Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 13:13
Op mijn vraag of Nav4All ook voor de PocketPC (WM2005) beschikbaar komt, kreeg ik binnen 2 uur het onderstaande antwoord.

Hier wordt aan gewerkt. Een kwestie van weken.
Sincerely,
Nav4All Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:10

Pinobigbird

doesn't share food!

vanderghost schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:01:
Op mijn vraag of Nav4All ook voor de PocketPC (WM2005) beschikbaar komt, kreeg ik binnen 2 uur het onderstaande antwoord.

Hier wordt aan gewerkt. Een kwestie van weken.
Sincerely,
Nav4All Support
Dat zou mooi zijn :)
Ik was net van plan om een PocketPC te kopen 8)

Wat ik me dan afvraag: Moet je dan ook de kaarten via GPRS dowloaden? Of kan je die kaarten dan gewoon op je PocketPC zetten, dat het net zo werkt als TomTom?
Dan zou het een goede concurrent kunnen worden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 13:13
Ik ben nog nergens tegengekomen dat je de kaarten kunt downloaden; alles gaat via GPRS.
Misschien zit er wel één of meer telecomgiganten achter die zo de GPRS-inkomsten omhoog willen brengen....maardan nog... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gevraagd waarom ik én een postcode én een straatnaam in moet voeren.. Helaas geen reactie tot op heden (bijna anderhalve week geleden gestuurd ondertussen..)
Ik heb reactie gekregen. En als je adressen wilt invoeren met alleen postcode moet je meteen
het huisnummer er achter zetten. Heb het getest en het werkt inderdaad.

Dus geef in:
1234ab 99

Let erop dat de letters van de postcode géén spatie hebben en het huisnummer juist wél..

Kijk dit vereenvoudigd de gebruiksvriendelijkheid nog maar weer eens. Maar het is meteen ook
een teken dat een handleiding toch wel erg handig zou zijn. Wsl komt die wel tegen de tijd
dat we moeten gaan betalen..
Op de vraag wanneer daar meer duidelijkheid over naar buiten wordt gebracht is trouwens
niet gereageerd.. jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:06:
[...]

Ik heb reactie gekregen. En als je adressen wilt invoeren met alleen postcode moet je meteen
het huisnummer er achter zetten. Heb het getest en het werkt inderdaad.
Dus geef in:
1234ab 99
Nou ja zeg, dat mag echt wel in een FAQ op de site van nav4all. Ik heb een behoorlijke tijd met die postcodes zitten etteren...

Overigens heb ik de rekening van Orange binnen, voor een ritje Utrecht-Düsseldorf zijn drie eenheden van 25 Kb gerekend voor GPRS in het buitenland. Uit de specificatie maak ik op dat telkens wanneer er contact gemaakt wordt met de server, dus bij het bepalen van een route of bij fout rijden, er 25 Kb afgerekend moet worden. Dat betekent dat je bij Orange in het buitenland sowieso 36,6 cent incl.btw. per servercontact betaalt.
Wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 18-05-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijk schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:28:
[...]

Nou ja zeg, dat mag echt wel in een FAQ op de site van nav4all. Ik heb een behoorlijke tijd met die postcodes zitten etteren...

Overigens heb ik de rekening van Orange binnen, voor een ritje Utrecht-Düsseldorf zijn drie eenheden van 25 Kb gerekend voor GPRS in het buitenland. Uit de specificatie maak ik op dat telkens wanneer er contact gemaakt wordt met de server, dus bij het bepalen van een route of bij fout rijden, er 25 Kb afgerekend moet worden. Dat betekent dat je bij Orange in het buitenland sowieso 36,6 cent incl.btw. per servercontact betaalt.
Wel iets om rekening mee te houden.
Met name het feit dat je gprs- contact moet maken maakt het systeem voor mij onbruikbaar als ik naar het buitenland ga; gprs is behoorlijk prijzig zogauw je over de grens gaat. Ik vrees dat ik het dan toch echt bij TomTom hou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits je niet al te vaak naar het buitenland gaat en het uit je bundel kunt betalen is het voor die paar keer per jaar nog wel te overzien. Maar het is wel een tegenvaller dat je telkens voor een blokje van 25kb moet betalen en dat het niet wordt opgeteld bij elkaar..

Trouwens nog een reactie gekregen op mijn vraag wanneer er duidelijkheid komt over de kosten na 15 augustus. Deze reactie was helaas niet veel meer dan dat de website hier een aardige indicatie over geeft 8)7 Tja.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:01:
Mits je niet al te vaak naar het buitenland gaat en het uit je bundel kunt betalen is het voor die paar keer per jaar nog wel te overzien. Maar het is wel een tegenvaller dat je telkens voor een blokje van 25kb moet betalen en dat het niet wordt opgeteld bij elkaar..
Bij nader inzien moet ik dit toch iets nuanceren. Ik weet zeker dat ik in Düsseldorf kort na elkaar tweemaal fout gereden ben (door onwennigheid met de aanwijzingen) en dat er toen tweemaal een nieuwe berekening gemaakt is. Maar dat is slechts als 25 Kb afgerekend. Misschien is het contact met de server toen in stand gebleven? Het lijkt me haast dat hier wel kostenbesparingen haalbaar zijn door bepaalde instellingen op je telefoon, maar hoe? "Verbinding met GPRS altijd aan houden" of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma nu voledig werkende gekregen en geinstalleerd via mijn SD kaartje op mijn W800i. verder heb ik de taal en sound via SE device explorer naar beneden gehaalt. Nu wil ik eigenlijk vragen of het mogelijk is om de kaarten van nl gewoon te downloaden en die verder te gebruiken zodat ik het als een soort kaart kan gebruiken overal waar ik ben zonder GPS?

Als ik nu een adres probeer te zoeken via dus die "serial networking" connection dan zegt hij dat hij aant zoeken is maar dat doet hij nu al 15 minuten dus daar geloof ik niet echt meer in... suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:28:
Ik heb het programma nu voledig werkende gekregen en geinstalleerd via mijn SD kaartje op mijn W800i. verder heb ik de taal en sound via SE device explorer naar beneden gehaalt. Nu wil ik eigenlijk vragen of het mogelijk is om de kaarten van nl gewoon te downloaden en die verder te gebruiken zodat ik het als een soort kaart kan gebruiken overal waar ik ben zonder GPS?
Nee dat kan helaas niet. Anders zou je Wayfinder eens moeten proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Even een vraagje, hoe gaat Nav4all om met inkomende gesprekken? Gaat het programma dan uit? Of pakt het programma alles weer goed op na het telefoongesprek, net als de mp3 speler?

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Programma gaat bij mij verder.. Op een Nokia 6230

Ik heb nog geen methode ontdekt om vanuit het programma een gesprek te beginnen. Ik vrees ook niet dat het ooit gaat lukken. Ik geloof dat alleen een smartphone dat kan omdat die kunnen multitasken.

Ze zeggen dat ze nieuwe kaarten gebruiken. Maar ik ben nu al een paar keer fout gereden. Okeeh. De situatie bij het kalverdijkje in Leeuwarden is nog maar een paar maanden oud. Ik weet niet hoe snel dat soort veranderingen in de nieuwe kaarten worden opgenomen. De weg tussen Bolsward en Winsum is nu ook al een paar weken gesloten. Ik had stiekum gehoopt dat nav4all dat had opgenomen in hun DB. (Ik heb even gecheckt. TMC geeft het ook niet aan dat die weg dicht zit)

Ook moet Nav4all goed kijken naar hun interactie design

Het europaplein in Leeuwarden is een rotonde met 8 afslagen. (vier geasfalteerde afslagen en 4 kleine klinkers afslagen) Als je vanuit Dokkum richting Harlingen wilt moet je de tweede afslag hebben. Dat geeft het programma ook aan. Alleen met het plaatje van dat je rechtdoor moet. Terwijl dat je rechtsaf moet. En ik vrees dat veel mensen daar wel eens fout kunnen rijden.

Waar ik me ook aan erger is het afstand teller. Bij snelwegen telt die af tot nul. Maar dat is niet aan het begin van de afrit. Maar bij het bord uit. OOk niet echt netjes en kan nog gevaarlijk uitpakken .

Ik kwam vanmiddag bij een punt dat er twee afslagen aan de linkerkant vlakbij elkaar waren. Dus ik kijk op de teller wanneer die op 0 meter springt om zo te zien welke afslag ik moet hebben.. Wat denk je. Precies tussen die twee afslagen in. goed. Dan maar gokken. In zo'n situatie had ik graag een icoontje gezien met twee afslagen en de juiste afslag zwart. Zoals dat nu ook met rotonde's gebeurt.

Er wat betekend het als ik een blauwe stip in het scherm zie staan ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ik gebeld wordt kan ik gewoon aannemen en de route gaat daarna automatisch weer verder. En dat op een SE W810i.

Bij een rotonde met meerdere afslagen (>4) moet je de afritten tellen. Dat het icoontje dan niet helemaal top is ok. Daar kan ik wel mee leven. Hij (bij mij is het een ze ;-)) zegt toch ook duidelijk: 2e afslag..

Dat je bij de afrit de afstanden krijgt te zien tot aan het bord bij de afrit zelf had ik ook al door. Maar let maar eens op dat ze precies aan het begin van de afrit zegt: verlaat de snelweg.. Ofwel: let niet teveel op het scherm maar luister meer.. Dat is iig hoe ik het ervaar.

Het voorbeeld van 2 afritten naar links kan ik zo niet goed inschatten.. Had je echt niet kunnen weten wat de bedoeling was uitgaande van de gesproken instructie? Of van de blauwe balk bovenin? Die geeft ook nog wel eens een wegnummer aan! (A2 [Amsterdam] bijvoorbeeld)

Die blauwe stip heb ik ook een keer gehad.. Snapte er niks van. Progje opnieuw gestart en toen was het weg.. Het is dat je het zegt want ik was het alweer vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:03:
Ja als ik gebeld wordt kan ik gewoon aannemen en de route gaat daarna automatisch weer verder. En dat op een SE W810i.

Bij een rotonde met meerdere afslagen (>4) moet je de afritten tellen. Dat het icoontje dan niet helemaal top is ok. Daar kan ik wel mee leven. Hij (bij mij is het een ze ;-)) zegt toch ook duidelijk: 2e afslag..
Dat luisteren is dus net mijn probleem. Bij mij wordt er alleen maar gezegd: "nog 400 meter" en "nog 200 meter", verder helemaal niets :( Ja, wat dan over 200 meter :? Heb de spraak ook al eens opnieuw gedownload maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel raar. Heb je dat al gemeld bij Nav4all?? (www.nav4all.com/support)

Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:15:
Heel raar. Heb je dat al gemeld bij Nav4all?? (www.nav4all.com/support)

Wat voor telefoon heb je?
Oh, heel handig, wellicht dat het probleem daar al tussen staat. Ik heb overigens een Nokia 6630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Spraak ?

Ik hoor alleen foute piepjes.. Van die pc speaker piepjes

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:34:
Spraak ?

Ik hoor alleen foute piepjes.. Van die pc speaker piepjes
Eh, wat voor telefoon heb je dan?

Die 'knowledgebase' bevat ook niet echt veel informatie. Ik heb mijn probleem in ieder geval gesubmit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

6230.. Maar ik draai de voorganger van de 6.1.0 versie.. De 6.0.1.

Ik kan alleen niet updaten naar 6.1.0. Ik krijg de melding dat de "file to large" melding op mijn telefoon

[toevoeging]

Even de .jad doorgelezen.. Er is een update uit denk ik.. Er wordt over een versie 6.2 gesproken. Ik kan hem alleen niet installen.. Via Nokia Applicatie installer noch via de Nokia 6230 browser noch via opera Mini

i'm fucked

[ Voor 50% gewijzigd door 4POX op 21-05-2006 16:04 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh maar ook op die oudere versie kun je stemmen installeren! Dus niet meteen wanhopen.

Ga naar
7. instellingen
2. taal keuze
2. audio taalkeuze

Dan kun je uit een lijst kiezen. Voor de herkenbaarheid van het geluid is het prettig Nederlands
te kiezen.. Kun je verstaan wat ze zeggen namelijk ;-)

Maar er is dus een nieuwe versie uit?? 6.2?? Dat is wel een nieuwtje!! Heeft die andere features? En kan ik updaten van 6.1.0 toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
http://www.nav4all.com/mobile/Nav4All.jar
MIDlet-Name: Nav4All
MIDlet-Vendor: Nav4All
MIDlet-Version: [b]6.2.0[/b]
MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
AppTestMode: 0
AppStringURL: null
AppSplashVersion: 0.95.21
AppStringsVersion:[b]6.2.0[/b]
AppAudioVersion: 0.94.93
MIDlet-Permissions:

edit

Even een kleine toevoeging. Ik heb 6.0.1 weer op mijn telefoon gezet. Maar die kan geen bestanden meer downloaden. Misschien heb ik last v an een error. Of nav4all heeft de ondersteuning voor 6.0.1 stopgezet.

Ik denk dat ik 6.2.0 niet kan downloaden omdat die groter is dan 256 KB. En ik geloof dat ik ergens ooit heb gelezen dat mobiele telefoons niet overweg kunnen met die bestanden van die grote.

[ Voor 38% gewijzigd door 4POX op 21-05-2006 16:45 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb ook 6.0.1 erop staan, ook doorgegeven aan de support, wacht nog op antwoord. Maar is die nieuwe versie niet eerst via je pc te downloaden? Ik weet nog dat ik deze versie ook zo geinstalleerd heb via een linkje van iemand in dit topic geloof ik. Ik zal eens kijken of ik die nieuwe versie wel kan installeren.

[edit1]

Hier dus http://www.nav4all.com/mobile/Nav4All.jar

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:41:
Hey ik heb ook 6.0.1 erop staan, ook doorgegeven aan de support, wacht nog op antwoord. Maar is die nieuwe versie niet eerst via je pc te downloaden? Ik weet nog dat ik deze versie ook zo geinstalleerd heb via een linkje van iemand in dit topic geloof ik. Ik zal eens kijken of ik die nieuwe versie wel kan installeren.

[edit1]

Hier dus http://www.nav4all.com/mobile/Nav4All.jar
Ik heb de losse download via Nokia Application installer op mijn Nokia gezet. Helaas krijg ik een error als ik de applicatie op de telefoon start. Ik ben soms bang dat de software op mijn Nokia te oud is. Misschien toch maar eens overwegen om een ritje Nokia service point te doen en voor 15 euro mijn telefoon te voorzien van nieuwe software.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:05:
[...]

Ik heb de losse download via Nokia Application installer op mijn Nokia gezet. Helaas krijg ik een error als ik de applicatie op de telefoon start. Ik ben soms bang dat de software op mijn Nokia te oud is. Misschien toch maar eens overwegen om een ritje Nokia service point te doen en voor 15 euro mijn telefoon te voorzien van nieuwe software.
Ik heb ook de Application installer gebruikt. Bij het opstarten werd er een bericht getoond dat er nog een hulpapplicatie geïnstalleerd moest worden via de webbrowser van je telefoon. Hier heb ik op ja geklikt. Vervolgens bleef de browser maar laden en laden en er gebeurde niks. Toen heb ik de zaak maar afgebroken. Hierna ging nav4all gewoon door. "Wilt u het talenpakket downloaden?" -> ja. Dit ging ook allemaal goed. Hierna werkte het gewoon. Of alle spraakonderdelen nu wel werken weet ik nog niet. Ik ben net al even naar buiten gelopen maar het regende me toch iets te hard ;) Ik vraag me dus af wat dat 'hulpprogramma' in houdt aangezien ik die niet heb kunnen downloaden en het wel gewoon lijkt te werken, wellicht dat iemand hier dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ook de nieuwe versie 6.2.0 geinstalleerd, werkt nog steeds niet op de samsung D800. Bij de gps instellingen kan ik nog steeds niet de gps sensor zoeken |:( heeft iemand het uberhaupt al werkend op een samsung toestel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:21:
Heb net ook de nieuwe versie 6.2.0 geinstalleerd, werkt nog steeds niet op de samsung D800. Bij de gps instellingen kan ik nog steeds niet de gps sensor zoeken |:( heeft iemand het uberhaupt al werkend op een samsung toestel? :?
Klinkt misschien stom maar het is wel essentieel: Heb je bluetooth wel aan staan op je telefoon? Ik geloof dat dat bij mij ook wel es de oorzaak was van het niet kunnen vinden van de GPS-ontvanger zonder dat dat melding van gemaakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanraden van Nav4all ook de nieuwe 6.2 versie geinstalleerd.. Ik zie geen verschillen helaas. Maar die zitten wellicht onderhuids verstopt ;-)

Op mijn vraag of het verstandig was om te upgraden kwam het volgende antwoord:

altijd doen.Wordt binnenkort automatisme.Standard install,zie onze site.
Sincerely,
Nav4All Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:47:
[...]

Klinkt misschien stom maar het is wel essentieel: Heb je bluetooth wel aan staan op je telefoon? Ik geloof dat dat bij mij ook wel es de oorzaak was van het niet kunnen vinden van de GPS-ontvanger zonder dat dat melding van gemaakt werd.
Bij mijn W810i is het ook zo dat ik eerst bluetooth moet aanzetten en daarna pas het programma starten, anders vind ie inderdaad de GPS-ontvanger niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:47:
[...]

als ik bluetooth aan heb doet hij het nog steeds niet. Er gebeurd niks als ik kies "zoek gps" kan op het knopje rammen wat ik wil er gebeurd niks, hij gaat zelfs niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is dit ook al zo (met mijn k750i).
Ik heb bluetooth aan, maar kan geen gps vinden...
Oplossing(en)? >:)

Angelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS ontvanger aanzetten ;)

Maar je zit in Nav4all en dan laat je hem zoeken naar een GPS ontvanger. Gaat hij dan wel zoeken en kan hij niks vinden of zoekt hij überhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:55:
Bij mij is dit ook al zo (met mijn k750i).
Ik heb bluetooth aan, maar kan geen gps vinden...
Oplossing(en)? >:)

Angelo
Ben je niet toevallig al verbonden met een ander BT- apparaat, zoals een headset? Mijn ervaring is dat dubbele BT- verbindingen ook niet altijd even soepel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:48:
GPS ontvanger aanzetten ;)

Maar je zit in Nav4all en dan laat je hem zoeken naar een GPS ontvanger. Gaat hij dan wel zoeken en kan hij niks vinden of zoekt hij überhaupt niet?
Hij gaat wel zoeken, maar vind niks.. Ik hoef toch alleen bluetooth aan te zetten? Moet ik nog meer doen? >:)
Ben nog niet zo bekent met nav op me mobiel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:59:
[...]

Hij gaat wel zoeken, maar vind niks.. Ik hoef toch alleen bluetooth aan te zetten? Moet ik nog meer doen? >:)
Je moet het apparaat ook "pairen" met je mobiel. Anders gezegd. Je maakt een verbinding tussen de twee bluetooth apparaten met een pincode. Die van de GPS ontvanger is 0000

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:59:
[...]

Je gaat echt zoeken via instellingen -> GPS instellen? Dan zou hij hem idd moeten kunnen vinden en dan kan je em pas pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik begin nu langzaam een soort vrees te krijgen dat nav4all zometeen voor mij waardeloos gaat worden..

Ik ben in het verleden begonnen met 6.1.0. Die had als probleem dat bij het opvragen van kaarten ik een foutmelding kreeg. Maar hij sloeg ook helemaal niets op. Ik kon dingen instellen tot ik een ons weeg. Maar ze werden niet opgeslagen. Gelukkig heeft een gebruiker hier mij geholpen aan 6.0.1. Hier ben ik de afgelopen weken erg happy mee geweest. Maar wat ontbrak was de stemgestuurde instructies. En als je in een stad rijdt wil je niet de hele tijd op het display kijken van die kleine telefoon.

Ik was ook erg blij dat ik vorige week ontdekte dat versie 6.2.0 werd uitgebracht. Mijn telefoon vertikt het alleen om dat bestand te downloaden. Ik gok dat het komt omdat de nieuwe applicatie groter is dan 256 KB. Ik meen te kunnen herrinderen dat bepaalde nokia's alleen kunnen werken met bestanden die kleiner zijn dan 256 KB. Noch via GPRS noch via de Nokia Applicatie installer kreeg ik het bestand op mijn Nokia 6230 v4.44.

Okeeh. Dan zet ik toch weer de 6.0.1 versie terug. Maar wat schets mijn verbazing. Het programma start normaal op maar kan bepaalde files niet meer downloaden van het internet. Ik vrees dat nav4all de ondersteuning voot 6.0.1 heeft gestopt. Ik heb nog niet getest of ik nog wel met 6.0.1 kan navigeren.

Waar ik nu bang voor ben is dat ik het kan vergeten om nieuwere versie van nav4all op mijn mobiele telefoon kan vergeten. Er zal op een dag een versie komen waarin je een username en password of een licentiesleutel moet gebruiken om gebruik te mogen maken van nav4all.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleunbaf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 21:32
Ik heb ook de Nokia 6230.
Ik gebruikte versie 6.0.1.

Ik had via de Nokia App. Installer versie 6.2 ernaast gezet, en daar verslikte de foon zich in. Hij wou de applicatie niet openen.
Toen ik 6.2 er weer afgehaald had, kreeg ik bij het ophalen van de data in versie 6.0.1 alleen maar foutmeldingen (data failed, timeout enz.). Haalde hij nog data op die alleen voor de nieuwe versie bedoeld is?

Vervolgens via de Nokia App.Inst. alle nav4all van de gsm verwijderd en 6.2 er "vers" op gezet.
Dit werkt nu prima! (overigens geen zichtbare verbeteringen tov. 6.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij een nieuwe functie in 6.2..: je kunt instellen op hoeveel meter er instructies worden gegeven (afstand tot afrit / afstand tot rotonde)

Voor de rest niks gevonden tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Inmiddels is de 6.3.0 uit. Deze lijkt het op het eerste gezicht goed te doen op mijn 6230 maar een groot verschil met de 6.0.x zie ik eigenlijk niet.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeetje ik ga niet elke week updaten.. Kost teveel dataverkeer in mijn ogen. Moet je ook meteen de stem opnieuw downloaden (is raar eigelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:53:
Tjeetje ik ga niet elke week updaten.. Kost teveel dataverkeer in mijn ogen. Moet je ook meteen de stem opnieuw downloaden (is raar eigelijk..)
Ja dat vind ik ook vervelend. Het programma zet ik er altijd via m'n datakabel op maar dan moet je alsnog allerlei spul downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 12:20
ja dat vond ik ook al een nadeel...daarom heb ik nu PIT afgesloten bij T-Mobile...voor 9.50 per maand op mijn Nokia 6230i...werkt perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat een GPRS abo? Dat is op zich wel handig dan. Ik betaal nu €1,50 per MB en ik kom echt nooit op €9,50 per maand, zelfs in 2 maand niet. Anders zou ik wel graag een abo willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit al werkende heeft op een Nokia E60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:09:
Is dat een GPRS abo? Dat is op zich wel handig dan. Ik betaal nu €1,50 per MB en ik kom echt nooit op €9,50 per maand, zelfs in 2 maand niet. Anders zou ik wel graag een abo willen.
Ja, maar als je flatfee hebt dan ga je vanzelf ook veel meer gebruiken.Niemand maakt mij wijs dat ie met inbellen net zoveel op internet zat als met adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:13:
[...]

Ja, maar als je flatfee hebt dan ga je vanzelf ook veel meer gebruiken.Niemand maakt mij wijs dat ie met inbellen net zoveel op internet zat als met adsl.
Nee uiteraard daar betaal je immers ook voor, maar ik wil het niet "op" hoeven maken omdat ik er toch voor betaald heb, ik heb het dan immers niet nodig. Het verbruik valt mij gewoon ontzettend mee, ik betaal nu misschien €2,50 per maand en dan doe ik alles wat ik graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik gebruik nu inderdaad meer dan alleen de navigatie natuurlijk..zit af en toe ook te internetten en dan kom ik zeker snel aan die 9.50...maar moet nu eerst een nieuwe telefoon hebben want surfen op een 6230i is niet echt ideaal. Maar nog een paar maandjes en dan kan ik mijn abo verlengen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een impuls geven.. Wie nog goede ervaringen met Nav4all ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik wou dit programma ook proberen op mijn w800i in combi met orange abbo. Maar heb ik hiervoor orange world nodig of is er ook een andere manier om dit werkend te krijgen? Want ik wou me aanmelden voor Orange world maar mijn telefoon ondersteunde dit niet kreeg ik te horen. Is dit waar of moet ik nog een keer de klantenservice bellen en hopen dat iemand anders opneemt?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt idd Orange World nodig. Dat dat niet ondersteund zou worden op een W800 is niet correct... Staat ook gewoon in het lijstje op de site:

http://www.orange.nl/oran...ns.php?group=sonyericsson

Dus ff naar 1200 bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar is versie 6.4.. Elke week een nieuwe lijkt het wel :)
Deze heb ik wel geinstalleerd.. Om de verschillen te zien/merken moet je er toch
mee navigeren heb ik al begrepen na mijn update van 6.1 naar 6.2.. Ben benieuwd.

Nog steeds er jammer..: je moet de taal ook weer opnieuw downloaden ipv dat
er een patchfile wordt meegezonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Hoe kun je eigenlijk zien als er een nieuwe versie is?

Als ik bijvoorbeeld nav4all opnieuw wil downloaden en er blijkt geen nieuwe versie te zijn moet ik wel alles downloaden anders werkt mijn oude installatie niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

Sabbi

je denkt aan mij.

de jad-file in je favoriete text-editor openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om het een of ander, maar ik zou graag wat meer ervaringen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:41:
Ik heb versie 6.2 de afgelopen weken af en toe in Frankrijk en Italië gebruikt. Werd feilloos naar campings geleid (na ingeven coördinaten of straatnaam), al stuitte ik eenmaal op een voorrangskruising met stopbord (!) waar Nav4All beweerde dat ik rustig rechtdoor kon blijven rijden.
Verder moest ik de automatische waarschuwingen bij het overschrijden van de maximumsnelheid ("Let op!") uitzetten omdat er in het buitenland als snelheidssymbool op de snelweg het cijfer 8 (of was het een B?) in een rode cirkel op het scherm verscheen en de telefoon voortdurend begon te waarschuwen. Als er een snelheidsbeperking 100 of 80 was, werd die overigens meestal wel goed aangegeven, ipv die rare 8.
Dataverbruik buitenland viel mee, zo'n 300 kb voor een keer of vijf adressen ingeven en navigeren. Circa 5 euro dus bij Orange, dus het duurt wel even voordat je duurder uit bent dan met een TomTom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

PanMan

Spun!

Ik heb dit weekend voor het eerst er echt gebruik van gemaakt: ben er mee naar een afgelegen haven in Friesland gereden. En ik moet zeggen: het is erg goed bevallen! Goede aanwijzingen, en op tijd. Nu alleen nog een handige houder voor m'n W800, hem in je hand houden is ook niet alles...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het nog steeds niet werkt op de samsung D800, volgens mij uberhaubt niet op een samsung toestel, versie 6.4 krijg ik niet eens gedownload. Als ik dat probeer, start m'n gsm opnieuw op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:46:
INu alleen nog een handige houder voor m'n W800, hem in je hand houden is ook niet alles...
Hij past prima in zo'n standaard houdertje die volgens mij iedereen tegenwoordig in z'n auto heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:41:
Heb het laatst (weer) eens gebruikt op mijn W800i in plaats van de TomTom die ik normaal gebruik. Moet zeggen dat het op de W800i beter werkt dan op mijn oude 6230. Het werkt in principe prima, al is het even wennen om op alleen 'pijlen' te navigeren ipv de kaartview van TomTom. Ook het herberekenen gaat best vlot, zelfs als hij weer contact moet maken de nav4all server. Is het is dat ik al TomTom heb en dat prima vind werken, anders had ik het wellicht overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Watvoor standaard houdertje?
In mijn 13 jaar oude volvo zit in ieder geval geen standaard houdertje. In andere auto's die ik ken overigens ook niet...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik zit eraan te denken om voor dit progsel (en om te kunnen mms'en) een gprs abootje te nemen naast m'n hi20 abo (met SE k750i). Maar van hi.nl wordt ik niet wijzer qua tarieven. 't hoeft maar voor +-7.5MB per maand denk ik. ZIjn er al wat die gprs icm met hi abo hebben? voor tips...

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 21-06-2006 21:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die nieuwe ervaringen. En ook prettig te horen dat het in het buitenland ook lekker werkt!

Ik heb een telefoonhouder gekocht van Samsung. Die is erg prettig met een sterke klem aan de zijkant. Dus er kunnen onder gewoon kabels in worden gestoken zonder dat de houder in de weg zit. En ik heb dus een SE W810i ;)
De houder heb ik gemonteerd op een steun die naast de radio gestoken kan worden. Is dus een plat ijzeren plaatje wat aan het einde gebogen is. En daar zitten wat gaten in zodat je de houder erop kunt schroeven..

Hi heb ik geen ervaring mee.. Maar bij KPN gaat het dataverbruik gewoon uit je bundel.. 7,5MB moet je wel heel wat voor navigeren om dat er doorheen te jassen..

Nog mensen met 6.4 ?? Ik heb de laatste tijd wat foutmeldingen. Of het werkt niet in 1x. Dat had ik met 6.2 niet.. Verder geen verschillen opgemerkt dat het uitgebreidt en/of verbeterd is oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ik heb 6.4 er ook opstaan en tot nu toe nog geen problemen...zeker geen foutmeldingen.
laatst reed ik in rijssen en daar hebben ze een nieuwe rotonde en die stond er al netjes in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe rotonde die erin staat is dus hét voordeel ook van Nav4all. Altijd de nieuwste kaarten. Het heeft overigens niet met de versie 6.2 of 6.4 te maken hoor. Je haalt de route op via GPRS van de centrale computer. En die is altijd up to date itt een TomTom systeem waar je kaarten verouderen en je na een tijd weer voor een flink bedrag de nieuwste kaarten moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik reed anders door Heerenveen. En daar is een paar maanden geleden een rotonde vervangen door stoplichten. Ik kwam op de stoplichten aanrijden en de vlaamse zei dat ik op de rotonde rechtdoor moet gaan. De kaarten lopen dus zeker een paar maanden achter

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik heb een week of 3 geleden de Holux GPSlim236 bij nav4all besteld en aanvankelijk werkte hij prima met nav4all op mijn Sony K750i GSM. Echter toen ik hem afgelopen zaterdag weer eens wou gebruiken kreeg ik geen GPS Coördinaten meer door. Hij maakt wel contact met de telefoon via bluetooth maar verder doet hij dus niets.. Het satelliet lampje blijft constant rood ter indicatie dat hij naar satellietsignalen aan het speuren is.. Kapot dus lijkt me.. Maar nav4all reageert totaal niet op de mail die ik gestuurd heb en een telefoon nummer hebben ze niet!! grrrrrrr :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Is een GPRS verbinding noodzakelijk om te navigeren? Kun je niet gewoon maps downloaden en die op je geheugenkaartje zetten, zodat ie die gprs updates niet meer nodig heeft? Of moeten de mappen constant binnengehaald worden via GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Als je even eerder leest: Ja, dat is nodig. Maar het gebruikt erg weinig verkeer (paar kb per gereden route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 04-07 10:10
foute topic.

[ Voor 96% gewijzigd door co0lman op 23-06-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King58
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-04 23:19
dadj schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:06:
Ik heb een week of 3 geleden de Holux GPSlim236 bij nav4all besteld en aanvankelijk werkte hij prima met nav4all op mijn Sony K750i GSM. Echter toen ik hem afgelopen zaterdag weer eens wou gebruiken kreeg ik geen GPS Coördinaten meer door. Hij maakt wel contact met de telefoon via bluetooth maar verder doet hij dus niets.. Het satelliet lampje blijft constant rood ter indicatie dat hij naar satellietsignalen aan het speuren is.. Kapot dus lijkt me.. Maar nav4all reageert totaal niet op de mail die ik gestuurd heb en een telefoon nummer hebben ze niet!! grrrrrrr :(
Zelf dit probleem met een tweede gps ontvanger. Bleek dus dat ik Nav4all opnieuw moest installeren en daarna deed de Holux het wel. (Tijdens de installatie wordt ook de gps ontvanger geinstalleerd, herkenning achteraf levert problemen op )

SE K750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan soms gewoon heel lang duren alvorens de Holux ontvangst heeft. Dan is ie niet meteen stuk. Leg maar eens een uur of langer ergens neer. Niet binnen tussen muren met veel ijzer maar het liefste op een plekje bij het raam of buiten...
Rijdend in de auto duurt het trouwens ook langer voor hij een fix heeft.

En hoezo geen telefoonnummer??? Staat toch op de website..:

Nav4All BV
Keizersgracht 62-64
1015 CS Amsterdam NL
T: +31 (0) 20 520 7919
F: +31 (0) 20 520 7510
K.v.K. Amsterdam 08130336
VAT nr. NL814135201B01
E-mail: info@nav4all.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
die van mij heeft binnen de minuut een fix...(net ff geklokt)..dit was gewoon binnen in huis. Rijdend zal ik ook wel eens klokken, maar meestal hoef ik niet lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Michel242 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:25:
die van mij heeft binnen de minuut een fix...(net ff geklokt)..dit was gewoon binnen in huis. Rijdend zal ik ook wel eens klokken, maar meestal hoef ik niet lang te wachten.
Om snel een fix te hebben moet je nooit de batterij uit de ontvanger halen. En ook een tip is om de ontvanger aan te zetten op de plek waar je hem voor het laatst hebt uitgezet. Dan heb je het snelst een fix.

Ik vergeet de ontvanger wel eens uit te zetten. Na het laden duurt het vrij lang voordat die weer een fix heeft. Ik zorg nu altijd dat de accu opgeladen blijft.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:21:
Het kan soms gewoon heel lang duren alvorens de Holux ontvangst heeft. Dan is ie niet meteen stuk. Leg maar eens een uur of langer ergens neer. Niet binnen tussen muren met veel ijzer maar het liefste op een plekje bij het raam of buiten...
Rijdend in de auto duurt het trouwens ook langer voor hij een fix heeft.
Oh thanks! Maar in het begin maakte hij altijd binnen 10 seconden contact zonder uitzondering, zelfs in een reidende tram. zal de software weer eens opnieuw instaleren..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf ook eens gehad dat het een eeuwigheid duurde. Als ie nu weer een keer een fix heeft gehad gaat het daarna weer beter verwacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ook na herinstalatie werkt hij nog niet... ligt echt aan de gps.. shitt; nouwelijks aangeraakt en toch kapot gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik had vandaag problemen om informatie van de nav4all servers te krijgen....dus kon het programma geen route berekenen....iemand ook deze problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 04-07 10:10
dadj schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:11:
ook na herinstalatie werkt hij nog niet... ligt echt aan de gps.. shitt; nouwelijks aangeraakt en toch kapot gegaan..
Ik zou zeggen inruilen dat ding. Valt waarschijnlijk nog onder de garantie die toch 2 jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

co0lman schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:39:
[...]

Ik zou zeggen inruilen dat ding. Valt waarschijnlijk nog onder de garantie die toch 2 jaar duurt.
vandaag gedaan; garantieprocedure is in start gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ondertussen wel benieuwd wanneer ze eindelijk meer info naar buiten brengen over het gebruik na 15 augustus, de kosten ervan, en eventuele uitbreidingen als TMC, flitspalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Inderdaad. Ik vind dat ze voor een live systeem vooralsnog ook erg weinig gebruik maken van de live mogelijkheden. Ik moest onlangs naar Leiden, over de A44, maar die was afgesloten. Dat zou Nav4All toch moeten kunnen weten, maar hij stuurde me gewoon fijn die kant op...
Waarschijnlijk is dat lastig omdat het een internationaal systeem is, en je daarvoor voor alle landen appart wat moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:28:
Ben ondertussen wel benieuwd wanneer ze eindelijk meer info naar buiten brengen over het gebruik na 15 augustus, de kosten ervan, en eventuele uitbreidingen als TMC, flitspalen etc.
Ik hoop niet op 15 aug. Want dan ga ik waaarschijnlijk op vakantie. En dan wil ik wel een betrouwbaar systeem hebben ?

Heeft elk land in de EU trouwens GPRS ?

tsjechie, slovenie en kroatie bijvoorbeeld.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze al eens een bericht gestuurd met de vraag wanneer ze meer info naar buiten zouden brengen. ff gecheckt net en op 9 juNi heb ik reactie gehad dat we nog een maandje geduld moesten hebben. Dat is dus zo ongeveer rond deze tijd..

Maar het is maar een stil kampement rond Nav4all. Website staat ook weinig tot niks aan informatie op. De online demo is al tijden 'binnenkort beschikbaar' en de Nieuwssectie is al maanden leeg.

In de auto heb ik daar allemaal weinig last van. Dan werkt het allemaal perfect. Heb alleen het vermoeden dat met een goede gebruikshandleiding alles nog beter en uitgebreider kan.
Tijdens het rijden klikken op
- 4: route zonder snelwegen (goed als alternatief dus. Op 1 drukken voor de standaard Easy rider)
- *: op sterretje dus..: dan heb je een kompaspijl achter de navigatiepijl
- pijltje naar beneden: blauwe balk bovenin met verwachte aankomsttijd en nog te rijden km's

Wie vult het lijstje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Ernstige fout in Den Haag: Ik reed gisteren vanuit Utrecht de A12 uit, dus tot op het Malieveld, aan het eind van deze weg zijn daar linksaf twee rijstroken naar Centrum/Scheveningen en rechts twee rijstroken naar Wassenaar; zegt Nav4all: aan het eind links aanhouden, dan rechts.
Huh??? Naar Wassenaar is toch echt gewoon rechts voorsorteren en dan rechts afslaan. In zo'n geval wreekt zich dat je alleen een pijl ziet en niet een kaartweergave, dan zou het direct duidelijk zijn dat de aanwijzing niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijk schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:00:
... In zo'n geval wreekt zich dat je alleen een pijl ziet en niet een kaartweergave, dan zou het direct duidelijk zijn dat de aanwijzing niet klopt.
Idd, ik heb onlangs eens met TomTom Mobile gereden en wat een mooi systeem is dat. Op de kaart kan je precies zien hoe de wegen lopen en de gesproken instructies zijn heel specifiek. Verder werkt het ook beter als je eens een verkeerde weg inslaat, of er wordt geadviseerd om om te keren (als dat mogelijk is) en anders wordt de route even opnieuw berekend en kan je zo verder. Nav4All berekent dan ook opnieuw maar dat werkt in mijn ervaring toch niet zo soepel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:25:
[...]
Nav4All berekent dan ook opnieuw maar dat werkt in mijn ervaring toch niet zo soepel.
Hmm mijn ervaring is dat dat echt supersnel gaat... Wat voor gsm heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Sorry als dit al eerder gevraagd is, maar is dit programma ook werkend te krijgen op een Mio A701?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Nokia 6280 werkt hij nu wel.
ik probeerde het eerst via de site maar dan kreeg ik een .jad bestand en die werkt niet.
Via deze link kreeg ik een .jar bestand en toen deed hij het wel!

http://www.nav4all.com/mobile/Nav4All.jar

bedankt fwenk!!!
Het werkt allemaal goed ik kan alleen geen navigatie testen want ik heb geen gps module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rainmaker...:

Volgens mij zijn ze daarmee bezig. Dus dan zou het in de toekomst wel moeten kunnen.. Maar ik weet ook alleen wat er op hun website staat..
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:27:
bedankt fwenk!!!
Het werkt allemaal goed ik kan alleen geen navigatie testen want ik heb geen gps module.
Je kunt wel een demo draaien als je van punt A naar punt B navigeert.. Dat is wel geinig om eens te kijken. Ga je nu wel een GPS muis kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:55:
[...]

Hmm mijn ervaring is dat dat echt supersnel gaat... Wat voor gsm heb jij?
Nokia 6630 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daar kun je toch ook TomTom of Route 66 opzetten?? Dacht dat je dat zo'n mooi systeem vond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 09:02:
Maar daar kun je toch ook TomTom of Route 66 opzetten?? Dacht dat je dat zo'n mooi systeem vond ;)
Ik heb em ook daarop gebruikt ja, en dat werkt perfect, maar ik heb em zelf niet. Tevens kost TomTom nogal wat he, maar hier moet je weer maandelijkse kosten en dataverkeer gaan betalen. TomTom kost een keer wat, maar dan heb je ook echt wat.

Het zou trouwens ook kunnen dat het met de oudere versie minder was hoor, het is ook al weer een tijdje terug dat ik Nav4All in de praktijk gebruikt heb. Voor het navigeren werkte het goed, alleen heeft de gesproken instructie bij mij nooit goed gewerkt, ik kreeg alleen maar te horen "na 400 meter" en "na 200 meter" dat was 't :/ En dat werkte gewoon heel onhandig, daarom ben ik er eerst ook mee gestopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandelijke kosten? Na 15 augustus wel ja.. Dat vind ik nog wel 'spannend'.. Maar ik vind de gesproken instructie juist ontzettend goed. Ik hoef niet/amper op het schermpje te kijken. Je kunt in versie 6.4 ook aangeven wanneer je wilt dat er wat gezegd wordt (aan of uitvinken van 200, 400, 700, 1500 meter, verderop)

TT voor de mobiel is ook op andere manieren te verkrijgen ;) Maar ik ben ondertussen heel blij met een werkend alternatief op mijn W810i.. Want TT werkt daarop niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:23:
Maandelijke kosten? Na 15 augustus wel ja..
Ja, ze zitten nu nog in de testfase...
Maar ik vind de gesproken instructie juist ontzettend goed. Ik hoef niet/amper op het schermpje te kijken.
Het zal vast heel goed zijn, maar het werkte bij mij dus niet goed, bij Nav4All hadden ze er ook geen directe oplossing/antwoord op.
Je kunt in versie 6.4 ook aangeven wanneer je wilt dat er wat gezegd wordt (aan of uitvinken van 200, 400, 700, 1500 meter, verderop)
Ik zal nog weer es de nieuwste versie gaan installeren dan :)
TT voor de mobiel is ook op andere manieren te verkrijgen ;) Maar ik ben ondertussen heel blij met een werkend alternatief op mijn W810i.. Want TT werkt daarop niet
Tja, zo kan je niet vergelijken natuurlijk. Dan zou TT "gratis" zijn en Nav4All maandelijks abonnement + dataverkeer, daar kan je niet echt om heen lijkt me. Waarom zou je dan nog voor Nav4All gaan? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zo mag je niet vergelijken. En de reden voor Nav4all is voor mij dan nog steeds duidelijk: dat werkt op mijn mobiel ;)
Overigens.. als er verkeers- en flitsinfo beschikbaar komt voor Nav4all is de vergelijking weer heel anders... Daar betaal je bij TT ook abbo kosten voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:11:
Nee zo mag je niet vergelijken. En de reden voor Nav4all is voor mij dan nog steeds duidelijk: dat werkt op mijn mobiel ;)
Oh idd ;)
Overigens.. als er verkeers- en flitsinfo beschikbaar komt voor Nav4all is de vergelijking weer heel anders... Daar betaal je bij TT ook abbo kosten voor
Ja klopt, dat is een losse service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu, een maand voor het aflopen van de testfase had ik toch écht meer info verwacht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieGeertstra
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Idd en ik vraag me ook af HOE de betalingen in zijn werk zullen gaan. Moet je via creditcard (of dergelijke) een abbo aanschaffen of kan je ook via je beltegoed het abbo betalen. Dit laatste zal wel ideaal zijn omdat ik meestal toch wel belminuten over heb. En als dit is dan ga ik denk ik wel een GPS aanschaffen, heb dit nog niet gedaan omdat er nog geen zekerheid is of het veel gaat kosten of niet.

PS het grps gebeuren is via Orange World gratis, zag ik laatst op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Laten we een kleine peiling houden: Wat zouden jullie er voor over hebben?
Ik hoop dat ze met een tarief per route (of dag) komen, voor een paar cent (bijvoorbeeld een kwartje). En dan bv afrekenen per SMS. Wellicht ook een abo tarief voor onbeperkt gebruik van een paar €/maand, maar ik gebruik het zelf maar af-en-toe, en zou dus liever geen vaste kosten hebben.
Natuurlijk is het zo, zonder kosten nog handiger :). Maar een paar cent per keer zou ik er wel voor overhebben. (dat kost autorijden sowieso al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets verwacht ik:

Gebruik NL: gratis - 0,50 per/maand
Gebruik wereld: 1 p/maand
Aanvullend: TMC: 1 p/maand

Betalen gewoon via de site. Ze hebben je IMAC van je gsm toch?
Voer je die in op de server en als je een route opvraagt controleert ie
of je betaald hebt..

Maarruh.. Heb ik net allemaal vers uit mijn rechterduim gezogen ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste