Ik zit met het volgende probleem, Ik heb een Asus P4P800 SE moederbord die geeft aan dat er pc 3200 in kan (volgens het boekje en de site) Nou zou dit moeten lopen op 400 Mhz. Ik heb dus van het weekend 2 geheugenbanken gekockt van Kingston van elk 512 mb stuk. PC3200 (400Mhz) staat er op. Dus ik denk ik zit goed..geheugen er in prikken en klaar. Niet dus Bij het opstarten geeft ie 333Mhz aan, DUAL CANNEL, LINEAR MODE. In de bios gekeken en daar de volgende stappen gedaan:
ADVANCED --> jumperfree config ---> AI overclock tuner --> MANUAL --> CPU EXTERNAL FREQ
(moet ik op tenminste 200 Mhz zetten) 200Mhz --> DRAM FREQ 400Mhz.
Als ik deze stappen uitvoer en daarna save en reboot gebeurt er niets, het scherm blijft zwart en hij start verder niet op. Moet dan de stekker er uithalen en dan weer opstarten ik krijg dan de melding dat de overclock failed is en moet ik alles terugzetten naar standard. Alleen dan valt het geheugen ook weer terug naar 333Mhz.
Volgens mij kan ik alleen het geheugen aanpassen als ik de CPU External Freq verhoog maar dat gaat dus niet want dan krijg ik weer de melding dat de overclock failed is. De bios is trouwens geupdate. En er zit een Intel P4 2.66 in.
Heeft iemand een idee hoe ik nu verder kan?
ADVANCED --> jumperfree config ---> AI overclock tuner --> MANUAL --> CPU EXTERNAL FREQ
(moet ik op tenminste 200 Mhz zetten) 200Mhz --> DRAM FREQ 400Mhz.
Als ik deze stappen uitvoer en daarna save en reboot gebeurt er niets, het scherm blijft zwart en hij start verder niet op. Moet dan de stekker er uithalen en dan weer opstarten ik krijg dan de melding dat de overclock failed is en moet ik alles terugzetten naar standard. Alleen dan valt het geheugen ook weer terug naar 333Mhz.
Volgens mij kan ik alleen het geheugen aanpassen als ik de CPU External Freq verhoog maar dat gaat dus niet want dan krijg ik weer de melding dat de overclock failed is. De bios is trouwens geupdate. En er zit een Intel P4 2.66 in.
Heeft iemand een idee hoe ik nu verder kan?