Toon posts:

Asus A8N-SLI + Antec Sonata II start problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb sinds enig tjid wat opstart problemen met mijn computer. Het gebeurt steeds erg willekeurig. Soms start ie meteen. Maar soms, als ik op de start knop druk, dan gaan alle fans draaien en alle leds aan, maar dan krijg ik geen start piep, en mijn scherm gaat niet aan. Als ik dan een paar keer op de reset knop druk of op de start knop, dan kan ik 'm meestal aan de praat krijgen. Ik krijg dit probleem ook soms na een reboot. Maar soms ook niet. :?

Mijn compu is nu twee maanden oud, en dit probleem heb ik twee keer gehad in begin, dan een poosje niet, en nu weer wel. Ik heb de volgende configuratie:

- Antec Sonata II kast + Antec ATX voeding (450W).
- Amd Athlon64 3200+
- 2x 512Mb Kingston Pc3200
- Xfx Nvidia GeForce 6800 GS XXX
- Nec Dvd-Rw ND-4550-A
- WD Caviar 160 Gb harde schrijf (SATA)
- 2 Segates harde schrijfen (PATA - ingeboud na het begin van de start probleem)
- floppy drive (ingeboud na het begin van de start probleem)

- Windows XP 32bit pro-UK
- Windows XP x64

Ik dach eerst dat het misschien aan de bios lag. Dus ik heb al een bios-update gedaan (naar 1014). Maar dat hielp niet. Ik heb ook de laatste Nvidia chipset en video drivers.

Ik heb op de forum rond gekeken, maar kon niet precies een oorzaak vinden. Komt dit probleem bij iemand als bekent voor?

Ik heb ook een probleem met de sneltoets start functie (ctrl+esc) om te booten. Sooms doet-ie niets, soms boot ie al als ik op esc druk, en soms als ik alleen op ctrl druk.. Misschien hebben die twee problemen iets met elkaar te maken?

Alvast bedankt,

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dit ligt aan de voeding die meegeleverd wordt in jouw kast. Er zijn verscheidende topics hierover te vinden op GoT. Zie bijvoorbeeld:
[rml][ Asus a8n-sli] Probleem eerste keer opstarten[/rml]
[rml][ Asus A8N-SLI Premium] ondersteunt A64 3700+ niet?[/rml]

Het ligt eraan dat deze voeding niet genoeg kan leveren op het moment dat alle hardware moet worden ingeschakeld. Ik raad een andere voeding aan van een A-merk als Tagan of Enermax!