[LCD] Nieuwe Toshiba WL 66P schermen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Poes & Youpmelone: hoever zitten jullie van je 32" af?

Mijn kijkafstand is ong. 4m en wil zelf de 37", maar mijn lieftallige 'ahum' wederhelft vindt de 32 groot genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:24
Ik moet eerlijk zeggen dat de 32" al best groot is.

Mijn afstand is tussen 2.50 en 3m

Zit nu ek-finale te kijken en het beeld is oké. Geen schaduwballen o.i.d.

Ik ben wel al een tijdje bezig om de tv perfect af te stellen.
Vooral met de Xbox is het beeld zooooo mooi!

Overigens is de prijs bij Redcoon weer omhoog gegaan, maar ze zijn nog altijd de voordeligste.
Bij Redcoon Duitsland zat hij van de week onder de €1000,--

Veel succes met je keuze, enne Redcoon=oké! Hou rekening met een levertijd van 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59
Redcoon.DE is 100 euro goedkoper met de wl66p. is het niet gewoon mogelijk om em daar te bestellen ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat vraag ik me ook af, zou wel mooi zijn.
Overigens zie ik op veel duitse sites hem voor 950euro. Als ik hem bijv daar bestel hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Uiteindelijk komt mijn toestel ook uit Duitsland........

Ga maar eens naar Toshiba.nl en kies dan voor home-cinama oid. Dan word je direct doorgelinkt naar de Duitse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59
maar de duitse redcoon is 100 euro goedkoper ten opzichte van redcoon in nederland.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Daar kom je maar op één manier achter.....ik denk dat ze je zullen verwijzen naar redcoon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

jos707 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:52:
[...]

Kan je even vertellen wat er dan zoal mis was met de beeldkwaliteit ? En wat was de bron van het beeld, DVD of gewoon tv-kabel ?
Ik heb ook niks anders dan goede dingen gehoord over deze LCD en verbaas mij dan ook dat beeld zo slecht was.
Nou er is natuurlijk niks "mis" met het beeld maar bij de mediamarkt kreeg ik de kans om hem te vergelijken met zijn directe "32" concurrenten. De JVC 32x70 leek een stuk scherper te zijn en de Sony 32v2000, de panasonic 32lx60 en de JVC gaven een voller kleurbeeld dan dat de Toshiba deed. Ik mocht met de afstandsbediening even aanklooien maar ik kreeg het "zo ff snel" niet zo als die andere drie. (De Sony geeft echt verbluffend de kleur rood weer, net zoals Sony zelf beweerd trouwens)

Het vergelijkbeeld was de analoge kabel welke bij MM zelf draaide (ik weet dit is niet de beste bron) Ook had ik even gevraagd om een dvd op te zetten (via HDMI) dit zag er niet verkeerd uit maar ik had liever even een film gezien waarbij veel kleur en beweging zichtbaar was.

Ik denk dat je voor het bedrag van € 1050,- niet een betere lcd tv kan kopen maar ik wil graag het beste, ik verwachte ook het beste van de Toshiba en dat is me niet gegeven. Mijn verwachtingen waren te hoog denk ik. Het is eigenlijk ook heel moeilijk om te zeggenwat ik eigenlijk had verwacht.

Zoals ik al had gepost: Als je eenmaal een lcd thuis aan de muur habt hangen dan kán je hem ook niet meer vergelijken met anderen. Dus dan is het beeld gewoon goed, maar ik ben er zoeentje die dan weet dat ik een betere "32" had kunnen kopen (€1000 + geef ik maar zelden uit), en dat gevoel kan ik niet echt goed hebben.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 37" variant van deze tv heeft ook een erg aantrekkelijke prijs en zie dat ie bijna net zo duur is als de 32" samsung tv.

ik zag dat de samsung 5000:1 contrast heeft en de toshiba 1200:1.

heeft de samsung echt 5000:1 ? of heeft dat te maken met de automatische contrast gebeuren in die tv?

Weet iemand zo of en zo'n lcd monitor is met speakers aan de zijkant en een tv functie erin? dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:44:
@ Poes & Youpmelone: hoever zitten jullie van je 32" af?

Mijn kijkafstand is ong. 4m en wil zelf de 37", maar mijn lieftallige 'ahum' wederhelft vindt de 32 groot genoeg 8)7
4meter
neem de 37
en laat je vrouw de hdtv ttrialers van de apple site zien dan is ze gelijk verkoccht, vooral de natuur scenes zijn schitterend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:22:
de 37" variant van deze tv heeft ook een erg aantrekkelijke prijs en zie dat ie bijna net zo duur is als de 32" samsung tv.

ik zag dat de samsung 5000:1 contrast heeft en de toshiba 1200:1.

heeft de samsung echt 5000:1 ? of heeft dat te maken met de automatische contrast gebeuren in die tv?

Weet iemand zo of en zo'n lcd monitor is met speakers aan de zijkant en een tv functie erin? dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
dat is de dynamische contrast dat samsung gebruikt.
De normale contrast is veel lager.
Kijk op www.samsung.ru daar staan de normale contrast waarde
Die samsung 32r72b heeft volgens mij 1000:1 contrast.
http://www.samsung.ru/pro...2r71-b/?tab=specification

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

philips 28PW9551: Dé oplossing voor goedkope HDTV?

Hallo zeg, ik denk dat ik n.a.v. deze nieuwe philips tv toch maar even wacht met het aanschaffen van een lcd tv. De adviesprijs van € 749,- (al vanaf € 590,- in diverse pricewatchers) scheelt toch behoorlijk t.o.v. de minimale uitgave van € 1200+ voor een LCD tv.

Deze tv heeft HDMI en Component ingang welke hd beelden van 720p zeer mooi omvormt naar 568p.
De CRT techniek leent zich ook uitstekend om op je gewone kabel aansluiting heerlijk tv te kunnen kijken zonder rare artifacts

Deze tv en prijsklasse geven mij weer ruimte om in november heel fijn een ps3-tje te gaan ophalen.

De Philips 32pw9551 gaat mijn woonkamer verblijden. Wie haalt mij over?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De toshiba WL 66P is dus een beter scherm als de samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:17:
Ja, de Tosh wordt verschillende keren als uitmuntend getest en de kleuren zijn veel natuurgetrouwer.
Kijk, elke LCD of Plasma heeft wel 1 of meerdere gebreken :'( (nobody is perfect 8) )

En bij Samsung wordt je ten eerste genept met de contrastverhouding van bijv. 3000:1 of 5000:1 :X
Dit is het dynamisch contrast en komt in werkelijkheid overeen zo tussen de 800:1 & 1000:1 :O

Niet dat de Samsungs slecht zijn hoor, dat hoor je mij niet zeggen O-)

Morgen ga ik mijn 37WL66Z bestellen bij Redcoon :9~ (nu voor € 1365,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag hem staan voor dat bedrag bij redcoon ja.. dat is echt een goeie prijs voor een 37" lcd tv.

ik weet zelf nog niet precies wat ik moet doen, ik ben door verschillende topics aan het surfen en wil eigenlijk liever een goeie grote lcd monitor kopen maar daar zit weer geen tv tuner in enz.. al die dingen hebben wat. dus ik moet er nog goed over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
Als je een duitse TV koopt, hoe zit het met de bediening (afstandbediening, tv menu's, etc), zijn die dan in het Duits of kun je ook Nederlands kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
muddie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:54:
Als je een duitse TV koopt, hoe zit het met de bediening (afstandbediening, tv menu's, etc), zijn die dan in het Duits of kun je ook Nederlands kiezen?
Ja de regel is dat ieder tv gewoon alle talen heeft. Beetje lastige massaproductie als je voor ieder land een apart type moet maken omdat je die 1kb aan text er niet op hebt gezet. Je kan er vanuit gaan dat iedere TV de meeste europese talen wel ondersteund. Net als de handleiding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:17:
Beter, beter, wat is beter.. hangt helemaal van jou eisen af..
de samsung geeft bter beeld als jer er een PC op aan sluit dan de toshiba, maar de toshiba is weer beter met bewegende beelden.. voetbal enzo.. de 37wl66 schijnt een probleem te hebben met het beeld als je er niet recht voor zit (vraag me niet vanaf welke hoek) de 32 en 40 wl66p hebben het niet..

Ik wou ook de 37WL66P kopen maar de TV komt prominent in mijn woonkamer te hangen en ik vindt het ontwerp echt heel lelijk, met een goedkope look.. dus toch maar niet...

dus welke TV beter is hangt helemaal af van jou eisen en budget.. Ik nijg momenteel toch meer naar de samsung.. Als er 1 TV was geweest die het beste was had iedereen die wel gekocht :Y)

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 14:08
jobvr schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:48:
[...]

Beter, beter, wat is beter.. hangt helemaal van jou eisen af..
de samsung geeft bter beeld als jer er een PC op aan sluit dan de toshiba, maar de toshiba is weer beter met bewegende beelden.. voetbal enzo.. de 37wl66 schijnt een probleem te hebben met het beeld als je er niet recht voor zit (vraag me niet vanaf welke hoek) de 32 en 40 wl66p hebben het niet..

Ik wou ook de 37WL66P kopen maar de TV komt prominent in mijn woonkamer te hangen en ik vindt het ontwerp echt heel lelijk, met een goedkope look.. dus toch maar niet...

dus welke TV beter is hangt helemaal af van jou eisen en budget.. Ik nijg momenteel toch meer naar de samsung.. Als er 1 TV was geweest die het beste was had iedereen die wel gekocht :Y)
Exact. Ik neig ook nog steeds naar de Samsung. Vanaf het begin al. Wel wat duurder dan sommige andere schermen, en misschien geeft hij niet het allerbeste beeld, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij bromt / zoemt niet, hij heeft geen problemen met kijkhoek en van dat soort geintjes die andere schermen wel hebben. Heb nu echt al van veel mensen gelezen dat ze die kwaaltjes toch zat worden. De Samsung is gewoon een goede allrounder zonder problemen (*klopt af*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. moeilijk hoor. bromt de toshiba 32" ook? en wat bedoel je precies met dat het beeld niet goed is als je er een computer op aansluit? via welke aansluiting?

ik wil er namelijk wel een computer op aansluiten ivm film en spellen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Roet schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:59:
[...]

Exact. Ik neig ook nog steeds naar de Samsung. Vanaf het begin al. Wel wat duurder dan sommige andere schermen, en misschien geeft hij niet het allerbeste beeld, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij bromt / zoemt niet, hij heeft geen problemen met kijkhoek en van dat soort geintjes die andere schermen wel hebben. Heb nu echt al van veel mensen gelezen dat ze die kwaaltjes toch zat worden. De Samsung is gewoon een goede allrounder zonder problemen (*klopt af*).
het enige nadeel is dat ze tot nu toe structureel maar 1 HDMI-poort op hun TV's monteren, dus ik wacht nu op de komst van de Le 32M71 want die heeft 2xHDMI, de LE40M71 is iets te groot voor mijn kamer en jammer genoeg maken ze alleen van de R serie 37" modellen, en niet van de M serie...of weet iemand anders iets dat ik niet weet ???

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik denk dat er weinig mis is met het 32WL66 scherm, deze geeft een uitstekende beeldkwaliteit, heeft 2 HDMI poorten en is prima aan te sluiten op de pc (DVI naar HDMI geeft een mooi beeld volgens wat ik lees op andere fora).
Het probleem met zoemen zou ik zich alleen kunnen voordoen bij het 32WLG66 scherm omdat hier een digitale tuner is ingebouwd, de 32WL66 heeft hier dus geen last van.
Dus alles bijeen opgeteld en rekening houdend met de prijs kan je zeker geen buil vallen door dit scherm aan te schaffen, het iets mindere design kan misschien nog een afknapper zijn maar dit is dan weer puur persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt.. ik vind de samsung en de toshiba er goed uitzien, ik moet ze beide natuurlijk nog wel goed in het echt bekijken. maar ik heb zojuist een aanbod van een collega gekregen.. ik kan zijn HP L2335 23" lcd monitor overnemen voor een best laag bedrag en kan dan later natuurlijk nog altijd een goeie lcd tv kopen. ik moet het voor mezelf nog ff zien wat ik precies doe.. denk dat ik nu de 23" lcd monitor overneem en een leuke videokaart koop.. ik meen dat de hp monitor op 1920x1200 loopt en dat is voor mij ideaal voor mijn desktop en ik kan de xbox360 enz er ook op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Even antwoorden op de vragen:

-toestel zoemt niet
-handleiding is in het Nederlands. Handleiding vind ik vrij summier, ook de andere talen
-ik heb geen kijkhoekproblemen
-ik heb helemaal geen problemen met het toestel

Uiterlijk is een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten! Ik geniet ieder moment van mijn tv. Als het goed is krijg ik aan het eind van de week een kalibreer dvd om de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten.

En overweeg sterk om Casema HDTV aan te schaffen.
Xbox360 met HD is om je vingers bij af te likken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Gisteren heb ik in de Mediamarkt ArenA een Toshiba hoek ondekt. Helaas maakte de MM z'n reputatie weer waar door alleen oude modellen te tentoonstellen, namelijk de 56 en 58 series. Bovendien toonden ze er een crappy composite DVD signaal op, dat gedeeld werd door een stuk of 6 TV's. Het voordeel is echter dat hiermee goed te zien was wat die Toshiba's doen met lage kwaliteit signalen, en moet ik zeggen dat ik het zeker niet verkeerd vond wat ik zag.

Afgezien van de voor composite karakteristieke kleurkriebels, was het beeld best strak en vrij van deinterlacing artifacts. Ghosting en dergelijke was minimaal. Contrast is wat moeilijk te beoordelen in een overbelichte winkel, maar de zwarte balken boven en onder het beeld waren wel echt zwart, dus dat lijkt okee. Er vanuit gaand dat de 66 serie een verbetering is ten opzichte van de oude series, belooft dit wel wat.

Jammer genoeg heb ik nog steeds geen 32WL66 kunnen bewonderen in real life, dus ik weet nog altijd niet of dit nou echt is wat ik zoek. Tegenstrijdige berichten helpen ook niet echt de beslissing makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
poes schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:51:
Even antwoorden op de vragen:

-toestel zoemt niet
-handleiding is in het Nederlands. Handleiding vind ik vrij summier, ook de andere talen
-ik heb geen kijkhoekproblemen
-ik heb helemaal geen problemen met het toestel

Uiterlijk is een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten! Ik geniet ieder moment van mijn tv. Als het goed is krijg ik aan het eind van de week een kalibreer dvd om de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten.

En overweeg sterk om Casema HDTV aan te schaffen.
Xbox360 met HD is om je vingers bij af te likken.......
Kan je ff foto's maken van je Toshiba in actie?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Die staan er al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de links van de sites waar de toshiba getest word(behalve area dvd) Want ik lees hier dat deze tv veel awards heeft binnengehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:10
waar waar waar? :*)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog meer reviews:

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2830 (32" uitvoering)
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2985 (37" uitvoering)

Ik had er nog ergens 1, maar die kan ik zo snel niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Kan je nog wat meer foto's maken, niet alleen van HD materiaal, maar ook DVD's en analoog TV materiaal? Liefst interlaced beelden met zoveel mogelijk beweging ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Devil N op 06-06-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Uhm ja, dat duurt nog even, omdat ik een nieuwe scart-kabel heb besteld (QED P2110)

Mijn oude kabel is te brak en te kort.

Zodra die er is komt het voor de bakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke vraag misschien maar waarom zou ik wel of niet voor de 32wlG66 gaan ipv de 32wl66?
de een heeft een digitale tuner en de andere niet, maar dat zegt me helaas niet zoveel. is dat handig of heb je daar in nederland bijv. helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:09:
gekke vraag misschien maar waarom zou ik wel of niet voor de 32wlG66 gaan ipv de 32wl66?
de een heeft een digitale tuner en de andere niet, maar dat zegt me helaas niet zoveel. is dat handig of heb je daar in nederland bijv. helemaal niks aan.
Daar heb je in NL niks aan aangezien wij hier niet echt freeview hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:10:
[...]

Daar heb je in NL niks aan aangezien wij hier niet echt freeview hebben :'(
dat is een lekkere snelle reactie. bedankt.
heb nog een vraag. misschien is 32" te groot voor mijn huiskamer. iets meer dan 2.5m afstand.
is de sony KDL-26S2000 of sony KLV-S26A10E een alternatief. volgens mij is de toshiba 27WL56 qua beeld wat beter, maar ik weet nog niet wat ik van de looks vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Die vraag had ik ook over FreeView.

Maar........ met een adapter kun je een smartcard in de Toshiba steken en dan zou het kunnen werken. Heb alleen nog nooit gehoord dat het ook werkt. Ik heb deze vraag elders gesteld:

Geen DVB-T in tv

Maar waarom zou je dat doen, als HDTV steeds dichterbij komt?

[ Voor 11% gewijzigd door poes op 07-06-2006 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes yes, gisteravond de knoop doorgehakt samen met de vrouw 8)

Ik werdt geheel vrijgelaten bij de grote (de 32" of de 37") van de tv.
Ze zei, als ik de kleine zeg is hij toch te klein en als ik de grote zeg is hij te groot 8)7
Rare wezens die vrouwen 8)7

En gisteravond nog even besteld: ja de 37" is het geworden (bij Redcoon) :9~ :9~ :9~

Nu nog effe wachten tot hij er is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog een vraag. misschien is 32" te groot voor mijn huiskamer. iets meer dan 2.5m afstand.
is de sony KDL-26S2000 of sony KLV-S26A10E een alternatief. volgens mij is de toshiba 27WL56 qua beeld wat beter, maar ik weet nog niet wat ik van de looks vind.
kans is een stuk groter geworden dat het de sony KDL-26S2000 gaat worden. waarschijnlijk in de donkergrijze variant (KDL-26S2010)
ik heb hier goede dingen gelezen: http://www.avforums.com/f...ighlight=Sony+KDL-26S2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:05
Heb je beide TV's in actie gezien?

Volgens mij zit er niet veel verschil in, noch qua beeldkwaliteit noch qua aansluitmogelijkheden.
Enige grote verschil : de KDL heeft een digitale tuner aan boord, de KLV een analoge.

Maar... kun je met de digitale tuner hier in nederland uit de weg? Meeste kabelboeren leveren een settop box van een bepaald merk, waarin ze waarschijnlijk wijzigingen doorvoeren qua configuratie.

Daarnaast is de KLV een 150 euro goedkoper als de KDL. Een verschil van 15%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Nu nog effe wachten tot hij er is |:(
Hou er rekening mee dat het langer kan duren dan dat jij geduld hebt.

Eerst moet het geld binnen zijn bij Redcoon (3 dagen?) vervolgens moet hij bij RedCoon op voorraad zijn, anders moet hij ergens vandaan komen (Duitsland?) en dan ben je nogafhankelijk van de ritten van de firma de Greef. Bij mij duurde het tien dagen in totaal!

Veel succes met wachten. Streepjes op de muur zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

Wat is er voor de komende 3 jaar de betere keuze:

De CRT Philips 32PW9551 van €599,- met HDMI en Component ingang:

xbox360 op 720p:

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3012/p40100103yu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8655/p40200075ah.jpg

En een plaatje van een bron waarvan ik niet weet wat het is: (maar het ziet er wel mooi uit)

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg

Zeg nu zelf dit ziet er toch wel heerlijk uit met al die CRT voordelen t.o.v. een LCD

Ik heb van een LCD scherm nog niet zo'n helder en strak beeld mogen waarnemen op het internet. Zeker niet van een 32 inch LCD voor minder dan €600,-

Ik ben een beetje in de war, tot voor 5 dagen geleden was ik 100pct zeker van plan een Toshiba of Sony LCD te gaan kopen. Maar nu wordt ik (zeker door het enorme prijsvoordeel) behoorlijk aan het twijfelen gebracht. Mischien dat over twee jaar de 1080p LCD tv's een heel stuk goedkoper (en technisch beter) zullen zijn tov de 720p's van nu. Dan is het denk ik toch wel slim om nu even voor een gulden middenweg te gaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:18:
Heb je beide TV's in actie gezien?

Volgens mij zit er niet veel verschil in, noch qua beeldkwaliteit noch qua aansluitmogelijkheden.
Enige grote verschil : de KDL heeft een digitale tuner aan boord, de KLV een analoge.

Maar... kun je met de digitale tuner hier in nederland uit de weg? Meeste kabelboeren leveren een settop box van een bepaald merk, waarin ze waarschijnlijk wijzigingen doorvoeren qua configuratie.

Daarnaast is de KLV een 150 euro goedkoper als de KDL. Een verschil van 15%!
ik heb ze in aparte winkels gezien, maar helaas niet meer vers voor de geest. was opzoek naar de toshiba 32wl66. ga morgen of zaterdag maar weer even een rondje lopen.

wat ik wel heb begrepen is dat de digitale tuner niet het enige verschil is. zo zijn er een aantal onderdelen geupgrade en is het mogelijk om de lamp achter het scherm van de s2000 serie met de hand in te stellen qua intensiteit.
en, niet geheel onbelangrijk, s2000 heeft de bravia engine erin zitten ipv de verouderde wega engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, Ik had mijn zinnen op de nieuwe Samsung 40m71 gezet. Maar goed het duurt wel erg lang voordat hij eindelijk eens in de winkels verschijnt. De Toshiba 42 WLG 66 P is misschien wel een goed alternatief. Ik kijk meer TV dan DVD (misschien verandert dat na aankoop wel) en lees dat de Toshiba bijvoorbeeld goed met een voetbalwedstrijd overweg kan. Van de Samsung heb ik alleen nog maar specs gezien dus dat is nog afwachten. Alhoewel ik de Samsung er wel mooier uit vind zien (geen speakers) en de USB-aansluiting lijkt me ook werl handig.
Kortom, blijft lastig een LCD uitkiezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:33:
Wat is er voor de komende 3 jaar de betere keuze:

De CRT Philips 32WL9551 van €599,- met HDMI en Component ingang:

--knip--

Zeg nu zelf dit ziet er toch wel heerlijk uit met al die CRT voordelen t.o.v. een LCD

Ik heb van een LCD scherm nog niet zo'n helder en strak beeld mogen waarnemen op het internet. Zeker niet van een 32 inch LCD voor minder dan €600,-

Ik ben een beetje in de war, tot voor 5 dagen geleden was ik 100pct zeker van plan een Toshiba of Sony LCD te gaan kopen. Maar nu wordt ik (zeker door het enorme prijsvoordeel) behoorlijk aan het twijfelen gebracht. Mischien dat over twee jaar de 1080p LCD tv's een heel stuk goedkoper (en technisch beter) zullen zijn tov de 720p's van nu. Dan is het denk ik toch wel slim om nu even voor een gulden middenweg te gaan? 8)7
in nederland is het typenummer 32PW9551
http://www.consumer.phili...CXZHRTJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

jammer is alleen dat hij 40cm dieper en 10 breder is dan de gemiddelde 32" lcd. mijn huiskamer is niet zo groot dus dat speelt wel degelijk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:07:
[...]

in nederland is het typenummer 32PW9551
http://www.consumer.phili...CXZHRTJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

jammer is alleen dat hij 40cm dieper en 10 breder is dan de gemiddelde 32" lcd. mijn huiskamer is niet zo groot dus dat speelt wel degelijk mee
Dat dieper is niet eens het probleem. Dat hebben we al jaren. Ik vind het jammer dat ie te breed is. Ze hadden die speakers aan de onderkant moeten doen. Dan had ik ook deze gekocht omdat ie dan wel in mn kast past.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:49:
[...]

ik heb ze in aparte winkels gezien, maar helaas niet meer vers voor de geest. was opzoek naar de toshiba 32wl66. ga morgen of zaterdag maar weer even een rondje lopen.

wat ik wel heb begrepen is dat de digitale tuner niet het enige verschil is. zo zijn er een aantal onderdelen geupgrade en is het mogelijk om de lamp achter het scherm van de s2000 serie met de hand in te stellen qua intensiteit.
en, niet geheel onbelangrijk, s2000 heeft de bravia engine erin zitten ipv de verouderde wega engine
Het model dat jij aanhaalt (KLV-S26A10E) heeft ook de bravia engine.

Ik heb de handleiding hier voor me liggen, ik heb hem een aantal weken terug gekocht. Juist omdat ik zo weinig verschil zag tussen de twee modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:03:
[...]

Het model dat jij aanhaalt (KLV-S26A10E) heeft ook de bravia engine.

Ik heb de handleiding hier voor me liggen, ik heb hem een aantal weken terug gekocht. Juist omdat ik zo weinig verschil zag tussen de twee modellen.
dat is interessant om te weten. ik had wel gelezen dat er een verschil was tussen de europese "oude" S serie en de USA editie. dat zal hem dan wel geweest zijn. mijn info kwam van een amerikaans forum.

ondertussen is mijn twijfel tussen de 32" toshiba en een 26" verder toegenomen :-S. heb even een rekensommetje gemaakt en een 26" breedbeeld heeft een scherm dat 3cm lager is dan mijn huidige 4:3 25". dat ga je wel merken denk ik. arghhh. what to do, what to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb de 26" voor in de slaapkamer, wellicht een beetje overkill.

Voor in de huiskamer, met een kijkafstand van 3.5 meter ben ik aan het twijfelen tussen een 32 of 37" model. Vandaar mijn intresse in de toshiba schermen. Ik heb ook een oogje laten valen op een 40" samsung, maar denk toch dat die te groot is.

Maar er was toch een rekensom voor de ideale kijkafstand? 5 maal de beeld diagonaal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:27:
Ik heb de 26" voor in de slaapkamer, wellicht een beetje overkill.

Voor in de huiskamer, met een kijkafstand van 3.5 meter ben ik aan het twijfelen tussen een 32 of 37" model. Vandaar mijn intresse in de toshiba schermen. Ik heb ook een oogje laten valen op een 40" samsung, maar denk toch dat die te groot is.

Maar er was toch een rekensom voor de ideale kijkafstand? 5 maal de beeld diagonaal oid?
5x wordt wel veel gebruikt. maar ik las ook het volgende:

"...Het oude uitgangspunt bij NTSC was dat de kijkafstand tien maal zo groot dient te zijn als de hoogte van het scherm. In Europa gold dat de kijkafstand zes maal de beelddiagonaal diende te bedragen. Voor mensen met een normaal gezichtsvermogen zijn de lijnen in het beeld dan niet meer afzonderlijk zichtbaar.

Maar de komst van high definition video heeft dat veranderd. Door het grotere aantal horizontale lijnen kunt u dichter bij het beeld zitten zonder de lijnen te zien. Bovendien is door de beeldverhouding (16:9 in plaatsvan 4:3) de breedte belangrijker geworden dan de hoogte. In de regel geldt bij een breedbeeld TV een optimale kijkafstand van driemaal de beelddiagonaal..."

een beetje persoonlijke voorkeur denk ik. ergens tussen de 3 en 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Oke, thx.

Kom ik toch op een 37" model. Hangen de toshiba's nog ergens anders als alleen bij de MM?
Bij voorkeur omgeving Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Laatst online: 23-08 00:02
Ik ben al een tijdje erg geïntereseert in dit scherm en heb er ook veel over gelezen. Deze TV schijnt ook kwa prijs kwaliteit verhouding erg hoog te staan. Ik ben er al bijna uit en wil 'm graag gaan bestellen een dezer dagen, waar ik alleen niet over uit ben is of deze TV ook goed als PC monitor te gebruiken is.

Mijn computer wil ik via DVI/HDMI gaan aansluiten zodat mijn Xbox360 via de VGA verbinding maakt. Ik heb ook een foto van gezien van iemand die zijn computer via DVI heeft aangesloten op deze TV en een resolutie van 1360x768 haalt, wat volgens de specs niet zou kunnen. Ik lees ook berichten van mensen die dit niet lukt. Zou iemand mij met zekerheid kunnen zeggen of het nou mogelijk is of niet?

Dit wil ik graag zeker weten voordat ik zo'n grote aankoop ga doen.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 : Klopt het dat de 42WL66P moeilijk verkrijgbaar is ? Bij Kieskeurig zie ik hem helemaal niet staan.
De tuner in WLG-versie hoef ik niet en 2 : wat geeft het verschil in resolutie aan meerwaarde ?
3 : Staat de "P" voor de zwarte versie en de "Z" voor de zilveren ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 21:55
klaasb84 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:55:
Ik ben al een tijdje erg geïntereseert in dit scherm en heb er ook veel over gelezen. Deze TV schijnt ook kwa prijs kwaliteit verhouding erg hoog te staan. Ik ben er al bijna uit en wil 'm graag gaan bestellen een dezer dagen, waar ik alleen niet over uit ben is of deze TV ook goed als PC monitor te gebruiken is.

Mijn computer wil ik via DVI/HDMI gaan aansluiten zodat mijn Xbox360 via de VGA verbinding maakt. Ik heb ook een foto van gezien van iemand die zijn computer via DVI heeft aangesloten op deze TV en een resolutie van 1360x768 haalt, wat volgens de specs niet zou kunnen. Ik lees ook berichten van mensen die dit niet lukt. Zou iemand mij met zekerheid kunnen zeggen of het nou mogelijk is of niet?

Dit wil ik graag zeker weten voordat ik zo'n grote aankoop ga doen.
Is de 360 over vga bij deze tv niet lelijker, dat de kleuren minder mooi zijn??
Dat zou nl wel een sterk minpunt zijn aangezien de dvd speler de component ingang zou innemen (mocht ik deze bak kopen)...

En het is dacht ik juist beter de pc via DVI aan te sluiten. Het probleem bij deze tv zit hem in de aansluiting via VGA als ik het goed begrijp.

En heb je deze al eens in het echt gezien? Ik kan hem nergens vinden en ik ga geen tv van €1k bestellen zonder op zn minst te hebben bekeken... Ben benieuwd naar prestatie in donkere vlakken en analoog signaal :)
Oh en zeer belangrijk is ghosting zichtbaar bij snelle spellen op de 360??

[ Voor 27% gewijzigd door lampekap06 op 08-06-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:17:
1 : Klopt het dat de 42WL66P moeilijk verkrijgbaar is ? Bij Kieskeurig zie ik hem helemaal niet staan.
De tuner in WLG-versie hoef ik niet en 2 : wat geeft het verschil in resolutie aan meerwaarde ?
3 : Staat de "P" voor de zwarte versie en de "Z" voor de zilveren ?
Dit is even oppassen geblazen:

de 32 wl 66 Z = Zwart Zilver
de 32 wl 66 P = Titanium Zilver (deze heb ik)

Maarrrrrrrrr:

de 32WLG 66P = deze is weer zwart zilver

Kijk even op www.toshiba.de voor als je het zeker wil weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
VGA geeft het scherpste beeld voor de Xbox360 volgens een boel mensen op het AV forum en na de grote box update van deze week zijn de kleuren ook veel minder flets.

Ik ben ook van plan mijn PC via DVI aan te sluiten zoals ik zei, maar ik heb mijn twijfels of ik dan ook 136x kan kiezen.

Graag zou ik 'm ook in het echt willen zien, maar dat lijkt haast wel onmogelijk. Ik vertrouw wel op de reviews want het beeld schijnt echt heel goed te zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door klaasb84267 op 08-06-2006 17:05 . Reden: domme spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poes schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:14:
[...]

Dit is even oppassen geblazen:

de 32 wl 66 Z = Zwart Zilver
de 32 wl 66 P = Titanium Zilver (deze heb ik)

Maarrrrrrrrr:

de 32WLG 66P = deze is weer zwart zilver

Kijk even op www.toshiba.de voor als je het zeker wil weten!
Had ik al gedaan echter op de site zie ik weer geen 42WL66P staan. (42WL66Z (1.366x768 pixels)dus wel maar die is titanium)
Bij Alternate.nl staat echter wel een 42WL66P met 1920x1080 pixels resolutie 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 21:55
klaasb84 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:25:
VGA geeft het scherpste beeld voor de Xbox360 volgens een boel mensen op het AV forum en na de grote box update van deze week zijn de kleuren ook veel minder flets.

Ik ben ook van plan mijn PC via DVI aan te sluiten zoals ik zei, maar ik heb mijn twijvels of ik dan ook 136x kan kiezen.

Graag zou ik 'm ook in het echt willen zien, maar dat lijkt haast wel onmogelijk. Ik vertrouw wel op de reviews want het beeld schijnt echt heel goed te zijn.
Ik zit nu enstig te twijvelen... Als je reviews leest van samsung, sharp, pioneer of sony zijn ze ook altijd helemaal lyrisch over die dingen, fanboys :r
Ik weet echt niet wat te geloven en wat niet, daarom wil ik hem eerst zien!

Ohja, bedoel je dit met pc aansluiten? http://www.avforums.com/f...hp?p=2828043&postcount=50 of deze, ook met dvi-hdmi connector: http://www.avforums.com/f...?p=2887018&postcount=1044

maar daar moet ik wel bij zeggen dat het mij niet helemaal duidelijk is of het nu 1:1 pixel mapping is, het is wel 1360:768 dus met twee randjes van 3 pixels breed die uit staan.
Daarbij komt dat bij vga alle beeldverwerking uit staat, en bij hdmi nog bijv. avtive colour spul etc. aan staat... Dus het is niet ideaal maar het werkt blijkbaar aardig. Ik heb er verder ook geen verstand van lol

[ Voor 24% gewijzigd door lampekap06 op 08-06-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
lampekap06 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:08:
[...]

maar daar moet ik wel bij zeggen dat het mij niet helemaal duidelijk is of het nu 1:1 pixel mapping is, het is wel 1360:768 dus met twee randjes van 3 pixels breed die uit staan.
Daarbij komt dat bij vga alle beeldverwerking uit staat, en bij hdmi nog bijv. avtive colour spul etc. aan staat... Dus het is niet ideaal maar het werkt blijkbaar aardig. Ik heb er verder ook geen verstand van lol
Ja, dat moet je hopen dat je 2x3pixel kolomen zwart hebt.. maar veel TV's vullen het uit.. als je wil zien wat er gebeurt als je niet 1:1 pixel mapping hebt, moet je je TFT monitor met bijvoorbeeld een max. resolutie van 1280x1024 een beeld met een resolutie van 1152x864 laten weergeven...

ja, en of je beeldverwerking op je VGA ingang wilt hangt af van wat je er mee gaat doen... als je via je PC al je gedownloade afleveringen van 24 in HR kwaliteit gaat kijken kan het een voordeel zijn.. wil je ff je MSN gaan checken dan moet je het weer niet willen.. keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 07:48

xdc

alle mensen die hier bij redcoon hebben besteld , uitleveren duurt iig geen 4 dagen zoals vermeld op de site , mijn 32wl66 (besteld op 2 juni) komt pas de 13e binnen en dan nog uitlever afspraak maken..
dacht ik vermeld het even

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
Op dit moment nog de Samsung LCD 26R72 maar niet echt tevreden over het beeld.
Ik zit dus al enige dagen te kijken naar een ander type en ook dus naar de Toshiba WL 66P
Alleen zit ik met de twijfel of deze wel in onze woonkamer kan.
We zitten helaas 2,9 meter van de TV af :|

Zou deze TV dan wel kunnen? we hebben nu een 26"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
ik heb hem vandaag ook besteld, zal als hij er is ook wat foto's maken aangezien jullie dat hier blijkbaar leuk vinden..

dan heb ik wel nog even een vraagje:
Een dvi-hdmi kabel, bij alle kabels kost een 10m, 25 euro. Maar ik zie ze ook staan voor 180euro enzo.. Ga ik het verschil merken? Ik heb eigelijk maar 6 meter nodig, maar de lengte springt van 5m naar 10m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:31:

We zitten helaas 2,9 meter van de TV af :|

Zou deze TV dan wel kunnen? we hebben nu een 26"
32" is zeker niet te groot voor die afstand 8)

Ik zit er 4 meter vandaan en wou eerst de 32", maar ben toch voor de 37" gegaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 15:07
Vrijdag heb ik mijn 32WL66P binnengekregen (via Redcoon).
Dit weekend heb ik niet veel tijd gehad om het toestel goed te kunnen bekijken. Komende week misschien wat meer tijd, dan zal ik m'n bevindingen hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark

swopdark

ja doe maar...

tony72 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:46:
Vrijdag heb ik mijn 32WL66P binnengekregen (via Redcoon).
Dit weekend heb ik niet veel tijd gehad om het toestel goed te kunnen bekijken. Komende week misschien wat meer tijd, dan zal ik m'n bevindingen hier ook posten.
plz dude post even wat plaatjes van je tv die een dvd film aan het doordrukken is. Presteert de tv ok goed met normale tv beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik WL66 serie kan bekijken (liefst 42"of anders 37 ") ? (In de buurt van Rotterdam, Den Haag, Amsterdam of Utrecht)
Overigens zie ik bij Progress een Toshiba 42WL66P (zwart) staan :? Op de Toshiba site zie ik namelijk alleen de LCD-TV 42WL66Z (titanium) staan. Morgen maar eens bellen.
Weet iemand of er veel verschil van beeldkwaliteit tussen de WL en WLG versies zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:24:
Weet iemand waar ik WL66 serie kan bekijken (liefst 42"of anders 37 ") ? (In de buurt van Rotterdam, Den Haag, Amsterdam of Utrecht)
Overigens zie ik bij Progress een Toshiba 42WL66P (zwart) staan :? Op de Toshiba site zie ik namelijk alleen de LCD-TV 42WL66Z (titanium) staan. Morgen maar eens bellen.
Weet iemand of er veel verschil van beeldkwaliteit tussen de WL en WLG versies zit ?
WL en WLG zijn exact hetzelfde als het goed is, op de tuner/decoder-ding na in de WLG. Qua scherm zouden exact gelijk moeten zijn.

[edit] De P zou voor platinum moeten staan en de Z voor zwart.

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 11-06-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:38:
[...]

WL en WLG zijn exact hetzelfde als het goed is, op de tuner/decoder-ding na in de WLG. Qua scherm zouden exact gelijk moeten zijn.

[edit] De P zou voor platinum moeten staan en de Z voor zwart.
Ze verschillen in ieder geval ook in resolutie (WLG : 1920x1080). Maar ik vraag me of dat voor het TV-gedeelte een meerwaarde heeft. En volgens mij is de kleur ook niet altijd precies hetzelfde gerelateerd aan de P en Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Ze verschillen in ieder geval ook in resolutie (WLG : 1920x1080). Maar ik vraag me of dat voor het TV-gedeelte een meerwaarde heeft. En volgens mij is de kleur ook niet altijd precies hetzelfde gerelateerd aan de P en Z.
Hoe kom je daar bij? Op de Toshiba site staat dat niet namelijk, of ben ik nou scheel?

32 WLG 66 P: http://www.toshiba.de/consumer/specs/285/
32 WL 66 P: http://www.toshiba.de/consumer/specs/283/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:32:
[...]

Hoe kom je daar bij? Op de Toshiba site staat dat niet namelijk, of ben ik nou scheel?

32 WLG 66 P: http://www.toshiba.de/consumer/specs/285/
32 WL 66 P: http://www.toshiba.de/consumer/specs/283/
Neen, maar het gaat mij om de 42" versies en daar is er wel een resolutieverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
jobvr schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:23:
[...]

Ja, dat moet je hopen dat je 2x3pixel kolomen zwart hebt.. maar veel TV's vullen het uit.. als je wil zien wat er gebeurt als je niet 1:1 pixel mapping hebt, moet je je TFT monitor met bijvoorbeeld een max. resolutie van 1280x1024 een beeld met een resolutie van 1152x864 laten weergeven...
De vraag is dan ook of deze TV die extra 6 pixels uitvult, of gewoon zwart laat. Als dat laatste het geval is zal mijn portemonee deze week een stukje lichter gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel tussen de 42WL66Z en de Samsung 40R72. Iemand met dezelfde keuze in zijn maag gezeten ? Volgens mij heb ik ergens ooit eens een test gezien waarin de Toshiba WL66 serie de Samsungs achter zich liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net contact gehad met Redcoon en m`n nieuwe Tosh 37WL66Z is binnen.
Kan morgen naar de transporteur bellen om een afspraak te maken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Waarom besteld iedereen hem eigelijk bij redcoon? Ik heb de 32" besteld bij Pixmania, en daar was hij met verzendkosten en alles maar 2euro duurder. En volgens de "bestelling-volger" van Pixmania heb ik hem morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is pixmania geveistigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
owja, ff niet aan gedacht! hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op avforums maken een aantal WL(T)66Z bezitters melding van een zogenaamd "off axis issue" . Een aantal van deze mensen heeft het scherm daardoor weer geretourneerd.
Iemand hier al ervaring mee ? Of ook over gelezen maar juist helemaal geen last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
klaasb84 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:55:
[...]

De vraag is dan ook of deze TV die extra 6 pixels uitvult, of gewoon zwart laat. Als dat laatste het geval is zal mijn portemonnee deze week een stukje lichter gaan worden.
Ja, als iemand de 32 of 37 WL66 heeft, wil die dan zo vriendelijk zijn om ons te vertellen of het lukt om 1366x768 (1360x768 is ook goed) weer te geven via de VGA aansluiting met 1:1 pixel mapping..

Er doen hierover verschillende verhalen de ronde.. als het lukt via een DVI->HDMI kabel wil ik het ook wel weten... iets minder gunstig maar ook interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:42:
waar is pixmania geveistigd dan?
Zit in Frankrijk..
Op de volgende link http://tweakers.net/shopsurvey/3534 kan je er meer over lezen.

Heb daar zelf ook nog nooit besteld..
Maar zijn inderdaad wel goedkoop en ook in de bezorgkosten.

Zit zelf ook te denken om via een webwinkel te bestellen maar nog nooit gedaan.
Toch de gedachten als er iets stuk gaat is het makkelijker om naar een winkel terug te gaan..
Maar als ik de prijs verschillen zie begin ik toch te twijfelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mabili op 13-06-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 09:20
Sillymidget schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:59:
Waarom besteld iedereen hem eigelijk bij redcoon? Ik heb de 32" besteld bij Pixmania, en daar was hij met verzendkosten en alles maar 2euro duurder. En volgens de "bestelling-volger" van Pixmania heb ik hem morgen in huis.
Ben ook van plan hem bij Pixmania te bestellen. Alleen weet ik niet wat ze doen als ze afleveren en er is niemand thuis, of kan je een bepaalde afleveringsdatum afspreken ?

[ Voor 3% gewijzigd door jos707 op 13-06-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
jobvr schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Ja, als iemand de 32 of 37 WL66 heeft, wil die dan zo vriendelijk zijn om ons te vertellen of het lukt om 1366x768 (1360x768 is ook goed) weer te geven via de VGA aansluiting met 1:1 pixel mapping..

Er doen hierover verschillende verhalen de ronde.. als het lukt via een DVI->HDMI kabel wil ik het ook wel weten... iets minder gunstig maar ook interessant...
Mijn idee is namelijk om PC aan te sluiten via DVI/HDMI en dan mijn Xbox360 via VGA. Beide machines moeten de native (1366) of bijna native (1360) resolutie aansturen graag met 1:1 pixelmapping. Zou toch mogelijk moeten zijn, niet?

Ik en waarschijnlijk ook en veel andere lezers hier, wil een definitief antwoord op deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
klaasb84 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 03:04:
[...]
Mijn idee is namelijk om PC aan te sluiten via DVI/HDMI en dan mijn Xbox360 via VGA. Beide machines moeten de native (1366) of bijna native (1360) resolutie aansturen graag met 1:1 pixelmapping. Zou toch mogelijk moeten zijn, niet?

Ik en waarschijnlijk ook en veel andere lezers hier, wil een definitief antwoord op deze kwestie.
dan zijn er 3 opties:
-1-iemand met verstand van computers koopt zo'n TV en meld ons het resultaat
-2-we bellen de heldesk (meest slechte optie want die mensen weten niets of liegen tegen je
-3-Iemand gaat bewapend met een goede notebook naar een filiaal van MM of een andere winkel waar die staat om het te testen... vrijwilligers ?? ( of is dit weer een geval van "vraag stellen, is vraag beantwoorden :? )

[ Voor 5% gewijzigd door jobvr op 13-06-2006 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:56:
[...]

ondertussen is mijn twijfel tussen de 32" toshiba en een 26" verder toegenomen :-S. heb even een rekensommetje gemaakt en een 26" breedbeeld heeft een scherm dat 3cm lager is dan mijn huidige 4:3 25". dat ga je wel merken denk ik. arghhh. what to do, what to do
de knoop is doorgehakt. ik heb de sony 26s2000 besteld (bij pixmania). verwacht hem donderdag, net op tijd voor de wedstrijd van vrijdag :-)

de s2000 vinden we er toch wat beter uit zien dan het oudere model; het oog wil ook wat. mocht het nu toch te klein zijn ruilen we hem om voor een 32"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:57:
Op avforums maken een aantal WL(T)66Z bezitters melding van een zogenaamd "off axis issue" . Een aantal van deze mensen heeft het scherm daardoor weer geretourneerd.
Iemand hier al ervaring mee ? Of ook over gelezen maar juist helemaal geen last van ...
Wat is eigenlijk een off axis issue?

Ik heb nog steeds de knoop niet doorgehakt, in augustus wil ik mn scherm gaan bestellen, is de nieuwe serie er dan al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
jos707 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:10:
[...]

Ben ook van plan hem bij Pixmania te bestellen. Alleen weet ik niet wat ze doen als ze afleveren en er is niemand thuis, of kan je een bepaalde afleveringsdatum afspreken ?
Ik kan me niet herrinneren dat je een datum op kon geven voor levering, maar er was wel een "opmerkingen" veld bij de bestelling. Lijkt me dat je daar kan vragen/zeggen dat je alleen op een donderdag ofzo de levering wilt.

Verder ga ik natuurlijk de 1:1 pixel dingetjes testen. Dus daar horen jullie nog van, eerst moet ik een dvi-hdmi kabel hebben natuurlijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vandaag contact gehad met van der Greef (transportdienst van Redcoon) en ze kunnen pas 21 Juni (volgende week Woensdag) de TV afleveren :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Eikels, staat m`n tv gewoon een week daar voor nop te staan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:56:
en ze kunnen pas 21 Mei (volgende week Woensdag) de TV afleveren
pas 21 mei : dus volgend jaar woensdag . Das balen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:56:
Hmm, vandaag contact gehad met van der Greef (transportdienst van Redcoon) en ze kunnen pas 21 Mei (volgende week Woensdag) de TV afleveren :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Eikels, staat m`n tv gewoon een week daar voor nop te staan :?
ai niet leuk om te horen
moet uberhaupt nog gebeld worden door van der greef

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:59:
[...]
pas 21 mei : dus volgend jaar woensdag . Das balen ;)
Zo zal wel het warme weer zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:13:
[...]

ai niet leuk om te horen
moet uberhaupt nog gebeld worden door van der greef
Ik heb de 37WL66Z vorige week 6 mei besteld en deze is vandaag binnengekomen.
Op dezelfde dag als die van jouw binnen zou komen las ik.

Ik heb gisteren via de chat contact gehad met Redcoon en die zeiden dat van der Greef vandaag contact met me zou opnemen.
Ik heb toen wel hun telefoonnummer gehad zodat ik zelf kon bellen 8)

Wil het ook wel aan jou doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Ik heb de 37WL66Z vorige week 6 mei besteld en deze is vandaag binnengekomen.
Op dezelfde dag als die van jouw binnen zou komen las ik.

Ik heb gisteren via de chat contact gehad met Redcoon en die zeiden dat van der Greef vandaag contact met me zou opnemen.
Ik heb toen wel hun telefoonnummer gehad zodat ik zelf kon bellen 8)

Wil het ook wel aan jou doorgeven!
ja graag , zie email profiel of mail naar xdc at xs4all.nl
dan kan ik ze morgne eventjes bellen

Paar post terug wordt gevraagd waarom redcoon?
Als ik dit had geweten ... misschien toch via pixmania hoewel dat volgens mij net zulke dozenschuivers zijn als hier.

Liefst dan toch in winkel , ware het niet dat weinig winkels hem hebben en die winkels die hem hebben veels te duur zijn. dozenschuivers dan maar voor lief nemen

[ Voor 26% gewijzigd door xdc op 13-06-2006 17:30 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Had mijnes vandaag eigenlijk verwacht, maar hij is er niet. Volgens mij is er wat mis bij de bezorg service ofzo aangezien ik nog 2 andere dingen vandaag zou bezorgd krijgen.
Komplet en PCZaak geven ook allebei aan dat het vandaag geleverd zou worden..morgen weer hele dag thuis wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Hij is vanochtend aangekomen!!!

Hippe en sexy tv en een stuk mooier dan op de afbeeldingen die je op internet ziet.
Moet alleen nog een dvi-hdmi kabel bestellen. Als ik die heb zal ik wat foto's maken.

Ik merk wel erg het verschil met mijn oude tv bij digitale-tv. De compressie is echt veel zichtbaarder. Moet natuurlijk nog van alles en nog wat instellen.

Ben nu voetbal aan het kijken (ook al haat ik voetbal :P ) maar ik zie in ieder geval geen duidelijke blur op de bal..wat dus mooi is.

Jullie horen van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Sillymidget schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:30:
Hij is vanochtend aangekomen!!!

Hippe en sexy tv en een stuk mooier dan op de afbeeldingen die je op internet ziet.
Moet alleen nog een dvi-hdmi kabel bestellen. Als ik die heb zal ik wat foto's maken.

Ik merk wel erg het verschil met mijn oude tv bij digitale-tv. De compressie is echt veel zichtbaarder. Moet natuurlijk nog van alles en nog wat instellen.

Ben nu voetbal aan het kijken (ook al haat ik voetbal :P ) maar ik zie in ieder geval geen duidelijke blur op de bal..wat dus mooi is.

Jullie horen van me!
Maak asjeblieft ook wat pics van die low res TV beelden, als het even kan ook van analoog beeld. Mijn besluit om voor deze TV te gaan hangt grotendeels af van hoe ie omgaat met ouwerwetse 480i en 576i beelden, dus ik zou daar graag wat foto's van willen zien. Dit omdat ik ook nog een PS2 en een Dreamcast heb, die bij de meeste games alleen maar PAL of NTSC kunnen weergeven, en ik uiteraard in dit opzicht er niet op achteruit wil gaan ten opzichte van m'n huidige TV. Bij voorbaat vielen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
digitale tv:
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/7842/dsc003908ri.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/8625/dsc003912du.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/2161/dsc003926jz.th.jpg

normale tv: (heb zo sterk mogelijke zender gepakt..de rest is bij mij helemaal bagger, vandaar dat ik digitaal heb)
Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/2601/dsc003935yi.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9012/dsc003944to.th.jpg

ik heb de beelden expres 4:3 gelaten omdat het ander alleen maar raar word opgerekt. 16:9 beelden komen als ik mijn kabels heb.

Hoe cliché het ook klinkt, kon heb geen goede camera. Foto's gemaakt met SE k750i. Volgende foto's zal ik even maken met betere cam van mijn schoonvader ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar je eerste bevindingen van de Toshiba. Ben in afwachting van de mijne maar twijfel eigenlijk nog steeds tussen de Toshiba en de nieuwe Sony s-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
hij is binnen, mijn 32WL66P. Ff snel normale tv gechecked, dat is prima in orde. En mijn Xbox360 ff aangesloten @ 720P. 1 woord: omfg.

Echt scherp, heel erg scherp! Potje Burnout revenge en GRAW gedaan, en man man, wat was mijn oude tv bagger (42" RP), of deze is heel erg goed, dat kan ook :)

Overigens viel me naast het grafische geweld nog iets op, het geluid. Dat was ook zeer zeker meer dan in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Hier ook nog steeds alles oké. Wacht nu op mijn HDTV-ontvanger van de Casema, ze hebben alleen maar de zwarte en ik wil de zilveren. Ik ben erg benieuwd naar jullie instellingen. Daar worstel ik nog een beetje mee.

Heb zelf maar de DVD 'Digital Video Essentials' besteld, maar ook deze is nog steeds niet binnen.

Wel binnen is mijn Qed P2110 Scart kabel, alleen is deze zo 'zwaar' dat deze bijna uit de socket valt die vrij hoog achter in het toestel zit.

Volgende bestelling wordt de Toshiba SD 360, een zeer goedkoop DVD-spelertje die ook 720P uit kan braken. Zijn voorganger, de SD 350 was in de What Hifi de beste DVD-speler van 2005 onder de 150 Pond. Conclusie was in een woord: 'Sensational'

Ik vind het best vreemd dat een merk met een puike prijs/prestatieverhouding zo slecht leverbaar is in Nederland. Alleen de dozenschuivers van MM en een paar andere winkels...... en volgens mij zo goed als allemaal Duitste import. (Waar overigens niets mis mee is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
Ik ga 'm ook maar gewoon bestellen, zit al veel te lang te vergelijken en te calculeren. Jullie foto's zien er goed uit en ik hoor veel positieve reacties over dit scherm, dus ik waag het er maar op.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste