Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
109 ! Graden is zoieso al veel te heet, ik vind 80 wel de max voor een GPU.
Met Vriendelijke Groet,
Je weet dus niet zeker als het aan je voeding ligt. Dan zou ik eerst eens alle andere dingen gaan testen. Kijk eens in je logboeken naar eventuele foutmeldingen, test je geheugen eens met Memtest, daarnaast ook even je harde schijf met de diagnosetool van je fabrikant (zie de OM FAQ). Kom je dan tot de conclusie dat het echt aan je voeding zou liggen kijk dan in dit topic rond: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14. Daar zitten de 'experts'
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
start cpu burn-in, 2 x starten
start hd tune, doe oppervlakte kontrole
start een zware test voor de videokaart(ati tool indien je een ati hebt)
kopieer dvd naar hd
kijk nu naar de waardes van stroom en warmte van de onderdelen
stroom mag 5% naar beneden en 5% naar boven afwijken(12v en 5v)
warmte processor(moet je opzoeken)
warmte videokaart(moet je opzoeken)
nu kun je zien of de voeding sterk genoeg is
start hd tune, doe oppervlakte kontrole
kopieer dvd naar hd
TS heeft een Athlon 64 dus heeft aan 1x cpu burn-in genoegjan99999 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:10:
start cpu burn-in, 2 x starten
ati tool kan ook een nVidia kaart stressen hoor.start hd tune, doe oppervlakte kontrole
En je weet het zeker als je even de moeite neemt om een multimeter aan te sluiten, programmatjes en zelfs het BIOS hebben niet altijd betrouwbare waarden.kopieer dvd naar hd
wtf is de ati tool?
als ik er op google, krijg ik resultaten die me doen denken aan een overcolock tool, maar wat ik van jullie begrijp is het een videokaart stresser.
als ik er op google, krijg ik resultaten die me doen denken aan een overcolock tool, maar wat ik van jullie begrijp is het een videokaart stresser.
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
beidenXPointman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:44:
wtf is de ati tool?
Het is een overclock tool welke alleen op ati kaarten werkt maar er zit ook een test gedeelte in om te kijken of je grafische kaart nog stabiel is en die werkt ook op nVidia
Ik vraag mij af wat die 2 125graden zijn in speedfan.
Probeer een andere voeding als het mogelijk is.
Test zowiezo met memtest86, prime95, 3Dmark05 en 06 het systeem en post de resultaten samen met de temps en voltage @ load en idle.
cpu burn-in = Prime95
Geheugen testen = memtest86 op diskette zetten en daarmee opstarten
Wat je ook kan proberen is: een tafelventilator dicht tegen de videokaart plaatsen, zodat die het geheugen van de videokaart koelt.
Probeer een andere voeding als het mogelijk is.
Test zowiezo met memtest86, prime95, 3Dmark05 en 06 het systeem en post de resultaten samen met de temps en voltage @ load en idle.
cpu burn-in = Prime95
Geheugen testen = memtest86 op diskette zetten en daarmee opstarten
Wat je ook kan proberen is: een tafelventilator dicht tegen de videokaart plaatsen, zodat die het geheugen van de videokaart koelt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()