Toon posts:

Maakt uit et welke kast je neemt qua stability van systeem??

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik zit ff met een probleem, ik kan echt niet kiezen welke kast ik zou moeten nemen, ik zou graag een wat goedkopere kast uitzoeken met een onboard voeding van rond de 400 watt, maar aan elke kast die ik tot nu heb gezien mankeert wel wat :r.

Nu vraag ik aan jullie of het uitmaakt of ik nou een X-Gear Midi Tower C666K (400W, Zwart) (http://www.megawebshop.co...1_31_183&products_id=1345)
voor €40 koop met 400watt voeding er al in. Of dat ik nou moet gaan voor een Cooler Master Centurion 532 Zwart, Zilver, 380 Watt, 1 X 120mm van ongeveer 90 € (degene op http://www.sallandautomatisering.nl/). Of gewoon iets heel anders :? . En zou dit uitmaken qua systeem stabiliteit?????

Ik zou graag de volgende specs in de pc willen hebben:

AMD 3200+ Box
Twinmos 1024 mb (dualchannel) geheugen
XfX 6800 GS XXX 256 of een VGA 7800GT (ben ik nog niet helemaal zeker van)
Hitachi 160 gig HDD
A8N-E Mobo, maar als jullie een betere suggestie hebben kan ook niet kwaad _/-\o_

alvast bedankt _/-\o_ ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De mechanische stabiliteit van de kast is verschillend, maar je systeem merkt daar niets van. De voeding die standaard in goedkopere kasten zit zijn vaak niet geweldig, itt bijvoorbeeld die uit een aOpen/cheiftech.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:01:
De mechanische stabiliteit van de kast is verschillend, maar je systeem merkt daar niets van. De voeding die standaard in goedkopere kasten zit zijn vaak niet geweldig, itt bijvoorbeeld die uit een aOpen/cheiftech.
maar bij de voorbeelden die ik gaf zou ik dan bijvoorbeeld wel kunnen gaan voor de X-Gear ding?? Of hoort dat ook bij de slechtere kasten?? Zo ja, misschien heb je nog een andere suggestie

bedankt voor de tip _/-\o_

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Dit is een zeer mooie kast als je de voeding er al in wil hebben.

Als je losse kast en voeding zou je hiervoor kunnen gaan:
Kast.
Voeding.

Mobo is OK, misschien kun je voor Euro 20,- meer een Asus A8N-sli kopen, zodat je ook in de toekomst eventueel sli kan nemen, maar dat moet je zelf weten.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:10:
[...]

maar bij de voorbeelden die ik gaf zou ik dan bijvoorbeeld wel kunnen gaan voor de X-Gear ding?? Of hoort dat ook bij de slechtere kasten?? Zo ja, misschien heb je nog een andere suggestie

bedankt voor de tip _/-\o_
Het merk van de kast maakt niets uit, maar zorg aub dat je een goede voeding hebt, anders krijg je gegarandeerd problemen. Kijk voor voedingen eventueel hier.
Maar een X-gear kast kan wel, maar de voeding die erin zit, zal niet stabiel genoeg zijn voor jouw systeem. (7800GT is best wel power-slurper)

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kemphaas z'n losse kast en voeding, vormen idd 'n mooie set!

Die kast is zo uuuubergeil namelijk. Heel veel mogelijkheden en echt 'n toppertje!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
kemphaas schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:17:
[...]

Het merk van de kast maakt niets uit, maar zorg aub dat je een goede voeding hebt, anders krijg je gegarandeerd problemen. Kijk voor voedingen eventueel hier.
Maar een X-gear kast kan wel, maar de voeding die erin zit, zal niet stabiel genoeg zijn voor jouw systeem. (7800GT is best wel power-slurper)
Maar er zit toch een 400watt voeding in, moet et dan nog meer worden :|:|, volgens PSU-calculator kwam ik niet boven de 300 watt :?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Je hebt niet alleen het wattage, maar ook hoe stabiel ze zijn.
Die wannabe voedingen zijn gewoon rete instabiel. Niet doen dus ;)

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
eXistenZ_NL schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:44:
Je hebt niet alleen het wattage, maar ook hoe stabiel ze zijn.
Die wannabe voedingen zijn gewoon rete instabiel. Niet doen dus ;)
thnx _/-\o_ , dus de conclusie is een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) moet gaan kopen met een Cooler Master RS-430 (RS-430-PMSR/P) Extreme Power, 430W (ATX) voeding erin?? Dan kom ik weer rond de 90€, maar oké jullie zullen er wel verstand van hebben ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je MOET niks uiteraard, de Centurion 5 is 'n hele mooi kast met veel opties!

Omdat je 'n 7800GT graka hebt, die veel stroom slurpt moet je wel kijken naar minstens 'n 400 Watt-voeding!

Wel van 'n goed A-merk a la Coolermaster / Targan.

(ikzelf heb bv 'n 350 Watt voeding terwijl ik ongeveer 260/ 270 nodig zou hebben. Gewoon zekerheid)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:55:
Je MOET niks uiteraard, de Centurion 5 is 'n hele mooi kast met veel opties!

Omdat je 'n 7800GT graka hebt, die veel stroom slurpt moet je wel kijken naar minstens 'n 400 Watt-voeding!

Wel van 'n goed A-merk a la Coolermaster / Targan.

(ikzelf heb bv 'n 350 Watt voeding terwijl ik ongeveer 260/ 270 nodig zou hebben. Gewoon zekerheid)
oké danku _/-\o_ , voor uw wijze raad ;), nu gaat het zeker wel lukken denk ik
Pagina: 1