HOe is dit systeem

Pagina: 1
Acties:

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:57

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
dit is dus me 2de topic en ik pak het nu wat anders aan. (anders beginnen de modjes weer moeilijk te doen 8)7 ).
ik heb vandaag dit systeem bij salland samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1555/030320060928123ny.th.jpg
klik

Asus A8N-E
ik kies voor dit moederbord omdat deze populair is en natuurlijk goed uitkomt bij de revieuw's ben niet van plan om sli te draaien dus ik heb voor de -e versie gekozen.

AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
ik kies deze omdat hij redelijk snel is en ik een echt multi tasker ben. (photoshop game en video encode tegelijk)

Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
ik weet eigenlijk niet of dit een goede keus is. heb niet veel verstand van geheugen. Is deze goed of zou ik beter een andere kunnen nemen.

XFX VGA GeForce 7800 GT Extreme 256 MB
het is bij mij standaard om voor een geforce te gaan dus kies ik dit model. als jullie een betere hebben meld het maar. Ik heb eigenlijk geen vadsoendelijke rede om voor deze te kiezen. gewoon omdat ik veel ervaring heb met nvidea. en zijn er betere/goedkopere alternatieven?

Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
deze kast kwam voorbij in een vorig topic. effe gechekt en hij ziet er gelikt uit. ook de reviews gelezen waaruit bleek dat er een redelijke voeding in zat.

NEC ND-4551A Zwart, Labelflash 2x
word door alles en iedereen aangeraden dus dan is de keus makkelijk. 2x omdat ik ook normaal wil kopieren zonder die dvd's de hele tijd te verwisselen.

Western Digital Caviar RAID Edition 120 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 2x
2x omdat ik deze graag in raid 0 wil draaien voor snelheidswinst. ik weet niet of ik dan toch beter voor de 160gb versie kan gaan? en zijn er betere/goedkopere alternatieven.

Microsoft Desktop Wireless Optical Draadloos, Zwart / Zilver
ik heb gewoon deze gepakt als jullie een betere weten dan roep maar effe.

Wat kan ik dus het beste aan dit systeem veranderen.
ik ben een "net boven het gemiddelde"gamer. dus ik wil me spellen wel allemaal op high kunnen draaien. verder vind ik het multitasken belangrijk omdat ik veel tegelijk doe (en iedereen lult dat de processor weinig invloed heeft op game's dus dan is de keus snel gevallen op een dualcore). dit systeem moet een lange tijd meekunnen. niet dat ik over 3 jaar nogsteeds alle game's op high wil spelen. maar dat er gewoon nog op te werken valt.

ik hoop dat de modjes nu tevreden zijn >:)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55
lasharor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:41:
Asus A8N-E
ik kies voor dit moederbord omdat deze populair is en natuurlijk goed uitkomt bij de revieuw's ben niet van plan om sli te draaien dus ik heb voor de -e versie gekozen.
Ok moederboard. Wel even controleren of er een nieuwe BIOS inzit, standaard heeft hij dacht ik geen ondersteuning voor dual core processoren.
ik weet eigenlijk niet of dit een goede keus is. heb niet veel verstand van geheugen. Is deze goed of zou ik beter een andere kunnen nemen.
Als je niet gaat overklokken voldoet dit geheugen. Eventueel zou je van een ander merk CL2,5 geheugen kunnen nemen. Echter het verschil is minimaal met deze CL3'tjes van Kingston.
het is bij mij standaard om voor een geforce te gaan dus kies ik dit model. als jullie een betere hebben meld het maar. Ik heb eigenlijk geen vadsoendelijke rede om voor deze te kiezen. gewoon omdat ik veel ervaring heb met nvidea. en zijn er betere/goedkopere alternatieven?
nVidea ken ik niet... nVidia wel. Verder nette kaart. Kijk ook eens naar ATi, je gaat toch geen SLI draaien getuige je moederboard keus dus je bent niet gevonden aan nVidia.
word door alles en iedereen aangeraden dus dan is de keus makkelijk. 2x omdat ik ook normaal wil kopieren zonder die dvd's de hele tijd te verwisselen.
Plextor of Samsung SH-W163A met S-ATA aansluiting misschien een optie? Pata moet dood, en het liefst zo snel mogelijk :+
Wil je geen gamersmuis? Logitech MX518 of de nieuwe laser series? Sowieso geven de meeste gamers nu niet echt de voorkeur aan een draadloze set.

Wat voor OS heb je trouwens in gedachten? Ik zie nergens namelijk Windows erbij staan.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
welke kaart van ati kan je me dan aanraden?
en si er enig verschil tussen pata en sata.
verder ben ik neit echt te spreken over die gamersmuizen. vind ze eerlijk gezegd lomp.
er gaat gewoon windows xp op draaien.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

lasharor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:41:
dit is dus me 2de topic en ik pak het nu wat anders aan. (anders beginnen de modjes weer moeilijk te doen 8)7 ).
ik heb vandaag dit systeem bij salland samengesteld:
[afbeelding]
klik
Het is handiger om even in text neer te zetten wat je hebt :P
AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
ik kies deze omdat hij redelijk snel is en ik een echt multi tasker ben. (photoshop game en video encode tegelijk)
Het is een vrij dure CPU, je zou ook voor een iets goedkopere kunnen gaan en wat overclocken :Y)
Valueram is een beetje de budgetserie. Op zich best goed, maar verwacht er niet heel veel van op het gebied van snelheid.
Met het geld dat je bespaart met 4200-->3800 zou je een GTX kunnen kopen.
Tja, NEC ownt gewoon :P
2x omdat ik deze graag in raid 0 wil draaien voor snelheidswinst. ik weet niet of ik dan toch beter voor de 160gb versie kan gaan? en zijn er betere/goedkopere alternatieven.
Ik heb zelf de Western Digital WD3200KS besteld: 320 GB, 16 MB cache, SATA 2,5. Kost ongeveer 130 euro, dus dat is niet zo veel duurder dan je huidige configuratie van 240GB.
Wireless en gamen gaat vaak niet goed samen: een draadje transporteert het signaal vaak net wat sneller.
En is er enig verschil tussen pata en sata.
Serial ATA heeft dunnere kabeltjes, en de theoretische doorvoersnelheid ligt hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door marcieking op 03-03-2006 11:27 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Wat veel lekkerder werkt dan RAID is gewoon twee schijven gebruiken!

HDD1: OS (74GB WD Raptop?)
HDD2: Games, opslag (250GB+)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 11:32 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
-

[ Voor 225% gewijzigd door lasharor op 04-03-2006 14:03 . Reden: Veranderd ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

lasharor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:31:
maar is die snelheidswinst dan zo klein?
Nee, die is aanzienlijk. Ik snap het advies van mForce dan ook niet echt.
Ik zou trouwens wel, naast je RAID schijven, een extra schijf nemen om belangrijke dingen (documenten, photoshopfiles) op te bewaren. Anders is alles weg als een RAID-schijf crasht.

mForce: waarom werkt dit volgens jou lekkerder/sneller? Ik weet niet of je vaak photoshopt, maar ik word met losse schijven gek van het wachten als er weer heel wat grote files geopend worden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een HD voor je OS en een andere (of meerdere) voor de data vind ik ook handig. Je kan je bestanden beter ordenen e.d.
Ik heb nu ook een Raptor voor m'n OS en daarnaast twee Maxtor MaxLineIII's in RAID 0. Zo heb je nog altijd snel toegang tot je bestanden. Helaas zijn de Raptors de laatste maanden niet in prijs omlaag gegaan, dit terwijl bijvoorbeeld zo'n
MaxLineIII van 300GB bijna net zo snel is en dat voor de zelfde prijs.

Verder zowiezo voor S-ATA gaan, P-ATA is aan het uitsterven >:)

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 03-03-2006 11:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben dan wel geen mod maar ik ben toch niet echt tevreden met dit topic.
Je geeft gewoon een opsomming van wat onderdelen en dan moeten wij gaan beslissen wat het beste veranderd kan worden? Daar hebben we toch geen keuze in, het is jouw systeem en jouw geld.

Als je vragen hebt over een bepaald onderdeel of zoekt naar gebruikservaringen ok, maar dit is gewoon zinloos.

En als je alle games op high wilt spelen dan zou ik gewoon bezuinigen op die dualcore en een tweetal 7800 GTX nemen ofzo, anders kom je er bij lange na niet.

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:50:
Een HD voor je OS en een andere (of meerdere) voor de data vind ik ook handig. Je kan je bestanden beter ordenen e.d.
Ik heb nu ook een Raptor voor m'n OS en daarnaast twee Maxtor MaxLineIII's in RAID 0. Zo heb je nog altijd snel toegang tot je bestanden. Helaas zijn de Raptors de laatste maanden niet in prijs omlaag gegaan, dit terwijl bijvoorbeeld zo'n
MaxLineIII van 300GB bijna net zo snel is en dat voor de zelfde prijs.

Verder zowiezo voor S-ATA gaan, P-ATA is aan het uitsterven >:)
in doorvoer snelheid zijn ze gelijk ja maar als je naar accestimes gaat kijken is de Raptor heer en meester ;) vooral merkbaar als je er een OS op installeerd

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
t'is een kwestie van smaak maar als jij toch voor 1 kaart wil gaan zou ik voor een ati chipset kiezen.

Een asus crossfire board icm met een x1900xt,
de x1900 is op het moment een topkaart, maar mij spreekt het crossfire chipset vooral aan omdat het lan en ide controllers van andere merken zijn als dat van het chipset. nvraid hoor ik teveel problemen over en nvidia is ook niet altijd even makkelijk met ATI kaarten.
ook is deze passief gecoolt.

Asus A8R-MVP is rond de 100 euro,
de nieuwe net geintroduceerde Asus A8R32-MVP Deluxe is helaas nog erg duur.

je zou dus de A8R-MVP ook kunnen overwegen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over de videokaart. Je moet niet gaan afwegen of je nou een Nvidia of een Ati kaart wilt. Je moet een budget kiezen voor je videokaart, daar een paar kaarten bij zoeken en daar benchmarks bij zoeken. Zo kom je er achter wat voor kaart je het best kan kopen :)

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Opmerking:

Neem een SATA II hardeschijf met 16 MB ipv 8 mb

Als dvdbrander de NEC 4551A ..

Laurens

[ Voor 11% gewijzigd door lvrijn op 04-03-2006 00:09 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
lasharor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:31:
14217 XFX VGA GeForce 7800 GTX Extreme 256 MB tegenover de gt. die extreme is 20mhz
Volgens mij heeft de gtx ook 4 pipelines meer }) en ja die merk je wel ;)

Verwijderd

Let er op dat je collegae dweepers hier allemaal een mening hebben. niemand roelt de optimum PC setup. IT just ain't done.

Je geeft zelf al wat dingen aan, zoals dat je altijd een GeForce in je systeem hebt gestopt. Zo helder moet je het ook blijven zien;

1. budget is de regel
2. kennis van en vertrouwen in de onderdelen maakt de juiste keuze
3. doelstelling bepaald je systeem

ik kan je ook dit of dat aan raden, maar het gaat erom wat je uiteindelijk zelf wilt. Uit mijn ervaring: Antec's Sonata I (zelfde kast, 380W voeding en geen windtunnel meegeleverd) staat bij mij bij bezoek van wie dan ook even snel in het hoekje te pronken en aandacht te trekken. die kast heeft een rete goede waarde/prestatie verhouding en een naer-prefection airflow voor normale systemen. ik heb er een 2e 120mm in gezet aan de voorzijde, om de verse koudere lucht over de harde schijven te laten vloeien. simpel en effectief. 120mm draaien bijna niet maar verplaatsen des te meer lucht. meteen in deze zone van de kast bevinden zicht ook 2 raptor 36GB 10k sata's in RAID opstelling. nogmaals wat wil je met die bak doen? ik doe er alles mee, dus gamen, video freubelen, virtueel omgevingen bouwen (hence de 2GB aan RAM) en ook nog internetten (whoohooo wat een vermogen heb je daarvoor nodig :) ) naast die RAID hangt inderdaad een setup van DATA opslag (voor jou is een genoeg, kies er een die jsuite prijs prestatie heeft als je gaat RAIDen. overigens is RAID1 zonde van je geld.. zo'n bedrijfs critisch systeem wordt het nou ook niet :P dus enkel RAID 0 is leuk als je prestatie winst zoekt (mijne doet factor 1.63 op lees/schrijf activiteiten i.v.m. een single Raptor 36GB 10k

Goed even verder op je andere vragen, geheugen.. 3, 2.5 of 2 CL? de nieuwe generatie heeft ook nog eens te maken met andere settings die voorheen nooit gedurfd waren.. als je geen hoge eisen stelt aan de snelheids aspecten, niet doen dat duurdere geheugen.. dat baat alleen echt als je hem uitperst en opbrand binnen 10 maanden. ik neem aan dat je doelstelling niet is om zo snel mogeijk weer een nieuwe bak te maken vanwege de verreotte onderdelen :9 ValueRAM is niets meer dan prijs/prestatie geheugen. wat wel aan te raden is is om een set te kopen (een gelijkend getest paar DIMMen)

PATA, SATA, SAS?? Parallel ATA is die brede aansluiting die max 133 doorvoer heeft.. nog geen drive draait dat maxed.. peaks wel, altijd aanwezig, maar maxed dus nooit. voorlopig is Serial ATA op een DVD drive dus enkel om cable space te creeren en zo de PATA aansluiting van het mobo te bannen (hij ligt inderdaad in de weg). Kies ook hier voor wat jij wil, en je wilde een betrouwbaardere makelijk dan je nu ineens koos vanwege SATA. de NEC is al jaren een overall performer waar je op kunt bouwen en die Samsung maakt behoorlijk lawaai (de series die nu op de schappen liggen).

De CPU moet je inderdaad neit te duur nemen.. men bralt altijd over de snelste die op dat moment verkrijgbaar is en dus kijk je dan net iets eronder, maar hij sneopt uiteindelijk net te veel budget op.. volgend jaar upgraden is ook een mooie optie.. doe ik ook, draai nu een Venice 3500... basic clocked ook nog :P en halverwege tot eind dit jaar gaat er mogelijk een lekkere dualcore op mijn A8B premium boardje.

Ik koos mijn videokaart ook in blinde woede; ik ging voor een 2*6600GT toen ik kocht en dacht toen, hmmmm die single 6800GTX is even duur en doet meer.. doen we die.. o? de 7800GTX is uit? vandaag?? is hij er?? doe me die dan maar TJATING!!!!! 600 euri uit mijn broekzak (and still worth every pennie, sorry :9~ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:29:
Wat veel lekkerder werkt dan RAID is gewoon twee schijven gebruiken!

HDD1: OS (74GB WD Raptop?)
HDD2: Games, opslag (250GB+)
OOPS ik spot een foutje hier :P Games op je HD2???? waarom ?? neem jij even een Vicks Hoestsiroopje! opslag op je HD2.. running things on the RAIDset or faster disk })

• Dnc1n
marcieking schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:24:
[...]

Ik heb zelf de Western Digital WD3200KS besteld: 320 GB, 16 MB cache, SATA 2,5. Kost ongeveer 130 euro, dus dat is niet zo veel duurder dan je huidige configuratie van 240GB..
Ik heb deze disk nu ook in mijn pc zitten, echt heerlijke disk!
hij is mintenst zo snel als een diamondmax 10,
en oh wat een rust :D

Benchmarks over de geluidsoverlast van een hdd zeggen dus niet alles, want deze hdd moet wel heel erg enthousiast worden wordt hij goed hoorbaar.

Als ik bijvoorbeeld dingen inpak gaat dat ongeloofelijk snel, voor mijn gevoel ook nog wel sneller als mijn vorige config 2x120gb diamondmax 9 pata, doorvoer was daar sneller van, maar in de praktijk voelt de WD3200KS sneller. Inpakwerk is LICHT werk voor deze hdd en dan hoor je hem niet.

De WD3200KS heeft WEL ncq :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 04-03-2006 02:40 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:37:
nogmaals wat wil je met die bak doen? ik doe er alles mee, dus gamen, video freubelen, virtueel omgevingen bouwen (hence de 2GB aan RAM) en ook nog internetten (whoohooo wat een vermogen heb je daarvoor nodig :) )
Onderschat de memoryleaks van Firefox niet, bij mij kan het snel over 1,5GB ram gebruik door intensief te browsen. :X
Soldaatje schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:56:
Ik ben dan wel geen mod maar ik ben toch niet echt tevreden met dit topic.
Je geeft gewoon een opsomming van wat onderdelen en dan moeten wij gaan beslissen wat het beste veranderd kan worden? Daar hebben we toch geen keuze in, het is jouw systeem en jouw geld.

Als je vragen hebt over een bepaald onderdeel of zoekt naar gebruikservaringen ok, maar dit is gewoon zinloos.
Ik kan met die boodschappenlijst niet veel advies geven.

Budget?
- Moet dat op?
- Kan het "opgerekt" worden?
- Hoeveel?
- Upgrade-pad, zowel de verwachte budgetten en tijd?
- ...

Eisenpakket?
- Je hebt gamen en gamen, oGame.nl draait perfect op eender welke Pentium 1 en minstens 200 gotters zijn dagdagelijkers eraan "verslaafd".
- Je hebt Battlefield 2 spelers en Battlefield 2 spelers, medium-graphics werken op 1GB ram, maar high-graphics eisen 1,5GB ram tenzij als je graag gamed met haperingen en stoten.
- Zelfs 2 dezelfde Battlefield setups kan verschillend zijn, onder Windows XP x64 draait Battlefield 2 met de juiste patch een stuk sneller dan onder de gewone Windows XP. Maar de andere games ondervinden tot nu toe geen snelheidswinst.
- Speel je graag First-Person-shooters? Indien ja, haal dan ook een "moordmuis", Logitech MX 310 of MX 518.
- Ik fotosoep graag 55MB tiff's en kan daarmee gemakkelijk 2GB ram volsmijten. Jij toch ook?
- ...
Vrij duidelijk dat namen van applicaties noemen niet genoeg is, je moet meer detailleren om maatwerk-systemen samen te stellen.

Balanceren van je systeem?
- Besparen op de "minder belangrijke" onderdelen?
- Besparen op bepaalde onderdelen om andere sneller te krijgen?
- ...
Het balanceren is van de voorgaande punten afhankelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 04-03-2006 03:01 ]

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 14:44
Kleine opmerking: als je een stil systeem wilt (dat bij je bed in de buurt staat en 24/7 aan is...), dan is het handig om naast de stille kast ook een Zalman processorkoeler aan te schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hatseflatse op 21-02-2014 23:43 ]

Verwijderd

Hatseflatse schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 03:41:
Kleine opmerking: als je een stil systeem wilt (dat bij je bed in de buurt staat en 24/7 aan is...), dan is het handig om naast de stille kast ook een [url=http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=7067]Zalman processorkoeler aan te schaffen.
En ALS hij bij je bed komt misschien ook wat geluids dempende matjes halen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:02:
[...]

En ALS hij bij je bed komt misschien ook wat geluids dempende matjes halen?
Nee dan gewoon oordopjes.. en die kun je bij de drogist halen of even kijken in het
oordopjes topic :P

die zalman zit ook op mijn CPU en dat gaat retegoed (ik heb de 92mm 7000,omdat ik bang was dat de 7700 120mm neit zou passen, maar dat kan makkelijk, je hoeft enke te kijken naar de setup van je board m.b.t. heatsinks en condensators.. als je ook die koeler (en dat kost echt niet veel meer) vervangt door een zalman, hoor je uiteindelijk nog:
1. de GPU fabriekskoeler --> zalman op plakken, en hoppa stil (tenzij al een kaart met passive cooler)
2. de HD toeren (7200 / 10K) daarvoor heeft Antec een setje mooie rubbers meegeleverd en iedere HD mount je los van elkaar dus geen resonantie

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed (ipv 4200+ omdat die nagenoeg het zelfde presteert.)
Asus A8N-E ik blijf bij de asus gewoon omdat ik er goede ervaringen mee heb. ben niet vanplan om ooit op Ati over te stappen.
Kingston HyperX 1024 MB, PC3500, 434 MHz, 2,5, Kit Of 2 is het nu versandiger om de valueram serie te gaan of voor deze hyperx. En kan ik beter 1 bankje van 1024 kopen? of 2 van 512 (wat dit dus is) en die in dual channel draaien.
14217 XFX VGA GeForce 7800 GTX Extreme 256 MB
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm gewoon het zelfde
NEC ND-4551A Zwart, Labelflash 2x Kies toch maar voor kwaliteit..
Kleine hd van de lokale pc boer. als opslag voor documenten ect ect
Microsoft Desktop Wireless Optical Draadloos, Zwart / Zilver zijn geen betere combinatie sets volgens mij.

Te Betalen € 1314,96

• Dnc1n
Hatseflatse schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 03:41:
Kleine opmerking: als je een stil systeem wilt (dat bij je bed in de buurt staat en 24/7 aan is...), dan is het handig om naast de stille kast ook een [url=http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=7067]Zalman processorkoeler aan te schaffen.
Ik zou voor een freezer pro gaan, die is stiller en lichter.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het altijd maar nforce, nforce is,
als je reviews leest van het ati board van asus,
dan is het in vele gevallen alleen maar een sneller board als de a8n-sli
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617&p=1

De x1800xt doet het in bijna alle testen gewoon beter als een 7800gtx icm nforce,

Waarom zou je dan een board moeten nemen die met een klein fannetje gecoolt moet worden
die bovendien binnen een half jaar verstopt zit? de ati doet het met een lichte heatsink.

Zitten klooien met de ide/sata compability, oorlog met sommige vga kaarten,
nvlan (marvell heeft betere lan), bovendien heeft het ati board betere audio.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
nu ben ik helemaal de draad kwijt. welk ati bord raden jullie mij dan aan?
wat zijn de voor en nadelen dan tegenover deze?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
offtopic:
deze link <- waarom maak je in godsnaam 'n screenshot van 'n shot dat je al gehost had; sterker nog, je hebt em open staan? Vrij onlogisch tbh ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 04-03-2006 14:08 ]

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Topicstarter
Offtopic: ik weet neit hoe je moet tumben dus ik maak gewoon een nieuw shotje... wat maakt het eigenlijk uit

• Dnc1n
lasharor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:07:
nu ben ik helemaal de draad kwijt. welk ati bord raden jullie mij dan aan?
wat zijn de voor en nadelen dan tegenover deze?
het is een kwestie van smaak, jij zegt dat je altijd al met nvidia gewerkt heb, en daar goede ervaringen mee heb dan is nforce icm een 7800GT een goede keuze.

Je budget hangt ook nog een beetje er vanaf in het verhaal.
a8ne + 7800GT = ~390 euro
a8ne + 7800GTX = ~480 euro
a8r-mpv + x1800 xt = ~ 510 euro

De laatste zijn aan elkaar gewaagt, omdat het prijsverschil klein is zou ik dan persoonlijk voor de laatste gaan.
wil je minder besteden: de 1e config.

De prijs/kwaliteit verhouding is erg hoog van een 7800GT in die prijsklasse :)
Pagina: 1