Toon posts:

windows XP installeren op maxtor gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

een week geleden is mijn hardeschijf in de pc kapot gegaan en was ik mijn windows-installatie dus kwijt.

Ik heb nog een externe schijf van 300 GB, een maxtor. Ik heb deze uit de behuizing gehaald en in de computer gezet als IDE-schijf. De schijf bestond uit 1 partitie van 300 GB en hier wou ik windows op installeren. Er is nog 150 GB vrij dus ruimte zat. Er staan wel al veel gegevens op die ik niet kwijt kan raken.

Toen ik windows op deze partitie wou installeren ging dat niet met de fout dat de partitie niet geschikt was voor windows XP omdat deze niet NTFS geformateerd zou zijn. De partitie is dit wel. Ik heb toen op een andere computer de schijf met partition magic opgedeeld in 2 partities. 1 van 10 GB en 1 van de rest van de ruimte met de gegevens. Vervolgens deze nieuwe partitie als NTFS geformatteerd maar dit mocht ook niet baten, de fout blijft nog steeds.

Ik heb heel de FAQ doorgelezen maar eigenlijk niets over dit probleem kunnen vinden. Ook op google en met de search op GOT gezocht maar dit leverde allemaal niets op.

Ik zat nog te denken aan het 48 bits adresseringssysteem wat ik was tegengekomen in de FAQ maar de schijf wordt goed herkend in het bios en wordt ook altijd wel goed herkend op andere computers als externe USB schijf.

Mijn systeem bestaat uit:

Asus a7v8x-x
Amd 2500+
Ati radeon 9000pro
Creative soundblaster 5.1 live!
Cd brander
Dvd speler
Enermax 480 watt voeding

De schijf is een 300 GB maxtor schijf van het type 7L300R0

wat denken jullie ervan?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Kun je Windows wel op de partitie installeren als je hem in die andere computer hebt hangen?

Verwijderd

Heb je ook dit gelezen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Badluck Badluck. Dit is een ander probleemloos moederbord zonder NForce chipset.

Ik zou i.i.g. de data die je wilt houden eraf halen en met fdisk de schijf totaal leeg of ongepartioneerd maken.

[ Voor 56% gewijzigd door Guardian Angel op 01-03-2006 19:19 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik niet, maar ik heb hier geen andere computer om het te proberen. De schijf helemaal leeg halen is geen optie, er moet toch wel een andere optie zijn..

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe is de partitie indeling gemaakt? Is de grote datapartitie misschien als uitgebreide schijf aangemaakt? XP moet op een primaire partitie worden geinstalleerd, of heeft in ieder geval een primaire partitie nodig tijdens installatie. Misschien is de partitie niet als actief gelabeld?

Verwijderd

Topicstarter
De partitie indeling is gemaakt met partition magic, eerst door windows XP. Ik heb het nu nog een keer geprobeerd met de schijf extern maar dan krijg ik de boodschap dat het niet kan omdat er geen toegang verleend wordt terwijl ik wel partities kan wijzigen, ik kan alles behalve installeren. Hoe moet je een partitie dan als actief labelen of in een primaire partitie veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
even een kickje
Pagina: 1