Mischien is het ook wel handig om te vermelden dat momenteel ook XFX 6800XT 256MB ddr3 AGP rond gaan met maar 128bits geheugen.
terwijl normaal de 6800 256bits geheugen heeft.
Ik dacht dat mijn 6800/TD stuk was(kreeg na het schoonmaken van me pc en water setje allemaal artefacts, zelfs in het dos bootscherm en in bios enzow

) en dacht erover om een XFX 6800XT te kopen omdat ik een DFI Lanparty UltraB heb en die is ook helemaal zwart met groene geheugen en PCI/AGP sloten e.d., en me watersetje groen water heeft, leek me vet om daar dan een zwarte videokaart met groene details in te zetten.
Na wat onderzoek bleek de kaart amper meer verkrijgbaar, in de pricewatch stond ie nog bij alternate en shop4 nog iets, en kwam em zelf ook bij informatique tegen.
Heb em toen bij alternate besteld en na dat ik het geld had over gemaakt zeiden ze dat ze em niet meer in het assortiment hadden, maar wel een alternatief hadden. Op het 1e gezicht kon ik niks vinden maar kwam er toen achter dat ie maar 128bits geheugen had. Toen ik op de XFX site keek stond ie er ook ineens bij(stond er gisteren nog niet).
na ff gevraagt te hebben of dat wel klopte kreeg ik gewoon te horen dat het wel klopte.
Vind het zelf belachelijk, want de chip heeft een 256bits interface, dus waarom dan niet gebruiken, die 128bits maken zown deuk in de performance dat ik er echt vanaf zie hoor.
Inmiddels is mijn 6800/TD ook al weer uit de dood opgestaan waar ik erg blij om ben want ik haalde er de 5050 3dmarks05 mee

snap alleen nog niet waarom ie het zomaar weer deed, heb ook nooit gesnapt waarom ie het niet deed dus tjah...
Maar goed in dit geval ff een waarschuwing, want ik denk dat veel mensen denken een mooie kaart te kopen en dan van een koudekermis thuis komen, omdat ze maar 128bits hebben.
Bij de informatique hebben ze wel de 256bits versie nog zeiden ze mij via de mail, dus als je nog zoeen wil hebben moet je snel zijn

.
Ik zou zowiezow geen kaart willen hebben trouwens waar mischien geen NV40 opzit maar wat anders met een bridge.
Ik dacht altijd erg hoog over XFX, maar met dit soort praktijken mogen ze wel weg gaan van mij.
Ik denk nog ff lekker door te sparen voor een 7800GS als laatste update voor mijn AGP PCtjes(heb in een 2e PC met 3200+ nog een Radeon 9600Xt zitten waar ik dan deze 6800/T weer in doe) en dan houd ik er mee op met AGP, hoop het dan vol te kunnen houden tot ik een PCI-E systeem kan kopen, maar dat moet maar ff een jaartje mischien 1,5 of 2 wachten.
[
Voor 9% gewijzigd door
LANnerd op 10-07-2006 19:34
]