Op de K750i staat standaard het "Verisign Class 3" root certificaat, dus ik denk dat je die moet hebben.Stampre schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:19:
Welke van de certificaten heb je precies nodig om te instaleren?
Anoniem: 111186
HAHAHA nep site stel de verkoop maar weer dag uit nu weer morgen 9 maart shop open is nu de 4 keer dat er een uitstel is.
Eh wat lul je nou? Een gps receiver kan je overal kopen. Kennelijk hebben ze nog grote problemen het shop gedeelte online te krijgen, maar dat zegt toch niets over de software?
Zoals beloofd nog even de score van een ritje Almere - Utrecht: up 12kb down 4kb. Het GPRS icoon bleef op een gegeven moment wel aan op mijn telefoon, maar kennelijk gebruikt ie dan niet meer data.
Zoals beloofd nog even de score van een ritje Almere - Utrecht: up 12kb down 4kb. Het GPRS icoon bleef op een gegeven moment wel aan op mijn telefoon, maar kennelijk gebruikt ie dan niet meer data.
Hoe instaleer ik een certificaat? Heb hem nu op de SDA II gezet maar daar krijg ik de melding geen toegang tot certificaat. De applock is er reeds af.
http://specs.tweak.to/6635
ik kwam erachter dat mijn KPN PREPAY gprs 18 euro /MB kost disgustingAnoniem: 75597 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:03:
• Tijdens het rijden stond de GPRS- verbinding continu open, en niet maar een paar seconden, zoals de site suggereert. Als ik bij de GPRS- teller kijk op de telefoon, zie ik dat ik tijdens het navigeren (laatste gprs- sessie) 22,3kB aan data verzonden heb, en 242kB heb ontvangen. De route was ongeveer 5 km. Da's best veel dus. Nu weet ik zo niet wat gprs kost bij Hi, maar dat kan nog best wel eens in de papieren gaan lopen...
[/list]

Da's bij Vodafone prepay €3,- per uur als je minder 1MB per kwartier verbruiktmtjoeng schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:06:
[...]
ik kwam erachter dat mijn KPN PREPAY gprs 18 euro /MB kost disgusting
Wel jammer dat je niet meer de hoeveelheid data betaalt, tenzij je over de 1MB/kwartier komt

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
GPRS VERKEER per 8 maart 2006
KPN Mobiel
Telfort
Mocht je er dus mee willen gaan stoeien. Ik kom het voor Orange, Vodaphone en Hi niet zo snel vinden (pfoei, om deze tijd zeker) maar misschien dat iemand me wel wil aanvullen
KPN Mobiel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Verbruik in een maand Te betalen 0-100 kB € 1,- 100-500 kB € 2,50 500 kB-2 MB € 7,50 2-5 MB € 15,- Boven 5 MB * € 1,50 per MB * U betaalt dus € 15,- voor de eerste 5 MB plus € 1,50 per extra MB. |
Telfort
code:
1
2
3
4
| Te betalen zonder databundel (per 100kB) € 0,50 met 5MB-bundel € 5,- met 20MB-bundel € 10,- |
Mocht je er dus mee willen gaan stoeien. Ik kom het voor Orange, Vodaphone en Hi niet zo snel vinden (pfoei, om deze tijd zeker) maar misschien dat iemand me wel wil aanvullen
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ja, heel vervelend, zit ook al iedere dag te checken of de shop open is nadat ik een heel jaar lang iedere maand gechecked had of nav4all.com al in de lucht was. Maar ik kan je garanderen dat het niet nep is. Ik ken de man achter nav4all namelijk (familie).Anoniem: 111186 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:59:
HAHAHA nep site stel de verkoop maar weer dag uit nu weer morgen 9 maart shop open is nu de 4 keer dat er een uitstel is.
Zeg even tegen die man dat ie meer personeel moet aannemen en z'n mail moet beantwoorden 
Serieus, op een forum als dit komen er gewoon wat technische vragen naar boven zoals wat er verzonden wordt, wat het datagebruik is etc. Het zou mooi zijn als iemand van nav4all (wat volgens mij ex-HLA is) zich zou mengen in de discussie.
Een bedrijf wat niet antwoord op mail en wat steeds dingen aankondigd maar niet waar kan maken verliest al heel snel het vertrouwen van potentiele (betalende) klanten.
Serieus, op een forum als dit komen er gewoon wat technische vragen naar boven zoals wat er verzonden wordt, wat het datagebruik is etc. Het zou mooi zijn als iemand van nav4all (wat volgens mij ex-HLA is) zich zou mengen in de discussie.
Een bedrijf wat niet antwoord op mail en wat steeds dingen aankondigd maar niet waar kan maken verliest al heel snel het vertrouwen van potentiele (betalende) klanten.
[ Voor 71% gewijzigd door grhmpf op 09-03-2006 10:44 ]
Waarom lopen jullie dat bedrijf toch allemaal zo af te kraken... Ze komen net kijken en zijn ongetwijfeld druk bezig alles voor elkaar te krijgen... Als je nou zo'n tweaker bent dat je perse alles op de eerste dag wil hebben, kun je dus weleens pech hebben ja...
@ratje, wat heb jij voor een smartphone?
http://specs.tweak.to/6635
Ik ben absoluut niet aan het afkraken. De software lijkt tot nu toe prima z'n werk te doen, alleen ben ik wel van mening dat als je zoiets lanceert je wel de organisatie erbij moet hebben die support en andere zaken ook aan kan. Dat is een onderdeel van het falen of het succes van zo'n oplossing.MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:22:
Waarom lopen jullie dat bedrijf toch allemaal zo af te kraken... Ze komen net kijken en zijn ongetwijfeld druk bezig alles voor elkaar te krijgen... Als je nou zo'n tweaker bent dat je perse alles op de eerste dag wil hebben, kun je dus weleens pech hebben ja...
Als nav4all straks in augustus geld wil gaan verdienen aan mij, dan moet ik wel vertrouwen hebben in dat bedrijf. Dat ze nu launchen is leuk, alleen is het niet duidelijk wat we hier nou mee moeten. Is het alfa, beta of het definitieve produkt maar dan gratis? Willen ze feedback? Ik heb geen idee. Dat ze de shop keer op keer niet op orde hebben komt gewoon knullig over, maar ik denk dat ze daar gewoon verstandig moeten zijn en het realistisch moeten uitstellen, ipv elke keer 1 dag. Maar dat "probleem" hebben ze dus kennelijk niet onder controle.
Anoniem: 108645
Ik heb het progje met succes geinstalleerd (K750i) maar ik kan geen verbinding met GPRS maken. Bij het downloaden van de taal e.d. krijg ik telkens een foutmelding. Hoe krijg ik het voor elkaar om toch GPRS verbinding te maken?
Kun je verder wel WAPpen via GRPS? Dat moet je wel ingesteld hebben namelijk. Verder krijg je ook nog een keer de vraag of deze applicatie gebruik mag maken van externe verbindingen, misschien dat je die vraag per ongeluk verkeerd beantwoord hebt (even in menustructuur voor "Meer" » "Rechten" kiezen en nalopen).Anoniem: 108645 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:52:
Ik heb het progje met succes geinstalleerd (K750i) maar ik kan geen verbinding met GPRS maken. Bij het downloaden van de taal e.d. krijg ik telkens een foutmelding. Hoe krijg ik het voor elkaar om toch GPRS verbinding te maken?
Wappen via GPRS staat wel aan volgens mij. Ik geef ook toestemming om te downloaden. Echter GPRS blijft foutmeldingen geven......DUX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:34:
[...]
Kun je verder wel WAPpen via GRPS? Dat moet je wel ingesteld hebben namelijk. Verder krijg je ook nog een keer de vraag of deze applicatie gebruik mag maken van externe verbindingen, misschien dat je die vraag per ongeluk verkeerd beantwoord hebt (even in menustructuur voor "Meer" » "Rechten" kiezen en nalopen).
Wat voor foutmelding is dat dan?
Anoniem: 170222
Je kan de juiste settings toe laten sms-en via deze link:Anoniem: 108645 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:21:
[...]
Wappen via GPRS staat wel aan volgens mij. Ik geef ook toestemming om te downloaden. Echter GPRS blijft foutmeldingen geven......
http://sonyericsson.wdsglobal.com/worp/ota/sonyericsson/wap?
Ik moest ook bij Instellingen/Verbindingen/Java instellingen/ de juiste verbinding kiezen.
Is dit een grapje?.... Als het serieus is dan wil ik wel een site waar ik hier info over kan vinden.
Pura Vida
Mjah, het werkt ook, als landkaart... Niet als "guide"... En daar heb je echt geen site voor nodig
Iemand al de de holex gps besteld? Ik heb er eigenlijk niet zo veel vertrouwen in nml. Je moet via paypal betalen. Ik heb totaal geen ervaring met paypal betalen nml.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Paypal is veilig omdat je gegevens bij een betaling niet over het internet gaan (behalve bij inschrijven) en als je zo'n 'grote jongen' al niet vertrouwt, wie vertrouw je dan nog welpinokkia schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:55:
Iemand al de de holex gps besteld? Ik heb er eigenlijk niet zo veel vertrouwen in nml. Je moet via paypal betalen. Ik heb totaal geen ervaring met paypal betalen nml.
Het is wel handig dat je een gewone bankrekening kan gebruiken, die heeft iedereen wel.
Ik gebruik een creditcard omdat ik vaak in het buitenland shop
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik wilde die GPS ontvanger bestellen, maar moet je dus eerst registeren. Hij komt al niet eens verder dan het registratie-form, krijg ik al een time-out 
Maximum execution time of 30 seconds exceeded
beetje jammer

Maximum execution time of 30 seconds exceeded
beetje jammer
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tis wel een mooie prijs voor die ontvanger...
zie net op inkoopacties.net een animo check voor een GPS ontvanger voor 70 euro. Ook een leuke optie
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De melding is: No GPRS (P:1000 1)DUX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:30:
Wat voor foutmelding is dat dan?
De Nokia 3650 heeft Java MIDP 1.0 wel maar zonder de bluetooth API. Deze kan dus niet in Java met bluetooth devices praten.dicksterk schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:49:
hallo, Ik heb nog wel wat vragen. daarbij moet ik even vermelden dat ik blind ben vandaar sommige vragen: ik heb nav4all geprobeerd te installeren op mijn nokia 3650 maar dan krijg ik toepassingen bewerking afgesloten 20025. ik zou niet wete wat dat betekend. ik dacht dat de 3650 dit wel zou moeten kunnen heeft java en symbian. deze telefon is uitgerust met spraak vandaar dat ik hem kan gebruiken. staat de 3650 wel in de lijst, zo ja iemnd enig iedee wat het probleem is? dan verder. ik krijg overmorgen een nieuwe gsm de 6670. deze heeft al een navigatiesysteem wayfinder maar op dit forum las ik dat ook bij de gewone route optie zonder kaarten wayfinder een groter dataverbruik heeft als nav4all. kan het wel op de 6670 en gaat er niets kapot als ik nav4all installeer terwijl wayfinder er ook opstaat? het heeft me heel wat geld gekost vandaar. en is het sytem zelf op tekst gebaseerd(zou mijn spraakprogramma het kunnen uitspreken?
Dick
Je 6670 zal het in ieder geval een stuk beter doen. De kans dat er iets kapot gaat als je Wayfinder en nav4all tegelijk op een telefoon zet is erg klein. Ik heb nu bv. TomTom en nav4all op mijn N70 staan en dat is geen probleem. In windows kun je bv. ook Internet Explorer en Firefox installeren zonder problemen.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Volgens mij gaat het concept van beta software een beetje aan je voorbij. Een kleine startup geeft jou de kans om gratis een programma dat nog niet af is uit te proberen.grhmpf schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:41:
Je enige recht is dank betuigen aan deze firma.
Hij werkt eigenlijk best wel lekker. Net van Amsterdam naar Eindhoven genavigeerd. Ervaring op een Nokia N70 (Orange) met TFAC Bluetooth GPS, engelse menuopties en belgische (Flemish Female) vrouwenstem:
Handig:
Ik ben benieuwd wat de abonnementsprijs wordt.
Handig:
- Weinig onzin op het scherm, alleen het nodige.
- Soms geeft hij de maximum snelheid aan op het scherm, bv. op de ring A10, stond er een groot 70 bord in de linkerbovenhoek. Ik weet niet wanneer de max snelheid wel/niet te zien is.
edit: Je kunt bij settings aangeven wanneer hij de maximum snelheid laat zien. Die staat op "Only if too fast". Dit is echt handig! - Je kunt de verlichting zo instellen dat hij alleen aanspringt als er een afslag ofzo aankomt.
- Menu structuur is me niet geheel duidelijk. Ik drukte op de linker knop net onder het scherm en toen wist ik niet hoe ik terug naar "navigeer mode" moest.
- Via Diemen-zuid de ring A10 oprijden zegt hij wel 1x "... en ga daarna de snelweg op" (links aanhouden op een op/afrit), maar op het scherm staat dan al de volgende afslag aangegeven (naar de A2) en die is naar rechts. Dus lijkt het net of je bij de oprit van de A10 al rechts aan moet houden.
- Volume instellen is veel te omslachtig. Kost je een stuk of 10x drukken om vanuit navigeren het volume te veranderen en weer terug te gaan naar navigeren. Kan absoluut beter.
- Yes en No is omgedraaid op de Nokia N70. Normaal is de linker scherm toets Yes/Bevestigen/Selecteren maar in nav4all is het rechts.
Ik ben benieuwd wat de abonnementsprijs wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Juup op 11-03-2006 14:11 ]
Dat is een iets meer geavanceerde melding dan ik verwacht hadAnoniem: 108645 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:26:
De melding is: No GPRS (P:1000 1)

Die melding heb ik ook een keer gehad toen ik verschillende gprs instellingen aan het testen was.
Uiteindelijk bij een t-mobile gprs verbinding zonder proxy werkte het bij mij (nokia 6230) en kon ik zelfs de taal bestanden downloadedn zonder error.
Nu nog wachten op de gps ...
Je begrijpt me niet. Ik ben blij met een navigatie voor m'n telefoon. Ik ben heel erg blij (of hoe jij dat wil "dankbaar") dat ik het gratis mag testen. Ik zeg alleen maar dat ze als bedrijf moeten oppassen dat ze straks niet met een heel mooi technisch produkt zitten waar niemand vertrouwen in heeft omdat ze hun zaakjes slecht op orde hebben. Het doel voor nav4all lijkt me toch zo veel mogelijk gratis klanten over te halen te gaan betalen in augustus.Juup schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:11:
[...]
Volgens mij gaat het concept van beta software een beetje aan je voorbij. Een kleine startup geeft jou de kans om gratis een programma dat nog niet af is uit te proberen.
Je enige recht is dank betuigen aan deze firma.
Persoonlijk wil ik het bedrijf kunnen vertrouwen voordat ik er geld aan ga uitgeven. De software stuurt de IMEI van m'n telefoon mee, daar stel ik een vraag over en daar krijg ik geen antwoord op. Dat vind ik slordig. Dat is alles wat ik zeg
Edit: bovendien zie ik nergens dat het beta zou zijn. Er staat alleen dat het tot 15 aug gratis is en dat het constant verbeterd wordt. Daarom vroeg ik me ook in m'n eerdere posts af wat ik van de software mag verwachten. In het dagelijks leven werk ik bij een software bedrijf op de r&d afdeling, dus ik weet wel een beetje waarover ik praat.
[ Voor 16% gewijzigd door grhmpf op 11-03-2006 11:36 ]
Ook maar eens proberen op mijn K750i.
Ik heb Orange World. Dat houd in; Onbeperkt WAPpen (over GPRS) voor €6,- per maand. Lijkt me hiervoor uitstekend geschikt
Heb nog geen GPS-muis, maar daar loopt momenteel ook een inkoopactie voor op de daarvoor bekende site.
Nu maar hopen dat de software wat voorstelt...
// Edit
Besturing is even wennen. Op mn K750i is het linker knopje meestal bevestigen, en het rechter annuleren. Nu is dat andersom. Het downloaden van mapgegevens gaat redelijk vlot.
Op de kaart van de buurt van mijn huis was nog een rototonde te zien welke er al lang niet meer is. Na op Options geklikt te hebben, en bij Kaarttype gekozen te hebben voor 'NAVTEQ' is deze rotonde echter verdwenen, en lijk ik een actuelere kaart voorgeschoteld te krijgen.
Ik heb geen irjbewijs, dus ben niet vaak opde weg. Toch vind ik dit wel een leuke gadget. Ik laat het in ieder geval op mn telefoon staan zolang het gratis is
Thanks voor de tip.
Het is wel jammer dat;
- Ik om te bewegen over de map tikjes tegen de joystick moet geven, en deze niet gewoon in de gewenste richting kan vasthouden
- De map niet centreerd op het punt welke je aanklikt, waardoor je een paar minuten verder bent tot je op precies de locatie bent ingezoomt die je wit.
Heb een kwartiertje door mn buurt lopen scrollen en zoomen;
Bytes send: 29418 (28,7 kb)
Bytes received: 262283 (256,1 kb)
Ik heb Orange World. Dat houd in; Onbeperkt WAPpen (over GPRS) voor €6,- per maand. Lijkt me hiervoor uitstekend geschikt
Heb nog geen GPS-muis, maar daar loopt momenteel ook een inkoopactie voor op de daarvoor bekende site.
Nu maar hopen dat de software wat voorstelt...
// Edit
Besturing is even wennen. Op mn K750i is het linker knopje meestal bevestigen, en het rechter annuleren. Nu is dat andersom. Het downloaden van mapgegevens gaat redelijk vlot.
Op de kaart van de buurt van mijn huis was nog een rototonde te zien welke er al lang niet meer is. Na op Options geklikt te hebben, en bij Kaarttype gekozen te hebben voor 'NAVTEQ' is deze rotonde echter verdwenen, en lijk ik een actuelere kaart voorgeschoteld te krijgen.
Ik heb geen irjbewijs, dus ben niet vaak opde weg. Toch vind ik dit wel een leuke gadget. Ik laat het in ieder geval op mn telefoon staan zolang het gratis is
Het is wel jammer dat;
- Ik om te bewegen over de map tikjes tegen de joystick moet geven, en deze niet gewoon in de gewenste richting kan vasthouden
- De map niet centreerd op het punt welke je aanklikt, waardoor je een paar minuten verder bent tot je op precies de locatie bent ingezoomt die je wit.
Heb een kwartiertje door mn buurt lopen scrollen en zoomen;
Bytes send: 29418 (28,7 kb)
Bytes received: 262283 (256,1 kb)
[ Voor 72% gewijzigd door frickY op 11-03-2006 12:16 ]
iets te snel geklikt, lees eerst het topic wel ffNaZ- schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:39:
Die w800i heeft idd zo'n ingebouwde .jar reader/executer![]()
.
Ik heb gewoon dat .jar bestandje op m'n PC gedownload, via bluetooth naar m'n telefoon gestuurt en geinstalleerd. Via m'n kabelverbinding kon ik toen een taal- en audiobestand downloaden. Proggie start perfect enzo, maar 't werkt bij mij niet. Je hebt idd zo'n GPS-ontvanger nodig. En daar weet ik dus niets vanaf hehe..
[ Voor 28% gewijzigd door Arie-Kanarie op 12-03-2006 21:23 ]
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Anoniem: 170222
als je op # drukt in de menu's dan krijg je een handleiding te zien!!
weet niet of iemand dit al ontdekt had?
weet niet of iemand dit al ontdekt had?
Ja met een nokia 8800, tomtom wireless gps en pocket internet totaal van T-mobile.Anoniem: 115658 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:54:
Heeft iemand het al aan de babbel op een telefoon met een T-mobile abo?
Werkt simpel maar doeltreffend.
echter moet je het zeker niet vergelijken met tomtom mobile (5) en helemaal niet met tomtom navigator, die zijn veel gebruiksvriendelijker, veelzijdiger en veel duidelijker qua aanduidingen.
Bij nav4all hoor je: over 300 meter .... (dan een tijdje niks) ... en als je echt op de afslag bent (20 seconden later dus) .... rechtsaf.
bij tomtom staat de afslag al aangegeven met de afstand wanneer je echt moet afslaan en dan hoor je precies op het juiste moment ... hier rechtsaf
Toch wel leuk dat ze zo'n applicatie op java hebben draaien, maar meer dan 20 euro is het mijnsziens niet waard, ben dus benieuwd wat het gaat kosten .....
[ Voor 5% gewijzigd door danda op 13-03-2006 01:18 ]
misschien een erg stomme vraag, maar de plijs bij nav4all is ERG laag in vergelijking tot andere verkopers.
Is het een standaard holux 236 GPS ontvanger (die dus ook met tomtom en R66 werkt) of een uitgeklede versie, of een die alleen met nav4all werkt ofzo? (ja het is erg vergezocht maar ik kan het allicht even hier vragen)
Is het een standaard holux 236 GPS ontvanger (die dus ook met tomtom en R66 werkt) of een uitgeklede versie, of een die alleen met nav4all werkt ofzo? (ja het is erg vergezocht maar ik kan het allicht even hier vragen)
[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 14-03-2006 12:00 ]
Anoniem: 129344
Ok,
de Holux GPSlim 236 heb ik net ontvangen, ik had hem afgelopen zaterdag 11-03 besteld. Het is geen retailverpakking, en er lijkt iets minder bij te zitten dan wat op andere verkoopsites aangegeven staat.
In de verpakking (die door de brievenbus kan) zit:
Holux GPSlim 236
Een Accu, zelfde formaat als Nokia BL-5C (o.a. voor 6230)
Adapter (zit contra USB in)voor 12V aansteker in auto
USB kabel naar mini USB
Een garantiepapiertje
Ik mis een handleiding (zal wel te downen zijn), verder geen info (reclame of zo) van NAV4ALL, geen factuur (wel per email gehad), tevens zit er geen 240V oplader bij, dus je kan of via USB opladen (vind ik prima) of je sluit hem in auto aan via de USB/12V aansteker. Helemaal geweldig die laatste, nu heb ik meteen een autolader voo rmijn MDA Vario!
Hij ziet er exact uit zoals op andere sites is aangegeven, maar om makkelijker te versturen hebben ze geen retailverpakking gedaan.
Het ding is nu aan het opladen, zometeen eens testen. Het batterijdeksel is erg zwak plastic, maar daar is links en rechts ook al voor gewaarschuwd. Volgens een paar reviews kan je met dit ding zelfs binnen een fix krijgen dankzij de SIRFstar III. Ik ben erg benieuwd.
de Holux GPSlim 236 heb ik net ontvangen, ik had hem afgelopen zaterdag 11-03 besteld. Het is geen retailverpakking, en er lijkt iets minder bij te zitten dan wat op andere verkoopsites aangegeven staat.
In de verpakking (die door de brievenbus kan) zit:
Holux GPSlim 236
Een Accu, zelfde formaat als Nokia BL-5C (o.a. voor 6230)
Adapter (zit contra USB in)voor 12V aansteker in auto
USB kabel naar mini USB
Een garantiepapiertje
Ik mis een handleiding (zal wel te downen zijn), verder geen info (reclame of zo) van NAV4ALL, geen factuur (wel per email gehad), tevens zit er geen 240V oplader bij, dus je kan of via USB opladen (vind ik prima) of je sluit hem in auto aan via de USB/12V aansteker. Helemaal geweldig die laatste, nu heb ik meteen een autolader voo rmijn MDA Vario!
Hij ziet er exact uit zoals op andere sites is aangegeven, maar om makkelijker te versturen hebben ze geen retailverpakking gedaan.
Het ding is nu aan het opladen, zometeen eens testen. Het batterijdeksel is erg zwak plastic, maar daar is links en rechts ook al voor gewaarschuwd. Volgens een paar reviews kan je met dit ding zelfs binnen een fix krijgen dankzij de SIRFstar III. Ik ben erg benieuwd.
s2k> heeft het ding wel een ingang voor een 230V lader? (als het een nokia accu is, wie weet werkt een nokia lader dan ook
)
En zit er geen CD met software bij, dat lijkt me wel een beetje een gemis
En zit er geen CD met software bij, dat lijkt me wel een beetje een gemis
Rrob-> Het apparaat heeft een mini-USB aansluiting om op te laden, het is echter geen USB device (daar is een apart verkrijgbare kabel voor). Mijn laptop klaagt nu ook continu dat er een USB device aanhangt dat ie niet snapt (wel alleen als ik de Holux aan zet).
Met 240V kan je hem niet opladen, tenzij je een oplader hebt waar een USB-mini uitgang op zit (zoals mijn MDA Vario). Er is geen aansluiting aanwezig via een Nokia type oplader op te laden. Je kan de accu natuurlijk wel in je Nokia zetten en hem daar opladen.
Software zit denk ik nooit bij dit soort apparaatjes, en die is dan toch wel te downloaden bij fabrikant, heb je meteen de laatste versie.
Met 240V kan je hem niet opladen, tenzij je een oplader hebt waar een USB-mini uitgang op zit (zoals mijn MDA Vario). Er is geen aansluiting aanwezig via een Nokia type oplader op te laden. Je kan de accu natuurlijk wel in je Nokia zetten en hem daar opladen.
Software zit denk ik nooit bij dit soort apparaatjes, en die is dan toch wel te downloaden bij fabrikant, heb je meteen de laatste versie.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 129344 op 14-03-2006 12:27 ]
die software staat inderdaad op www.holux.com.
Werkt de accu ook in een nokia (heb je het getest)? Ik heb nl geen auto en geen laptop, dus (indirect) 230 laden vind ik wel belangrijk.
Maar wat zeur ik ook, ik heb hem toch al besteld
Werkt de accu ook in een nokia (heb je het getest)? Ik heb nl geen auto en geen laptop, dus (indirect) 230 laden vind ik wel belangrijk.
Maar wat zeur ik ook, ik heb hem toch al besteld
Ik heb niet getest of de accu werkt, maar ik heb ze wel vergeleken en hij ziet er exact (zelfde nokjes etc) uit als de Nokia BL-5C. Het staat ook bij verschillende reviews en verkoopsites aangegeven, daar twijfel ik verder niet aan. Maar het ding is via USB gewoon op te laden. Een USB HUB met voeding moet al voldoende zijn lijkt me.Rrob schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:53:
Werkt de accu ook in een nokia (heb je het getest)? Ik heb nl geen auto en geen laptop, dus (indirect) 230 laden vind ik wel belangrijk. Maar wat zeur ik ook, ik heb hem toch al besteld
Heb zojuist ook die holux ontvanger besteld zodra ik hem binnen heb zal ik hier ook even een review geven. Daarnaast werkt de software (zonder GPS) op dit moment prima. Een vriend van me heeft er al vanuit Nederland naar Duitsland (dresden) genavigeerd, Hij gaf aan dat nav4all er telkens goed uitkwam hier en daar kleine foutjes) maar dat hij snel hij snel gewend was aan de manier van navigeren. Op de terugreisheeft hij de tomtom achterwege gelaten (had hij op de heenweg als test ernaast laten staan)
Anoniem: 118817
Wat heb jij voor toestel en provider? en je vriend?DaMastah schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:45:
Heb zojuist ook die holux ontvanger besteld zodra ik hem binnen heb zal ik hier ook even een review geven. Daarnaast werkt de software (zonder GPS) op dit moment prima. Een vriend van me heeft er al vanuit Nederland naar Duitsland (dresden) genavigeerd, Hij gaf aan dat nav4all er telkens goed uitkwam hier en daar kleine foutjes) maar dat hij snel hij snel gewend was aan de manier van navigeren. Op de terugreisheeft hij de tomtom achterwege gelaten (had hij op de heenweg als test ernaast laten staan)
komen er nog verzendkosten bij als je de Holux besteld bij nav4all?
Nee €69,50 is inclusief verzendkosten. Ik weet niet of ze een creditcard toeslag hanteren, maar voor Paypal in elk geval niet.bureno schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:27:
komen er nog verzendkosten bij als je de Holux besteld bij nav4all?
Ik heb Inmiddels ook de holux gpslim 236 ontvangen en die werkt lekker zolang ik niet in de auto zit.
Ik heb namelijk een parrot 3100 bluetooth carkit en een nokia 6230. Op een of andere manier kan ik die nokia maar met 1 bluetooth device tegelijk gebruik maken
Iemand een idee of dat op te lossen is?
Ik heb namelijk een parrot 3100 bluetooth carkit en een nokia 6230. Op een of andere manier kan ik die nokia maar met 1 bluetooth device tegelijk gebruik maken
Is dat een nokia 6230 probleem wat eventueel te verhelpen is door nieuwe firmware?
Hallo,
Eerste bericht hier
ik woon in België en ik ben franstalig, sorry voor mijn slecht nederlands
Ik heb vorige vrijdag de Holux muis besteld op de nav4all website, en ik heb die vandaag ontvangen, zonder extra kosten voor zending na België!
Ik heb een Sony Ericsson K750i en ik ben heel tevreden met die java app, de eerste die werkt met mijn toestel... Ik heb een i-mode abonnement (5 EUR per maand) en het werkt prima!
Eerste bericht hier
Ik heb vorige vrijdag de Holux muis besteld op de nav4all website, en ik heb die vandaag ontvangen, zonder extra kosten voor zending na België!
Ik heb een Sony Ericsson K750i en ik ben heel tevreden met die java app, de eerste die werkt met mijn toestel... Ik heb een i-mode abonnement (5 EUR per maand) en het werkt prima!
Heb vandaag de holux binnengekregen, erg snel (binnen 2 dagen). Ga hem zo is testen. Ik heb een KPN abo mijn vriend denk ik ook al weet ik het niet zeker (tel begint met 0653 is kpn geloof ik)Anoniem: 118817 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:55:
[...]
Wat heb jij voor toestel en provider? en je vriend?
Nopes... Gewoon maar 1 bluetoothkanaal....stekkel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:48:
Is dat een nokia 6230 probleem wat eventueel te verhelpen is door nieuwe firmware?
Anoniem: 118817
Ik bedoelde eigenlijk welk type telefoon je hebt. Laat maar weten of je het aan de praat krijgt.DaMastah schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:47:
[...]
Heb vandaag de holux binnengekregen, erg snel (binnen 2 dagen). Ga hem zo is testen. Ik heb een KPN abo mijn vriend denk ik ook al weet ik het niet zeker (tel begint met 0653 is kpn geloof ik)
Ik had de GPS binnen 1 dag in huis.
Met het free/share ware progje mapviewgps (op mn 6600) doet ie het prima, ik weet nu in elk geval waar mijn huis woont
Kent iemand een freeware progje waarmee ik op een java telefoon (K750i) de gps data uit kan lezen. In het K750i topic staat een progje maar dat geeft alleen maar mijn snelheid, en ik wil graag mijn coordinaten weten.
Met het free/share ware progje mapviewgps (op mn 6600) doet ie het prima, ik weet nu in elk geval waar mijn huis woont
Kent iemand een freeware progje waarmee ik op een java telefoon (K750i) de gps data uit kan lezen. In het K750i topic staat een progje maar dat geeft alleen maar mijn snelheid, en ik wil graag mijn coordinaten weten.
Okey, ben er uit. De nokia ondersteund wel point-to-multipoint bluetooth connecties zodat je 7 apparaten kan aansluiten zolang de nokia als master optreedt. Het probleem is echter dat de parrot ck3100 de master is en dus de nokia de slave met als gevolg dat het maar 1 bluetooth connectie aan kan.MikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:55:
[...]
Nopes... Gewoon maar 1 bluetoothkanaal....
Toch maar op zoek naar een mobiel dat meerder point-to-point bluetooth connecties aankan. Iemand een idee?
Wat denk je van nav4all? Daar zit een uitlees functie op voor gps waar je de snelheid, coordinaten en hoogte mee kan zien.Rrob schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:45:
Ik had de GPS binnen 1 dag in huis.
Dit werkt voor een sony ericsson icm met T-Mobile
Dit dient er te worden gedaan
De gewone t-mobile gprs werkt niet door de proxy.
Je dient een nieuwe dataaccount aan te maken met als APN ingevuld: "internet" wachtwoord en username leeg.
Daarna dien je een nieuwe internetverbinding aan te maken welke gebruik maakt van deze nieuwe dataaccount.
Daarna ga je naar de instellingen voor verbindingen via java en selecteer je de nieuw aangemaakt account.
Nu zou het moeten werken op mijn k750 i (thuisabo) werkte dit top ! Het lostte alle problemen op.
Dit dient er te worden gedaan
De gewone t-mobile gprs werkt niet door de proxy.
Je dient een nieuwe dataaccount aan te maken met als APN ingevuld: "internet" wachtwoord en username leeg.
Daarna dien je een nieuwe internetverbinding aan te maken welke gebruik maakt van deze nieuwe dataaccount.
Daarna ga je naar de instellingen voor verbindingen via java en selecteer je de nieuw aangemaakt account.
Nu zou het moeten werken op mijn k750 i (thuisabo) werkte dit top ! Het lostte alle problemen op.
Inmiddels heb ik de Holux ook besteld, ben benieuwd wanneer hij binnen is
turt schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:14:
Hallo,
Eerste bericht hier
offtopic:
Jouw nederlands is STUKKEN beter dan wat ik hier af en toe voorbij zie komen... knap!
Jouw nederlands is STUKKEN beter dan wat ik hier af en toe voorbij zie komen... knap!
ik heb een Samsung D600, en een Aktronix GPS muis die nog over is van mijn QTEK 8020 drama. Ik ga vanavond eens checken of ik dit kan laten werken met deze software. Ik zal mijn resultaten posten!
Bedankt 
Hebt iemand de "Onthoud mijn locatie" optie getest (optie nummer 11)? Ik weet nooit waar ik heb mijn auto geparkeerd, dus het is heel interessant! Ik zal nooit meer mijn wagen moeten zoeken
Hebt iemand de "Onthoud mijn locatie" optie getest (optie nummer 11)? Ik weet nooit waar ik heb mijn auto geparkeerd, dus het is heel interessant! Ik zal nooit meer mijn wagen moeten zoeken
K750 iAnoniem: 118817 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:03:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk welk type telefoon je hebt. Laat maar weten of je het aan de praat krijgt.
Ik heb mijn k750i op powersaving mode staan en dan doet ie volgens mij hetzelfde als jouw nokia. Ik moet eerst mijn carkit laten connecten en daarna pas nav4all opstarten. De k750i accepteert geen inkomende bluetooth verbindingen meer als ie een uitgaande heeft gemaakt. Die van je carkit is inkomend. De k750i is echter wel een bt 2.0 ding dus misschien dat het daarom wel werkt en op je nokia niet.stekkel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:42:
Ik heb Inmiddels ook de holux gpslim 236 ontvangen en die werkt lekker zolang ik niet in de auto zit.
Domme vragen bestaan dus tochstekkel schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:27:
[...]
Wat denk je van nav4all? Daar zit een uitlees functie op voor gps waar je de snelheid, coordinaten en hoogte mee kan zien.

edit> jezelf flamen mag toch gewoon?
[ Voor 10% gewijzigd door Rrob op 16-03-2006 15:15 ]
Kan goed kloppen. Ik ga het denk ik oplossen door een usb kabel voor de nokia aan te schaffen de de holux gpslim 236 via een usb kabel aan te sluiten. Dan moet het werken. Voor die paar keer per maand dat ik naar onontgonnen gebied rij is dat kabeltje geen probleem.grhmpf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:42:
[...]
Ik heb mijn k750i op powersaving mode staan en dan doet ie volgens mij hetzelfde als jouw nokia. Ik moet eerst mijn carkit laten connecten en daarna pas nav4all opstarten. De k750i accepteert geen inkomende bluetooth verbindingen meer als ie een uitgaande heeft gemaakt. Die van je carkit is inkomend. De k750i is echter wel een bt 2.0 ding dus misschien dat het daarom wel werkt en op je nokia niet.
Nu nog wachten op die 110 verschillende stemmen zodat ik niet de hele tijd mijn telefoon in de hand hoef te houden om te zien waar ik naar toe moet. Heb geen zin in nog een bekeuring voor het in de hand houden van m'n telefoon terwijl ik inmiddels een carkit heb.
Hmm, was ik eindelijke klaar met twijfelen en wil ik die reciever gaan bestellen.....ligt die shop het hele weekend plat....Grmbl
Doom out.
Doom out.
Op ia.net zijn ook leuke GPS-muisjes te bestellen voor ong. dezelfde prijs.
Anoniem: 160136
Nou, ik heb dit programma net gedownload en geinstalleerd op mijn Nokia 6630, zonder problemen. Ik kan ook de locatie opvragen van m'n GPS-muis, maar bij het opvragen van kaarten e.d. moet er gedownload worden via GPRS. Zijn die kaarten niet gewoon via het internet te downloaden en dan naar je telefoon te kopieren? Ik krijg namelijk allemaal foutmeldingen op die site

Volgens mij is dit technisch wel mogelijk, afhankelijk van het geheugen van je telefoon natuurlijk.
Maar deze mensen gaan uiteindelijk hun geld verdienen met de abo's.
Als ze die kaarten éénmalig op je telefoon gaan zetten zullen ze toch al gauw TomTom prijzen moeten gaan rekenen.
Ja, of je moet het met één of ander hack doen. Maar dat mag natuurlijk niet...
Doom out.
Maar deze mensen gaan uiteindelijk hun geld verdienen met de abo's.
Als ze die kaarten éénmalig op je telefoon gaan zetten zullen ze toch al gauw TomTom prijzen moeten gaan rekenen.
Ja, of je moet het met één of ander hack doen. Maar dat mag natuurlijk niet...

Doom out.
Zojuist het programma op mijn V600i gezet (staat niet op de lijst, wel de K en W), maar ik meende te lezen dat dit programma ook zonder GPS ontvanger zou (kunnen) werken. Of is dit recent veranderd?
brentmeister> volgens download je niet alleen de kaarten, maar ook de route. Volgens mij berekent de nav4all server je route. Althans ik kan me niet voorstellen dat dat kleine programmatje op je mobiel dat doet. Maar waarom zet je op je 6630 niet gewoon tomtom of route 66, het is immers een symbian telefoon.
sinergyx> je hebt wel een gps nodig.
sinergyx> je hebt wel een gps nodig.
@Rrob
Ah ok, als ik het goed begrijp ga je dus straks betalen om van hun server gebruik te kunnen maken om je routes te berekenen. Dat programmaatje wat op je telefoon staat is dus in feite alleen een interface voor de routeserver. Maar gaat je dat niet flink wat aan GPRS verkeer kosten? Althans, ik heb geen GPRS abbo, maar betaal gewoon per MB.
Ah ok, als ik het goed begrijp ga je dus straks betalen om van hun server gebruik te kunnen maken om je routes te berekenen. Dat programmaatje wat op je telefoon staat is dus in feite alleen een interface voor de routeserver. Maar gaat je dat niet flink wat aan GPRS verkeer kosten? Althans, ik heb geen GPRS abbo, maar betaal gewoon per MB.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 160136 op 29-03-2006 12:55 ]
Ik heb m´n GPRS nu ook eindelijk aan de praat, dus heb ik dit progje nog een keer geprobeerd. Bij de huidige locatie zat ie er 1 huis naast
Werkt wel mooi, maar het gaat waarschijnlijk aardig wat dataverkeer kosten wil dit echt als navigatiesysteem gaan gebruiken. Aangezien ik geen abonnement heb lijkt me een programma waar de kaarten wel op je telefoon staan een beter keus
Anoniem: 172555
Ik heb de K750i en de Keomo 16 chan GPS ontvanger. De installatie van de java applicatie ging goed en de eerste navigatie ging nog beter. Het duurt een paar minuten voordat de GPS contact heeft maar vervolgens kan je navigeren naar het opgegeven adres. Ik heb contact met internet via GPRS. Bij T-mobile wordt ik afgerekend op de hoeveelheid data die overgestuurd wordt.
Wanneer je een navigatie begint dan wordt contact gezocht met de server, de route berekend en overgestuurd naar de mobiel. Daarna heb je geen internet contact meer!! Wanneer je vervolgens de opgegeven route rijdt dan wordt ook geen contact meer gezocht met de server. Dus heb je alleen aan het begin de internet kosten. De hoeveelheid data die overgestuurd wordt bij het berekenen van de route ligt in de KBytes. Bij mij zijn de internet kosten 1MB voor euro 2,38. Dus daar kan je de nodige routes voor berekenen. Maw de internet kosten zijn niet veel.
Je kan ook kaarten opvragen en hem zodoende als plattegrond gebruiken. Dan moet je natuurlijk wel in de gaten houden dat elke kaart opnieuw opgevraagd wordt en er contact gemaakt wordt met de server.
Voor de K750i gebruikers:
Om het programma wat beter te leren kennen zonder dat je internet kosten hebt, moet je de mobiel via usb aansluiten op je PC en via de SDK tooling aangegeven op het K750i forum de java applicatie opstarten. Je kan dan elke route ingeven en bekijken wat hij er van maakt.
Zelf ben ik wel enthousiast over het geheel. Er kunnen nog wat uitbreidingen bij echter nu werkt het al behoorlijk goed. In de praktijk kijk ik 's avonds de route na op de PC en op de dag zelf luister ik vnl naar de stem die op tijd en duidelijk de aanwijzingen vertelt.
Ik ben benieuwd hoe het na 15 augustus verder gaat. Alleen het gebruik van NAVTEQ kaarten zoals aangeven op hun site klopt niet. Zij maken gebruik van http://www.kabelwacht.nl/. Dit kan je nl zien op het moment dat je via de SDK tooling de applicatie hebt opgestart.
Ik heb hierover bij nav4all geinformeerd echter via email krijg ik geen bericht terug.
Tot zover.
Wanneer je een navigatie begint dan wordt contact gezocht met de server, de route berekend en overgestuurd naar de mobiel. Daarna heb je geen internet contact meer!! Wanneer je vervolgens de opgegeven route rijdt dan wordt ook geen contact meer gezocht met de server. Dus heb je alleen aan het begin de internet kosten. De hoeveelheid data die overgestuurd wordt bij het berekenen van de route ligt in de KBytes. Bij mij zijn de internet kosten 1MB voor euro 2,38. Dus daar kan je de nodige routes voor berekenen. Maw de internet kosten zijn niet veel.
Je kan ook kaarten opvragen en hem zodoende als plattegrond gebruiken. Dan moet je natuurlijk wel in de gaten houden dat elke kaart opnieuw opgevraagd wordt en er contact gemaakt wordt met de server.
Voor de K750i gebruikers:
Om het programma wat beter te leren kennen zonder dat je internet kosten hebt, moet je de mobiel via usb aansluiten op je PC en via de SDK tooling aangegeven op het K750i forum de java applicatie opstarten. Je kan dan elke route ingeven en bekijken wat hij er van maakt.
Zelf ben ik wel enthousiast over het geheel. Er kunnen nog wat uitbreidingen bij echter nu werkt het al behoorlijk goed. In de praktijk kijk ik 's avonds de route na op de PC en op de dag zelf luister ik vnl naar de stem die op tijd en duidelijk de aanwijzingen vertelt.
Ik ben benieuwd hoe het na 15 augustus verder gaat. Alleen het gebruik van NAVTEQ kaarten zoals aangeven op hun site klopt niet. Zij maken gebruik van http://www.kabelwacht.nl/. Dit kan je nl zien op het moment dat je via de SDK tooling de applicatie hebt opgestart.
Ik heb hierover bij nav4all geinformeerd echter via email krijg ik geen bericht terug.
Tot zover.
is dit ook geschikt voor een smartphone? ik heb een e200
Oh dan valt het bij mij ook nog wel mee, ik betaal namelijk €1,50 per MB.Anoniem: 172555 schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:09:
[...]
De hoeveelheid data die overgestuurd wordt bij het berekenen van de route ligt in de KBytes. Bij mij zijn de internet kosten 1MB voor euro 2,38. Dus daar kan je de nodige routes voor berekenen. Maw de internet kosten zijn niet veel.
[...]
Je telefoon staat in ieder geval niet op de site van nav4all. Daar heb je namelijk een kopje "Geschikte toestellen". Maar ik betwijfel ook of dit er wel komt.koekoek2003nl schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:12:
is dit ook geschikt voor een smartphone? ik heb een e200
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 160136 op 03-04-2006 11:19 ]
Die site doet niet zoveel... Maar voor navigatiesystemen is het aantal aanbieders van kaarten nogal beperkt... Navteq, TeleAtlas en Michelin zijn wel zo'n beetje de enigen, voor zover ik weet...Anoniem: 172555 schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:09:
Zij zijn kabelwacht.nl. De whois geeft "Het Logistiek Adviesburo HLA" als bedrijf en die naam en de naam van de contact persoon heb ik ook kunnen vinden in combinatie met nav4all. Op email lijkt nav4all niet te reageren, ik heb een aantal maal mail gestuurd en krijg niets terug. Wat mij betreft een slecht teken voor na 15 augustus, hoewel de software prima werkt.Anoniem: 172555 schreef op maandag 03 april 2006 @ 00:09:
Het kan trouwens best zijn dat ze NAVTEQ gebruiken, maar indirect via hun kabelwacht domein. Waarschijnlijk hebben ze voor die dienst ook de navteq data nodig waardoor ze de navigatie relatief goedkoop kunnen aanbieden. Op de kabelwacht site staat ook een verwijzing naar "geoversum", wat allerlei geo data diensten aanbiedt.
Kijk voor de grap hier eens:
https://server.db.kvk.nl/...&AWCD=8161AT&NHVC=&HIST=N
Er zijn heel wat bedrijfjes op de torenweg 15 in Epe met Logistiek of Geo in de naam
[ Voor 10% gewijzigd door grhmpf op 04-04-2006 14:04 ]
Lukt lekker niet bij mijn N70, geeft aan dat de software niet geinstalleerd kan worden... zelfs al heb ik een tomtom gps ontvanger gepaird van te voren...!!
Alles klokie?!
Hmm, de N70 staat wel bij geschikte toestellen. Zonder GPS ontvanger moet je het programma gewoon kunnen installeren, dus dat zou niet uit moeten maken. Zo heb ik het ook gedaan. Heb je genoeg ruimte beschikbaar? Neem aan dat ie dat dan toch wel aangeeft.ReVu schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:17:
Lukt lekker niet bij mijn N70, geeft aan dat de software niet geinstalleerd kan worden... zelfs al heb ik een tomtom gps ontvanger gepaird van te voren...!!
Ik haal hem trouwens binnen met de opera-browser... En installeer hem dan op mijn geheugenkaart met ongeveer 3 mb vrij! Dus daar zou het probleem lijkt mij niet in moeten zitten, heb jij de N70 ook? Zo ja, welke firmware?Anoniem: 160136 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:39:
[...]
Hmm, de N70 staat wel bij geschikte toestellen. Zonder GPS ontvanger moet je het programma gewoon kunnen installeren, dus dat zou niet uit moeten maken. Zo heb ik het ook gedaan. Heb je genoeg ruimte beschikbaar? Neem aan dat ie dat dan toch wel aangeeft.
De exacte melding is Kan toepassing nieuw downloaden, installatie is mislukt...
Telefoon is daarna trouwens tergend langzaam! Ik moet hem dan opnieuw opstarten

[ Voor 13% gewijzigd door ReVu op 05-04-2006 14:23 ]
Alles klokie?!
@ReVu:
Nee, ik heb een 6630. Maar waarom download je hem niet van internet, en installeer je hem dan via je datakabel? Zo heb ik het ook gedaan, ging perfect, dat kan je nog proberen.
Nee, ik heb een 6630. Maar waarom download je hem niet van internet, en installeer je hem dan via je datakabel? Zo heb ik het ook gedaan, ging perfect, dat kan je nog proberen.
Vandaag heb Nav4All ook in de praktijk getest. Een korte route naar de groothandel
Het instellen ging allemaal erg makkelijk. Het enige wat nogal storend was, was dat het toetsenbord niet meeschakelde met het type veld. Daarmee bedoel ik dat als je een huisnummer in moet vullen het toetsenbord niet op cijfers gezet wordt, en ik kon ook geen spaties invoeren.
De afstanden en afslagen klopten allemaal precies. Ik had eerst geen geluid, maar dat bleek te komen doordat in de instellingen het geluid standaard uit stond.
Op de terugweg heb ik het met geluid geprobeerd. Het gekke was, dat je alleen het aantal meters tot de volgende afslag te horen kreeg: "Nog 400 meter", "Nog 200 meter". En dus niet of je nou links of rechtsaf moet slaan, wat niet erg handig is want nu moet je nog steeds op het schermpje kijken om te weten te waar je heen moet. Ik kon er in de instellingen ook niets over vinden, zie ik iets over het hoofd
Op de audio na, erg duidelijk en correct.
De afstanden en afslagen klopten allemaal precies. Ik had eerst geen geluid, maar dat bleek te komen doordat in de instellingen het geluid standaard uit stond.
Op de terugweg heb ik het met geluid geprobeerd. Het gekke was, dat je alleen het aantal meters tot de volgende afslag te horen kreeg: "Nog 400 meter", "Nog 200 meter". En dus niet of je nou links of rechtsaf moet slaan, wat niet erg handig is want nu moet je nog steeds op het schermpje kijken om te weten te waar je heen moet. Ik kon er in de instellingen ook niets over vinden, zie ik iets over het hoofd
Op de audio na, erg duidelijk en correct.
Vanochtend heb ook ik het in de praktijk getest. Toestel is een Nokia 6230.
Installatie was wat lastig met T-Mobile maar na een nieuw GPRS profiel (bij N6230 heet dat Actieve Dienstinstelling) aan te hebben gemaakt (ditmaal zonder Proxy) ging installatie snel en probleemloos. De geteste GPS muis is een HOLUX GR-230XX.
Navigatie gaat vlotjes zolang de route exact gevolgd wordt. De route was mij bekend, en ik ging dus min of meer mijn eigen weg. Wanneer van een route afgeweken wordt, gaat de software een gprs verbinding maken om een herberekening uit te voeren. Dit kan al met al wel een 10-20 sec. duren. Ook het downloaden van een kaart duurt lang, hier moet opnieuw een verbinding met server gemaakt worden.
Gesproken instructies werden er bij mij niet gegeven ook al had ik die wel ingeschakeld. Wellicht is dit afhankelijk van het tel.toestel. De polyfone tonen zijn voor mij niet luid/duidelijk genoeg.
Al met al handige software maar echt makkelijk werkt het niet. Zeker op een klein scherm zoals die van de Nokia 6230 is het toch wennen. Mocht je je PDA vergeten zijn (maar niet je GPS muis) dan is dit toch wel een handige noodoplossing. Geen idee wat ik nu aan gprs verbindingskosten kwijt ben maar ik heb een idee dat dit aardig kan oplopen. Zeker wanneer je regelmatig de grens over moet. Natuurlijk wel afhankelijk van je abonnement.
Installatie was wat lastig met T-Mobile maar na een nieuw GPRS profiel (bij N6230 heet dat Actieve Dienstinstelling) aan te hebben gemaakt (ditmaal zonder Proxy) ging installatie snel en probleemloos. De geteste GPS muis is een HOLUX GR-230XX.
Navigatie gaat vlotjes zolang de route exact gevolgd wordt. De route was mij bekend, en ik ging dus min of meer mijn eigen weg. Wanneer van een route afgeweken wordt, gaat de software een gprs verbinding maken om een herberekening uit te voeren. Dit kan al met al wel een 10-20 sec. duren. Ook het downloaden van een kaart duurt lang, hier moet opnieuw een verbinding met server gemaakt worden.
Gesproken instructies werden er bij mij niet gegeven ook al had ik die wel ingeschakeld. Wellicht is dit afhankelijk van het tel.toestel. De polyfone tonen zijn voor mij niet luid/duidelijk genoeg.
Al met al handige software maar echt makkelijk werkt het niet. Zeker op een klein scherm zoals die van de Nokia 6230 is het toch wennen. Mocht je je PDA vergeten zijn (maar niet je GPS muis) dan is dit toch wel een handige noodoplossing. Geen idee wat ik nu aan gprs verbindingskosten kwijt ben maar ik heb een idee dat dit aardig kan oplopen. Zeker wanneer je regelmatig de grens over moet. Natuurlijk wel afhankelijk van je abonnement.
Ja, de route die ik gedaan heb was mij ook al bekend, dan wijk je idd niet zo snel van de route af omdat je eigenlijk al weet welke kant je op moet, en dit gaf de routeplanner ook precies aan. Toch eens een keer een onbekende route testen.BadVibes schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:19:
Vanochtend heb ook ik het in de praktijk getest. Toestel is een Nokia 6230.
De instructies waren bij mij zeker luid en duidelijk genoeg, je kan het zelfs nog harder instellen geloof ik. Maar, ik krijg alleen het aantal meters tot de volgende afslag te horen! Terwijl ik juist graag wil weten of ik links of rechtsaf moet, zodat ik niet op het schermpje hoef te klikken.Gesproken instructies werden er bij mij niet gegeven ook al had ik die wel ingeschakeld. Wellicht is dit afhankelijk van het tel.toestel. De polyfone tonen zijn voor mij niet luid/duidelijk genoeg.
Het scherm van mijn Nokia 6630 is groot genoeg om de informatie weer te geven. Ik heb alleen nog geen fatsoenlijke houder ervoor, maar eigenlijk wil juist voorkomen dat je constant op het schermpje moet kijken en dat je het dus te horen krijgt, zoals ik eerder zei.Al met al handige software maar echt makkelijk werkt het niet. Zeker op een klein scherm zoals die van de Nokia 6230 is het toch wennen. Mocht je je PDA vergeten zijn (maar niet je GPS muis) dan is dit toch wel een handige noodoplossing. Geen idee wat ik nu aan gprs verbindingskosten kwijt ben maar ik heb een idee dat dit aardig kan oplopen. Zeker wanneer je regelmatig de grens over moet. Natuurlijk wel afhankelijk van je abonnement.
Ik heb eens naar mijn ontvangen en verstuurde data gekeken en dat leek erg mee te vallen. Stom genoeg ben ik vergeten de beginstand te onthouden

iemand de GPS reciever al ontvangen die hem verlede week besteld heeft?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Op mijn laatste rekening (T-Mobile) moet ik voor 220 KB €3,30 (incl btw) betalen
. Ik heb een relax abo zonder databundel. Dat iedereen het weet die veel met nav4all aan de slag gaat.
edit> deze kosten zijn niet met nav4all gemaakt, maar als indicatie voor de prijs van data bij t-mobile leek het me wel interessant
edit> deze kosten zijn niet met nav4all gemaakt, maar als indicatie voor de prijs van data bij t-mobile leek het me wel interessant
[ Voor 27% gewijzigd door Rrob op 11-04-2006 13:19 ]
Heeft meer met t-mobile/je abbo te maken dan met nav4all...Rrob schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:18:
Op mijn laatste rekening (T-Mobile) moet ik voor 220 KB €3,30 (incl btw) betalen. Ik heb een relax abo zonder databundel. Dat iedereen het weet die veel met nav4all aan de slag gaat.
Kwam deze software laatst toevallig tegen tijdens het surfen. Ben benieuwd wanneer dit uitkomt voor de Samsung D800. Dan ga ik het zeker even proberen! Zou natuurlijk ideaal zijn als dit werkt.
Anoniem: 172555
Bij T-mobile heb je de keuze tussen t-zones en internet. De genoemde prijzen zijn voor t-zones waarbij je voor elke 10K €0,125 (ex btw) betaald. Voor het internet data account betaal je voor elke 100KB maar €0,20 (ex btw).Rrob schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:18:
Op mijn laatste rekening (T-Mobile) moet ik voor 220 KB €3,30 (incl btw) betalen. Ik heb een relax abo zonder databundel. Dat iedereen het weet die veel met nav4all aan de slag gaat.
Ik gebruik dus geen t-zones meer. Om te internetten heb ik Opera mini op mijn K750i geinstalleerd wat redelijk goed gaat. Met mijn internet account kan ik ook mijn email lezen.
De K750i instellingen hiervoor zijn:
Data-account info:
Naam: GPRS internet
APN: internet
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
Internet profiel:
Verbinden via: GPRS internet
Internetmodus: HTTP
Proxy gebruiken: Nee
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172555 op 11-04-2006 22:08 ]
donald_dick: Yep. Zondag bestelt dinsdag in huis. Works like a charm.
Vanochtend geprobeerd naar het werk te navigeren. Ging prima. Maakt inderdaad alleen een GPRS verbinding bij het berekenen van de route. Daar na niet meer. Tenminste, als je niet verkeerd rijd. Heb alleen nog de 'pijlen'-mode gebruikt. Wat overigens prima werkt. De pijlen zijn duidelijk genoeg, zelfs op het schermpje van mijn Nokia 6230. Een pieptoon waarschuwt je als er af geslagen moet worden. Pijltjes worden rood als hij GPS signaal verliest (Coentunnel), maar eenmaal uit de tunnel binnen enlkel seconden weer signaal. Na aankomst op de bestemming een overzicht met reistijd, afstand e.d.. Netjes.
Volgende klus is inderdaad uitzoeken met welk abo je een beetje voordelig kunt GPRS-en.
Ik kan me voorstellen dat er uiteindelijk contructies worden bedacht waarbij Nav4all tegen een provider zegt 'Als jij mijn klanten een goeie GPRS prijs geeft , zorg ik dat er veel ge-GPRS-d wordt'.
Je weet wel, zoals dat 'vroeger' met internet ging.
Doom out
P.S. Nostalgie is trouwens ook niet meer wat het geweest is
Vanochtend geprobeerd naar het werk te navigeren. Ging prima. Maakt inderdaad alleen een GPRS verbinding bij het berekenen van de route. Daar na niet meer. Tenminste, als je niet verkeerd rijd. Heb alleen nog de 'pijlen'-mode gebruikt. Wat overigens prima werkt. De pijlen zijn duidelijk genoeg, zelfs op het schermpje van mijn Nokia 6230. Een pieptoon waarschuwt je als er af geslagen moet worden. Pijltjes worden rood als hij GPS signaal verliest (Coentunnel), maar eenmaal uit de tunnel binnen enlkel seconden weer signaal. Na aankomst op de bestemming een overzicht met reistijd, afstand e.d.. Netjes.
Volgende klus is inderdaad uitzoeken met welk abo je een beetje voordelig kunt GPRS-en.
Ik kan me voorstellen dat er uiteindelijk contructies worden bedacht waarbij Nav4all tegen een provider zegt 'Als jij mijn klanten een goeie GPRS prijs geeft , zorg ik dat er veel ge-GPRS-d wordt'.
Je weet wel, zoals dat 'vroeger' met internet ging.
Doom out
P.S. Nostalgie is trouwens ook niet meer wat het geweest is
Even mezelf quoten...MrAcid schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:39:
Kwam deze software laatst toevallig tegen tijdens het surfen. Ben benieuwd wanneer dit uitkomt voor de Samsung D800. Dan ga ik het zeker even proberen! Zou natuurlijk ideaal zijn als dit werkt.
Gisteravond toen de verveling even toesloeg heb ik geprobeerd het programma te downloaden met mijn D800, en dit ging prima! Het programma lijkt op alle punten gewoon zo te werken als het hoort. Ik heb geen GPS ontvanger dus heb er nog niet mee kunnen navigeren, maar het instellen van een adres (waarbij verbinding gemaakt moet worden met de server) gaat allemaal prima, evenals de andere instellingen en opties van het programma benaderen. Binnekort een GPS ontvanger aanschaffen om te kijken of dit echt gaat werken.
Dat is €15,- per MBRrob schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:18:

bedankt voor de reacties op mijn post, ik heb voor nav4all (volgende rekening) wel de instellingen van hhog gebruikt, dus dat komt wel goed.
Het heeft (mikeyman) inderdaad enkel met mijn abo te maken en niet met nav4all, maar omdat nav4all ook vrij veel data verbruikt leek het me wel meldenswaardig.
brentmeister> dat is niet duur, maar ik betaal voor 400 belminuten maar €7,95, dat kost je met lowcall minstens €56
Het heeft (mikeyman) inderdaad enkel met mijn abo te maken en niet met nav4all, maar omdat nav4all ook vrij veel data verbruikt leek het me wel meldenswaardig.
brentmeister> dat is niet duur, maar ik betaal voor 400 belminuten maar €7,95, dat kost je met lowcall minstens €56
[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 12-04-2006 15:14 ]
Dat is inderdaad niet veel, maar ik neem aan dat dat een abo is? (hoop ikRrob schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:13:
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 160136 op 13-04-2006 13:24 ]
brentmeister> ik heb een T-Mobile relax 400 sim-only met extra factuurkorting. Deze aanbieding is helaas verdwenen toen TM Flex introduceerde.
Het is inderdaad een abo, en dat is in dit geval wel zo voordelig
Maar goed, we gaan wat of-topic, laten we het weer over nav4all gaan hebben.
Als ik het goed gelezen heb, heb jij een smartphone (symbian nokia) daar kan je gewoon TomTom Mobile op installeren. Dan heb je 0 kosten aan gprs!Aangezien ik geen abonnement heb lijkt me een programma waar de kaarten wel op je telefoon staan een beter keus
[ Voor 33% gewijzigd door Rrob op 13-04-2006 16:57 ]
Waarom hier over nav4all?? Is toch gewoon algemeen topic over navigatie op je mobiel etc.Rrob schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:54:
brentmeister> ik heb een T-Mobile relax 400 sim-only met extra factuurkorting. Deze aanbieding is helaas verdwenen toen TM Flex introduceerde.
[...]
Als ik het goed gelezen heb, heb jij een smartphone (symbian nokia) daar kan je gewoon TomTom Mobile op installeren. Dan heb je 0 kosten aan gprs!
Kan TomTom mobile ook op mijn W800i?
Of is er een ander navigatieprogramma voor mijn telefoon zonder die GPRS kosten, dus die gewoon de kaarten op mijn mobiel heeft staan?
MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2