Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
De 6800XTs zijn gemaakt onder 2 verschillende cores. Die met een AGP native chip en met een PCI-E native chip. Het kan goed zijn dat er maar weinig AGP native chips zijn geproduceert en die dus met de intoductie wel beschikbaar zijn geweest, maar dat men nu gebruik maakt van PCI-E chips met een extra convertor chip voor de AGP modellen.
Ik heb hier geen onderbouwing voor, dit is gewoon iets wat ik speculeer he ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Klinkt zeer aannemelijk en ook nog best logisch...
Alleen baal wel een beetje ;) Maar hey das t risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

hneel

denkt er het zijne van

Is er een manier om vantevoren te weten te komen welke core er op een bepaald type kaart zit?
De websites van de fabrikanten geven daar weinig info over.

In mijn geval is een NV41 simpelweg niet compatible met mijn moederbord. Dan doet hij het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hneel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:59:
Is er een manier om vantevoren te weten te komen welke core er op een bepaald type kaart zit?

In mijn geval is een NV41 simpelweg niet compatible met mijn moederbord. Dan doet hij het dus niet.
Enige manier die ik mij zo kan bedenken is de koeler er af halen en op de core kijken. Alleen moet daar ook de koelpasta voor verwijderd worden. Een winkel zou zoiets niet doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

hneel schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:59:

Ik kan me niet voorstellen dat bepaalde cores niet compatible zijn met bepaalde moederborden. Tenzij je chipset geen AGP én geen PCI-E ondersteunen natuurlijk 8)7
Het enige probleem met chipset-NV40 conflicten die ik kan bedenken is de Stutterbug op een nForce3 mobo icm NV40 kaart.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 10:18
Mischien is het ook wel handig om te vermelden dat momenteel ook XFX 6800XT 256MB ddr3 AGP rond gaan met maar 128bits geheugen.
terwijl normaal de 6800 256bits geheugen heeft.

Ik dacht dat mijn 6800/TD stuk was(kreeg na het schoonmaken van me pc en water setje allemaal artefacts, zelfs in het dos bootscherm en in bios enzow :S) en dacht erover om een XFX 6800XT te kopen omdat ik een DFI Lanparty UltraB heb en die is ook helemaal zwart met groene geheugen en PCI/AGP sloten e.d., en me watersetje groen water heeft, leek me vet om daar dan een zwarte videokaart met groene details in te zetten.

Na wat onderzoek bleek de kaart amper meer verkrijgbaar, in de pricewatch stond ie nog bij alternate en shop4 nog iets, en kwam em zelf ook bij informatique tegen.
Heb em toen bij alternate besteld en na dat ik het geld had over gemaakt zeiden ze dat ze em niet meer in het assortiment hadden, maar wel een alternatief hadden. Op het 1e gezicht kon ik niks vinden maar kwam er toen achter dat ie maar 128bits geheugen had. Toen ik op de XFX site keek stond ie er ook ineens bij(stond er gisteren nog niet).
na ff gevraagt te hebben of dat wel klopte kreeg ik gewoon te horen dat het wel klopte.

Vind het zelf belachelijk, want de chip heeft een 256bits interface, dus waarom dan niet gebruiken, die 128bits maken zown deuk in de performance dat ik er echt vanaf zie hoor.

Inmiddels is mijn 6800/TD ook al weer uit de dood opgestaan waar ik erg blij om ben want ik haalde er de 5050 3dmarks05 mee :)
snap alleen nog niet waarom ie het zomaar weer deed, heb ook nooit gesnapt waarom ie het niet deed dus tjah...

Maar goed in dit geval ff een waarschuwing, want ik denk dat veel mensen denken een mooie kaart te kopen en dan van een koudekermis thuis komen, omdat ze maar 128bits hebben.
Bij de informatique hebben ze wel de 256bits versie nog zeiden ze mij via de mail, dus als je nog zoeen wil hebben moet je snel zijn :).
Ik zou zowiezow geen kaart willen hebben trouwens waar mischien geen NV40 opzit maar wat anders met een bridge.

Ik dacht altijd erg hoog over XFX, maar met dit soort praktijken mogen ze wel weg gaan van mij.

Ik denk nog ff lekker door te sparen voor een 7800GS als laatste update voor mijn AGP PCtjes(heb in een 2e PC met 3200+ nog een Radeon 9600Xt zitten waar ik dan deze 6800/T weer in doe) en dan houd ik er mee op met AGP, hoop het dan vol te kunnen houden tot ik een PCI-E systeem kan kopen, maar dat moet maar ff een jaartje mischien 1,5 of 2 wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door LANnerd op 10-07-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
ik ben van plan een xfx 6800xt 512mb gddr3 te kopen maar ik weet niet of je hier bijv. bf2 op zijn hoogst kan spelen.

ik kan ook een asus 7600gt 512mb ddr2 kopen maar ik weet niet of deze kaart beter is.

kan iemand mij dit vertelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij een grote online PC zaak (uit de pricewatch) een Asus 6800 XT agp besteld, Ik heb m na 3 weken nog steeds niet binnen. Ze zeggen dat hij bij Asus slecht op voorraad is, weten mensen hier meer over?

Alvast bedankt,
Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Als de kaart zo lang op zich laat wachten en zij zelf aangeven dat de kaart bij Asus nauwelijks op voorraad is, kunnen ze dan geen alternatieve kaart aanbieden? Of de bestelling annuleren en indien je reeds betaald hebt het geld terug geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is eigenlijk niet echt een goed alternatief, ik zit aan AGP vast, betere versies (GS versies) zijn een stuk duurder. Daarnaast ga ik voor de mogelijke unlock van pipelines. Ik vroeg me af of er mensen zijn die op de hoogte waren van eventuele levringsproblemen van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even andere bochtje nemen....
Ik ben even deze tabel aan het bekijken:
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html

Ik wou een XFX Geforce 6800 Extreme kaart kopen 9met 6800XT chip) maar er mist wat h264 hardware ondersteuning voor AGP. Voor PCI-e is die wel aanwezig.
Maar oudere 6600 voor AGP heeft wel weer h264 ondersteuning.
7800 GS kaart heeft dat wel in huis.

Mijn vraag is daarom: wie kan het confirmen dat h264 ondersteuning ontbreekt in 6800 serie voor AGP? Of is dat gewoon een leugen van nvidia? Met laatste drivers van nvidia wordt er weer tegelijk beweerd dat h264 hardware acceleration mogelijk zou zijn voor Geforce 7 en 6 series.
Dat maakt boel beetje verwarrend.

Wie kan de zaak even verhelderen rond 6800 tekortkomingen tov 7800GS en 6600 serie? Ik zou wel leuk vinden met h264 acceleration omdat ik steeds meer te maken heeft bij video bekijken.
Verder hoop ik dat aanschaf van XFX 6800 Extreme goede keuze is. 7800GS is mooie kaart, maar het is beetje vergegrepen en in komende jaar zou ik alweer upgraden naar nieuw pc met pci-e mobo.... Nu nog even AGP mobo en die mobo loopt nog steeds uitstekend. Zit nu alleen Ati9600 in welke minder soepel gaat met huidige zwaardere games.

Wat kan je hierover zeggen? Alvast dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Ik wil mijn bestaande systeem nog een laatste boost geven, (XP2400 / 1,5 GB / 9600 XT) en ik zat te denken aan deze videokaart. (AGP).

1. Goede keuze? En zijn ze nog steeds allemaal te unlocken?
2. Welke kan ik het beste kopen? Ik neem aan dat een 512 MB versie nogal overkill is, dus zat de denken aan deze versie : http://tweakers.net/pricewatch/139795?Landfilter=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
StonedKinG schreef op maandag 17 juli 2006 @ 08:18:
Ik wil mijn bestaande systeem nog een laatste boost geven, (XP2400 / 1,5 GB / 9600 XT) en ik zat te denken aan deze videokaart. (AGP).

2. Welke kan ik het beste kopen? Ik neem aan dat een 512 MB versie nogal overkill is, dus zat de denken aan deze versie : http://tweakers.net/pricewatch/139795?Landfilter=
Voor dat geld kan je een X1600XT kopen.
Maar inpreciepen zijn de 6800 XT's gewoon unlockbaar. Maar je moet altijd geluk hebben of alle pipes werken. De mijne kon ik namelijk amper unlocken omdat bijna alle pipes kapot waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022

Hierboven staat net een verhaaltje over precies dezelfde videokaart. Het schijnt dat deze kaart een 128 bit geheugenbus heeft, wat de prestaties totaal niet ten goede zal komen. Bovendien denk ik dat deze kaart niet is te unlocken. Met andere woorden: afblijven! Neem een normale 6800XT of LE met 128 MB DDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
De link van Stonedking verwijst naar de XFX kaart met typenummer: PV-T42K-UDE3
Deze heeft wel degelijk een 256 bits geheugenbus.
Ik heb hem zelf ook, is een prima kaartje, alleen niet unlockbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Misschien is het een idee om zo'n ding 2de hands op de kop te tikken. Ik heb zelf ook een 2400+ en ik kan nog heel aardig meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn00 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:27:
ik ben van plan een xfx 6800xt 512mb gddr3 te kopen maar ik weet niet of je hier bijv. bf2 op zijn hoogst kan spelen.

ik kan ook een asus 7600gt 512mb ddr2 kopen maar ik weet niet of deze kaart beter is.

kan iemand mij dit vertelen?
Met mijn 128mb versie gaat dit al niet soepel, ik denk dat zelfs een 7600gt er moeite mee heeft. Als je ultra high wilt met AA en AF op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik heb vandaag een 6800 Ultra aangeschaf via marktplaats. 130 euro. Ga hem morgen ophalen...
Modbreak:Dat intereseert ons na 23 voorgaande delen echt geen fluit meer hoor ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 19-07-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Als je een 256bits kaart besteld neem ik aan dat je die ook gaat krijgen. Anders zou je je geld terug kunnen krijgen.

Daarnaast heb ik dus ook een XFX 6800XT gekocht maar die van mij is uitgerust met een NV41 core wat dus inhoud dat er nieuwe revisies zijn uitgebracht die dus niet unlockbaar zijn, Het risico word dus iets groter. Hopelijk voor je heb je geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebastiaan_2005 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:49:
Ik heb vandaag een 6800 Ultra aangeschaf via marktplaats. 130 euro. Ga hem morgen ophalen...
Mja ... sowieso al niet echt interessant feit, maar heeft ook nog eens vrij weinig met dit topic te maken 8)7
Modbreak:Niet happen, dan krijg je klappen :)
maar nu is het gewoon een tip

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 19-07-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een reactie van de desbetreffende PC-shop; bij 2 van 3 leveranciers heeft de Asus N6800XT de status 'end of life'. de andere leverancier had er waarschijnlijk nog eentje, die morgen of overmorgen dan binnen is. Ik hoop dat het gaat lukken. Het lijkt er hoe dan ook op dat de dagen van de 6800XT op zijn eind lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Nog iemand hier die constant BSOD's krijgt bij het updaten (installatie-opnieuw opstarten) van de Nvdia drivers 84 serie naar 90/91 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik ga zelf niet naar de 9x series toe nog, dus ik heb daar geen ervaring mee. Maar heb je wel een driver cleaner gebruikt voordat je naar 9x ging?
Mogelijk conflicteren er delen van 8x met 9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Goedemorgen!
Ik gebruik de 83.40 drivers van NVidia zelf. En, daarnaast Rivatuner 1.6
Aangezien we nu al bij 91.37 zijn dacht ik te kunnen opdaten.
Niet dus!
Echt alles van NVidia heb ik verwijderd met Driver Cleaner 1.5 (in safe mode). Maar, na installatie en wederom opstarten krijgen ik dus de volgende fouten:
Klik op deze link.
Dan is het de nv4_displ.dll dan de nv4minisys.
Ik heb nog geen clean install gedaan. Ik wacht nog op een nieuwe X2.

Zijn er nog anderen die problemen hebben met de 90/91 serie drivers?

Moet ik eerst Rivatuner verwijderen en dan de instellingen van de videokaart op default zetten, omdat hij overklokt is?
Moet ik ook de MOBO/Chipset drivers verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Misschien is het inderdaad slim om dingen als nVStrap van RivaTuner uit te schakelen en de boel weer naar defaults te brengen.
Het is een beetje onduidelijk waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
cybersteef schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:20:
Misschien is het inderdaad slim om dingen als nVStrap van RivaTuner uit te schakelen en de boel weer naar defaults te brengen.
Het is een beetje onduidelijk waar het mis gaat.
Inderdaad.
Ik heb ook getracht diverse codecs te verwijderen. Ik gebruik een aantal video-programma's, etc.
Persoonlijk denk ik dat een clean install het beste is om mee te beginnen!
En dan als eerste de videokaart drivers uit proberen incl MOBO drivers off course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33

Ik heb zelf een XP2400+ met een 6600GT, en ik heb het id dat de cpu daar al de prestaties van de Videokaart erg limit, een vriend van me heeft een 4000+ met PCI-E 6600GT die ongeveer 50% betere prestaties haalde in zowel games als benchmarks, op en dat ook nog eens op 1280x1024 ipv mijn 1024x768.

Vooral Half-Life2 engine based spellen (HL2, CS-S) hebben hier erg last van, als je echter Doom3 Engine spellen speelt zul je juist blij zijn met een 6600/6800GT/LE/XT/etc. daar heb ik ontzettend goede fps ondanks mijn trage processor (die ik meestal overgeklokd heb van 2.0 naar 2.2GHZ en een fsb van 145Mhz (voor mijn 768MB aan rammetjes)

Hoop dat je hier wat aan hebt! en suc6 met je nieuwe aankoop!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Alles getracht te doen wat iemand zou kunnen doen!
Videokaart op default gezet. Rivatuner ook eraf gesmeten.
Overklok CPU/geheugen in BIOS op default gezet.
Clean install.

De originele drivers (van de cd - 81 serie) deden het wel!

Voor deze videokaart werken de 90/91 serie drivers niet!
Tenzij iemand met een getweakte ini-file komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ik heb een XFX 6800 XT en ik heb de Forceware 91.33 drivers geinstalleerd. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. In elk geval nog nooit een BSOD gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Heb je ooit CPU/ geheugen overklokt?
Ik heb een XFX 6800XT PCI-e 256MB DDR3. Is de jouwe dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ik heb de AGP versie. De GPU is overgeklokt naar 450 Mhz., het geheugen naar 1200 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
@ruftman
Heb jij de laatste Directx op je pc voordat je overging van de 80 serie drivers naar de 90/91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ja zeker. Direct X 9.0 C had ik reeds op mijn PC geinstalleerd staan en heb ik niet opnieuw geinstalleerd.

Daarna heb ik eerst de bij de videokaart geleverde drivers geinstalleerd. Toen ik zag dat deze vrij oud waren, heb ik de Forceware 91.33 drivers gedownload en geinstalleerd.

Dit alles is probleemloos verlopen. Met deze videokaart kan ik Doom III op high settings draaien op 1280 x 1024 met 58 frames per seconde. Ik denk dus dat het redelijk goed is gegaan.

[ Voor 96% gewijzigd door ruftman op 07-08-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
DirectX updaten hielp ook niet!
Ik ga dan maar mijn XFX 6800XT BIOS updaten naar 5.41.02.48.06 van 5.41.02.47.02
Misschien helpt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ik durf het te betwijfelen, aangezien ik videobios 5.41.02.47.0E heb, voor jou hoop ik echter dat het wel gaat werken. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Een aantal links en pics fixed in topicstart. Tevens +0.01 op de revisie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
BIOS updaten lukte ook niet!
Iets van verschillende ID's doesn't match!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 14:02
Ik heb dit probleem de laatste tijd ook met NV4_DISP.DLL. (Leadtek 6800 ultra) Ik niet alleen na beetje zoeken op GoT vind je berichten uit 2001 waar hier al problemen mee waren en dit is nooit echt over gegaan lijkt het wel.

Maar eerst had ik er ook niet echt last van geloof ik dus het zou best eens aan die nieuwe Nvidia drivers kunnen liggen. Gister had ik het nog 2 keer tijdens world of warcraft; opeens blauw scherm, en hij start meteen opnieuw op.

Ik zal in ieder geval nog even moederbord drivers updaten enzo.

Ik krijg de fout trouwens niet constant, maar tijdens een avondje Wow toch wel een paar keer. Dacht eerst dat mij videokaart te warm werd, maar heb van de week Zalman 900 koeler erop gezet en word nu dikke 15 graden koeler dus dat zal wel niet zijn. Vervelend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
  • Laatst online: 21-09-2024
ff een vraagje, de AGP versie van 6800XT is te unlocken, en dat heb ik dus ook een tijdje geleden gedaan (d8 ik).

Afbeeldingslocatie: http://www.2and2.net/Priv/723gicr2378xesdf.JPG

zoals je ziet zijn er de standaart 8 pipelines en 4 vertex shaders ingeschakeld.
Ik heb de overige 4 pipelines en 1 vertex shader ingeschakeld, computer opnieuw opgestart, er blijven 8 pipelines en 4 vertex shaders (?) terwijl je bij dat andere scherm wél 12 pp en 5 vp ziet.. Wie weet het probleem? Wat ik ook vreemd is dat er geen 16 pp kan aanvinken, een 6800'..' heeft toch er 16?

ik gebruik de (aangepaste) 84.22 drivers, en in Nvidia Control Panel ziet die mijn Proc als een 6800 GS/XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Spartan23R schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:24:
ff een vraagje, de AGP versie van 6800XT is te unlocken, en dat heb ik dus ook een tijdje geleden gedaan (d8 ik).

[afbeelding]

zoals je ziet zijn er de standaart 8 pipelines en 4 vertex shaders ingeschakeld.
Ik heb de overige 4 pipelines en 1 vertex shader ingeschakeld, computer opnieuw opgestart, er blijven 8 pipelines en 4 vertex shaders (?) terwijl je bij dat andere scherm wél 12 pp en 5 vp ziet.. Wie weet het probleem? Wat ik ook vreemd is dat er geen 16 pp kan aanvinken, een 6800'..' heeft toch er 16?

ik gebruik de (aangepaste) 84.22 drivers, en in Nvidia Control Panel ziet die mijn Proc als een 6800 GS/XT.
weet je zeker dat ie wel te unlocken is? :? zoeken in dit topic op NV41 toont enkele posts van mensen met dezelfde problemen, het blijkt niet mogelijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@Sparten23r:
Helaas, de pipelines en vertexshaders zijn lasercut, er valt daarom niets te unlocken.
Het kaartje valt trouwens wel goed te overklocken. Die van mij draait probleemloos op core 450 Mhz. en mem 1200 Mhz. Wellicht lukt dat bij jou ook?

Nadeel is alleen dat de standaardkoeler veel herrie maakt. Ik heb gehoord dat het met deze kaart niet mogelijk is om een andere koeler te monteren. Reden is dat de bevstigingsgaten niet met de referentie overeenkomen. Heb jij daar al ervaring mee? Of is het jou wel reeds gelukt om een andere koeler te plaatsen? Zo ja, dan hoor ik het graag.

• Spartan23R
Dat is heel erg jammer! :'(

hij is idd goed over te clocken, hij loopt soepel op (dmv Detect optimal frequenties) core 490 Mhz. en mem 1274 Mhz. =)

standaartkoeler maakt idd veel herrie, maar dmv (ook) rivatuner kan ik de fan op 97% zetten tijdens normaal windows gebruik (is haast niet te horen). Andere koeler niet geprobeerd, heb wel een pci fan gekocht en die houd de kaart zijn temp rond de 50 idle en max 70 stressed.

zou deze kaart de resolutie van 1400*1050 aan kunnen (20,1 inch 4:3) ?
Of welke resolutie (hoeveel inch monitor) is echt de max in de moderne games (fear, doom 3 ect)

[ Voor 16% gewijzigd door Spartan23R op 17-08-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Mijn kaart loopt stressed ook rond de 70 graden, ik vind dat erg jammer en zou graag een andere koeler installeren, maar helaas. Ik krijg hierdoor de neiging om toch maar een andere kaart aan te schaffen, ook al heb ik deze nog maar 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
Stressed 70 graden is tog niet zo erg? Mijn kaart liep toen ik hem net had en overgeclocked stressed 78!! nu niet meer als 72 bij het uiterste lange gamen, komt omdat ik me airflow heb verbeterd. meestel is stressed nu max 68 en bij extreem lang 72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Echter dan heb ik nog altijd de herrie van de fan waar ik gek van wordt. Ik heb al geprobeerd om hem met Rivatuner langzamer te laten draaien, maar dan lopen de temperaturen weer op. De airflow in mijn kast is verder trouwens goed geregeld, mijn vorige 6800 LE had nooit ergens last van.

Ik vraag me af of een 7600 GS een einde maakt aan mijn probleem, die levert standaardgeklokt reeds dezelfde prestaties als mijn overgeklokte videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
bij mijn xfx 6800 xtreme agp (wordt herkend als 6800 GS/XT met NV41 core)
bij rivatuner zijn bit 00 en 12 gedisabled.
00 is pixel unit 0 en bit 12 is vertex unit 4.
Bij state staat bij 00 en 12 disabled en bij hardware masked staat N/A.

Als ik 00 en 12 aanvink en reboot staan ze na de reboot allebei nog wel enabled en er staat dan 12pp, 5vp in plaats van 8pp, 4vp.

Ik merk alleen geen performance difference in 3d mark maar mischien is mijn cpu ook wel bottleneck want het is een 2600+ en hij loopt niet echt stabiel door mijn MSI KT4V moederbord.

Ah ik lees dus net dat ie niet unlockbaar is. Mijn kaart is stressed max 55 graden en iddle 49/50 als ik nu in de driver bij detect optimal setting doe krijg ik core 500 (350 org) en mem 1300 (1000 org)
zijn deze speeds wel verantwoord?

[ Voor 25% gewijzigd door dutch_warrior op 25-08-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
dutch_warrior schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:17:
bij mijn xfx 6800 xtreme agp (wordt herkend als 6800 GS/XT met NV41 core)
bij rivatuner zijn bit 00 en 12 gedisabled.
00 is pixel unit 0 en bit 12 is vertex unit 4.
Bij state staat bij 00 en 12 disabled en bij hardware masked staat N/A.

Als ik 00 en 12 aanvink en reboot staan ze na de reboot allebei nog wel enabled en er staat dan 12pp, 5vp in plaats van 8pp, 4vp.

Ik merk alleen geen performance difference in 3d mark maar mischien is mijn cpu ook wel bottleneck want het is een 2600+ en hij loopt niet echt stabiel door mijn MSI KT4V moederbord.

Ah ik lees dus net dat ie niet unlockbaar is. Mijn kaart is stressed max 55 graden en iddle 49/50 als ik nu in de driver bij detect optimal setting doe krijg ik core 500 (350 org) en mem 1300 (1000 org)
jij hebt een super kaart te pakken! mijne is stressed max +/-70 graden en idle 55! :o
bij detect optimal setting krijg ik niet meer dan core 495 en mem 1280, zelfde org snelheden als jouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dutch_warrior schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:17:

Dit is al eerder gebeurt. Softwarematig staan de pipelines als geopent maar hardwarematig doen ze alsnog niets. Helaas, de NV41 kan niet unlocked worden :) .
Ik zou zeggen dat dit verantwoord is. De NV41 is gebakken op 110nm, hierdoor is ie een stuk beter overclockbaar dan de normale 6800** cores. Ter vergelijking: mijn 7800GS core is ook gebakken op 110nm, en die kan ook 500mhz aan, maar dan wel op 16pp en 6vp. Ander voorbeeld: een 6600GT core is ook gebakken op 110nm, en die draaien ook vaak op 500mhz.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb nu zo'n 6~8 maanden een 6800XT (AGP uitvoering) maar die heb ik gewoon kunnen unlocken. Het enige nadeel bij die van mij was, was dat bijde pipe lines dood waren. Maar de vertex shaders heb ik wel kunnen openen.
Het overkloken valt bij mij een beetje tegen, krijg em namelijk niet sneller dan 390/835. Wat met mijn pc uit komt op een 3D Mark 03 score van 9073. Wat standaard 7343 was (zonder unlock).
Heb er ook een zalman cooler opzitten dus aan de cooling zal het niet liggen.

Maar ik vind het vreemd dat jij em niet kan unlocken. Ik zal zo ook niet weten op wat voor proces met GPU gebakken is, dus kan niet zeggen of het daar aan licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
Ik kan hem zelf hellemaal NIKS unlocken omdat er een NV41 Core opzit :'(

maar ff een vraagje, ik heb nu dus een 6800XT Core 490 en mem 1280. en een Intel Celeron 2,8Ghz S478 Northwood.

Hoe veel performance boost zal ik krijgen als ik de CPU veranderd in een Intel Pentium 4, 3,0 GHz S478 Prescott

overige specs:

Merk: Intel
Processortype:Pentium 4
Processornummer: 3,0 GHz
Snelheid: 3 GHz
Systeem Bus: 800 MHz
PlatformSocket: 478
L1 Cache: 16 KB
L2 Cache: 1024 KB
Aantal bits: 32 bits
Bijzonderheden: Inclusief koeler
Uitvoering: Boxed

Want anders kan ik deze upgrade ergens volgende week doen, kost rond de 200 euro dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Je gaat er zeker op vooruit, De fbs is sneller, meer cash en gewoon beter. Maar 200 euri is wel veel geld. Zeker voor een pc die al niet echt up to date is....

Mischien is et een idee om je processor eens te overclocken. Kijken hoe veel preformance winst je daar mee maakt. Door je fbs te verhogen, gaat je geheugen automatisch sneller lopen. Dat geeft al redelijk wat snelheids winst.

Anders lijkt het me toch verstandiger om door te sparen voor een nieuw mobo, met processor en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
ik heb zelf nog 1 gig geheugen erbij, me cpu kan ik niet overclocken is gelockt :(

ik heb al net een nieuwe mobo omdat me oude kapot was, dus ik wil niet weer een nieuwe aanschaffen. Volgend jaar zomer doe ik iig een HELE pc upgrade mbv direct x10.

Maar als ik nu die pentium 4 zou kopen zou het heel veel performance winst geven dus, dan koop ik hem dan toch wel ergens volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

kippy schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:54:
Ik heb nu zo'n 6~8 maanden een 6800XT (AGP uitvoering) maar die heb ik gewoon kunnen unlocken. Het enige nadeel bij die van mij was, was dat bijde pipe lines dood waren. Maar de vertex shaders heb ik wel kunnen openen.
Het overkloken valt bij mij een beetje tegen, krijg em namelijk niet sneller dan 390/835. Wat met mijn pc uit komt op een 3D Mark 03 score van 9073. Wat standaard 7343 was (zonder unlock).
Heb er ook een zalman cooler opzitten dus aan de cooling zal het niet liggen.

Maar ik vind het vreemd dat jij em niet kan unlocken. Ik zal zo ook niet weten op wat voor proces met GPU gebakken is, dus kan niet zeggen of het daar aan licht.
Als ik het zo zie heb jij nog de oudere 6800XT versie dan degene die nu worden verkocht. Namelijl:
A ) je core kan een stuk minder overclockt worden. Dat komt omdat je core op 130nm gebakken is, 110nm cores kunnen veel verder.
B ) je kan je core unlocken. Dat kunnen alleen NV40 cores. En laat deze cores nou net op 130nm gebakken zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Spartan23R schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:14:
Ik kan hem zelf hellemaal NIKS unlocken omdat er een NV41 Core opzit :'(

maar ff een vraagje, ik heb nu dus een 6800XT Core 490 en mem 1280. en een Intel Celeron 2,8Ghz S478 Northwood.

Hoe veel performance boost zal ik krijgen als ik de CPU veranderd in een Intel Pentium 4, 3,0 GHz S478 Prescott

overige specs:

Merk: Intel
Processortype:Pentium 4
Processornummer: 3,0 GHz
Snelheid: 3 GHz
Systeem Bus: 800 MHz
PlatformSocket: 478
L1 Cache: 16 KB
L2 Cache: 1024 KB
Aantal bits: 32 bits
Bijzonderheden: Inclusief koeler
Uitvoering: Boxed

Want anders kan ik deze upgrade ergens volgende week doen, kost rond de 200 euro dus vandaar :)
ik heb vorige week voor me vader ze pc een 3,2 prescott boxed gekocht voor 160 euro nieuw in beverwijk op de bazaar

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
ZandBak schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:05:
[...]

ik heb vorige week voor me vader ze pc een 3,2 prescott boxed gekocht voor 160 euro nieuw in beverwijk op de bazaar
Is dat dan ook voor de Socket 478? en kan je die ook online bestellen op die bazaar? want woon in capelle :|

[ Voor 6% gewijzigd door Spartan23R op 26-08-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

cybersteef schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:44:
Er zit dan dus toch ergens een foutje in je geopende pipes, die niet ten uiting komt op het beeld maar die de driver toch niet zo lief vind. Of je wilt nog harder dan je mag van de driver.
Als iets softwarematig is valt er vrijwel altijd wat aan te doen. En ook hier is zo'n override mogelijk.[/center]
1. In RivaTuner, ga naar de tab "Power User"
2. Zoek daar in de lijst op, \ NVIDIA \ Overclocking en vouw deze open
3. Zoek sleutel "DisableInternalClockTest" en verander de waarde erachter naar 1 ipv 0

De self-test van de kaart wordt nu overgeslagen en je kunt als het goed is nu wel overklokken.
Let Op!: Aangezien de interne test nu uit staat moet je zelf bepalen welke hoeveel MHz een gezonde waarde voor je kaart is. Overclock en test je snelheden altijd met een zware 3D applicatie. Krijg je geen artifacts, lockups of andere rare fouten die het gevolg kunnen zijn van je overclock dan zit je wel goed.
Bij mij zit die optie er niet in..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/riva.PNG

Rivatuner geeft ook aan dat hij de huidige driver 91.31 niet ondersteund. Wat nu? Wachten op een nieuwe versie van RivaTuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 23:16:
En nog iets wat zeker in de TS veranderd moet worden: bij de nieuwe versie van Rivatuner (rc 16) kon ik die disable test niet vinden (wat onder "Ik kan niet (meer) overklokken! Ik kom niet door de Internal Test" staat), na even zoeken zag ik dat die nu onder / Overclocking / Global staat, en DisableClockTest heet. Zet dat er dus ff bij! :)
Zo dus hneel ;)

Misschien kan iemand het ff updaten in de OP? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 02:20:
[...]

Zo dus hneel ;)

Misschien kan iemand het ff updaten in de OP? O-)
Bedankt.
Maar ik had het eigenlijk al gezien en geprobeerd en het leek niet te werken. Ik past mijn clocksettings namelijk aan via het Nvidia scherm, en daar moest ik nog steeds elke keer die test doorlopen.
Maar toen ontdekte ik dat je ook via RivaTuner de clocksettings kon aanpassen en dat gaat wel gewoon goed. Ik kan nu instellen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 6800 nu gekocht.
Maar helaas is het laatste setje pixel shaders dood.
Kon alleen de vertex unlocken.
OC'en nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn Geforce Ti4200 128mb vervangen voor een snellere videokaart. Ik heb al een paar mooie gezien, maar weet niet welke is het beste kan nemen.

1. Generic GeForce 6800 128MB DDR3 €89,95
Chipset = nVidia GeForce 6800
Core Clock = 325 MHz
Memory Clock = 700 Mhz
Memory Type = 128MB DDR
Memory Interface = 256bit
RAMDAC = 400MHz
Bus Type = AGP 8X

2. Generic GeForce 6800 256MB DDR3 €119,00
Chipset = nVidia GeForce 6800
Core Clock = 350 MHz
Memory Clock = 700 Mhz
Memory Type = 256MB DDR3
Memory Interface = 256bit
RAMDAC = 400MHz
Bus Type = AGP 8x

3. XFX GeForce 6800 Xtreme € 129
Chipset = GeForce 6800XT
Core Clock = 350 MHz
Memory Clock = 1000 MHz
Memory Type = 256 MB GDDR3
Memory Interface = 128 bit
RAMDAC = 400MHz
Bus Type = AGP 8x

Een 6800 voor 89,95 is helemaal niet duur, alleen heeft deze (maar) 128mb geheugen. Het lijkt mij beter voor de toekomst om de 256mb versie te nemen, maar ik heb ergens gehoord dat deze niet unlockbaar is, weer iemand hier meer van?

De 2 Generic kaarten zien er gewoon standaard uit met de orginele nVidia cooler.
Ook worden ze geleverd in een blanco doos, opzich maakt dit mij niet zoveel uit, het gaat toch meer om de prestatie's dan de doos.

En dan hebben we nog de XFX GeForce 6800 Xtreme, helelaas wel de duurste maar deze heeft dan wel een mooie doos, sneller geheugen een zware plaat en een groene fluoriserende ventilator.
Dat klinkt natuurlijk allemaal erg mooi, maar het grote nadeel aan deze jongen is toch de 128bit interface. Veel zeggen dat dit toch voor mindere prestatie's zorgt. Ook heb ik hier gelezen dat de kaart niet unlockbaar is.

Welke kan ik het beste nemen?
De goedkoopste 6800 en hopen dat deze goed te unlocken is.
De 256mb versie, die helaas wat duurder is maar meer geheugen heeft.
De duurste 6800 Xtreme, met helaas maar een 128bit geheugen interface, maar het snelle geheugen dit misschien toch goed maakt.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ik denk dat je het beste de 2de kunt pakken.
Die is unlockbaar, heeft 256-bit geheugen bus en is gewoon goed te overclocken.
Wel minder dan die XFX 6800Xtreme, maar die heeft maar een 128-bit geheugenbus.
Optie 1 valt denk zelf al af, aangezien die een 25mhz lagere coreclock heeft en maar 128MB DDR1.
Die 2de heeft GDDR3 geheugen, wat zowiezo harder wil dan 700mhz, daar kan je denk toch minimaal wel 1000 uitslepen.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die 6800 van dollarshop komt; die zit niet in een blanco doos maar is gewoon een Sparkle in doos met drivers, kabels en dvd programma.
En ik neem aan dat ze dat zijn gezien de prijs 100% exact is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neem dan de 7600GS, die is 112,- bij dollarshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:06:
Neem dan de 7600GS, die is 112,- bij dollarshop.
idd de beste keus voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie's,

Ik heb de eerste 2 iid van dollarschop, ik dacht dat de 6800 128mb versie wel ddr3 heeft.
Het is een beetje vaag, bij het ene staad het wel en daar dan weer niet. Het is iig de standaart 6800 en ik dacht dat die wel gewoon ddr3 had.

En over de 7600 GS, is deze sneller dan de GeForce 6800 256MB DDR3?

De 7600 GS heeft namelijk ddr2 geheugen met maar een 128bit interface. De core loopt dan wel 50mhz sneller en het geheugen 100mhz, maar met een lichte overclock op de 6800 versie maakt het al niks meer uit. En was het niet zo dat de 7600 GS eigelijk zo'n pci-e core heeft die dus niet te unlocken valt? Hij heeft als pluspunt wel HDTV, maar ik denk dat de 6800 hier ook niet zo'n probleem mee heeft.

Heeft iemand mischien wat 3dmark score's? Dan zou ik al een stuk verder komen.
Btw, wat voor minimale voeding had je ook al weer nodig? Ik dacht zo'n 350 watt toch?
Er zit nu namelijk nog maar een 250watter in, die moet dus vervangen worden.

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eh kij zelf ff op google voor een 7600gs review....
Ja, hij is sneller.
Een 250w voeding is gewoon vragen om problemen als je je pc intensief gaat belasten.

[ Voor 37% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-09-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren last gehad van freezes, na antivirus/spyware, memtest en een verse windows installatie was het nog niet weg, maar het probleem lag bij m`n GeForce 6800LE! Sinds vandaag is ie overleden.

Nu heb ik hem bij de winkel op 30-11-04 gekocht, dus zit nog binnen de garantie periode, maar het probleem is dat ik er een Zalman vf700 koeler op heb gezet, leadtek stock koeler werd te heet/lawaaierig.

Heeft iemand ervaring met garantie (nadat de koeler is verwisselt) of nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je garantie vervalt als je een ander soort koeler aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:46:
Eh kij zelf ff op google voor een 7600gs review....
Ja, hij is sneller.
Een 250w voeding is gewoon vragen om problemen als je je pc intensief gaat belasten.
Ik heb even wat reviews gelezen, maar hij is niet sneller, al licht het niet ver uit elkaar.
Ook als je de 6800 zou overclocken gaat deze een heel stuk harder, mijn keuze gaat dan ook naar de 6800 256Mb ddr3. :>

En over die voeding; 250watt is nu nog genoeg voor mijn systeem, ik wou alleen even weten wat ik nodig zou hebben met nieuwe videokaart. Maar met de verkoop van mn oude graka haal ik er een mooie 350watter.

[edit]
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:19:
Nu heb ik hem bij de winkel op 30-11-04 gekocht, dus zit nog binnen de garantie periode, maar het probleem is dat ik er een Zalman vf700 koeler op heb gezet, leadtek stock koeler werd te heet/lawaaierig.

Als je de oude koeler nog hebt die er misschien weer op te zetten. Al hoop ik voor je dat je de zalman geheugen koelblokjes er af kunt krijgen. Het valt natuurlijk te proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:19:
Sinds gisteren last gehad van freezes, na antivirus/spyware, memtest en een verse windows installatie was het nog niet weg, maar het probleem lag bij m`n GeForce 6800LE! Sinds vandaag is ie overleden.

Koeler terug zetten en niemand die het merkt :9 Het mag officieel niet, je moet maar zelf kijken wat je met deze info doet |:(
mocht je die niet meer hebben heb ik er wel 1, de versie met 2 blokken koper. Alleen zonder pushpins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartan23R
ff een vraag, als je er een ander koeler op zet of je gaat overclocken dan vervalt je garantie, maar als je wilt omruilen (kaart is defect bv) hoe komen ze er dan achter?

Verwijderd

Dubbel Fristie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:02:
[...]

Koeler terug zetten en niemand die het merkt :9 Het mag officieel niet, je moet maar zelf kijken wat je met deze info doet |:(
mocht je die niet meer hebben heb ik er wel 1, de versie met 2 blokken koper. Alleen zonder pushpins ;)
Die 2 blokken heb ik ook nog, maar die pushpens raken snel kwijt.

Ik heb maar eerlijk gemailed dat ik de koeler vervangen heb.
Afwachten en hopen, anders dikke vette pech.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 6800non ultra nu op 12ps 6 vs en 350/750.
Verder ga ik maar niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik draai zelf ook 12pv6. Maar meestal kun je nog wel wat verder overklokken, zeker je RAM kun je wel sneller krijgen.
Als je de bodem er uit wilt halen kun je gewoon verder klokken en met bijvoorbeeld 3DMark oid de boel in 3D mode testen. Bovendien zit de driver er nog tussen die voor jou ingestelde clocks een test uitvoert. Op gegeven moment krijg je van RivaTuner te horen dat je clocks niet veilig zijn. Als je daar dus wat onder gaat zitten heb je een relatief veilige overclock.
Mijn kaart loopt op dit moment 360/850. Dat is hier een goed stuk onder de limieten. Ik heb de extra performence op dit moment namelijk toch niet nodig, dus waarom extra gaan stoken.
Die afweging kun jij ook maken. Als je nog wat extra power nodig hebt om wat extra fps of een hoger detail te halen kun je dat nog prima doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder ga ik niet, want mn processor is toch enorm de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Ik heb zelf een 2400+, ik zie bij jou onder een 2500+ staan. Zeker weten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 00:52:
Verder ga ik niet, want mn processor is toch enorm de bottleneck.
Ten eerste zal een AMD XP hoger dan 2400+ niet vaak een zware bottleneck zijn voor een 6800 serie videokaart. Vanwege de geheugencontroller on die. En zeker niet als je em een tikkie overclockt ;)

Ten tweede is het heel erg afhankelijk van welke game, op wat voor reso je gamed en met welke eye candy je je bezig houdt. Op 1280*1024 + 4xAA in recente games zal het verschil tussen een AMD XP 2400+ en een AMD 64 3200+ al nauwelijks voelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
XanderDrake schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:04:
[...]

Ten eerste zal een AMD XP hoger dan 2400+ niet vaak een zware bottleneck zijn voor een 6800 serie videokaart. Vanwege de geheugencontroller on die. En zeker niet als je em een tikkie overclockt ;)

Ten tweede is het heel erg afhankelijk van welke game, op wat voor reso je gamed en met welke eye candy je je bezig houdt. Op 1280*1024 + 4xAA in recente games zal het verschil tussen een AMD XP 2400+ en een AMD 64 3200+ al nauwelijks voelbaar zijn.
Bij de AMD XP's zit de geheugencontroler nog gewoon in de northbridge. Een AMD 64 is 15 tot 20 procent sneller op gelijke clock. Zeker de 1MB versies zijn veel sneller per Mhz.

Maar de meeste games zijn goed speelbaar op een AMD XP + 6800.

(over door schalen gesproken: m'n 6800GT blijft beter scoren als de proc sneller sneller wordt. Zelfs van 2600Mhz naar 2700Mhz (BartonM) blijven scores bijna lineair mee schalen)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn_tje schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:38:
Bij de AMD XP's zit de geheugencontroler nog gewoon in de northbridge. Een AMD 64 is 15 tot 20 procent sneller op gelijke clock. Zeker de 1MB versies zijn veel sneller per Mhz.
Oeh, foute aanname, goed dat je het even zegt.
Waarom zijn AMD XP's dan toch beter in games dan hun Pentium4 Northwood tegenhangers? Meer floating point units?
(over door schalen gesproken: m'n 6800GT blijft beter scoren als de proc sneller sneller wordt. Zelfs van 2600Mhz naar 2700Mhz (BartonM) blijven scores bijna lineair mee schalen)
Yeah in HalfLife 2 en Far Cry waarschijnlijk wel, maar bij FEAR op degelijke eye candy is dat amper mogelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
XanderDrake schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:09:
[...]
Oeh, foute aanname, goed dat je het even zegt.
Waarom zijn AMD XP's dan toch beter in games dan hun Pentium4 Northwood tegenhangers? Meer floating point units?
Ik geloof het wel dat die extra floatingpoint unit verantwoordelijk is voor de grootste prestatie winst. Een ander ding is sneller cache: het cache van een AMD XP draait op volle snelheid mee dat van een p4 Northwood op 1/2. De kortere pijplijn van een AMD XP wil soms ook nog wel eens prettig zijn Dan hoeft er al minder ver in het cache graven te worden als het mis loopt en als het cache dan ook nog eens rete snel is, is dat helemaal prettig. Onder andere door de lange pijplijn van een p4 Northwood werd dat ding ook zo enorm bandbreedte afhankelijkheid.
Yeah in HalfLife 2 en Far Cry waarschijnlijk wel, maar bij FEAR op degelijke eye candy is dat amper mogelijk volgens mij.
Fear brengt een 6800 kaart inderdaad aardig tot stilstand als je de duimschroeven aan draait.

(nou clockt die 6800GT ook wel lekker 3Dmark op 460-1260 of games op 440/1220)

Als het wat minder warm is kijken of m'n vervangende BartonM (helaas was m'n vorige net voor de vakantie overleden waarschijnlijk statische electriciteit) harder gaat. Inmiddels heeft ie al wel 2600Mhz op 1,8 volt gedaan. Dus op zich is het een veelbelovend beestje.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 12-09-2006 21:11 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• kluyze
  • Niet online
Mijn Point of view Nvidia 6800LE heeft na bijna 2 jaar trouwe dienst ergens deze maand zijn laatste pipes dicht gezet ;( Ik had altijd 12 pipes zonder enig probleem op 360/800 lopen.

Deze zomer omdat het wat warm was had ik besloten om terug te clocken op fabriek clock's. Toen ik deze van de week terug wou zetten deed em het niet meer, test niet geslaagd, zelfs met 1MHz meer. :? Pipes moeten terug schroeven tot 8 en nu loopt ie op 380/824 :P

Tja dan moet em zo maar verder. |:( Ik had het ervoor al ondervonden dat ik groene vlekken door het beeld kreeg bij game's. De shaders staan nog altijd op 6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08

Rj-

ik heb een vraagje ik heb dus een Asus N6800XT maar ik vind het zo gek dat als ik de nalu demo van nvidia draai die voor mij 6800 gemaakt zou moeten zijn hij gewoon echt heel slecht draait zit gewoon tussen de 2 a 4 frames per seconden is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rj- schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:25:
ik heb een vraagje ik heb dus een Asus N6800XT maar ik vind het zo gek dat als ik de nalu demo van nvidia draai die voor mij 6800 gemaakt zou moeten zijn hij gewoon echt heel slecht draait zit gewoon tussen de 2 a 4 frames per seconden is dit normaal?
Dat is erg langzaam ja. Normaal moet je iets van 20 - 30 fps halen.

throttled ie? check de temps met Rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Ik ben een paar maanden bezig geweest om van de 80 serie drivers naar de 90 serie te komen. 91 was zelfs onmogelijk. Allerlei dingen uitgezocht en uitgeprobeerd. Zelfs de nv4loopfix gevonden.

Geheugen onderklokt, etc, etc.

Zelfs BIOS updaten van de videokaart lukte niet.

Op MVKTech uiteindelijk de juiste string gevonden en voila: het is gelukt!

Ik heb dus nu 5.41.02.48.06 ipv 5.41.02.47.02 voor mijn XFX 6800XT PCIe 256 MB DDR3

Ik gebruik nu de 91.47 whql drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Toppie Dazsur ! :)
Rj- schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:25:
Dat is vrij langzaam. Wat meer zou je toch wel moeten kunnen halen. Afhankelijk van de rest van je systeem natuurlijk. Hier loopt de Nalu demo ook niet bepaald lekker maar een frame of 20 heb ik altijd wel gehaald geloof ik. Hoe ziet de rest van je systeem er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

wie kan helpen met een probleem.

Ik heb eenGF6800XT Point of view VGa kaart maar nu is probleem
na een tijdje zo +- 2 min of langer slaat het beeld vast en veranderd naar
rood/witte strepen of zo.
Ik heb alle drivers van Nvidia geprobeerd van oude tot nieuwste maar het blijft zo
het probleem komt alleen voor als je grote games installeerd en net als Farcry/Bloodrayne 2 enz
maar met sof2 heb ik geen last kan de heledag spelen.

wie o wie weet wat of waar het aan kan leggen.

mvg Henry _/-\o_ h.h.schouten@orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-

Rj-

cybersteef schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:46:
Toppie Dazsur ! :)

[...]

Dat is vrij langzaam. Wat meer zou je toch wel moeten kunnen halen. Afhankelijk van de rest van je systeem natuurlijk. Hier loopt de Nalu demo ook niet bepaald lekker maar een frame of 20 heb ik altijd wel gehaald geloof ik. Hoe ziet de rest van je systeem er uit?
Ja idd ik heb het vandaag weer getest en ik kom gewoon niet boven de 1/2 FPS!! echt te wazig
en ik baal er wel van want deze kaart moet veel beter kunnen presteren!

Hier zijn me systeem gegevens

CPU: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB)
Moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
Geheugen: 2 x Corsair 512MB PC3200/400 XLL

Videokaart Asus N6800XT 128MB
http://nl.asus.com/produc...3=3&model=769&modelmenu=1

Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB)
CD-Rom station: ASUS DVD-E616P1
Brander: ASUS CRW-5232AS
Monitor: 19" SyncMaster 940BF
Kast: Antec LifeStyle Sonata
Koeling: Gewoon een stock koeling
Voeding: TruePower 380Watt ATX12V power
Toetsenbord: Microsoft MultiMedia Keyboard
Muis: Microsoft Intelli 3.0
Besturingssysteem: Windows XP professional

Clock speeds gewoon standaart 300/700
Nvidia Driver 91,47

Kheb net 3D Mark3 gedraait en ik zit aan de 6077 das toch een beetje aan de laage kant niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Rj- op 19-09-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh ja, ik haal met een vanilla 6800, 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
@RJ-, Bijster hoog is het inderdaad niet. Niet extreem laag voor een XT, maar hij zou wel meer moeten halen.
Hoe zit het met overige drivers? Chipset drivers wel geïnstalleerd?
Hoe performen games?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:58:
Beste Mensen,

wie kan helpen met een probleem.

Ik heb eenGF6800XT Point of view VGa kaart maar nu is probleem
na een tijdje zo +- 2 min of langer slaat het beeld vast en veranderd naar
rood/witte strepen of zo.
Ik heb alle drivers van Nvidia geprobeerd van oude tot nieuwste maar het blijft zo
het probleem komt alleen voor als je grote games installeerd en net als Farcry/Bloodrayne 2 enz
maar met sof2 heb ik geen last kan de heledag spelen.

wie o wie weet wat of waar het aan kan leggen.

mvg Henry _/-\o_ h.h.schouten@orange.nl
Hmm. Als ik me niet vergis is SoF2 een DX8 game en FarCry een DX9. Mogelijk gaat het daar verkeerd. Heb je nog een andere recente game die DirectX 9 gebruikt? Ik ben wel benieuwd of die dezelfde kuren vertoont.
Misschien zou je verder wat specificaties van je systeem en wat informatie over de geschiedenis van je PC kunnen vertellen. Bijvoorbeeld of het eerst wel gelopen heeft, als dat zo is, en wat er mogelijk verandert kan zijn.

Verwijderd

RJ check ook eens of je niet AA en AF aan hebt staan via het driverpanel.

• Rj-

Rj-

het is opgelost! ik wist niet dat asus driver afhankelijk was...
Heb gister eerst drivercleaner er over gedaan daarna asus drivers gedownload
en ben van 1/2 FPS naar 17 met nalu demo
en met 1000 omhoog in 3dmark3

maar als nog vaag :/

[ Voor 28% gewijzigd door Rj- op 20-09-2006 14:27 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Asus maakt gebruik van een afwijkend bord design ten opzichte van het standaard nVidia reference model.
Ik denk dat de oorzaak voor het slechte presteren van jou kaart in die hoek te vinden is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met die Nalu demo, bij mij is ie ook niet vooruit te branden terwijl voor de rest mijn kaart het prima doet. In 3dmark05 haal ik een score van 4550 dus daar zal het niet aan liggen, toch?

Ik zou natuurlijk die asus drivers kunnen proberen maar ik weet niet of ik een asus kaart heb, volgens mij niet maar er staat helemaal geen enkele fabrikantnaam op. Het enige dat eropstaat is geforce (en dat is toch de soort chip en niet de fabrikant). Ik heb natuurlijk even gekeken of die uiterlijk op die kaarten van asus leek (op de asus site) maar dat is niet zo, maar ja ik weet niet hoeveel verschillende soorten asus kaarten er in de omloop zijn.

Dus weet iemand hoe je de fabrikant achterhaalt.
Mocht mijn fabrikant niet asus zijn dan heb ik dus een ander soort probleem met die Nalu demo, maar eerst meer eens mijn fabrikant achterhalen.

bij voorbaat dank overigens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Misschien ter info

Ik heb een Geforce 6600 GT ( PCI-E 128 MB )

Deze heeft ook het "Black Screen Syndrome" <---- wat is dat trouwens irritant!

Ik ga hem aanmelden voor RMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hm blijkbaar heb ik een lekkere 6800TD verkocht. Die doet namelijk 450/950 easy (zonder voltmods). full unlockt. Let wel heeft dd1. Die pci-e 6800xt's kunnen niet unlocken ofwel? Ben er een beetje uit, maar was naar zo'n kaartje aan het kijken voor een media pctje.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Powrskin schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:15:
hm blijkbaar heb ik een lekkere 6800TD verkocht. Die doet namelijk 450/950 easy (zonder voltmods). full unlockt. Let wel heeft dd1. Die pci-e 6800xt's kunnen niet unlocken ofwel? Ben er een beetje uit, maar was naar zo'n kaartje aan het kijken voor een media pctje.
zeker lekker, ik heb zelf een asus v9999/td gekocht maar 't maximale is 400/875. en alleen de 6e vertex kon worden unlockt. pci-e kunnen idd niet worden unlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

vraagje, heeft er nog iemand een originele koeler van een XFX 6800LE ligen?
deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/joosten3228/pics/6800LE/XFX_6800LE_prob_thumb.jpg
heb deze namelijk nodig voor een garantiegevalletje

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jimbolino schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:58:
deze dus: [afbeelding]
>:) Hehehehe
OnTopic, nee, ik zou er eentje kunnen hebben als mijn vorige XFX 6800LE niet BSS had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Jimbolino schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:58:
deze dus: [afbeelding]
Ik vind het heel jammer voor je, maar als jij je originele koeler hebt vervangen is je garantie vervallen. Pogingen om je modificatie te verdoezelen zijn hier in strijd met de policy. Ik ben bang dat we je er hier dus niet mee mogen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Nou, om eerlijk te zijn heb ik de originele koeler niet vervangen. Heb de kaart zo gekocht.
Waar kan ik trouwens die policy nalezen? Heb ff de faq's gekeken en daar stond niks in.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1 2 3 4 Laatste