Volgens mij ging het in dit topic over de ervaringen met Qmagic en niet de ervaringen met Racoon.FrankGuthrie schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:20:
[...]
Yup, dat gaf ik al aan in de vorige post. Maar geef mij eens ongelijk? Racoon zit het niet zitten en smeert um, maar vind het raar als ze hem niet meer terug willen. Blijf dan weg.
Projectauto is idd afhankelijk van het project en geloof €100 eigen bijdrage, dan kan je prive ook rijden geloof ik.CAP-Team schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:32:
Ik ben in 2004 op gesprek geweest bij Qmagic. Moest eerst twee tests doen, eerste was behoorlijk pittig, tweede was makkelijk. Daarna intake gesprek gehad.
Kwam er op neer dat je veel op projectbasis zit te werken. Ik woon zelf in het oosten van het land, en als er geen werk was dan moest je wel naar Naarden toe. Ook hadden ze het toen niet over lease auto's maar over projectauto's die je eventueel zou kunnen krijgen.
Anyway, ben er niet aangenomen, wat ik ook niet erg vind, want ik zit nu bij een ICT bedrijf in Almelo, wat me erg goed bevalt
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Leeftijd boeit volgens mij niet zoveel meer, wel ervaring en opleiding. En uiteraard de functie waar je op solliciteert.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
De laatste keer dat ik bij ze was gaven ze aan dat een zware systeembeheerder maximaal 2600 verdient. Mijn leeftijd is nu 30 en ik had aangegeven zo'n 3200 te willen verdienen.
ik ben best zwaar voor mn lengte, helpt dat dus?Jazzy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 07:03:
De laatste keer dat ik bij ze was gaven ze aan dat een zware systeembeheerder maximaal 2600 verdient. Mijn leeftijd is nu 30 en ik had aangegeven zo'n 3200 te willen verdienen.
Mijn ervaring is dat ze qua opdrachten niet echt
opletten of het aansluit bij je kennis/ervaring...

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Heb je hier zelf ook gewerkt?Mr_Happy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:00:
Mijn ervaring is dat ze qua opdrachten niet echtopletten of het aansluit bij je kennis/ervaring...
Jep... En idd ze betalen niet markt-conform...
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Wat mij opviel aan het spotje op de radio wat ze nu hebben is dat ze op zoek zijn naar mensen met een afgeronde MBO opleiding, wat weer eens wat anders dat voor alles wat voorbij 1e lijns helpdesk komt HBO te vragen.
Als ik geen goede BBL stage kan vinden, zal ik wel overwegen zij een dergelijke detacheerder een paar cursusjes of projectjes mee te pakken.
Als ik geen goede BBL stage kan vinden, zal ik wel overwegen zij een dergelijke detacheerder een paar cursusjes of projectjes mee te pakken.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
Ik zit nu bij Qmagic en ben overgenomen bij Peak-IT. Mijn ervaring is bij beide dat je een nummer bent. Wat Mr_Happy zegt klopt ook. Je moet wel heel veel certificaten hebben wil je leuk kunnen verdienen. Ik heb het gebruikt als opstap. Daarvoor is het perfect. Mooi MCSE halen op kosten van de baas. Ik ben bezig om nu een vaste plek te vinden bij mij in de buurt. Momenteel heb ik een VW polo omdat ik elke dag 133 km heen en 133 km terug moet naar mijn werk.
edit:
Je mag me mailen als je meer wil weten. Het adres staat in mijn profiel.
Je mag me mailen als je meer wil weten. Het adres staat in mijn profiel.
[ Voor 9% gewijzigd door Crewlz op 08-03-2006 15:12 ]
ze hebben me een project contract aangeboden, heb je dus imo niks aan 
die intervieuwer lijkt trouwens op morpheus van the matrix

Dus dat is maar voor een paar maanden? En als ze je daarna niet meer nodig hebben dan mag je aftaaien?Rev! schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:15:
ze hebben me een project contract aangeboden, heb je dus imo niks aan
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
nee als ze een project voor je hebben gaat je contract pas echt in ofzo (iig vanaf dan krijg je betaald)
ga wel weer verder zoeken, ze bellen maar als ze wat hebben pech voor ze als ik dan iets anders heb
ga wel weer verder zoeken, ze bellen maar als ze wat hebben pech voor ze als ik dan iets anders heb
Ik heb er wel een vast contract. Ik word dus ook betaald als ik op de bank zit. Dit zou je ook voor kunnen stellen.
Wou al zeggen. Als je geen starter bent, en ergens anders een vast contract dan ga je natuurlijk never in op zo'n constructieCrewlz schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:56:
Ik heb er wel een vast contract. Ik word dus ook betaald als ik op de bank zit. Dit zou je ook voor kunnen stellen.
ik heb nu niks 
maar ze hebben gebeld, ze hebben meteen werk voor me. Ga maandag er heen om het te bespreken
maar ze hebben gebeld, ze hebben meteen werk voor me. Ga maandag er heen om het te bespreken
Grappig om te zien dat ze meteen werk voor je hebben. Hun folders puilen altijd uit van mensen de ze volgens mij 'op de bankt' hebben zitten.
ja of ze liegen om mijn toch te laten tekenen, maar dat ga ik natuurlijk eerst subtiel vragen
wat voor folders zijn dat eigenlijk? gewoon folders met mensen erin ofzo?

[ Voor 31% gewijzigd door Rev! op 09-03-2006 16:41 ]
Net gesoliciteerd daar.
Nix in mijn regio, maar ze vonden wel mijn CV bij hun vacature passen!
Nix in mijn regio, maar ze vonden wel mijn CV bij hun vacature passen!
Yep, vooral rond vakantie tijd sturen ze een foldertje waar een hoop mensen (inclusief foto!) in staan, met relatief lage tarievenRev! schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:39:
Heb er zelf een klein jaartje gewerkt. Na 4 jaar bij hetzelfde bedrijf was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Het produkt waar ik 4 jaar mee heb gewerkt was een VB6 client server applicatie. Connectoren in C++, Java en VB6.
Toen ik begon was men net een nieuwe interne BV begonnen, voor .NET ontwikkelaars. In diezelfde tak waren nog andere interne BV's te weten IT beheer en Administratie.
De winst zat hem in veel personeel. Overal wegzetten waar mensen te vinden zijn. De persoon zelf is totaal onbelangrijk. Het enige waar account managers naar kijken zijn de bonussen die zij met afgesloten contracten vangen. Een beter marge is een betere score voor hen. Dus logisch dat ze je dan een project-contractje in de maag proberen te duwen met zo min mogelijk salaris. Zo lang er mensen tekenen kan ik ze geen ongelijk geven. De formule met al die lekkere wijven als account managers vond ik niet erg. Als ik zo af en toe eens langs moest komen vond ik het geen probleem
...
Als je weet waarom je voor Qmagic werkt dan is het goed, anders niet. Ik ben er gaan werken als investering in mezelf. Ik heb leuke uitdagende projecten gehad. Hierdoor heb ik mezelf verder kunnen ontwikkelen en daardoor nu een hele leuke goedbetaalde baan bij een andere werkgever.
Problemen beginnen als je geld kost. Dus wanneer je niet op project zit. Dan proberen ze je allerlei dingen toe te schuiven. Je CV wordt aan alle kanten bewerkt om je passend te maken voor de vacature. Eenmaal op intake heb je heel wat uit te leggen. En als de baas/verantwoordelijke mee gaat zorgt hij er voor dat hij het gesprek leidt en alles bij elkaar kletst om je weg te kunnen zetten. Als echte IT-er ben je natuurlijk leergierig en ontwikkel je jezelf snel in nieuwe situaties. Ik heb er zelf geen problemen door gekend. Wel had ik een collega, op een ander project, die niet helemaal het vermogen had om het werk wat hij moest doen goed te doen. Enorm stressen en weinig slaap. Dat kwam mede doordat de reistijd vaak wel 4 uur per dag was. Zelf heb ik ook een aantal weken van Zwolle naar Beverwijk gereden voor een project (het was een erg leuk project dat wel) Voordat dit tot stand kwam is er het nodige gesproken. Ik deelde mee dat ik echt niet zo'n eind ga rijden. Kreeg ik dreigementen naar me met woorden als ontslag en blabla... Kwam er op neer dat die relatie echt dringend iemand nodig had en ik daar geschikt voor was (via vorige werkgever kende ik dat bedrijf) Uiteindelijk kreeg ik de reistijd als werktijd betaald. Tijdens mijn project wilde ik dat zwart op wit hebben. Ik heb een mail geschreven waarin expliciet stond hoe en wat. Dus op een contract manier zodat er geen andere interpretatie aan kon worden gegeven. Hierop werd geantwoord dat dat allemaal in het contract stond. Niet dus!! Men wilde gewoon achteraf onder die toezegging uit komen. Wanneer het werk eenmaal is gedaan ineens van niks meer weten. Dit was dan ook het begin van het einde.
Dat is ook het Qmagic verhaal. Allemaal mooie praatjes maar let enorm goed op. Lees alles goed door en teken niet zomaar. Een klant waar ik gedetacheerd was kon ik goed mee opschieten. Ik zou door hun overgenomen worden. Ik kon me daar prima vinden als werknemer. Mondeling waren we er al uit. Echter wilde Qmagic veel geld zien. Een klein bedrijf was het wat niet zomaar ineens zoveel geld kon betalen. Hierdoor is dat afgeketst. De baas van dat bedrijfje vond de contracten erg opmerkelijk. Alles was zo strak zwart op wit. Hij vond het een contract gevormd door ervaring. Dus door alle ervaringen met ex-werknemers.
Mooie praatjes met lease-auto als lokkertje. Maar voor een polo iedere maand 100 euro eigen bijdrage is wel veel!! Ik heb bijna een jaar in een vervangende (voorloop-) auto (peugeot 206) gereden en niks getekend en dus ook niks voor de auto betaald.
(dat kwam omdat destijds een lupo klaar stond met grote qmagic stickers waar ik geen zin in had en 'toevallig' nooit even langs kon komen om te ruilen...
)
Toen ik begon was men net een nieuwe interne BV begonnen, voor .NET ontwikkelaars. In diezelfde tak waren nog andere interne BV's te weten IT beheer en Administratie.
De winst zat hem in veel personeel. Overal wegzetten waar mensen te vinden zijn. De persoon zelf is totaal onbelangrijk. Het enige waar account managers naar kijken zijn de bonussen die zij met afgesloten contracten vangen. Een beter marge is een betere score voor hen. Dus logisch dat ze je dan een project-contractje in de maag proberen te duwen met zo min mogelijk salaris. Zo lang er mensen tekenen kan ik ze geen ongelijk geven. De formule met al die lekkere wijven als account managers vond ik niet erg. Als ik zo af en toe eens langs moest komen vond ik het geen probleem
Als je weet waarom je voor Qmagic werkt dan is het goed, anders niet. Ik ben er gaan werken als investering in mezelf. Ik heb leuke uitdagende projecten gehad. Hierdoor heb ik mezelf verder kunnen ontwikkelen en daardoor nu een hele leuke goedbetaalde baan bij een andere werkgever.
Problemen beginnen als je geld kost. Dus wanneer je niet op project zit. Dan proberen ze je allerlei dingen toe te schuiven. Je CV wordt aan alle kanten bewerkt om je passend te maken voor de vacature. Eenmaal op intake heb je heel wat uit te leggen. En als de baas/verantwoordelijke mee gaat zorgt hij er voor dat hij het gesprek leidt en alles bij elkaar kletst om je weg te kunnen zetten. Als echte IT-er ben je natuurlijk leergierig en ontwikkel je jezelf snel in nieuwe situaties. Ik heb er zelf geen problemen door gekend. Wel had ik een collega, op een ander project, die niet helemaal het vermogen had om het werk wat hij moest doen goed te doen. Enorm stressen en weinig slaap. Dat kwam mede doordat de reistijd vaak wel 4 uur per dag was. Zelf heb ik ook een aantal weken van Zwolle naar Beverwijk gereden voor een project (het was een erg leuk project dat wel) Voordat dit tot stand kwam is er het nodige gesproken. Ik deelde mee dat ik echt niet zo'n eind ga rijden. Kreeg ik dreigementen naar me met woorden als ontslag en blabla... Kwam er op neer dat die relatie echt dringend iemand nodig had en ik daar geschikt voor was (via vorige werkgever kende ik dat bedrijf) Uiteindelijk kreeg ik de reistijd als werktijd betaald. Tijdens mijn project wilde ik dat zwart op wit hebben. Ik heb een mail geschreven waarin expliciet stond hoe en wat. Dus op een contract manier zodat er geen andere interpretatie aan kon worden gegeven. Hierop werd geantwoord dat dat allemaal in het contract stond. Niet dus!! Men wilde gewoon achteraf onder die toezegging uit komen. Wanneer het werk eenmaal is gedaan ineens van niks meer weten. Dit was dan ook het begin van het einde.
Dat is ook het Qmagic verhaal. Allemaal mooie praatjes maar let enorm goed op. Lees alles goed door en teken niet zomaar. Een klant waar ik gedetacheerd was kon ik goed mee opschieten. Ik zou door hun overgenomen worden. Ik kon me daar prima vinden als werknemer. Mondeling waren we er al uit. Echter wilde Qmagic veel geld zien. Een klein bedrijf was het wat niet zomaar ineens zoveel geld kon betalen. Hierdoor is dat afgeketst. De baas van dat bedrijfje vond de contracten erg opmerkelijk. Alles was zo strak zwart op wit. Hij vond het een contract gevormd door ervaring. Dus door alle ervaringen met ex-werknemers.
Mooie praatjes met lease-auto als lokkertje. Maar voor een polo iedere maand 100 euro eigen bijdrage is wel veel!! Ik heb bijna een jaar in een vervangende (voorloop-) auto (peugeot 206) gereden en niks getekend en dus ook niks voor de auto betaald.
QMagic, tja. Ik heb er ook gezeten voor 2 opdrachten. Ik was ook op zoek naar werk en QMagic deed wel heel veel moeite om mensen binnen te krijgen destijds. Geloof donderdags op gesprek en vrijdags kon ik al naar een klant om een accuut probleem op te lossen. Op zich was dat dus wel aardig. Ook een projectcontract gehad daar. Daarna hadden ze ook vrij snel een andere opdrachtgever voor mij. Voor een duur van in eerste instantie 2 maanden. Eén probleem voor mij dan, deze zat bijna 100 km van mijn woonplaats, dus 1000 km woon-werkverkeer per week. Ik dus aangevraagd of ik deze kon opvoeren als reiskosten aangezien ik met mijn eigen auto ging. Dat was uiteraard geen probleem. Salaris was opzich geen probleem best netjes voor die tijd maar na mijn eerste salarisstrook begon ik me toch wel af te vragen waar de reiskosten stonden op de strook. Ja die kreeg ik wel maar max iets van 120 euro per maand. Dus zat ik zelf toch echt nog wel met een financieel gat waardoor het salaris opeens toch wel tegenviel. Het bedrijf waar ik destijds zat wilde mij ook wel graag hebben dus hebben die mij ook destijds weggekocht van QMagic, toen ik daar weer wegwas was het trouwens wel grappig om te horen dat ze mij wederom belde of ik beschikbaar was. Ze hadden nu iets in de regio gevonden, met auto en andere vergoedingen. Ben er niet meer op ingegaan omdat ik toen al bij een andere partij in dienst was!
Zelf heb ik dus een beetje gemengde gevoelens bij QMagic. Aan de ene kant hebben ze wel snel opdrachten, aan de andere kant moet je je wel bewijzen wil je een beetje leuk verdienen en andere secundaire voorwaarden ontvangen.
Zelf heb ik dus een beetje gemengde gevoelens bij QMagic. Aan de ene kant hebben ze wel snel opdrachten, aan de andere kant moet je je wel bewijzen wil je een beetje leuk verdienen en andere secundaire voorwaarden ontvangen.
For rent
Verwijderd
Ik heb er ook een keer gezeten voor een gesprek. Exact dezelfde situatie, ze wilden een helpdesker inzetten en daar kwam ik niet voor. Ik kreeg het niet uit ze dat ze aangaven wat ze precies zochten, anders was ik niet eens gekomen.Jazzy schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:21:
Ik heb jaren geleden een tijdje voor Qmagic gewerkt. Mijn ervaring is dat ze aan de onderkand van de markt zitten, dat betekent dat ze niet al te hoogstaand personeel aannemen, ook niet in de backoffice, niet al te veel uitbetalen, kleine leaseauto's, etc.
Onlangs werd ik door ze benaderd omdat ik weer op de markt was, dat was ongeveer anderhalf uur verspilde tijd. Ik ben inmiddels ervaren systeembeheerder en zoek een uitdagende baan met een goed salaris en eventueel goede lease-auto. Kreeg een miepje tegenover me die maar bleef doorzeuren met welk helpdekspakket ik 6 jaar geleden eens gewerkt had. Toen ik het gesprek probeerde te sturen naar mijn meer relevante werkervaring werd dat niet echt opgepikt. Laat staan dat er geluisterd werd naar wat ik graag wilde.
Ook bleek er een eneorm gat tussen wat zij betalen voor een ervaren systeembeheerder en tussen wat ik verwachtte te verdienen. Verspilde tijd dus voor mij.
Prima bedrijf als je niet al te veel eisen stelt.
Edit: dat van die pakkencultuur herken ik niet, niet uit het verleden en ook niet wat ik recentelijk van ze gezien heb. Dat brutosalaris na een cursus is trouwens maar een paar tientjes, stel je daar niet al te veel van voor.
Q-Magic is leuk om mee te beginnen denk ik, maar niks als je al in de IT zit. Ze boden mij ook een laag salaris en een auto die je eigenlijk niet wil
Zelf heb ik anderhalf jaar bij QMagic gewerkt en dit zijn toch ook wel mijn ervaringen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil ze niet zwart maken want er zitten echt wel goede mensen tussen. Maar je bent inderdaad gewoon een nummertje voor accountmanagers die een bonus willen hebben.
En de dreigementen als je het ergens niet mee eens bent ken ik ook al te goed.
Verwijderd
Heb zelf daar ook een keer gesolliciteerd en het kwam er al gauw uit dat ze uit waren op cijfers (productie draaien, zoveel als mogelijk) Dat was erg jammer...
Ik werk zelf via Qmagic en het bevalt mij zeer goed! Ze hebben daar idd plenty mogelijkheden tot opleidingen en ontwikkeling (communicatie trainingen/ cursussen). Dat ze daar mensen op de bank hebben zitten zou ik niet weten. Zelf ben ik sinds mij sollicitatie daar geen dag zonder werk geweest. Ze hebben een hoop posities die bij je CV passen en je kan altijd kiezen of je ergens wel of niet wilt werken. Je kunt het ook altijd als achterdeur houden en verder solliciteren 
Dat ze daar op cijfers uitzijn is voor mij nieuw ik ben ook benieuwd hoe je die conclusie trekt?
Verder is het een heel casual bedrijf ga je naar een klant toe word idd verwacht dat je in pak gaat ,maar dat doe je bij elke sollicatie (ik wel iig) ? En of je dan bij een klant ook in pak moet hangt helemaal af wat voor bedrijf het is, maar als je dat niet wilt hoef je daar niet te gaan werken
Al met al ben ik hier zeer tevreden en kan ik als beginende ICT'er een hoop verschillende omgevingen zien en een hoop leren. Tegen de tijd dat er een plek komt waar ik graag wil blijven plakken kan ik dat gewoon bespreken.
De duur van projecten verschild ernorm (me vorige was een half jaar , nu doe ik er 1 van een jaar) ,maar nogmaals als het je te lang is kun je ook weigeren.
Mail me trouwens even herbynl [at] gmail [dot] com
Dat ze daar op cijfers uitzijn is voor mij nieuw ik ben ook benieuwd hoe je die conclusie trekt?
Verder is het een heel casual bedrijf ga je naar een klant toe word idd verwacht dat je in pak gaat ,maar dat doe je bij elke sollicatie (ik wel iig) ? En of je dan bij een klant ook in pak moet hangt helemaal af wat voor bedrijf het is, maar als je dat niet wilt hoef je daar niet te gaan werken
Al met al ben ik hier zeer tevreden en kan ik als beginende ICT'er een hoop verschillende omgevingen zien en een hoop leren. Tegen de tijd dat er een plek komt waar ik graag wil blijven plakken kan ik dat gewoon bespreken.
De duur van projecten verschild ernorm (me vorige was een half jaar , nu doe ik er 1 van een jaar) ,maar nogmaals als het je te lang is kun je ook weigeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 27-03-2006 10:13 ]
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Nou als ik dit zo hoor kan ik maar twee conclusies trekken. Of jij hebt verrekte veel mazzel of jij bent gewoon naïef.HerbyNL schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:09:
Ik werk zelf via Qmagic en het bevalt mij zeer goed! Ze hebben daar idd plenty mogelijkheden tot opleidingen en ontwikkeling (communicatie trainingen/ cursussen). Dat ze daar mensen op de bank hebben zitten zou ik niet weten. Zelf ben ik sinds mij sollicitatie daar geen dag zonder werk geweest. Ze hebben een hoop posities die bij je CV passen en je kan altijd kiezen of je ergens wel of niet wilt werken. Je kunt het ook altijd als achterdeur houden en verder solliciteren
Ik zat al een maand op de bank en moest naar Leeuwarden om te werken. Na wat gedoe zou ik een auto krijgen en een bonus. En ze vertelde me dat ik na 2 maanden wel weg kon dan zouden ze wel iemand uit de buurt zoeken. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en ik zit hier nog steeds. Ben al wel druk aan het solliciteren voor een andere baan.
Ze zijn echt wel uit op flinke winst. Ik heb in die maand dat ik op de bank zat ook administratief werk gedaan. Mensen met een uurloon van 8 euro worden voor 24 of soms wel 32 weggezet. Reken je winst maar uit met 150 werknemers.
Ook zou mijn eigen bijdrage voor de auto vervallen. Ik heb hier inmiddels al verschillende keren voor gebeld omdat het toch iedere keer weer terug komt.
Ik hoop voor je dat je je eigen uren goed bijhoudt en dat je ook je vakantie dagen telt. Daar ben ik ook door verschillende mensen op gewezen.
Ik weet dat ik niet gouw ergens een probleem van maak, daarom werk ik er nog. Maar naast mij zijn er nog een paar gestart en daar zijn er al weer een aantal van weg wegens onenigheden.
Als je zelf hard kan leren en op die manier jezelf snel aan een flink aantal certificaten kan helpen is dit een goed idee. Maar als vaste werkgever kan ik het niet adviseren.
Verwijderd
Ik lees toevallig de berichten over qmagic en peak-it. Zelf werk ik voor peak en ben ik gedetacheerd bij een leuke klant. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd en de 1e 2 weken mocht ik intern betaald mijn mcsa certificering behalen, die ik ook heb gehaald. Het salaris is prima zeker wanneer je opleidingen behaald, voor mcdst 100 euro en mcsa 150 verhoging. nu ben ik bezig met mcse en als ik die heb krijg ik weer 150 euro...... en dat in nu 9 maanden.
Ik vind het in iedergeval erg leuk om hier te werken en je bent zeker geen nummer zoals iemand anders aangaf, er wordt veel tijd aan het begeleiden van projecten en opleidingen gedaan. en waar vind je een werkgever die je 2 weken fulltime betaald laat studeren....
Kijk anders een keertje op www.peak-it.nl
Ik vind het in iedergeval erg leuk om hier te werken en je bent zeker geen nummer zoals iemand anders aangaf, er wordt veel tijd aan het begeleiden van projecten en opleidingen gedaan. en waar vind je een werkgever die je 2 weken fulltime betaald laat studeren....
Kijk anders een keertje op www.peak-it.nl
Uhm ja ze beweren daar anders ,maar het is precies hetzelfde ; ze zitten in hetzelfde pand, maken gebruik van de zelfde trainingen en het intranet is precies hetzelfde (op het logo na).
Ik heb een klein vraagje. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding en ik zou daarna graag voor een detacheringsbureau willen werken. Dit omdat ik denk dat het een goede stap is voor startende systeembeheerders en ook omdat het heel afwisselend werk is omdat je allemaal verschillende projecten krijgt. Nu heb ik alleen een beetje zitten zoeken naar zulke bedrijven maar krijg er niet zoveel te vinden hier in de buurt. Ik heb eigenlijk alleen qmagic gevonden maar die zit in zoetermeer. Kent iemand misschien detacheringsbedrijven die in de buurt van 's-hertogenbosch zitten. Het moet niet te ver zijn omdat ik op dit moment nog geen rijbewijs heb en dus niet zover kan reizen voor een sollicitatie gesprek. Ga hem wel na mijn opleiding gelijk halen dus niet gaan zeggen dat die bedrijven iemand met een rijbewijs zoeken
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Klaar met welke opleiding?dennis112 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:55:
Ik heb een klein vraagje. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding en ik zou daarna graag voor een detacheringsbureau willen werken. Dit omdat ik denk dat het een goede stap is voor startende systeembeheerders en ook omdat het heel afwisselend werk is omdat je allemaal verschillende projecten krijgt. Nu heb ik alleen een beetje zitten zoeken naar zulke bedrijven maar krijg er niet zoveel te vinden hier in de buurt. Ik heb eigenlijk alleen qmagic gevonden maar die zit in zoetermeer. Kent iemand misschien detacheringsbedrijven die in de buurt van 's-hertogenbosch zitten. Het moet niet te ver zijn omdat ik op dit moment nog geen rijbewijs heb en dus niet zover kan reizen voor een sollicitatie gesprek. Ga hem wel na mijn opleiding gelijk halen dus niet gaan zeggen dat die bedrijven iemand met een rijbewijs zoeken
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Oh ja stom dat ik dat er niet bij gezet heb. Ben in Juni klaar met MBO ICT Beheerder niveau 4 opleiding. Dus kent iemand misschien ict detacheringsbedrijven in de buurt van 's-hertogenbosch?
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Waarom? Ik vind het een beetje zonde om hier een nieuw topic voor te maken, en aangezien dit toch een topic is waar veel over ICT gepraat wordt dacht ik, ik probeer het hier even. Dus als iemand een bedrijf weet is het mooi meegenomen.
Verwijderd
OMG. Qmagic verdient goud geld dankzij jou. Doe er wat aan... !dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:12:
Ik vind dit persoonlijk erg weinig als ik hier de berichten allemaal lees. Wat vinden jullie hier van?
Verwijderd
Wat denk je zelf, reken is uit dat je voor minimaal 500 euro per dag wordt gedetacheerd. Je harkt dus per maand 10000 euro aan omzet binnen. Laten we ervanuit gaan die die Lupo werkmateriaal is om bij de klant te komen, ook een euro of 650 kost in de lease. Alles bij elkaar ben jij een goudmijntje.dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:12:
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4 + ECDL
Werkervaring: Bij elkaar 1 jaar en 8 maanden stage
Werkgever: Qmagic
Huidige functie: Gedetacheerd worden naar klanten voor systeemeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,5%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Denk niet
GSM: Nee
Auto: Ja, VW Lupoeigenbijdrage €50,00
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten regeling, € 45 vaste onkosten vergoeding, Email account, Spaarloonregeling of levensloopregeling, Premievrij pensioen.
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 1.100
Ik vind dit persoonlijk erg weinig als ik hier de berichten allemaal lees. Wat vinden jullie hier van?
Dat email account ... is dat werkelijk waar contractueel vastgelegde secundaire voorwaarde? Ik zou me slap lachen als dat me werd voorgelegd.
Dit is normaal gesproken zelfs onder het minimumloon. Maar aangezien jij 21 bent, gelden voor jou andere richtlijnen. Wellicht dat je vanwege je leeftijd zo weinig betaald krijgt, maar ik zou zeker proberen wat meer te krijgen.dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:12:
Hahaha ja dat van die email account staat er werkelijk bij. Ik vind het ook een schandalig bod dat ze bieden. Even voor de duidelijkheid: Ik heb dit nog niet getekend en ga dit ook zeker niet doen. Iemand een idee wat ik wel kan vragen: €1500 of nog meer?
Ja ik had nog gekeken wat het minimumloon is voor een 21 jarige en dat bedraagt iets van 72-75% van het minimumloon(€1273), dus het zit er wel boven maar ik vind het toch wel veel te weinig.
Ja ik had nog gekeken wat het minimumloon is voor een 21 jarige en dat bedraagt iets van 72-75% van het minimumloon(€1273), dus het zit er wel boven maar ik vind het toch wel veel te weinig.
[ Voor 28% gewijzigd door dennis112 op 03-05-2006 12:28 ]
Verwijderd
Dennis21: ik zou eens gaan vragen of ze het serieus menen. Reken zelf maar even voor jezelf uit wat je kost per uur aan de klant, en wat je dus aan omzet oplevert. Trek daar je auto af (bel Volkswagen Lease o.i.d. en vraag wat zo'n ding kost per maand voor een X aantal kilometers per jaar) en cijfer vooral flink hoog je kosten in, zodat je een voor je werkgever zinvol beeld krijgt van hoe duur je eigenlijk bent. Niet vergeten: je brutoloon x2 is ongeveer wat je je baas kost.
Als je dan hebt uitgerekend dat ze misschien wel 4 ruggen per maand aan je kwijt zijn en er 10 voor terug krijgen, dan lijkt mij de eerste beste vraag "weet je, dat ik voor 1750 heel graag hier kom werken als je dan wel zorgt dat er een laptop en telefoon bij zit?" en dan kunnen ze je best uitknijpen tot 1400 ofzo (net wat je zelf wilt uiteraard). Kom je er altijd nog 300 euri beter af. Niet vragen wat je écht wilt, want dan kom je eronder uit.
Sowieso heb je die auto voor je werk nodig dus die eigen bijdrage daar moet je vanaf, dat is onzin natuurlijk. Je hebt ook dat mail adres voor je werk nodig, ook uit dat contract, is gewoon gereedschap. En WAAROM heb je geen laptop? Kom je bij de klant kun je niet werken omdat je geen PC hebt. Die van de klant doet het natuurlijk niet, daarom ben jij er. Oftewel, die moet er ook bij, en is gewoon gereedschap dus geen eigne bijdrage quatsch. Telefoon: je moet sowieso bereikbaar zijn voor je werkgever onderweg en je gaat bij elke klant uitgelachen worden als je vraagt of je hun telefoon mag gebruiken. Ik ken bedrijven zat die gewoon nee zeggen. Dat je vervolgens je privé gebabbel zelf moet betalen lijkt me realistisch, maar geen GSM hebben echt niet.
Vergeet in het hele verhaal alleen één ding niet: je bent piepjong. Als je de stages bij je ervaring op moet tellen, heb je dus feitelijk geen ervaring, en je moet je nog bewijzen. Als je dus met iets van 1300 tot 1500 per maand weg komt doe je het helemaal niet slecht, zeker niet als je pas 21 bent. (kijk maar: de meeste anderen zijn al ouder dan jij). Piepjong of niet, zonder zinvol gereedschap kan je niet werken lijkt me. Zeker voor zo'n fooitje zou ik nog eens even goed rondkijken, d'r is zat te doen en als je een beetje de goeie instelling hebt kun je best wat vinden. Voor 1100 pleuro kun je namelijk ook 32 uur per week helpdesk gaan doen en dan de vijfde dag op banenjacht.
Toevoeging: Secundaire arbeidsvoorwaarden daar hoort volgens mij geen gereedschap bij, want dan is dat straks ineens een discussie op je functioneringsgesprek. Krijg je de discussie of je wel een nieuwe laptop mag als deze op raakt, of wie er de sjaak is als die laptop onder de trein komt of tegen een muur valt. Hou dat dus goed gescheiden want volgens mij heeft je aspirant-werkgever niet helemaal door hoe dat zit
Als je dan hebt uitgerekend dat ze misschien wel 4 ruggen per maand aan je kwijt zijn en er 10 voor terug krijgen, dan lijkt mij de eerste beste vraag "weet je, dat ik voor 1750 heel graag hier kom werken als je dan wel zorgt dat er een laptop en telefoon bij zit?" en dan kunnen ze je best uitknijpen tot 1400 ofzo (net wat je zelf wilt uiteraard). Kom je er altijd nog 300 euri beter af. Niet vragen wat je écht wilt, want dan kom je eronder uit.
Sowieso heb je die auto voor je werk nodig dus die eigen bijdrage daar moet je vanaf, dat is onzin natuurlijk. Je hebt ook dat mail adres voor je werk nodig, ook uit dat contract, is gewoon gereedschap. En WAAROM heb je geen laptop? Kom je bij de klant kun je niet werken omdat je geen PC hebt. Die van de klant doet het natuurlijk niet, daarom ben jij er. Oftewel, die moet er ook bij, en is gewoon gereedschap dus geen eigne bijdrage quatsch. Telefoon: je moet sowieso bereikbaar zijn voor je werkgever onderweg en je gaat bij elke klant uitgelachen worden als je vraagt of je hun telefoon mag gebruiken. Ik ken bedrijven zat die gewoon nee zeggen. Dat je vervolgens je privé gebabbel zelf moet betalen lijkt me realistisch, maar geen GSM hebben echt niet.
Vergeet in het hele verhaal alleen één ding niet: je bent piepjong. Als je de stages bij je ervaring op moet tellen, heb je dus feitelijk geen ervaring, en je moet je nog bewijzen. Als je dus met iets van 1300 tot 1500 per maand weg komt doe je het helemaal niet slecht, zeker niet als je pas 21 bent. (kijk maar: de meeste anderen zijn al ouder dan jij). Piepjong of niet, zonder zinvol gereedschap kan je niet werken lijkt me. Zeker voor zo'n fooitje zou ik nog eens even goed rondkijken, d'r is zat te doen en als je een beetje de goeie instelling hebt kun je best wat vinden. Voor 1100 pleuro kun je namelijk ook 32 uur per week helpdesk gaan doen en dan de vijfde dag op banenjacht.
Toevoeging: Secundaire arbeidsvoorwaarden daar hoort volgens mij geen gereedschap bij, want dan is dat straks ineens een discussie op je functioneringsgesprek. Krijg je de discussie of je wel een nieuwe laptop mag als deze op raakt, of wie er de sjaak is als die laptop onder de trein komt of tegen een muur valt. Hou dat dus goed gescheiden want volgens mij heeft je aspirant-werkgever niet helemaal door hoe dat zit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 12:48 . Reden: tüvüging ]
Oke, je hebt je werkervaring misschien tegen je, maar dit is wel heel erg laag.dennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:12:
Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4 + ECDL
Werkervaring: Bij elkaar 1 jaar en 8 maanden stage
Werkgever: Qmagic
Huidige functie: Gedetacheerd worden naar klanten voor systeemeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,5%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Denk niet
GSM: Nee
Auto: Ja, VW Lupoeigenbijdrage €50,00
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekosten regeling, € 45 vaste onkosten vergoeding, Email account, Spaarloonregeling of levensloopregeling, Premievrij pensioen.
Werkweek: 40 uur

Email account als sec.voorwaarde? you must be joking.
je bent nog jong, dus via jobhoppen zal je de grootste sprongen maken qua salaris. Zelfs een al zou je een salaris verhoging krijgen, reken dan niet ineens op 400/500 euro!
(hint: www.call2.nl ) ik weet niet wat ze tegenwoordig betalen, maar het is misschien het proberen waard.
[ Voor 8% gewijzigd door Valandil op 03-05-2006 13:10 ]
wijze woorden
Was wel vergeten erbij te zetten dat je allerlei opleidingen via het bedrijf kunt volgen zoals MCSE en ITIL en nog een paar. Maar zoals sommigen hier dus zeggen is dit niet eens zo slecht voor een starter van 21 jaar? Mits ik een GSM erbij krijg en een laptop en geen eigen bijdrage voor de auto? Ik had toch wel rond de €1400 te verdienen.
Nou dat betwijfel ik hoor. Hij heeft MBO, bovendien niet reuze veel ervaring en tja, een emailadres kost ook wat tegenwoordigVerwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:03:
[...]
EUR 1800/2000 bruto ... er zijn genoeg werkgevers die dit willen betalen.
Toen ik nog alleen MBO systeem / netwerkbeheer had (heb nu m'n HBO gehaald inmiddels) kon ik nergens, maar dan ook nergens aan de slag voor 1800 euro. Inderdaad dmv. jobhoppen en goed om je heen kijken / cursussen volgen zul je binnen een paar jaar al in die richting zitten.
Ik zou vragen wat het scheelt als je het email account niet neemtdennis112 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:25:
Hahaha ja dat van die email account staat er werkelijk bij. Ik vind het ook een schandalig bod dat ze bieden. Even voor de duidelijkheid: Ik heb dit nog niet getekend en ga dit ook zeker niet doen. Iemand een idee wat ik wel kan vragen: €1500 of nog meer?
I'm not as think as you stoned I am
Ik vind van niet, volgens mij krijg jij daar echt het absolute minimumloon. Ik zou toch wel flink gaan onderhandelen als ik jou was.HerbyNL schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:09:
[...]
Is dit nou rechtvaardig? Ik heb vrijdag weer een gesprek kan ik het gelijk aankaarten.
Ik heb bijna de eerste maand erop zitten via Qmagic! (10/04 begonnen), bevalt tot nu toe eigenlijk wel prima.
Is Peak-IT dan ook voormalig Magic Ventures en nu Centric?HerbyNL schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:28:
[...]
Uhm ja ze beweren daar anders ,maar het is precies hetzelfde ; ze zitten in hetzelfde pand, maken gebruik van de zelfde trainingen en het intranet is precies hetzelfde (op het logo na).
Ja, maar wel "onderdeel" van Centric. Echter ben ik wel doorverhuurd aan zeJazzy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:03:
[...]
Is Peak-IT dan ook voormalig Magic Ventures en nu Centric?
Ik wil niet doorzeuren hoor, maar ik kan hier echt geen enkele aanwijzing voor vinden. Ik zie geen verband tussen Peak-IT en Qmagic, tussen Peak-IT en Magic Ventures (Oude Weernink en kornuiten) en ook geen verband tussen Peak-IT en Centric.HerbyNL schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:15:
[...]
Ja, maar wel "onderdeel" van Centric. Echter ben ik wel doorverhuurd aan ze
Ik heb gezocht op de website van Magic Ventures, Centric en uiteraard de sites van Qmagic (Onderdeel van Centric-banner op de site) en Peak-IT zelf (geen woord over Centric).
Zoals ik al zei ze beweren anders maar ze spelen leentjebuur 1e klas dat was mijn punt.
Ik werk zelf voor Peak-it
Wat ik heb begrepen is dat de baas/directeur van Qmagic daar is weggegaan en opnieuw is begonnen met Peak-It.
Het is niet het zelfde bedrijf, maar een hoop dingen zijn het zelfde.
Zoals al eerder gezegt, intranet is het zelfde (op logo's na) briefpapier, zelfs de leerboeken die ik kreeg voor me MCDST/MCSA staat een Q-Magic stempel in. Ook zitten ze in het zelfde pand in Naarden.
Werk sinds 1 januari bij Peak en het bevalt me prima.
Ik ben er begonnen omdat ik gewoon certificaten wil halen, dus de eerste 2 weken ITIL gehaald, MCDST en een communicatie training gehad. Hierna verder gaan leren voor MCSA waar ik nu 1 examen nog voor moet doen. Ze pushen je wel een klein beetje voor de examens, maar dat is ergens ook wel goed. Maar toch mag je je tijd nemen ervoor.
Na de eerste 2 weken begonnen bij een klant waar ik dus nu al enige tijd zit.
Bevalt mij prima, maar je moet wel enige mazzel hebben qua klanten waar je gaat zitten. Paar vrienden van mij hebben een mindere fijne baan.
Ik zit hier bij mijn huidige klant met 2 andere Peak-it'rs en 2 Q-Magic mensen, dus zelfs dat soort dingen zijn hetzelfde.
Voor mij bevalt het iig prima
Wat ik heb begrepen is dat de baas/directeur van Qmagic daar is weggegaan en opnieuw is begonnen met Peak-It.
Het is niet het zelfde bedrijf, maar een hoop dingen zijn het zelfde.
Zoals al eerder gezegt, intranet is het zelfde (op logo's na) briefpapier, zelfs de leerboeken die ik kreeg voor me MCDST/MCSA staat een Q-Magic stempel in. Ook zitten ze in het zelfde pand in Naarden.
Werk sinds 1 januari bij Peak en het bevalt me prima.
Ik ben er begonnen omdat ik gewoon certificaten wil halen, dus de eerste 2 weken ITIL gehaald, MCDST en een communicatie training gehad. Hierna verder gaan leren voor MCSA waar ik nu 1 examen nog voor moet doen. Ze pushen je wel een klein beetje voor de examens, maar dat is ergens ook wel goed. Maar toch mag je je tijd nemen ervoor.
Na de eerste 2 weken begonnen bij een klant waar ik dus nu al enige tijd zit.
Bevalt mij prima, maar je moet wel enige mazzel hebben qua klanten waar je gaat zitten. Paar vrienden van mij hebben een mindere fijne baan.
Ik zit hier bij mijn huidige klant met 2 andere Peak-it'rs en 2 Q-Magic mensen, dus zelfs dat soort dingen zijn hetzelfde.
Voor mij bevalt het iig prima
Voor de financiele beloning hoef je er inderdaad niet te komen, ik ben best flink achteruit gegaan in maandelijks salaris. Het grote (en zo'n beetje het enige voordeel voor mij) voordeel is de gratis certificaten, Ik ben nu mijn ITIL aan het leren, de dag daarna mag ik beginnen aan mn MCSE traject. je mag zoveel examens doen als je wilt, maar je krijgt maximaal 1 loonsverhoging per maand ervoor. De loonsverhoging is 30,- per certificaat waar je voor slaagd. Theoretisch gezien behaal je zo dus 360,- loonsverhoging per jaar, maar dat is niet altijd even makkelijk om te halen, hoewel dit natuurlijk ook aan je eigen discipline ligt.
Dus hoewel mijn "basis / instap" salaris eigenlijk te laag is, is mijn tactiek gewoon dit te compenseren door zo snel mogelijk mijn ITIL + MCSE bij elkaar te sprokkelen.
Dus hoewel mijn "basis / instap" salaris eigenlijk te laag is, is mijn tactiek gewoon dit te compenseren door zo snel mogelijk mijn ITIL + MCSE bij elkaar te sprokkelen.
Verwijderd
Is dat Peak of Qmagic? Want op de site van Peak staat letterlijk "En voor iedere afgeronde certificering een salarisverhoging tussen de 100 en 150 euro per behaalde certificering!", en da's toch wel effe wat anders als 30 euron1els schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:19:
maar je krijgt maximaal 1 loonsverhoging per maand ervoor. De loonsverhoging is 30,- per certificaat waar je voor slaagd.
Met een afgeronde certificering wordt iets anders bedoeld dan een behaald certificaat. Anders zou een MSCE traject je 700 to 1000 euro salarisverhogin opleveren en geloof me, zo hoog liggen de salarissen niet bij dit soort bedrijven.
Om hier even op in te haken, bij peak krijg je voor het behalen van ITIL & MCDST 150 euro verhoging. Behaal je daarna je MCSA dan komt er nog eens 100 euro bovenop.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:37:
[...]
Is dat Peak of Qmagic? Want op de site van Peak staat letterlijk "En voor iedere afgeronde certificering een salarisverhoging tussen de 100 en 150 euro per behaalde certificering!", en da's toch wel effe wat anders als 30 euro
[ Voor 3% gewijzigd door CXNeXo op 22-05-2006 08:52 ]
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
Verwijderd
Sinds kort op zoek naar een nieuwe werkgever.
Qmagic viel mij op omdat zij veel doen aan opleidingsmogelijkheden binnen het bedrijf.
Ben onlangs benaderd door iemand van Qmagic om voor een gesprek langs te komen.
Het lijkt me een leuk bedrijf, maar om de ervaringen van anderen te horen is altijd leuk.
Iemand ervaringen met dit bedrijf?
www.qmagic.nl
He Indootje,
Uit ervaring kan ik je zeggen dat Qmagic meer te bieden heeft dan andere detacheringsbedrijven.
Toen ik zelf 1/2 jaartje geleden aan het solliciteren was, kwam ik ook bij Qmagic terecht. Ik was wel sceptisch omdat je wel eens vreemde verhalen hoort over deze bedrijven, maar het valt me heel erg mee.
Ik kwam op gesprek en moest een XP Pro. test doen. Vond ik wel redelijk omdat ik had aangegeven redelijk wat ervaring met XP te hebben. Na een helder gesprek een aanbieding gekregen waar ik op in ben gegaan.
Wat ik belangrijk vind is dat ik in een korte tijd in veel verschillende organisaties ervaring kan opdoen.
Dit kan bij Qmagic. Bijna al mijn collega's hebben een 1/2 jaar of een onbepaalde tijdscontract. Dus als er een keer geen project is, dan wordt je gewoon doorbetaald en kun je die tijd aan MCSE certificering wenden.
Ik las nog ergens iets over een pakkencultuur. Het is zo dat de accountmanagers altijd netjes gekleed gaan. Dit lijkt mij logisch omdat ze naar klanten gaan. Het zijn echter allemaal jonge mensen en er is een informele sfeer.
Verder wil ik je aanraden om gewoon op gesprek te gaan. Dan kun je zelf proeven of de sfeer je past.
Succes
Qmagic viel mij op omdat zij veel doen aan opleidingsmogelijkheden binnen het bedrijf.
Ben onlangs benaderd door iemand van Qmagic om voor een gesprek langs te komen.
Het lijkt me een leuk bedrijf, maar om de ervaringen van anderen te horen is altijd leuk.
Iemand ervaringen met dit bedrijf?
www.qmagic.nl
He Indootje,
Uit ervaring kan ik je zeggen dat Qmagic meer te bieden heeft dan andere detacheringsbedrijven.
Toen ik zelf 1/2 jaartje geleden aan het solliciteren was, kwam ik ook bij Qmagic terecht. Ik was wel sceptisch omdat je wel eens vreemde verhalen hoort over deze bedrijven, maar het valt me heel erg mee.
Ik kwam op gesprek en moest een XP Pro. test doen. Vond ik wel redelijk omdat ik had aangegeven redelijk wat ervaring met XP te hebben. Na een helder gesprek een aanbieding gekregen waar ik op in ben gegaan.
Wat ik belangrijk vind is dat ik in een korte tijd in veel verschillende organisaties ervaring kan opdoen.
Dit kan bij Qmagic. Bijna al mijn collega's hebben een 1/2 jaar of een onbepaalde tijdscontract. Dus als er een keer geen project is, dan wordt je gewoon doorbetaald en kun je die tijd aan MCSE certificering wenden.
Ik las nog ergens iets over een pakkencultuur. Het is zo dat de accountmanagers altijd netjes gekleed gaan. Dit lijkt mij logisch omdat ze naar klanten gaan. Het zijn echter allemaal jonge mensen en er is een informele sfeer.
Verder wil ik je aanraden om gewoon op gesprek te gaan. Dan kun je zelf proeven of de sfeer je past.
Succes
salaris is niet super hoog, voorde rest wel redelijk ok
tankpasje of leaseauto als je wat verder weg zit
betalingen altijd op tijd, veel opleidingsmogelijkheden heden
je moet alleen een opdracht krijgen die je leuk vind, dat scheelt altijd een heleboel..
heb een half jaar via hun gewerkt, en misschien 2x iemand van hun gezien, en 1x op kantoor geweest voor een examen.. maar goed ik had dus een goede opdracht
tankpasje of leaseauto als je wat verder weg zit
betalingen altijd op tijd, veel opleidingsmogelijkheden heden
je moet alleen een opdracht krijgen die je leuk vind, dat scheelt altijd een heleboel..
heb een half jaar via hun gewerkt, en misschien 2x iemand van hun gezien, en 1x op kantoor geweest voor een examen.. maar goed ik had dus een goede opdracht
[ Voor 23% gewijzigd door Rev! op 15-11-2006 20:26 ]
Die auto moet je je niet te veel van voorstellen. Als je wat ouder bent en een gezin hebt van 5 personen (zoals familie Jazzy bijvoorbeeld
) dan heb je niets aan een VW Fox, Lupo of Polo en moet je budget overhouden voor een fatsoenlijke auto. Salaris is niet al te hoog inderdaad, als je goed bent dan kun je beter ergens anders solliciteren denk ik.
*knip* Houden we het een beetje vriendelijkVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:43:
Succes
[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 16-11-2006 13:10 ]
I'm not as think as you stoned I am
Werk zelf ook via een deatacheringsbureau
Ben 23, net 3 weken aan het werk, MBO ICT niveau 4 gehaald in 2003
Verder niet echt relevante werkinformatie.
Verdien nu 1400 bruto, 68? euro onkosten p/m netto, nog geen auto. Reiskosten worden wel vergoed.
Ben hartstikke blij met de kans die me wordt geboden, en pak het dan ook met 2 handen aan, naarmate mijn werkervaring vordert, zal mijn loon ook omhoog gaan.
Mijn MCSE en CCNE worden door de baas betaald
lol, ik werk niet bij Qmagic, maar bij een ander bedrijf in Naarden.. maarja vriend van mij heeft eerder voor Qmagic gewerkt, en is nu overgestapt naar het bedrijf waar ik werk
Verdien nu 1400 bruto, 68? euro onkosten p/m netto, nog geen auto. Reiskosten worden wel vergoed.
Ben hartstikke blij met de kans die me wordt geboden, en pak het dan ook met 2 handen aan, naarmate mijn werkervaring vordert, zal mijn loon ook omhoog gaan.
lol, ik werk niet bij Qmagic, maar bij een ander bedrijf in Naarden.. maarja vriend van mij heeft eerder voor Qmagic gewerkt, en is nu overgestapt naar het bedrijf waar ik werk
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 16-11-2006 10:27 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
toch niet peak it? 
Niet trollen: als je zo'n smiley in combinatie met een bedrijfsnaam gebruikt dan moet je daar wel een zeer goede onderbouwing bijgeven (bijvoorbeeld dat Qmagic en PeakIT grote gelijkenissen vertonen, etc.). Sowieso is de huilie in SG en WI niet gewenst.
Niet trollen: als je zo'n smiley in combinatie met een bedrijfsnaam gebruikt dan moet je daar wel een zeer goede onderbouwing bijgeven (bijvoorbeeld dat Qmagic en PeakIT grote gelijkenissen vertonen, etc.). Sowieso is de huilie in SG en WI niet gewenst.
[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 16-11-2006 13:11 ]
Verwijderd
heb zelf 2 jaar voor Qmagic gewerkt en het is een heel goed bedrijf.
hoe het nu zit met de leaseauto's weet ik niet maar ik had zelf als MCSE/CNE een astra als leaseauto.
salaris was weleens waar niet extreem hoog maar vergeleken bij andere bedrijven waar ik gesoliciteerd heb was er geen verschil. het enige verschil was dat ik alleen in de regio gedetacheerd zou worden en de andere bedrijven in heel nederland.
cultuur op kantoor is erg informeel en de account managers zijn bereid wat voor je te doen.
ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik de detachering uit wilde.
hoe het nu zit met de leaseauto's weet ik niet maar ik had zelf als MCSE/CNE een astra als leaseauto.
salaris was weleens waar niet extreem hoog maar vergeleken bij andere bedrijven waar ik gesoliciteerd heb was er geen verschil. het enige verschil was dat ik alleen in de regio gedetacheerd zou worden en de andere bedrijven in heel nederland.
cultuur op kantoor is erg informeel en de account managers zijn bereid wat voor je te doen.
ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik de detachering uit wilde.
Ook ik werk bij Qmagic.
Het salaris is inderdaad nog niet al te hoog, maar ik krijg er regelmatig loonsverhoging bij. Daarnaast doe ik de MCSA studie en volg ik klasikaal lessen op het kantoor van Qmagic.
Op kantoor is het inderdaad erg informeel, want het praten natuurlijk een stuk makkelijker maakt.
Ik heb het dan ook reuze naar mijn zin.. Ik zal ook niet zo heel snel weg zijn bij Q denk ik.
Het salaris is inderdaad nog niet al te hoog, maar ik krijg er regelmatig loonsverhoging bij. Daarnaast doe ik de MCSA studie en volg ik klasikaal lessen op het kantoor van Qmagic.
Op kantoor is het inderdaad erg informeel, want het praten natuurlijk een stuk makkelijker maakt.
Ik heb het dan ook reuze naar mijn zin.. Ik zal ook niet zo heel snel weg zijn bij Q denk ik.
Je bent heel happy dusSt@m schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:26:
Werk zelf ook via een deatacheringsbureau
No offence maar dat doen vrijwel alle detacheerders. Ik kan zo geen bedrijf bedenken die dit soort kosten niet vergoed. Meestal is het overigens gewoon zelfstudie waarbij het bedrijf de examens betaald. Logisch ook omdat het behalen van certificaten jouw inzet verhoogd. Niet echt een onderscheidend punt dus.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
QM geeft ook echt cursussen met een trainer. Maar je mag ook kiezen voor een zelfstudie.Bor de Wollef schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:46:
[...]
No offence maar dat doen vrijwel alle detacheerders. Ik kan zo geen bedrijf bedenken die dit soort kosten niet vergoed. Meestal is het overigens gewoon zelfstudie waarbij het bedrijf de examens betaald. Logisch ook omdat het behalen van certificaten jouw inzet verhoogd. Niet echt een onderscheidend punt dus.
Ook dat doen veel andere bedrijven. Het is niet echt een onderscheidende factor in mijn ogen. En ach, voor zaken als MCSE heb je zeker geen klas sessies nodig imho.Cafun schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:56:
[...]
QM geeft ook echt cursussen met een trainer. Maar je mag ook kiezen voor een zelfstudie.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inderdaad... van een redelijke detacheerder mag je zaken verwachten als een auto (mits nodig voor functie), mcsa/mcse op kosten van de zaak, trainingen/cursussen met leraar/trainer..Bor de Wollef schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:58:
[...]
Ook dat doen veel andere bedrijven. Het is niet echt een onderscheidende factor in mijn ogen. En ach, voor zaken als MCSE heb je zeker geen klas sessies nodig imho.
Dat is niets speciaals... ze leiden je immers op en investeren in je.. aan de hand daarvaan kunnen ze ook weer meer geld voor je vangen
Zaken zoals MCSE Bor de Wollef.. ben ik niet met je eens.. sommige mensen hebben die lessen nou eenmaal nodig.. stukje houvast, en vaak hebben mensen gewoon nog geen technische kennis.
Anders kunnen we de scholen ook wel allemaal afschaffen en gewoon boeken doorlezen...
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Tuurlijk, dat zit toch wel bij een beetje detacheerder. Dat bedoel ik ook 
Daarnaast vind ik het klasikale wel prettig, als je dan echt vragen hebt, kan je die gelijk stellen en hoef je niet op internet rond te zoeken ofzo.
Daarnaast vind ik het klasikale wel prettig, als je dan echt vragen hebt, kan je die gelijk stellen en hoef je niet op internet rond te zoeken ofzo.
Verwijderd
heb er zelf een kleine 10 maanden voor gewerkt en idd zitten ze achter je vodden aan mbt cursussen.
Hoe meer je er doet hoe hoger je salaris en hoe sneller ze je plaatsen bij een klant.
een heel erg groot nadeel en tevens ook een van de redenen dat ik er ben weggaan is dat mijn salaris altijd minimaal 8 a 9 dagen te laat werd gestort. Bij mijn exit gesprek heb ik dit ook duidelijk naar voren gebracht.
Voor de rest zijn het schappelijke mensen en loyaal naar starters toe.
/off topic
Zelf heb ik niks meer te klagen... val nu onder overheid en ook nog eens in het onderwijs *kuch* 11 weken vakantie / vrijheid incl cursussen *kuch*
/off topic
Hoe meer je er doet hoe hoger je salaris en hoe sneller ze je plaatsen bij een klant.
een heel erg groot nadeel en tevens ook een van de redenen dat ik er ben weggaan is dat mijn salaris altijd minimaal 8 a 9 dagen te laat werd gestort. Bij mijn exit gesprek heb ik dit ook duidelijk naar voren gebracht.
Voor de rest zijn het schappelijke mensen en loyaal naar starters toe.
/off topic
Zelf heb ik niks meer te klagen... val nu onder overheid en ook nog eens in het onderwijs *kuch* 11 weken vakantie / vrijheid incl cursussen *kuch*
/off topic
Dat salaris te laat gestort wordt, heb ik nog niet op gelet. Heb gelukkig ook nog geen vaste lasten 
/Offtopic
Je werkt in het onderwijs? Dat lijkt me ook gaaf om in een omgeving op een HBO school ofzo te werken
Hebben ze nog een vacature?
/Offtopic
Je werkt in het onderwijs? Dat lijkt me ook gaaf om in een omgeving op een HBO school ofzo te werken
juist
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik zie nu pas dit bericht staan over Qmagic en Peak-it ik heb contract getekend voor half jaar vanaf 1 maart 2007(Qmagic). ik heb de voorwaarden gelezen van Qmagic en dat viel ook niet tegen.
ik doe het niet voor de auto die heb ik zelf wel
mijn start salaris is 1400 euro op 22 Jaar
Heb MBO ICT Niv.4
ik doe het niet voor de auto die heb ik zelf wel
mijn start salaris is 1400 euro op 22 Jaar
Heb MBO ICT Niv.4
wat is op dit moment de ervaring om te werken bij Qmagic?
heb namelijk woensdag een gesprek met hun ben er wel benieuwd na.
gezien de gesprekken hier.
dus wat is op dit moment de ervaring.
ben zelf 23 maar geen opleiding gedaan in ict werk momenteel op een helpdesk 4,5 jaar gemiddeld nu. loon nu 1520 bruto.
wat kan ik bij q-magic verwachten als beginner.
heb wel veel ervaring met pc's en als helpdeskmedewerker.
heb namelijk woensdag een gesprek met hun ben er wel benieuwd na.
gezien de gesprekken hier.
dus wat is op dit moment de ervaring.
ben zelf 23 maar geen opleiding gedaan in ict werk momenteel op een helpdesk 4,5 jaar gemiddeld nu. loon nu 1520 bruto.
wat kan ik bij q-magic verwachten als beginner.
heb wel veel ervaring met pc's en als helpdeskmedewerker.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
MIjn ervaring (heel in het kort) is dat de organisatie bestaat uit veelal jonge mensen, met dito professionaliteit. Toen ik er werkte werden afgespraken niet echt nagekomen en voelde ik me als medewerker niet echt gerespecteerd. Wat ik positief vond is dat ik na een tijdje in dienst kon gaan bij mijn toenmalige opdrachtgever. Minder prettig vond ik het dat ik als junior werd aangeboden als senior, dat is regelrecht bedrog van je klanten.
Ik ken ze ook als opdrachtgever, mijn ervaringen met Qmagic waren absoluut dramatisch maar dat was grotendeels te wijten aan het functioneren van de toenmalige directeur. Veel beloften, duidelijke afspraken maar toen het op nakomen aankwam was er veel 'vergeten'. Na de overname door Centric werden de diensten min of meer nageleverd. Heeft ons veel te veel tijd en energie gekost allemaal.
Dat salaris zul je waarschijnlijk niet gaan verdienen bij Qmagic.
Ik ken ze ook als opdrachtgever, mijn ervaringen met Qmagic waren absoluut dramatisch maar dat was grotendeels te wijten aan het functioneren van de toenmalige directeur. Veel beloften, duidelijke afspraken maar toen het op nakomen aankwam was er veel 'vergeten'. Na de overname door Centric werden de diensten min of meer nageleverd. Heeft ons veel te veel tijd en energie gekost allemaal.
Dat salaris zul je waarschijnlijk niet gaan verdienen bij Qmagic.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 04-06-2007 15:21 ]
Nog mensen die op dit moment zelf evt werkzaam zijn bij qmagic?
of mensen die er zeer korte termijn nog voor hebben gewerkt?
ben zeer benieuwd.
wat bieden ze bv aan?
auto? voor reizen? of reiskosten hiervoor? en evt hoeveel?
alvast bedankt.
of mensen die er zeer korte termijn nog voor hebben gewerkt?
ben zeer benieuwd.
wat bieden ze bv aan?
auto? voor reizen? of reiskosten hiervoor? en evt hoeveel?
alvast bedankt.
heeft nog iemand een antwoord op het hierbovenstaande :-)
heb morgen gesprek met deze mensen.
ik ben sinds enkele maanden werkzaam bij Qmagic, kantoor Zoetermeer. Ben er redelijk tevreden over. Lange tijd konden ze me niet plaatsen, en heb ik op de bank gezeten, aan mijn certificaten gewerkt. (doorbetaald). Kon het goed vinden met de plaatselijke accountmanagers, maar heb wel het idee dat ze intern, en qua communicatie met de (potentiele) klanten de zaken niet altijd even goed op orde hebben.
Heb je je rijbewijs, dan "krijg" je een leaseauto+tankpas. Ik ben van OV afhankelijk, reiskosten moest ik zelf per maand voorschieten, aan eind van de maand even declaratie invullen, vervoersbewijzen bijvoegen, en binnen +- 14 dagen krijg ik het teruggestort
Heb je je rijbewijs, dan "krijg" je een leaseauto+tankpas. Ik ben van OV afhankelijk, reiskosten moest ik zelf per maand voorschieten, aan eind van de maand even declaratie invullen, vervoersbewijzen bijvoegen, en binnen +- 14 dagen krijg ik het teruggestort
[ Voor 24% gewijzigd door hellknight op 05-06-2007 16:40 ]
Your lack of planning is not my emergency
en kwa loon dan? waar start je ongeveer mee? als ik mag vragenhellknight71 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:34:
ik ben sinds enkele maanden werkzaam bij Qmagic, kantoor Zoetermeer. Ben er redelijk tevreden over. Lange tijd konden ze me niet plaatsen, en heb ik op de bank gezeten, aan mijn certificaten gewerkt. (doorbetaald). Kon het goed vinden met de plaatselijke accountmanagers, maar heb wel het idee dat ze intern, en qua communicatie met de (potentiele) klanten de zaken niet altijd even goed op orde hebben.
en als je in de tussentijd dus op ''de bank''zit krijg je dus wel gewoon doorbetaald.
mvg
Ik heb hier tot voor kort gewerkt.
Ik moet zeggen dat het werk wel ok is.
Ze kijken alleen maar naar je diploma's en niet naar wat je al kan.
De administratie van Qmagic is slecht!
Ik wacht nu nog op 1 maand vakantiegeld die ze nog steeds niet hebben betaald!
Maar ze zoeken het gelukkig wel uit :-)
Auto krijg je bij het behalen van je MCSA (kleine auto)
Bij het behalen van je MCSE (middenklasse auto)
Ik moet zeggen dat het werk wel ok is.
Ze kijken alleen maar naar je diploma's en niet naar wat je al kan.
De administratie van Qmagic is slecht!
Ik wacht nu nog op 1 maand vakantiegeld die ze nog steeds niet hebben betaald!
Maar ze zoeken het gelukkig wel uit :-)
Auto krijg je bij het behalen van je MCSA (kleine auto)
Bij het behalen van je MCSE (middenklasse auto)
[ Voor 37% gewijzigd door Dansko84 op 31-07-2007 18:12 ]
Ben erg benieuwd naar de uitkomst van je gesprek.amdboy1983 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:08:
heeft nog iemand een antwoord op het hierbovenstaande :-)
Vandaag ook benaderd door QMagic, maar als ik de bedragen zo lees valt het wel mee.
Ben nu werkzaam als systeembeheerder bij een middelbare school waar ik 2300€ bruto per maand krijg. Ga het gesprek wel aan, maar heb er geen hoge verwachtingen van.
Verwijderd
Ben al een tijdje als systeembeheerder werkzaam bij Qmagic en het bevalt mij prima. Accountmanagers op kantoor zijn best OK. Mij hebben ze inderdaad achter mijn broek aan gezeten om mijn MCSA te halen. Nu heb ik dat enkele maanden en ik werd toen ook op een andere/zwaardere opdracht geplaatst.
Omdat ik al redelijk wat ervaring heb met serverbeheer konden ze me best makkelijk doorplaatsen. Heb je MCSA en voldoende ervaring, dan is een salaris van +E 2000,- + auto echt niet raar hoor. 
Ik hoor wel eens dat sommigen denken dat als je net klaar bent met MBO Systeembeheer dat je in je eentje een heel serverpark bij een klant mag onderhouden... Niet dus. Maar dat lijkt me logisch.
Succes met je gesprek.

Ik hoor wel eens dat sommigen denken dat als je net klaar bent met MBO Systeembeheer dat je in je eentje een heel serverpark bij een klant mag onderhouden... Niet dus. Maar dat lijkt me logisch.
Succes met je gesprek.
Verwijderd
Ik ben nu 4 maanden werkzaam via Qmagic. Heb net een cursus 70-271 en 70-272 (MCDST) gedaan. Dit was klassikaal via met een trainer. Was wel pittig om dit 10 weken achter elkaar op maandag avond te doen maar ik heb er wel veel van geleerd. Ga binnenkort examen doen en als ik het haal krijg ik er €100,00 bij.
Heb ook al €50,00 voor mijn ITIL gekregen. Misschien dat ik ergens anders wel wat meer kan verdienen maar ik vind het zelf erg belangrijk om die certificaten te halen en zie mijn periode bij Qmagic dan ook als een investering in mijzelf. Al die opleidingen en examens worden namelijk ook door Qmagic bestaald dus dat is wel relax.
Daarnaast is het wel gezellig om er te werken. En zoals McNiels als zegt, de Account Managers zijn best Oke. Er hangt een lekker informeel sfeertje.
Heb ook al €50,00 voor mijn ITIL gekregen. Misschien dat ik ergens anders wel wat meer kan verdienen maar ik vind het zelf erg belangrijk om die certificaten te halen en zie mijn periode bij Qmagic dan ook als een investering in mijzelf. Al die opleidingen en examens worden namelijk ook door Qmagic bestaald dus dat is wel relax.
Daarnaast is het wel gezellig om er te werken. En zoals McNiels als zegt, de Account Managers zijn best Oke. Er hangt een lekker informeel sfeertje.
Verwijderd
-=-
[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 09:54 . Reden: Ivm een mail die ik van Qmagic gehad heb. ]
@Lieneke
Een studieovereenkomst is meestal standaard bij MCSA of MCSE, en vindt het niet eens onredelijk wat er staat. Meestal als je van baan wisselt, neemt het nieuwe bedrijf de resterende schuld over, dus je merkt er niks van.
Vindt alleen wel dat de 20km per enkele reis, weinig is, vooral als je maximaal anderhalf uur rijden van je woonplaarts gedetacheerd kan worden. Zou het hier wel over hebben als je hier wilt werken...
Een studieovereenkomst is meestal standaard bij MCSA of MCSE, en vindt het niet eens onredelijk wat er staat. Meestal als je van baan wisselt, neemt het nieuwe bedrijf de resterende schuld over, dus je merkt er niks van.
Vindt alleen wel dat de 20km per enkele reis, weinig is, vooral als je maximaal anderhalf uur rijden van je woonplaarts gedetacheerd kan worden. Zou het hier wel over hebben als je hier wilt werken...
Het is ook niet onredelijk, alleen het strookt niet met wat tegen haar gezegd is.pinodambini schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:39:
Een studieovereenkomst is meestal standaard bij MCSA of MCSE, en vindt het niet eens onredelijk wat er staat.
Verwijderd
2005
Na 3 maanden voor het minimum loon te hebben gewerkt kreeg ik eindelijk verhoging.
Dit bedrijf betaald naar leeftijd en niet naar het beroep dat je uitoefent.
Ik kreeg zowel 50 euro verhoging
Whoehoe nu zat ik op de 1150 euro bruto, een lachertje.
Ik werkte wel als helpdesk medewerker, dat dan weer wel.
Verder geeft dit bedrijf mensen zonder ervaring een kans…. Maar achteraf doen ze dat bijna allemaal.
Na 6 maanden daar gewerkt te hebben ben ik naar een andere bedrijf gegaan.
Ik verdiende gelijk rond de 1600/1700 euro, kijk dat leek er meer op, cursussen werden betaald en als ik wilde kon na een half jaar een auto krijgen.
Maar dit is nog niet alles over Qmagic.
Het ergste komt nu….
Op het kantoor waar ik daarna werkte ging iemand solliciteren bij Qmagic omdat deze IT afdeling zou worden opgeheven (fusie).
Hij had een gesprek met iemand die Drinkwater heet., ik zei “doe hem de groetjes” gemeend en vriendelijk.
De volgende dag kwam ik op mijn werk en vertelde de collega in kwestie dat hij een leuk gesprek had gehad en dat ik ook ter sprake was gekomen.
Ik zei pardon? Ja we hebben het ook over jou gehad.
Vertelde hij mij met een glimlach. Hij zei “Ik weet wat je gedaan hebt, en nog meer”
Ik zei wat? Hij “Dat je een strafblad hebt en waarom je bent weggegaan bij Qmagic, om maar iets te noemen”.
Even zonder discussie deze informatie is alleen naar voren gekomen in vertrouwelijke gesprekken tussen de Account Managers van Qmagic op dat moment G. Drinkwater en E. de Kraker.
.
Daarna heb ik QMAGIC gebeld om opheldering te vragen en of ik de persoon in kwestie mocht spreken. Die was er op dat moment natuurlijk niet en ik heb er verder nooit wat meer wat over gehoord.
Geen excuses niets, alleen een E. de Kraker die niet zo goed meer wist wat ie moest zeggen.
Op dit moment ben ik werkzaam als Projectleider & Consultant, iedereen die over Qmagic begint geef ik een negatief advies. Ik hou niet van dit soort praktijken.
Ze praten je naar binnen, doen alsof het een hechte club is maar ga je weg dan leggen ze blijkbaar alle persoongegevens op straat.
Aangezien die jongen nog steeds bij Qmagic werkzaam is zal hij nooit getuigen tegen ze, anders had ik er werk van gemaakt.
Ik hoop voor alle andere medewerkers dat het verhaald van mij een incident is maar dat trek ik zwaar in twijfel.
Hoe ging het na Qmagic?
Eerlijk gezegd kan het niet beter.
Binnen 3 maanden na Qmagic was ik Junior Systeembeheerder bij een ander bedrijf.
Jaja 3 maanden, Nee geen ITIL, Nee geen MCSD, MCSE.....
Dit is alleen maar om te zorgen dat je geplaatst kan worden als Servicedesk.
Waarom denk je anders dat je zolang bezig bent voordat je die status hebt bereikt?
Tuurlijk zijn de Certificaten van belang, daar ben ik het helemaal mee eens.
Hoe meer papiertjes, hoe beter. Alleen bij Qmagic heb je een Traject van een X jaar voordat je die status bereikt hebt.
Daarna heb ik ontslag genomen.... Ik heb ambitie en wilde niet blijven hangen op de functie Systeembeheer.
Ik heb een HBO studie opgepakt en ben daar nog steeds mee bezig.
Daarnaast adviseer ik bedrijven op alle gebieden binnen de IT.
Wat ik eigenlijk altijd al wilde doen en waar Qmagic een stappenplan voor me had gemaak.
Ik geloof dat ik 7 jaar bezig zou zijn voordat ik dan me doel had bereikt.
Dat alles heb ik nu bereikt binnen 2 jaar, door me eigen kant op te gaan....
Mijn vraag wat vinden jullie hiervan?
Na 3 maanden voor het minimum loon te hebben gewerkt kreeg ik eindelijk verhoging.
Dit bedrijf betaald naar leeftijd en niet naar het beroep dat je uitoefent.
Ik kreeg zowel 50 euro verhoging
Whoehoe nu zat ik op de 1150 euro bruto, een lachertje.
Ik werkte wel als helpdesk medewerker, dat dan weer wel.
Verder geeft dit bedrijf mensen zonder ervaring een kans…. Maar achteraf doen ze dat bijna allemaal.
Na 6 maanden daar gewerkt te hebben ben ik naar een andere bedrijf gegaan.
Ik verdiende gelijk rond de 1600/1700 euro, kijk dat leek er meer op, cursussen werden betaald en als ik wilde kon na een half jaar een auto krijgen.
Maar dit is nog niet alles over Qmagic.
Het ergste komt nu….
Op het kantoor waar ik daarna werkte ging iemand solliciteren bij Qmagic omdat deze IT afdeling zou worden opgeheven (fusie).
Hij had een gesprek met iemand die Drinkwater heet., ik zei “doe hem de groetjes” gemeend en vriendelijk.
De volgende dag kwam ik op mijn werk en vertelde de collega in kwestie dat hij een leuk gesprek had gehad en dat ik ook ter sprake was gekomen.
Ik zei pardon? Ja we hebben het ook over jou gehad.
Vertelde hij mij met een glimlach. Hij zei “Ik weet wat je gedaan hebt, en nog meer”
Ik zei wat? Hij “Dat je een strafblad hebt en waarom je bent weggegaan bij Qmagic, om maar iets te noemen”.
Even zonder discussie deze informatie is alleen naar voren gekomen in vertrouwelijke gesprekken tussen de Account Managers van Qmagic op dat moment G. Drinkwater en E. de Kraker.
.
Daarna heb ik QMAGIC gebeld om opheldering te vragen en of ik de persoon in kwestie mocht spreken. Die was er op dat moment natuurlijk niet en ik heb er verder nooit wat meer wat over gehoord.
Geen excuses niets, alleen een E. de Kraker die niet zo goed meer wist wat ie moest zeggen.
Op dit moment ben ik werkzaam als Projectleider & Consultant, iedereen die over Qmagic begint geef ik een negatief advies. Ik hou niet van dit soort praktijken.
Ze praten je naar binnen, doen alsof het een hechte club is maar ga je weg dan leggen ze blijkbaar alle persoongegevens op straat.
Aangezien die jongen nog steeds bij Qmagic werkzaam is zal hij nooit getuigen tegen ze, anders had ik er werk van gemaakt.
Ik hoop voor alle andere medewerkers dat het verhaald van mij een incident is maar dat trek ik zwaar in twijfel.
Hoe ging het na Qmagic?
Eerlijk gezegd kan het niet beter.
Binnen 3 maanden na Qmagic was ik Junior Systeembeheerder bij een ander bedrijf.
Jaja 3 maanden, Nee geen ITIL, Nee geen MCSD, MCSE.....
Dit is alleen maar om te zorgen dat je geplaatst kan worden als Servicedesk.
Waarom denk je anders dat je zolang bezig bent voordat je die status hebt bereikt?
Tuurlijk zijn de Certificaten van belang, daar ben ik het helemaal mee eens.
Hoe meer papiertjes, hoe beter. Alleen bij Qmagic heb je een Traject van een X jaar voordat je die status bereikt hebt.
Daarna heb ik ontslag genomen.... Ik heb ambitie en wilde niet blijven hangen op de functie Systeembeheer.
Ik heb een HBO studie opgepakt en ben daar nog steeds mee bezig.
Daarnaast adviseer ik bedrijven op alle gebieden binnen de IT.
Wat ik eigenlijk altijd al wilde doen en waar Qmagic een stappenplan voor me had gemaak.
Ik geloof dat ik 7 jaar bezig zou zijn voordat ik dan me doel had bereikt.
Dat alles heb ik nu bereikt binnen 2 jaar, door me eigen kant op te gaan....
Mijn vraag wat vinden jullie hiervan?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 21:53 ]
Verwijderd
dhr. Drinkwaard heb ik ook een gesprek mee gehad, alleen niet bij Qmagic, maar bij Aviva IT in Leiden, Qmagic is destijds verkocht aan centric en nu hebben ze een nieuw bedrijf opgestart, AVIVA dus. Het leek me wel leuk, alleen hoorde ik dat peak-it en qmagic en dus ook AVIVA een beetje door dezelfde mensen is opgericht, toen ben ik toch maar niet met ze in zee gegaan.
Verwijderd
Groot gelijk
Drinkwater is nu mede eigenaar van www.aviva-it.nl......
Het zou me niks verbazen dat er wat werknemers mee zijn gegaan
Heb ik me laten vertellen...
.
Drinkwater is nu mede eigenaar van www.aviva-it.nl......
Het zou me niks verbazen dat er wat werknemers mee zijn gegaan
Heb ik me laten vertellen...
.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 21:47 ]
Verwijderd
Heb ook ooit een gesprek bij aviva gehad... Dank god op mijn blote knieen dat ik het meteen heb laten afketsen als ik deze verhalen lees.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 16:35:
dhr. Drinkwaard heb ik ook een gesprek mee gehad, alleen niet bij Qmagic, maar bij Aviva IT in Leiden, Qmagic is destijds verkocht aan centric en nu hebben ze een nieuw bedrijf opgestart, AVIVA dus. Het leek me wel leuk, alleen hoorde ik dat peak-it en qmagic en dus ook AVIVA een beetje door dezelfde mensen is opgericht, toen ben ik toch maar niet met ze in zee gegaan.
Verwijderd
Hierbij een reactie op het bericht van CO2X van 06-07-2007:
Ik ben in die tijd werkzaam geweest als Account Manager bij Qmagic IT. Ik kan me dat verhaal van CO2X mbt. tot die opleidingen nog wel herinneren, alleen volgens mij is het toch iets anders gelopen dan hierboven staat (is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal).
Wat ik wel weet is dat mij toen opviel dat veel mensen tijdens sollicitatiegesprekken aangeven dat ze graag MCSE willen worden. Naar mijn idee bood (en bieden zij nogsteeds) Qmagic daar alle kansen toe, maar die moet je dan wel echt aanpakken. Laat ik maar zeggen, "een MCSE krijg je niet vanzelf".
Verder staat mij ook bij dat QM er toen veel aan heeft gedaan om verschillende persoonlijke problemen die waren ontstaan op te lossen. Ik vind het jammer dat er nu (2 jaar later) nog eens "met modder wordt gegooid".
Mijn herinneringen aan Qmagic zijn goed. Ze geven iedereen een eerlijke kans dus ik zie geen redenen om daar niet te solliciteren.
Ik ben in die tijd werkzaam geweest als Account Manager bij Qmagic IT. Ik kan me dat verhaal van CO2X mbt. tot die opleidingen nog wel herinneren, alleen volgens mij is het toch iets anders gelopen dan hierboven staat (is natuurlijk ook maar 1 kant van het verhaal).
Wat ik wel weet is dat mij toen opviel dat veel mensen tijdens sollicitatiegesprekken aangeven dat ze graag MCSE willen worden. Naar mijn idee bood (en bieden zij nogsteeds) Qmagic daar alle kansen toe, maar die moet je dan wel echt aanpakken. Laat ik maar zeggen, "een MCSE krijg je niet vanzelf".
Verder staat mij ook bij dat QM er toen veel aan heeft gedaan om verschillende persoonlijke problemen die waren ontstaan op te lossen. Ik vind het jammer dat er nu (2 jaar later) nog eens "met modder wordt gegooid".
Mijn herinneringen aan Qmagic zijn goed. Ze geven iedereen een eerlijke kans dus ik zie geen redenen om daar niet te solliciteren.
Zolang je salaris niet belangrijk vind zal het best een werknemer zijn waar je veel opleidingen en zo kan doen.
Toch heb ik het idee dat een bedrijf als Q alleen maar mensen aanneemt om zoveel mogelijk poen aan ze te verdienen en als ze te duur worden ze weg doen.....
Ik zou er iig niet willen werken. Maar voor jongen onervaren itérs is het een leuke opstap. Weet je meteen hoe het niet moet.. ;-)
Toch heb ik het idee dat een bedrijf als Q alleen maar mensen aanneemt om zoveel mogelijk poen aan ze te verdienen en als ze te duur worden ze weg doen.....
Ik zou er iig niet willen werken. Maar voor jongen onervaren itérs is het een leuke opstap. Weet je meteen hoe het niet moet.. ;-)
Verwijderd
Het is inderdaad 1 kant van het verhaal. Dat begrijp ik.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:47:
Hierbij een reactie op het bericht van CO2X van 06-07-2007:
Alleen ging mij om het feit dat er persoonlijke gegevens worden doorgespeeld naar anderen.
Is dat nou Qmagic? of komt het door de persoon drinkwater die nu een van de mede eigenaren is van Aviva.nl? Zeg het maar.
Het heeft mij in ieder geval goed geraakt....
Wanneer je Account manager bent heb je de taak om zulke gegevens voor je te houden.....
Wat er ook gebeurd.
Prima wanneer je me niet mag of dat je het ergens niet mee eens bent maar wanneer je informatie naar buiten gaat brengen die ik in vertrouwen hebt verteld zakt mijn broek af.... (strafblad)
We hebben het ook niet over een bedrijf die qmagic heeft gebeld om te vragen wie ik ben.... Het is doorgespeeld naar een andere collega die mij daarmee confronteerde midden op de werkvloer.
Ik gooi niet meer met modder ik zeg alleen miin ervaring met Qmagic.... ( en de heer drinwater)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 21:37 ]
Verwijderd
tijdje geleden alweer laatste post.
ik heb morgen gesprek bij qmagic voor accountmanager.
wat kan ik verwachten?
ben 26,hbo,geen it ervaring.
ik heb morgen gesprek bij qmagic voor accountmanager.
wat kan ik verwachten?
Laag salaris, mogelijkheden om cursussen te doen.Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:43:
wat kan ik verwachten?
Verwijderd
ook als accountmanager laag salaris?Jazzy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:00:
[...]
Laag salaris, mogelijkheden om cursussen te doen.
wil toch ieder geval meer dan ik nu heb
Hmmm hoe het niet moet.. LOLforzaola01 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:08:
Zolang je salaris niet belangrijk vind zal het best een werknemer zijn waar je veel opleidingen en zo kan doen.
Werk nu 2 maanden voor Q en vind het opzicht wel aardig. Salaris valt mee en stijgd per gehaald examen met 50 euro bruto. Dus als je laag begint en snel een zooi examens (MCSA/MCSE rigting) haald, is het best wel leuk.
Ook ik zal niet te lang in de detachering blijven zitten, is gewoon een keer wat anders.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door een honderdtal oude reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij.
Deze discussie gaat daarom verder in Ervaringen werken bij Qmagic - deel 2
Deze discussie gaat daarom verder in Ervaringen werken bij Qmagic - deel 2
Dit topic is gesloten.