case1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/wouter/case2.jpg

Dit is mijn oude P4 systeem. In mijn nieuwe systeem heb ik het allemaal niet zo netjes weggewerkt, omdat ik daar simpel weg geen zin in heb :P

Heb alle kabels in zoveel mogelijk hoekjes en holletjes weggewerkt. Op deze foto zat er nog geen dvd-brander/speler in. Die was nog niet binnen, na plaatsing was alles nog even opgeruimt als op de plaatjes.

Zoals vele mensen hier al hebben gezegd, ga wat tie-wraps halen en werk het netjes in alle niet-zichtbare hoekjes en holletjes weg.

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40

AJK

...

plak en plaatje metaal of plexie voor de drives en bind de kabels vast met een paar touwtjes/tie-wraps

Afbeeldingslocatie: http://anthonykok.nl/verbeter.jpg
waar de ringetjes staan zet je een tie wrap en bij het vlak stukje plaat
de kabels van de sat schijven kun je "achter" de schijven stoppen zo te zien ruimte zat
verder loopen er 2 stangetjes dwars door je case stop daar de alle kabels achter get lieft nog achter langs de hd's

Afbeeldingslocatie: http://i33.photobucket.com/albums/d90/AJK0k/IMG_3924.jpg
zoals ik het gedaan heb let ook op dat kabeltje dat achter de vidio kaart langs loopt haal of haal anders de fanmate voor de cpu fan weg op je mobo zit een prima fan controller

simpel gezegd is het dus ale kabel in een bos en naar de zijkant er mee
@ hier onder zn moeder bord heeft een ITE chip dat heeft een prima programa met ingebouwde thermostaat

[ Voor 94% gewijzigd door AJK op 10-03-2006 18:31 ]

Verwijderd

Die HDD die los zit kan natuurlijk niet.. Gooi die in een drivebay.. Gooi dat paarse ding aan de voorkant van de andere bay eruit en gooi de 2 HDD's ( niet op zijn kop dit keer ) een stuk naar voren.. Gooi ook die zalman fanspeed controller eruit en regel de voltage met speedfan...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een goed idee zijn van die tie-wraps die je weer makkelijk los kunt halen. Je kent ze vast wel. Het is een streng met plastic balletjes op de draad die je in een uitsparing kunt drukken (en er weer makkelijk kunt uithalen).

Ook een goede tip is montera -> klitteband stroken om kabels samen te binden e.a. te koop bij de Ikea voor vrijwel niets.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 10-03-2006 18:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelf heb ik mijn kast redelijk vol zitten met schuimrubber waar je vanalles achter kan doen.

De hdd's heb ik verplaats naar boven en omdat daar ook de voeding zet zie je die kabels niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/4091/picture0020xp.th.jpg

Best netjes al zeg ik het zelf :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PilatuS schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:57:
Zelf heb ik mijn kast redelijk vol zitten met schuimrubber waar je vanalles achter kan doen.

De hdd's heb ik verplaats naar boven en omdat daar ook de voeding zet zie je die kabels niet meer.

[afbeelding]

Best netjes al zeg ik het zelf :)
echt omg die poppetjes :D dat idd allemaal voor CS:S :P

www.google.nl

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Ik zie dat je op 2 harddisk een p-ata -> s-ata converter hebt zitten. Heeft dat nut? Staan die 2 harddisks in s-ata raid? Zonee, stop je harddisk andersom in de bracket... met de aansluitingen dus naar de voorkant en hang er gewoon een lange p-ata kabel aan. Doe ik ook altijd, scheelt zeer veel ruimte bij je moederboard.

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
Bor de Wollef schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:51:
Een goed idee zijn van die tie-wraps die je weer makkelijk los kunt halen. Je kent ze vast wel. Het is een streng met plastic balletjes op de draad die je in een uitsparing kunt drukken (en er weer makkelijk kunt uithalen).

Ook een goede tip is montera -> klitteband stroken om kabels samen te binden e.a. te koop bij de Ikea voor vrijwel niets.
dat zijn dus geen tie-wraps, heeft wel het zelfde doeleinde maar tie-wraps zijn de bandje met "ribbeltjes" op die dan door een soort van lus gaan en daar haakt het vast achter zo'n ribbeltje

• Bor

Bor

Vinden jullie die lampjes nu echt mooi? Ik zie echt gigantisch veel overdone casemods in dit topic. Gebruik van gekleurde leds is leuk maar allleen met mate imho.

Terugkijkend naar de tip over "montera" -> er zitten 3 strips in een pakje maar deze kun je natuurlijk doormiddenknippen of zelfs in 3en knippen wanneer je aan dunne strips voldoende hebt.

• Bor

Bor

Miagieek schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:59:
[...]

dat zijn dus geen tie-wraps, heeft wel het zelfde doeleinde maar tie-wraps zijn de bandje met "ribbeltjes" op die dan door een soort van lus gaan en daar haakt het vast achter zo'n ribbeltje
I know maar helaas hebben die dingetjes die ik bedoel bij bijna elke bouwmarkt een andere naam. Wanneer je naar losmaakbare tie-wraps vraagt met een balletjessysteem zal waarschijnlijk elke medewerker je verder kunnen helpen. Nadeel: deze zijn echt een veelvoud in prijs van normale tie-wraps!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Of je maakt al je voedingkabels en flatcables op lengte voor wat je nodig hebt ;) Rechtsonder op het mobo zitten de draadjes naar de knoppen op het front. Daaronder zit de speaker, bijna zonder kabels :P Er zitten hier dus wel twee p-ata flatcables, nauwelijks zichtbaar. Roundcables zijn zoals Carpento al zei niet altijd handig.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/PCM/Binnenkant.JPG

Casemod: Cubeleon

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kabels tie-wrappen, sleeven, overbodige molexes wegknippen, mobovoedingstouw etc onder het mobo leggen, mogelijkheden genoeg. In de meeste casemods hier word het wel gebruikt, en zoniet had de search je genoeg kunnen opleveren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.