Wat is het boxen bereik van dolby prologic!

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Sub = 20Hz - 160Hz
L&R = 100Hz- 15KHz
Sur = ?
Mid = ?

Ik weet niet of iemand de rest kan invullen.
bij voorbaad dank.

*DGroetjes Gogo*D

Verwijderd

Ik ben niet echt into die populaire surround shit. Alleen into zelfbouw :)

Dit zijn normale ranges voor verschillende soorten kasten:

Subwoofer: Fc - 120 Hz (Fc is de onderste grensfrequentie van het systeem, 20 Hz is overdreven, de meeste van die Dolby Prologic subjes komen nog niet eens tot aan de 35 Hz)

Frontluidsprekers: 50-20000 Hz (is de standaar DIN 45500 norm om iets "Hifi" te mogen noemen)

Mid & surround kastjes: die hoeven toch alleen maar het middengebied weer te geven, pak 'em beet... 500-5000 Hz

Waar heb je deze gegevens trouwens voor nodig?

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

De front- en centerkanalen (mid? wat is mid? :)) zijn gewoon full range (20-20000Hz). De subwoofer kan je gebruiken als je frontspeakers niet laag genoeg gaan.
Het rear-kanaal is 100-7000Hz.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Xenomes
Ik heb een hele goede stereo installatie hij is een paar jaartjes oud. en toen had ik er suround op zitten !! iedereen wow jij heb suround. suround is alleen rear 2 speakers maar geen center nu heb ik een schema gevonden die van stereo kanaal een mono kanaal kan maken deze wou ik af filteren op 500-5000 Hz (nare man info) om een center speaker temaken om toch een beetje bij de tijd tezijn want dolby digital vind ik ook mooie maar daar heb ik geen geld voor !!

*DGroetjes Gogo*D

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb een hele goede stereo installatie hij is een paar jaartjes oud. en toen had ik er suround op zitten !! iedereen wow jij heb suround. suround is alleen rear 2 speakers maar geen center nu heb ik een schema gevonden die van stereo kanaal een mono kanaal kan maken deze wou ik af filteren op 500-5000 Hz (nare man info) om een center speaker temaken om toch een beetje bij de tijd tezijn want dolby digital vind ik ook mooie maar daar heb ik geen geld voor !!
Waar anderen de midspeaker zoveel mogelijk proberen te vermijden (met pro logic) wil deze jongeman er zelf eentje maken!:o

Met prologic doet een midspeaker niks anders dan het geluid weergeven dat normaal gesproken uit beide kanalen tegelijk hoort te komen. Dus zeg maar het mono geluid uit het links en rechts wegfilteren en zelf weergeven. Dit alles in een beperkt frequentiebereik. (het frequentiebereik is te beïnvloeden door de center op 'wide' te zetten).

Een midspeaker voor 5.1 geluid is verreist. Voor pro-logic kun je het zien als een extra. (let op: ik heb het dan meer over muziek. Films vind ik weer wat anders, daarvoor gebruik ik ook gewoon de center) Je kunt het midgeluid ook gewoon door je fronts laten weergeven waar het eigenlijk ook naartoe wordt gestuurd. (bij 5.1 kun je dit ook wel doen (phantom) maar hier heeft de center een apart kanaal en is dus ook bedoelt voor de center speaker. Voor pro-logic is dit ook wel enigzins zo, maar is toch een iets ander verhaal)

Maargoed, wat ik probeer te zeggen is:
Laat dat midspeaker verhaal zitten. Voor muziek vind ik het zelf maar niks. En koop Dolby Digital alleen al je er een 5.1 geluidsbron op aan kunt sluiten (bijv. DVD)

Greetz

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Xenomes
ja ik heb een dvd wel in de computer + hollywood plus! ik kijk graag films. ik heb een knappe koppe video en canal+ (via scart voor het stereo geluid). kan je me verder helpen!
Pagina: 1