Afgelopen zaterdag heb ik twee geheugen banken gekocht die samen 1 gig zijn (pc3200 400mhz) Nu weigert de cpu te draaien op 400 mhz als ik kijk via everest home edition zie ik dat ze allebei op 200 mhz staan. Bij het opstarten staat overgins 333 Mhz. Nu heb ik hier het één en ander zitten lezen en heb vervolgens mijn bios geupdate. via asus update. Alleen nu als ik mijn cpu weer 10% overclock krijg ik de melding na een reboot "overclock failed" ik kan dan op F1 drukken om de instellingen weer terug te zetten. Sluit ik dit dan weer af in de bios en hij reboot weer krijg ik een zwart scherm. Het enigste wat dan vervolgens helpt is de stekker er uit wachten tot de mem uitgaat en dan weer aan, hij start dan weer normaal op. Nu had ik ook al een paar de melding "cpu fan error" als ik dan vervolgens in de bios kijk staat de fan speed rond de 1000 rpm. Hier staat ook bij Q FAN ENABLED, FAN SPEED 15/16
Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog anders kan instellen in de bios. Overigens bij asus probe krijg ik geen melding van de CPU FAN, POWER FAN en de CHASSIS FAN. Tenminste er staat bij dat ze "below treshold zijn"
Ik heb trouwens een: mobo - ASUS P4P800SE
Intel 4 2.66
kingston 512 (pc3200 400mhz) in bank 2 en 4 samen 1024
Alles zit in een kast van Artic cooling met 4 fans in de kast en 1 fan voor de cpu
Wat doe ik nou verkeerd??
Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog anders kan instellen in de bios. Overigens bij asus probe krijg ik geen melding van de CPU FAN, POWER FAN en de CHASSIS FAN. Tenminste er staat bij dat ze "below treshold zijn"
Ik heb trouwens een: mobo - ASUS P4P800SE
Intel 4 2.66
kingston 512 (pc3200 400mhz) in bank 2 en 4 samen 1024
Alles zit in een kast van Artic cooling met 4 fans in de kast en 1 fan voor de cpu
Wat doe ik nou verkeerd??