Mooi idee! Ook slim om de druk in het midden proberen te houden scheelt veel bij het contact.
Succes ermee
Succes ermee
[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 22-06-2006 10:44 ]
ik denk dat je dan bij een modelbouw zaak terecht komt, die hebben 2,5Extera schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:21:
net even begonnen met een prototype zeg maarhet principe werkt, morgen even wat M2 tapeinden halen en moertje's enzo (ik hoop dat ze die hebben bij karwei, ik geloof dat de kleinste gangbare maar M3 was) Iemand enig idee?
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Tot nu toe passen mijn M3 boutjes door iedere kaart heen hoor, ook door 9800pro.Rol-Co schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:31:
[...]
ik denk dat je dan bij een modelbouw zaak terecht komt, die hebben 2,5
je kan ook 3 nemen en de gaten in je kaart iets groter boren
.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
[ Voor 46% gewijzigd door Extera op 23-06-2006 11:37 ]
Anoniem: 149259
Ik ben 15 en heb nu ook al een paar keer droogijs gedaan. Alles is gewoon weer normaal te gebruiken mits het niet kapot is natuurlijk. Maar als je er gewoon "normaal" mee omgaat zou dat niet het geval moeten zijn. En droogijs is niet zo heel erg duur. Ik haal het tegenwoordig bij Hoekloos daar kost 12kg 38 euro. En daar kun je wel ff mee benchenAnoniem: 149259 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:49:
dit zijn nou leuke dingen om mee te spelen, maar kan een 14jarige(ik) er dus mee overweg? hoeveel kost het, en als ik heb geOCd kan ik dan weer dat moederbord gebruiken voor mijn "gewoon" gekoelde pc ? hoeveel kost droogijs(dat lijkt me makkelijker in gebruik) voor een OCsessie van een paar uurtjes?
Anoniem: 153939
expensive, ik betaalde 18 euro voor 10 kg ong;)Anoniem: 131133 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:21:
[...]
Ik ben 15 en heb nu ook al een paar keer droogijs gedaan. Alles is gewoon weer normaal te gebruiken mits het niet kapot is natuurlijk. Maar als je er gewoon "normaal" mee omgaat zou dat niet het geval moeten zijn. En droogijs is niet zo heel erg duur. Ik haal het tegenwoordig bij Hoekloos daar kost 12kg 38 euro. En daar kun je wel ff mee benchenZorg wel voor goede voorbereiding. Dat is heel belangrijk imo!
LN2 is ook iets totaal anders als DI, DI wordt veel toegepast in ijscokarren enzo, LN2 is toch een stukje duurder/extremer/gevaarlijker/minder doorsnee enz..Anoniem: 131133 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:32:
Ach ik vond het spotprijs toen ik het hoorde.. Beter dan 2,5 uur onderweg voor 10 kg DI voor 50 euro bij ICS (heeft ervaring)
Hoekloos zit hier 5 km vandaag. En als ik een keertje 3 kg bestel krijg ik ook 10 mee meestal voor 18 euro
Heb nu 2 keer 6 kg en 1 keer 3 gehaald en kreeg iedere keer 10kg mee voor hetzelfde geld... Dus vond het wel netjes. 1 nadeel is dat ik er volgens mij geen LN2 kan halen. Moet je per se bedrijf zijn volgens mij.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ja dat weet ik ook wel. Maar ze hebben het daar wel gewoon enzo. En er staan weet ik het hoeveel 1,5l dewar'etjes. Voor artsen onder andere. Maar ik zal er nog wel eens een keertje naar vragenDaWaN schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:56:
[...]
LN2 is ook iets totaal anders als DI, DI wordt veel toegepast in ijscokarren enzo, LN2 is toch een stukje duurder/extremer/gevaarlijker/minder doorsnee enz..
Geachte heer xxxxxx,
Hartelijk dank voor uw aanvraag voor informatie omtrent vloeibare stikstof. Hiervoor heeft Hoek Loos Cryoservice B.V. in Hedel diverse mogelijkheden, zowel voor de huur of koop van cryogene vaten (zowel atmosferische vaten als drukvaten), vloeibare stikstof en de bijbehorende veiligheidsmaatregelen, e.d.
Het is helaas uit veiligheidsoogpunt niet mogelijk vloeibare stikstof bij ons in Hedel af te halen, wij leveren dit via onze cryogene adviseurs in speciaal uitgeruste cryowagens. De prijs is afhankelijk van de gewenste hoeveelheid op jaarbasis en de grootte van het vat.
Onze Adviseur Cryogene Producten, de heer xxxx van Dorenmalen, zal deze week contact met u opnemen om het bovenstaande verder toe te lichten, de prijzen met u door te nemen en de leveringsmogelijkheden af te stemmen. Mocht u reeds dringende vragen hebben dan kunt u hem ook op zijn mobiele telefoon bereiken, nummer 06 - 4887xxxx. U kunt echter ook met ondergetekende contact opnemen.
Ik vertrouw er op u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Jan xxxxxx
Cryoservice Binnendienst
Vaseline dat je zo bij de DA kan kopen?Extera schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:39:
Ja dat kan, maar als er vocht onder komt kan je kortsluiting krijgen. Je moet zorgen voor een luchtdichte afsluiting. Hoe je dat doet maakt nix uit.
Ik gebruik alleen maar vaseline en armaflex, dat is tenminste schoon te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 21-11-2006 21:15 ]
Als je de gpu onder 0 gaat gooien zou ik de hele kaart isoleren, zorgen dat nergens bij de contactpuntjes vocht kan komen (in lucht zit vocht!)Extera schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:39:
Je moet zorgen voor een luchtdichte afsluiting. Hoe je dat doet maakt nix uit.
Ik gebruik alleen maar vaseline en armaflex, dat is tenminste schoon te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 23-11-2006 21:55 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2007 15:20 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Extera op 31-01-2007 17:55 ]
Freude am Fahren
[ Voor 37% gewijzigd door Extera op 06-03-2007 14:47 ]
Anoniem: 79743
[ Voor 28% gewijzigd door DMN op 06-03-2007 15:40 ]
Freude am Fahren
JepHugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:42:
Ik heb wat vragen over het koelen met Dry-Ice,
Ik heb namelijk al veel filmpjes gezien waarbij er echt ijs op delen van het moederbord ontstond.
Je kunt dus pas je hardware weer gebruiken als het water van het gesmolten ijs volledig opgedroogd is?
Ik heb altijd erg weinig tot geen ijs na een sessie, ook niet met LN2.Zolang je er Dry-Ice bij blijft gooien is dat natuurlijk geen probleem, maar ik wil juist weten hoe jullie omgaan met de hardware, na zo'n experiementje.
Dat doe ik wel altijdIs het zo dat je de aceton of de alcohol in je container moet doen, nadat je er Dry-Ice in hebt gedaan?
Ik denk het, ik doe altijd liever teveel als je weinig isolerenBij het rondkijken naar info over Dry-Ice overclocking zie ik dat mensen de isolatie veel minder serieus nemen dan bij bijvoorbeeld een waterchiller...
Is dit omdat je geen condens maar ijs krijgt?
Bedankt!
Binnenkort dan maar eens kijken of ik je 5ghz kan overtreffenExtera schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:20:
[...]
Jep
[...]
Ik heb altijd erg weinig tot geen ijs na een sessie, ook niet met LN2.
Na een sessie gooi ik er keukenpapier omheen om het water op te zuigen. Daarna een nachtje laten drogen voor de zekerheid en klaar
[...]
Dat doe ik wel altijd
[...]
Ik denk het, ik doe altijd liever teveel als je weinig isoleren
[...]
Hee, loop nou niet te hard van stapel, want dat is zonde. Ik zie je pas een maand rondzwerven in DOC, en je wilt nu al aan de Dry-Ice? Ik hoop dat je voldoende ervaring hebt, anders kun je die 5GHz alleen maar dromen.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:07:
[...]
Binnenkort dan maar eens kijken of ik je 5ghz kan overtreffenBedankt man!
Dromen is altijd leuk.DesertShooter schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:24:
[...]
Hee, loop nou niet te hard van stapel, want dat is zonde. Ik zie je pas een maand rondzwerven in DOC, en je wilt nu al aan de Dry-Ice? Ik hoop dat je voldoende ervaring hebt, anders kun je die 5GHz alleen maar dromen.
Er is een vrij grote kans dat je je mobo er mee molt, heb je dat er voor over? (aangezien je mobo 250 euro is).
Ook heb ik maar weinig 680i boarden boven de 500 FSB zien doen. Dus dan zit de 5GHz er met een 9x multi ook niet in.
Succes, maar ben voorzichtig.
[ Voor 72% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-04-2007 00:07 ]
www.koopeendroom.nl
Anoniem: 194778
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194778 op 29-04-2007 14:17 ]
Gebruik gewoon geen ASrock om te overclocken.Anoniem: 194778 schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:50:
en misschien met een voltmod?
als dat mogelijk is?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Anoniem: 194778
okey dan verkoop ik die wel dan maar een P5B deluxe met me eigen E6420 en 2 x 512 Mb G skillEl Snorro schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:33:
[...]
Gebruik gewoon geen ASrock om te overclocken.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Anoniem: 205828
Volgens deze site is het carbondioxide dat erin zit giftig als de concentratie in de lucht boven de 5% komt.Jedi_Pimp schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:01:
Apart, ik had al heel lang geleden een aflevering van CSI gezien waarbij dry ice gebruikt werd om een moord te plegen. Het zou volgens hen dus giftig worden als het sublimeert.. Hier wordt alleen gewaarschuwd dat je handschoenen moet gebruiken, was dat dan gewoon bullshit in CSI of..?
Bedankt, ik dacht al dat wij mensen niet zo vrolijk worden van koolstofdioxide en er werd in die aflevering inderdaad een enorme hoeveelheid dice gebruikt om die >5% te halen..Anoniem: 205828 schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:10:
[...]
Volgens deze site is het carbondioxide dat erin zit giftig als de concentratie in de lucht boven de 5% komt.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja, wikipedia zegt dat je in narcose kan raken als er een te hoge concentratie stikstof in de lucht zit:barzi schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:17:
Vandaar dat je ook altijd in een goed ventilerende ruimte moet zitten als je een dry ice sessie doet. Is dit ook zo met LN2?
Misschien een idee om deze (potentiële) gevaren in de TS te zetten?Bij het gebruik van vloeibare stikstof moet men oppassen voor cryogene brandwonden en voor verstikkingsgevaar. Wanneer het stikstof gehalte van de lucht te hoog wordt, werkt dat als narcose en men merkt zelf niet wat er staat te gebeuren. Goede ventilatie is essentieel.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Anoniem: 125679
Omdat dat spul -78o C is, en je dus geen water kunt rondpompen.albatross schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:53:
"Je kunt droogijs niet zomaar gebruiken. Daarvoor het je een container nodig. Dit is een buis gemaakt van meestal koper of aluminium. De container monteer je op de CPU of GPU, net wat je wil koelen,"
Puur uit curiositeit, maar waarom eigenlijk moet je dat ding per se op de CPU/GPU zetten? Qua condensatie, en zo. Kun je dat ding niet gewoon los zetten, een slang eromheen wikkelen, en er dan, in een standaard waterkoeling setup, een hell van een waterchiller van maken?
Das niet bepaald effectief namelijkalbatross schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:53:
"Je kunt droogijs niet zomaar gebruiken. Daarvoor het je een container nodig. Dit is een buis gemaakt van meestal koper of aluminium. De container monteer je op de CPU of GPU, net wat je wil koelen,"
Puur uit curiositeit, maar waarom eigenlijk moet je dat ding per se op de CPU/GPU zetten? Qua condensatie, en zo. Kun je dat ding niet gewoon los zetten, een slang eromheen wikkelen, en er dan, in een standaard waterkoeling setup, een hell van een waterchiller van maken?
[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 01-05-2007 10:01 ]
Heeft ook een computer!
Das helder.Bertus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:01:
[...]
Das niet bepaald effectief namelijk
En daarbij zal je water ook bevriezen (je moet dus met antivries werken,wat tot -20 oid gaat, en dry ice veel kouder is en geeft meer moeite dandirect op de gpu)
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
ik voel me lekkaah !!!
Dat vloeibaar plastic heet liquid electrical tape, waar het in nederland te krijgen is weet ik niet exact..LyP0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:59:
Ik ga hopelijk ook binnenkort beginnen met dice/ln2. heb nog een paar vraagjes :
Ik heb al een heleboel isolatie guides gelezen en 90% gebruikt nagellak op het moederbord. Dit is toch aardig permanent, is er niet iets wat makkenlijker is.
Ook weten zie niet wat nu het beste is om het moederbord mee in te vetten. vaseline, glijmiddel ( seriues) silicone of een ander materiaal. Wat is nu het makkelijkste te gebruiken ?
Ook las ik ergens iets over vloeibare plastic over het moederbord spuiten om kortsluiting te voor komen, werkt dit echt zo goed als mensen zeggen ? Helaas is het niet bij elke doe het zelf zaak te krijgen. Nu herrinner ik me een aflevering van mythbusters waar ze liquid latex gebruiken om snorremans zijn lichaam te isoleren en mythe van goldfinger te bewijzen. Is dit mischien ook een optie om te gebruiken icm met dice/ln2 ?
ik voel me lekkaah !!!
Zo'n potje LET kan je halen bij Classicint.nl,El Snorro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:27:
Dat vloeibaar plastic heet liquid electrical tape, waar het in nederland te krijgen is weet ik niet exact..
Let op:
Voor postorders binnen Nederland/Duitsland waarvan het goederen bestelbedrag lager is dan Euro 25,00 berekenen wij naast verzendkosten Euro 7,50 orderkosten extra.
[ Voor 21% gewijzigd door Jack op 31-05-2007 01:03 ]
Ik heb gehoord dat een fohn ook goed werktLyP0 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:26:
Maar nagellak remover of acceton tast dat niet het moederbord aan. Dus met dice moet je wel je hele socket invetten en met ln2 niet als ik het nu goed begrijp ? Hoe krijg je al die zooi dan ook allemaal uit je lga tussen al die pinnetjes uit?
Btw moederbord gewoon afwassen met water of met de douche kop als t schoon gemaakt moet worden en dan goed laten drogen of wat ?
Vandaag een nieuw n650 sli moederbord en d9gmh ram gehaald wil het niet meteen mollen daarom vraag ik maar voor de zekerheid.
Anoniem: 236479
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 03-11-2007 13:20 ]
Vaseline doe k ook niet, gebruik k alleen maar om de op stekende componenten af te tekenen op het plaatje cellrubber. insmeren met let ook niet. Bij mij is het als volgtExtera schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:17:
vaseline doe ik niet meer. Ik zorg dat het bord is ingesmeert met LET, daarna een laagje cellrubber erop, eventueel 2 lagen, dan de tube met armaflex er omheen.
Voor Dice is 2cm voldoende.... voor LN2 kan je niet dik genoeg krijgen volgens mij... maar 3cm dik voldoet wel met voldoende airflow over de rest van de componenten, en je geisoleerde tube
ik voel me lekkaah !!!
25cm is ook wel de bedoeling, maar dan 2x omdat ik 2 tubes wil hebbenExtera schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:28:
Je kan iig alvast iets besparen door 60mm doorsnee en 25cm lang te nemen
19 euro is wel erg duur man... echt niet normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 08-11-2007 15:58 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Extera op 08-11-2007 16:30 ]
Probeer staalmarkt is voor koper.
[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 08-11-2007 23:29 ]
kheb van een vriend vernomen dat door zout de temperatuur van het ijs zich sneller of beter onttrekt aan je container (dan aan bv de omgeving).
www.highflow.nl
als het goed is met zout dus.BTS schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:24:
Ze hebben dat getest met gewoon ijs bij mythbusters![]()
Zonder zout en met zout. ging er uit eindelijk gewoon om waarvan je bier het koelst werd
[ Voor 19% gewijzigd door Zygivt op 12-11-2007 15:01 ]
Ja, maar dat heeft een heel andere reden... Dit heeft weinig met de warmte overdracht te maken namelijk, maar met het vriespunt van het water, wat je verlaagt naar -20c oid (net hoeveel zou je erbij gooit). Smeltend ijs koelt dan af naar de smeltemperatuur. Een groter temperatuur verschil met het te koele object --> hoe sneller het gaat. Dit gaat uiteraard over WATER ijs en niet over DROOGijs, wat vaste CO2 is.Zygivt schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:54:
[...]
als het goed is met zout dus.
hier staat een artikel wat het lijkt te bevestigen.
[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 12-11-2007 17:16 ]
Solid GPU tube | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 87% gewijzigd door Extera op 12-11-2007 19:35 ]
gaat er toch om dat het ijs smelt en zijn temperatuur ontrekt aan de vloeistof ipv aan de buitenlucht?Epsilon schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:15:
[...]
Ja, maar dat heeft een heel andere reden... Dit heeft weinig met de warmte overdracht te maken namelijk, maar met het vriespunt van het water, wat je verlaagt naar -20c oid (net hoeveel zou je erbij gooit). Smeltend ijs koelt dan af naar de smeltemperatuur. Een groter temperatuur verschil met het te koele object --> hoe sneller het gaat. Dit gaat uiteraard over WATER ijs en niet over DROOGijs, wat vaste CO2 is.
Zout zou op moeten lossen in aceton als ik het met goed herinner. Dat was namelijk de methode om water, alcohol en aceton uit elkaar te halen:
- Vet (alcohol en aceton)
- suiker (water en alcohol)
- zout (aceton en water)
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 12-11-2007 23:05 ]
Anoniem: 229144
Anoniem: 229144
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
www.koopeendroom.nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq