Ik vind deze post anders prima!turt schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:14:
Hallo,
Eerste bericht hier
ik woon in België en ik ben franstalig, sorry voor mijn slecht nederlands
Ik heb vorige vrijdag de Holux muis besteld op de nav4all website, en ik heb die vandaag ontvangen, zonder extra kosten voor zending na België!
Ik heb een Sony Ericsson K750i en ik ben heel tevreden met die java app, de eerste die werkt met mijn toestel... Ik heb een i-mode abonnement (5 EUR per maand) en het werkt prima!
Verwijderd
Nee, dit is wel een nav4all topic, de TT is misleidend.Biker-mouse schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:46:
[...]
Waarom hier over nav4all?? Is toch gewoon algemeen topic over navigatie op je mobiel etc.
Kan TomTom mobile ook op mijn W800i?
Of is er een ander navigatieprogramma voor mijn telefoon zonder die GPRS kosten, dus die gewoon de kaarten op mijn mobiel heeft staan?

Over je ondersteuning hier http://www.tomtom.nl/prod...res.php?ID=208&Language=5 staan bijvoorbeeld ondersteunde telefoons.
Maar tomtom is dan weer niet gratis...
Grote knipoog idd!
Tom Tom geprobeerd, maar wat een mooi programma is dat zeg...
Nu alleen nog een (goedkope) gps-muis!
Goedkoopste die ik heb gezien is € 72,- bij http://www.gpsshop.nl
Denken jullie dat ik trouwens beter kan wachten op een goedkopere muis met Sirf III chipset zoals die originele TomTom-muis of de adapt 700??
Alles klokie?!
Ik heb net ook de Holux GPS Muis besteld.
Ben benieuwd en of ie goed werkt...
Hopen dat ik em snel krijg.
Ben benieuwd en of ie goed werkt...
Hopen dat ik em snel krijg.
'k zit een beetje dit topic te lezen en zit me een ding dwars. Heb je persé GPRS nodig?? ik wil namelijk niet naast mijn hi20 abootje nóg een abootje om GPRS te kunnen gebruiken...
nu ik toch bezig ben, is er al een lijstje met ondersteunde GPS apparaatjes??
'k heb trouwens een SE k750i
zijn er trouwens nog andere GPS softwarepakketten incl. gps module, die op mijn gsmmetje werken??
nu ik toch bezig ben, is er al een lijstje met ondersteunde GPS apparaatjes??
'k heb trouwens een SE k750i
zijn er trouwens nog andere GPS softwarepakketten incl. gps module, die op mijn gsmmetje werken??
[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 24-04-2006 17:47 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mjah, het ding moet z'n kaarten ergens vandaan halen... Dus dat wordt óf de kaarten kopen en op sdkaart zetten óf via GPRS downloaden...
Even een tip voor de Belgen en Robianen onder de lezers van dit forum:
In de huidige editie van Netwerk staat een test van Nav4All. Het is maar dat je het weet. Somt ook de nadelen op van het gebruik er van. Best wel interessant leesvoer.
In de huidige editie van Netwerk staat een test van Nav4All. Het is maar dat je het weet. Somt ook de nadelen op van het gebruik er van. Best wel interessant leesvoer.
Verwijderd
Ik heb op 17 april de holux gps ontvanger besteld bij nav4all, heb m alleen nog steeds niet binnen
Ben echt benieuwd of ie gaat werken met mijn D800.
Hoop dat ik hem snel binnen krijg.
Zijn er eigenlijk meer mensen die er zo lang op hebben moeten wachten?

Ben echt benieuwd of ie gaat werken met mijn D800.
Hoop dat ik hem snel binnen krijg.
Zijn er eigenlijk meer mensen die er zo lang op hebben moeten wachten?
voor gprs moet ik extra abo nemen. dat doe ik niet tenzij ik voor vast bedrag/maand onbeperkt kan gprs'enMikeyMan schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:50:
Mjah, het ding moet z'n kaarten ergens vandaan halen... Dus dat wordt óf de kaarten kopen en op sdkaart zetten óf via GPRS downloaden...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als je een kaart eenmalig ophaalt dan gebruik je toch gewoon thuis breedband internet via bluetooth of de usbkabelbartgrefte schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:34:
[...]
voor gprs moet ik extra abo nemen. dat doe ik niet tenzij ik voor vast bedrag/maand onbeperkt kan gprs'en
Zo heb ik ook alles binnengehaald met m'n K750i
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
hmm. heb ik dan ook een gigantisch grote MS Duo Pro kaartje nodig? (voor kaarten van alleen nederland) en moet ik dan de opgeslagen gegevens nog om de paar weken(/maanden?) updaten?Speedy-Andre schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:07:
[...]
Als je een kaart eenmalig ophaalt dan gebruik je toch gewoon thuis breedband internet via bluetooth of de usbkabel![]()
Zo heb ik ook alles binnengehaald met m'n K750i
eerst maar es ff kijke hoe ik via BT met me mobiel kan www'en
[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 24-04-2006 23:36 ]
Oscar Wilde
Je hebt geen gigabyte geheugen nodig voor kaarten, het meeste doet in het foongeheugen 
Als hij via bluetooth met je pc werkt dan kan je probleemloos talen, stemmen e.d. ophalen.
Ik heb hem net vanaf de pc geïnstalleerd en dat kostte 300KB data.
Als hij via bluetooth met je pc werkt dan kan je probleemloos talen, stemmen e.d. ophalen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
met info over geheel NL?Speedy-Andre schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:47:
Je hebt geen gigabyte geheugen nodig voor kaarten, het meeste doet in het foongeheugen
hm, BT zo instellen dat foon via pc kan internetten is me te lastig. en het files uitwisselen werkt net zo goed zonder gsm software.... stel dat ik gprs neem voor bij mijn hi20. komt er dan een bedrag/maand bij voor zoveel MB/maand of sow?
[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 25-04-2006 00:04 ]
Oscar Wilde
Pff, zoek het zelf maar uit, gprs kosten hoort niet in dit topic
Verwijderd
bartgrefte schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:53:
[...]
met info over geheel NL?
hm, BT zo instellen dat foon via pc kan internetten is me te lastig. en het files uitwisselen werkt net zo goed zonder gsm software.... stel dat ik gprs neem voor bij mijn hi20. komt er dan een bedrag/maand bij voor zoveel MB/maand of sow?
Kost €1,- per 100 KB (duurBel eenmalig 1200 om WAP/GPRS te activeren. Mocht je deze optie niet te horen krijgen, dan is WAP al geactiveerd op jouw toestel. Zet na het activeren je toestel even uit en weer aan om contact met het GPRS-netwerk te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 10:45 ]
Maar waarom nou niet op windows mobile smartphones/pdaphones? Heb ik net een MDA Pro aangeschaft, krijg je dit soort dingen..
Verwijderd
Ik heb vandaag de holux ontvangen, Alleen krijg het nog niet aan de praat.. Op een of andere manier krijg ik bij gps instellingen de holux niet zichtbaar..hij reageert niet als ik kies: zoek gps... raar. weet iemand waar dat aan ligt? Ik heb een D800
Waarom zou dat niet werken? Misschien moet je een J2ME runtime installeren. Ik geloof dat IBM ze heeft.Jasper Janssen schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:57:
Maar waarom nou niet op windows mobile smartphones/pdaphones? Heb ik net een MDA Pro aangeschaft, krijg je dit soort dingen..
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
Ik heb het progje sinds gisteren geinstalleerd. Het ziet er allemaal perfect uit. Zit nu te wachten op mijn GPS muis die ik bij Nav4all heb besteld. Er is nogal een diversiteit in de levertijd lees ik hier.. Ben dus benieuwd.
Gisteren al wel een demo gedraaid voor een navigatieroute en dat was veelbelovend.
Over het dataverkeer bestaat nog enig wantrouwen en helaas lees ik nergens een bericht wat meer inzicht hierin kan geven in algemene zin. Vooral voor af en toe gebruik (zoals ik het ga gebruiken waarschijnlijk) lijkt het me een ideale oplossing..
Hebben er nog mensen Orange World hier?? En kunnen jullie me vertellen of het dataverkeer dan uit je 2MB per maand gaat of dat het gewoon opbeperkt gebruik is (zal wel dat eerste zijn)
En wie heeft Nav4all al een maand in gebruik?? Wat heb je dan aan dataverkeer gehad?
Gisteren al wel een demo gedraaid voor een navigatieroute en dat was veelbelovend.
Over het dataverkeer bestaat nog enig wantrouwen en helaas lees ik nergens een bericht wat meer inzicht hierin kan geven in algemene zin. Vooral voor af en toe gebruik (zoals ik het ga gebruiken waarschijnlijk) lijkt het me een ideale oplossing..
Hebben er nog mensen Orange World hier?? En kunnen jullie me vertellen of het dataverkeer dan uit je 2MB per maand gaat of dat het gewoon opbeperkt gebruik is (zal wel dat eerste zijn)
En wie heeft Nav4all al een maand in gebruik?? Wat heb je dan aan dataverkeer gehad?
Ik heb ook Orange World en nav4all werkt prima met het onbeperkte gebruik. Juist omdat het gratis is kan ik je niet vertellen wat de hoeveelheid dataverkeer per maand is.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:38:
Verwijderd
Ok maar dat was juist wat ik me afvroeg.. Het GPRS verkeer gaat niet uit je 2MB die je mag gebruiken voor internet?? Of wel?vbmot schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:19:
[...]
Ik heb ook Orange World en nav4all werkt prima met het onbeperkte gebruik. Juist omdat het gratis is kan ik je niet vertellen wat de hoeveelheid dataverkeer per maand is.
Trouwens.. je kunt in je Orange World wel kijken wat je hebt gebruikt. Dus als je Nav4all heb gebruikt en de teller in Orange World staat op 0 weten we het..
Ik heb sinds afgelopen weekend een Orange abbo.. maar ik bel nu nog met mijn oude abbo (telfort) Vandaar de interesse..
Vandaag heb ik de Holux ontvangen!! Na 1 dag al!! Echt supersupersnel dus.
Ga hem asap testen..
Verwijderd
Vanavond ga ik hem voor het eerst echt testen in de auto. Ben nu alleen nog aan het spelen geweest ermee. Ik ben nog steeds heen enthousiast dus hoop dat ik dat ook blijf ;-)
Even over die Holux. Als ik die hier binnen aanzet duurt het nogal een tijdje voordat ie een fix heeft.. (dan gaat de linker led knipperen en weet ie dus waar ie is..)
Hebben jullie dat ook?
Nog mensen met ervaring van navigeren? Altijd leuk te lezen toch?!
En nog mensen die me meer info kunnen geven mbt dat Orange verhaal??

Mooie combi nietwaar?!
Even over die Holux. Als ik die hier binnen aanzet duurt het nogal een tijdje voordat ie een fix heeft.. (dan gaat de linker led knipperen en weet ie dus waar ie is..)
Hebben jullie dat ook?
Nog mensen met ervaring van navigeren? Altijd leuk te lezen toch?!
En nog mensen die me meer info kunnen geven mbt dat Orange verhaal??

Mooie combi nietwaar?!
Ik heb Nav4all gisteren uitgeprobeerd en ik ben er redelijk tevreden over. Ben vanuit een buitenwijk naar het centrum van Utrecht gereden en dat lukte prima. Niet slecht, als je weet wat een ramp het centrum van utrecht is vanwege alle eenrichtingverkeer en zo. De aanwijzingen zijn luid en duidelijk en op mijn Nokia 6230i goed zichtbaar. Heel aardig zijn de vele POI's, zoals benzinestations en winkelcentra. Dataverbruik is tot nu toe 500 kb maar daarbij was het downloaden van de applicatie inbegrepen. Bij Orange World heb je 2 MB gratis per maand maar ik begrijp uit sommige reacties dat het ook helemaal gratis kan?
Problemen tot nu toe:
-Nederlandse stem downloaden lukte niet, ik heb Flemish gekozen en dat lukt wel. Die stem is overigens van een Nederlandse dame.
- Het opstarten gaat moeizaam, meestal lukt het niet direct een GPRS-verbinding (orange) op te zetten. Pas als ik in het configuratiemenu van de telefoon de GPRS-verbinding nog eens bevestigd heb, lukt dat.
- Als ik een postcode invoer als bestemmingsadres, wordt er geen adres gevonden. Alleen het invoeren van het volledige adres (plaats straat huisnummer) levert een treffer op, al kon de Henri dunantstraat in Hillegom niet gevonden worden. Wellicht ook foute invoer van mijn kant? 3181hj of 3181 hj of nog weer anders?
- Een handleiding heb ik nog niet gevonden op de site, zou wel erg prettig zijn.
- In sommige menu's blijf ik steken. Als ik een route heb gemaakt en ik wil die route als lijst of op de kaart bekijken, blijf ik daarin vastzitten. Als ik de route dan daadwerkelijk wil gaan rijden, moet ik helemaal opnieuw beginnen met een route maken. Vreemd.
Kortom:: het lijkt me een veelbelovend navigatiehulpje, waaraan nog wel wat gesleuteld moet worden. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke kosten, ook en vooral in het buitenland...
Problemen tot nu toe:
-Nederlandse stem downloaden lukte niet, ik heb Flemish gekozen en dat lukt wel. Die stem is overigens van een Nederlandse dame.
- Het opstarten gaat moeizaam, meestal lukt het niet direct een GPRS-verbinding (orange) op te zetten. Pas als ik in het configuratiemenu van de telefoon de GPRS-verbinding nog eens bevestigd heb, lukt dat.
- Als ik een postcode invoer als bestemmingsadres, wordt er geen adres gevonden. Alleen het invoeren van het volledige adres (plaats straat huisnummer) levert een treffer op, al kon de Henri dunantstraat in Hillegom niet gevonden worden. Wellicht ook foute invoer van mijn kant? 3181hj of 3181 hj of nog weer anders?
- Een handleiding heb ik nog niet gevonden op de site, zou wel erg prettig zijn.
- In sommige menu's blijf ik steken. Als ik een route heb gemaakt en ik wil die route als lijst of op de kaart bekijken, blijf ik daarin vastzitten. Als ik de route dan daadwerkelijk wil gaan rijden, moet ik helemaal opnieuw beginnen met een route maken. Vreemd.
Kortom:: het lijkt me een veelbelovend navigatiehulpje, waaraan nog wel wat gesleuteld moet worden. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke kosten, ook en vooral in het buitenland...
[ Voor 11% gewijzigd door prijk op 28-04-2006 16:19 ]
Aanvulling: zojuist van Utrecht naar Heemstede genavigeerd en weer terug naar een ander adres in Utrecht, alles bij elkaar zo'n 50 kb verbruikt. Dat valt erg mee dus.
Verwijderd
Gisteravond van Utrecht naar Amersfoort en terug.. totaal 8,7kb
Dat is verrassend weinig.
De navigatie zelf was ontzettend accuraat. Soms liep ie wel 50 meter achter maar dat
kon ik zelf wel bedenken.
Opmerkinkje had ik wel bij het starten van de navigatie. Er stond meteen dat ik
aan het einde van de weg naar rechts moest.. Maar er stond niet welke kant
ik de straat dan uit moest. Dus de straatnaam (weergegeven in het navi-scherm)
waar hij je naartoe stuurt zou dan wel prettig zijn.
Nu heb ik even gekeken in de lijst van aanwijzingen.. Beetje omslachting.
Verder opvallend. Op de terugrit (in het donker) waren de aanwijzingen ineens
in een soort nightview. Ofwel de zwarte pijlen stonden in een donkergrijze achtergrond.
Echt over nagedacht!
Dat is verrassend weinig.
De navigatie zelf was ontzettend accuraat. Soms liep ie wel 50 meter achter maar dat
kon ik zelf wel bedenken.
Opmerkinkje had ik wel bij het starten van de navigatie. Er stond meteen dat ik
aan het einde van de weg naar rechts moest.. Maar er stond niet welke kant
ik de straat dan uit moest. Dus de straatnaam (weergegeven in het navi-scherm)
waar hij je naartoe stuurt zou dan wel prettig zijn.
Nu heb ik even gekeken in de lijst van aanwijzingen.. Beetje omslachting.
Verder opvallend. Op de terugrit (in het donker) waren de aanwijzingen ineens
in een soort nightview. Ofwel de zwarte pijlen stonden in een donkergrijze achtergrond.
Echt over nagedacht!
Nog even voor de duidelijkheid, Orange heeft twee GPRS toegangspunten.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:33:
[...]
Ok maar dat was juist wat ik me afvroeg.. Het GPRS verkeer gaat niet uit je 2MB die je mag gebruiken voor internet?? Of wel?
- Internet: 2 MB gratis, dit is een volwaardige internetverbinding maar kost bij regelmatig gebruik dus wel wat (3 euro/MB na de eerste 2MB).
- Wap: Onbeperkt gebruik qua hoeveelheid. Wel beperkt in de toepassingen omdat heel veel verkeer geblokkeerd wordt door de proxy. Nav4all heeft geen last van deze beperkingen en kan dus zonder problemen worden gebruikt met dit toegangspunt. Zorg ervoor dat wap staat ingesteld als toegangspunt en het verkeer via proxy 10.250.255.188:5080 gaat.
Verwijderd
Kijk.. dat is precies wat ik wilde weten.. Dat is dus echt ideaal dan. Want dan kun je dus ook lekker veel kaartjes etc ophalen.. Nu gebruik ik het nog met mate zeg maar. Zit nog een maandje of wat bij Telfort en betaal daar 0,50 euro per 100kb.. Dan let je wel op 
Overigens gisteren een menufunctie gevonden (hoe weet ik niet meer precies.. dacht pijltje naar beneden van mijn cursor) waarbij in het scherm tijdens de navigatie bovenin een blauwe balk kwam te staan met de huidige tijd en het aantal km tot de eindbestemming..
Zijn er nog meer van dit soort functies?
Verder nog een iets klein minpuntje.. als ik ergens aankom en de navigatie stuur me dan nog 100m verder rechtdoor gaat hij een alternatieve route berekenen als ik al aan het parkeren ben. Een knop 'klaar' zou dan wel prettig zijn. Nu sluit ik het progje maar snel af tijdens het parkeren (maar dat zijn meerdere handelingen)
Als ik straks bij Orange zit interesseert me dat dus geen klap meer uiteraard
Overigens gisteren een menufunctie gevonden (hoe weet ik niet meer precies.. dacht pijltje naar beneden van mijn cursor) waarbij in het scherm tijdens de navigatie bovenin een blauwe balk kwam te staan met de huidige tijd en het aantal km tot de eindbestemming..
Verder nog een iets klein minpuntje.. als ik ergens aankom en de navigatie stuur me dan nog 100m verder rechtdoor gaat hij een alternatieve route berekenen als ik al aan het parkeren ben. Een knop 'klaar' zou dan wel prettig zijn. Nu sluit ik het progje maar snel af tijdens het parkeren (maar dat zijn meerdere handelingen)
Als ik straks bij Orange zit interesseert me dat dus geen klap meer uiteraard
Verwijderd
Net even op de site http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/voices.php het afrikaans beluisterd. Lijkt me wel wat voor op mijn mobiel
Verwijderd
Is het nu ook mogelijk om via je pc de route te berekenen en te plannen om dan vervolgens zonder gps naar de juist bestemming te rijden? Uiteraard is dan corrigeren niet mogelijk maar het lijkt mij dat je ook via de pc de kaarten moet kunnen downloaden en de route berekenen.
ps. volgens mij is dat ook een keer langsgekomen hier ergens, maar weet iemand dan de instellingen?
ps. volgens mij is dat ook een keer langsgekomen hier ergens, maar weet iemand dan de instellingen?
Ik heb Orange World en het dataverbruik is daarmee ongelimiteerd.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:38:
Die 2MB geldt alleen voor Internet Access, dat wil zeggen de telefoon als modem gebruiken icm een laptop, of bijv e-mail ophalen uit een POP-box met de emailclient op de K750i/W800.
Alles wat je via je Orange World datacommunicatie profiel doet, is gratis (behalve de vaste €6 per maand dan).
Hij kan ook waarschuweingen geven als je te hard rijdt?Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:29:
[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 01-05-2006 20:27 ]
Verwijderd
Ben blij met deze bevestiging dat het gewoon onbeperkt gebruik is bij Orange World... Nu nog even geduld hebben bij de omzetten.... 
Dat van die waarschuwing was ik al achter
Al doende kwam ik daarachter haha.. Nee.. had het al gelezen maar dat is echt heel erg handig.
Wat ik wel een aanvulling zou vinden wat dat betreft is weergave van je huidige snelheid in het navischerm....

Dat van die waarschuwing was ik al achter
Wat ik wel een aanvulling zou vinden wat dat betreft is weergave van je huidige snelheid in het navischerm....
Verwijderd
Zijn er al mensen die het programma werkend op hun D800 hebben? Ik ben nog steeds aan het proberen, kom niet verder dan 'zoek gps' er gebeurd dan niks..
Weet iemand hoe je dit aan kan passen? Ik gebruik gewoon de holux van nav4all.
Ja, dan zegt hij of zij: Let op!frickY schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:22:
Hij kan ook waarschuweingen geven als je te hard rijdt?
Overigens worden niet alle snelheidsbeperkingen op de snelwegen goed aangegeven, dat kan zeker nog verbeterd worden.
Verwijderd
Zoals wegwerkzaamheden bedoel je??
Is het een idee om een opsomming van verbeterpunten op te stellen samen? Aangezien het nog Beta is kunnen we dat gezamelijk inbrengen bij Nav4all.. Of is dit gek gedacht?
Is het een idee om een opsomming van verbeterpunten op te stellen samen? Aangezien het nog Beta is kunnen we dat gezamelijk inbrengen bij Nav4all.. Of is dit gek gedacht?
Ik meen bij Arnhem richting Utrecht op de A12 wordt zeker een kilometer te laat aangegeven dat de VMax van 120 naar 100 is gegaan (geen werkzaamheden, permanent bord). Zal het nog eens checken daar.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:35:
Zoals wegwerkzaamheden bedoel je??
Wel een goed idee om bugs en andere problemen te melden, ik zal proberen ze exact te noteren.
[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 02-05-2006 09:51 ]
Ik heb dus de Holux gekocht, prima ding, werkt op zich goed, maar ik heb een probleem: hij laadt de accu niet op. Ik heb het inmiddels geprobeerd met diverse accus, diverse adapters, etc, en de conclusie is dat het batterijoplaad gedeelte het niet doet. Hij kan wel aan een adapter hangen en daar stroom van krijgen om te functioneren, het is alleen accu opladen dat niet goed gaat.
Heeft iemand al meer ervaring met nav4all's klantenservice? Kan ik verwachten dat dit snel en goed gefixed wordt?
Heeft iemand al meer ervaring met nav4all's klantenservice? Kan ik verwachten dat dit snel en goed gefixed wordt?
Verwijderd
Hallo,
overlaatst heb ik zo’n holux gpslim 236 gekocht.
Deze is eergisteren toegekomen. Ik heb dan direct een mobistar- World abonnement aangevraagd om de gprs-kosten wat laag te houden.
Nu ik de gps wil gebruiken krijg ik telkens een foutmelding: “location not found”;
Zou er iets mis zijn met mijn instellingen?
Ik werk met een sony ericsson k750i
Instellingen:
*Data accounts > World
APN: mworld.be
username: mobistar
password: mobistar
login request: no
allow calls: automatic
IP address: ...
DNS address: ...
authentication: PAP
data compression: on
header compression: on
*Internet profiles > World
settings:
connect using: world
internet mode: WAP
gateway adress: 212.065.063.143
security: off
username: /
password: /
*settings for Java > World
Hopelijk kunnen jullie iets vinden want het is fraai ambetant dat het niet werkt.
Ik ben zo nieuwschierig om het te testen....
Groetjes
overlaatst heb ik zo’n holux gpslim 236 gekocht.
Deze is eergisteren toegekomen. Ik heb dan direct een mobistar- World abonnement aangevraagd om de gprs-kosten wat laag te houden.
Nu ik de gps wil gebruiken krijg ik telkens een foutmelding: “location not found”;
Zou er iets mis zijn met mijn instellingen?
Ik werk met een sony ericsson k750i
Instellingen:
*Data accounts > World
APN: mworld.be
username: mobistar
password: mobistar
login request: no
allow calls: automatic
IP address: ...
DNS address: ...
authentication: PAP
data compression: on
header compression: on
*Internet profiles > World
settings:
connect using: world
internet mode: WAP
gateway adress: 212.065.063.143
security: off
username: /
password: /
*settings for Java > World
Hopelijk kunnen jullie iets vinden want het is fraai ambetant dat het niet werkt.
Ik ben zo nieuwschierig om het te testen....
Groetjes
Controleer de instellingen voor je telefoon nog eens op de site van na4all (onder "installatie).
Ik zie bv. al dat er voor jouw provider Mobistar andere DNS-instellingen worden opgegeven dan jij hebt gebruikt, nl. 212.65.63.10 en 212.65.63.145.
Ik zie bv. al dat er voor jouw provider Mobistar andere DNS-instellingen worden opgegeven dan jij hebt gebruikt, nl. 212.65.63.10 en 212.65.63.145.
Het klopt trouwens toch dat je de batterij in de holux moet kunnen opladen door hem stroom toe te voeren via de miniUSB?
Ja, dat lukt bij mij prima. Wat niet lukt, is Windows XP de Holux te laten herkennen, maar dat schijnt te komen doordat het geen volwaardige USB-kabel is.Jasper Janssen schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:35:
Het klopt trouwens toch dat je de batterij in de holux moet kunnen opladen door hem stroom toe te voeren via de miniUSB?
En dan blijft ook het groene laadledje de hele tijd branden dat ie aan het laden is? Bij mij gaat dat ledje dus na een seconde of 10, 15 uit en op datzelfde moment geeft de voeding (indien die daartoe uitgerust is) aan dat het apparaat geen stroom meer trekt, en de accu raakt er niet opgeladen van. Het lijkt wel of hij altijd detecteert dat de accu al vol is, of altijd te heet, ofzoiets. Diezelfde accus doen het verder perfect, zowel leegtrekken als opladen, in mijn Nokia 3650 (die dezelfde types gebruikt).
De kabel is wel volwaardig, ik kan mijn pda ermee activesyncen, maar de usb poort op de holux is geen datapoort. Als je een USB gps unit wilt hebben moet je die kopen, en niet een BT variant. Eventueel kun je een usb BT dongle kopen. Dat moet werken, dan krijg je een virtuele seriele poort waar de gps aan hangt. Ik heb http://shop.brando.com.hk/usbbtchip.php <- die, is echt heel klein, en er zit zeer uitgebreide software bij.Wat niet lukt, is Windows XP de Holux te laten herkennen, maar dat schijnt te komen doordat het geen volwaardige USB-kabel is.
Hebben er hier nog meer mensen problemen met Nav4All op een K750i? Als ik bij 'Java-instellingen' Telfort GPRS selecteer en ik vervolgens Nav4All opstart geeft hij toch een GPRS fout aan.
Wanneer ik daarna mijn 'Java-instellingen' controleer, blijkt dat Telfort GPRS niet is aangevinkt. Vreemd want Opera-mini, wap etc. doet het wel gewoon, lijkt mij een probleem in de software.
Hij doet het alleen heel soms wanneer ik Nav4All uninstall en weer opnieuw op mijn K750i installeer. Downloaden van talen en audio doet het dan en het GPRS icoontje verschijnt dan gewoon. Straten zoeken gaat dan ook goed, maar na 2 a 3 keer gebruiken vinkt Nav4All denk ik mijn 'Java-instellingen' weer uit en geeft hij weer een GPRS fout aan. Wel vreemd, vooral wanneer zou blijken dat ik de enige ben met dit probleem
Ik heb trouwens de wat oudere R1L002 firmware op mijn K750i staan.
(Nav4All gebruiken via mijn PC/ADSL via de methode van Speedy-Andre werkt wel gewoon, maar ja is niet echt praktisch wanneer je wil navigeren hehe)
Wanneer ik daarna mijn 'Java-instellingen' controleer, blijkt dat Telfort GPRS niet is aangevinkt. Vreemd want Opera-mini, wap etc. doet het wel gewoon, lijkt mij een probleem in de software.
Hij doet het alleen heel soms wanneer ik Nav4All uninstall en weer opnieuw op mijn K750i installeer. Downloaden van talen en audio doet het dan en het GPRS icoontje verschijnt dan gewoon. Straten zoeken gaat dan ook goed, maar na 2 a 3 keer gebruiken vinkt Nav4All denk ik mijn 'Java-instellingen' weer uit en geeft hij weer een GPRS fout aan. Wel vreemd, vooral wanneer zou blijken dat ik de enige ben met dit probleem

Ik heb trouwens de wat oudere R1L002 firmware op mijn K750i staan.
(Nav4All gebruiken via mijn PC/ADSL via de methode van Speedy-Andre werkt wel gewoon, maar ja is niet echt praktisch wanneer je wil navigeren hehe)
[ Voor 3% gewijzigd door Moriss op 06-05-2006 20:46 ]
Dat uitvinken bij Java is wel bijzonder, want volgens mij kiest hij altijd een profiel.
Tja, ik gebruik het via m'n pc om er mee te kunnen spelen zonder dat ik falliet ga
Als ik een gprs-bundel had dan zou ik nav4all onderweg ook wel gebruiken
Ik heb de oudste firmware en dat vinkje is nog nooit weg geweest of veranderd
Tja, ik gebruik het via m'n pc om er mee te kunnen spelen zonder dat ik falliet ga
[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-05-2006 21:17 ]
Verwijderd
Hoe kan je de holux gpslim 236 met uw pc gebruiken?
Ik beschik ook over bluethooth op men laptop.
Dit moet dus lukken dan....Maar met welk programma?
Verwijderd
Iemand dit programma draaiend op Pocket pc met ingebouwde telefoon zoals bv een Qtek 9000 ??
Gister een stuk gereden op aanwijzing van Nav4All, werkte perfect. Er was een stuk weg afgezet dus moest een stuk om rijden maar Nav4All wist me toch via nog snel op de plek van bestemming te brengen!
Het opnieuw berekenen van een route bij het misrijden gaat ook erg snel, hij gaf soms wel erg laat aan dat ik af moest (maar gelukkig was het rustig
)
Gebruik een Sony Ericsson k750i en een Oasis Media Bluetooth GPS Receiver.
Het opnieuw berekenen van een route bij het misrijden gaat ook erg snel, hij gaf soms wel erg laat aan dat ik af moest (maar gelukkig was het rustig
Gebruik een Sony Ericsson k750i en een Oasis Media Bluetooth GPS Receiver.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
Ik heb hier verder nog niemand gehoord over de stem. Bij mij geeft het programma dus alleen "nog 400 meter" en "nog 200 meter aan. En niet "ga hier rechtsaf/linksaf" oid. Lijkt me toch ook niet moeilijk te implementeren. Is dit een instelling die ik over het hoofd zie of zit dat er gewoon niet in
Wordt bij mij wel aangegeven hoor.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:36:
Ik heb hier verder nog niemand gehoord over de stem. Bij mij geeft het programma dus alleen "nog 400 meter" en "nog 200 meter aan. En niet "ga hier rechtsaf/linksaf" oid. Lijkt me toch ook niet moeilijk te implementeren. Is dit een instelling die ik over het hoofd zie of zit dat er gewoon niet in
Welke taal / stem heb je gekozen?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ja, tijdens het laden blijft het groene ledje continu branden. Als het uitgaat is de accu vol.Jasper Janssen schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:17:
[...]
En dan blijft ook het groene laadledje de hele tijd branden dat ie aan het laden is? Bij mij gaat dat ledje dus na een seconde of 10, 15 uit en op datzelfde moment geeft de voeding (indien die daartoe uitgerust is) aan dat het apparaat geen stroom meer trekt, en de accu raakt er niet opgeladen van. Het lijkt wel of hij altijd detecteert dat de accu al vol is, of altijd te heet, ofzoiets. Diezelfde accus doen het verder perfect, zowel leegtrekken als opladen, in mijn Nokia 3650 (die dezelfde types gebruikt).
[...]
Het zou natuurlijk ook aan je PC kunnen liggen (kleine kans, maar toch), heb je het al op een andere PC geprobeerd?
internet is niet gratis, je moet er orange world voor hebben en dat kost €6/mndvbmot schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:12:
[...]
Nog even voor de duidelijkheid, Orange heeft twee GPRS toegangspunten.
- Internet: 2 MB gratis, dit is een volwaardige internetverbinding maar kost bij regelmatig gebruik dus wel wat (3 euro/MB na de eerste 2MB).
- Wap: Onbeperkt gebruik qua hoeveelheid. Wel beperkt in de toepassingen omdat heel veel verkeer geblokkeerd wordt door de proxy. Nav4all heeft geen last van deze beperkingen en kan dus zonder problemen worden gebruikt met dit toegangspunt. Zorg ervoor dat wap staat ingesteld als toegangspunt en het verkeer via proxy 10.250.255.188:5080 gaat.
[ Voor 33% gewijzigd door Rrob op 08-05-2006 13:05 ]
Verwijderd
Raar.. bij mij geeft hij wel die instructie. Ik heb de vrouwelijke versie van het Nederlandse taalpakket erop staan..Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:36:
Overigens wat wel raar is bij het invoeren van de adressen.. Als ik de volledige postcode invoer moet ik toch ook de straatnaam intypen... Dat zou hij dan toch al kunnen weten?! Postcode + huisnummer zou voldoende moeten zijn.
Net als bij pocketpc, in je bluetooth drivers een pairing maken en een uitgaande seriele poort toewijzen.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:28:
Hoe kan je de holux gpslim 236 met uw pc gebruiken?
Ja, daar zit een of andere bug. Soms lukt het me wel een adres te krijgen door na de landkeuze alleen de postcode in te vullen (1234xx), dan verschijnt er een straatnaam en wordt er naar het huisnummer gevraagd, maar vaak lukt dat helemaal niet en kan ik de bestemming alleen ingeven door de straatnaam en plaats in te geven. Vreemd en lastig.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:49:
[...]
Overigens wat wel raar is bij het invoeren van de adressen.. Als ik de volledige postcode invoer moet ik toch ook de straatnaam intypen... Dat zou hij dan toch al kunnen weten?! Postcode + huisnummer zou voldoende moeten zijn.
Verwijderd
Heb een mail gestuurd naar Nav4all en er een vraag over gesteld.
Meteen ook gevraagd wanneer er meer info komt over de kosten na
15 augustus en of er nog een gebruikershandleiding komt waarin
alle menufuncties worden beschreven (vooral die functies die we
nog niet (allemaal) kennen)
Meteen ook gevraagd wanneer er meer info komt over de kosten na
15 augustus en of er nog een gebruikershandleiding komt waarin
alle menufuncties worden beschreven (vooral die functies die we
nog niet (allemaal) kennen)
Nooit verwacht dat ik nog met mijn oude nokia 6230 in staat zou zijn om te kunnen navigeren. Het programma draait. Het enige wat mij nog tegenhoudt om een GPS muis te kopen is dat ik een error krijg bij het opvragen van de kaarten. Ik krijg dan een fout.
Wat ik ook apart vind is dat die bij het starten altijd het startschrerm opnieuw download. Kan die niet uit de cache komen..
Wie heeft er meer een kaart error. Ik heb een Nokia 6230 met firmware 4.44
Wat ik ook apart vind is dat die bij het starten altijd het startschrerm opnieuw download. Kan die niet uit de cache komen..
Verwijderd
Dat hij de startpagina elke keer download is raar. Net als het feit dat je geen kaarten kunt downloaden.
Ik zou de instellingen allemaal even goed controleren!
Ik zou de instellingen allemaal even goed controleren!
Heel toevallig heb ik vandaag de nieuwste versie (6.1.0) op m'n 6230 geïnstalleerd en ik krijg precies dezelfde errors met daarbij nog het probleem dat adressen (huis/zaak) niet meer worden opgeslagen. Gelukkig had ik nog de 6.0.1 en die staat er inmiddels weer op en werkt wederom naar tevredenheid.4POX schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:21:
Nooit verwacht dat ik nog met mijn oude nokia 6230 in staat zou zijn om te kunnen navigeren. Het programma draait. Het enige wat mij nog tegenhoudt om een GPS muis te kopen is dat ik een error krijg bij het opvragen van de kaarten. Ik krijg dan een fout.
Verwijderd
Zijn er nog verschillen tussen 6.0.1 en 6.1.0??
Ik heb 6.1.0 maar mijn telefoon is ook wat nieuwer (W810i)
Overigens mijn vader gebruikt het nu ook op zijn 6230i (met i)
en zonder problemen (ook 6.1.0)
Ik heb 6.1.0 maar mijn telefoon is ook wat nieuwer (W810i)
Overigens mijn vader gebruikt het nu ook op zijn 6230i (met i)
en zonder problemen (ook 6.1.0)
Kun je die hier ook posten ?vbmot schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:36:
[...]
Heel toevallig heb ik vandaag de nieuwste versie (6.1.0) op m'n 6230 geïnstalleerd en ik krijg precies dezelfde errors met daarbij nog het probleem dat adressen (huis/zaak) niet meer worden opgeslagen. Gelukkig had ik nog de 6.0.1 en die staat er inmiddels weer op en werkt wederom naar tevredenheid.
Even kijken of het dan wel goed gaat.
Natuurlijk, laat je ook even weten of het bij jou (ook) werkt? Download4POX schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:05:
[...]
Kun je die hier ook posten ?
Even kijken of het dan wel goed gaat.
Had over nav4all gelezen hier op het forum en was erg benieuwd ernaar. Gratis navigatie software voor op de mobiel!
Heb met de guide van speedy al eerder een connectie gemaakt tussen de laptop met BT en mijn SE K750i. Gewoon vanaf www.nav4all.com de JAD file gehaald, op de laptop gezet. Device explorer van SE gestart, via dat het programma geinstalleerd.
Ook met de explorer het programma gerund. Even voor alle duidelijkheid: Je gaat het internet op via de internet verbinding van de laptop, dit kost je dus niks (extra). Dat is dus zolang je BT connectie er is.
Had de opening screen, stemmen e.d. gedownload, geen problemen opgemerkt. Met de optie: "kaart" kun je een adres invoeren en kijken of nav4all deze kan vinden. Ik heb wat straten ingevoerd en het werkt inderdaad. Zoeken kost maar een seconde ofzo, snel dus.
Helaas heb ik geen GPS dus kan ik niet verder dingen uitproberen, ik ken wel iemand die er een heeft. Dat wordt dus lenen en verder proberen. Voor degene die nog twijfelen, probeer het eens uit. Het kost je niks (via de PC/laptop) en kun je even kijken naar de interface. Het kost je natuurlijk wel geld als je er echt mee op pad gaat
Of misschien niet als je thuis de route alvast inplant via de vaste internetverbinding, gegeven dat je niet verkeerd rijdt.
Ik vind dit product erg interessant en voor die prijs zeker de moeite waard!
Heb met de guide van speedy al eerder een connectie gemaakt tussen de laptop met BT en mijn SE K750i. Gewoon vanaf www.nav4all.com de JAD file gehaald, op de laptop gezet. Device explorer van SE gestart, via dat het programma geinstalleerd.
Ook met de explorer het programma gerund. Even voor alle duidelijkheid: Je gaat het internet op via de internet verbinding van de laptop, dit kost je dus niks (extra). Dat is dus zolang je BT connectie er is.
Had de opening screen, stemmen e.d. gedownload, geen problemen opgemerkt. Met de optie: "kaart" kun je een adres invoeren en kijken of nav4all deze kan vinden. Ik heb wat straten ingevoerd en het werkt inderdaad. Zoeken kost maar een seconde ofzo, snel dus.
Helaas heb ik geen GPS dus kan ik niet verder dingen uitproberen, ik ken wel iemand die er een heeft. Dat wordt dus lenen en verder proberen. Voor degene die nog twijfelen, probeer het eens uit. Het kost je niks (via de PC/laptop) en kun je even kijken naar de interface. Het kost je natuurlijk wel geld als je er echt mee op pad gaat
Ik vind dit product erg interessant en voor die prijs zeker de moeite waard!
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Nou ja vaag, ik had al zo'n vermoeden dat ik de enige was want er was verder niemand in dit topic met dezelfde problemen. Misschien mijn firmware even upgraden, kijken of dat helpt.Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:16:
Dat uitvinken bij Java is wel bijzonder, want volgens mij kiest hij altijd een profiel.
Tja, ik gebruik het via m'n pc om er mee te kunnen spelen zonder dat ik falliet ga![]()
Ik heb vorige week die Holux besteld, en vandaag al binnen! Dat is lekker snel. Helaas zit er niets van een gebruiksaanwijzing bij. Nu is het niet een heel ingewikkeld ding, maar het was wel handig als ze even zeiden dat de passkey 0000 is (al gokte ik dat wel goed
), en bijvoorbeeld even wat de ledjes betekenen. Ook vind ik het wel jammer dat het er op lijkt dat je een andere USB kabel nodig hebt om hem via niet-bluetooth te gebruiken, terwijl er dus wel een USB kabel bij zit voor laden.
In Nav4all deed íe het nog niet, hij zei dat íe geen fix kon krijgen. Welke lampjes op de GPS branden bij jullie als íe werkt?
Kortom, een manual zou toch wel handig zijn....
Ah, gevonden: http://en.holux.com.cn/product/res/GPSlim236-Manual-E.zip
In Nav4all deed íe het nog niet, hij zei dat íe geen fix kon krijgen. Welke lampjes op de GPS branden bij jullie als íe werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door PanMan op 10-05-2006 10:57 . Reden: gevonden! ]
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
Jep je moet idd ff wachten totdat de oranje led gaan knipperen. Dan heeft ie een fix. Als ie dat moet doen tijdens het rijden duurt het een eeuwigheid is mijn ervaring. Dus gewoon op tijd aanzetten voordat je de deur uitgaat. Dat vind ik persoonlijk nog wel het grootste nadeel van het hele systeem.. Het wachten op de fix!
Nou als je ervaringen hebt opgedaan lees ik het graag hier!
Nou als je ervaringen hebt opgedaan lees ik het graag hier!
Het valt mij ook flink tegen, de tijd die nodig is om een fix te krijgen. Ik dacht juist dat deze sirf3 chip daar razendsnel mee zou zijn en daarom heb ik deze GPS aangeschaft. Soms duurt het inderdaad minuten lang, en dat is vervelend als je een parkeergarage uitrijdt in een vreemde stad.Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:04:
Jep je moet idd ff wachten totdat de oranje led gaan knipperen. Dan heeft ie een fix. Als ie dat moet doen tijdens het rijden duurt het een eeuwigheid is mijn ervaring. Dus gewoon op tijd aanzetten voordat je de deur uitgaat. Dat vind ik persoonlijk nog wel het grootste nadeel van het hele systeem.. Het wachten op de fix!
Zijn er meer met deze ervaring?
Verwijderd
Zeer vreemd. Ik heb dus ook de vrouwelijke versie van het NederlandsVerwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:49:
[...]
Raar.. bij mij geeft hij wel die instructie. Ik heb de vrouwelijke versie van het Nederlandse taalpakket erop staan..

Heb net ff wat zitten proberen met een Nav4all en een GPS van iemand anders. Werkte op het eerste gezicht erg ok. Als je van de route afwijkt rekent Nav4all vrij snel de nieuwe route uit.
Wat mij het meest tegenhoudt om het systeem te gebruiken is dat de kosten voor een route van/naar/in het buitenland hoog op kunnen lopen omdat GPRS-kosten in het buitenland asociaal duur zijn. Dan heb ik toch liever navigatiesoftware die kaarten op een geheugenkaartje gebruikt. Helaas bestaat deze software (naar ik weet) nog niet voor mijn SE W810i.
Wat mij het meest tegenhoudt om het systeem te gebruiken is dat de kosten voor een route van/naar/in het buitenland hoog op kunnen lopen omdat GPRS-kosten in het buitenland asociaal duur zijn. Dan heb ik toch liever navigatiesoftware die kaarten op een geheugenkaartje gebruikt. Helaas bestaat deze software (naar ik weet) nog niet voor mijn SE W810i.
Idd, het gaat nu wel goed met de software. Dus nieuw is niet altijd betervbmot schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:26:
[...]
Natuurlijk, laat je ook even weten of het bij jou (ook) werkt? Download
Kan iemand misschien uitleggen hoe ik nav4all op mijn pc kan draaien?.ik heb de applicatie gedownload maar wat voor programma heb ik nodig om het op te starten?..en hoe ik dan bijvoorbeeld alle kaarten in mijn telefoon kan zetten...teminste als dit mogelijk is?
Verwijderd
Het is een java progje. En je download geen kaarten naar je mobiel voor de installatie.. Snap je het principe als ik vragen mag?
nou het principe snap ik wel, maar ik las een paar berichten hiervoor dat iemand de kaarten had gedownload en op zijn telefoon had gezet zodat je deze niet steeds hoeft te downloaden scheelt een stuk lijkt me.
Verwijderd
Nee hij had ipv via GPRS het progje geinstalleerd via een bluetooth verbinding te maken met i-net. Je haalt dus niet de volledige kaarten binnen om ze op te slaan op je telefoongeheugen. Je installeert Nav4all en vervolgens de taal. Als je dat via BT kunt doen scheelt dat weer GPRS dataverkeer.
Verwijderd
ik heb nu nav4all 6.0 op mijn pc staan. Maar hoe krijg het bestand werkend op mijn telefoon? Als ik hem kopieer naar mijn telefoon zegt ie" niet ondersteund bestandstype" Ik heb een samsung D800
Verwijderd
Heb je zowel de jar als het jad bestand??
En als je er niet uitkomt is het vaak toch het eenvoudigste het te downloaden via
GRPS.. Kost een paar centen meer maar dan gaat het wsl vanzelf goed.
En als je er niet uitkomt is het vaak toch het eenvoudigste het te downloaden via
Je kunt hem ueberhaupt niet via USB gebruiken, die stekker is *alleen* om hem op te laden.PanMan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:47:
Ik heb vorige week die Holux besteld, en vandaag al binnen! Dat is lekker snel. Helaas zit er niets van een gebruiksaanwijzing bij. Nu is het niet een heel ingewikkeld ding, maar het was wel handig als ze even zeiden dat de passkey 0000 is (al gokte ik dat wel goed), en bijvoorbeeld even wat de ledjes betekenen. Ook vind ik het wel jammer dat het er op lijkt dat je een andere USB kabel nodig hebt om hem via niet-bluetooth te gebruiken, terwijl er dus wel een USB kabel bij zit voor laden.
Hmm.. in de manual staat dat ie in die connector een seriele poort heeft @ ttl levels.. met een usb to serial converter en wat custom kabelwerk moet je die speciale kabel wel kunnen repliceren.
In de manual staat dat er een USB kabel bestaat (en ook een naar PS2 kabel). Ik heb er even naar gezocht, maar kon hem alleen vinden in een engelse webshop voor 15 pond.
Overigens gisteren een stuk gereden, en hij leek het goed te doen. Gaf ook aan als je te hard reed, wel grappig.
Overigens gisteren een stuk gereden, en hij leek het goed te doen. Gaf ook aan als je te hard reed, wel grappig.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
15 pond valt nog wel mee als je bedenkt dat er een USB seriele adapter in verwerkt zit.PanMan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 10:51:
In de manual staat dat er een USB kabel bestaat (en ook een naar PS2 kabel). Ik heb er even naar gezocht, maar kon hem alleen vinden in een engelse webshop voor 15 pond.
De kosten in het buitenland zijn me nog niet echt duidelijk. Met Orange World betaal ik € 15 per MB voor buitenlands dataverkeer, verrekend in eenheden van 25 KB. Betekent dat dan dat je minstens 25 KB kwijt bent telkens wanneer de telefoon contact zoekt met de server om een route te berekenen? Dan kost elke keer fout rijden dus ruim 37 cent. En zou het dan nog uitmaken of je de GPRS-verbinding op "altijd aan" laat staan?EmilneM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:39:
Verwijderd
Dat is wel een goede om eens na te gaan maar is het niet zo dat al je dataverkeer wordt samengevoegd en dan per 25kb wordt berekend?De kosten in het buitenland zijn me nog niet echt duidelijk. Met Orange World betaal ik € 15 per MB voor buitenlands dataverkeer, verrekend in eenheden van 25 KB. Betekent dat dan dat je minstens 25 KB kwijt bent telkens wanneer de telefoon contact zoekt met de server om een route te berekenen? Dan kost elke keer fout rijden dus ruim 37 cent. En zou het dan nog uitmaken of je de GPRS-verbinding op "altijd aan" laat staan?
Dus route uitrekenen: 10kb, fout rijden 5kb. Nog een keer route 15kb, 3x fout rijden: 20kb
Totaal: 50kb.. Dus 2x 25kb = 74 cent.. ??!!??
Weet ik dus niet maar zou ik graag weten.. Iemand die uitsluitsel kan geven hier?
Heb ik me ook weleens afgevraagd. Ik hoop dat je gelijk hebt natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:02:
[...]
Dat is wel een goede om eens na te gaan maar is het niet zo dat al je dataverkeer wordt samengevoegd en dan per 25kb wordt berekend?
Dus route uitrekenen: 10kb, fout rijden 5kb. Nog een keer route 15kb, 3x fout rijden: 20kb
Totaal: 50kb.. Dus 2x 25kb = 74 cent.. ??!!??
Weet ik dus niet maar zou ik graag weten.. Iemand die uitsluitsel kan geven hier?
Verwijderd
Hmm, ik heb hier die Holux GPSlim 236 aangekregen van NAV4all (en dat op slechts twee dagen, wow !), maar in combinatie met een SE Z800i werkt dat voor geen meter.
Moet je het ding eerst toevoegen bij Mijn apparaten in het bluetooth menu ? If so, wat is dan de access code ? (soms lukt het met 0000)
Alleszins, als ik die nav4all installeer, vraagt em om de taal te downloaden, dan de audio maar zoeken naar een gps muis doet dat ding totaal niet? Als je het dan manueel in het menu instellingen probeert gebeurt er helemaal niets... Voor de rest gaat die software wel, maar je kan er niks mee doen, ook niet zonder gps sensor en af en toe loopt het ook wel vast.
Ik had hier toch al ergens gelezen dat het met een Z800i ook werkt, wat mij wel logisch lijkt gezien die qua soft en hardware nogal lijkt op de K600 die wel in hun lijst staat van compatibele gsm's.
Enige suggesties ?
Moet je het ding eerst toevoegen bij Mijn apparaten in het bluetooth menu ? If so, wat is dan de access code ? (soms lukt het met 0000)
Alleszins, als ik die nav4all installeer, vraagt em om de taal te downloaden, dan de audio maar zoeken naar een gps muis doet dat ding totaal niet? Als je het dan manueel in het menu instellingen probeert gebeurt er helemaal niets... Voor de rest gaat die software wel, maar je kan er niks mee doen, ook niet zonder gps sensor en af en toe loopt het ook wel vast.
Ik had hier toch al ergens gelezen dat het met een Z800i ook werkt, wat mij wel logisch lijkt gezien die qua soft en hardware nogal lijkt op de K600 die wel in hun lijst staat van compatibele gsm's.
Enige suggesties ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 21:05 ]
ik heb die GPS muis ook gekocht..had hem inderdaad al binnen twee dagen binnen...lang leve Ideal van de Postbank.!!
Maar het werkte perfect met mijn nokia 6230i...ik heb helemaal geen toegangscode nodig gehad...geen idee waar je die voor nodig zou moeten hebben....GPS muis werdt direct herkent door mijn telefoon!!!
Maar het werkte perfect met mijn nokia 6230i...ik heb helemaal geen toegangscode nodig gehad...geen idee waar je die voor nodig zou moeten hebben....GPS muis werdt direct herkent door mijn telefoon!!!
Verwijderd
Ik Heb zowel de jar als het jar bestand naar mijn d800 gekopieerd, alleen slaat hij deze op bij andere bestanden.. Weet niet hoe ik deze bij java wereld krijg. De reden dat ik deze via de pc naar mijn d800 wil versturen is; Omdat de vorige versie van nav4all nl. 6.0.1 op mijn pc staat, en de niewste versie 6.1.0 op mijn telefoon staat, maar deze werkt niet en de vorige wel vandaar..Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:02:
Heb je zowel de jar als het jad bestand??
Verwijderd
Tja, ik kan dat ding bij Mijn apparaten toevoegen, maar dan wordt er geen link gemaakt en volgens de gsm zijn er ook geen services ondersteund.
In geen enkel geval, gekoppeld of niet, bluetooth aan of af of whatever, kan ik in Nav4all naar een GPS muis zoeken. Er gebeurt gewoon niks.
Frustrerend !
In geen enkel geval, gekoppeld of niet, bluetooth aan of af of whatever, kan ik in Nav4all naar een GPS muis zoeken. Er gebeurt gewoon niks.
Frustrerend !
Verwijderd
Dat kan ik nu ook niet meer met de vernieuwde versie van nav4all ( 6.1.0 ) dit kon ik nog wel met de oudere versie ( 6.0.1 ) Het is idd. heel erg frustrerend, je kan in het menu kiezen zoek gps maar er gebeurd niks...Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:56:
Tja, ik kan dat ding bij Mijn apparaten toevoegen, maar dan wordt er geen link gemaakt en volgens de gsm zijn er ook geen services ondersteund.
Frustrerend !

Verwijderd
Zelfs met de oude versie lukt het niet bij mij. Ik versta echt niet wat ik verkeerd doe. Al de rest wat met bluetooth te maken heeft lukt perfect met die Z800i en dit niet ?
Verwijderd
De Z800 wordt niet ondersteund door nav4all. Een collega van mij heeft een Z800. Het installeren lukte nog wel maar een adres weergeven niet meer. Wellicht heeft dat ook met jou probleem te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:35:
Zelfs met de oude versie lukt het niet bij mij. Ik versta echt niet wat ik verkeerd doe. Al de rest wat met bluetooth te maken heeft lukt perfect met die Z800i en dit niet ?
Verwijderd
Had nochtans al hier en daar opgepikt dat het wel werkte, dus ik was in de veronderstelling dat het wel zou lukken. Guess not.
Ik hem hem gisteren eens gebruikt om ergens heen te fietsen. Long story short: ik heb het gevonden
. Maar het duurder ERG lang voor hij een fix had (zeker meer dan 5 min, al was ik al wel aan het fietsen). En toen ik hem eenmaal in Compass mode had gezet, ging hij daar niet meer vanaf. Nu werkte dat ook wel, maar dat was niet de bedoeling
. Morgen ook eens met stemmen kijken, heb sinds vandaag 5Mb data bij Telfort.
Verwijderd
Ik heb sinds kort een SE W800i met Orange en Orange World. In combinatie met Orange World zou ik dus gratis routegegevens moeten kunnen downloaden. Hoe weet ik nu echter zeker dat Nav4all het Orange World- profiel gebruikt ipv het Internet- profiel (met een limiet van 2 MB)? In de telefoon kan ik nergens aangeven welk internetprofiel het programma moet gebruiken (of ik kan het natuurlijk niet vinden...). Als ik op m'n Orange World- pagina kijk, zie ik dat het dataverbruik van het internetprofiel niet toeneemt. Maar in hoeverre zijn die gegevens actueel?
Verwijderd
Neem aan dat die gegevens van Orange World wel actueel zijn.. En iedereen geeft hier aan dat het dataverbruik niet van je 2MB internet access afgaan.. Goede combinatie dus zo.. Zeker met die SE telefoon. (zelf heb ik een W810)
Dat gaat niet automatisch. Als je ervoor kiest kun je de gegevens ook van de 2MB af laten gaan. Je moet er gewoon voor zorgen dat het GPRS toegangspunt als 'wap' (zonder quotes) staat ingesteld, dan is het gratis.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:38:
Neem aan dat die gegevens van Orange World wel actueel zijn.. En iedereen geeft hier aan dat het dataverbruik niet van je 2MB internet access afgaan.. Goede combinatie dus zo.. Zeker met die SE telefoon. (zelf heb ik een W810)
Verwijderd
Ok, maar hoe stel ik nu in dat Nav4all altijd dat toegangspunt moet gebruiken? Ik kan bij de W800i alleen instellen dat het opzetten van een internetverbinding goedgekeurd moet worden door de gebruiker, maar niet welke. Ook in het programma kan ik niks vinden.vbmot schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:42:
[...]
Dat gaat niet automatisch. Als je ervoor kiest kun je de gegevens ook van de 2MB af laten gaan. Je moet er gewoon voor zorgen dat het GPRS toegangspunt als 'wap' (zonder quotes) staat ingesteld, dan is het gratis.
Wil het toch even zeker weten voordat ik er mee ga rijden en dan met een fikse rekening wordt opgezadeld...

Verwijderd
Ik heb even gekeken in mijn W810i en ik zou het niet weten.. Maar als er in Orange World na gebruik van Nav4all de teller nog steeds op 0 staat heeft ie het automatisch goed gedaan neem ik aan.. Die zou ik gewoon even in de gaten houden..
Verwijderd
Ok, thanks voor je hulp. Ik heb net nog even m'n Orange World- verbruik gecheckt en het is nog steeds niet toegenomen. Ga er nu maar van uit dat het gewoon het Wap- accesspoint gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:15:
Ik heb even gekeken in mijn W810i en ik zou het niet weten.. Maar als er in Orange World na gebruik van Nav4all de teller nog steeds op 0 staat heeft ie het automatisch goed gedaan neem ik aan.. Die zou ik gewoon even in de gaten houden..
Verwijderd
Hallo,
Ik heb hem ook op mijn K750i gezet, maar zegt steeds dat er geen GPS gevonden is. Ik heb mijn bluethoot aangezet, en ook ingesteld, maar hij zegt steeds dat er geen GPS is gevonden. Iemand die het mij wilt uitleggen?
Ik heb hem ook op mijn K750i gezet, maar zegt steeds dat er geen GPS gevonden is. Ik heb mijn bluethoot aangezet, en ook ingesteld, maar hij zegt steeds dat er geen GPS is gevonden. Iemand die het mij wilt uitleggen?
Bij mij duurde de eerste keer ook een tijdje voordat ie gekoppeld was, zou als ik jou was even geduld hebben. Ook zou ik 'm eerst even helemaal opladen.
Heb sinds vorige week ook de Holux binnen, ook na twee dagen en ben inmiddels een tevreden gebruiker van Nav4all. Maak daarbij gebruik van een W810i met daarop Orange World en bij mij wordt er ook geen dataverbruik in rekening gebracht. Het duurt net als bij veel anderen bij mij ook even voordat hij een fix heeft, maar daarna werkt alles eigenlijk erg goed, heb me ook wel verbaasd over hoe duidelijk het programma is. Ben benieuwd hoeveel we straks moeten gaan betalen, maar mocht het een paar euro zijn, dan blijf ik het zeker gebruiken.
Heb sinds vorige week ook de Holux binnen, ook na twee dagen en ben inmiddels een tevreden gebruiker van Nav4all. Maak daarbij gebruik van een W810i met daarop Orange World en bij mij wordt er ook geen dataverbruik in rekening gebracht. Het duurt net als bij veel anderen bij mij ook even voordat hij een fix heeft, maar daarna werkt alles eigenlijk erg goed, heb me ook wel verbaasd over hoe duidelijk het programma is. Ben benieuwd hoeveel we straks moeten gaan betalen, maar mocht het een paar euro zijn, dan blijf ik het zeker gebruiken.
Verwijderd
Heb daar een e-mail over gestuurd met de vraag wanneer daar meer duidelijkheid over naar buiten wordt gebracht. Ook gevraagd waarom ik én een postcode én een straatnaam in moet voeren.. Helaas geen reactie tot op heden (bijna anderhalve week geleden gestuurd ondertussen..)[b][message=25765113,noline]Ben benieuwd hoeveel we straks moeten gaan betalen, maar mocht het een paar euro zijn, dan blijf ik het zeker gebruiken.
Iemand enig idee of er data bundels bij T-mobile zijn....je hebt natuurlijk PIT, maar zijn er ook andere mogelijkheden. Ik kan namelijk niks vinden op hun site. Maar tijdens het afsluiten van mijn abo kan ik mij wel herrineren dat je een data bundel kon afsluiten.