Beetje een stomme vraag maar weet iemand waar de harddisk van je pc is en hoe het eruitziet? Ik wil kijken of die herrie maakt uit mn pc maar weet niet eens hoe het eruit ziet
Is het dan wel verstandig daar zelf aan te beginnen? Brokken zijn zo gemaakt.
tnx voor de foto. Maar nu zit ik weer met een ander dillemma, ik zie dat helemaal niet op mn moederboard, of is de hele moederboard een harde schijf? Sorry voor de stomme opmerkingen, ik ben pas een beginner met repareren van pc's.
Denk dat je hem eerder gaat slopen, kijk eens in de buurt van je cd speler.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:15:
tnx voor de foto. Maar nu zit ik weer met een ander dillemma, ik zie dat helemaal niet op mn moederboard, of is de hele moederboard een harde schijf? Sorry voor de stomme opmerkingen, ik ben pas een beginner met repareren van pc's.
Er loopt zo'n kabel naar toe:
http://images.google.nl/images?q=ide+kabel&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken
[ Voor 20% gewijzigd door Thomasje op 02-03-2006 15:18 ]
Met is. Ik weet niet waarom, maar je opening geeft me het vermoeden dat je niet echt leeft in de ingewanden van je PC. Misschien is het handig een maat/ vriend/handig neefje (afhankelijk van je levensfase) te vragen je even wat hands on training te geven voordat je brokken maakt.wizzzzzz schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:15:
Is het dan wel verstandig daar zelf aan te beginnen? Brokken zijn zo gemaakt.
Ik dénk dat je beter je kast weer dicht kan schroeven...
Je hard schijf zit meestal voorin je kast in de lengterichting geplaatst, en hoogstwaarschijnlijk loopt er een platte grijze kabel heen
Je hard schijf zit meestal voorin je kast in de lengterichting geplaatst, en hoogstwaarschijnlijk loopt er een platte grijze kabel heen
Heeft ook een computer!
Volg die brede grijze (die kleur lijkt mij standaard) kabel. Als de schijf IDE is tenminste,
[ Voor 22% gewijzigd door Ascathon op 02-03-2006 15:18 ]
Het is niet erg als je beginner bent, je zou eens wat meer kunnen aannemen als het je verteld wordt.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:15:
Ook het lezen van meerdere faq zou geen overbodige luxe zijn voor je.
^^ met eens...
Dit kan ik toch echt niet als serieuze vraag zien...
Dit kan ik toch echt niet als serieuze vraag zien...
welkom op GoT
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Ik denk dat deze link beter werkt. http://www.howstuffworks.com/flash/tower.swf.
Maar, AMDBOY, doe jezelf een lol en blijf uit je PC zonder iemand in de buurt die dit soort dingen wel weet.
Verwijderd
idd. Daalijkk wordt de n00b gepwnd door zijn pc en ik denk niet dat de n00b dat wil.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 15:24 ]
Stelletje zeurkousen hier. Iedereen moet ergens beginnen. Ik lees hier een normale vraag. Als je dan vindt dat er met die vraag wat mis is, prima. Maak dan een topicreport aan. Maar ga dan niet het topic lopen verzieken met offtopic replies waar niemand wat aan heeft.
Lees Policy mbt replies in 'slechte' topics nog eens door, terwijl we wachten tot er iemand met genoeg rechten voorbij fietst om een einde te maken aan deze onzin.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Welkom op GoT? hij heeft ondertussen al een bak topics geopend!!:p
Maar alle mensen op got vinden het fijn als je wat meer info geeft. En verder zijn dit soort vragen gewoon te vinden met google. Www.google.nl, images, harde schijf. Hoppa heb jij een paar plaatjes van harde schijven. Er zijn maar weinig tot geen andere harde waren die lijken op een hdd dus zo moeilijk moet het niet zijn.
Topic-starter, Kijk hier maar eens
http://www.pcwereld.be/node/185
Keesheid ben het met je eens maar AMDBOY had op z'n minst google kunnen gebruiken.
Maar AMDboy succes met je ontdekkingstoch in de wereld die pc heet. Als je alles hiet op GoT leest dan ben je al een heel eind.
http://www.pcwereld.be/node/185
Keesheid ben het met je eens maar AMDBOY had op z'n minst google kunnen gebruiken.
Maar AMDboy succes met je ontdekkingstoch in de wereld die pc heet. Als je alles hiet op GoT leest dan ben je al een heel eind.
[ Voor 32% gewijzigd door Beugelfles op 02-03-2006 15:28 ]
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
idd een harde schijf is redelijk eenvoudig te herkennen: er komen 2 kabels in toe (stroom en data, waarvan de laatste meetsal zo'n hele brede is), en voor de rest is het een wat anoniem bakje. Maar adh van de afbeeldingen op google images moet je hem toch kunnen vinden hoorkeesheid schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:26:
[...]
... Er zijn maar weinig tot geen andere harde waren die lijken op een hdd dus zo moeilijk moet het niet zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door the_stickie op 02-03-2006 15:30 ]
Ligt er maar aan hoe je er naar kijkt -NMe-
Normaal krijgt iedereen gelijk een www.google.com voor z'n kop, dit is een vraag die ECHT simpel met google te doen is (of bijna elke willekeurige PC shop site) wees eerlijk, dit is wel iets te simpel vind ik zelf...
En kijkend naar de overige topic starts van AMDBOY, dan krijg ik bijna het idee dat hij de boel in de maling loopt te nemen...
Tis mijn mening maar, heb alweer genoeg besteed hieraan
(ja, nu al
)
Voor de rest heb je wel wat gelijk met de policy.
Normaal krijgt iedereen gelijk een www.google.com voor z'n kop, dit is een vraag die ECHT simpel met google te doen is (of bijna elke willekeurige PC shop site) wees eerlijk, dit is wel iets te simpel vind ik zelf...
En kijkend naar de overige topic starts van AMDBOY, dan krijg ik bijna het idee dat hij de boel in de maling loopt te nemen...
Tis mijn mening maar, heb alweer genoeg besteed hieraan
Voor de rest heb je wel wat gelijk met de policy.
Misschien dat je hier iets aan hebt: beginnersweb
Nog steeds hetzelfde probleem : Geluid uit de computer , dus in principe dubbelpost
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()