Ervaringen Tele2 Compleet ADSL + Telefonie voor 29.95

Pagina: 1
Acties:
  • 9.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi
Ik zit te twijfelen om over te stappen op Tele2. Ik heb nu Casema via de Kabel en mijn snelheid wordt verhoogd naar 4200 / 512 en kost 32.95 per maand.
Nu bied Tele2 Compleet aan ADSL + Telefonie voor 29.95 per maand. De snelheid in mijn gebied is dan 3000 / 512 en telefonie zit erbij in.
Klinkt goed omdat dan de abonnementskosten van 18.16 euro per maand bij KPN vervalt.
De belkosten bij Tele2 zijn ook goedkoper dan bij de KPN.

Nou is mijn vraag hebben mensen Tele2 Compleet en hoe bevalt dit?

Geeft het bellen storingen?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

In mijn geval zegt ie ook dat de 4mbit niet te leveren is, en dat ik dan maar voor de lite versie moet gaan. jah daag!! Ik heb nu al 3mbit en met wanadoo is 15 mbit mogelijk.

Verwijderd

En als je nou storing krijgt aan je koperdraad van KPN? Wie moet je dan bellen?

Iets zegt me dat je toch altijd nog 9 euro aan KPN kwijt bent voor de lijn zelf...

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tele 2 betaalt regelt gewoon het KPN deel... daarnaast kun je je nummer meenemen en wie heeft er tegenwoordig geen mobiel?

't Grootste nadeel van Tele 2 compleet vind ik dat er een 2 jarig contract is...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zit te denken mijn moeder dit aan te smeren omdat het weinig kost en het een totaal pakket is (ze belt nog steeds in met een 56k6 modem).

Alleen ben ik bang dat de betrouwbaarheid bagger is en ze met enige regelmaat niet kan bellen. Dat ADSL het af en toe niet zal doen zal haar (en mij) een worst zijn. Zo heel veel zit ze toch niet online.

Ik ben dus benieuwd naar ervaring wat betreft de betrouwbaarhied van de telefonie die ze bieden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Standeman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:27:
Alleen ben ik bang dat de betrouwbaarheid bagger is en ze met enige regelmaat niet kan bellen. Dat ADSL het af en toe niet zal doen zal haar (en mij) een worst zijn. Zo heel veel zit ze toch niet online.

Ik ben dus benieuwd naar ervaring wat betreft de betrouwbaarhied van de telefonie die ze bieden.
Ahum, als ADSL uitvalt bij Tele2 dan kun je ook niet meer bellen!
Ze gebruiken ADSL om over te bellen zie ik nu. Voor mij dan per definitie een "no go!" :)

Wel schofterig dat ze dan over een voordeel van belbasis van 18,- euro per maand beginnen, terwijl dat er helemaal niets mee te maken heeft, en je trouwens eerder van belbudget van 9,- euro uit kan gaan. En dan heb je tenminste geen kinderziektes van telefonie over ADSL. Of dat je telefonisch niet bereikbaar bent als je veel zit te downloaden.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
wat is er schofterig aan dan? belbasis is toch wat de meeste huishoudens hebben? en die kosten bespaar je dan.

Verder word er prioriteit gegeven aan belverkeer waardoor veel downloaden echt geen invloed heeft op je telefoonlijn...

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Meeste die ik ken hebben alleen belbuget.

Als ze uberhaupt nog een vaste telefoonaansluiting hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 13:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:58:
Meeste die ik ken hebben alleen belbuget.

Als ze uberhaupt nog een vaste telefoonaansluiting hebben...
Andere doelgroep ;).

Verwijderd

en TS? wat vind je ervan?

Verwijderd

Is pas 16 dagen geleden dat TS erover nadacht... dus dat zou een hele snelle overstap zijn :)

Verwijderd

Hallo

Ik heb TELE2 compleet besteld, en hab het multimedia modem nu binnen.
22 maart wordt deze aangesloten.

Als de verbindingen (ook VPN tbv thuiswerken) goed werken neem ik ook het TV component erbij voor eur 9,95 (eerste halfjaar)

Hierdoor gaat de snelheid van 4MB naar max 20 MB en je krijgt dan de beschikking over 50 IP TV zenders

>:)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
50 tv- en radiokanalen, dat is wat anders ;)

Verwijderd

Nou 22 maart is geweest.

Heb je alles naar wens binnen en werkt het goed?

Zelf denk ik er ook aan om over te gaan van knp icm wanadoo naar tele2

Hoewel wanadoo claimt binnen een half jaar landelijke dekking te hebben met adsl2

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025
Standeman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:27:
Ik zit te denken mijn moeder dit aan te smeren omdat het weinig kost en het een totaal pakket is (ze belt nog steeds in met een 56k6 modem).

De betrouwbaarheid van Tele2/Versatel producten vind ik op dit moment goed.
Ik heb vanaf november 2005 Versatel Compleet Family (inlusief 24/7 Voip bellen en zonder starttarief).
In de afgelopen periode heb ik 3x een telefoonstoring geconstateerd (voor het laatst in januari). De storingen zijn doorgaans binnen enkele uren weer opgelost.
De kwaliteit van Voip bellen is goed. (min of meer vergelijkbaar met KPN) Alleen kan je aan het begin van het gesprek een echo waarnemen, maar deze verdwijnt weer na 1 seconde.
Daarnaast heeft de ADSL2+ verbinding sinds de aanschaf van het pakket in november, géén seconde eruit gelegen.
De betrouwbaarheid van Tele2/Versatel/Zonnet is er iig de laatste jaren enorm vooruitgegaan.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb dit pakket ook en goede ervaringen ermee. Internetten gaat lekker, telefoon klinkt verder goed en ik heb maar één storing meegemaakt (woon in Hoogland, Amersfoort-Noord). Wel schijn je twee telefoonnummers te hebben maar er is er maar eentje die het doet bij ons. Moet ik nog voor bellen.

Betrouwbaarheid Tele2/Versatel krijgt van mij een 8. Kwaliteit 8. Bereikbaarheid helpdesk een 7 en mate van respons een 7.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Op dit moment hebben wij hier ADSL van XS4all > 24 Euro en betaal je dus nog een gedeelte aan KPN a 24 Euro. Daarbij komt nog het basis abo van KPN voor het bellen a 18 Euro. Dat komt neer op 66 Euro vaste kosten. Daarbij komen nog de gesprekskosten overheen. Dan is deze combinatie toch de oplossing? Aangezien je 30 Euro kwijt bent bij TELE2. Meer dan de helft goedkoper en ook nogeens de gesprekskosten voor niks savonds en in het weekend (exclusief de startkosten). Ik zit nog buiten het postcodegebied van @home. Dan is deze combinatie toch fantastisch? Of ben ik nu te enthousiast?

Verwijderd

awwexl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:22:
Op dit moment hebben wij hier ADSL van XS4all > 24 Euro en betaal je dus nog een gedeelte aan KPN a 24 Euro. Daarbij komt nog het basis abo van KPN voor het bellen a 18 Euro. Dat komt neer op 66 Euro vaste kosten. Daarbij komen nog de gesprekskosten overheen. Dan is deze combinatie toch de oplossing? Aangezien je 30 Euro kwijt bent bij TELE2. Meer dan de helft goedkoper en ook nogeens de gesprekskosten voor niks savonds en in het weekend (exclusief de startkosten). Ik zit nog buiten het postcodegebied van @home. Dan is deze combinatie toch fantastisch? Of ben ik nu te enthousiast?
Je betaalt op dit moment gewoon sowieso wel erg veel :)

Verwijderd

Ik zie dat het contract 24 maanden is. Kan dit na 24 maanden wel per maand opgezegd worden?

Verwijderd

inderdaad erg veel.
Als je verbinding niet zo snel hoeft te zijn zou je veel goedkoper uit moeten kunnen zijn.
Met belbasis kun je wel 1643 erbij nemen zodat je tikkosten erg laag zijn....
Anders een VOIP voor 2.85 per maand onbeperkt vast net in NL zonder starttik (voipbuster).
Dan kun je naar belbudget terug, maar dan kun je niet meer 1643 en mobiel bellen via belbudget is duur.
Een tussen VOIP oplossing is voipplanet.
Een andere manier: deel je internet met je buren, dat scheelt een faktor 3. Met een 6 MB/1MB moet dat soepel kunnen en die kost bij Demon 36.50 dus ruim 12 euro per gezin.
Moet je het wel eens worden over het telefoneren.
Maar al zou iedereen er een bel basis bij nemen dan ben je maar ca 30 euro (18+12) kwijt per gezin.... en kan iedereen voordelig via 1643 of anders via voip bellen.
Wie nog goedkoper wil en bel budget neemt is maar ca 22 euro (9,70+12) per maand kwijt per gezin.. (aan te vullen met een goedkope voip van 2.85...voor onbeperkt bellen in NL vast)
Daar kan geen internetbellen plus van de KPN tegen op.... daar betaal je 10 euro p/m voor onbeperkt bellen in NL vast...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 21:14 ]

• awwexl
Maar dit is niet echt ene conclusie. Het moet makkelijk zijn. Ik wil een compleet pakket. Geen tv. Dan kom je toch uit op deze tele2 compleet?

• awwexl
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:57:
[...]

Je betaalt op dit moment gewoon sowieso wel erg veel :)
Ja wat denk je waarom ik wil switchen.

Verwijderd

Wanadoo zegt dus vanaf juli landelijke dekking te hebben met Wanadoo famely (=adsl2)

Je hebt dan
24/7 gratis bellen naar vaste nummers in nl
15 - 20mb adsl lijn

voor 27,95

De vraag is dus moet ik de gok nemen om niet voor 31 maart op te zeggen en er weer een jaar aanvast zitten (bij wanadoo) en het risico lopen dat het adsl2 niet op tijd klaar is. Of toch overstappen naar Tele2 waar "slechts" 3mb adsl is

Ik heb toch het gevoel dat tele2 beter in dat telefonie zit dan wanadoo.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Me vader vond XS4ALL ADSL Basic te duur worden :(

Die gek zei dat als ik niet ene goedkope zocht hij gewoon de het abo zou opzeggen. Nu draai ik zelf mailserver enzo en moest iig een provder vinden met vast IP, en verder wou me vader goedkoop bellen enzo dusja toen zijn we ondanks alle negatieve adviesen toch maar wezen aanmelden...

Kben benieuwd. We houden multikabel erbij omdat anders me MCE niet meer werkt :P Maar kneem dan wel lekker die digi TV decoder inbeslag die er ook bij zit :P

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:16
XoReP schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:23:

Die gek zei dat als ik niet ene goedkope zocht hij gewoon de het abo zou opzeggen. Nu draai ik zelf mailserver enzo en moest iig een provder vinden met vast IP, en verder wou me vader goedkoop bellen enzo dusja toen zijn we ondanks alle negatieve adviesen toch maar wezen aanmelden...

Kben benieuwd. We houden multikabel erbij omdat anders me MCE niet meer werkt :P Maar kneem dan wel lekker die digi TV decoder inbeslag die er ook bij zit :P
Ik ben nu sinds anderhalve maand bezig met xs4all om mijn opzegging miv 01-03-2006 te regelen.......ik heb van hun een opzegging ontvangen op 18-01-2006.....dus ik dacht prima geregeld....nou nee dus...de facturen van maart kwam gewoon weer op de mat vallen en vanochtend viel die van april op de deurmat......(word wederom een rode kaart bij de bank).....en maar weer bellen naar ze....bij het nieuwe abbo bij versatel/tele2 is allles goed gegaan en heb het nu een maand en het loopt als een zonnetje......

Ook bij de provider die zich profileert als de beste van NL gaat het mis.......ik bedoel ermee te zeggen dat je ondanks 'al je negatieve adviezen' je eigenlijk bij geen enkele provider er 100% van uit kunt gaan dat het vlekkeloos gaat.....

Verwijderd

Crawl NL schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Ik ben nu sinds anderhalve maand bezig met xs4all om mijn opzegging miv 01-03-2006 te regelen.......ik heb van hun een opzegging ontvangen op 18-01-2006.....dus ik dacht prima geregeld....nou nee dus...de facturen van maart kwam gewoon weer op de mat vallen en vanochtend viel die van april op de deurmat......(word wederom een rode kaart bij de bank).....en maar weer bellen naar ze....bij het nieuwe abbo bij versatel/tele2 is allles goed gegaan en heb het nu een maand en het loopt als een zonnetje......

Ook bij de provider die zich profileert als de beste van NL gaat het mis.......ik bedoel ermee te zeggen dat je ondanks 'al je negatieve adviezen' je eigenlijk bij geen enkele provider er 100% van uit kunt gaan dat het vlekkeloos gaat.....
Precies hetzelfde heb ik ook gehad bij mijn xs4all opzegging! Ging 5 maanden door. Ik al die bedragen steeds laten storneren. Op het eind van xs4all een dreigbrief met een incassobureau! Dit terwijl ik al 5 maanden de bevestiging van mijn opzegging binnen had. En ik had na elke factuur meteen gebeld en daar zeiden ze steeds dat het allemaal okee was, maar dat was dus pas de 5e keer zo :) Tip: bel ze, ga niet moelijk lopen mailen of faxen, want dat werkt sowieso niet.

Verwijderd

awwexl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:30:
Maar dit is niet echt ene conclusie. Het moet makkelijk zijn. Ik wil een compleet pakket. Geen tv. Dan kom je toch uit op deze tele2 compleet?
Als je KPN belbudget + DirectADSL niets vind volgens mij wel ja.

Vanwege de stabiliteit en vanwege het feit dat je dan rechtstreeks met 1 partij te maken hebt die alles in beheer heeft (KPN dus) heb ik zelf KPN DirectADSL EUR 21,95 genomen. Een verademing na Demon. Nooit meer 1 storing gehad. Dat het niet megasupersnel is merk ik weinig van, ik download continu aardig wat.

• awwexl
Nou ik wou het dus gaan bestellen maar na de postcode check had ik nog niet de juiste snelheid en moest ik voor een Lite abonnement gaan. Dit is dus i.c.m een digitale box. Die is niet wireless. En dat is een vereiste. Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen? Een router erachter eventueel?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

neem demon 3mbit dan. ben je 30/maand kwijt, snel zat. en je kan een mailserver draaien, vast ip adres, etc.

Copy.com

Verwijderd

sariel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:36:
[...]

neem demon 3mbit dan. ben je 30/maand kwijt, snel zat. en je kan een mailserver draaien, vast ip adres, etc.
Ja maar hij wil ook bellen.

Dan heb je Demon 31 euro + KPN 9 euro = 40 euro per maand ben je dan kwijt.
En dan heb je weer de ellende dat Demon/BBned eruit ligt en dat ze elkaar de schuld geven.

Kan je beter DirectADSL nemen + KPN belbudget, ben je 39 euro kwijt bij 1 partij. Dit is in geval van 3mbit en gratis draadloos modem. Je kan ook DirectADSL van 22 euro per maand nemen.
Of gebundeld in InternetPlusbellen http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121941

Heb geen binding met KPN hoor, alleen het bevalt mij erg goed, nooit storing :)

Verwijderd

Nadat hccnet me ongevraagd heeft doorgeschoven naar xs4all denk ik erover om over te stappen op tele2 compleet. Ik kan nergens vinden of tele2 ook nieuwsgroepen ondersteunt. Heeft iemand daar ervaring mee of is de enige oplossing een payserver?

• Crawl NL
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:58:
[...]

Precies hetzelfde heb ik ook gehad bij mijn xs4all opzegging! Ging 5 maanden door. Ik al die bedragen steeds laten storneren. Op het eind van xs4all een dreigbrief met een incassobureau! Dit terwijl ik al 5 maanden de bevestiging van mijn opzegging binnen had. En ik had na elke factuur meteen gebeld en daar zeiden ze steeds dat het allemaal okee was, maar dat was dus pas de 5e keer zo :) Tip: bel ze, ga niet moelijk lopen mailen of faxen, want dat werkt sowieso niet.
Heb ik vanmiddag dus ook alweer voor de 3e keer gedaan....en ze snappen er zelf ook niets meer van....Ze zeggen zelfs dat ik nog steeds aangesloten ben..... :? En dat terwijl ik toch echt over het lijntje van Tele2 surf (en bel) :o Ik heb in ieder geval tegen de helpdeskmedewerker vanmiddag gezegd dat ik er geen tijd en energie meer ga insteken....abbogeld van april laat ik wederom storneren en daarna trek ik de automatische incasso in.....toedeloe.....

Verwijderd

Op dit moment zit ik op een Versatel Family abbo. Dit kan ik gratis oversluiten naar Tele2 (zijn ook in elkaar overgegaan, dus waarom ik nog steeds niet tele2 internet...). Ik ben echter totaal niet te spreken over de betrouwbaarheid van het internet! Vanochten had ik weer de halve ochtend geen internet en vorige week was er een storing die meer dan 8 uur duurde. Dit zijn 2 recente problemen, om maar niet te spreken over de euro's die ik kwijt ben geraakt door het bellen van de help-desk ivm. problemen! Voor mij geen Tele2 of Versatel meer!

Verwijderd

Crawl NL schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Heb ik vanmiddag dus ook alweer voor de 3e keer gedaan....en ze snappen er zelf ook niets meer van....Ze zeggen zelfs dat ik nog steeds aangesloten ben..... :? En dat terwijl ik toch echt over het lijntje van Tele2 surf (en bel) :o Ik heb in ieder geval tegen de helpdeskmedewerker vanmiddag gezegd dat ik er geen tijd en energie meer ga insteken....abbogeld van april laat ik wederom storneren en daarna trek ik de automatische incasso in.....toedeloe.....
Je moet ook niet de helpdesk bellen maar het nummer dat op je factuur staat, van de administratie!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:45:
[...]

Ja maar hij wil ook bellen.

Dan heb je Demon 31 euro + KPN 9 euro = 40 euro per maand ben je dan kwijt.
En dan heb je weer de ellende dat Demon/BBned eruit ligt en dat ze elkaar de schuld geven.

Kan je beter DirectADSL nemen + KPN belbudget, ben je 39 euro kwijt bij 1 partij. Dit is in geval van 3mbit en gratis draadloos modem. Je kan ook DirectADSL van 22 euro per maand nemen.
Of gebundeld in InternetPlusbellen http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121941

Heb geen binding met KPN hoor, alleen het bevalt mij erg goed, nooit storing :)
Tjsa....met Tele2 ben je toch echt wel een stuk goedkoper uit.

Tele2
Voor 29,95
Een 4 / 1 lijn
Inclusief telefonie: gedurende de avond en 's nachts en in weekend gratis bellen (muv 0,04 starttarief)Geen KPN abonnement nodig

Voor een vergelijkbaar product ben je bij de KPN "vrienden" kwijt:

InternetPlusBellen Lite + KPN belbudget + BelOnbeperkt avond en weekend
Voor 39,95 (eerste 6 maanden: daarna 42,95)
Een 3 / 0,512 lijn
Telefonie: enkel 's nachts (na 24.00 uur) gratis
Extra kosten BelOnbeperkt avond en weekend: 2,50
starttarief per gesprek: onbekend?

Dus voor een vergelijkbaar product ben je eerste jaar bij de KPN kwijt:
49,95 (installatiekosten) + 6 x 39,95 + 6 x 42,95 + 12 x 2,50 + 12 x 9,50 (belbudget) = 691,35

Bij Tele2:
79.95 (installatiekosten) + 12 x 29,95 = 439,35

Tel uit je winst!

[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 30-03-2006 16:28 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Verwijderd

Tele2 is bezig de contracten van bestaande abonnees op slinkse manier open te breken. Het gaat hier dan om abonnees die als extra het dagelijks onbeperkt gratis bellen pakket van 5 euro per maand (voor vaste nummers in Nederland) hebben genomen bij het Voetbal compleet pakket. Met een email waarin 6 maanden gratis het nieuwe IPTV televisiepakket wordt aangeboden staat in de kleine lettertjes te lezen dat als men op dit aanbod ingaat het abonnement met 24 maanden verlengd wordt. Daarnaast is men in het nieuwe abonnement direct de extra optie van dagelijks gratis onbeperkt bellen kwijt en kan men alleen in de avonduren en in het weekeind zonder gesprekskosten bellen. Wel moet dan wel een starttarief betaald gaan worden bij ieder zelf begonnen telefoongesprek. Ook dit laatste is bij de huidige overeenkomst niet van toepassing. Onbekend is overigens of dit starttarief ook zal worden gaan ingevoerd voor mensen die niet op het aanbod van een nieuw contract ingaan en dus het oude contract handhaven.

Al langere tijd waren er geruchten te horen dat de nieuwe eigenaar, het Zweedse Tele2, niet erg gelukkig was met de extra optie om 24 uur per dag zonder enige kosten naar vaste nummers in Nederland te kunnen bellen voor een relatief laag bedrag van 5 euro. De telefoonprovider Tele2 heeft dit altijd als één van de grootste nadelen van het bedrijf Versatel gezien bij de overname. Ook heeft men openbaar enkele vraagtekens gesteld bij de uitgaven van Versatel om de voetbalrechten van de Nederlandse Eredivisie de komende tijd in handen te krijgen. Zo zou er al met diverse andere bedrijven die belangstelling hebben vrijblijvende gesprekken over de voetbalrechten hebben plaatsgevonden.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb er eens serieus over nagedacht maar uiteindelijk hou ik toch liever mijn KPN lijntje met adsl.
Storing ed. komt in mijn woordenboek niet eens voor. Als ik zo lees wat er allemaal misgaat ( of mis kan gaan) blijf ik bij een oude gezegde : If it aint broken don't fix it.

Verwijderd

Indy91 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:22:
[...]
Voor een vergelijkbaar product ben je bij de KPN "vrienden" kwijt:

InternetPlusBellen Lite + KPN belbudget + BelOnbeperkt avond en weekend
Voor 39,95 (eerste 6 maanden: daarna 42,95)
Een 3 / 0,512 lijn
Telefonie: enkel 's nachts (na 24.00 uur) gratis
Extra kosten BelOnbeperkt avond en weekend: 2,50
starttarief per gesprek: onbekend?

Dus voor een vergelijkbaar product ben je eerste jaar bij de KPN kwijt:
49,95 (installatiekosten) + 6 x 39,95 + 6 x 42,95 + 12 x 2,50 + 12 x 9,50 (belbudget) = 691,35

Bij Tele2:
79.95 (installatiekosten) + 12 x 29,95 = 439,35

Tel uit je winst!
Je berekening van InternetPlusBellen klopt niet! Okee, ik wist niet dat het bij KPN na 6 maanden 3 euro duurder zou worden en ik dacht dat je ook 's avonds vrij kon bellen maar dat is dus alleen 's nachts. Maar er zijn geen aansluitkosten en je hebt geen belbudget nodig!

In geval van InternetPlusBellen dus: 6x40 + 6x43 + 12x2,50 = 528,-. Hiermee ben je dus 89 euro per jaar duurder uit.

Ik heb zelf DirectADSL en belbudget = 22+9 euro =31 euro in de maand. Niet "gratis" bellen maar bellen met een vaste lijn doe ik toch nauwelijks. Wat voor mij belangrijker is dat er nooit storing is, en daarvoor betaal ik graag 100 euro per jaar meer. En met dit bel je dus niet over ADSL, dus kan je op 100% downloaden en ook nog gebeld worden :)

Maar goed, het is een mooie deal van Tele2 als ze het waar kunnen maken, zonder storingen tenminste. Je zit er wel 24 maanden aan vast en da's minder leuk als na 1 maand blijkt dat je niet tevreden bent :)

• Crawl NL
Erkandude schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:10:
Ik heb er eens serieus over nagedacht maar uiteindelijk hou ik toch liever mijn KPN lijntje met adsl.
Storing ed. komt in mijn woordenboek niet eens voor. Als ik zo lees wat er allemaal misgaat ( of mis kan gaan) blijf ik bij een oude gezegde : If it aint broken don't fix it.
Ik ken er ook nog een......Wie niet waagt wie niet wint :P

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 00:45
Hallo,

Even een vraagje voor bestaande abonnees op dit pakket van Tele2 inclusief Telefonie.

Mijn moeder heeft op dit moment ADSL Family van Tele2 (zonder telefonie) en heeft nu een aanbieding gekregen om dit abonnement te verlengen, maar dan met telefonie. Ze kan dan haar KPN opzeggen, dus daar heeft ze wel oren naar.

Hoe gaat dit nu met telefonie. Zij heeft door haar hele huis KPN aansluitingen zitten en wil daar graag gebruik van blijven maken. Kan dit? Wordt het signaal van KPN vervangen door Tele2?

Of is het (net zoals bijv. de Wanadoo Livebox) dat alleen op de telefoon dat aangesloten zit op het modem een Tele2 'prik' op zit en dat dan alle andere bestaande aansluitingen 'dood' zullen zijn.
Het is technisch onmogelijk dat het modem bij het punt waar de KPN lijn binnenkomt aan te sluiten, dus zal deze op één van de aansluitingen in het huis worden aangesloten.

Een bijkomend probleem is dat mijn moeder een adapter-fobie heeft. Er is ooit een adapter bij haar in brand gevlogen en sindsdien zal er nooit meer een adapter in een stopcontact zitten als zij er niet een oogje op kan houden. 's Nachts dus gaan alle adapters van alle appartaten uit het stopcontact, zo ook dus een evt. toekomstige adapter van het Tele2 modem.
Vraag: Zit er een adapter aan het modem?
En als deze eruit is, is er dan nog een telefoonsignaal? Kan er nog steeds worden gebeld of belangrijker, ben je dan nog gewoon bereikbaar (ik moet haar 's nachts natuurlijk kunnen bellen als er wat is).
Bij de Livebox van Wanadoo schakel je automatisch over naar het KPN signaal als je de stekker eruit haalt, maar ja, bij Tele2 heb je geen KPN meer, dus wat gebeurt er dan?

Ik hoop dat iemand hierover duidelijkheid kan geven.

Groet, Ronald
Groningen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gecondoleerd :|

Ik ken een nog gekker verhaal :

Vriend van mij zat bij ZonNet al vroeger en had heel veel problemen. USM Modem door Alcatel 510 vervangen, maar nog steeds was hij ontevreden en zijn ouders dus ook.
In de planning stond dus ook verkassen naar een andere ISP en wat gaan ze nu doen : Tele2 abbonement afsluiten |:(

Ik ben echt benieuwd wat de toekomst zal brengen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

yeppa71 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:26:
...
Hoe gaat dit nu met telefonie. Zij heeft door haar hele huis KPN aansluitingen zitten en wil daar graag gebruik van blijven maken. Kan dit? Wordt het signaal van KPN vervangen door Tele2?

Of is het (net zoals bijv. de Wanadoo Livebox) dat alleen op de telefoon dat aangesloten zit op het modem een Tele2 'prik' op zit en dat dan alle andere bestaande aansluitingen 'dood' zullen zijn.
Het is technisch onmogelijk dat het modem bij het punt waar de KPN lijn binnenkomt aan te sluiten, dus zal deze op één van de aansluitingen in het huis worden aangesloten.
...
Zit er een adapter aan het modem?
En als deze eruit is, is er dan nog een telefoonsignaal?
...
http://www.tele2.nl/webwi...n-telefonie/telefonie.xml
Hoe werkt bellen met Tele2? -> Uw telefoon sluit u eenvoudig aan op het modem.

Ik weet wel zeker dat het modem een adapter heeft, en als die eruit is dat dan niets meer werkt, oftewel dat je ook niet gebeld kan worden.

Voor alle specs: http://www.tele2.nl/webwi...sl-en-telefonie/specs.xml
Je mag dus geen ISDN hebben. En het contract is voor 24 maanden!

Maar dit is denk ik wat sneller en dan weet je het zeker (als het goed is): http://www.tele2.nl/klantenservice/telefoonnummers-tele2.xml

• Calamor
  • Laatst online: 15:56
Ik heb ff getest. En ik kan ook alleen maar lite nemen. Lijk wel of ze nooit van 4mb kunnen aanbieden. En zijn er nog ervaringen van ADSl + Telefonie?

• jrsikken
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
We hebben nu ruim 6 weken tele2 compleet lite (internet + bellen) van 3Mbit. Bellen via Tele2 telefoonnummer werkt prima, al moet ons eigen nummer van KPN nog worden overgezet naar tele2. Internet heeft het heel rot gedaan en vaak al na een paar minuten deed viel die uit. Als ik op de pc (500Mhz, 512MB, 100Mbit lan, Windows XP Pro) de netwerkverbinding herstel/repair dan doet internet het weer een paar minuten. Ik heb met de gewone tele2 helpdesk gebeld en nadat we alle lampjes op het modem (Vood422) gecontroleerd hadden, een speedtest (DL: 180kB/s, UL: 39 KB/s) en een pingtest (45 ms) te hebben gedaan zei ze dat de "technische" helpdesk terug zouden bellen. Mijn pa had tussentijds nog naar de helpdesk gebeld en kreeg de melding dat er nog aan het probleem gewerkt werd. Tele2 had nog niet gebeld maar inmiddels lijkt de internetverbinding goed te werken. Over een paar weken is de deadline om het op te zeggen. We houden de verbinding en de deadline in de gaten want onze ervaring tot nu toe is niet zo goed.

Verwijderd

4 jaar zonnet zonder problemen en nu al weer paar dagen tele2 zonder problemen (lees 0 storingen, met uitzondering van zaterdag middag 5 uur, toen zat er twee uur een bugje op het versatel netwerk).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:05:
nu al weer paar dagen tele2 zonder problemen (lees 0 storingen, met uitzondering van zaterdag middag 5 uur, toen zat er twee uur een bugje op het versatel netwerk).
Oftwel: je hebt dus meteen storing. :)

Verwijderd

Nee, storing was op versatel netwerk/oude verbinding, en datw as eerste storing in 4 jaar ;). Wel goed elzen. Tele2 werkt verder hodnert procent stabiel. Zelfs draadloos gedeelte van het modem.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:15

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:48:
Wanadoo zegt dus vanaf juli landelijke dekking te hebben met Wanadoo famely (=adsl2)
bron?

Verwijderd

Ervaringen met Tele2 lopen dus erg uiteen. Home heeft bij mij vaak storing, vandaar dat ik dus op zoek ben naar een andere provider. Internet en digi-tv (inmiddels opgezegd binnen de proefperiode)hebben vaak storing en telefonie heb ik nu bijna 2 weken en ik heb al 8 dagen zonder telefoon gezeten. Laatst was er een internet storing en ik wist dat er iets niet goed zat in mijn pc en 2 dagen lang bleef Home in de vele telefoontjes die pleegde bij hoog en bij laag volhouden dat ZIJ een storing hadden en dat ik maar rustig moest afwachten. Na 2 dagen kreeg ik eindelijk zoon loze helpdeskmedewerker aan de foon die wel bereid was mijn instellingen te doorlopen en wat dacht je wat? De oorzaak zat in mijn pc. Over professioneel gesproken Pfffffff.......

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 18:30
alsmagalles schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:31:
Hoi
Ik zit te twijfelen om over te stappen op Tele2. Ik heb nu Casema via de Kabel en mijn snelheid wordt verhoogd naar 4200 / 512 en kost 32.95 per maand.
Nu bied Tele2 Compleet aan ADSL + Telefonie voor 29.95 per maand. De snelheid in mijn gebied is dan 3000 / 512 en telefonie zit erbij in.
Klinkt goed omdat dan de abonnementskosten van 18.16 euro per maand bij KPN vervalt.
De belkosten bij Tele2 zijn ook goedkoper dan bij de KPN.

Nou is mijn vraag hebben mensen Tele2 Compleet en hoe bevalt dit?

Geeft het bellen storingen?
En overgestapt? bevalt het??

wijze woorden

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 19:20
Ik zal ook even mijn ervaringen vertellen hier:
Ik heb nu een half jaar Versatel Compleet(Dig TV en Internet 20Mb). Daarnaast heb ik sinds 1 maand dig telefonie en is het pakketje compleet.;-)

Mijn ervaring is alleen maar positief. Mijn internet verbinding is super, 1,8 MB/sec(via de nieuwsgroepen). Geen enkel probleem met dig tv(mooi, scherp beeld) en sinds kort dus ook telefonie. KPN lijn opgezegd, telefoon is nu een prachtige heldere verbinding. Mij hoor je dus zeker niet klagen. Als ik vragen heb, helpdesk bellen en wordt altijd snel geholpen, prima dus...

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:36

jelbo

Hij doet het niet!

Wij hebben thuis op dit moment Zonnet ADSL Family (1024/368 oid), nu dus Tele2 nogwat. Ik ben van plan over te stappen op Tele2 Compleet. Ik las ergens (ik dacht hier op GoT) dat je met dat modem dat je bij dat abo krijgt geen poorten kunt forwarden. is dit idd zo, of kan het wel?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Verwijderd

Ok Ik ben nu +/- 8 maanden bij Tele2 met het compleet 4/1 plus VOIP.

Ik ben tot nu toe wel tevreden. De snelheid is ok (1,5KM van de centrale), de verbinding is nog nooit uitgevallen, en ook het bellen gaat prima. Groot minpunt is die router die helemaal dicht getimmerd is. En GEEN newsservers (met 100kb is deze niet echt bruikbaar)

Hiervoor zat ik bij HCCnet en XS4all was voor mij toch echt veeeeeeeel te duur.

In de reacties mis ik echter erg vaak een reële kijk op de verhouding kosten en service.
Als jij denkt dat je leven er van afhangt dat de verbinding nooit mag uitvallen en erg goede service krijgt dan betaal je er ook voor (b.v. XS4all) Maar als het geen probleem is als de verbinding er af en toe even uitligt dan is Tele2 toch een mooie oplossing en kostenbesparing.

Neem nou een site host, ik zat eerst bij een supergoedkope host maar daar werkte de mail niet altijd even goed. Dat mijn site niet altijd even goed benaderbaar was vond ik niet erg maar de mail moet goed werken omdat ik soms mail miste. Dus ik zit nu bij een betere host en daar betaal ik ook wat meer voor maar dat heb ik het er voor over.

Mijn overal cijfer is een 6. Dit door die router waar je bijna niets mee kunt. Zonder de router kom ik toch op een 8.

EDIT:/ @jelbo. De porten kan je wel gewoon bij en dus forwarden

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 22:45
Weinig meer ervaringen?

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de telefoonverbinding en de gebruikte techniek daarbij.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

eisbaer

Zie signature

Ik heb het net een weekje. Werkte niet direct maar een aantal dagen later stond het dsl signaal er toch op. Wat me iig bevalt is dat ik netto 480Kbyte/s haal met een 4 Mbit lijntje. Voor 5 euro heb je een max. 10Mbit toegang tot de newsserver van tweakdsl. Die heb ik er meteen bij genomen. Jammer van het modem vind ik dat er alleen wep beveiliging in zit. Dat is niet voldoende voor een min of meer veilige draadloze verbinding. Gelukkig kun je het wlan wel uitschakelen en het modem via een kabel aansluiten. Telefonie werkt goed alhoewel ik er nog maar één keer mee gebeld heb.
Afhandeling via de helpdesk zou van mij sneller mogen maar ze zijn wel correct en bellen je ook daadwerkelijk terug. Dat heb ik wel 'ns anders meegemaakt.
Ik had hiervoor tweakdsl. Werkte prima maar wel 70 euro in de maand voor 8Mbit (adsl1 alleen leverbaar). Al met al best tevreden dus.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb het nou bijna een half jaar en ben ook zeer tevreden. De technische afhandeling van mijn migratie van xs4all ging prima (administratief wat minder jammer genoeg, maar dat lag voornamelijk aan xs4all die procedures verzint die de OPTA niet heeft afgedwongen) en sinds die tijd eigenlijk nooit echt problemen gehad.
De ADSL heeft er tot nu toe 2x uitgelegen (tegenover 1x in 5 jaar bij xs4all), maar daar kwam ik 's morgens achter voor ik naar mijn werk ging en was 's middags weer opgelost (geen idee hoe lang het daadwerkelijk was dus).
Telefonie heeft soms wat overspraak, maar als het erg hinderlijk is, is even ophangen en opnieuw bellen voldoende. De kwaliteit ligt tussen een vaste KPN lijn en een goede GSM verbinding.
De ADSL snelheid is altijd voldoende en soms meer dan de 4 MBit die ik in principe afneem.

Wel zijn de mogelijkheden van het modem zeer beperkt (WPA kan inderdaad niet standaard en ook bridgen met een andere router/AP heb ik niet aan de praat kunnen krijgen, maar je kan wel wireless uitzetten en forwarden wat je wil of een DMZ instellen dus het is mogelijk van de meegeleverde router een 'semi-modem' te maken ...

ik ben erg tevreden iig voor het geld dat het kost ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Mijn ervaringen met het overstappen naar Tele2 Compleet:
Ik had telefonie via KPN en ADSL via Zonnet Lite (=Tele2)
  • Aansluitdatum was 30 oktober.
  • 30 oktober: ik kom thuis. De KPN-telefoonlijn blijkt dood te zijn. Internet werkt ook niet meer. Ik installeer het nieuwe Tele2-compleet-modem; maar dit werkt niet. Er is wel ADSL-verbinding, maar geen internet-verkeer is mogelijk. Ik bel met Tele2: het probleem met mijn KPN-lijn moet ik bij KPN melden. Ik bel KPN met de klacht, zij gaan kijken in de centrale
  • 31 oktober: KPN belt me op vanuit de wijkcentrale dat bij hun alles goed is, maar er in het Tele2-deel van de centrale kabels verkeerd zijn aangesloten; daar mag/kan hij niet bij. Ik moet toch weer bij Tele2 zijn voor het probleem. Ik bel Tele2 met de klacht. Zij gaan het oplossen, maar kunnen niets zeggen over hoe lang het duurt. Ik denk aan de horror-verhalen op de fora waar mensen 3 maanden zonder telefoon en internet zitten.
  • 6 november: nog steeds geen telefoon en internet. Ik bel weer geirriteerd naar Tele2 met de vraag wanneer de monteur naar de wijkcentrale gaat om de aansluiting te herstellen. Nu vertellen ze me dat de normale termijn daarvoor 5 a 6 werkdagen is.
  • 9 november: de telefoon gaat; het blijkt een monteur te zijn die vanuit de centrale test of het is opgelost. De storing is hersteld en alles werkt. Nu alleen de nummerportering nog...
Het kostte dus wat moeite, maar inmiddels werkt het als een zonnetje. Als ik uitreken hoeveel ik nu bespaar t.o.v. mijn oude abonnementen, heb ik nog geen spijt

Verwijderd

Net als bovenstaande heb ik zelf nu nog een oude Zonnet Lite abbo-tje ism met KPN. Nu zit ik er ook over na te denken om over te stappen op Tele2 compleet. (20/1 + telefonie)

Gaat dit dan nog gewoon over hetzelfde telefoonlijntje en zou ik dezelfde betrouwbaarheid hebben als ik laatste tijd heb gehad? (Dit was namelijk gewoon 100% goed laatste 2 jaar)
Enig idee ook welk modem je erbij krijgt? Want ik neem aan dat het dan nu over ADSL2 gaat en me oude speedtouch 510 niet meer kan gebruiken.
En ik las hier ook iets over nieuwsgroepen die gecapped zouden zijn, klopt dit? (die van tele2 en bijv. de ipv6 van XS4ALL)

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:05:
Net als bovenstaande heb ik zelf nu nog een oude Zonnet Lite abbo-tje ism met KPN. Nu zit ik er ook over na te denken om over te stappen op Tele2 compleet. (20/1 + telefonie)

Gaat dit dan nog gewoon over hetzelfde telefoonlijntje en zou ik dezelfde betrouwbaarheid hebben als ik laatste tijd heb gehad? (Dit was namelijk gewoon 100% goed laatste 2 jaar)
Enig idee ook welk modem je erbij krijgt? Want ik neem aan dat het dan nu over ADSL2 gaat en me oude speedtouch 510 niet meer kan gebruiken.
En ik las hier ook iets over nieuwsgroepen die gecapped zouden zijn, klopt dit? (die van tele2 en bijv. de ipv6 van XS4ALL)
* Tot de centrale is sowieso hetzelfde lijntje. Vanaf de centrale weet ik het niet, maar waarschijnlijk niet.
* Modem is een DV-201AMR
* Het is inderdaad ADSL2. Je kan je huidig modem niet meer gebruiken. Je krijgt geen gebruikersnaam, wachtwoord etc. Dat staat waarschijnlijk allemaal in het modem. Dat is overigens met firmware behoorlijk dichtgetimmerd
* Nieuwsgroepen van Tele2 zijn ruk. Download is max 62 KB/s

Vandaag heb ik mijn nummerportering gehad; en die verliep in een keer goed. Ik ben nu helemaal van KPN af.

Verwijderd

Ah tnx voor de informatie.

Maar je kan met het modem zelf dus eigenlijk heel weinig? Want als ik het zo lees is veel dus dichtgetimmerd. Mijn situatie thuis is namelijk dat er meerdere vaste en draadloze PC's / laptop's zijn die allen op het netwerk / internet moeten. Het liefst gewoon in een eigen IP range (bijv. 10.0.0.xxx). Kan je dit nog wel gewoon instellen en dan diverse poorten forwarden naar verschillende IP's? Kan ik PC's dus ook vaste IP's laten uitgeven (op basis van bijv. MAC-adres?)

Veel vragen, maar logischerwijs wil ik er niet echt op achteruit gaan en al helemaal niet alle controle over me netwerk verliezen :)

Verwijderd

Forwarden is geen probleem,
wpa is niet te gebruiken.
Wep wel, samen met mac, filteren dus dat werkt wel goed.

Verder kan ook ik je niet te vaak waarschuwen voor de newsservers van Tele2, Die zijn echt niet te gebruiken. Dus wil jij via newsservers werken dan moet je geen Tele2 nemen.

Verder ben ik erg tevreden over de verbinding en het bellen.

Verwijderd

WPA is wel te gebruiken, maar niet via de formulieren van de Tele2 zelf, daar is dat gedisabled. Maar als je *handmatig* de goede waardes get naar je tele2 modem, dan kan je WPA gewoon instellen.
*kan wel effe WPA-instel pagina online zetten, als ik hem nog ergens heb

[edit[
http://www.student.tue.nl/R/j.a.j.hellings/wlsecurity.html

AUB, en hij vraagt passwords, meteen. Das voor stylesheets die die direct uit het modem haalt.
Verder gaat hij er van uit dat je modem op 192.168.1.1 zit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 15:02 ]

Verwijderd

Ok, klinkt dan allemaal best goed. Scheelt ons thuis hier dan toch al snel E20,-. Ga het nog ff voorleggen thuis en al t allemaal doorgaat zal ik zeker me ervaring hier neerzetten.

@hierboven, tnx. Ik heb zelf opzich al een WLAN router staan die gewoon WPA2 aankan. Waarschijnlijk hang ik die eraan en gebruik ik deze gewoon voor het WLAN.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 15:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:53:
WPA is wel te gebruiken, maar niet via de formulieren van de Tele2 zelf, daar is dat gedisabled. Maar als je *handmatig* de goede waardes get naar je tele2 modem, dan kan je WPA gewoon instellen.
*kan wel effe WPA-instel pagina online zetten, als ik hem nog ergens heb

[edit[
http://www.student.tue.nl/R/j.a.j.hellings/wlsecurity.html

AUB, en hij vraagt passwords, meteen. Das voor stylesheets die die direct uit het modem haalt.
Verder gaat hij er van uit dat je modem op 192.168.1.1 zit
Ik heb het geprobeerd maar je moet weer die radius invullen.???? en die is......... :?

Verwijderd

Radius=radius server, heb je verkeerde ding gekozen:
PSK = WPA-Pre shared key, oftewel 'prive'-wpa. Radiusserver is meer voor bedrijven/instellingen

Verwijderd

Verrek ja Nou heb ik hem eindelijk aan de praat, THANKS man _/-\o_
Pagina: 1