Zalman Fatal1ty op Asus A8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb net een Zalman Fatal1ty gekregen en die wil ik dolgraag op mijn Asus A8V Deluxe moederbord zetten....

Uit de handleiding:

"Place a small washer on the motherboard. Then put a nipple over it and fasten the nipple until the backplate for amd64 is firmly attached to the motherboard on the opposite side of the CPU."

Er zit een plastic "backplate" bij de Zalman Fatal1ty. Maar het Asus A8V Deluxe moederbord heeft al een backplate (van ijzer of aluminium oid) eronder zitten en daar komen ook al schroefgaten uit. Die backplate zit aan het moederbord vast.........

Hoe kan ik de Zalman Fatal1ty er nu op zetten? :?

Ik las dit topic en daar zeggen dat ze gewoon de normale schroeven hebben gebruikt.... Dat ga ik nu proberen, maar ik dacht, ik maak hier ook meteen een topic aan, mocht het niet lukken, want ik ben niet van plan die backplate er af te halen (bang dat ik iets sloop).

EDIT: Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviews/asusA8V/a8vpics/av8%20014.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 04-03-2006 18:17 . Reden: Plaatje backplate Asus A8V ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Tanuki
  • Niet online
Noujaa, voor zover ik merk lijkt het gewoon goed te gaan...

Ik ben in ieder geval al blij dat het zo gaat, maar mocht iemand nog opmerkingen hebben, zie ik ze graag verschijnen.

Ik heb nu dus gewoon alles er af gehaald wat er af kon (backplate wel laten zitten :9 ), dan gewoon de koeler erop gezet en de "grips" bevestigd en daarna gewoon de schroeven die in de oude koeler zaten erin gedraaid. Koeler zit muurvast en ja... Het lijkt te werken. 8)7

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:44

Deem

Ontcijfer mij!

Naja, ik heb gewoon die backplate die bij mijn Asus A8N-sli zat (is de zelfde zo te zien) gebruikt. de schroeven die zalman levert passen er perfect in. het enige waar je op moet letten is of de koeler wel genoeg klemt omdat je niet de afstandsbussen meer kan gebruiken.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
die backplate kan je er zo vanaf halen en vervangen met een andere

• Tanuki
  • Niet online
Alsem1 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:51:
die backplate kan je er zo vanaf halen en vervangen met een andere
Dat ding zit er muurvast op... Hoe heb je dat dan gedaan?

Hij zit er nu inmiddels zonder de Zalman-backplate op. :)

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Zalman backplate wordt aanbevolen omdat de standaard Asus backplate die je nu gebruik alleen maar een beetje vastzit met wat lijm (correct me if i'm wrong). Daardoor kan die er gemakkelijk eraf vallen als je processor wat te warm wordt. De gevolgen kun je je wel inbeelden denk ik ;).

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
die asusbackplate zit volgensmij wel met een laagje lijm vast, gewoon hard genoeg trekken en hij gaat er vanzelf af zonder schade (ik vond het ook eng de eerste keer :P), maar als je de originele backplate kan gebruiken lijkt mij dat ook een goede oplossing.

Op de a8n-sli deluxe en a8n32-sli deluxe zitten de zelfde backplates, die heb ik voor de waterkoeling eraf gehaalt.

Verwijderd

Volgens mij zijn er meerdere topics hier op Got en daarin wordt gezegd dat het verstandiger is om je backplate te vervangen door die van AMD. In die topics staan ook de ervaringen van anderen hoe die de backplate eraf hebben gehaald.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
VariX schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:10:
De Zalman backplate wordt aanbevolen omdat de standaard Asus backplate die je nu gebruik alleen maar een beetje vastzit met wat lijm (correct me if i'm wrong). Daardoor kan die er gemakkelijk eraf vallen als je processor wat te warm wordt. De gevolgen kun je je wel inbeelden denk ik ;).
Lijkt me knap dat die backplate er af valt als de koeler aan de andere kant van het mainboard aan die plaat is vastgeschroefd.
Het enige goede argument om de backplate te vervangen lijkt me het gebruik van die afstandsbusjes, en het wel of niet goed klemmen, dus koelen, van die koeler.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo te horen is het dus gelukt zonder de backplate te verwijderen. Ik zou gewoon even de temperaturen monitoren idle/load. Als de temperaturen goed zijn, en het systeem geen instabiliteit vertoont zou ik me geen zorgen maken.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb zelf een asus k8v se deluxe met een zalman 7700cu.
daarvoor heb ik ook gewoon de backplate gebruikt die al op de asus zat samen met de oude schroeven (omdat die wat langer zijn, en de zalman schroeven het niet halen) .
koeler zit er goed op en de temps worden niet hoger dan 65gr met belasting.
en nee die backplate valt er niet af als je het zo doet ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

De opmerking van BredeP snijdt hout. De originele backplate van de a8v zit vaak zo vast, dat je moet oppassen dat je het moederbord niet teveel doorbuigt bij het proberen deze eraf te halen.
Verder kan je de zalman afstandbusjes gebruiken om de hoogte af te meten als je het met de oude schroeven vast maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 21:13 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb zelf ook een Asus A8V Deluxe gehad en heb toen ook gewoon die backplate eraf geschroefd. Er zat geen lijm aan wat me aardig normaal lijkt, ik geloof niet dat Asus ooit backplates heeft vastgelijmd. Maargoed, ik geloof dat dit probleem is opgelost dus dit topic lijkt me nu nogal onzinnig.

[ Voor 99% gewijzigd door Goesiman op 04-03-2006 21:27 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Goesiman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:24:
Ik heb zelf ook een Asus A8V Deluxe gehad en heb toen ook gewoon die backplate eraf geschroefd. Er zat geen lijm aan wat me aardig normaal lijkt, ik geloof niet dat Asus ooit backplates heeft vastgelijmd. Maargoed, ik geloof dat dit probleem is opgelost dus dit topic lijkt me nu nogal onzinnig.
ik geloof juist het tegen over gestelde, zo'n beetje ieder asus en msi bord wat ik in me handen heb gehad zat die backplate goed vastgelijmd. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Toeval? :P

[CiP] Le Régional Built To Last.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
ik had dat moederbord ook engiste oplossing is met een fohn de lijm zachtmaken er en dan met een platte schroever draaier stukje bij beetje dat ding losmaken.

suc6

• The__Virus
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het is ook beter een andere backplate te gebruiken, ze worden niet voor niets erbij geleverd. Er zijn hier topics op GoT waarbij bij de één de koeler er nog maar half aanhing en bijna viel, en bij een ander waarbij die echt naarbeneden is gezeild (de kilo zware 7700) en die nam nogal wat mee in zijn vaart :X. Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Goesiman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:24:
Wedden? Die op mijn A8V SE Deluxe zat zo vast als een huis. Desalnietteplus heb ik mijn 7700 er wel gewoon opgekregen en die hobbelt nu op mijn A8N-E gewoon door :)

Verwijderd

Ik heb zelf ook nogal wat van die backplates losgehaald, en het is meestal idd wel ff opletten dat je niets beschadigd in the process. Stukje bij beetje met een platte schroevendraaier werkt bij mij nog altijd het best zoals eerder ook al gezegd werd.

succes ermee :D

• WhiteDog
  • Laatst online: 21-05 21:05

WhiteDog

met zwarte hond

Desktop case kopen mensen. Geen last van vallende koelers :P

Verwijderd

WhiteDog schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:31:
Desktop case kopen mensen. Geen last van vallende koelers :P
Ja, schijt aan het feit dat je totaal geen plek hebt.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
je kan ook zelf een dektop case ontwerpen , casebuilden is niet moeilijk.
De backplate kan los , duw gewoon de backplate er af door aan de kant van de processor op de "moeren" van de backplate te duwen. Je mag wel wat kracht zetten , en dan zal die wel los floepen.

Out of the box? What box? There is no box.

• martijn-
  • Laatst online: 20:31
zoals je hier kan zien op de site van zalman kun je de backplate laten zitten
link

• skinnieh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03 10:56
Op m'n A8R32-MVP zat 'ie niet vast gelijmd. Die mobo had ook nog geen minuut aangestaan hoor, misschien dat warmte over-time ervoor zorgt dat sommige zo vast zitten?

SKiNNiEH

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

martijn- schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:05:
zoals je hier kan zien op de site van zalman kun je de backplate laten zitten
link
LOL, Dit heb ik dus ook gedaan met m'n 7700 op m'n A8V Del. zonder dat ding ooit gezien te hebben.. zit goed vast (al een dik jaar volgens mij).

best wel lache dit als je op de zalman site ziet als een "workaround" voor de A8V Del. :)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik had hetzelfde met mijn k8n neo 2 plat, alleen toen kwam het nieth elemaal uit en de ori backplate ging er niet makkelijk af. Dus ik heb zelf maar wat afstandsbusjes gemaakt en het werkt voor alsnog prima, ook al 3x mee geweest in de auto, niks kaput

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

En hoe koelt zo'n Fatal1ty over het algemeen, wat zijn jullie ervaringen?
Is bijv een big typhoon, of artic freezer pro, beter dan deze zalman?

• Tanuki
  • Niet online
Nou, met die link op de Zalman site op de vorige pagina erbij weet ik dus zeker dat ik het goed heb gedaan. Ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan.

De Zalman koelt zeer goed!!! Ik heb 'm op 1860 rpm draaien en mijn processor wordt +/- 25 graden celcius. Vind ik zeer netjes en ik hoor 'm ook zowat niet, dus.... zeer tevreden!! :)

Pagina: 1