Vraag over MailServer........ Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nl95ed
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2017
Ik zoek een mailserver die om kan gaan met meerdere POP accounts, en ook kan verzenden met diverse POP accounts. Exchange biedt deze functionaliteit ook, maar de uitgaande mail heeft altijd het domein adres als afzender.

Inkomend uitgaand

xxx@dds.nl xxx@domein.nl

xxx@xs4all.nl xxx@domein.nl

xxx@chello.nl xxx@domein.nl

Ik zoek een mailserver die ook de uitgaande mail domein naam gelijk houdt aan de inkomende

Inkomend uitgaand

xxx@dds.nl xxx@dds.nl

xxx@xs4all.nl xxx@xs4all.nl

xxx@chello.nl xxx@chello.nl

Op dit moment gebruiken diverse clients, MS Outlook met diverse POP3 accounts, waarbij de PST file op de Server staat (ivm Backuppen). Deze POP accounts laten zich elk afzonderlijk configureren.
Echter als PC crashd, moet iedere keer Outlook geinstalleerd worden en elke afzonderlijke POP account aangemaakt worden enz. Ik wil dit graag 1 keer geconfigureerd hebben op de mailserver, waarna outlook connectie maakt met de mailserver en er lokaal geen afzonderlijke POP instellingen meer gedaan hoeven te worden....................

McGyver

Verwijderd

Al gedacht aan een vorm van MDaemon? O-) Die kan dat.... Kwam laast ook een ander tegen die dat kon, maar weet niet pcies meer hoe die heet |:( |:(

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:30
1 topic is toch wel genoeg :? Je eerste Topic

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• nl95ed
Sorry. Het was niet echt de bedoeling om 2 x te posten O-)
Inmiddels zijn er een paar reactie's, maar veel wijzer ben ik er niet van geworden. In het andere draadje wordt wel melding gemaakt dat het mogelijk is met Exchange, als je maar weet hoe je het moet configgen. Als ik dat dus wist, had ik deze vraag niet gepost. Daarnaast heb ik diverse mailserver uitgeplozen en navraag gedaan bij diverse Helpdesks, maar nergens kan men mij een correct antwoord geven. Als er dus mensen zijn die het beter weten, laat hen dan ook die kennis delen en niet zich er niet vanaf maken met........ je hebt niet goed gezocht, of als je het goed configureerd, dan lukt het wel.............

McGyver

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

postfix+ courier-imap ?

Prima. Je hebt trouwens wel een erg magere startpost (foei :+)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gebruik communigate pro Werkt als een tierelier en kan dit ook.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zoek een mailserver die om kan gaan met meerdere POP accounts, en ook kan verzenden met diverse POP accounts. Exchange biedt deze functionaliteit ook, maar de uitgaande mail heeft altijd het domein adres als afzender.
Waarom start je dan niet gewoon een topic met de vraag of, en hoe je dat in Exchange doet? Dit topic heeft heel weinig zin namelijk; je hebt je niets aangetrokken van Policy: Alle regels die op het forum gelden en begint hier met een vraag waarmee je alle kanten opkan :o

Is dit particulier, of voor een bedrijf? Hoeveel users moet je rekening mee houden; hoe denk je over migratie; hoe groot zijn je mailboxen nu; hoeveel geld heb je over voor een goed pakket, moet het Windows of juist Linux zijn; welke pakketten heb je zelf al geprobeerd; wat je heb je zelf uberhaupt al gevonden? Veel vragen dus; en ik zeg je nu alvast dat we je niet aan het handje gaan nemen om dit probleem op te lossen. Zie ook mijn eerder genoemde link trouwens; we waarderen eigen inzet namelijk wel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nl95ed schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:53:
Als er dus mensen zijn die het beter weten, laat hen dan ook die kennis delen en niet zich er niet vanaf maken met........ je hebt niet goed gezocht, of als je het goed configureerd, dan lukt het wel.............
Tja, met Spider.007 hierboven.

Als je zoekt op exchange+meerdere domainnamen vind je hier ook al genoeg info.
Ik vind het geen probleem iemand een antwoord te geven, maar alles op een presenteerblaadje aanreiken doe ik ook niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 05-03-2006 23:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nl95ed
Ik begrijp inmiddels dat ik onvolledig ben geweest in het aanmaken van deze post, waarvoor mijn excusses. Ik ben echter wel van mening dat ik energie gestoken heb met het zoeken naar de oplossingen, echter heb deze niet gevonden (wellicht niet op de juiste manier gezocht)........... vandaar mijn toevlucht naar dit Forum. Ongetwijfeld zal mijn kennis (of non-kennis) onvoldoende bijdragen aan het zoeken naar de oplossing. Ik heb echter bij diverse MCSE-ers navraag gedaan over mijn "wens" en men zegt dat het niet mogelijk is met Exchange.

Daarom nogmaals uiteenzetting

Windows Server 2003 en XP omgeving. +- 10 clients en 1 domein. Clients gebruiken echter daarnaast ook een aantal POP accounts (dds.nl, chello.nl enz) Op dit moment hebben alle Clients de verschillende POP accounts lokaal geconfigureerd, met PST file op de Server. Doordat er regelmatig een CLient onklaar raakt, moet ik vervolgens iedere keer Oulook installeren, pop account gegevens invoeren, klooien met PST file enz. Ik wil dit graag op server nivea met mail server afvangen. Echter als ik met Exchange aan de slag ga, dan kunnen alle POP accounts opgehaald en naar betreffende mailbox worden geleid, incl mail welke onder domein naam binnenkomt. Als ik vervolgens een repley doe op een mailtje, dan is de afzender user@domein.nl. En ik wil graag dat het mailtje wat op user@dds.nl binnenkomt er ook weer met afzender user@dds.nl uitgaat ipv dat afzender user@domein.nl is.

Mocht deze vraagstelling wederom niet correct zijn, en dat ik beter moet gaan zoeken, of meer kennis moet krijgen van de materie (wat ik op dit moment niet heb, vandaar de vraad) dan kan deze post gesloten worden en dank ik iedereen die toch nog energie gestoken heeft in het reageren op deze post

McGyver

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Raar dat er dan niemand over eventsinks na heeft gedacht...
ik weet dat die er ook zijn voor 'send as'.
Daarnaast heb je ook nog de optie om het reply-to adres met dergelijke sinks te beinvloeden (afhankelijk van gebruikte Outlook versie).

Ik denk dat je je er alleen wel bewust van moet zijn dat je mogelijk andere problemen gaat krijgen (je verzend met een ander adres dan waar de mail via een name lookup vandaan zou moeten komen) waardoor je wellicht ook met verschillende smtp connectors moet gaan klooien om de juiste relayhosts te bereiken.
Anders loop je kans dat je bounced mails gaat krijgen omdat ze niet door spamfilters e.d. komen.

Ik gok er dan ook op dat je gezegd is dat dit niet kan omdat het een ontiegelijk onoverzichtelijke en slecht te beheren klerezooi wordt (en niet alleen met exchange hoor, ook andere MTAs) .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhhh:

Linux+postfix+fetchmail+courier-imap

Fetchmail haalt de POPs op naar een .maildir.
Courier-imap serveert de maildir naar de clients.
Postfix: masquerade_domains , of dergelijke parameter op het domein naar je keuze zetten.

Is toch niet zo moeilijk (en ook nog OSS)?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mischien een hele rare vraag.
het betreft hier een bedrijf als ik het goed lees?
is het mischien niet handig om te zeggen dat je dan als bedrijf zijnde een domein gaat nemen voor pakweg €100 of iets meer per jaar om een domein te regelen en alles via 1 naam te versturen?
je hebt zelf 3 accounts voor je mail
een groot aantal providers tollereert namenlijk geen connecties van een andere provider vandaar ik dit zeg.
1 centraal domein en dan een mailserver uitzoeken die het beste bij je past om vervolgens alles door te sturen naar de betreffende persoon.
Mischien is dit de goedkoopste oplossing.

verder zou je voor wat extra geld kunnen overwegen de mail door de provider af te laten handelen om de kosten van die extra mailserver incl software te ondervangen.

computer voor alle werkzaamheden

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Daar komt bij: Waarom laat je de medewerkers gebruik maken van een eigen POP account bij Chello etc.??
Je wilt toch niet dat zakelijke mail via privé mailadressen verstuurd wordt?
Ik denk dat de allergoedkoopste oplossing is, te zeggen dat iedereen zijn mail moet migreren naar een mail account op jouw domein, op jouw mailserver.

By the way, allemaal verschillende mailadressen staat bijzonder onprofessioneel imho.

Goedkoop, zeker, je hebt alles al staan, dus geen nieuwe aanschaf.
Makkelijk, nee, je zult a. wat moeite moeten doen om de mailserver te configgen en de medewerkers te vooerzien van een account etc. en b. je zult de medewerkers moeten overtuigen dat ze de zakelijke mail moeten gebruiken, en dat zal je grootste uitdaging zijn. Met commitment van het management zou je dit al een heel eind moeten lukken.

Succes ermee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 16:37
Mdaemon kan dit allemaal wel. Per mailbox kun je verschillende externe Pop accounts aangeven (zij noemen dat Multi POP) daarnaast is het mogelijk een pop account voor het hele domain te gebruiken (DomainPOP). Versturen via SMTP, maar omdat je Chello en DDS als namen hebt is het beter om niet te versturen via de server, maar direct van de client naar internet.

Het probleem van opnieuw installeren en instellen van outlook op de client blijft (ook met Exchange!) Je kunt natuurlijk wel de account gegevens exporteren naar een IAS (?) bestand en deze samen met de pst op de server bewaren.

Maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet een email domain en alle prve accounts prive laten.

Ronald van Doorn

Pagina: 1