[Info] Dry Ice/LN2 Discussie Topic!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133

Topicstarter
Mooi idee! Ook slim om de druk in het midden proberen te houden scheelt veel bij het contact.

Succes ermee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Tja, slim idee... dat moet nog blijken.
het plastic zit direct tegen de container aan en is daarom moeilijk te isoleren. Ik denk dat ik tussen het plastic en de container nog 1 of 2 lagen armaflex tape doe. Maar dit word natuurlijk samengedrukt waardoor het denk ik minder goed isoleert.

Ik zie het wel. Ik heb veels te veel plannen en veels te weinig tijd :'(
misschien dat ik van het weekend verder ga.

Hierna ga ik nog 1 maal proberen mijn 2,8 hoger als 3,8 te krijgen, als mijn phase klaar is ga ik kijken of ik deze op de NB krijg. Hierna een stabiele clocksnelheid opzoeken en de 9800pro erin prikken en kijken wat daar uit komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 22-06-2006 10:44 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha dat klinkt goed iig je hebt nog genoeg plannen. Hoop dat het allemaal gaat lukken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
net even begonnen met een prototype zeg maar :P het principe werkt, morgen even wat M2 tapeinden halen en moertje's enzo (ik hoop dat ze die hebben bij karwei, ik geloof dat de kleinste gangbare maar M3 was) Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Extera schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:21:
net even begonnen met een prototype zeg maar :P het principe werkt, morgen even wat M2 tapeinden halen en moertje's enzo (ik hoop dat ze die hebben bij karwei, ik geloof dat de kleinste gangbare maar M3 was) Iemand enig idee?
ik denk dat je dan bij een modelbouw zaak terecht komt, die hebben 2,5

je kan ook 3 nemen en de gaten in je kaart iets groter boren :)

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Rol-Co schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:31:
[...]

ik denk dat je dan bij een modelbouw zaak terecht komt, die hebben 2,5

je kan ook 3 nemen en de gaten in je kaart iets groter boren :)

.
Tot nu toe passen mijn M3 boutjes door iedere kaart heen hoor, ook door 9800pro.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik heb M3 niet geprobeerd, maar een sateprikker ging er moeilijk doorheen.
(was best een dikke lange sateprikker). Een afstandshouder voor een moederbord is geloof ik M2, en deze paste wel
ik haal straks wel wat M3 spul en kijk ff of het past. :)

Uitboren heb ik al naar zitten kijken, maar er lopen erg dicht bij de gaten al koperbanen

thanks ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Extera op 23-06-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Het was dus gewoon M3 :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/254608d68963258297cb064f063657fc/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b02258203a7f11c6f7bbfabf88a39199/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/966821d0c81377c195d7f69f9e5635ee/thumb.jpg

de mounting is klaar. Ik wacht nog op mijn phase en dan ga ik een poging doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Per ongeluk een tik gegeven tegen dat spoeltje op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
verrek, nu te het zegt, hij zit scheef, maar ik heb de kaart amper aangeraakt omdat ik een mal heb gemaakt.

achja, hij is nu lkkr aan het zoemen in me kast met wat verse AS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149259

dit zijn nou leuke dingen om mee te spelen, maar kan een 14jarige(ik) er dus mee overweg? hoeveel kost het, en als ik heb geOCd kan ik dan weer dat moederbord gebruiken voor mijn "gewoon" gekoelde pc ? hoeveel kost droogijs(dat lijkt me makkelijker in gebruik) voor een OCsessie van een paar uurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 149259 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:49:
dit zijn nou leuke dingen om mee te spelen, maar kan een 14jarige(ik) er dus mee overweg? hoeveel kost het, en als ik heb geOCd kan ik dan weer dat moederbord gebruiken voor mijn "gewoon" gekoelde pc ? hoeveel kost droogijs(dat lijkt me makkelijker in gebruik) voor een OCsessie van een paar uurtjes?
Ik ben 15 en heb nu ook al een paar keer droogijs gedaan. Alles is gewoon weer normaal te gebruiken mits het niet kapot is natuurlijk. Maar als je er gewoon "normaal" mee omgaat zou dat niet het geval moeten zijn. En droogijs is niet zo heel erg duur. Ik haal het tegenwoordig bij Hoekloos daar kost 12kg 38 euro. En daar kun je wel ff mee benchen ;) Zorg wel voor goede voorbereiding. Dat is heel belangrijk imo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153939

Anoniem: 131133 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:21:
[...]

Ik ben 15 en heb nu ook al een paar keer droogijs gedaan. Alles is gewoon weer normaal te gebruiken mits het niet kapot is natuurlijk. Maar als je er gewoon "normaal" mee omgaat zou dat niet het geval moeten zijn. En droogijs is niet zo heel erg duur. Ik haal het tegenwoordig bij Hoekloos daar kost 12kg 38 euro. En daar kun je wel ff mee benchen ;) Zorg wel voor goede voorbereiding. Dat is heel belangrijk imo! :)
expensive, ik betaalde 18 euro voor 10 kg ong;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

hoekloos is een erg dure zaak, air liquide is al stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach ik vond het spotprijs toen ik het hoorde.. Beter dan 2,5 uur onderweg voor 10 kg DI voor 50 euro bij ICS (heeft ervaring) :9

Hoekloos zit hier 5 km vandaag. En als ik een keertje 3 kg bestel krijg ik ook 10 mee meestal voor 18 euro :P

Heb nu 2 keer 6 kg en 1 keer 3 gehaald en kreeg iedere keer 10kg mee voor hetzelfde geld... Dus vond het wel netjes. 1 nadeel is dat ik er volgens mij geen LN2 kan halen. Moet je per se bedrijf zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 131133 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:32:
Ach ik vond het spotprijs toen ik het hoorde.. Beter dan 2,5 uur onderweg voor 10 kg DI voor 50 euro bij ICS (heeft ervaring) :9

Hoekloos zit hier 5 km vandaag. En als ik een keertje 3 kg bestel krijg ik ook 10 mee meestal voor 18 euro :P

Heb nu 2 keer 6 kg en 1 keer 3 gehaald en kreeg iedere keer 10kg mee voor hetzelfde geld... Dus vond het wel netjes. 1 nadeel is dat ik er volgens mij geen LN2 kan halen. Moet je per se bedrijf zijn volgens mij.
LN2 is ook iets totaal anders als DI, DI wordt veel toegepast in ijscokarren enzo, LN2 is toch een stukje duurder/extremer/gevaarlijker/minder doorsnee enz..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaWaN schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:56:
[...]

LN2 is ook iets totaal anders als DI, DI wordt veel toegepast in ijscokarren enzo, LN2 is toch een stukje duurder/extremer/gevaarlijker/minder doorsnee enz..
Ja dat weet ik ook wel. Maar ze hebben het daar wel gewoon enzo. En er staan weet ik het hoeveel 1,5l dewar'etjes. Voor artsen onder andere. Maar ik zal er nog wel eens een keertje naar vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:02

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb die gasten @ hoekloos gemaild,

Het antwoord:
Geachte heer xxxxxx,

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor informatie omtrent vloeibare stikstof. Hiervoor heeft Hoek Loos Cryoservice B.V. in Hedel diverse mogelijkheden, zowel voor de huur of koop van cryogene vaten (zowel atmosferische vaten als drukvaten), vloeibare stikstof en de bijbehorende veiligheidsmaatregelen, e.d.

Het is helaas uit veiligheidsoogpunt niet mogelijk vloeibare stikstof bij ons in Hedel af te halen, wij leveren dit via onze cryogene adviseurs in speciaal uitgeruste cryowagens. De prijs is afhankelijk van de gewenste hoeveelheid op jaarbasis en de grootte van het vat.

Onze Adviseur Cryogene Producten, de heer xxxx van Dorenmalen, zal deze week contact met u opnemen om het bovenstaande verder toe te lichten, de prijzen met u door te nemen en de leveringsmogelijkheden af te stemmen. Mocht u reeds dringende vragen hebben dan kunt u hem ook op zijn mobiele telefoon bereiken, nummer 06 - 4887xxxx. U kunt echter ook met ondergetekende contact opnemen.

Ik vertrouw er op u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Jan xxxxxx

Cryoservice Binnendienst

• Extera
topic kick :+

ben weer aan het voorbereiden om met droog ijs te spelen.
containertje aangepast en een mounting gemaakt die een stuk beter is als hierboven

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/866ab9eb6e08896497fb380109d385d7/thumb.jpg
Ding gaat een gemodde sapphire X1600pro 512mb koelen. Zal mijn eerste sub-zero 3D ervaring worden.

Anoniem: 156750

Je oude mounting ligt op die rol spul (isolatiemateriaal waarschijnlijk) ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nope, dat is de mounting voor phase op mijn P5W chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kan je in plaats van die rotzooi uit de TS (Nagellak, Vaseline, Vet om lagers in te smeren en Dielectric Grease Spray) de onderdelen van je mobo ook gewoon afdekken met dat foam/armaflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ja dat kan, maar als er vocht onder komt kan je kortsluiting krijgen. Je moet zorgen voor een luchtdichte afsluiting. Hoe je dat doet maakt nix uit.

Ik gebruik alleen maar vaseline en armaflex, dat is tenminste schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14:13
Extera schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:39:
Ja dat kan, maar als er vocht onder komt kan je kortsluiting krijgen. Je moet zorgen voor een luchtdichte afsluiting. Hoe je dat doet maakt nix uit.

Ik gebruik alleen maar vaseline en armaflex, dat is tenminste schoon te krijgen.
Vaseline dat je zo bij de DA kan kopen?
En waar en hoeduur halen jullie DI of Ln2 vandaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 21-11-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
droogijs kan je halen bij 1 van de vestigingen van droogijs.nl bijvoorbeeld.

• Perzikvrucht
Ik ben een beetje gaan lezen, en het blijkt dus dat je je moederbord en videokaart moet insmeren met bv vaseline, right?
En moet je dan je hele moederbord en je hele videokaart doen, of maar de gedeelte waar ongeveer je processor zit?
En is vaseline makkelijk te verwijderen?

En ik las ook in een guide dat je "dielectric grease", wat is dat precies?

Ik las het in deze guide:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=105834

Is vaseline en "dielectric grease" hetzelfde, of 2 verschillende dingen? En waar kan je dat "dielectric grease" dan kopen? En MOET dit op je socket? _/-\o_

• Extera
Extera schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:39:
Je moet zorgen voor een luchtdichte afsluiting. Hoe je dat doet maakt nix uit.
Als je de gpu onder 0 gaat gooien zou ik de hele kaart isoleren, zorgen dat nergens bij de contactpuntjes vocht kan komen (in lucht zit vocht!)

verder je pci-e / agp slot volproppen met vaseline, en alles er omheen insmeren en ook zorgen dat hier geen vocht contact kan maken met contactpuntjes op t bord. Hierna doe je de geisoleerde kaart erin en leg je keukenpapier rond de kaart / slot, dit vangt druppelend vocht op. Om de zoveel tijd even t papier vervangen.

je socket kan je volproppen, ik doe het wel altijd. Gewoon zorgen dat nergens vocht kan komen en dat alles rond de core / containerbasis / evap luchtdicht is afgesloten. De koud trekt door de onderdelen heen, vandaar dat je er omheen ook moet isoleren om schade door condensatie te voorkomen.

isoleer ook de achterkant van het moederbord bij de socket en pci-e /agp slot

[ Voor 3% gewijzigd door Extera op 23-11-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik zocht een winkel voor armaflex en ben bij eentje gekomen(in de SP is de maximale dikte 13mm, en volgende anderem ensen moet het minimaal 20mm zijn):

http://www.asbiproshop.nl//index.php

Het is alleen zo dat die winkel wel 5 soorten armalfex heeft, welke heb ik nodig?
Ik wil dus gewoon dat standaard zwarte spul dat iedereen gebruikt.

En wat voor vorm kan ik het beste gebruiken, gewoon een slang(deze schuif je er toch zo over heen of is dat een rol?). Of kan ik beter matten(en waar staat dat op de site?) en hoeveel moet ik daarvan nemen dan(m²? ik ga het ook gebruiken om op mijn moederbord te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb in de praktijk geen ervaring, maar in die How To van Jort (link in TS) staat dat hij 1cm gebruikt. Als dat niet genoeg is kan je misschien ook nog een dubbele laag doen?
Over verschillende soorten weet ik niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 31-01-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Op mijn armaflex staat AF.
Ik zou 2cm dikte nemen voor droogijs. (19mm :P)

wel jammer dat er geen prijzen bijstaan.
Ik gok dat T-xx de binnenmaat in millimeters is?

[ Voor 44% gewijzigd door Extera op 31-01-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:27

DMN

Op advies van Rol-Co en Extera hier dus mijn idee voor de droogijs/ln2 tube.

De base is nu 13mm met gaten van 5mm diep. De rand voor de mounting las ik als een losse ring op de 60x5 buis die op de base gelast gaat worden. Omdat ik graag gebruik wil maken van wat afvalstukken alu, kan ik het onderste deel niet hoger maken dan dit. Dit is ook makkelijker te draaien.

Zijn er meer mensen die een uit 2 delen gelaste tube hebben gemaakt van alu? Op xtreme systems kan ik zo snel niemand vinden. (alleen massief alu)
Verder zijn tips altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/onderkant2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/onderkantrev2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/tubecompleet.jpg

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ziet er niet verkeerd uit, jammer dat het onderste deel niet hoger kan, ik zou zelf voor minimaal 6cm gaan.
Misschien kan je metaalwinkel.nl / staalmarkt.nl mailen of een offerte aanvragen.

Ik weet dat je bij metaalwinkel.nl iedere lengte kan bestellen.

Misschien kan je het onderste deel van koper maken, en het bovenste van alu, dat ze je vrij vaak nu op XS. Een stukje koper van 60mm rond x 60mm hoog zal niet zo duur zijn.
Dan pers je de delen in elkaar (ergens op XS stond dat ook uitgelegd, ik geloof dat ze het koper afkoelen, en het alu opwarmen. Dan persen ze de delen in elkaar. Koper zou dacht ik minder snel krimpen als alu bij kou, daarom komt het bij koude alleen maar vaster te zitten

Dat moet je wel even nazoeken, want het kan ook andersom zijn geweest :P

Boor ook direct een gaatje in de base voor een toekomstige tempsensor :)
dat kan evt altijd later nog natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Extera op 06-03-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ extera: het is inderdaad andersom, je laat de base uitzetten door het te verwarmen. Als je dit waterdicht wilt krijgen moet je wel flink nauwkeurig kunnen draaien btw, dit is micrometer werk.

Weet niet of je dit weer maar aluminium lassen is heel erg lastig, dit kan eigenlijk alleen met een AC TIG apparaat en vereist flink wat ervaring.

Ik heb nog wel is aluminium hard gesoldeert maar dat is echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ah oke, heb ik weer wat geleerd :D
de reden dat ik het zei over die 2 stukken, was ook eigenlijk omdat ik wist dat alunimium erg lastig te lassen is.

(ooit eens iets verrot gemaakt aan mijn scooter, dat was alleen erg duur te fixen toen omdat alu lassen moeilijk gaat)

Uit 2 stukken maken lijkt dus beter, aangezien de basis het belangrijkste is, kan je misschien het ontwerp aanpassen, je kan dan de basis van koper maken, 6cm hoog met een uitstekend randje, hier overheen schuif je dan 54mm koperenbuis (190mm lengte) en deze soldeer je vast. Door het randje heb je direct een mooie plek voor de mounting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:27

DMN

Alu lassen is geen probleem. Ik kan het zelf niet, maar enkele collega's doen het de hele dag. Daarom heb ik ook voor deze oplossing gekozen.
Met dit ontwerp kost het voor mij helemaal niks. Ik ga dit ontwerp gebruiken voor de contest om wat ervaring op te doen en omdat ik daarvoor al de processor, mobo en mem aan moet schaffen, wil ik de overige kosten een beetje binnen de perken houden. Ik zal de temps vergelijken met wat ik op xs zie en als het verschil tussen mijn tube en die op xs erg groot is, dan zal ik zeker overwegen om er 1 uit koper te maken.

Misschien moet ik eerst eens gaan testen op een oud s939 bordje, met m'n oude 3000+. Dan kan ik daarop wat ervaring op doen met isoleren en voltmods solderen. Het is natuurlijk wel leuk om aan de contest mee te doen, maar tot nu toe ben ik nog nooit verder gekomen dan een beetje fsb opschroeven en het voltage is nooit hoger geweest dan de max in de bios.
Het zou natuurlijk zonde zijn als ik mijn nieuwe spullen straks gelijk sloop. :+

[ Voor 28% gewijzigd door DMN op 06-03-2007 15:40 ]

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Als dit je niets kost, zeker doen.
Als het je bevalt om lekker met droogijs bezig te zijn kan je altijd nog een betere tube maken / laten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb wat vragen over het koelen met Dry-Ice,

Ik heb namelijk al veel filmpjes gezien waarbij er echt ijs op delen van het moederbord ontstond.
Je kunt dus pas je hardware weer gebruiken als het water van het gesmolten ijs volledig opgedroogd is?
Zolang je er Dry-Ice bij blijft gooien is dat natuurlijk geen probleem, maar ik wil juist weten hoe jullie omgaan met de hardware, na zo'n experiementje.

Is het zo dat je de aceton of de alcohol in je container moet doen, nadat je er Dry-Ice in hebt gedaan?

Bij het rondkijken naar info over Dry-Ice overclocking zie ik dat mensen de isolatie veel minder serieus nemen dan bij bijvoorbeeld een waterchiller...
Is dit omdat je geen condens maar ijs krijgt?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:42:
Ik heb wat vragen over het koelen met Dry-Ice,

Ik heb namelijk al veel filmpjes gezien waarbij er echt ijs op delen van het moederbord ontstond.
Je kunt dus pas je hardware weer gebruiken als het water van het gesmolten ijs volledig opgedroogd is?
Jep
Zolang je er Dry-Ice bij blijft gooien is dat natuurlijk geen probleem, maar ik wil juist weten hoe jullie omgaan met de hardware, na zo'n experiementje.
Ik heb altijd erg weinig tot geen ijs na een sessie, ook niet met LN2.
Na een sessie gooi ik er keukenpapier omheen om het water op te zuigen. Daarna een nachtje laten drogen voor de zekerheid en klaar
Is het zo dat je de aceton of de alcohol in je container moet doen, nadat je er Dry-Ice in hebt gedaan?
Dat doe ik wel altijd :)
Bij het rondkijken naar info over Dry-Ice overclocking zie ik dat mensen de isolatie veel minder serieus nemen dan bij bijvoorbeeld een waterchiller...
Is dit omdat je geen condens maar ijs krijgt?
Ik denk het, ik doe altijd liever teveel als je weinig isoleren :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Extera schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:20:
[...]
Jep
[...]
Ik heb altijd erg weinig tot geen ijs na een sessie, ook niet met LN2.
Na een sessie gooi ik er keukenpapier omheen om het water op te zuigen. Daarna een nachtje laten drogen voor de zekerheid en klaar
[...]
Dat doe ik wel altijd :)
[...]
Ik denk het, ik doe altijd liever teveel als je weinig isoleren :)
[...]
Binnenkort dan maar eens kijken of ik je 5ghz kan overtreffen :) Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:02

DesertShooter

Afgekickt

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:07:
[...]

Binnenkort dan maar eens kijken of ik je 5ghz kan overtreffen :) Bedankt man!
Hee, loop nou niet te hard van stapel, want dat is zonde. Ik zie je pas een maand rondzwerven in DOC, en je wilt nu al aan de Dry-Ice? Ik hoop dat je voldoende ervaring hebt, anders kun je die 5GHz alleen maar dromen.

Er is een vrij grote kans dat je je mobo er mee molt, heb je dat er voor over? (aangezien je mobo 250 euro is).

Ook heb ik maar weinig 680i boarden boven de 500 FSB zien doen. Dus dan zit de 5GHz er met een 9x multi ook niet in.

Succes, maar ben voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

DesertShooter schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:24:
[...]

Hee, loop nou niet te hard van stapel, want dat is zonde. Ik zie je pas een maand rondzwerven in DOC, en je wilt nu al aan de Dry-Ice? Ik hoop dat je voldoende ervaring hebt, anders kun je die 5GHz alleen maar dromen.

Er is een vrij grote kans dat je je mobo er mee molt, heb je dat er voor over? (aangezien je mobo 250 euro is).

Ook heb ik maar weinig 680i boarden boven de 500 FSB zien doen. Dus dan zit de 5GHz er met een 9x multi ook niet in.

Succes, maar ben voorzichtig.
Dromen is altijd leuk. :D
Ervaring heb ik niet, ik begin nu pas het het waterkoelen van een pc. (waterchiller.)
Desondanks heb ik er vertrouwen in.
Als kinderen van 14-15 het kunnen, dan kan ik het ook.
Er is idd een risico aan verbonden en ik zal eerst met een ander moederbord gaan spelen voordat ik mijn 680i eraan onderwerp.
Misschien heb ik t.z.t. wel een andere cpu? :D
Ik mezelf zeker niet overschatten en ik zal voorzichtig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Maar zou je niet denken dat die kinderen van 14-15 al veel ervaring hebben? ;) En ook hun zijn voorzichtig begonnen. Laat ik nou mezelf is als voorbeeld nemen, ik zit nu ook al een hele tijd(lees: ongeveer een half jaar, een uur of 2 per dag) te lezen, en nu ga ik waarschijnlijk volgende week subzero. Hoe langer je je erin verdiept, hoe minder fouten je (waarschijnlijk) maakt.

[ Voor 72% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-04-2007 00:07 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
precies, ik had voor mijn 1e keer droogijs iets van 3 maanden lang 8 uur per dag XS zitten lezen 8)7
stage was dan ook heel leerzaam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194778

hey mensen

ik heb overal al wat rond gekeken en wil graag iets doen met dice

ik heb al geemaild naar droogijs.nl en kan het in joure op komen halen

maar wat is nou leuk om te doen

videokaart?
of cpu?

en wat bied aardig leuke uitkomsten kwa systeem (niet al te duur graag)

ik heb al een koperen bij van 30 cm hoog en 4 cm binnen diameter :D

daar zal ik nog een voetje onder solderen van 6 x 6 cm ofzo

ik heb toevallig een Socket 478 mobo liggen

deze http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i65G&s=n

en 256 mb ram pc3200

maar kan ik daar bijv effe een celeron/pentium voor kopen en dan zien of het uberhaubt wat word of is dat nogal kansloos

bedankt!

p.s. of is het handiger om hier effe een eigen topic over te openen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 194778 op 29-04-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

leuk idee, maar met een ASrock bord ga je niks bereiken denk ik, mijn oude pentium D 805 haalde op een ASrock bord een welgemeten overklok van 200mhz, daaran viel die uit :) normaal doen ze het toch wel iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en misschien met een voltmod?

als dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 194778 schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:50:
en misschien met een voltmod?

als dat mogelijk is?
Gebruik gewoon geen ASrock om te overclocken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:33:
[...]

Gebruik gewoon geen ASrock om te overclocken.
okey dan verkoop ik die wel dan maar een P5B deluxe met me eigen E6420 en 2 x 512 Mb G skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Apart, ik had al heel lang geleden een aflevering van CSI gezien waarbij dry ice gebruikt werd om een moord te plegen. Het zou volgens hen dus giftig worden als het sublimeert.. Hier wordt alleen gewaarschuwd dat je handschoenen moet gebruiken, was dat dan gewoon bullshit in CSI of..?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205828

Jedi_Pimp schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:01:
Apart, ik had al heel lang geleden een aflevering van CSI gezien waarbij dry ice gebruikt werd om een moord te plegen. Het zou volgens hen dus giftig worden als het sublimeert.. Hier wordt alleen gewaarschuwd dat je handschoenen moet gebruiken, was dat dan gewoon bullshit in CSI of..?
Volgens deze site is het carbondioxide dat erin zit giftig als de concentratie in de lucht boven de 5% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Anoniem: 205828 schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:10:
[...]

Volgens deze site is het carbondioxide dat erin zit giftig als de concentratie in de lucht boven de 5% komt.
Bedankt, ik dacht al dat wij mensen niet zo vrolijk worden van koolstofdioxide en er werd in die aflevering inderdaad een enorme hoeveelheid dice gebruikt om die >5% te halen..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Vandaar dat je ook altijd in een goed ventilerende ruimte moet zitten als je een dry ice sessie doet. Is dit ook zo met LN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
barzi schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:17:
Vandaar dat je ook altijd in een goed ventilerende ruimte moet zitten als je een dry ice sessie doet. Is dit ook zo met LN2?
Ja, wikipedia zegt dat je in narcose kan raken als er een te hoge concentratie stikstof in de lucht zit:
Bij het gebruik van vloeibare stikstof moet men oppassen voor cryogene brandwonden en voor verstikkingsgevaar. Wanneer het stikstof gehalte van de lucht te hoog wordt, werkt dat als narcose en men merkt zelf niet wat er staat te gebeuren. Goede ventilatie is essentieel.
Misschien een idee om deze (potentiële) gevaren in de TS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 19:27
"Je kunt droogijs niet zomaar gebruiken. Daarvoor het je een container nodig. Dit is een buis gemaakt van meestal koper of aluminium. De container monteer je op de CPU of GPU, net wat je wil koelen,"

Puur uit curiositeit, maar waarom eigenlijk moet je dat ding per se op de CPU/GPU zetten? Qua condensatie, en zo. Kun je dat ding niet gewoon los zetten, een slang eromheen wikkelen, en er dan, in een standaard waterkoeling setup, een hell van een waterchiller van maken?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

albatross schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:53:
"Je kunt droogijs niet zomaar gebruiken. Daarvoor het je een container nodig. Dit is een buis gemaakt van meestal koper of aluminium. De container monteer je op de CPU of GPU, net wat je wil koelen,"

Puur uit curiositeit, maar waarom eigenlijk moet je dat ding per se op de CPU/GPU zetten? Qua condensatie, en zo. Kun je dat ding niet gewoon los zetten, een slang eromheen wikkelen, en er dan, in een standaard waterkoeling setup, een hell van een waterchiller van maken?
Omdat dat spul -78o C is, en je dus geen water kunt rondpompen.
Bovendien is het plaatsen van een simpele tube veel makkelijker dan een hele waterkoelingssetup, en heb je ook nog eens minder verlies aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
albatross schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:53:

Das niet bepaald effectief namelijk :)

En daarbij zal je water ook bevriezen (je moet dus met antivries werken,wat tot -20 oid gaat, en dry ice veel kouder is en geeft meer moeite dandirect op de gpu)

[ Voor 3% gewijzigd door Bertus op 01-05-2007 10:01 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 19:27
Bertus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:01:
[...]

Das niet bepaald effectief namelijk :)

En daarbij zal je water ook bevriezen (je moet dus met antivries werken,wat tot -20 oid gaat, en dry ice veel kouder is en geeft meer moeite dandirect op de gpu)
Das helder. :) Bedankt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik ga hopelijk ook binnenkort beginnen met dice/ln2. heb nog een paar vraagjes :

Ik heb al een heleboel isolatie guides gelezen en 90% gebruikt nagellak op het moederbord. Dit is toch aardig permanent, is er niet iets wat makkenlijker is.
Ook weten zie niet wat nu het beste is om het moederbord mee in te vetten. vaseline, glijmiddel ( seriues :S ) silicone of een ander materiaal. Wat is nu het makkelijkste te gebruiken ?
Ook las ik ergens iets over vloeibare plastic over het moederbord spuiten om kortsluiting te voor komen, werkt dit echt zo goed als mensen zeggen ? Helaas is het niet bij elke doe het zelf zaak te krijgen. Nu herrinner ik me een aflevering van mythbusters waar ze liquid latex gebruiken om snorremans zijn lichaam te isoleren en mythe van goldfinger te bewijzen. Is dit mischien ook een optie om te gebruiken icm met dice/ln2 ?

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
LyP0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:59:
Ik ga hopelijk ook binnenkort beginnen met dice/ln2. heb nog een paar vraagjes :

Ik heb al een heleboel isolatie guides gelezen en 90% gebruikt nagellak op het moederbord. Dit is toch aardig permanent, is er niet iets wat makkenlijker is.
Ook weten zie niet wat nu het beste is om het moederbord mee in te vetten. vaseline, glijmiddel ( seriues :S ) silicone of een ander materiaal. Wat is nu het makkelijkste te gebruiken ?
Ook las ik ergens iets over vloeibare plastic over het moederbord spuiten om kortsluiting te voor komen, werkt dit echt zo goed als mensen zeggen ? Helaas is het niet bij elke doe het zelf zaak te krijgen. Nu herrinner ik me een aflevering van mythbusters waar ze liquid latex gebruiken om snorremans zijn lichaam te isoleren en mythe van goldfinger te bewijzen. Is dit mischien ook een optie om te gebruiken icm met dice/ln2 ?
Dat vloeibaar plastic heet liquid electrical tape, waar het in nederland te krijgen is weet ik niet exact..
Maar het werkt eigenlijk hetzelfde als nagellak, alleen is nagellak gemakkelijker te verwijderen met (je raad het nooit ;) ) Nagellakremover :> (of pure aceton)
Moederbord invetten is imo niet echt noodzakelijk als je maar goed isoleerd. Enkel zou ik dit bij het gebruik van DICE wél in het socket smeren om water in je socket tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik smeer altijd m'n socket vol met vaseline, om het socket heen een laag vaseline, op de achterkant een armaflex matje en wat vaseline.

Daarna de tube met isolatie erop, en knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Maar nagellak remover of acceton tast dat niet het moederbord aan. Dus met dice moet je wel je hele socket invetten en met ln2 niet als ik het nu goed begrijp ? Hoe krijg je al die zooi dan ook allemaal uit je lga tussen al die pinnetjes uit?

Btw moederbord gewoon afwassen met water of met de douche kop als t schoon gemaakt moet worden en dan goed laten drogen of wat ?

Vandaag een nieuw n650 sli moederbord en d9gmh ram gehaald wil het niet meteen mollen daarom vraag ik maar voor de zekerheid.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

El Snorro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:27:
Dat vloeibaar plastic heet liquid electrical tape, waar het in nederland te krijgen is weet ik niet exact..
Zo'n potje LET kan je halen bij Classicint.nl,
alleen waren de verzendkosten daar wel aardig prijzig... meen ik mij te herinneren.

Ja, hier heb je het al...
Let op:
Voor postorders binnen Nederland/Duitsland waarvan het goederen bestelbedrag lager is dan Euro 25,00 berekenen wij naast verzendkosten Euro 7,50 orderkosten extra.

[ Voor 21% gewijzigd door Jack op 31-05-2007 01:03 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
LyP0 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:26:
Maar nagellak remover of acceton tast dat niet het moederbord aan. Dus met dice moet je wel je hele socket invetten en met ln2 niet als ik het nu goed begrijp ? Hoe krijg je al die zooi dan ook allemaal uit je lga tussen al die pinnetjes uit?

Btw moederbord gewoon afwassen met water of met de douche kop als t schoon gemaakt moet worden en dan goed laten drogen of wat ?

Vandaag een nieuw n650 sli moederbord en d9gmh ram gehaald wil het niet meteen mollen daarom vraag ik maar voor de zekerheid.
Ik heb gehoord dat een fohn ook goed werkt :)
thinner tast het bord zeker aan, aceton niet. (eigen ervaring)
Als het bodje RMA moet, kan het in mijn ogen wel onder de kraan, een werkend bord werkt ook prima met de vaseline nog in t socket toch?
Ik doe zelf met LN2 ook vaseline in het socket... beter teveel isoleren, als te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

Exigence

dnkroz

Een werkend bord kun je ook zonder problemen afspoelen onder de kraan. Als je er maar voor zorgt dat het daarna zeer goed droogt! Vooral in je socket kan vaak water blijven staan, dus dat extra goed drogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236479

'Dus als ik dit zo lees.. vaseline in het socket :S uhum bedoel je dan in het socket zelf waar je normaal gesproken je CPU in zet.. dan maakt je CPU toch geen goed contact of je hebt daar kans op? (praat over S775)

Voor zover ik nu weet...

Moet ik om het socket heen vaseline doen en thermaflex en de tube ook met thermaflex enzo.. maar de socket zelf.. help me ff want daarmee zit ik ff in de knoop :O

Njah na tijdje dit topic maar weer naar boven gehaald.. vind wel dat meerdere mensen weer mogen beginnen met dit soort leuke projecten..!!!! :D

Ben overigens nu zelf bezig met het brouwen van een combo tube.. wat het precies is/word zeg ik nog niet :P komt wel een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
vaseline doe ik niet meer. Ik zorg dat het bord is ingesmeert met LET, daarna een laagje cellrubber erop, eventueel 2 lagen, dan de tube met armaflex er omheen.

Voor Dice is 2cm voldoende.... voor LN2 kan je niet dik genoeg krijgen volgens mij... maar 3cm dik voldoet wel met voldoende airflow over de rest van de componenten, en je geisoleerde tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds 775 raken we de pinnen liever niet meer aan en smeren en zeker geen spul meer op.

vaseline smeer ik meestal nog wel op het celrubber om het lichtelijk op het mobo of ander celrubber te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan weet ik voldoende.! :D
Koeling ben ik nog wel ff mee bezig maar komt wel goed dus.. ;)
1 van jullie nog celrubber en thermaflex ofzo liggen? of leuke shop waar ik het kan halen/bestellen ?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 03-11-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Extera schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:17:
vaseline doe ik niet meer. Ik zorg dat het bord is ingesmeert met LET, daarna een laagje cellrubber erop, eventueel 2 lagen, dan de tube met armaflex er omheen.

Voor Dice is 2cm voldoende.... voor LN2 kan je niet dik genoeg krijgen volgens mij... maar 3cm dik voldoet wel met voldoende airflow over de rest van de componenten, en je geisoleerde tube
Vaseline doe k ook niet, gebruik k alleen maar om de op stekende componenten af te tekenen op het plaatje cellrubber. insmeren met let ook niet. Bij mij is het als volgt

tube met isolatie
cpu
bord met cellrubber om de socket heen en om de meest uitstekende onderdelen
pcb
cellrubber
cellrubber
mounting's plaatje

heb geen prob's er mee gehad, wel na de runs als k m op heb laten warmen water rond de socket mja niets ergs. Maar daarom kan ik m wel niet aan laten als k de ln2 er in giet. Zet m eerst aan en stress m een beetje zodat de koelpasta goed verdeelt, dan uitzetten en ln2 er in gaan gieten tot k op -100 zit. Op -100 laat ik m een paar min draaien zodat ik weet dat alle condens die er misschien zou kunnen zijn ook bevroren is ( dus geen kortsluiting maakt ).

Na de run laat k dan alles opwarmen en de volgende dag breek k t af, zoals ik al zij staat er dan wat water op je bord. Gewoon wat keukenrol of ander papier pakken en zoveel mogelijk laten absorberen. Daarna pak ik de föhn van mn ma en droog k t bord 10-15 min. Dan is ie weer klaar om ingebouwt te worden.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik heb gister een run gedaan met LN2 op de northbridge... de achterkant van het bord totaal niet geisoleerd... haha echt 1 en al ijs aan de achterkant van het bord.

Morgen effe uit elkaar halen en een beetje laten drogen... het word toch weer tijd voor wat kloten met luchtkoeling en 3D kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb even een vraagje aan degene die zelf een koperen tube hebben gemaakt/laten maken. Hoeveel heeft het koper jullie gekost? Ik viel net bijna van m'n stoel toen ik m'n offerte binnenkreeg 8)7 Wilde een stuk koper van 90mm doorsnede en 500mm lang hebben. Dat kost gewoon 550euro! :/ Blijkt dat de koperprijs nu ongeveer 19euro per kilo is. Dit alles is van metaalwinkel.nl.

Nou vroeg ik me dus af wat jullie voor je koper betaald hebben. Wordt namelijk wel een erg dure hobby als ik dat wil halen :+ Zo duur zelfs dat ik er niet eens over pieker :X

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Je kan iig alvast iets besparen door 60mm doorsnee en 25cm lang te nemen :)

19 euro is wel erg duur man... echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter haal je dan ff voor als een beginnetje een blokje koper van:

55x55x15mm dus gewoon een vierkantje van 5,5 bij 5,5cm en 1,5 cm hoog en dan haal je daar een buis voor 25cm lang en een binnendiameter van 5cm met buitendiameter 5,4cm corrigeer me als de afmetingen niet kloppen :P

ff hardsolderen zoals je tege mij al had gezegd ;) en dan ben je met een 25euro wel klaar denks miss iets meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dan heb je nog geen solid.

Dat is het beter om een blokje van 6 x 6 x 10 cm te nemen ofzo.

Die 10cm diepte laat je een gat in maken met een centerpole ofzo, en je zet er een stuk 54mm buis op, gesoldeerd. Op die manier is je base solid. De rest van de tube is dan eigelijk alleen ijs reservoir, of een ophoging tegen LN2 spetters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah heb je wel gelijk in O-) en een blokje van 10cm hoog is ook nog wel te betalen :) dus is idd een betere keus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Extera schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:28:
Je kan iig alvast iets besparen door 60mm doorsnee en 25cm lang te nemen :)

19 euro is wel erg duur man... echt niet normaal.
25cm is ook wel de bedoeling, maar dan 2x omdat ik 2 tubes wil hebben :+ Solderen is ook geen optie want ik wil het uit 1 stuk hebben. Grotere diameter is ook makkelijker draaien. Het mag van mij best wat kosten maar 20euro de kilo had ik echt niet aan zien komen :P

Ik ben nu in ieder geval wel bezig met een alu tube. Dat kan ik op school gewoon pakken/maken. Maar het liefst komt er gewoon een koperen versie bij. Dat ding dat Kingpin maakt, een ronde koperen base met een alu pijp er aan vast lijkt me ook wel wat. Ik vraag me alleen of hoe hij ze aan elkaar gemaakt heeft? Iemand die dat weet. Het wordt iig zo min mogelijk koper, dan hou ik namelijk nog wat geld over om hardware te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Daarom zou ik dus een blokje nemen en daar een intern design voor maken. Een tube van 25cm is erg moeilijk om een centerpole ofzo in te draaien, terwijl een blokje van 8cm diep oid makkelijk te bewerken is van binnen.

Daar dan een koperen buis op van 54mm en klaar ben je, je hebt dan geen echt merkbaar verlies van de connectie, omdat de verlening alleen maar als ijs reservoir dient.

Je kan natuurlijk ook Alu als pijp gebruiken. Kingpin zorgt dat zijn blokje niet wat kleiner is, en perst de buis er dan in. eventueel kan je een rubberen O ring gebruiken, of voor de zekerheid toch even solderen.

Als je gaat persen zou ik persoonlijk alleen koper - koper doen, ik vertrouw het namelijk niet helemaal als het koud word, als koper verder krimpt bij kou als alu gaat alles los... daarom zou ik lekker koper - koper gebruiken, een stukkie 54mm kost geen drol.

Ik heb er by the way zelf nog even aan gedacht om zo een tube te gaan (laten) maken, kunnen er mooi heater elementen in, lekker snel afbouwen als je klaar bent, of opwarmen als je coldbug hebt.

Een blokje van 6x6x10cm kan volgens mij nooit veel kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Dat kost ook niet zoveel. Het voordeel van een bredere tube is dat ik op zo'n grote diepte er veel beter bij kan. Maarja, aangezien het zoveel kost kan ik ook gewoon koperen pijp bestellen en een losse base maken. Scheelt aanzienlijk omdat ik dan niet honderden euro's aan spanen sta te maken :P Een base van 100mm is ook prima te doen op de draaibank. Maar dan nog geld, breder is makkelijker. Daarom wil ik het liefst een brede pijp hebben :)

Ik ga er is even over nadenken en uitrekenen wat kleine stukkies koper kosten. Dan heb ik wellicht binnenkort ook een goede tube. Lijkt me wel gaaf om ook is met droogijs te spelen :+ Dus gewoon koperen base met een koperen pijp eraan vast.

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 08-11-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Een tube van 90! MM breed gaat niet werken man! Hoe wil je die in godsnaam mounten?

Mounting maten:
A64 - 88.9mm
LGA - 72x72mm
478 - 76.2x59.44mm
ATI - 55mm
Xeon - 38.1x81.28mm
Nvidia Geforce 4/FX - 80mm, 38x38mm
Nvidia 6600/6800 - 53.5x53.5mm

Tussen die 7,2cm (socket 775 als voorbeeld) prop je dus je tube en isolatie....

[ Voor 68% gewijzigd door Extera op 08-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Diagonaal is 101.5mm. Mounten gaat dus prima. Er past een tube op zo groot als de diagonaal van de gaten. Niet zo groot als het vierkant. Op mijn DFI bord zou ik zelfs geen eens schuine kanten aan de tube hoeven te maken. Dat past gewoon.

Verder heb ik alleen gezegd dat ik voor 90mm een offerte aangevraagd had. Niet dat de tube 90mm breed wordt ;) Ik kan zelf ook wel bedenken dat de ruimte dan net iets te krap is tussen m'n nb-koeler en de isolatie. Het gaat erom dat ik een prijs wilde hebben. Die heb ik nu en dan kijk ik wel naar de afmetingen. Van koper van 90mm kan je namelijk meer maken dan alleen tubes. Dus iets groter is alleen maar mooi meegenomen. Dan kunnen er ook 2 waterblokjes uit voor m'n videokaarten. Alleen valt de prijs me dusdanig tegen dat ik het zo klein mogelijk ga doen. Elke kilo minder scheelt weer 20E.

Als ik het ding van een koper/alu combinatie maak dan is 70mm trouwens helemaal geen probleem. Dan is de base makkelijk te draaien en daarna kan je de aluminium buis erop zetten. Met een perspassing en een o-ring gaat dat nog best goed werken denk ik. Metaal bewerken gaat me gelukkig nog wel redelijk af, dus die tube gaat wel goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
Probeer staalmarkt is voor koper.

Bij staalmarkt
Koper staaf rond 70 mm lengte 180 mm € 60,25
koper staaf rond 50 mm lengte 160 mm € 38,50

Bij metaalwinkel
Koper rondstaf 70mm 1 stuk a 180mm € 125.15/st
Koper rondstaf 50mm 1 stuk a 160mm € 59.51/st

En die tube gewoon uit 2 delen maken, stel dat de onderkant 90mm word dan kan je er nog 110mm aan buis opzetten. Het is toch zonde van al het koper om een staaf van 200mm te kopen en dan de 110mm weg te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Dat is zeker zonde, maar voor sommige dingen moet je nou eenmaal de helft weggooien. Als ik daar een mooi eindproduct mee krijg (voor mezelf :P ) dan zit ik daar niet zo mee. (in dit geval dus wel :+ ) Dat bedrijf dat jij post is wel echt een stuk goedkoper. Raar dat metaalwinkel zo duur is. Met gewoon staal vond ik ze namelijk weer erg goedkoop :)

Die prijzen die jij post komen op mij ook een stuk realistischer over, hopen dat ik het voor dat geld ook kan gaan halen :P

Bedankt voor de tip! :)

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 08-11-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ts
de link naar ICS droogijs Express is dood.
deze doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:09

Zygivt

Evenaren en overtreffen

maakt men geen gebruik van zout in de containers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Zout? Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kheb van een vriend vernomen dat door zout de temperatuur van het ijs zich sneller of beter onttrekt aan je container (dan aan bv de omgeving).

ik kan het uiteraard mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miss iemand die het zomaar heeft bedacht en het nog bleek te werken ook nog?

Net als cola bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:25

BTS

Ze hebben dat getest met gewoon ijs bij mythbusters :D

Zonder zout en met zout. ging er uit eindelijk gewoon om waarvan je bier het koelst werd :9

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

BTS schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:24:
Ze hebben dat getest met gewoon ijs bij mythbusters :D

Zonder zout en met zout. ging er uit eindelijk gewoon om waarvan je bier het koelst werd :9
als het goed is met zout dus.

hier staat een artikel wat het lijkt te bevestigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zygivt op 12-11-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41

Epsilon

Zygivt schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:54:
[...]

als het goed is met zout dus.

hier staat een artikel wat het lijkt te bevestigen.
Ja, maar dat heeft een heel andere reden... Dit heeft weinig met de warmte overdracht te maken namelijk, maar met het vriespunt van het water, wat je verlaagt naar -20c oid (net hoeveel zou je erbij gooit). Smeltend ijs koelt dan af naar de smeltemperatuur. Een groter temperatuur verschil met het te koele object --> hoe sneller het gaat. Dit gaat uiteraard over WATER ijs en niet over DROOGijs, wat vaste CO2 is.

Zout zou op moeten lossen in aceton als ik het met goed herinner. Dat was namelijk de methode om water, alcohol en aceton uit elkaar te halen:
- Vet (alcohol en aceton)
- suiker (water en alcohol)
- zout (aceton en water)

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 12-11-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Solid GPU Tube preview

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6cb20f5900bf12c2b985028def8b872/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8f1435fe8ee13a5c7adb83df0b02d59f/thumb.jpg

Echt een schatje met zijn 200mm lengte O+

Er moet nog een mounting plate gemaakt worden, gaten geboord + draad getapt, er gaat nog 5mm af aan de onderkant en het vierkante gedeelte word nog wat ronder gemaakt voor de isolatie.

// edit: nog wat pics voor de liefhebbers :D

Solid GPU tube
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49748aca912a23bfb69c7fea45b3e27e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c61df9445098cc664ff59610309092e5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0ae966dc7a609af96f0335fdbc79394/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/41b9e4f932f3214bf0bf0d284caa4eb9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77085444288c00863f45013da076635d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d12fd04ec4cb3a55b433fdeac721e990/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c573a51f3dab11e145cd7eab08a993d3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f110111813b84c9a5374f38c88cb4a60/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ad62e6593b0e1fb15c3619a3a1bfeffa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8163f2efb3aa32812b9a7211281ba1bd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1544ab76e45817d2472814ee5f92f7b6/thumb.jpg

Wat filmpjes voor de liefhebbers:

http://nl.youtube.com/watch?v=chhgZ1hrBUg

http://nl.youtube.com/watch?v=KaOakH9nrGk

http://nl.youtube.com/watch?v=eh-6897ZCf8

[ Voor 87% gewijzigd door Extera op 12-11-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Epsilon schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:15:
[...]

Ja, maar dat heeft een heel andere reden... Dit heeft weinig met de warmte overdracht te maken namelijk, maar met het vriespunt van het water, wat je verlaagt naar -20c oid (net hoeveel zou je erbij gooit). Smeltend ijs koelt dan af naar de smeltemperatuur. Een groter temperatuur verschil met het te koele object --> hoe sneller het gaat. Dit gaat uiteraard over WATER ijs en niet over DROOGijs, wat vaste CO2 is.

Zout zou op moeten lossen in aceton als ik het met goed herinner. Dat was namelijk de methode om water, alcohol en aceton uit elkaar te halen:
- Vet (alcohol en aceton)
- suiker (water en alcohol)
- zout (aceton en water)
gaat er toch om dat het ijs smelt en zijn temperatuur ontrekt aan de vloeistof ipv aan de buitenlucht?

tjah ik heb er verder ook niet veel verstand van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tube ziet er goed uit mark :) mooie draaibank :9

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 12-11-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Danke, All credits naar mijn buurjongen he :) hij maakt het zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229144

hhhmmm alluminum ben ik niet zo voor , als ge zo iets maakt als proto-type ja al goed en wel maar als je meteen goed wil gaan pak dan meteen koper .
mss is het iets duurder ma de prestatie is ook wel 100x beter in high load and reaction-time met ln² tegen over alluminum .

dat ter zeide :D welk kaartje is je eerste slachtoffer ?
watch out for pci-e slot condens het is een pak lastiger dan someige denken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Het gaat meer om de maten ed dan om de prestatie's met dit prototype.
Ik ga denk ik een beginnetje maken aan een semi-solid, meer detail aan de base :) wat meer massa mag ook wel denk ik.

Eerste slachoffer zal een 8800GT worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229144

GL al vast , ahzo prototype :) .

tijd om is den 2900XT terug pijn te doen , shim is er af dus zondercoldplate heb ik veel beter contact met den core en mag er terug is een goei cpu hier komen :( .
pics:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y90/blind_ripper/R600/DSC01778.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y90/blind_ripper/R600/DSC01781.jpg
tested op colin unit ging core tot goeie -28°C idle en -3°C load op 1000core stock vgpu , unit idle no load -50°C en kan op een E6750 @ 3.6ghz met 1.45vcore -42°C idle evap worden en -38°C evap worden na 3d . gewoon om uw een ruwe schets te geven dat unit niet super is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik hier mijn eerste vraag heb gepost over tubes enzo. Na een langzaam proces, de nodige investeringen maar gelukkig ook een blijvend enthousiasme is de eerste bench middag dan reeds geweest.

De eerste poging was voornamelijk voor het testen van de hardware, het bekend raken met sub zero en alles wat erbij komt kijken. Gewapend met een 3e hands P5B Deluxe met voltmod, mijn 1.3VID Q6600 (geen super VID, maargoed) en wat dryice hebben we het volgende bereikt: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=359205. We hadden graag een 100% OC gezien, maar we blijven hiermee dus steken op 89%.

We doen dit met een groepje wat 2 a 3 keer per jaar samen LANt, en als het goed is gaan we dit nu gewoon elke LAN doen. Het is een leuke afleiding, en iedereen heeft er wel iets mee. En nog belangrijker, iedereen heeft tegenwoordig wel een 775 cpu en een groeiend budget, dus het gaat alleen maar leuker worden. Dit keer was het dryice, maar het dewar vat voor LN2 is ook al aangeschaft, en aangezien we dat op meerdere plekken gratis mogen tappen gaat we dat zeker nog vaker doen.

Het benchen verliep probleemloos, dus qua isolatie en mods zat het wel goed. Als het goed is gaan we nog heel wat benches draaien, dus misschien dat onze teamnaam nog vaker voorbij zal komen. We zullen zien, het is een ieder geval een fascinerende hobby.

Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=1100
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=1099

Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2885
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2886
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2887
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2888
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2889
Afbeeldingslocatie: http://nietbelangrijk.nl/download/file.php?id=2890

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Netjes :)
Ook nog Wprime gedaan?

www.koopeendroom.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste