[LCD] Nieuwe Toshiba WL 66P schermen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 13:22
Morph666 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 03:05:
Kan iemand mij vertellen of ik nu voor de iets goedkopere LG moet gaan of de Toshiba?
37inch is voor mij de ideale grote omdat ik op ongeveer 3 meter afstand zit en 32inch net te klein vind,

Het enigste punt wat ik kan zien is dat de benq iets minder contrast heeft, de benq en toshiba
kunnen wel 1080i signaal aan maar downsampelen dit naar 720p,
de LG heeft daarin tegen een mooi contrast volgens de gegevens maar kan weer geen 1080i signaal aan.

Bij een zaak zoals mediamarkt ga ik liever niet kijken omdat ik toch geen aankoop daar zal doen,
dat betekent dat ik mijn informatie uit reviews en forums zal moeten halen.

Kan iemand misschien een klein beetje helderheid scheppen?

Benq dv3750:
http://www.azerty.nl/prod...210/8011/benq-dv3750.html

toshiba 37 wlg66
http://www.redcoon.nl/ind...15005/Toshiba_37_WL_66_Z/

LG :?
http://www.redcoon.nl/ind..._ELECTRONICS_RZ_37_LZ_55/
De LG ben ik niet van onder de indruk. Ik heb het gevoel dat er veel ruis in het beeld zit bij HD signalen. Van een afstand zie je het dan wel niet, maar vergleken met andere LCD's viel dit me op bij dit model.

De Benq is een 1080 paneel, dat is wel mooi, maar verder hoor ik er gemengde berichten over. De een zegt prachtig, de ander vind het niks.

In de winkel vond ik hem tegenvallen, maar ook dat zegt weer erg weinig.

De Toshiba had ik op zich geen klachten over, hoewel er berichten zijn dat hij een wat kleinere kijkhoek heeft dan zijn 32" en grotere broers. Kan zijn dat er een ander merk panel inzit, maar dat weet ik niet. Ik was ook onder de indruk van de toshiba 58 reeks waar ik dacht ik ook een 37" van gezien heb.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181401

Weet iemand waar ik de 32" of de 37" toshiba kan kopen in belgie (provicie antwerpen of net over de grens met nederland) ?

mijn 32" crt heeft het begeven en in de grote ketens hier in belgie vind ik geen toshiba's.

ik heb overwogen online te bestellen maar de feedback van pixm is niet zo positief, dus liever een winkel of een positief geevalueerde online dealer.

dank bij voorbaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181401 op 07-07-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 00:05
basset schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:32:
[...]

De LG ben ik niet van onder de indruk. Ik heb het gevoel dat er veel ruis in het beeld zit bij HD signalen. Van een afstand zie je het dan wel niet, maar vergleken met andere LCD's viel dit me op bij dit model.

De Benq is een 1080 paneel, dat is wel mooi, maar verder hoor ik er gemengde berichten over. De een zegt prachtig, de ander vind het niks.

In de winkel vond ik hem tegenvallen, maar ook dat zegt weer erg weinig.

De Toshiba had ik op zich geen klachten over, hoewel er berichten zijn dat hij een wat kleinere kijkhoek heeft dan zijn 32" en grotere broers. Kan zijn dat er een ander merk panel inzit, maar dat weet ik niet. Ik was ook onder de indruk van de toshiba 58 reeks waar ik dacht ik ook een 37" van gezien heb.
Dat de Benq 1080i ondersteund wist ik, de toshiba ondersteund deze resolutie niet maar is wel hd ready voor 1080i :/ doet ie nu wel of geen 1920x1080 en van beide tv's is het ook echt 1080i of een omlaag gesample'de 720p?

edit :

1:1 weergave doel ik op, ik neem aan de 720p het hoogste is dat de benq en zowel de toshiba kunnen weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Morph666 op 07-07-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129295

ik heb ergens een review gelezen over de benq en die is echt 1920*1080 maar de beeldprocessor is
van belabberde kwaliteit en de tuner is er zo één die je er vanachter kan in en uitschuiven dus is meer voor pc gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

....even aanklampen ivm nuttige info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128806

Anoniem: 181401 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:16:
Weet iemand waar ik de 32" of de 37" toshiba kan kopen in belgie (provicie antwerpen of net over de grens met nederland) ?

mijn 32" crt heeft het begeven en in de grote ketens hier in belgie vind ik geen toshiba's.

ik heb overwogen online te bestellen maar de feedback van pixm is niet zo positief, dus liever een winkel of een positief geevalueerde online dealer.

dank bij voorbaat.
In België kan je ze kopen in de Media Markt.
Allessinds in Hasselt toch. Daar staan zo voor een 1500 euro.
Misschien staan ze in Antwerpen ook. Pixmania is idd een stuk goedkoper... maar er moest maar iets schelen met je toestel...
(ben al op zich niet zo tevreden over pixmania, heb een toshiba dvd speler besteld, want die zijn ook nergens te vinden in de winkel, en die is al meer dan 2 weken onderweg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf neig toch steeds meer naar het 37" model.
Alleen die kijkhoek die minder zou zijn.... zoals eerder geopeerd zou dat aan een ander paneel kunnen liggen. Indien dit zo is, heeft dit andere paneel dan ook nog andere "beperkingen" t.o.v zijn kleinere broer, de 32" ?

AANVULLING [nieuwsflits ;) ] "De opvolgers al in aantocht ?"
Het volgende gevonden: Toshiba Regza WL68
LCD Spezialist Toshiba stellt zur IFA gleich 15 neue LCD-Fernsehgeräte vor. Highlight ist die Regza WL68-Serie mit der neuen Bildtechnologie Active Vision M100, drei HDMI-Anschlüssen und Pixel Processing IV. Weiterhin setzt Toshiba einen DVB-T-Empfänger jetzt auch bei Geräten mit kleineren Diagonalen ein.
...op http://www.av-magazin.de/related_News.63+M5a879f3c93e.0.html

Beloofd veel goeds . Duidelijk weer een stap voorwaarts.
Erstmalig in der WL68-Serie kommt die neue Bildtechnologie Active Vision M100 zum Einsatz. [...] Neu in der Regza WL68-Serie ist die Bildverbesserungstechnologie Pixel Processing IV. [...] die neue Version zusätzlich mit „Active Backlight Control“.[...] und ab Oktober lieferbar....
en...
Des Weiteren stellt Toshiba auf der IFA die WL67-Serie mit den zwei Full HD-Modellen 37WL67Z (94cm Bildschirmdiagonale ) und 42WL67Z (107cm Bildschirmdiagonale) vor und erweitert damit das eigene Angebot auf vier LCD-TVs mit 1920 x 1080 Pixeln. Die beiden neuen Full HD-LCD-TVs sollen ab September erhältlich sein.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 18-07-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179100

Hmm. goed nieuws. Dat betekent nog ff wachten en dan of.....

....de 37WL67 aanschaffen met 1:1 pixelmapping of
....toch lekker de 42WL66 aanschaffen voor een mooi prijsje, ik neem aan dat als de nieuwe modellen uitkomen dat de prijzen van de oudere modellen omlaag zullen gaan.

Alhoewel dit met de WL58 niet gebeurd is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

37WL68P / 37WLT68P ( met digitale tuner )
http://www.videoaktiv.de/content/view/574/2/

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 19-07-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben toch wel erg aangesproken door de te verwachten 37WL68P :9~
Lijkt op papier een zeer prettig toestel, zeker als de specs die van de 66 serie overtreffen. Hoop dat ze qua prijs zo rond de huidige modelllen zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-07-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57852

Hi

Heb de 37 WL66P sinds afgelopen zaterdag (15/7) thuis staan. Mooi ding wel. Was origineel qua design meer gecharmeerd van de Samsungs maar na die bij iemand thuis gezien te hebben toch voor de Toshiba gegaan (de kast doet erg plastic en shiny aan bij de samsung).

Wel hoop ik dat we binnenkort eens digitale tv gaan krijgen in de hoop dat dan de erg goed waarneembare ruis uit het tv signaal een beetje weg valt, maar goed hij was ook voornamelijk voor de xbox360 bedoelt.

Er is hier al een aantal keren om optimale instellingen gevraagd maar nog niets op geantwoord. Zijn er al mensen die hier voldoende mee hebben liggen kliederen om wat goede adviezen te kunnen geven?

Zijn er op deze LCD nog verborgen menu's zoals die er zijn op de Samsungs (bijv. om de zapsnelheid aan te passen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

ziet er mooi uit, vooral nu die onderste lijn dunner is. Nu lijkt hij wel erg op de samsung m serie.
Wel jammer dat er zo snel al een opvolger komt nu ik pas geleden de 66 heb gekocht, ze mochten wel wat langer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 181401 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:16:

dank bij voorbaat.
Alternate in Ridderkerk, op zich niet zo heel ver. Hebben ook een online winkel. En zijn nog 1 van de goedkoopste met de 32" ook!

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181401

basset schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:38:
[...]

Alternate in Ridderkerk, op zich niet zo heel ver. Hebben ook een online winkel. En zijn nog 1 van de goedkoopste met de 32" ook!
Bedankt voor de tip, vorige week dinsdag daar besteld, de 48 uurs levering loopt beetje vertraging op denk ik :-) , maar voor die prijs kan ik wel ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

...

AANVULLING [nieuwsflits ;) ] "De opvolgers al in aantocht ?"
Het volgende gevonden: Toshiba Regza WL68
[...]

...op http://www.av-magazin.de/related_News.63+M5a879f3c93e.0.html

Beloofd veel goeds . Duidelijk weer een stap voorwaarts.
[...]

en...
[...]
Is het toegestaan om voor deze nieuwe serie een apart topic aan te maken?

Al gedaan

[ Voor 13% gewijzigd door Yuco op 21-07-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Anoniem: 181401 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor de tip, vorige week dinsdag daar besteld, de 48 uurs levering loopt beetje vertraging op denk ik :-) , maar voor die prijs kan ik wel ff wachten.
Ah... ik was wat laat zie ik :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wbw72 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:41:Heb de 37 WL66P sinds afgelopen zaterdag (15/7) thuis staan. Mooi ding wel.
...ben erg beniewd naar je ervaringen met de kijkhoek die bij dit 37" model minder zou zijn als bij het 32" model.

Zoals ik mijzelf, en anderen, al eerder afvroeg.... zit er, zoals her en der gedacht wordt gezien het verschil in kijkhoek, een ander paneel in de 37" dan in de 32" ? En zoja, zijn er dan nog andere verschillen (nadelen ?).

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-07-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127060

heeft iemand de P versie (zilver) ?

Ik kan em niet in real life vinden. Ik wil graag weten of dit qua kleur in de buurt komt van de Titanium componenten van yamaha. Daar heb ik namelijk een receiver van en een dvd recorder.

op de foto's lijkt het er wel aardig op

een plaatje van de versterker (niet het exacte type maar wel de kleur)
Afbeeldingslocatie: http://www.hifisuppliers.co.uk/images/yamaha/rxv100d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een schopje ter herinnering @wbw72 die vermoedelijk intens zit te genieten van zijn scherm ;)
Anoniem: 57852 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:41:Heb de 37 WL66P sinds afgelopen zaterdag (15/7) thuis staan.
En mijn eerder gestelde brandende vraag daarover aan hem over die kijkhoek:
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:06:
[...]...ben erg beniewd naar je ervaringen met de kijkhoek die bij dit 37" model minder zou zijn als bij het 32" model.

Zoals ik mijzelf, en anderen, al eerder afvroeg.... zit er, zoals her en der gedacht wordt gezien het verschil in kijkhoek, een ander paneel in de 37" dan in de 32" ? En zoja, zijn er dan nog andere verschillen (nadelen ?).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-07-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...en wat gevonden van een gebruiker van kieskeurig.nl. Dit lijkt aan te sluiten bij de eerdere gedachten over mindere kijkhoen en ander scherm bij de 37" variant.
[...]heb daar de 37 inch bekeken die ongeveer dezelfde specs heeft. [...]De specs zijn wel niet hetzelfde hoor, ook ik ben naar de 37 inch gaan kijken en het contrast is (maar) 900/1 ipv 1200/1 voor de 32 inch. Dus blijkbaar zit daar nog een ouder scherm in ?!?
Als je kijkt op de site van Toshiba zelf , dan is daar inderdaad ook een verschil in contrast opbrengst;

- LCD-TV 32 WL 66 P/Z ; Kontrastverhältnis: 1.200:1
- LCD-TV 37 WL 66 P/Z ; Kontrastverhältnis: 1.000:1
[bron: http://www.toshiba.de/consumer/]

Zou dat het verschil o.a. verklaren? En wat zou er nog meer anders ("slechter"?) zij ?....

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 29-07-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183610

Hallo Iedereen.

ik heb een vraagje.

Ik zag dat verscheidene mensen de toshiba bij redcoon in Duitsland hebben besteld.
Hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de verzendkosten naar Nederland.

Of kun je daar als Nederlander niet bij bestellen?

Alvast bedankt.

M.vr.gr.,

Clio16vtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:01:
Even een schopje ter herinnering @wbw72 die vermoedelijk intens zit te genieten van zijn scherm ;)

[...]

En mijn eerder gestelde brandende vraag daarover aan hem over die kijkhoek:

[...]
Hi Lost,

Heb nu zo'n 2 weken ervaring met de tv en ben nog steeds wel tevreden. Je ziet inderdaad dat de waar genomen kleuren veranderen bij een grotere inkijk hoek, maar het is mijn enige LCD tv en heb dus weinig vergelijkings materiaal met de 32" of uberhaupt andere merken. Vanaf mn eettafel (45") vind ik het nog steeds acceptabel genoeg om tv te kunnen kijken (gedurende het eten (30 minuten ofzo);)... voor de xbox360 of dvd zorg ik wel dat ik er recht voor zit... 32" was voor mij geen overweging, gezien de afmeting van de woonkamer.

Waarschijnlijk kun je nog weinig met het antwoord zo, sry :)

@ jjonkie2: De mediamarkt Arena in a'dam heeft juist alleen maar de P varianten hangen, mocht je in de buurt verblijfen. En ik heb een P variant maar vind het erg lastig om die qua kleur te vergelijken met het plaatje. Hij komt in de buurt maar gevoelsmatig zit er meer een 'glans' over die versterker dan over de toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...welkom op GoT.... even een tipje voor de nieuwkomer (zie ook Huisregels).
Er is geen begroeting en dankjes nodig als afsluiting in je post.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 31-07-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57852 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:29:
[...]De mediamarkt Arena in a'dam heeft juist alleen maar de P varianten hangen
...hebben die de diverse afmetingen/types van de Toshiba of slechts 1 model ? Want hier in Alphen aan den Rijn hebben ze niks van Toshiba op dit moment... (en ik wil ze zo graag in den levende lijve zien en vergelijken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:17:
[...]

...hebben die de diverse afmetingen/types van de Toshiba of slechts 1 model ? Want hier in Alphen aan den Rijn hebben ze niks van Toshiba op dit moment... (en ik wil ze zo graag in den levende lijve zien en vergelijken...).
Er hingen meerdere modellen, ben al even niet meer geweest. Ws ga k er van de week weer ff langs (s naast t werk), zal ik ff kijken wat er hangt. Er hingen in elk geval alleen P modellen, geen zwarte en om de 1 of andere reden weigerde het MM personeel om HD content te draaien op de toshiba's (Samsungs 1 meter er naast displayen allemaal HD content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:43

vanDaal

-ismeereentje

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:06:
In een review van What HiFi van deze maand waren ze ook al veel minder enthousiast over het 37" model dan dat ze een maand of twee eerder over het 32" model waren. Ik kan eventueel vanavond het artikel(tje) even hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:43

vanDaal

-ismeereentje

Hier staat de What HiFi review van de 37WL66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179100

vanDaal schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:09:
Hoe zit het dan met de 42"? Heeft deze de betere beeldkwaliteit van de 32" of de mindere kwaliteit van de 37" (incl. kijkhoek problemen)?

Wat ik ook niet begrijp is dat de 42WL66 een resolutie heeft van 1366x768 maar de 42WLG66 (incl digitale tuner) weer een resolutie heeft van 1920x1080 ( en dus 1:1 pixelmapping).

Blijkbaar gebruikt Toshiba een aantal verschillende panelen die nogal wat in kwaliteit verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:41:
...en wat gevonden van een gebruiker van kieskeurig.nl. Dit lijkt aan te sluiten bij de eerdere gedachten over mindere kijkhoen en ander scherm bij de 37" variant.

[...]
Als je kijkt op de site van Toshiba zelf , dan is daar inderdaad ook een verschil in contrast opbrengst;

- LCD-TV 32 WL 66 P/Z ; Kontrastverhältnis: 1.200:1
- LCD-TV 37 WL 66 P/Z ; Kontrastverhältnis: 1.000:1
[bron: http://www.toshiba.de/consumer/]

Zou dat het verschil o.a. verklaren? En wat zou er nog meer anders ("slechter"?) zij ?....
---

Bij een andere grootte van het scherm betekend 1000:1 niet 1000:1... oftewel Als je scherm groter wordt zal bij een vergelijkebaar waargenomen contrast het absolute gemeten contrast toch minder worden. Dit heeft te maken met hoe het meten van het contrast gedefinieerd is... Heb hiero op werk er geen link van maar zal vast iemand wel op google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 01-05 15:29
Ik heb deze review al een tijdje geleden gelezen in de winkel, maar ik vind 't eigenlijk een nogal wazig verhaal.

Ze beginnen door te zeggen dat dit de versie is zonder digitale tuner, dus de beeldkwaliteit van normale TV zal minder zijn, maar desgewenst is een versie met digitale tuner te krijgen. Vervolgens kraken ze het ding enorm af omdat de analoge signalen er niet goed uitzien, maar zodra je digitale of HD signalen er op afspeelt, is het allemaal weer prima.

Wat is dan hun punt, vraag ik me af? Blijkbaar presteert de 37 even goed als de 32, maar omdat dit exemplaar geen digitale tuner heeft trekken ze ineens 2 sterren af. En dat terwijl er gewoon een versie is met digitale tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwiep schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 08:20:
[...]Bij een andere grootte van het scherm betekend 1000:1 niet 1000:1... oftewel Als je scherm groter wordt zal bij een vergelijkebaar waargenomen contrast het absolute gemeten contrast toch minder worden. Dit heeft te maken met hoe het meten van het contrast gedefinieerd is... Heb hiero op werk er geen link van maar zal vast iemand wel op google vinden.
mmm... vandaar uit gezien dus ook dat het nog grotere scherm, de 42 inch, een contrast verhouding van 800:1 heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Anoniem: 26457 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:37:
[...]

mmm... vandaar uit gezien dus ook dat het nog grotere scherm, de 42 inch, een contrast verhouding van 800:1 heeft ?
Yap beamer specificaties zijn hier ook een mooi voorbeeld van :) Daar is het ook zo dat hoe hoger de resolutie des te lager het contrast wordt... Idem trouwens met de helderheid van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwiep schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:18:
[...]

Yap beamer specificaties zijn hier ook een mooi voorbeeld van :) Daar is het ook zo dat hoe hoger de resolutie des te lager het contrast wordt... Idem trouwens met de helderheid van het scherm.
....maar verklaard dat dan dus ook de mindere resultaten in de kijkhoek en de daarmee het mindere gevoel van kwaliteit van het paneel van de 37inch (..en dan dus ook de 42 inch, hoewel ik daar dan (nog) niet mindere verhalen over hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:17
Had eigenlijk nog nooit van deze tv gehoord totdat ik hem gisteren zag staan in het rijtje bij meest populaire televisies op kieskeurig.nl. Natuurlijk gelijk het internet afgezocht naar meer informatie over deze tv. En eigenlijk alleen maar positieve verhalen gezien.

Vandaag even naar de mediamarkt gegaan om te kijken of ze hem daar hadden staan.
Ik had geluk en hij stond er inderdaad. (MM in Leeuwarden). Beeld zag, ondanks dat het werd gedeeld met meerdere tv's goed uit. Thuis sluit ik hem aan op digitale ontvanger dus dat word alleen maar beter.

Geluid klonk goed en menu e.d zag er allemaal zeer netjes uit. Eigenlijk niks negatiefs kunnen ontdekken.
Is dus een serieuze optie om te gaan kopen, maar nu zit ik net weer even op kieskeurig te kijken en kom daar ook de JVC LT-32R70s tegen.

Kan iemand mij vertellen welke tv beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36967

Heb ondertussen de toshiba 37-66P vanaf woensdag in de woonkamer staan en heb geen problemen met de kijkhoek. Kwaliteit met analoge kabel is zeker goed te doen maar een goede DVD of HD signaal via xbox laten zien wat het scherm kan.
Als er nog vragen zijn dan laat maar komen, zal binnenkort foto's posten in het welbekende topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de mazzelende eigenaars van dit scherm.... Hoe zit het met de mogelijkheden om 4:3 uitzendingen beeldvullend te krijgen zonder (al teveel) vervormingen, zoals de bekende dikke koppen of het missen van ondertitels e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:17:
Aan de mazzelende eigenaars van dit scherm.... Hoe zit het met de mogelijkheden om 4:3 uitzendingen beeldvullend te krijgen zonder (al teveel) vervormingen, zoals de bekende dikke koppen of het missen van ondertitels e.d. ?
Er zijn meedere standen beschikbaar. Ik gebruik zelf voor puur 4:3 beeld altijd de SuperLive1 stand. Die rekt de zijkanten meer uit dan het midden. Je krijgt dan wel enigszins bubbelend beeld, maar je focus is altijd zoals het hoort (het midden is bijna vergelijkbaar met 4:3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zneek schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:05:
[...] Ik gebruik zelf voor puur 4:3 beeld altijd de SuperLive1 stand.[knip]
..los van wat je persoonlijk gebruikt, kun je aangeven wat er nog meer aan dit soort mogelijkheden zijn ? Is er ook bijvoorbeeld een 14:9 stand ? Of inzoomen en/of schuiven (naar boven/beneden) ?

Hier nog een review waar de Toshiba het ook (alweer) wint:
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/806/v/7/sp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42679

poes schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:10:
[...]

Hou er rekening mee dat het langer kan duren dan dat jij geduld hebt.

Eerst moet het geld binnen zijn bij Redcoon (3 dagen?) vervolgens moet hij bij RedCoon op voorraad zijn, anders moet hij ergens vandaan komen (Duitsland?) en dan ben je nogafhankelijk van de ritten van de firma de Greef. Bij mij duurde het tien dagen in totaal!

Veel succes met wachten. Streepjes op de muur zetten?
Ik ken het probleem, mijn tv staat al 3 dagen klaar bij de Greef en ik moet nu nog 8 dagen! |:( wachten voordat ze een keer mijn kant opkomen. :( Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90043

kan iemand mij de code voor het servicemenu geven?

Anoniem: 188497

Heeft er iemand de Toshiba incl de digitale tuner??

Is het beeld echt beter of kun je beter een aparte digitale decorder kopen?

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 18:56
Jongens, ik vind het zo moeilijk! Ik ben echt bijna om voor de 32wl66, maar nu las ik dat de resolutie van de 32wl66 maar 1360 bij 768 is. Er zou dus geen 1:1 mogelijk zijn via de tv-out. Dat lijkt me best kut als je HD wil streamen naar je tv'tje, door de downscaling ben je weer een hoop detail kwijt. Nou vroeg ik me af of je dit kunt omzeilen door je resolutie van je tv-out naar 1360 bij 768 te zetten? Of maak ik nu een denkfout? Ik stream veel content via pc naar mijn tv, kan ik dan toch beter voor een andere tv kiezen? Graag jullie mening.

....ga voor de nieuwe serie LCD van Toshiba ;) :P
[LCD] Toshiba Regza WL68P / WLT68P (met digitale tuner)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 07-09-2006 20:12 ]

Jammer dat die nu nog niet leverbaar is, en zal ook wel ver boven mijn budget zitten van 1000euri.

Ik denk wel dat ik de 32inch bestel, maar is het verstandig om hem dan met een digitale decoder te nemen, en hoe zit dat dan bijvoorbeeld met digitale tv van multikabel met zo'n 'smartcard' kan je die ergens in je tv doen of is dat niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Een vraagje over Toshiba zelf: Hoeveel jaar garantie krijg je bij hun (fabrieksgarantie) als ik de Toshiba WL 32 66Z koop? Ben namelijk van plan om hem op internet te kopen aangezien die daar goedkoper is maar daar krijg je (alleen) fabrieksgarantie en bij zo'n grote aankoop wil ik wel even weten of het goed zit hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

De sharp waar ze het in deze review over hebben, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-04 23:13
Hallo, mijn pa heeft net de 42 WLG 66 P gekocht bij plasmalcd.nl voor een bedrag van 2479€. Niet gek naar mijn idee voor een 107cm Full HD panel TV met 2 HDMI aansluitingen + Digitale Tuner (welke overigens niet gebruikt gaat worden). Heeft hier iemand precies dezelfde TV?
Trouwens de P staat niet altijd voor de platinum kleur gek genoeg, deze versie is enkel zwart. De 42 WL 66 Z is zwart + heeft GEEN digitale tuner + is NIET full HD (1366x768) + lager contrast.
Deze (de P versie, Full HD) hangt voor de geinteresseerde mens trouwens ook bij MM Breda (als staat daar op het kaartje Z i.p.v P)

Nu mijn vraag aan een bezitter van dit scherm: Loopt hier een Media Center PCtje via DVI of Analoog een beetje prima op. Ik wil dit graag weten in verband met het nogal scharige aanbod van HD materiaal in NL (en trouwens in heel Europa), ik wil dan ook via deze Media PC graag full HD content 1920x1080(i)of(p) op het scherm gaan toveren. Gaat dit allemaal prima of zijn er problemen met bv volledig weergeven 1:1 etc? Later is het de bedoeling dat die MCPC via een Yamaha 2600 AV Receiver gaat lopen of een nog uit te komen model van Denon (welke dan natuurlijk de nieuwe dobly en DTS ondersteunen). Dan zal enkel van de AV-Receiver 1 HDMI kabel naar de TV lopen. Ook is het de bedoeling dat er spoedig een full hd Satelliet receiver op wordt aangesloten en natuurlijk in de nabije toekomst een HD-DVD en/of Blueray Speler.

[ Voor 3% gewijzigd door tim_heijt op 09-09-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
tim_heijt schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 15:27:
Hallo, mijn pa heeft net de 42 WLG 66 P gekocht bij plasmalcd.nl voor een bedrag van 2479€. Niet gek naar mijn idee voor een 107cm Full HD panel TV met 2 HDMI aansluitingen + Digitale Tuner (welke overigens niet gebruikt gaat worden). Heeft hier iemand precies dezelfde TV?
Trouwens de P staat niet altijd voor de platinum kleur gek genoeg, deze versie is enkel zwart. De 42 WL 66 Z is zwart + heeft GEEN digitale tuner + is NIET full HD (1366x768) + lager contrast.
Deze (de P versie, Full HD) hangt voor de geinteresseerde mens trouwens ook bij MM Breda (als staat daar op het kaartje Z i.p.v P)

Nu mijn vraag aan een bezitter van dit scherm: Loopt hier een Media Center PCtje via DVI of Analoog een beetje prima op. Ik wil dit graag weten in verband met het nogal scharige aanbod van HD materiaal in NL (en trouwens in heel Europa), ik wil dan ook via deze Media PC graag full HD content 1920x1080(i)of(p) op het scherm gaan toveren. Gaat dit allemaal prima of zijn er problemen met bv volledig weergeven 1:1 etc? Later is het de bedoeling dat die MCPC via een Yamaha 2600 AV Receiver gaat lopen of een nog uit te komen model van Denon (welke dan natuurlijk de nieuwe dobly en DTS ondersteunen). Dan zal enkel van de AV-Receiver 1 HDMI kabel naar de TV lopen. Ook is het de bedoeling dat er spoedig een full hd Satelliet receiver op wordt aangesloten en natuurlijk in de nabije toekomst een HD-DVD en/of Blueray Speler.
Staat er niet in de handleiding welke resolutie de pc ingang aankan? Bij mijn weten hebben alle 1080P panels nl geen ondersteuning met de volle resolutie over de pc ingang, en bij sommige is het wel werkend te krijgen maar niet optimaal.

Via de HDMI ingangen zou het volgens mij zowiezo moeten lukken, of het echter met een videokaart die een HDMI uitgang heeft of dvi -> hdmi gaat aan te sluiten is weet ik zeker maar dat zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn, maar waarschijnlijk heb je dan een 1080i signaal dat niet fijn schijnt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:56

sanook

_/-\o_

Bij Alternate de Toshiba 32 WL 66 Z in de aanbieding voor € 899,- :

http://www.alternate.nl/h...?artno=el6o07&baseId=1434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
hvangent schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:47:
Bij Alternate de Toshiba 32 WL 66 Z in de aanbieding voor € 899,- :

http://www.alternate.nl/h...?artno=el6o07&baseId=1434
Daar heb ik m vanmiddag besteld. Helaas rekenen ze wel 50 euro verzendkosten, de apen! Naja, niks aan te doen. Nog een paar daagjes wachten, en dan kan ik eindelijk in HD xboxen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Laatst online: 29-04 15:02
Hoe kijken jullie dan een HD filmpje op je TV vanaf je PC? Ik heb namelijk maar 1 DVI uitgang in mijn grafische kaart (6800GT) en daar zit mijn monitor in. En je moet een DVI-HDMI kabel in je TV steken om het ideale TV beeld te realiseren of kan ik ook met normale TV out een 720p filmpje bekijken? En om nou telkens de kabels te gaan verwisselen lijkt me niet echt gemakkelijk... 8)7

Heb er niet al teveel verstand van dus zou graag wat hulp/info kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

recca schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:57:
Een vraagje over Toshiba zelf: Hoeveel jaar garantie krijg je bij hun (fabrieksgarantie) als ik de Toshiba WL 32 66Z koop? Ben namelijk van plan om hem op internet te kopen aangezien die daar goedkoper is maar daar krijg je (alleen) fabrieksgarantie en bij zo'n grote aankoop wil ik wel even weten of het goed zit hehe
2 jaar st.

Heb zelf de tv net binnen... ben er erg blij mee!
Op verzoek kan ik wel wat foto's maken.. 360 en pc moeten nog aangesloten worden :)

Via redcoon na 9 dagen binnen!

Recca, 720p via tulp is niet mogelijk dus .. Nee je moet een vga kabel hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door lawaai op 22-09-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190275

Hallo allen,

Ben nu al een tijdje aan het dubben om de 32wl66z te kopen, heb deze hele topic al doorlezen. Alle opmerkingen van kieskeurig ken ik zowat uit mijn hoofd en de vele recensies heb ik gelezen (zelfs de Duitse)!! Ik kom maar weinig negatievie info tegen als het om deze Toshiba gaat en als er dan iets negatiefs genoemd gaat het vaak over de sobere vormgeving.

Nu ben ik dus na het vele lezen op pad gegaan om hem te gaan bekijken in levende lijven. Mijn tocht eindigde in de nieuwe Saturn winkel in Rotterdam (Zuidplein) waar de 32wl66z live te bewonderen was. Deze ervaring stelde mij ietswat teleur, aangzien ik na alle lovende kritieken over het beeld van deze Toshiba een uitstekend plaatje had verwacht. Op alle LCD's op de showvloer werdt een HD kanaal weergegeven en tot mijn verbazing zag ik erg veel ruis op het beeld van de 32wl66z. Na enig aanpassing van de instellingen werd het iets beter maar nog steeds niet goed genoeg. Nu weet ik dat er op zo'n showvloer heel veel aftakkingen zijn, maar de LCD's (Philips, JVC en Sharp) die er direct naast stonden vertoonde allen superscherp beeld. Nu vraag ik me dus echt af of ik tot aanschaf over moet gaan.

Mijn doeleinden voor de LCD zijn het bekijken van televisie, DVD's en (niet onbelangrijk) het gamen met mijn Xbox 360. Nu wil ik dus vragen of er mensen zijn die in het bezit zijn van de 32wl66z en wat hun ervaringen zijn qua beeld in combinatie met televisie, DVD en vooral 360?

Ben erg benieuwd naar jullie opmerkingen en reacties :)

Bedankt,
daChow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190275 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:06:
Hallo allen,

Ben nu al een tijdje aan het dubben om de 32wl66z te kopen, heb deze hele topic al doorlezen. Alle opmerkingen van kieskeurig ken ik zowat uit mijn hoofd en de vele recensies heb ik gelezen (zelfs de Duitse)!! Ik kom maar weinig negatievie info tegen als het om deze Toshiba gaat en als er dan iets negatiefs genoemd gaat het vaak over de sobere vormgeving.

Ben erg benieuwd naar jullie opmerkingen en reacties :)

Bedankt,
daChow
Ga eens kijken naar de nieuwe Philips 32PF5331...
ik heb hem besteld, maar zat ook te twijfelen tussen de Toshiba en de Philips..

Kijk anders eens hier Philips 32PF5331 Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reply hid...! Jij hebt dus de 32PF5331 gekocht of niet? Zoja wat zijn je ervaringen met deze Philips en wint deze het van de Toshiba?? Qua prijs ligt de Philips ook helemaal goed, wil zelf niet over de 900 a 1000 euro gaan.

De mediamarkt hier in Alphen a/d Rijn presteerd het om de 37WL66Z voor 2269.- in de schappen te zetten 8)7 terwijl het ding op kieskeurig tussen de 1178.- en de 1700.- euro zweeft.
Ronduit een overdreven hoge prijs imho, zelfs voor een niet-internet shop, en zeker voor de MediaMarkt. Zelfs Stassen zit "slechts" rond de 1350.-...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 23-09-2006 09:16 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
  • Laatst online: 08-04 22:24
Ik heb sinds kort ook een toshiba wl66 gekocht.Zeer tevreden over tot dat ik botste op een probleem.Mijn component ingang van mijn tv blijkt nt te werken.Heb nl mijn xbox360 erop aangesloten maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld. Nog iemand hier problemen mee of is mijn tv nu stuk.Zou het ook aan de kabel kunne liggen van men xbox360 al werkt de scart wel. Dus daar heb ik mijn twijvels over.Alle info is welkom.Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
Niemand die mij kan helpen met dit probleem.Vind het nl vervelend te denken dat er iets scheelt met men scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyrus26 schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:00:
Ik heb sinds kort ook een toshiba wl66 gekocht.Zeer tevreden over tot dat ik botste op een probleem.Mijn component ingang van mijn tv blijkt nt te werken.Heb nl mijn xbox360 erop aangesloten maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld. Nog iemand hier problemen mee of is mijn tv nu stuk.Zou het ook aan de kabel kunne liggen van men xbox360 al werkt de scart wel. Dus daar heb ik mijn twijvels over.Alle info is welkom.Thanx
Hmm klinkt vreemd! Helaas kan ik je niet helpen want heb geen Toshiba maar zit erover te denken om hem (voor mijn Xbox360) te kopen. Maar, dan wil ik uiteraard wel een componenten ingang die werkt! Als je meer weet dan lees ik het hier wel op het forum! Lijkt mij overigens dat hij gewoon kapot is! Wat is naast die componenten ingang jou ervaring met de Toshiba, is het goed waar voor je geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Bij mij werkt mijn 360 prima op de component. Heb je de schakelaar op hdtv gezet? Dit moet je daarna ook nog eens in de console settings aanzetten. Dan werkt het bij mij prima.

Mijn algemene ervaring met de Toshiba is zeer goed! Ik heb hem nu pas 5 dagen, maar er al heel veel plezier mee gehad. Mij lukt het gewoon om hem voor de pc te gebruiken met DVI naar HDMI via een nvidia graka. Hiermee is de desktop zeer scherp op 1280*720. Ik snap de problemen van de meeste gebruikers dan ook niet echt. Ik had het direct voor elkaar zonder ingewikkelde shite zoals powerstrip oid. Voor films gebruik ik overlay dus meestal staat de resolutie gewoon op die van mijn laptop, te weten 1440*900. Door de overlay wordt dit geschaald naar de resolutie van de tosh, waar mogelijk kan dit dus gewoon 1:1 zijn. Helaas is dit voor films nooit het geval, en op- downgeschaald moet er nou eenmaal bijna altijd. HDTV via de pc is werkelijk waar een plaatje, en zeker te vergelijken met bravia's en mijns inziens verreweg beter dan samsungs. LG vind ik vaak wat koeltjes in vergelijking met de mijne. Ik kan natuurlijk niet beslissen wat een ander moet kopen, maar deze toshiba is zeker een aanrader! Ik snap niet dat ze hem voor deze prijs kunnen leveren inc. Faroudja DCDi. Ook dvd's roeleren de pan uit ;) !

Analoge tv is redelijk, maar het wordt hier verdeeld over 7 tv's (studentenhuis) dus dat is niet gek. Waarschijnlijk binnenkort naar digitaal toe, dan wordt het zeker beter. (misschien raar, maar ik kijk zelden tv, dus dit geeft me weinig.)

ps. kicken binnen 24 wordt niet echt op prijs gesteld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eqjim schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:17:
Bij mij werkt mijn 360 prima op de component. Heb je de schakelaar op hdtv gezet? Dit moet je daarna ook nog eens in de console settings aanzetten. Dan werkt het bij mij prima.

Mijn algemene ervaring met de Toshiba is zeer goed! Ik heb hem nu pas 5 dagen, maar er al heel veel plezier mee gehad.
Tof om te horen dat je hem in combinatie met je Xbox360 gebruikt! Hoe zijn de graphics van de 360 op de Toshiba, zijn ze helder? Misschien een beetje teveel gevraagd misschien, maar ben je eventueel in staat om een paar foto's te maken van je Xbox360 op je Toshiba en deze hier te posten? Ben namelijk super benieuwd hoe dat eruit ziet :*)

Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
De graphics zijn zeer helder en zeer scherp. Ik zou niet weten wat er nog scherper of helderder aan kan binnen de prijsklasse 800-2000 euro. Natuurlijk moet je wel een metertje of wat afstand nemen, niet voor de scherpte, maar anders is het scherm gewoon te groot en dat is vermoeiend voor je nek en overall vervelend IMO. Niet iedereen heeft hier last van, een vriend zit met doa4 gewoon vol voor de buis, vindt ie lekker counteren, de aap!

Ik heb zelf geen camera, maar ik zal vanavond kijken of ik wat foto's kan maken met de cam van een huisgenoot. Mocht dit niet lukken, laat je dan niet tegenhouden, je zult zeker niet teleurgesteld zijn om de tosh icm met een 360! Dat kan zelfs ik je wel garanderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eqjim schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:41:Niet iedereen heeft hier last van, een vriend zit met doa4 gewoon vol voor de buis, vindt ie lekker counteren, de aap!
LOL.... _/-\o_

Tof...zou erg gaaf zijn als je wat pics kon maken, je weet hoe het gaat he hoe meer info en pics hoe beter!! Ik kan niet wachten om Dead Rising op een HDtv te spelen :9..... hoop dus nog een paar pics van je te zien, zo niet no hard feelings!

Thanks for je reactie...! Misschien moeten we maar eens online gamen Gamertag -->> dachow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
Ik weet dat ook wel maar als ik men component kabel van men xbox360 op hd zet krijg ik nog geen beeld.Je moet toch beeld krijgen alvorens je op je xbox360 het ook nog eens op hd kan zetten of ben ik hier verkeerd.Ik gebruik nu scart.Voor de rest geen klagen heb men pc op de vga input van men scherm geplaatst niks anders dan lof over het scherm.Wil daar wel eens een filmpje van maken.mvg roan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrus26
Zou het kunne dat men kabel stuk is of men xbox360 want op scart krijg ik wel beeld maar hij blijft ook op 1080 interlaced staan.Heb er eigenlijk nt veel verstand van maar als ik hem hd aansluit via component op men tv krijg ik geen beeld.Iemand die mij kan helpen want ik snap er de balle van.Heb alles al geprobeerd maar niks werkt,ben teneinde raad.Iets moet stuk zijn maar wat.Of wel men xbox ofwel men tv.mvg roan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190275 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:42:
Bedankt voor je snelle reply hid...! Jij hebt dus de 32PF5331 gekocht of niet? Zoja wat zijn je ervaringen met deze Philips en wint deze het van de Toshiba?? Qua prijs ligt de Philips ook helemaal goed, wil zelf niet over de 900 a 1000 euro gaan.
Ik heb hem inderdaad bij een Philips groothandel besteld met mijn bedrijf.. hij komt volgende week bij hun binnen... ik zal mijn review zsm plaatsen met foto's...

Ik heb ECHT lang zitten twijfelen, maar het nieuwe Philips scherm spreekt mij toch echt wel aan (qua design).

• cyrus26
Ik heb eindelijk gevonden wat de fout was dat ik geen beeld kreeg met men hdtv kabel van men xbox360.This nu opgelost en waauw wat een strak beeld.Voor de mensen die het graag willen,kan ik dit weekend wel wat foto's nemen of een filmpke maken this maar wat je verkiest.mvg roan. ps ik heb een toshiba wl66z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 17:54
Gebruikt iemand de 32WL66 met een Xbox 360 aangesloten via de VGA kabel? Aangezien de 1360x768 optie van de 360 waarschijnlijk niet werkt op dit scherm vraag ik me af welke resoluties er wel werken en er goed uitzien, ook voor DVD weergave via de 360?

Dit is echt de enige reden waarom ik nog twijfel (component ingang is al bezet). MediaMarkt Middelburg heeft twee pallets vol staan met deze schermen voor €966,- :9 (per scherm, niet voor beide pallets natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 12:10
€966,-??? Voor de Toshiba 32WL66? Ik was er gisteravond en zag de Z-versie staan voor €1049,-

edit: net nog even gebeld en de voorraad was 15 stuks van de 66Z á €1049,- dus hoe je er bij komt....?

[ Voor 36% gewijzigd door mazzle op 29-09-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyrus26 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 19:31:
Ik heb eindelijk gevonden wat de fout was dat ik geen beeld kreeg met men hdtv kabel van men xbox360.This nu opgelost en waauw wat een strak beeld.Voor de mensen die het graag willen,kan ik dit weekend wel wat foto's nemen of een filmpke maken this maar wat je verkiest.mvg roan. ps ik heb een toshiba wl66z
Zou super tof zijn als je wat pics en movies zou kunnen maken van je WL66Z i.c.m. je 360!! ;)
Ben benieuwd thanks...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
mazzle schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:25:
€966,-??? Voor de Toshiba 32WL66? Ik was er gisteravond en zag de Z-versie staan voor €1049,-

edit: net nog even gebeld en de voorraad was 15 stuks van de 66Z á €1049,- dus hoe je er bij komt....?
Afgelopen woensdag in ieder geval nog wel. Het demo model aan de wand staat hoger geprijsd maar in die gangen die ze gemaakt hebben van dozen stond de prijs van €966,-
Dit was vorige week een actie van het 1 jarig bestaan van MediaMarkt Middelburg.
Het lijkt me sterk dat je 'm met een beetje lullen niet meer voor die prijs mee kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
Ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van de WL66P. Eerste indruk is goed. Ik kijk nog analoog TV en het beeld valt me niet tegen. Ik moet me nog verdiepen in het instellen van kleur etc. dus daar is nog wel wat mee te winnen.

Een vraag voor diegenen die dit toestel al langer bezitten. Is het mogelijk om in te stellen dat 4:3 uitzendingen altijd in de Superlive1 stand worden weergegeven? De Toshiba switch telkens naar 4:3 met zwarte balken links en rechts en ik moet dan handmatig het gewenste formaat weer kiezen. Breedbeelduitzendingen herkent ie ook en daar past ie de weergave aan naar Cinema.

Ik had hiervoor een Sony CRT die die 'onthield' wat je voorkeur was voor 4:3 uitzendingen en alle zenders met dit formaat volgens die voorkeur weergaf. Kan dit ook met de Toshiba of blijf ik me een ongeluk drukken op de afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Laatst online: 01-05 15:29
mazzle schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:13:
Ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van de WL66P. Eerste indruk is goed. Ik kijk nog analoog TV en het beeld valt me niet tegen. Ik moet me nog verdiepen in het instellen van kleur etc. dus daar is nog wel wat mee te winnen.

Een vraag voor diegenen die dit toestel al langer bezitten. Is het mogelijk om in te stellen dat 4:3 uitzendingen altijd in de Superlive1 stand worden weergegeven? De Toshiba switch telkens naar 4:3 met zwarte balken links en rechts en ik moet dan handmatig het gewenste formaat weer kiezen. Breedbeelduitzendingen herkent ie ook en daar past ie de weergave aan naar Cinema.

Ik had hiervoor een Sony CRT die die 'onthield' wat je voorkeur was voor 4:3 uitzendingen en alle zenders met dit formaat volgens die voorkeur weergaf. Kan dit ook met de Toshiba of blijf ik me een ongeluk drukken op de afstandbediening?
Als je in het Function menu de optie Auto Format op Off zet, dan blijft ie staan op het formaat dat je standaard gekozen hebt (Super Live 1 in dit geval). Dit betekent echter ook dat breedbeeld uitzendingen niet automatisch in Cinema mode worden getoond, dus dan zul je alsnog handmatig moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
mazzle schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:13:
Ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van de WL66P.
Heb je 'm nog voor 966 mee mogen nemen of heb je 'm ergens anders voor een nog betere prijs gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
Benn0 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:52:
[...]

Heb je 'm nog voor 966 mee mogen nemen of heb je 'm ergens anders voor een nog betere prijs gevonden?
Ben niet meer in M'burg geweest maar heb 'm bij Alternate gehaald. €949 was ie daar.

Jammer dat je de 4:3 uitzendingen handmatig moet oprekken. Autoformat uitzetten zou denk ik niet veel uitmaken. Hier is wel mee te leven, er is toch steeds meer in breedbeeld te zien.

Volgende stap voor mij is het spelen met de kleuren en contrasten etc en opkrikken van mijn analoge signaal met een versterker en beter materiaal. Ook eens kijken wat er aan digitale tv te krijgen is want dat lijkt me wel wat nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
mazzle schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:22:
[...]

Ben niet meer in M'burg geweest maar heb 'm bij Alternate gehaald. €949 was ie daar.

Jammer dat je de 4:3 uitzendingen handmatig moet oprekken. Autoformat uitzetten zou denk ik niet veel uitmaken. Hier is wel mee te leven, er is toch steeds meer in breedbeeld te zien.

Volgende stap voor mij is het spelen met de kleuren en contrasten etc en opkrikken van mijn analoge signaal met een versterker en beter materiaal. Ook eens kijken wat er aan digitale tv te krijgen is want dat lijkt me wel wat nu :)
899 mediamarkt alexandrium :) Gister wezen kijken. Stond er nog maar 1, maar volgens hun nog wel te bestellen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik denk dat de prijs in Middelburg ook wel weer gaat zakken, er staan er nog zo veel en het is natuurlijk een vrij oud model.
Er stonden overigens woensdag twee Sony 32V2000's (demo modellen volgens mij) voor een redelijke prijs: ongeveer €1530. Dan krijg je van Sony ook nog eens €100 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benn0 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 08:45:[...]en het is natuurlijk een vrij oud model.
...mwoh, dat valt wel mee hoor. Is er gewoon 1 van de vorige lichting, en is daarmee slechts een half jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

ik zoek een leuk betaalbaar (<€1000) schermpje om (hd) dvdtjes op te kijken en te hd gamen (x360 & ps3).

is de 32wl66z nog steeds een goede keus of zijn er inmiddels betere toestellen op de markt in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Als je HD materiaal wilt gaan bekijken zou ik even doorsparen voor een Full HD scherm (1920x1080).
Sharp en Toshiba komen met 37" modellen die waarschijnlijk binnen een paar maanden voor rond de €1500 te koop zullen zijn. Sony heeft twee 40" modellen (X2000 en W2000) en Samsung een mooie 40" (F71) maar die zijn nu nog twee tot drie maal je budget :|

De 32WL66 blijft echter een prachtig scherm als je met het ontbreken van de 1:1 pixelmapping op de VGA poort kunt leven. De 360 kan DVD's upscalen (en binnenkort HD-DVD) tot 1360x768 maar alleen via de VGA uitgang, dat loop je dus mis bij dit scherm. Als je 1080i gebruikt over component is er verder niets aan de hand natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

PeterPan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:21:
Als je HD materiaal wilt gaan bekijken zou ik even doorsparen voor een Full HD scherm (1920x1080).
Sharp en Toshiba komen met 37" modellen die waarschijnlijk binnen een paar maanden voor rond de €1500 te koop zullen zijn. Sony heeft twee 40" modellen (X2000 en W2000) en Samsung een mooie 40" (F71) maar die zijn nu nog twee tot drie maal je budget :|

De 32WL66 blijft echter een prachtig scherm als je met het ontbreken van de 1:1 pixelmapping op de VGA poort kunt leven. De 360 kan DVD's upscalen (en binnenkort HD-DVD) tot 1360x768 maar alleen via de VGA uitgang, dat loop je dus mis bij dit scherm. Als je 1080i gebruikt over component is er verder niets aan de hand natuurlijk.
bedankt voor je reactie peterpan
ik kiesvoor een budget scherm omdat ik er vanuit ga dat ik binnen 2 jaar een nieuw (sed/laser) scherm koop
ik was van plan mijn x360 via component aan te sluiten maar ik begrijp dat vga meer en betere mogelijkheden biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ja, maar dus niet met de 32WL66. Het voordeel van aansluiten via VGA is dat je echt 1:1 kunt weergeven. Alle scaling voor games, DVD binnenkort HD-DVD zal in de 360 gebeuren en het scherm geeft het dan zonder verdere processing weer.
Als je via component aansluit (720p of 1080i) krijg je altijd 2x scaling. 1x in de 360 en daarna nog een keer in het scherm om van 720p/1080i naar 1366x768 te scalen.

Het is wel zo dat veel mensen de kleuren via VGA nogal flets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 16:33
hmm even wat onduidelijkheden voor mij;

- de 37" FullHD schermen van Toshiba ondersteunen geen 1080p maar alleen 1080i?
- de 37" FullHD schermen van Toshiba ondersteunen geen FullHD via VGA? alleen 720p?

hebben deze schermen overigens ook een audio out?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Wel 1080p via HDMI. Component is beperkt tot 1080i. Via VGA ook geen 720p, alleen maar wat zinloze PC resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PeterPan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:21:
Wel 1080p via HDMI. Component is beperkt tot 1080i. Via VGA ook geen 720p, alleen maar wat zinloze PC resoluties.
OMG, dus met andere woorden een leuke tv maar vanwege ingang beperkingen completely useless |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Er zijn op de Samsung F71 na überhaubt nog geen schermen die op alle ingangen 1080p aankunnen.
De meeste hebben alleen 1080p via HDMI, 1080i via component en wat standaard PC resoluties via VGA. Alleen de nieuwe 50" 1080p plasma van Pioneer komt er bij in de buurt.

Ik heb het vermoeden dat de specs van de Samsung in overleg met Microsoft zijn gemaakt om de HD-DVD drive voor de Xbox 360 te kunnen promoten.

[ Voor 21% gewijzigd door PeterPan op 27-10-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PeterPan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:50:
Er zijn op de Samsung F71 na überhaubt nog geen schermen die op alle ingangen 1080p aankunnen.
De meeste hebben alleen 1080p via HDMI, 1080i via component en wat standaard PC resoluties via VGA. Alleen de nieuwe 50" 1080p plasma van Pioneer komt er bij in de buurt.

Ik heb het vermoeden dat de specs van de Samsung in overleg met Microsoft zijn gemaakt om de HD-DVD drive voor de Xbox 360 te kunnen promoten.
maar wat heb je in godsnaam aan die vga resoluties van 1024x768 ofzo op een 37" of groter scherm ...

snap niet wat hier nu moeilijk aan is om dat ook op 1920x1080 te laten werken maar goed

wacht maar weer een jaartje dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:56

sanook

_/-\o_

Bij MediaMarkt (Rotterdam) nu een Toshiba 42 WL58p in de aanbieding voor € 1499,-. Is dit een goede aanbieding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

Ik heb nu al een kleine 3 maanden dit scherm ,niets dan lof over! maar sinds enkele weken heb ik bij 360 games toch wel last van ghosting en tearing. Het zijn voornamelijk de kleuren rood en zwart die een waas op het scherm achterlaten. Hebben meer mensen dit? Ligt het aan mn tv? de Instellingen? Ik game op de 360 met een Monster Component cable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:06
Anoniem: 178267 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:11:
Ik heb nu al een kleine 3 maanden dit scherm ,niets dan lof over! maar sinds enkele weken heb ik bij 360 games toch wel last van ghosting en tearing. Het zijn voornamelijk de kleuren rood en zwart die een waas op het scherm achterlaten. Hebben meer mensen dit? Ligt het aan mn tv? de Instellingen? Ik game op de 360 met een Monster Component cable...
ugh, heb je ghosting met nieuwere games? (of zomaar opeens ook met oudere games)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

Bijvoorbeeld bij PES6 heb ik er last van, maar soms ook niet... bij PES 5 was dit niet het geval... Het kan natuurlijk ook aan het spel liggen, maar heb er verder nog niemand over horen klagen.

Heb al een beetje zitten kloten met de 3d color settings en dat helpt aardig... Laat hem binnenkort maar eens calibreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 09:11
Ik heb nu een week de 47WLG66 staan, ik ben er echt heel blij mee.
Voor TV kan ik zeker de HD Decoder van Samsung aanraden (200 euro bij Dixons). HD TV is helemaal fenomenaal. Helaas heb ik nog geen component (HD)DVD speler, via RGB komt er iig wel een prachtig strak beeld uit.
Van de bekende LCD gebreken valt mij alleen op dat het contrast wat minder is als je kijkhoek groot is. Voor de rest heb ik nog geen ghosting oid gezien en detail en kleuren zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Laatst online: 22-03 12:23
Waarom heeft iedereen het bij de 32wl66z elke keer over een prijs van 949 of hoger, zie hem bij vele winkels op internet voor ronde de 749 staan.

Of is deze prijs pas sinds enkele dagen ineens een stuk gezakt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Diego27 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:55:
Waarom heeft iedereen het bij de 32wl66z elke keer over een prijs van 949 of hoger, zie hem bij vele winkels op internet voor ronde de 749 staan.

Of is deze prijs pas sinds enkele dagen ineens een stuk gezakt ? :P
Kijk eens naar de datum boven de berichten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik had em toen ook voor € 999 gehaald bij de MM, bij online shops was ie inderdaad 949 in oktober.

We zijn nu toch wel 5-6 maanden verder :+ heb er totaal geen moeite mee dat ie 200 minder kost nu. De wereld staat niet stil (dat weet je ook van te voren als je zo'n scherm koopt), zal er niet van opkijken wanneer de degelijke 40" TruHD schermen aan het eind van het jaar nog maar € 1250 kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 05-04-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 11:06
Tja ik zit ondertussen ook met een oud model de 32wl66, ik zou graag een nieuwer model kopen maar hoe geraak je van je oude scherm af. Ik krijg er vast geen drol meer voor als ik hem verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Niet tevreden met je 32"? ik zie geen reden om de mijne weg te doen, misschien over een jaar of 2-3 als 1080p min of meer standaard is (of misschien wel helemaal niet) wil ik wel naar een groter scherm, maar voor nu ben ik er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 11:06
Terryb47 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:12:
Niet tevreden met je 32"? ik zie geen reden om de mijne weg te doen, misschien over een jaar of 2-3 als 1080p min of meer standaard is (of misschien wel helemaal niet) wil ik wel naar een groter scherm, maar voor nu ben ik er zeer tevreden mee.
Het is niet dat ik niet tevreden ben maar heb wel spijt dat ik ook niet voor een groter scherm ben gegaan. Een film kijken op een 42inch scherm bij vrienden is toch een wat andere belevenis als een film kijken op mijn eigen schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163174

Ik ben me aan het oriënteren op HDTV's, voornamelijk (of eigenlijk alleen) voor m'n x360. Nou zag ik bij de MediaMarkt in Ede de toshiba 32WL66 voor 499,-. Prima prijsje lijkt me als ik het zo bekijk, maar nou vraag ik me af of het nog de moeite waard is aangezien het een oud model is. Mijn streven is om een HDTV van ronde 500€ te kopen. Dit lijkt me tot nu toe de beste optie, zijn er mensen die het met me oneens zijn?

edit: ook rondgekeken naar de philips 26pfl3312, tot nu toe goeie reviews gezien. Is ook een nieuwer model , maar wel 66cm ipv 82 cm. Ook 499,-. Kan iemand mij helpen in m'n keuze?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 163174 op 28-09-2007 09:16 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste