Toon posts:

Dfecte Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een externe HD 160GB waar foto's, videofilmpjes en aller data opstaan voor veiligheid.
De externe HD zit in metalen behuizing welke naast mijn stoel staat.
De HD is omgevallen en daarna krijg ik de melding “De schijf in station is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formattteren? Ja of Nee.
Is hier nog data te redden en hoe?

Philip

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijl in de FAQ en probeer de genoemde tips in Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Kijk ook eens of er fysieke schade is. Controleer de kabels intern van het apparaat. Als die al niet goed zijn, zal een recovery 100% gegarandeerd mislukken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je USB controller naar de gort is. Ik heb zoiets eens gehad met een floppydrive die niet goed aangesloten was...floppies waren 100% zeker goed, maar kreegtelkens deze melding. Dus haal de behuizing even open en kijk of je die HDD via een gewone IDE aansluiting wel gewoon kunt benaderen :)
Maar met een beetje mazzel is de interne flatcable gewoon losgeschoten oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Sowieso wordt er aangeraden, indien je een externe HDD als backup gebruikt, hem na gebruik meteen in een kast te zetten, vanwege de veiligheid.

Maar probeer eens PartitionMagic, zolang je niets verandert, en gewoon kijkt wat hij zegt, kan er nog iets te redden zijn.
Maar hoor je je schijf herrie maken (kedang-kedang bij het starten bv) dan heb je écht een crash, en moet je de schijf uit laten staan.
Hoe minder je hem dan aanzet, hoe beter de kansen op recovery zijn als je hem naar een speciaal bedrijf laat brengen.

edit: Hoe is het gebeurd eigenlijk?
Als een HD rechtop staat en hij valt plat, kan hij er meestal nog wel tegen. Valt hij (zeker indien draaiend) op de grond, dan kun je het meestal vergeten.
Schroef hem eens open, en kijk of er geen printplaatje is gebroken, misschien is het alleen dat.

[ Voor 22% gewijzigd door DarthPlastic op 04-03-2006 15:44 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor het snelle reageren.
Wanneer ik de schijf aanzet hoor je even (net als bij een LP op een draaitafel waar een tik in zit) om de seconde een "kraakje" Dit duurt even op het scherm zie je dan een loop balje wat weer weg gaat.
Daarna is de schijf gewoon stil.
Ik zal hem eens in een andere behuizing proberen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ uitgebreid en duidelijk genoeg over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.