Toon posts:

Server 2003 rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wij zijn op dit moment aan het werk op een basisschool met een nieuw geplaatste server.

Er zijn hier ongeveer 35 computers.

De groep gebruikers heeft toegang tot specifieke netwerklocaties (partities/mappen).

Nu is er 1 map waar een een tiental submappen in staan. Wij proberen in te stellen dat Anja bijvoorbeeld niet in de map van Anneke kan komen en andersom ook niet.

We hebben werkelijk van alles geprobeerd met rechten maar het wil maar niet lukken. Anja kan nog steeds overal in komen. Anja zit in de de groep gebruikers en als we de groep gerbuikers weigeren en Anja toegang geven wordt ze toch geweigerd omdat ze in dezelfde groep zit.

We draaien Windows Server 2003 met exchange.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand de oplossing?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Groep 'gebruikers' uit die de lijst verwijderen. Wat er niet instaat, heeft er geen rechten op ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe krijgen ik de melding dat ik de groep gebruikers niet uit de lijst mag verwijderen omdat dit object zijn machtigingen van een hogere groep overneemt.

Iemand suggesties?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13
ja :) Ooit weleens een boek of studie van Windows 2003 / rechten gevolgd?
Vrij simpel bij rechten advanced weer geven en daar de juiste opties aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt we hebben het werkende gekregen.

Nee ik heb spijtig genoeg nooit een opleiding gevolgd hiervoor..

Bedankt! Groetjes Tim en Andries

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is het toch wel handig om dat eens te gaan doen dan. Want in les 1 NTFS komt zeker voorbij dat een Deny ALLES overruled.

Machtigingen van bovenaf zijn te verwijderen via het mooie "advanced" knopje.
We verwachten toch wel dat je wat onderzoek verricht hier op GoT, en al helemaal omdat dit een vraag van basisniveau is in een forum wat gericht is op complexe veelal zakelijke netwerkomgevingen en problemen. Dit is nou niet echt complex te noemen, en ik denk daarom dat je topic beter in een forum als Windows Operating Systems had gepast, ook al is het natuurlijk zakelijk/professioneel ;)

Daar staat dit bijna allemaal in de faq beschreven, of is het met een klein beetje zoeken te vinden in de honderden topics die erover zijn geweest. Je krijgt in de zoekmachine met de letterlijke nederlandse melding al zat resultaten om wat mee te kunnen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.