[LCD] Nieuwe Toshiba WL 66P schermen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 4.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 21:14
poes schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 06:23:
Hier ook nog steeds alles oké. Wacht nu op mijn HDTV-ontvanger van de Casema, ze hebben alleen maar de zwarte en ik wil de zilveren. Ik ben erg benieuwd naar jullie instellingen. Daar worstel ik nog een beetje mee.

Heb zelf maar de DVD 'Digital Video Essentials' besteld, maar ook deze is nog steeds niet binnen.

Wel binnen is mijn Qed P2110 Scart kabel, alleen is deze zo 'zwaar' dat deze bijna uit de socket valt die vrij hoog achter in het toestel zit.

Volgende bestelling wordt de Toshiba SD 360, een zeer goedkoop DVD-spelertje die ook 720P uit kan braken. Zijn voorganger, de SD 350 was in de What Hifi de beste DVD-speler van 2005 onder de 150 Pond. Conclusie was in een woord: 'Sensational'

Ik vind het best vreemd dat een merk met een puike prijs/prestatieverhouding zo slecht leverbaar is in Nederland. Alleen de dozenschuivers van MM en een paar andere winkels...... en volgens mij zo goed als allemaal Duitste import. (Waar overigens niets mis mee is)
Ik had ook "Digital Video Essentials" besteld, maar ook nog steeds niet binnen. Dus heb ik hem alvast maar gedownload ^^. Heb er toch voor betaald, dus dan mag het, vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 15:28
Bij axelmusic.com was hij het goedkoopst en ik heb hem binnen.

In het doosje zitten kleurfilters die je wel nodig hebt. Die kun je overigens wel zelf maken. Even naar de hobbiewinkel voor rood, blauw en groen folie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vd week de 32WL66Z bestellen :)
in de specificaties staat dat er 2 tuners in zitten, dat is toch voor Picture in picture?
hoe ziet dat er uit op t scherm? wordt dan t scherm in 2en gedeeld en in elk deel een ander kanaal?

wat ik begreep is dat de 1 tuner schermen, het picture in picture alleen kunnen doen met dvd/pc
kan een 32WL66Z eigenaar daar iets meer over vertellen?

fototje van dat pip zal ook wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:35:
in de specificaties staat dat er 2 tuners in zitten, dat is toch voor Picture in picture?
hoe ziet dat er uit op t scherm? wordt dan t scherm in 2en gedeeld en in elk deel een ander kanaal?

wat ik begreep is dat de 1 tuner schermen, het picture in picture alleen kunnen doen met dvd/pc

Er zitten alleen 2 tuners in de 32WLT66Z schermen en PIP is ook niet aanwezig op de Toshiba!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-07 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:35:
Ik ga vd week de 32WL66Z bestellen :)

ik neem aan dat je een vorm van een digititale ontvanger erbij doet, en mochten er al 2 tuners inzitten dan heb je er niets aan, ja, je kan er nog analoog mee kijken, misschien als je dat dan als klein PIP beeldje doet dat het beeld drama niet zo opvalt

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm

zal ik t wel verkeerd begrepen hebben allemaal :)
gelukkig zijn er fora als deze...

des al niet te min... hij komt er gewoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na al die goeie berichten heb ik de 37 inch (zonder overigens gezien te hebben) besteld bij progress hengelo. dat is al weer een paar weken geleden 2 juni. Kortom schiet nog niet echt op. Ben alwel vast benieuwd wat zoal de "goeie" instelling zijn

Grg Ozzsie (newbie) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 23:51
Mooi scherm en ook één van de weinige die leverbaar is in helemaal zwart, het mindere design nemen we er maar bij.
Heb de 32wl66z ook besteld bij pixmania, hopelijk houden ze zich aan de aflevertermijn van 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:58:
Mooi scherm en ook één van de weinige die leverbaar is in helemaal zwart, het mindere design nemen we er maar bij.
Heb de 32wl66z ook besteld bij pixmania, hopelijk houden ze zich aan de aflevertermijn van 3 dagen.
ik vind de zwarte persoonlijk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:00:
[...]

ik vind de zwarte persoonlijk mooier :)
ik ook bovendien ruim 100 euries goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Problemen met ruis grotendeels opgelost. Hirschmann kabels doen hun werk nu beter dan Gammakabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poes

Vraag me af waar je precies de vervanging hebt toegepast met Hirschmann

Heb zelf ook last van ruis (analoog) en vraag me af waar ik winst kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:58:
Poes

Vraag me af waar je precies de vervanging hebt toegepast met Hirschmann

Heb zelf ook last van ruis (analoog) en vraag me af waar ik winst kan behalen.
Je kan winst behalen vanaf het moment dat de kabel je huis binnenkomt. praktisch gezien is dit het punt waar de contactdoos zit van de kabel boer. Het beste is natuurlijk een goede voorgefabriceerde kabel te gebruiken vanaf dat punt naar je TV, natuurlijk is dit niet (altijd) mogelijk. Gebruik dan goede kwaliteit kabels/spilters en connectors, en als het ff mogelijk is moet je de connectors aan de kabels solderen. oordeel hiervan is betere geleiding, steviger en minder kans op sluiting.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb alles vervangen:

- van wandcontactdoos (daarachten zat al Hirschmann) naar Samsung HDTVkastje
- van Samsung HDTV naar HDD-recorder
- van HDD-recorder naar TV

Daarnaast heb ik een goede scart van HDD-rec naar de TV en HDTV kijk ik vooralsnog via een componentkabel.

Ik heb in Engeland een QED HDMI-kabel gekocht, om daar vervolgens TV mee te gaan kijken

Nou heb ik ook nog een vraag:

Xbox speel ik op 720p en ik kijk ook HDTV op 720p.

Is dat de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
poes schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:00:
Nou heb ik ook nog een vraag:

Xbox speel ik op 720p en ik kijk ook HDTV op 720p.

Is dat de beste keuze?
Als je een betaalbare LCD TV (lees eentje met een resolutie van 1366x7.. (nog iets wat was dat cijfer ook al weer) hebt, dan is 720p idd de beste instelling (theoretisch) ik heb geen over duidelijke verschillen gezien met 1080i op een 720p TV, maar het kan nooit goed zijn om "om en om" de even en oneven lijnen door te sturen, waardoor de totale refresrate wordt gehalveert en daarna de TV maar te gaan laten kijken wat die met het teveel aan informatie gaat doen. 720p Schijnt bij snelle bewegingen wel een duidelijk beter beeld te geven dan 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 2 nachtjes slapen en dan komt m`n Toshiba 37WL66Z _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vrijdag nog m`n nieuwe kabels binnengekregen wwaronder:

Profigold scartkabel
Profigold componentkabel
Low budget dvi-hdmi kabel (11 euries ofzo voor 2m)

Wachten duurd best wel lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:30:
Nog 2 nachtjes slapen en dan komt m`n Toshiba 37WL66Z _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vrijdag nog m`n nieuwe kabels binnengekregen wwaronder:

Profigold scartkabel
Profigold componentkabel
Low budget dvi-hdmi kabel (11 euries ofzo voor 2m)

Wachten duurd best wel lang :X
Ik lees DVI-> HDMI kabel... duidelijk iemand die hem op zijn pc gaat aansluiten... Ik ben lang naar dit model aan het kijken, maar hoor veel horror verhalen over het aansluiten van een 37WL66 op de PC. kanariepiet kan jij je bevindingen op dat gebiet posten als je hem binnen hebt, en meteen een oordeel velen over dat kijkhoek probleem ?? alvast thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Laatst online: 25-07 00:19

xdc

vandaag is mijn tv dan eindelijk binnen ! redcoon order gecanceld , ivm te lang duren
kon kosteloos order annuleren!

Vrijdag via Pick2pay besteld , en vandaag opgehaald!

Eerste indruk: Leuk tvtje , moet nog ergens een goedkope dvi-hdmi kabel kopen. Dus 1:1 pixelmapping via vga en of hdmi ga ik proberen zodra de kabels binnen zijn!

Tv beeld is goed , signaal direct op kabelaansluiting thuis, 2meter , misschien toch nog een versterker ertussen voor nog beter beeld.

Tv installatie ging automatisch zenders zoeken , echter helaas verkeerd gesorteerd, moest handmatig gebeuren. (automatisch zoals mijn CRT , regio sortering zit er helaas niet op)

Voetbal kijken ging zonder schokken horten en of stoten , wat ik wel eens anders heb gezien.

Zappen gaat wel wat traag (althans voor mijn gevoel)

Edit:

Zojuist even lopen klooien met vga 1:1 pixelmapping te krijgen , lukt vooralsnog niet
zag wel een tip op avforum , hoe het wel kan met nvidia kaarten , maar is niet aan te raden ivm kwaliteit.

Dus is een Dvi-hdmi kabel besteld bij allekabels.nl 2.5 m voor 11.95 eu
in de hoop dat 1:1 hiermee wel gaat lukken

Later meer en pics!

[ Voor 22% gewijzigd door xdc op 19-06-2006 19:48 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde zojuist ook bij pick2pay bestellen, maar levertijd is nu 7-10 dagen. Jij hebt dus net de laatste meegenomen :X

btw bij www.azerty.nl staat hij er voor 1031,- en bezorgen maar 8,50. Alleen is de levertijd daar zeker 2 a 3 weken wisten ze me te vertellen.

Ik wacht dus nog ff voordat ik hem bestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:43:
vandaag is mijn tv dan eindelijk binnen ! redcoon order gecanceld , ivm te lang duren
kon kosteloos order annuleren!

Vrijdag via Pick2pay besteld , en vandaag opgehaald!

Eerste indruk: Leuk tvtje , moet nog ergens een goedkope dvi-hdmi kabel kopen. Dus 1:1 pixelmapping via vga en of hdmi ga ik proberen zodra de kabels binnen zijn!

Tv beeld is goed , signaal direct op kabelaansluiting thuis, 2meter , misschien toch nog een versterker ertussen voor nog beter beeld.

Tv installatie ging automatisch zenders zoeken , echter helaas verkeerd gesorteerd, moest handmatig gebeuren. (automatisch zoals mijn CRT , regio sortering zit er helaas niet op)

Voetbal kijken ging zonder schokken horten en of stoten , wat ik wel eens anders heb gezien.

Zappen gaat wel wat traag (althans voor mijn gevoel)

Edit:

Zojuist even lopen klooien met vga 1:1 pixelmapping te krijgen , lukt vooralsnog niet
zag wel een tip op avforum , hoe het wel kan met nvidia kaarten , maar is niet aan te raden ivm kwaliteit.

Dus is een Dvi-hdmi kabel besteld bij allekabels.nl 2.5 m voor 11.95 eu
in de hoop dat 1:1 hiermee wel gaat lukken

Later meer en pics!
toon volledige bericht
Jee, was hij nog steeds niet binnen, maar je hebt hem nu in iig!

1:1 pixelmapping over VGA gaat je idd niet lukken.
Over de HDMI aansluiting is 1360*768 te doen op 85 hertz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:38:
[...]

Ik lees DVI-> HDMI kabel... duidelijk iemand die hem op zijn pc gaat aansluiten... Ik ben lang naar dit model aan het kijken, maar hoor veel horror verhalen over het aansluiten van een 37WL66 op de PC. kanariepiet kan jij je bevindingen op dat gebiet posten als je hem binnen hebt, en meteen een oordeel velen over dat kijkhoek probleem ?? alvast thx
Oke zal ik doen :*)

1:1 pixel mapping gaat lukken over HDMI op 1360*768 op 85 Hertz.
Mij gaat het er alleen maar om dat ik m`n HD films vanaf m`n pc kan kijken en misschien eens een dvdtje.

Maar ik zal het hier allemaal wel laten weten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hele goeie ervaringen met Stassen in Venlo. Vorige week besteld en meteen dezelfde week thuisgebracht. Kost daar wel 1125 maar ze hebben ook een winkel.

Ze hebben net 30stuks binnengekregen........

BTW prachtapparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een xbox360 gebruiken als mediacenter op de Toshiba?

Ik heb opgemerkt dat mijn video's afspelen een beetje hakkelig lopen. Heeft dit te meken met 720P.
Voorheen had ik dit probleem niet met mijn 4:3 Televisie.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb weer wat nieuwe foto's gemaakt van het wk voetbal.

Kijkhoek steeds groter gemaakt, maar de hoek waar de televisie staat is ook donker. Hierdoor een lange sluitertijd. Dus de strepen zijn niet omdat het scherm zo traag is.

http://homepage.mac.com/joost001/PhotoAlbum8.html

Dit is HDTV WK-voetbal van Casema

Heb ook net de HDMI-DVD van Toshiba besteld. (zie What HifI? :9~ :9~ :9~ )

[ Voor 13% gewijzigd door poes op 19-06-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Laatst online: 22-01-2024
Ziet er goed uit, Poes!

Ik heb dit teeveetje een paar dagen geleden bestelt en wacht af op het telefoontje van het vervoerbedrijf. Ik hier een digi spiegelreflex liggen, dus ik zal veel plaatjes posten, oa van de PC connectie en Xbox360.

Zou iemand wat plaatjes willen plaatsen van de TV in actie met Digitenne? Of mij laten weten of het beeld een beetje acceptabel is? Hier ben ik het meest bezorgd over.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Btw, ik heb mijne bij NoRRoD besteld, in 5 dagen had ik het ding thuis (zelf opgehaald bij hun HK). Daar kost ie 1088.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07 22:39
klaasb84 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:52:
Zou iemand wat plaatjes willen plaatsen van de TV in actie met Digitenne? Of mij laten weten of het beeld een beetje acceptabel is? Hier ben ik het meest bezorgd over.
Ik heb de 32WL66p met TV van KPN getest. Dit ziet er goed uit, vooral mooi op het speciale breedbeeld nederland 2 (voetbal) kanaal. Bij zenders met meer compressie (bijv. belgië) ziet het er een stuk minder uit (meer blokjes te zien). Helaas kan ik je geen foto laten zien.
Met DVD (samsung HD-850 over HDMI) een erg mooi beeld.
Een PC aangesloten met DVI>HDMI kabel en 720p- en 1080i trailers ziet er natuurlijk erg gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er nu iemand hoe het zit met de garantie als je hem in Duiutsland koopt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Waarom zou dat doen als je voor een paar tientjes meer het toestel in Nederland kan kopen.
Het lijkt me dat je wel uiteraard garantie hebt, maar hij moet dan wel terug naar Duitsland etc. etc.

Bij Alternate is het verschil best groot met de Duitse prijzen en bij Redcoon al wat kleiner.
Pixmania weet ik niet, maar ik lees hier dat veel mensen daar bestellen.

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik tevreden ben bij Redcoon, maar je moet wel van te voren beseffen dat wachten soms lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Hier nog wat foto's. ^^

TV zit aan mijn pc (MCE 2005) met dvi-hdmi aansluiting. Resolutie is 1232x684. Deze res. is zo gekomen door wat te kloten met de Overscan opties bij de Nvidia controll. Je begint met 1280x720 en door het volgende scherm kan je zorgen dat je je hele beeld te zien krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/771/overscan1qc.th.jpg

Had nog ff gekeken hoe die gast van avforums zijn 1360x768 voor elkaar had gekregen, maar dit sloeg nergens op. Hij zette het scherm op "cinema 2", wat dit doet is het beeld zo vergroten dat zelfs bij een 4:3 beeld er randen worden afgesneden. Dit is dus niet aan te raden.
1280x720 gaf bij mij het mooiste beeld, en met die overscan instellingen zie je ook nog alles ook.

de afstandbediening voor de geintereseerde..(ik heb Logitech Harmony, veel handiger ^^)
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/1831/ab3lz.th.jpg

Achterkant aansluitingen. HDMI zitten ergens anders..
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/9891/achterkant2eg.th.jpg

Voorkant knopjes:
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/8382/voorknoppen2vr.th.jpg

Zijkant (ook nog component+L/R-audio en koptelefoon-jackplug:
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/7046/zijkant3vh.th.jpg

Digitale TV (best moeilijk om tv foto's te maken :P)
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/3020/digitv9rp.th.jpg

HighDef filmpje van Microsoft:
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/57/hd9ty.th.jpg

HighDef close-up:
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/6746/hdcloseup3es.th.jpg

Icoontje + muis:
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/8615/icoontje2ez.th.jpg

Lekker muziekje:
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/5290/muziek9yx.th.jpg

Close-up van MCE menu:
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/3109/muziekdichtbij2ck.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
poes schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:15:
Waarom zou dat doen als je voor een paar tientjes meer het toestel in Nederland kan kopen.
Het lijkt me dat je wel uiteraard garantie hebt, maar hij moet dan wel terug naar Duitsland etc. etc.

Bij Alternate is het verschil best groot met de Duitse prijzen en bij Redcoon al wat kleiner.
Pixmania weet ik niet, maar ik lees hier dat veel mensen daar bestellen.

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik tevreden ben bij Redcoon, maar je moet wel van te voren beseffen dat wachten soms lang kan duren.
Zoals ik al zei, 1088 bij onze vrienden van NoRRoD. Als je hem gaat halen bij 1 van hun filialen in 4 a 5 werkdagen in je bezit. Als ik me niet vergis kun je bij NoRRoD zelfs ruilen met je geld terug binnen 7 dagen als ie niet bevalt. Wat wil je nog meer?

* zneek werkt niet bij NoRRoD :) Ik plug gewoon graag bedrijven waar ik tevreden over ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aansluitingen zitten dus aan de achterkant? hmm is het dan niet een beetje onhandig als je het scherm op de muur gaat hangen ( wat voor mij een must is ) iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:28:
De aansluitingen zitten dus aan de achterkant? hmm is het dan niet een beetje onhandig als je het scherm op de muur gaat hangen ( wat voor mij een must is ) iemand hier ervaring mee?
tenzij je hem helemaal plat aan de muur gaat lijmen is er genoeg ruimte voor de stekkers. Hou er wel rekening mee dat je altijd stekkers nodig hebt. Dus mooi kaal op een stukkie muur hangen zoals in de reclame, dat wordt um niet. Tenzij je de kabels in je muur kan wegwerken.

[edit] En de aansluitingen lopen van onder naar boven ipv recht naar achter. Je steekt de kabel er verticaal in, dus veel ruimte naar achter heb je niet nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 20-06-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er zijn meerdere mogelijkheden om je kabels weg te werken, iig bedankt voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:03:

de afstandbediening voor de geintereseerde..(ik heb Logitech Harmony, veel handiger ^^)
[afbeelding]
welke versie van de harmony heb jij? En met welke apparaten werkt deze? Werkt hij bijvoorbeeld ook met de samsung dtv decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Harmony ondersteunt alle apparaten en dus ook de Samsung. Harmony verbind je met usb op internet en de wizard doet de rest.

Mensen even iets anders , ik ben inmiddels ook in het bezit van de Toshiba ben er erg blij mee
alleen viel mij vanavond iets op. Naarmate de avond verstreek en het geluid wat zachter werd hoorde ik een lichte bromtoon vanachter het paneel. De toon veranderde enigzins als ik een andere input selecteerde. Zijn er meer mensen die dit opgevallen is? (Je kunt dit checken als je het geluid
helemaal uitzet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo..tweakers. Ik volg deze thread (en op AVForum) al een tijdje. Ik sta op het punt om een 37WL66 aan te schaffen. De enige 2 dingen die mij nog een beetje afschrikken zijn de de "mogelijke" problemen met de kijkhoek en het feit dat niemand duidelijk kan aangeven of 1:1 pixelmapping mogelijk is. Op AVforum wordt beweerd dat met een een resolutie van 1360x768@85Hz (via DVI-HDMI) en de TV op cinema2 de beste beeldkwaliteit wordt geproduceerd. Andere beweren weer dat 1280x720 de beste beeldkwaliteit geeft.

Wat klopt en wat niet?
Ik wil de TV aansluiten op mijn ( zelf in elkaar gedraaide) HTPC met Ati kaart.

De HD demo's staan al klaar om getest te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:23:
Hallo..tweakers. Ik volg deze thread (en op AVForum) al een tijdje. Ik sta op het punt om een 37WL66 aan te schaffen. De enige 2 dingen die mij nog een beetje afschrikken zijn de de "mogelijke" problemen met de kijkhoek en het feit dat niemand duidelijk kan aangeven of 1:1 pixelmapping mogelijk is. Op AVforum wordt beweerd dat met een een resolutie van 1360x768@85Hz (via DVI-HDMI) en de TV op cinema2 de beste beeldkwaliteit wordt geproduceerd. Andere beweren weer dat 1280x720 de beste beeldkwaliteit geeft.

Wat klopt en wat niet?

hier ben ik ook erg benieuwd naar!
hoop hem as vrijdag dan eindelijk te krijgen wachten wachten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 12:56
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:23:

Wat klopt en wat niet?

Als ik het goed begrijp zit het zo:

Voor films is het beter om 1280x720 te gebruiken, dit omdat HD films zelf in 720p zijn, en je ze dan dus 1 op 1 naar de TV stuurt. De TV kan dan zelf wel zorgen voor de benodigde scaling, net zoals met een Xbox 360 of DVD speler.

Voor PC werk daarentegen wil je liever een 1:1 pixelmapping hebben tussen PC en TV, zodat je tekst niet raar vervormd wordt, en natuurlijk omdat je desktop meeschaalt met de beeldresolutie (meer pixels = meer detail, in tegenstelling tot bij films). Dan is het dus beter om 1360x768 te gebruiken, omdat dat overeenkomt met de native resolutie van het scherm. Afgezien van die 6 kolommen pixels dan, maar als die gewoon zwart gelaten worden, dan is er geen probleem.

Persoonlijk vind ik dit 1:1 pixelmapping verhaal niet zo'n issue. Als ik toch al m'n PC aansluit op m'n TV, dan is dat waarschijnlijk alleen maar voor films, dus dan volstaat 1280x720 (of iets daar in de buurt) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Laatst online: 16-07 18:35
Sillymidget schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:03:
Hier nog wat foto's. ^^

Achterkant aansluitingen. HDMI zitten ergens anders..
[afbeelding]
Ik ben ook aan het kijken naar deze TV. Bij het bericht van Sillymidget had ik nog een vraag
Volgens mij zie ik hier een plaatje van 2 scart connectoren, maar wat sluit je nou precies waar op aan?
SCART 1 voor je DVD speler, DVI>HDMI voor je PC en wat zit er dan in je 2e scartblokje?
Component voor je laptop of videocamera ofzo?

En het belangrijkst? Hoe krijg het geluid van je PC naar je TV?
Ik stel me zo voor de SP/DIF uitgang van m'n geluidskaart te gebruiken, maar wat voor soort kabel gebruik ik hiervoor? is dat een standaard optische kabel?
Ik gok dat je die SPDIF dan aansluit op je surround setje? Wat voor set past hier mooi bij?

Verder gok ik dat niemand een Sapphire X1600-HDMI heeft he? ik heb alle winkels op tweakers gemaild, maar er waren van de 7 verkopende maar 2 die hem met onbekende levertijd misschien konden leveren. De rest heeft die kaart alweer van tweakers gehaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ik heb mijn geluid niet naar de TV, omdat ik een 5.1 aan mijn pc heb hangen. Dus daar kan ik niets over zeggen.

In mijn 2de scart heb ik een scart-blokje naar geluid/composite, dit is voor mijn gamecube. Lukte me ff niet zosnel om het anders werkend te krijgen. De GC geeft btw echt slecht beeld. Weet niet of dit aan de Cube ligt of aan de scaling van de tv, maar het is echt wazig allemaal.

Zoals al was gezegt werkt de harmony met alle apparaten. Mijnes zit op mijn MCE, TV en DigiTV. Werkt allemaal echt geweldig..Je kiest wat je wilt doen, bv: tv kijken, en alle apparaten die je daarvoor hebt ingesteld gaan aan. Als ik dan divxje wil kijken, druk ik daar op en gaat mijn tv naar HDMI en start MCE op mijn pc die meteen naar "mijn movies" gaat.

Ow en 1:1 is dus niet mogelijk. Ik vind 1280x720 dus het mooiste beeld geven. Maar niet heel veel verschil met de 1360x768 op cinema2. Maar dan moet je weer de aspect-ratio van je tv aangaan passen, en dat is weer meer werk voor mijn remote..
niet handig dus..

[ Voor 16% gewijzigd door RuudBurger op 21-06-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb m`n 37WL66Z ook binnen (stonden net na 8 uur al op de stoep _/-\o_ )
Wat een superbeeld man, wel effe wennen zo groot }) }) })

Ben nu wat met de instelingen aan`t spelen en ben tot nuu toe tevreden ism @home digitale tv.
en m`n Yamaha dvd speler via component.

Wat is beter de progressive scan op de dvdspeler aan zetten of de tv het laten uitzoeken :?

Zal vanmiddag wel wat foto`s maken!

ME=HAPPY :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die 37 inch nou problemen met de kijkhoek? en hoe scaled hij het beeld? misschien wil ik ook een stapje groter nemen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:53:
Wat is beter de progressive scan op de dvdspeler aan zetten of de tv het laten uitzoeken :?
Je kunt beter progressive scan op de DVD speler aanzetten, want veel DVD's zijn non-interlaced. Dan is 't dus nogal loos als je DVD speler het beeld alsnog interlaced maakt, waarna je TV het vervolgens weer gaat deinterlacen. Je krijgt betere resultaten als het beeldsignaal tijdens het hele proces progressief is.

Oh, en gefeliciteerd met je TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-07 16:29
Sillymidget schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:23:

[knip]

Ow en 1:1 is dus niet mogelijk. Ik vind 1280x720 dus het mooiste beeld geven. Maar niet heel veel verschil met de 1360x768 op cinema2. Maar dan moet je weer de aspect-ratio van je tv aangaan passen, en dat is weer meer werk voor mijn remote..
niet handig dus..
Via Avforums UK heb ik begrepen dat 1:1 pixel mapping wel lukt bij een resolutie van 1360x768 als de TV wordt aangestuurd via HDMI (DVI -> HDMI). Heb je dat al geprobeerd?

owja en als eerder genoemd gefeliciteerd en de foto's zie ik / zien wij graag tegemoet :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:56:
Heeft die 37 inch nou problemen met de kijkhoek? en hoe scaled hij het beeld? misschien wil ik ook een stapje groter nemen namelijk ;)
Zoals ik nu kan zien heb ik weinig tot geen last met de kijkhoek.
Tuurlijk als je een stuk opzij gaat zitten worden de kleuren iets fletser, maar dit is volgens mij bij elke lcd zo!

Zal er vanmiddag ook wat foto`s van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
J.Kossen schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:20:
[...]

Via Avforums UK heb ik begrepen dat 1:1 pixel mapping wel lukt bij een resolutie van 1360x768 als de TV wordt aangestuurd via HDMI (DVI -> HDMI). Heb je dat al geprobeerd?

owja en als eerder genoemd gefeliciteerd en de foto's zie ik / zien wij graag tegemoet :9 _/-\o_
Ik heb mijn pc dvi-hdmi aangesloten, en zal uitleggen wat ze op avforums gedaan hebben (volgens mij dan, anders roept iemand maar)..

Je zet de resolutie op 1360x768 en laat het beeld centeren op de tv..
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/4996/1360x7684oh.th.jpg

Door cinema 2 rek je het beeld aan alle kanten uit/verspreid je het over het hele beeld. En dan krijg je het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/6907/1360x768cinema28jp.th.jpg

Dit is niet 1:1. En zover ik kan zien is het ook niet scherper dan 1280x720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Sillymidget schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
[...]

Ik heb mijn pc dvi-hdmi aangesloten, en zal uitleggen wat ze op avforums gedaan hebben (volgens mij dan, anders roept iemand maar)..

Je zet de resolutie op 1360x768 en laat het beeld centeren op de tv..
[afbeelding]

Door cinema 2 rek je het beeld aan alle kanten uit/verspreid je het over het hele beeld. En dan krijg je het volgende resultaat:
[afbeelding]

Dit is niet 1:1. En zover ik kan zien is het ook niet scherper dan 1280x720.
Mmm, da's jammer want deze TV was toch een van m'n kanshebbers om aaneschaft te worden... Het is dus niet zo dat via DVI-HDMI op reso 1360x768 het scherm beeldvullend is... Eigenlijk vreemd, want het paneel is native 1366x768 :'(

Vanavond nog 'ns AVforums doorspitten en anders toch maar voor een alternatief op zoek (LG, JVC of de 37" Acer AT3705 MWG)... Thanx for the pictures :) Op zich toch wel een mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
hij is wel beeldvullend.. maar niet 1:1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wat foto`s van m`n Tosh 37WL66Z

(TMF via @home digitale tv)
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/1513/dsc000011zy.th.jpg

(Jetix via @home digitale tv)
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7119/dsc000034rv.th.jpg

(Monsters inc. Yamaha S550 dvdspeler via component progressive scan)
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/9853/dsc000054nu.th.jpg

(Foto vanaf de zijkant genomen ivm kijkhoek issue, kijkhoek is hier perfect!)
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7059/dsc000060qp.th.jpg

(Even een afstandfoto met daarnaast m`n KEF eitje)
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7623/dsc000099vi.th.jpg

(PC via DVI-HDMI aangesloten op resolutie 1280*720)
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4959/dsc000107wp.th.jpg

(HD 1080 demo van Pioneer!!!)
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/2020/dsc000128sd.th.jpg

(Close-up van HD-demo)
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/462/dsc000139qj.th.jpg

Zo ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik ben iig. zeer tevreden met de tv :*)
Dat ik de pc niet op 1360*768 kan draaien vind ik niet zo`n probleem O-)

[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Laatst online: 22-01-2024
Ah wacht even... Dus we hebben hier te maken met een LCD met 1366x768 als native reso, maar op geen enkele mannier is deze resolutie te bereiken? :? Wat de...

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 24-07 23:51
Het is alsof dat LCD's zijn ontwikkeld zonder rekening te houden met pc videokaarten.Alle 32" LCD's hebben een 1366x768 native reso maar er is geen enkele videokaart die deze resolutie kan weergeven ? Ik denk dat dit de bron van het probleem is misschien komt er nog wel een grafische kaart / driver uit die deze reso wel kan weergeven en kunnen we dan wel 1:1 gebruiken op deze LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:28:
Hierbij wat foto`s van m`n Tosh 37WL66Z

(PC via DVI-HDMI aangesloten op resolutie 1280*720)
[afbeelding]

Zo ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik ben iig. zeer tevreden met de tv :*)
Dat ik de pc niet op 1360*768 kan draaien vind ik niet zo`n probleem O-)
Kanariepiet bedankt voor de foto's het ziet er erg strak en mooi uit.
Ik denk dat ik ook wel kan leven met het feit dat de Toshiba 1360x768 niet goed weergeeft.
Maar nog 1 vraagje, is de 1280x768 resolutie gelijk beeldvullend of heb je een overscan optie gebruikt?
Ik heb zelf namelijk geen Nvidia maar een Ati kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:47:
[...]

Kanariepiet bedankt voor de foto's het ziet er erg strak en mooi uit.
Ik denk dat ik ook wel kan leven met het feit dat de Toshiba 1360x768 niet goed weergeeft.
Maar nog 1 vraagje, is de 1280x768 resolutie gelijk beeldvullend of heb je een overscan optie gebruikt?
Ik heb zelf namelijk geen Nvidia maar een Ati kaartje.
Volgens mij staat er geen overscan functie aan.
Ik kan het niet meer checken nu, heb m`n pc weer boven gezet totdat hij verbouwd wordt tot een HTPC.

Ik heb er echt nog geen minuut spijt van gehad dat ik de Toshiba heb gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
jos707 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:25:
Het is alsof dat LCD's zijn ontwikkeld zonder rekening te houden met pc videokaarten.Alle 32" LCD's hebben een 1366x768 native reso maar er is geen enkele videokaart die deze resolutie kan weergeven ? Ik denk dat dit de bron van het probleem is misschien komt er nog wel een grafische kaart / driver uit die deze reso wel kan weergeven en kunnen we dan wel 1:1 gebruiken op deze LCD.
Heeft niets met de video kaarten te maken, sommige drivers kunnen het idd niet aan, maar na het installeren van Powerstrip of een soort gelijk programma mag het echt geen probleem meer zijn.. Vooral de LG's zijn erg goed in 1:1 pixel mapping.. als je niet te duur uit wil zijn kijk dan eens naar de LG 37LC2R erg goede TV met 2x HDMI en 1;1 pixel mapping over VGA en HDMI aansluiting, nadeel is dat tie iets minder contrast heeft in donkere scenes dan ande tv's...

ik snap het btw ook niet dat nie alle tv's 1;1 pixel mapping hebben.. zeker niet bij tv's van Toshiba ofzo.. is niet dat ze voor het eerst een LCD scherm aansturen ofzo.. 8)7 of gaat iemand me vertellen dat het bij een notebook heel anders werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel mensen die dit probleem oplossen door een extern progamma die de resolutie wijzigd van de videokaart de naam ontsnapt mij zal het eens opzoeken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27
Powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:54:
Er zijn veel mensen die dit probleem oplossen door een extern progamma die de resolutie wijzigd van de videokaart de naam ontsnapt mij zal het eens opzoeken. |:(
Powerstrip, Rage3D?
Volgens mij ligt het probleem niet bij de videokaart maar bij de TV.
Het is mogelijk om via Powerstrip of Rage3D je kaart een resolutie van 1366x768 mee te geven, maar of de TV dat dan ondersteund is maar de vraag (in dit geval NIET dus).

Maar als ik de screenshots zo bekijk die op tweakers staan en op AVforum van de 37LW66 waar een PC (of MAC mini) op aangesloten is, denk ik niet dat het wat uit maakt dat 1:1 pixel mapping niet mogelijk is op deze TV.

Zowel op 1360x768 als op 1280x720 ziet het er heeeel erg goed uit.

Dit blijven mijn favoriete screenshots:

http://i22.photobucket.co...st999/toshiba-desktop.jpg
http://img157.imageshack.us/img157/6391/pict01616vs.jpg

Ik denk dat ik wel kan leven met deze kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
HDTV met Samsung DCB-H360RS via de HDMI kabel werkt niet. Wat nu?

Kabel is Qed Qunex HDMI-P kabel

Heeft iemand het wel werkend via HDMI?

Net naar BCC geweest: brakke Samsung: nieuwe in bestelling

[ Voor 18% gewijzigd door poes op 23-06-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:47:

Zowel op 1360x768 als op 1280x720 ziet het er heeeel erg goed uit.

Dit blijven mijn favoriete screenshots:

http://i22.photobucket.co...st999/toshiba-desktop.jpg
http://img157.imageshack.us/img157/6391/pict01616vs.jpg

Ik denk dat ik wel kan leven met deze kwaliteit :P
IK niet :Y)

Bij die eerste foto hoort ook nog een close-up van het msn window (sorry, kan de foto ff niet vinden) daarbij zie je duidelijk dat ok de pixels van de letters heen een waas zit..de letters zijn niet scherp zoals op je TFT monitor, er wordt iets teveel met het signaal gemeubelt, Ik weet natuurlijk niet hoe deze TV zit aangesloten maar deze foto's zijn iig geen bewijs van 1:1 pixel mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:05:
[...]

IK niet :Y)

Bij die eerste foto hoort ook nog een close-up van het msn window (sorry, kan de foto ff niet vinden) daarbij zie je duidelijk dat ok de pixels van de letters heen een waas zit..de letters zijn niet scherp zoals op je TFT monitor, er wordt iets teveel met het signaal gemeubelt, Ik weet natuurlijk niet hoe deze TV zit aangesloten maar deze foto's zijn iig geen bewijs van 1:1 pixel mapping
Ik denk dat je deze bedoelt: http://i22.photobucket.co...enBeast999/tosh-close.jpg
Er is idd een waas. De foto's waren ook niet bedoeld als bewijs voor 1:1 pixelmapping (volgens mij is dat gewoon niet mogelijk op deze televisie)
Maar voor HTPC doeleinden (DVD'tje hier, HD DivXje daar) is het meer dan goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:11:
[...]

Ik denk dat je deze bedoelt: http://i22.photobucket.co...enBeast999/tosh-close.jpg
Er is idd een waas. De foto's waren ook niet bedoeld als bewijs voor 1:1 pixelmapping (volgens mij is dat gewoon niet mogelijk op deze televisie)
Maar voor HTPC doeleinden (DVD'tje hier, HD DivXje daar) is het meer dan goed. :*)
Ja, die bedoelde ik idd, volgensmij was er alleen een versie van met iets minder van die vage strepen... maar als die niet was bedoelt voor 1:1 pixel mapping, maar om aan te geven dat de tv een goed beeld geeft, zijn we het eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Na nu lekker wat te hebben gekloot, ben ik tegen de volgende problemen aangelopen met de verbinding van mijn PC.

Als de TV niet aanstaat tijdens het opstarten van de PC, wordt de TV niet gedetecteerd, en zie ik dus geen beeld als hij daarna aan wordt gezet.. Ik weet niet of dit aan mijn videokaart ligt (dat hij het niet goed onthoudt ofzo). Maar weet iemand hier een oplossing voor? Een programma die de instellingen opslaat en ervoor zorgt dat die niet veranderd kunnen worden ofzo..

Hij zit btw op een 7800GT aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door RuudBurger op 24-06-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik houd deze tv ook in de gaten en dus ook deze thread.

Maar wat is nu precies het nadeel van geen 1:1 pixelmapping?

Ik kan mee voorstellen dat de scherpte achteruit gaat als je met de beeldinstellingen van de tv de weergave schermvullend moet krijgen.

Ik zat te denken om de tv in de huiskamer ook te gebruiken om lekker vanaf de bank te browsen, (afstand ongeveer 4 meter) maar als ik dit allemaal lees gaat dit waarschijnlijk niet lukken qua scherpte?

heeft dit ook gevolgen voor MCE? (video kijken, foto's kijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:54:
ik houd deze tv ook in de gaten en dus ook deze thread.

Maar wat is nu precies het nadeel van geen 1:1 pixelmapping?

Ik kan mee voorstellen dat de scherpte achteruit gaat als je met de beeldinstellingen van de tv de weergave schermvullend moet krijgen.

Ik zat te denken om de tv in de huiskamer ook te gebruiken om lekker vanaf de bank te browsen, (afstand ongeveer 4 meter) maar als ik dit allemaal lees gaat dit waarschijnlijk niet lukken qua scherpte?

heeft dit ook gevolgen voor MCE? (video kijken, foto's kijken?)
De scherpte gaat inderdaad achteruit, of het nog voldoen voor je is om mee te werken is helaas persoonlijk. Kijk eens naar de foto van kanariepiet (http://img213.imageshack.us/my.php?image=dsc000107wp.jpg). Daar zou ik niet happy van worden.

In dit geval zou ik opteren voor zwarte balken links/rechts of onder/boven. Maar wel voor scherpte.

[ Voor 7% gewijzigd door Domino op 26-06-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, das waar, het is peroonlijk maar ja ik had gewoon verwacht mijn videokaartje met de goede resolutie te kunnen configureren en voila scherp beeld, beeldvullend!. Niet dus.

Wat randjes rondom zou ik ook niet erg vinden, maar als je kijkt naar de eerste foto van sillymidget (http://img153.imageshack.us/my.php?image=1360x7684oh.jpg) dan zijn dit wel heeeeel forse randen, zucht..... dacht ik dat ik eindelijk een keuze gemaakt had.........

Iemand nog ervaringen met MCE?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Die foto lijkt wel een VGA resolutie, en dus niet helemaal representatief.
Je moet uitgaan van een vaste resolutie van 1280*720, dan houdt je dus over:

(1366-1280)/2 = 43 pixels links en rechts en (768-720)/2 = 24 pixels onder en boven die op zwart gaan.

Wellicht is dit nog aan te passen met powerstrip oid. Mijn Sony accepteerd een resolutie van 1360*768 via D-sub.

Overigens heeft Toshiba ook Full HD schermen in het assortiment zag ik net. Op de duitse internetsite staan oa de LCD-TV 47 WLG 66 P en LCD-TV 42 WLG 66 P als 1920*1080.

link = http://www.toshiba.de/consumer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Domino schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:23:

Wellicht is dit nog aan te passen met powerstrip oid. Mijn Sony accepteerd een resolutie van 1360*768 via D-sub.
ja, maar dat is volgens mij juist het probleem, die accepteerd de toshiba dus niet.... maar durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand wat pic's willen laten zien van de achter kant hoe de aansluiting er uit zien en niet van al te dicht bij alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Kijk eens naar de post van kanariepiet op pagina 1 van dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/25697655/0

Daar kan het wel? Weliswaar via HDMI, maar da's een kwestie van goede videokaart/ verloopkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:15:
[...]

ja, maar dat is volgens mij juist het probleem, die accepteerd de toshiba dus niet.... maar durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen
Dat begrijp ik dus ook (wellicht verkeerd). Maar misschien de standaard resolutie van 1280x720 wel, ok, dan heb je zwarte balken, maar is de tekst wel scherp.

Ik stel het nu misschien even te simpel, maar een panel is gebaseerd op een bepaalde resolutie, als je het voor elkaar krijg om de videokaart op deze resolutie uit te sturen moet je toch een scherp en beeldvullend beeld hebben net zoals je lcd-monitor?

Ik snap dat je met het "stretchen" van je tv e.e.a. beeldvullend kan krijgen maar dat gaat ongetwijfeld ten koste van scherpte.

Aan de andere kant, waar hebben we het over als foto's en video's prima worden weergegeven? Dan zou bv alleen browsen via dit scherm niet comfortabel zijn.

Ik hoop dat een eigenaar van dit scherm wat duidelijkheid kan geven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:16
Wie weet waar ik een 32 of 37inch versie van de WL66 (Z/P?) kan bewonderen in de regio Den Haag, want ik ben al zo lang aan t wachten op de 40M71B van samsung...maar ik lees hele goede dingen over de Toshiba's dus ik ben nieuwsgierig geworden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-07 14:13

vanDaal

-ismeereentje

Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:55:
Wie weet waar ik een 32 of 37inch versie van de WL66 (Z/P?) kan bewonderen in de regio Den Haag,
Ik was zojuist hier bij de Mediamarkt in Den Haag; daar hebben ze in ieder geval geen Toshiba schermen.

Mijn interesse in een 37WL66 (Z) is zeker gestegen na dit topic, zeker vanwege de relatief lage prijs als je hem uit Duitsland haalt (+/- 1300,-).

-edit-
Anderzijds, bij Stassen staat ie voor maar 1379,- :7 (alleen niet de zwarte zo te zien :/ )
-/edit-

[ Voor 28% gewijzigd door vanDaal op 28-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Rainesh schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:55:
Wie weet waar ik een 32 of 37inch versie van de WL66 (Z/P?) kan bewonderen in de regio Den Haag, want ik ben al zo lang aan t wachten op de 40M71B van samsung...maar ik lees hele goede dingen over de Toshiba's dus ik ben nieuwsgierig geworden.
Collega is in Breda geweest bij de MM, daar staan ze iig wel (evenals JVC) maar geen Philips. Ik wil er zelf ook nog naar toe i.v.m. de vergelijking tussen JVC en Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

En ik kom net van de Mediamarkt Utrecht. Daar staan er vrij veel. Sowieso de:
- 32WL66 (P)
- 37WL66 (P)
- 37WL66 (Z)

Daarnaast ook een aantal JVC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Heeft iemand deze tv al opgehangen? Zo ja, welke beugel gebruik je hierbij?
Is het verder lastig om de voet eraf te halen?

Ik heb de mijne (32", zwart), na 4 weken eindelijk ontvangen van Redcoon.
Op analoog en vanaf dichtbij ben ik niet onder de indruk van deze tv. Van geen enkele lcd trouwens. Maar ik ga binnekort over op digitaal en dan wordt alles (hopenlijk) een stuk beter.
Vanaf 1m ziet alles er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
vanDaal schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:58:
- 32WL66 (P)
- 37WL66 (P)
- 37WL66 (Z)

_/-\o_ binnenkort ff tripje Utrecht maken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:29:
Tja, das waar, het is peroonlijk maar ja ik had gewoon verwacht mijn videokaartje met de goede resolutie te kunnen configureren en voila scherp beeld, beeldvullend!. Niet dus.

Wat randjes rondom zou ik ook niet erg vinden, maar als je kijkt naar de eerste foto van sillymidget (http://img153.imageshack.us/my.php?image=1360x7684oh.jpg) dan zijn dit wel heeeeel forse randen, zucht..... dacht ik dat ik eindelijk een keuze gemaakt had.........

Iemand nog ervaringen met MCE?
Als je even de post waarin dat plaatje had gelezen, had je nog gezien dat dit niet de "final" is van hoe je het beeld moest instellen. Het resultaat is nog steeds niet 1:1, en dus niet geschik voor "desktoppen". Maar wel goed voor films en tv kijken (blijft een tv hé.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me ook af of jullie niet aan muggeziften zijn i.v.m. 1:1 pixelweergave er zijn nog merken die dit hebben.Uiteindelijk komt deze in vele reviews als de betere naar voor en dat voor een prijs van 920 euro in Duitsland.
Als men echt een perfecte tv wil blijf dan van lcd's en plasma's weg en wacht op een SED tv.
Maar begin dan dan wel al te sparen. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:44:
ik vraag me ook af of jullie niet aan muggeziften zijn i.v.m. 1:1 pixelweergave er zijn nog merken die dit hebben.Uiteindelijk komt deze in vele reviews als de betere naar voor en dat voor een prijs van 920 euro in Duitsland.
Als men echt een perfecte tv wil blijf dan van lcd's en plasma's weg en wacht op een SED tv.
Maar begin dan dan wel al te sparen. :+ :+
Naar mijn idee zijn er juist meer merken die het wel doen als niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ik wil juist een lcd tv waar ik ook goed op kan internetten/msn-en etc. Want ik ga em 40% als monitor gebruiken en 60% als tv/home cinema screen.

Hmm als dat niet zo goed gaat op deze Toshi's...dan moet ik helaas maar afwachten op de samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Rainesh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:18:
ik wil juist een lcd tv waar ik ook goed op kan internetten/msn-en etc. Want ik ga em 40% als monitor gebruiken en 60% als tv/home cinema screen.

Hmm als dat niet zo goed gaat op deze Toshi's...dan moet ik helaas maar afwachten op de samsung
Ik heb zelf een Sony die het perfect doet, VGA op 1360*768 met 1:1 mapping.
Geen idee op Samsung het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 15:13
vanDaal schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:58:
- 32WL66 (P)
- 37WL66 (P)
- 37WL66 (Z)

Helaas is de 32 zo'n 300 euro duurder als bij Alternate, wat gewoon een winkel is.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
basset schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:25:
[...]

Helaas is de 32 zo'n 300 euro duurder als bij Alternate, wat gewoon een winkel is.
Ja, maar we gaan natuurlijk niet naar de MediaMarkt om te kopen, alleen om te kijken en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Juistem :)

En bij Alternate is de 37 weer dik 100 euro meer dan bij Stassen (en bij Stassen is ie weer +/- 80 euro duurder dan in Duitsland :+ ). Iemand toevallig ervaring met het bestellen van dergelijke dingen uit Duitsland?

Ik heb bij Stassen even gevraagd of ze hem ook in de zwarte uitvoering hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door vanDaal op 28-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit duitsland moet je ook veel verzendkosten betalen, minstens 50eu geloof ik. En als de tv dan niet goed is zit je met het terugsturen naar duitsland.

Ik heb de 32" besteld bij norrod, omdat ik dacht dat die daar op voorraad was, dat staat(nog steeds) immers op de site. Lees ik een paar dagen later in mijn order dat het toch niet op voorraad is. Ik had hem juist vandaag of morgen verwacht :( Ze wisten me wel te vertellen dat hij deze week nog aan hun geleverd gaat worden. Ik hoop het voor ze want anders annuleer ik de order :/

Bij www.azerty.nl stond hij een tijdje voor 1031, daarna voor 996eu nu staat hij er weer voor 1022eu. Prijzen veranderen snel bij hun. Ik heb hem daar niet besteld, omdat levertijd daar 2 a 3 weken is en zo lang kan ik niet wachten :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:18:

ja doe maar die hebben dynamisch contrast waardoor die schermen als gek staan te flikkeren bij donkere beelden en op de nieuwe modellen kan je dat zelfs niet meer uitschakelen.
het echte contrast van deze schermen is trouwens maar 1000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11
J.Kossen schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:09:
[...]

Collega is in Breda geweest bij de MM, daar staan ze iig wel (evenals JVC) maar geen Philips. Ik wil er zelf ook nog naar toe i.v.m. de vergelijking tussen JVC en Toshiba.
MM in Amsterdam heeft jammer genoeg ook alleen maar de vorige type van Toshiba maar genoeg JVC.

Zelf uiteindelijk de JVC LT26X70 genomen en zeker geen spijt van.
goed beeld en goed geluid + meer dan genoeg aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Volgens mij staat er in Alkmaar een 37wl66, maar uiteraard voor de hoofdprijs. (als je zekerheid wilt, dan zou ik even bellen). Vorige week stond er trouwens ook een Toshiba HDD-recorder (de X-24 volgens mij) voor het schamele bedrag van €249,--

Ik heb nu ook de Toshiba SD-360 binnen, en het is voor die paar centen een puik spelertje.
Een aanrader! Het dingetje braakt er via HDMI 720p en 1080i uit en da's best grappig.

Veel instellingen, en je kunt je ab van de tv ookvoor de speler gebruiken.

Of, een logitech Harmony natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door poes op 30-06-2006 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij M&M geweest in zoetermeer daar staat de 37WL66 (Z) voor €1999 das bijna €550 duurder dan de goedkoopste online shop.
Voorbeeld:http://www.redcoon.nl/red...productId/8226/index.html
Totaal kom je dan op € 1446,74 verzend kosten en verwijderingsbijdrage zitten daar bij in verschil €552.26.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:14:
Net bij M&M geweest in zoetermeer daar staat de 37WL66 (Z) voor €1999 das bijna €550 duurder dan de goedkoopste online shop.
Voorbeeld:http://www.redcoon.nl/red...productId/8226/index.html
Totaal kom je dan op € 1446,74 verzend kosten en verwijderingsbijdrage zitten daar bij in verschil €552.26.
Hier in Rotterdam is net een Saturn geopend (de goedkope dochter van MM) maar ook hier is de 37WL66 1999 euries. Ik liet de verkoper nog zien dat dezelfde TV voor rond de 1400 euro te verkrijgen was (want hij geloofde mij niet). Maar helaas willen (of durfen) ze de concurrentie met de internet shops niet aan.
Het mooiste was nog dat de 58 en de 56 voor 2400 euros te verkrijgen waren.... een beetje duur.

Dan maar een ritje naar Stassen, scheelt mij toch zo'n 600 eurootjes (excl de kosten van het vullen van mijn gastank :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Leuk dat Saturn nu ook in NL is. Zijn er werkelijk banden met de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste kabel die ik kan kopen om mijn toshiba op de pc aan te sluiten?
Ik heb een videokaart met een d-sub en dvi aansluiting.
een kabel van dvi naar d-sub is volgens mij duurder dan d-sub naar d-sub. Merk ik dan ook kwaliteitsverschil?
En dvi naar hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Laatst online: 19-07 22:39
poes schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:01:
Leuk dat Saturn nu ook in NL is. Zijn er werkelijk banden met de MM?
ff opgezocht:
====
Domain Whois record
Queried whois.nic.nl with "saturn.nl"...

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
saturn.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
Media Markt
Schorpioenstraat 57
3067 GG ROTTERDAM
Netherlands
====

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:11
tony72 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:39:
[...]

ff opgezocht:
====
Domain Whois record
Queried whois.nic.nl with "saturn.nl"...

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/whois.php

Domain name:
saturn.nl (next domain)

Status: active

Registrant:
Media Markt
Schorpioenstraat 57
3067 GG ROTTERDAM
Netherlands
====
toon volledige bericht
Even een toevoeging bij..

"Saturn opent donderdag 29 juni 2006 om 8.00 uur haar eerste Nederlandse winkel in winkelcentrum Zuidplein in Rotterdam.

Hiermee zet het bedrijf, dat in 1961 in Keulen is opgericht, zijn expansie voort en is daarmee nu actief in acht Europese landen. Redenen voor dit succes zijn: de grootste keuze merkartikelen voor de laagste prijzen, een decentrale structuur die de ruimte geeft om snel en flexibel op de eisen van de markt te reageren en een ondernemingsfilosofie waarbij de medewerkers in het middelpunt staan. Saturn is een supermarkt voor consumentenelektronica en biedt alles op het gebied van LCD, plasma, foto, video, telecom, multimedia, hifi, klein huishoudelijk en witgoed. Daarnaast biedt Saturn een enorm assortiment op het gebied van entertainment met meer dan 60.000 verschillende titels op het gebied van games, CD en DVD. Saturn heeft een decentrale structuur. Iedere vestiging is een zelfstandige onderneming waarvan de directeur tevens mede-eigenaar is. Samen met het team is de directeur daarbij verantwoordelijk voor het assortiment, de prijsstelling en de reclame. Door de decentrale structuur van Saturn heeft iedere medewerker veel vrijheid en verantwoordelijkheid en is daarmee van directe invloed op het succes van de vestiging. Momenteel zijn er 162 Saturn elektronica supermarkten in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Polen, Hongarije en Spanje. Ook in de komende jaren zal Saturn haar internationale groei voortzetten. In Nederland streeft Saturn naar 25 winkels. Met een netto omzet van 13,3 miljard euro en 37.239 medewerkers in 2005 is Media Markt Saturn de grootste elektronicaketen in Europa. Media Markt en Saturn worden onafhankelijk van elkaar geleid en opereren als directe concurrenten. De merendeels bij de Metro AG behorende groep is op het moment met 582 winkels in 12 Europese landen te vinden."

bron: computerpartner.nl

en weer ontopic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRobbie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:22:
Heeft iemand deze tv al opgehangen? Zo ja, welke beugel gebruik je hierbij?
Is het verder lastig om de voet eraf te halen?

Ik heb de mijne (32", zwart), na 4 weken eindelijk ontvangen van Redcoon.
Op analoog en vanaf dichtbij ben ik niet onder de indruk van deze tv. Van geen enkele lcd trouwens. Maar ik ga binnekort over op digitaal en dan wordt alles (hopenlijk) een stuk beter.
Vanaf 1m ziet alles er prima uit.
Redelijk loze opmerking in mijn ogen... wie zit er nou binnen 1 meter naar analoog te kijken?? Digitaal is echt niet alles, wellicht als je heel slecht kabelbeeld hebt, maar bij mij hier in Amsterdam is het verschil redelijk nihil, en heb je bij kabel allerlei bijkomende problemen zoals geluid dat wegvalt en beeld dat af en toe stilstaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijn toshiba via dvi > hdmi aangesloten op mijn pc en het beeld is perfect naar mijn mening. Een Word document kan ik gemakkelijk lezen vanaf mijn bank(2,5 meter)
Dit komt volgens mij door de nieuwe catalyst drivers. Deze heeft beter hdtv support. Nu kon ik gewoon 720p kiezen en dan de toshiba op cinema2 en perfect beeld. Met de vorige drivers had ik idd blurry tekst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:05:
Ik heb de mijn toshiba via dvi > hdmi aangesloten op mijn pc en het beeld is perfect naar mijn mening. Een Word document kan ik gemakkelijk lezen vanaf mijn bank(2,5 meter)
Dit komt volgens mij door de nieuwe catalyst drivers. Deze heeft beter hdtv support. Nu kon ik gewoon 720p kiezen en dan de toshiba op cinema2 en perfect beeld. Met de vorige drivers had ik idd blurry tekst..
Pics?

PS hoe is het beeld als je em op 1360x768 zet en dan cinema2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem op 1360x768, gewoon goed schermvullend beeld. Ik kan helaas geen pics maken, heb het gebrobeerd met mn telefoon, maar de kwaliteit laat te wensen over.

Trouwens is het waar dat je in het begin de backlight, contrast en helderheid van de tv laag moet houden, zodat hij langer meegaat?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 14:12
Kan iemand mij vertellen of ik nu voor de iets goedkopere LG moet gaan of de Toshiba?
37inch is voor mij de ideale grote omdat ik op ongeveer 3 meter afstand zit en 32inch net te klein vind,

Het enigste punt wat ik kan zien is dat de benq iets minder contrast heeft, de benq en toshiba
kunnen wel 1080i signaal aan maar downsampelen dit naar 720p,
de LG heeft daarin tegen een mooi contrast volgens de gegevens maar kan weer geen 1080i signaal aan.

Bij een zaak zoals mediamarkt ga ik liever niet kijken omdat ik toch geen aankoop daar zal doen,
dat betekent dat ik mijn informatie uit reviews en forums zal moeten halen.

Kan iemand misschien een klein beetje helderheid scheppen?

Benq dv3750:
http://www.azerty.nl/prod...210/8011/benq-dv3750.html

toshiba 37 wlg66
http://www.redcoon.nl/ind...15005/Toshiba_37_WL_66_Z/

LG :?
http://www.redcoon.nl/ind..._ELECTRONICS_RZ_37_LZ_55/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste