Toon posts:

overclock failed

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik twee geheugen banken gekocht die samen 1 gig zijn (pc3200 400mhz) Nu weigert de cpu te draaien op 400 mhz als ik kijk via everest home edition zie ik dat ze allebei op 200 mhz staan. Bij het opstarten staat overgins 333 Mhz. Nu heb ik hier het één en ander zitten lezen en heb vervolgens mijn bios geupdate. via asus update. Alleen nu als ik mijn cpu weer 10% overclock krijg ik de melding na een reboot "overclock failed" ik kan dan op F1 drukken om de instellingen weer terug te zetten. Sluit ik dit dan weer af in de bios en hij reboot weer krijg ik een zwart scherm. Het enigste wat dan vervolgens helpt is de stekker er uit wachten tot de mem uitgaat en dan weer aan, hij start dan weer normaal op. Nu had ik ook al een paar de melding "cpu fan error" als ik dan vervolgens in de bios kijk staat de fan speed rond de 1000 rpm. Hier staat ook bij Q FAN ENABLED, FAN SPEED 15/16

Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog anders kan instellen in de bios. Overigens bij asus probe krijg ik geen melding van de CPU FAN, POWER FAN en de CHASSIS FAN. Tenminste er staat bij dat ze "below treshold zijn"

Ik heb trouwens een: mobo - ASUS P4P800SE
Intel 4 2.66
kingston 512 (pc3200 400mhz) in bank 2 en 4 samen 1024
Alles zit in een kast van Artic cooling met 4 fans in de kast en 1 fan voor de cpu

Wat doe ik nou verkeerd??

Verwijderd

IK weet niet precies wat er verkeerd is, maar die cpu fan error moet je je geen zorgen over maken. Je bios vind, dat als hij onder XXXX RPM draait, hij kapot is. Mijn zalman draait net boven de 1000 RPM(lekker stil) en ik krijg iedere keer een error. Q-fan control zou ik uitzetten BTW.

over het overklocken: heb je je voltages van je core al is een paar stapjes omhoog gezet? niet tehard, en voor de zekerheid nooit boven 1.550.
Nu weigert de cpu te draaien op 400 mhz als ik kijk via everest home edition zie ik dat ze allebei op 200 mhz staan.
Allebei? Je zal je mem bedoelen. In je bios staat een optie om MHZ van je mem aan te passen, die staat nu op auto, probeer hem eens op 400MHZ te zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 13:28 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:06
DDR400 draait standaard op 200 MHz. Maar omdat per kloktik tweemaal zoveel data kan worden getransporteerd (Double Data Rate) noemen ze het 400 MHz

Verwijderd

PowerUp schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:28:
DDR400 draait standaard op 200 MHz. Maar omdat per kloktik tweemaal zoveel data kan worden getransporteerd (Double Data Rate) noemen ze het 400 MHz
Maar in de bios kan je hem wel op 400MHZ zetten...

• Groever
  • Laatst online: 21-05 12:41
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:29:
[...]

Maar in de bios kan je hem wel op 400MHZ zetten...
Waarmee je dan automatisch het wereldrecord verbreekt, dan draait jouw standaard DDR400 namenlijk op DDR800 effectief :X

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat overclock failed is heel simpel: of je geheugen kan het niet aan of je CPU (ik ga uit van het geheugen, aangezien het eerst wel heeft gewerkt). Dit moet je dus gewoon niet meer doen, aangezien je nog een leek bent op dit gebied. Je zou de FAQ van T&C eens kunnen doorlezen over overclocken om ervoor te zorgen dat het wel werkt. Je geheugen is in ieder geval de bottleneck, hoe je die kan elimineren moet je daar maar lezen, daar is PMG niet voor ;).

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:26:
Afgelopen zaterdag heb ik twee geheugen banken gekocht die samen 1 gig zijn (pc3200 400mhz) Nu weigert de cpu te draaien op 400 mhz als ik kijk via everest home edition zie ik dat ze allebei op 200 mhz staan. Bij het opstarten staat overgins 333 Mhz.
Bedoel je nou je de snelheid van je CPU of je memory ?
Als je het bij je CPU bedoeld,is 400 Mhz zo 1977...
En als je het bij je memory hebt, hoort dat zo. Geheugen PC3200 loopt altijd op 200 Mhz.
....
Nu had ik ook al een paar de melding "cpu fan error" als ik dan vervolgens in de bios kijk staat de fan speed rond de 1000 rpm. Hier staat ook bij Q FAN ENABLED, FAN SPEED 15/16

Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog anders kan instellen in de bios. Overigens bij asus probe krijg ik geen melding van de CPU FAN, POWER FAN en de CHASSIS FAN. Tenminste er staat bij dat ze "below treshold zijn"
...
Below treshold betekend, dat hij te langzaam draaid. (beneden drempel)

Probeer je Q fan eens uit te zetten

Verwijderd

Groever schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:32:
[...]

Waarmee je dan automatisch het wereldrecord verbreekt, dan draait jouw standaard DDR400 namenlijk op DDR800 effectief :X
Tis dat ik geen screenshot kan maken, maar in de bios kan die echt op 400MHZ gezet worden. Hij draait dan op 400MHZ(2*200)

• Groever
  • Laatst online: 21-05 12:41
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:35:
[...]

Tis dat ik geen screenshot kan maken, maar in de bios kan die echt op 400MHZ gezet worden. Hij draait dan op 400MHZ(2*200)
nee, de (effectieve) datasnelheid van DDR400 is 400mhz, maar omdat het Double Data Rate is loopt het eigenlijk op 200Mhz. Absoluut dus 200, effectief 400 (staat nou eenmaal mooier)
Pagina: 1