Goede scandisk

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik heb een probleem met een partitie van mijn harde schijf. Scandisk (chkdsk.exe) hangt namelijk als hij hem scant.

Nu vroeg ik me af, wat is een ander goed scanprogramma voor HDD's?

Dank

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

pistole

Frutter

Als chkdsk 'hangt' dan duidt dat m.i. op een fysiek defect (bad sector etc).

Ik zou je willen aanraden een specifieke tool van de fabrikant te downloaden en daarmee een check uit te voeren.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
hd tune kun je visueel meekijken of deze goed is weet ik niet, repareren kun je niet, maar voor kontrole werkt deze wel.

Doe maar niet, dat neigt nogal naar Het algemeen beleid #warez ;)

[ Voor 35% gewijzigd door pasta op 06-03-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Seagte: www.seagate.com
Maxtor: www.maxtor.com
WD: www.westerndigital.com
..... : www.....com

De meeste HD-fabrikanten hebben wel een eigen diagnost-tooltje wat je zo kan downloaden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoi warrie,

Zoals je dus al ziet zijn er dus meer dan genoeg tools te vinden. Hier op GoT verwachten we echter dat je zelf ook wat inzet toont voor je een topic opent, zoals je ook in Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden kunt lezen. Zo heeft vrijwel iedere harde schijf fabrikant uiteraard wel een tool gemaakt om de schijf te testen. Welke dat zijn kan je hier terugvinden. :)

Daarnaast kan je natuurlijk zelf ook even in de search of op Google kunnen kijken. De search had namelijk in het 2e zoekresultaat al weer een tool opgeleverd, namelijk HDD Life. :)

Al met al valt hier dus genoeg over te vinden, en ga ik je topic dus ook sluiten. Dit had je namelijk heel erg makkelijk door even wat zoekwerk zelf op kunnen lossen. :)

Signature

Dit topic is gesloten.