Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:54

PanMan

Spun!

Waarom een verschil tussen gebruik in nl en wereld? Het mooie is juist dat dat niets uitmaakt (beh belachelijk hoge roaming kosten). Ondanks dat het een nederlands bedrijf is, lijken ze zich niet specifiek op nl. te richten.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... weet ik veel. Kwam zo uit mijn duim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ga er maar vanuit dat als ze er geld voor gaan vragen dat het echt meer zal zijn dan die 50 cent per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat staat toch echt op hun website anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

996

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:47:
Tja dat staat toch echt op hun website anders...
Inderdaad, meer dan 50 cent is waarschijnlijk (maar gratis zou ook maar zo kunnen, ze zullen toch marktaandeel moeten veroveren):
Je hebt tot 15 augustus 2006 de tijd voor het wereldwijd gratis gebruiken van het systeem.
Kun je naderhand niet meer zonder? Geen probleem, we verwachten dat de kosten zullen variëren van € 0,50 tot € 2,00 per maand.
Ook worden kosteloze abonnementen niet uitgesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door 996 op 16-07-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag NAV4ALL geinstalleerd met mijn nieuwe GPS op zonnernergie. Werkte binnen 5 minuten --> perfect..

Maar nu komt het.

Mijn test route van mijn huis, naar mijn werk adres. Van Kapelaanstraat (5421 DD) in Gemert naar de Parkweg in Boxtel (5282SM) (NL). ongeveer 35 km.

Nav4all stuurt me naar Parijs !!!! 601 KM.

Niet helemaal de bedoeling dacht ik zo.
Heb een mailtje gestuurd en kreeg netjes meteen een ontvangst bevestiging, ben benieuwd naar de reaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een ommetje gemaakt met NAV4ALL... een paar vreselijk irritante zaken:

1) Ik heb op mijn N80 een auto lock proggie draaien zodat de toetsen blokkeren. Nou met geblokeerde toetsen werkt Nav4All niet meer...

2) De scherm beveiliger spingt er gewoon op na x minuten.

Dus nog wel wat te verbeteren aan de software. Navigatie software zou altijd actief moeten blijven ook na toetsenblok en de screensaver zou onderdrukt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:16:
Net een ommetje gemaakt met NAV4ALL... een paar vreselijk irritante zaken:

1) Ik heb op mijn N80 een auto lock proggie draaien zodat de toetsen blokkeren. Nou met geblokeerde toetsen werkt Nav4All niet meer...

2) De scherm beveiliger spingt er gewoon op na x minuten.

Dus nog wel wat te verbeteren aan de software. Navigatie software zou altijd actief moeten blijven ook na toetsenblok en de screensaver zou onderdrukt moeten worden.
Op mijn W810 gebeurt dat beide niet....
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:16:
Vandaag NAV4ALL geinstalleerd met mijn nieuwe GPS op zonnernergie. Werkte binnen 5 minuten --> perfect..
Welke GPS is dat?
Ik heb er vandaag en gisteren weer mee gereden, en hoewel hij de eerste paar keer het adres niet kon vinden (moest het een paar keer proberen), ben ik er toch wel erg tevreden over...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Mijn nav4all gps ontvanger heeft regelmatig het probleem dat het bluetooth gedeelte van de ontvanger niet wil werken. Alleen het rode lampje gaat branden en krijgt ook de fix. Maar de blauwe gaat niet aan. Maar na een half uurtje aan de kant hebben gelegen deed het blauwe lampje het wel.

Ik hoop niet dat dit een probleem is. Over twee weken ga ik op vakantie en voor de heen reis wil ik graag de navigatie gebruiken. De terug reis vind ik wat minder belangrijk omdat ik dan richting de beschaving rij ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:37:
[...]

Op mijn W810 gebeurt dat beide niet....

[...]

Welke GPS is dat?
Ik heb er vandaag en gisteren weer mee gereden, en hoewel hij de eerste paar keer het adres niet kon vinden (moest het een paar keer proberen), ben ik er toch wel erg tevreden over...
SiRF Star III 20ch Solar Bluetooth GPS receiver. gekocht voor 3 tientjes op ebay. binnen 3 dagen in huis vanuit hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een handleiding van Nav4All ??

Vandaag moest ik ergens zijn.. Heb van armoe mijn Tomtom weer uit de kast gehaald.
Heb 1 uur gereden, heb precies 3 keer een aanwijzing gehad. totaal de verkeerde trouwens.

De rest van heel de weg kreeg ik een wit scherm met twee rode punten links onder in beeld.

Iemand een idee wat dat betekend??

verschillende keren onderweg wel gekeken : "waar ben ik" en dat klopte wel gewoon. Alleen de route werd niet berekend.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat ik zelf de oplossing al heb bedacht.. de www.nav4all.com website ligt er ook uit.
dus het zal wel ergens bij hen liggen neit aan mijn apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typische problemen allemaal.. Misschien zijn ze bezig wat aan te passen voordat de Beta fase eindigd op 15 augustus....
Heb zelf geen problemen meegemaakt zoals nu beschreven staan.

Voor de Nokia.. Kun je geen profiel aanmaken zonder automatische toetsenblokkering en de lichtinstellingen van Nav4all vind je in het menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:50:

Voor de Nokia.. Kun je geen profiel aanmaken zonder automatische toetsenblokkering en de lichtinstellingen van Nav4all vind je in het menu..
Goed idee dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben. Ik ga het eens proberen. Blijft een feit dat als het autolock proggie hebt draaien je dat steeds moet uitzetten..

PS: De website lijkt nog steeds uit de lucht te zijn: http://www.nav4all.com/ --> kan de server niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het idd dat de website nog steeds plat ligt.. Niet zo netjes. Navigatieserver werkt nog wel iig. Maar ja ze zijn nog een paar dagen Beta.. Dus geen garanties op dit moment...

Tja ik moet ook handmatig mijn Bluetooth aanzetten voordat ik Nav4all start. Is meer door hoe de telefoon werkt. Het is een programma wat draait binnen Java. En voor de rest ben je dan afhankelijk van de hardware..

Ondertussen wel ontzettend benieuwd wat de tarieven gaan worden na 15 augustus.. Misschien weten we meer als de website weer online is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:45
Ondertussen wel ontzettend benieuwd wat de tarieven gaan worden na 15 augustus.. Misschien weten we meer als de website weer online is ;)
Hmmm website is nu weer online maar geen veranderingen aan wat erop staat helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik heb een idee dat de site veranderd is. En zie ook niet meteen iets van 15 augustus. En in de FAQ staat gratis vermeld. Zouden ze nu toch niks aanrekenen voor de dienst of sla ik de bal mis? Of beter gezecht de mobiele GPS.

Edit:
Na een kijkje genomen te hebben blijkt het toch nog op de site te staan. Namelijk onder de eerste 2 buttons aan de rechterzijde van het scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door co0lman op 31-07-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
co0lman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:18:
Ik heb een idee dat de site veranderd is. En zie ook niet meteen iets van 15 augustus. En in de FAQ staat gratis vermeld. Zouden ze nu toch niks aanrekenen voor de dienst of sla ik de bal mis? Of beter gezecht de mobiele GPS.

Edit:
Na een kijkje genomen te hebben blijkt het toch nog op de site te staan. Namelijk onder de eerste 2 buttons aan de rechterzijde van het scherm.
Ik zie wel dat ze nu een (post)adres hebben in china. Blijkbaar was het daarom zo stil op de site.. ze waren een kantoor aan het zoeken in china :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahahaha :D :D

Trouwens wel scherp opgemerkt.. Is dan ook meteen de enige wijziging voor zover ik kan achterhalen (maar ja, hier had ik ook overeen gekeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Dat ze nog altijd geen info op hun site hebben staan wekt bij mij niet al te veel vertrouwen, hoe goed of slecht nav4all ook mag werken :) Misschien is het een techneutenclub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een week en dan is het de 15de..
Ben erg benieuwd of er nog iets bekend gaat worden..

I need a MANUAL...

k wil weten wat verschillende tekens in het scherm betekenen !!!

Verwijderd

Enkele ervaringen met Nav4all met K750i.
Ben net terug van 2 wkn Eifel (Duitsland). Hier heb ik bijna dagelijks nav4all (6.4.0) gebruikt.
Abo T-Mobile. In Duitsland dus T-Mobile D.
Niet mogelijk omleidingen aan te geven. Nav4all gaat dus opnieuw route berekenen als deze merkt dat andere route wordt genomen. Dit gebeurd een aantal keer (4-8x). Een plan route van A naar B via C zou dit vaak kunnen oplossen.
Verder gebeurde het vaker dat tussen +- 16.00 en 19.00 geen contact met internet gemaakt kon worden. Hierdoor kon dus ook geen route berekend worden. Vooral voor een terugreis is dit hinderlijk. Dit laatste zal wel niet aan nav4all liggen maar eerder aan T-Mobile echter het geeft aan dat je afhankelijk bent van een goede internet verbinding.
De aanwijzingen tijdens het rijden zijn goed.
De rekening van afgelopen periode heb ik ook gekregen en daaruit blijkt dat ik +- 40 euros kwijt ben aan het gebruik van nav4all. Dit is dan niet alleen het navigeren maar ook het opvragen van kaarten op de plaats van bestemming. Voor elke keer dat er verbinding gemaakt wordt, wordt 10KB a 0,08 eurocent ex btw in rekening gebracht. Dus dat loopt uiteindelijk aardig op.

Voor iemand die geregeld in het buitenland zit is deze manier van navigeren vrij duur. Binnen nederland is dit een factor 4 goedkoper.

Het grootste probleem vond ik echter de tijdelijke onbereikbaarheid van internet. Wanneer je op een terugreis je route niet kan bepalen dan is dat echt balen. Het systeem wordt dan onbetrouwbaar en zal je eerder de neiging hebben een stand-alone systeem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
6.5.0 is nu te downloaden..ik kon nog niks nieuws ontdekken..jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 06:21:
6.5.0 is nu te downloaden..ik kon nog niks nieuws ontdekken..jullie?
Zo ze bestaan nog dus... ;)
Een dag voordat er betaald zou moeten gaan worden is er nog niks bekend daarover.

Overigens is er meestal pas een verschil merkbaar wanneer je echt navigeert.. In 6.4 zaten vooral aanpassingen bij POI, en wat extra opties over wanneer je de gesproken instructies wilde horen. (Heb 6.5 nog niet gedownload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

Sherlock

No Shit

Heb het programma vandaag gedwownload, ik ben toch wel een beetje benieuwd. Heb een Mio P550 waar ik normaal iGo en TomTom op heb draaien, dus enig vergelijkend materiaal heb ik wel. Die Mio ligt nu echter bij de fabrikant vanwege een GPS probleem...

Hardware die ik ga gebruiken: Nokia 6230i op KPN netwerk + TomTom Sirf III bluetooth GPS ontvanger

Zodra ik wat ervaringen heb zal ik ze eens posten.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Als je TomTom gewend bent, dan zal het je waarschijnlijk tegen vallen: geen kaarten maar alleen een paar pijlen. Opzich werkt dat prima, maar soms is een kaart handig, bijvoorbeeld als je twee straten vlak naar elkaar hebt en je over x aantal meter links moet. Dan wil ik nog wel eens verkeerd schatten en een straat te vroeg afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ben er dus net mee naar huis gereden, eerst een adres ingetypt via de postcode manier, toen kwam hij wel op de straat uit, maar niet het juiste nummer. Toch maar gaan rijden, wordt ik naar Parijs gestuurd!

Vervolgens op een parkeerplaats mijn juiste adres ingetoetst en toen ging het een stukje beter. 't is niet geweldig en een vervanger van iGo of TT zie ik er niet in, maar als backup als je PDA een keertje niet werkt durf ik het misschien wel te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is vandaag de 15e.. Nog steeds geen wijziging op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:50:
Vervolgens op een parkeerplaats mijn juiste adres ingetoetst en toen ging het een stukje beter. 't is niet geweldig en een vervanger van iGo of TT zie ik er niet in, maar als backup als je PDA een keertje niet werkt durf ik het misschien wel niet te gebruiken..
Dus niet, hij kan niet eens een route vinden van mijn huis naar mijn werk (beide adressen werden wel gevonden). Dit gaat van mijn telefoon af en ik verwacht niet dat het er nog terug op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Vreemd. Heb er een paar weken geleden eens mee zitten spelen en elke straat in mijn regio (breda) kon hij moeiteloos vinden, en ook de kaaten van 'Plan van A naar B' klopten allemaal.
Misschien dat ze momenteel met onderhoud bezig zijn waardoor het berekenen van de routes vaak fout gaat? Je bent niet de eerste die naar Parijs werd gestuurd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad vreemd.. Ik ben een heel erg tevreden Nav4all gebruiker en heb dat soort dingen nooit. Heb afgelopen week gereden met TomTom van een vriend en verlangde terug naar Nav4all.. Dus dat wil wel zeggen dat ik tevreden ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Wat vind jij dan het voordeel van Nav4all tov TomTom?

Normaal ben ik niet zo rancuneus, maar ik heb er nu twee keer mee gereden (van werk naar huis en terug) en het is twee keer goed fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock.. ik snap niet waarom jij dan zoveel problemen hebt. Heb ik geen last van gelukkig.

De gesproken instructies bij Nav4all vind ik duidelijker, eerder en helderder gesproken. Ook vond ik dat er nogal wat ruimte op het scherm verloren gaat aan een routekaart bij TT waar ik toch niet de hele tijd op kan kijken. Nav4all heeft gewoon een pijl met de richting en de afstand eronder. Dat vond ik bij de TT nogal klein.
Het was overigens een TT mobile geinstalleerd op een MDA.

Denk dat het ook te maken heeft met wat je gewend bent..

Grootste nadeel van het hele systeem is de stilte vanuit het kamp van Nav4all. Dat is wel frustrerend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ach, ik geef het nog even de kans, is misschien wel zo eerlijk. Wat je zegt over TomTom is waarschijnlijk ook een kwestie van gewenning, ik kijk juist wel naar de kaart en heb het geluid vaak uit staan.

Het lastigste vind ik de pijl en de afstand tot die pijl, als je namelijk in een stad rijdt heb je vaak meerdere afslagen kort op elkaar, dan moet je wel heel goed in kunnen schatten hoe ver het nog is.

Overigens wel een pluspunt: als je na een afslag kort daarna een volgende afslag hebt komt die al (kleiner) in beeld: dit is erg netjes en zeker een handige feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook gewenning.. Meerdere pijlen kort na elkaar moet je wel echt op het scherm kijken. Dat kan de gesproken instructie vaak net niet bijbenen. Heb het nog niet in een mate meegemaakt dat ik er door ben foutgereden iig. Maar dat is afhankelijk van de situatie waar je rijdt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFreak
  • Laatst online: 07-09 16:15

McFreak

McFraGG de gekste !!

Mocht je de laatste tijd een Holux hebben besteld via Nav4all dan kan ik je waarschuwen dat icm het programma Nav4all de configuratie van de GPS niet goed staat

Ga hiervoor naar http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=25575

Down load het programma SirFDemo en check of je settings op NMEA staan ipv van SIRF

Ik heb hiervoor de helpdesk gebeld die me op low priority heeft gezet.
Na een week nog steeds geen bericht en dat ik maar moest wachten omdat ze het druk hebben.

Hier en daar wat Google gaf me te kennen dat het spul op NMEA moet staan.

Pas wel op, SIRFDemo kan je GPS behoorlijk fucken, dus verdiep je ten eerste in de materie !@!@!

Gtrtz McFreak

McFraGG de gekste !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb na wat troubles @ postkantoor me holuxje ontvangen. ding aangezet, me k750i naar 't ding laten zoeken. de code van de holux wist ik niet dus maar cancel gedaan. nav4all geinstalleerd zonder audiofiles (komt later wel) en ding doet meteen! binnen 10sec (9 sattelieten) gaf ie mijn huidige locatie weer met kaartje. Ding zat alleen net iets ernaast, gaf ceramstraat 9 (me buren) aan ipv 11, maar verder klopte het. (in huis op me slaapkamer getest)

En verder.... toen ik onderweg was naar me werk met bus, trein en weer de bus heb ik ding aangelaten. Toen ik in de trein me huidige locatie liet weergeven zag ik dat dat pijltje dat mij moest voorstellen bewegen, (zat ja in de trein). Toen ie aan rand van scherm was heb ik met het joystickie de zoeker/muis of wat het ook is die kant op bewogen om een volgend stuk kaart in beeld te krijgen. Ene keer gaat dat wél goed maar meestal houdt ie het bij "kaart overhalen" en meer niet. Ga ik naar menu en dan opnieuw huidige locatie weergeven dan gaat het wel goed, bugje?

En even vraagje. heb nav4all nu vanaf me MS-DUO geheugensticky draaien op me foon. Is er een mogelijkheid dat ik de kaart van NL/BE/DE op me pc kan downloaden en dan overzetten naar me foon? scheelt namelijk gprs kosten (hi20, nog geen gprs abo) en het telkens wachten van dat kaartje geladen is.

@ hierboven wat zou er niet goed moeten werken dan, errors of sow?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:57

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bartgrefte schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:10:

En even vraagje. heb nav4all nu vanaf me MS-DUO geheugensticky draaien op me foon. Is er een mogelijkheid dat ik de kaart van NL/BE/DE op me pc kan downloaden en dan overzetten naar me foon? scheelt namelijk gprs kosten (hi20, nog geen gprs abo) en het telkens wachten van dat kaartje geladen is.
Jep dat kan ;)
Anders gezegd, als je de breedband verbinding van je pc gebruikt (zie mijn sig) dan kan je Nav4all via je pc op de K750 starten, hierdoor heeft Nav4all internet via de pc en niet via gprs.
Zet eventueel het data account (ook bij internet en java) van de K750 op een niet-werkend profiel van een andere provider zodat ie niet alsnog gprs gaat gebruiken als je even de verbinding kwijt bent.
Het HID verhaal is niet nodig om dit aan de praat te krijgen, da's een leuk extra'tje.
Op deze manier heb ik bijv. ook Google maps aan de praat gekegen :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Verwijderd

Maar.. het is niet zo dat de kaarten worden opgeslagen voor later !!
Dus dat kan via de pc (of mac) als je thuis bent, maar niet als je onderweg bent..

GPRS kosten vallen voor het gebruik wel mee. Is vooral het downloaden wat veel kb's kost. Let wel: kaarten zijn zwaarder dan alleen een route laten berekenen natuurlijk.
Overigens is Google Maps een veel zwaardere kb verslinder |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 09:07 . Reden: Ik ben nog niet wakker.. paar typfoutjes eruit gehaald ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

En weer een dag voorbij: een dag zonder problemen met Nav4all :) Zowel de heen- als de terugweg naar mijn werk (met tussenstop bij m'n schoonouders) werden keurig aangegeven. Omdat ik de telefoon in mijn carkit heb zitten wordt de muziek ook automatisch gemute als er aanwijzingen gegeven worden, een voordeel dat weinig met Nav4all te maken heeft, maar wel erg welkom is! Mede daardoor zijn de aanwijzingen ook erg goed te verstaan, iets wat bij andere navigatiesystemen nog wel eens te wensen overlaat.

Verwijderd

Yeah.. het werkt ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

maar ik kan dus niet thuis kaarten downloaden om die dan op te slaan op de foon's MSDUO?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:50:
maar ik kan dus niet thuis kaarten downloaden om die dan op te slaan op de foon's MSDUO?
Nee. Langer kan ik het antwoord niet maken ;)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bartgrefte schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:50:
Ik heb een hele rits stemmen uitgeprobeerd met mijn methode via de pc, als je dat via gprs gaat doen .... :X
Google maps is idd. echt een data-vreter :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:54:
[...]

Nee. Langer kan ik het antwoord niet maken ;)
en de audio dan? die ook niet? hoeveel kb is dat eigenlijk die NL-audio voor nav4all?
(heb audio nog niet laten downloaden)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 17-08-2006 23:25 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de audio wordt wel opgeslagen. Voor Nederlands kun je kiezen tussen een mannen en een vrouwenstem.. Zou die laatste kiezen persoonlijk. Als je switcht wordt het opnieuw gedownload. En als je weer teruggaat naar een vorige stem ook helaas (wordt dus telkens overschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Net geinstalleerd op een Nokia 6230 die ik nog had liggen want mijn V3i Razr wordt nog niet ondersteund. Verder een TomTom BT muis gebruikt.

Via KPN site even instellingen voor GPRS op mijn phone gezet. Helaas kreeg ik de melding dat het bestand te groot was om te downloaden van www.nav4all.nl/install. Dus heb ik hem lokaal gedownload en via de nokia suite geinstalleerd. Alles ging perfect ... makkelijke install.

Moet er alleen nog mee navigeren.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:47:
Ja de audio wordt wel opgeslagen. Voor Nederlands kun je kiezen tussen een mannen en een vrouwenstem.. Zou die laatste kiezen persoonlijk. Als je switcht wordt het opnieuw gedownload. En als je weer teruggaat naar een vorige stem ook helaas (wordt dus telkens overschreven)
als audio opgeslagen wordt, kan ik de audio dan eerst naar pc downloaden? scheelt gprs kosten

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou we zijn 2 weken verder en het werkt gelukkig nog wel.. maar het is errug stil in het Nav4all kamp..
Iemand al eens gebeld toevallig? Of een mail gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:55:
Nou we zijn 2 weken verder en het werkt gelukkig nog wel.. maar het is errug stil in het Nav4all kamp..
Iemand al eens gebeld toevallig? Of een mail gestuurd?
Ik heb me zondag geregistreerd op hun website om in hun webshop binnen te kunnen maar ik krijg geen mail terug om me te activeren. Ook op mijn mail met de vraag hoe dat komt krijg ik geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verzonden op 9 aug.
Hallo,

Al een paar maanden ben ik een gelukkige gebruiker van nav4all. Morgen begint de ultieme test. Ik ga op vakantie naar Kroatie, Hongarije en alles wat in de buurt ligt.

Alleen ben ik bang dat ik vanaf 15 augustus ik in het buitenland niet meer kan navigeren. De laptop laat ik thuis tijdens de vakantie. Wat is het beste wat ik nu kan doen ?

Komt 15 aug. nu de inschrijfsite online dat ik alleen nog een internetcafe hoef op te zoeken. Of is er een betere oplossing ?

mvg

Rienk
antwoord op 15 aug.
het gratis gebruik is verlengd tot 1 oktober 2006.

Sincerely,
Nav4All Support

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah kijk dat is informatie waar we wat aan hebben :-)
Zou wel handig zijn als ze dat dan ook op de website zouden zetten trouwens ;-)

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Ze zijn er dus nog lang niet klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou je denken dan.. Maar doordat ze geen informatie geven en niks van zich laten horen is het eigelijk koffiedik kijken.. Vind het erg jammer dat de organisatie erachter zo gesloten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:46:
Ja dat zou je denken dan.. Maar doordat ze geen informatie geven en niks van zich laten horen is het eigelijk koffiedik kijken.. Vind het erg jammer dat de organisatie erachter zo gesloten is!
En daar zullen ze denk ik ook een goede reden voor hebben. De navigatiemarkt is moordend.

Ik ben wel benieuwd wie hier achter zit. Van een beetje gps modules verkopen kun je geen bedrijf laten draaien. Zit hier een dikke investeerder achter die hier een hobby project van heeft gemaakt ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een concept met een grote potentie. Dus de inversteringen zullen vast terug te verdienen zijn. Het is eigelijk alleen software (java programmeurs in dienst dus) en de hardware heeft de gebruiker al. Het gebruik van de Navteq kaarten moet wel betaald worden..

Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen (wat betreft Nav4all in dit geval ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

4POX schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:53:
[...]

En daar zullen ze denk ik ook een goede reden voor hebben. De navigatiemarkt is moordend.
Ja, dat vind ik dus pure onzin. Juist als een bedrijf wil dat mensen hun produkt straks gaan kopen dan zullen ze ons als consumenten goed moeten informeren. Dat heb ik in het begin van het topic ook al geroepen. Ze slingeren nu gewoon een gratis demo/beta/test produkt de markt op zonder exact aan te geven wat we er van mogen verwachten. In diverse teksten werken ze toe naar de "magische" datum 15 augustus, en als het dan zo ver is dan blijft alles stil! Dat is naar mijn mening commercieel niet handig :) Dan kan je produkt nog zo goed (of slecht) zijn, met alleen het produkt red je het niet. Je kan doodleuk op je site zetten dat je produkt zo goed is dat er geen manual of support nodig is, maar dat is een dooddoener. Bij een goed produkt zit gewoon een manual en kan je bij eventuele vragen terugvallen op support, bijvoorbeeld via email.
Waarschijnlijk is het op dit moment een slechte vorm van geldbesparing. Support en manuals kosten geld, maar met alleen techniek komen ze er niet volgens mij.

Een goed bedrijf is ook open over wie ze zijn, en dan met iets meer info dan alleen een adres. Wat doen ze bijvoorbeeld met het imei nummer wat wordt meegestuurd naar de nav4all server? Wat doen ze met de data die ze (kunnen) verzamelen.Wat is de historie van nav4all?

Ook de strategie van het spammen van fora vind ik erg riskant. Aan de ene kant kan je hiermee je produkt onder de aandacht brengen, maar zodra het uitkomt sta je gelijk te boek als spammer, en dus als onbetrouwbaar.
Ik ben wel benieuwd wie hier achter zit. Van een beetje gps modules verkopen kun je geen bedrijf laten draaien. Zit hier een dikke investeerder achter die hier een hobby project van heeft gemaakt ?
Een van hun domeinen is kabelwacht.nl. Dat bedrijf zat of zit in Ede Epe (goh, check de woonplaats van de topic starter eens, en kijk eens naar zijn posts :+ ). Via google kan je zien dat er diverse patenten zijn aangevraagd in diverse landen. Voor de kabelwacht dienst moeten ze al beschikken over geodata, dus wellicht dat ze daarom al beschikken over de navteq data die ze gebruiken.

Technisch is hun idee niet nieuw, siemens-vdo doet het al, wayfinder doet het ook. Alleen gebruiken die oplossingen zo ver ik weet meer data zodat de kosten hoger zijn. Wayfinder en siemens-vdo werken dan ook met kaartjes, terwijl nav4all alleen met pijlen werkt.

Ik denk dat ze zelf nog niet exact weten hoe ze er goed geld mee kunnen verdienen. Waarschijnlijk zien ze dat de gebruikers (adhv hun imei nummer) de dienst af en toe gebruiken. Die mensen willen ook niet betalen voor een abonnement, tenzij de kosten heel laag zijn. Fulltime navigatie gebruikers zullen toch eerder voor een PDA of personal navigatie apparaat gaan, omdat dat geen kosten met zich mee brengt, naast de aanschaf van het ding zelf.

Tenslotte denk ik dat ze niet zo groot zijn. Dat kon je ook zien toen de gps shop open moest gaan. De datum van opening is destijds een aantal keren verschoven, naar de volgende dag, om vervolgens op die dag maar weer te melden dat het weer een dag is uitgesteld.

Laten de medewerkers van nav4all die al die topics op al die fora zijn begonnen maar eens openheid van zaken geven zodat ze ons echt kunnen overtuigen dat we voor nav4all moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Versie 6.6.0 is neer te laden en volgens mij kun je je instellingen zoals stemmen enzo bewaren tijdens het installeren van de nieuwe versie....maar bij mij ging dit niet helemaal goed waardoor ik alsnog alles opnieuw moest installeren :'(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog een tipje om geen gprs data te hoeven gebruiken:
Als je mijn handleiding (voor Opera-mini) al kent dan kan je ook Nav4all vanaf je pc starten met Device explorer.
Download de .jad file op je pc door naar deze link te gaan.
Als de SE SDK op je pc staat, dan kun met je rechter muisknop boven het .jad bestand kiezen voor Install on device.
Maak eerst een seriële verbinding met je gsm zodat de installatie meteen goed gaat.
Hij gaat alles nu via je pc downloaden naar je gsm, incl. de taal en audio, naderhand kan je extra audio (NL vrouw) downloaden via het programma als je deze via SE Device explorer opstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de website is licht gewijzigd.. Er staat nu FREE TILL 2008. _/-\o_
De overige teksten zijn (nog) niet gewijzigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb Nav4all op mijn telefoon geinstalleerd en het blijft perfect te fuctioneren. Aleen ik hoor geen geluid (stem). Ik heb versie 6.6.0 en ik gebruik hierbij de nokia E60 iemand toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

ff 2 vraagjes.
Wat voor software gebruiken jullie om data uit te lezen zodat je de gereden route op je comp kunt bekijken..??
Is het mogelijk, zo ja hoe , terwijl je gewoon 'n end rijdt zonder dat je 'n route plant, te bekijken hoever je hebt gereden met wat voor gemiddelde snelheid..??

Ik gebruik Nav4all op me SE W800i met G-Sat BT359W ontvanger. Werkt op zich goed,stuurt je via een logische route. Kent helaas niet elk adres hier in Den Haag en doet er lang over om 'n postcode op te zoeken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

mowa schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:35:
ff 2 vraagjes.
Wat voor software gebruiken jullie om data uit te lezen zodat je de gereden route op je comp kunt bekijken..??
Is het mogelijk, zo ja hoe , terwijl je gewoon 'n end rijdt zonder dat je 'n route plant, te bekijken hoever je hebt gereden met wat voor gemiddelde snelheid..??

Ik gebruik Nav4all op me SE W800i met G-Sat BT359W ontvanger. Werkt op zich goed,stuurt je via een logische route. Kent helaas niet elk adres hier in Den Haag en doet er lang over om 'n postcode op te zoeken.
Met het programma Mobitrack kun je een route loggen.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

jnaeff schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:50:
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb Nav4all op mijn telefoon geinstalleerd en het blijft perfect te fuctioneren. Aleen ik hoor geen geluid (stem). Ik heb versie 6.6.0 en ik gebruik hierbij de nokia E60 iemand toevallig een oplossing?
Heb je de stem wel geinstalleerd (gedownload)? En staat je telefoon niet op stil of trillen?

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Beide punten gecontrolleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

@ 4POX
Afgelopen dagen Mobitrack geprobeerd. Is precies wat ik zocht. thnx.
Moet me nog wel wat inlezen wb verschillende software etc zodat je je route uit kunt lezen op je pc. Gaat goedkomen.

iRacing Profiel

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik gebruik Mobitrack het meeste voor het ijken van snelheidmeters in auto. Ik weet dat ik met mijn prive auto altijd 10 harder kan rijden zonder het risico een bon te krijgen (verklaard meteen waarom ik nooit een bon kreeg als ik met 130 langs een statief reed. Ik reed in werkelijkheid 120)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:46:
Beide punten gecontrolleerd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je ook geen stem gehoord na de installatie? Bij de eerste keer dat ik het installeerde kreeg ik een hele lap tekst te horen.
Misschien komt het door je toestel. Zou even een vraag stellen aan ze op www.nav4all.com/support

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Eventueel kun je ook je route loggen (gps tracking)

met j2memap

http://j2memap.landspurg.net/index.html

Kun je een mooie google eart klm file mee maken zodat je je gerede route terug kunt zien mbv google eart...

Mocht iemand er nog meer leuke gps / java tools hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
Heeft deze software standaard de nl maps in het installatie bestandje?

Ik zoek namelijk een java applicatie voor op de mobiel waarin al een aantal kaarten zitten zodat een verbinding met gps/gprs niet meer nodig is. Het hoeft geen navigatie te zijn maar ik wil wel bijvoorbeeld handmatig een straat kunnen opzoeken ofzo. Bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
Is er al iets bekend over een MDA / PDA versie ervan ?
De java werkt niet zo fijn op mijn MDA.
Voor de MDA Vario II staat comming soon is er misschien een Beta versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:59:
Heeft deze software standaard de nl maps in het installatie bestandje?

Ik zoek namelijk een java applicatie voor op de mobiel waarin al een aantal kaarten zitten zodat een verbinding met gps/gprs niet meer nodig is. Het hoeft geen navigatie te zijn maar ik wil wel bijvoorbeeld handmatig een straat kunnen opzoeken ofzo. Bestaat dit?
Nee je hebt echt GPRS nodig voor de kaarten. En voor zover ik weet bestaat er geen alternatief voor wat jij zoekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Nav4all een paar dagen gebruikt in duitsland via T-mobile
Het werkt geweldig alleen lopen de kosten toch wel op

ongeveer 30 euro !!

dus gebruik je het veel in buitenland dan is een tomtom toch wel beter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb dit topic en beetje doorgelezen, maar lees niets over nav4all met
een T-mobile Pocket internet Totaal abo , i.v.m. de gprs kosten.

Want men heeft dan toch geen gprs kosten ? Behalve de 9,50 p/mnd.....

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Ik zou er natuurlijk naast kunnen zitten, maar bij PIT heb je toch juist onbeperkt dataverkeer, voor die E9.5? Aangezien Nav4all op dit moment niets rekent, heb je het dan dus inderdaad (for now!) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ik heb dit topic en beetje doorgelezen, maar lees niets over nav4all met
een T-mobile Pocket internet Totaal abo , i.v.m. de gprs kosten.

Want men heeft dan toch geen gprs kosten ? Behalve de 9,50 p/mnd.....
Je betaalt inderdaad alleen die 9.50, maar als je naar het buitenland toegaat dan valt dit buiten PIT..dus moet je weer vet gaan betalen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
PanMan schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 02:01:
Ik zou er natuurlijk naast kunnen zitten, maar bij PIT heb je toch juist onbeperkt dataverkeer, voor die E9.5? Aangezien Nav4all op dit moment niets rekent, heb je het dan dus inderdaad (for now!) gratis.
Michel242 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:53:
[...]
Je betaalt inderdaad alleen die 9.50, maar als je naar het buitenland toegaat dan valt dit buiten PIT..dus moet je weer vet gaan betalen :'(
Prima, dat dacht ik dus al.

Mooi, dan heb ik dus tot 2008 gratis navigatie op mijn SE W850i :*)
(die ik vrijdag besteld heb, en nog moet binnen komen)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Ik ondervind problemen om het werkend te krijgen op een Nokia 6230i. Ik krijg constant No GPRS als ik binnen Nav4All iets probeer te downloaden (audio). Het Web buiten de applicatie om doet het wel.

De automatische SMS van Vodafone werkt dus niet?!
Nu heb ik geprobeerd om handmatig instellingen toe te voegen maar dan krijg ik de melding "Meld u aan bij GPRS"..

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 20:56
Ik zit zelf zit bij Telfort met een 6230i en heb lang gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Probeer eens op de Nokia site de instellingen van Vodafone per sms naar je te laten sturen.
onder menu 4-11-1 (std. conf.instellingen staat nu "WEB" (wellicht bij jou anders genoemd??)). Nu op std. activeren in alle toepassingen doen. Hierna naar menu 4-11-3 (Voorkeurstoegangspunt) en kijk of hier ook WEB staat. Hierna naar menu 4-7-3-2 (GPRS modeminstellingen)- 1 (actief toegangspunt): hier moet nu ook WEB staan. En op 4-7-3-2-2 (actief toegangspunt bewerken) - 1 Alias voor toegangspunt WEB inkloppen. Een heel gedoe, maar nu werkt het bij mij tot alle tevredenheid.
Gepperd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:40:
Ik ondervind problemen om het werkend te krijgen op een Nokia 6230i. Ik krijg constant No GPRS als ik binnen Nav4All iets probeer te downloaden (audio). Het Web buiten de applicatie om doet het wel.

De automatische SMS van Vodafone werkt dus niet?!
Nu heb ik geprobeerd om handmatig instellingen toe te voegen maar dan krijg ik de melding "Meld u aan bij GPRS"..

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awap
  • Laatst online: 23-08 20:56
In versie 6.6.0 kan ik mijn rijstijlen niet meer instellen (F1 t/m F9). Lastig als je eens een ommmetje wil motorrijden. Ik moest mijn oude versie 6.5.0 opnieuw installeren. De 6.6.0 versie is wel ca. 30 kB kleiner.... voor de rest heb ik geen verbeteringen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Het is inmiddels gelukt (Het NO GPRS probleem), Via de Nokia site de instellingen laten SMS'en bleek de oplossing (Eerst via Vodafone site laten opsturen maar daar werkte Nav4All niet mee). De instellingen via Nokia waren blijkbaar toch anders qua configuratie van de mobiel.

Het werkt trouwens lekkerder op een W810i als op een Nokia 6310i, de W810i heeft meer processor power lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om nav4all v6.06 geïnstalleerd te krijgen op een Nokia 6680. Ik krijg na het downloaden de melding

"Fout: beveiliging bij installatie. Kan installatie niet uitvoeren".

Hoe krijg ik 'm geïnstalleerd?

*#0000#
V 4.04.07
22-08-05
RM-36
Nokia 6680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Eraf gooien en opnieuw proberen? (heb je geen los te betalen datakosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx. Heb ik gedaan en heb er gelijk een firmware update op laten zetten. Nu installeert hij wel, hij vindt m'n GPS sensor, maar hij kan niet paren ;-) Als nav4all wil paren, dan krijg ik de melding "Geen toegang tot Bluetooth-apparaten". Hoe kan ik 'm paren?

Tnx,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iets met de rechten in je telefoon te maken schat ik zo in.. Staat vast wel iets over in je boekje. Zou het verder ook niet weten eigelijk. Zelf een SE W810i en daar ging alles automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand of nav4all ook goed werkt op een Motorola V3?
Nav4all.nl geeft aan dat het nog niet beschikbaar is maar de telefoon heeft gewoon java. Misschien dat het beperkte geheugen een struikelblok is?

Afbeeldingslocatie: http://www.ixwin.de/handy/motorola_v3_special_edition.jpg

Ik twijfel namelijk om dit toestel aan te schaffen maar wil wel navigatie kunnen gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Laudit op 07-11-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen java is niet voldoende. Het moet mogelijk zijn te communiceren met de externe bluetooth GPS ontvanger en de gegevens die via GPRS binnenkomen.
Ofwel: geen idee of het werkt..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Langleve NAV4ALL !!!

Trots met mijn Samsung SGH-D900 ging een poging doen om de navigatiesoftware van NAV4ALL te installeren op mijn D900, maar helaas :'(

Ik krijg de melding " niet-ondersteunende bestandsindeling"

Het programma wat ik via bluetooth van mijn pc naar de gsm heb overgezet en probeer uit te voeren op de D900 is "Nav4All.jar"

Mijn gsm heeft Java maar helaas, helaas krijg ik het programma niet uitgevoerd.

Heeft iemand een idee?

Mijn firmware versie: D900XAFG7 mocht iemand dat willen weten.

Doe ik iets niet goed of....help me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerdesign schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:19:
Langleve NAV4ALL !!!

Trots met mijn Samsung SGH-D900 ging een poging doen om de navigatiesoftware van NAV4ALL te installeren op mijn D900, maar helaas :'(

Ik krijg de melding " niet-ondersteunende bestandsindeling"

Het programma wat ik via bluetooth van mijn pc naar de gsm heb overgezet en probeer uit te voeren op de D900 is "Nav4All.jar"

Mijn gsm heeft Java maar helaas, helaas krijg ik het programma niet uitgevoerd.

Heeft iemand een idee?

Mijn firmware versie: D900XAFG7 mocht iemand dat willen weten.

Doe ik iets niet goed of....help me :)
Je telefoon staat niet in de lijst van ondersteunde toestellen. Kennelijk komt dit nogal nauw, het hebben van Java op je telefoon is niet voldoende. Mijn Qtek 8300 heeft bijvoorbeeld ook Java maar kan niet overweg met Nav4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerdesign schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:19:
Je hebt 2 bestanden nodig! Niet alleen *.jar, maar ook *.jad
Misschien dat het wel werkt als je gewoon www.nav4all.com/install intypt in de browser op je telefoon... Maar garantie niet gegarandeerd als je toetsel niet ondersteund wordt uiteraard!! Je kunt wel een mail naar ze sturen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:20:
[...]

Je hebt 2 bestanden nodig! Niet alleen *.jar, maar ook *.jad
Misschien dat het wel werkt als je gewoon www.nav4all.com/install intypt in de browser op je telefoon... Maar garantie niet gegarandeerd als je toetsel niet ondersteund wordt uiteraard!! Je kunt wel een mail naar ze sturen uiteraard.
Ik heb ook de poging gedaan om beide bestanden, dus .jar en .jad tegelijk op mijn gsm te zetten maar mocht helaas niet baten :-(

Direct downloaden van internet wil ook niet helpen, na het downloaden krijg ik dan direct de bekende melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Hoeveel kilobyte kost een route berekenen ongeveer?

2. Wanneer gaan WM5 smartphones ondersteund worden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een w850i icm Telfort abbo (binnekort KPN)

Kost het me dataverkeer als ik Nav4All gebruik (niet voor het downloaden van, maar dus voor het gebruik van)?

Ik wil straks namelijk niet ineens een rekening van zoveel honderden euro's hebben, omdat het met 50 cent per 100KB kost bij Telfort.

Edit, laat maar, het gaat me dik geld kosten zie ik al. Ik ga het programmatje er op zetten, maar als navigatie lijkt het me erg duur worden. Kan je hem wel gratis als routeplanner gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Probeer het eens, zou ik zeggen. Volgens mij rekent telfort uiteindelijk gewoon per maand af. En een track is echt maar een paar kb: grote kans dus dat je aan het eind van de maand maar een paar cent betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu pas dat je zo'n Holux GPS apparaatje moet hebben, ik dacht dat je alleen een UMTS telefoon nodig had. 69 ervoor betalen vind ik een beetje veel voor een geinige gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:58:
Ik zie nu pas dat je zo'n Holux GPS apparaatje moet hebben, ik dacht dat je alleen een UMTS telefoon nodig had. 69 ervoor betalen vind ik een beetje veel voor een geinige gadget.
nogal logisch dat je een GPS unit nodig hebt om te navigeren en trouwens de Holux kost niet niet veel in vergelijking met wat je er voor moet betalen in de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 69 Euro ook niet duur als je ziet wat je ervoor terugkrijgt in combinatie met je telefoon. Één van de betere GPS ontvangers van nu. Bovendien is het vrij relaxt dat je elk moment kan navigeren.(mocht je de module bijvoorbeeld in je binnenzak gaan dragen). Nou hopen wanneer ze ook Windows Smartphone gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hier,

Ik ben her net nieuw, dus ben nog aan het aftasten hoe alles werkt.

Ik heb 2 weken geleden een Nokia 6233 aangeschaft, nu ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn van deze telefoon.
Ik heb gelezen dat NAV 4 All een javagestuurde navigatieapplicatie is.
Aangezien dat mijn telefoon dit ondersteund zou ik graag wat concrete informatie hierover hebben.
Ik heb alle vorige posts al bekeken, maar ik kan er niet veel uit wijs worden, en al helemaal niet over een nokia 6233.

Does kan iemand mij beknopte informatie geven over de installatie, benodigdheden, en instellingen.?

Dankuuu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:48:
Hallo hier,

Ik ben her net nieuw, dus ben nog aan het aftasten hoe alles werkt.

Ik heb 2 weken geleden een Nokia 6233 aangeschaft, nu ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn van deze telefoon.
Ik heb gelezen dat NAV 4 All een javagestuurde navigatieapplicatie is.
Aangezien dat mijn telefoon dit ondersteund zou ik graag wat concrete informatie hierover hebben.
Ik heb alle vorige posts al bekeken, maar ik kan er niet veel uit wijs worden, en al helemaal niet over een nokia 6233.

Does kan iemand mij beknopte informatie geven over de installatie, benodigdheden, en instellingen.?

Dankuuu :)
Klik!

Verwijderd

wat een klote bedrijf is dat nav4all zeg!!! er gebeurd daar helemaal niks al 2 jaar lang! ben blij dat ik nu mda compact 3 heb met tomtom! werkt heerlijk..dus nav4all VAARWEL _/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste