Onzingebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Volgens mij is deze discussie al meer gevoerd, maar ik kan het niet vinden via de search, vandaar nogmaals. Er zijn bepaalde gebruikers waarvan de replies niet meer als 1 of 2 regels onzin bevatten. Of een korte opmerking in de trand van "ik weet het ook niet, maar laat ik maar een reply posten"

Waarom dit topic? Ik kwam dit topic tegen met deze user. Ik vond zijn reply (voor de edit) zo onzinnig dat ik eens ben gaan kijken naar de user posthistory en deze bevat voor zeker 90% alleen maar oneliners.

Ik weet niet exact wat de policy is over dit soort gedrag, ik kon het namelijk niet vinden, maar is het niet mogelijk dit soort users eens aan te spreken op hun postgedrag. Mischien dat ze dan eerst na te denken voordat ze posten en dat ze een nuttigere bijdrage gaan leveren aan de gehele community.

[ Voor 4% gewijzigd door Metzie op 27-02-2006 23:41 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topic report maken, dan valt dit gedrag sneller op bij de modjes zodat ze die user erop aan kunnen spreken. Maar in geen geval op reageren in het topic, want dat is juist wat die gasten willen vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zulke users worden over het algemeen achter de schermen door middel van sturende e-mailtjes of vriendelijke push messages gevraagd om hun postgedrag eens te overwegen. Dat is dus voor andere gebruikers onzichtbaar. Vaak werkt zo'n positieve benadering afdoende. Zo niet, dan volgt er uiteindelijk een waarschuwing wegens het in herhaling vallen. :)

Er is dus niet zozeer een extern gecommuniceerde policy over: iedereen hoort voortdurend rekening te houden met Algemene gedragsregels (Netiquette); in gevallen als deze gebeurt het meeste achter de schermen, en dat is dus praktisch niet richting andere users te vertalen. Is ook weinig zinvol verder. Hoe het ook zij: we houden dat soort dingen in de gaten en we proberen daar subtiel verbetering in te brengen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superdeboer op 27-02-2006 23:49 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34

TheBorg

Resistance is futile.

Volgensmij heeft desbetreffende gebruiker het allemaal wel goed bedoeld en lijkt het mij nuttiger dit in een algemene zin te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Erkens schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:44:
Topic report maken, dan valt dit gedrag sneller op bij de modjes zodat ze die user erop aan kunnen spreken. Maar in geen geval op reageren in het topic, want dat is juist wat die gasten willen vaak :)
Ik kom hier al sinds 2000, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. :) Ik dacht dat TR alleen voor topic problemen waren. Verder het lastige van een TR is (imho) dat je nooit weet wat er mee gebeurt. Wanneer ik zoiets signaleer en rapporteer zou ik graag iets van feedback willen krijgen, zodat je weet dat er iets mee gedaan is.

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

TheBorg schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:48:
Volgensmij heeft desbetreffende gebruiker het allemaal wel goed bedoeld en lijkt het mij nuttiger dit in een algemene zin te bekijken.
zo viel het mij ook op.. Heb wat posts bekeken en ja.... als je er op gaat letten dan kan je het inderdaad als onzin bestempelen, maar meestal lijkt het wel goed bedoelt van deze gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Metzie schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:49:
[...]

Ik kom hier al sinds 2000, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen. :) Ik dacht dat TR alleen voor topic problemen waren.
het is op dat moment toch een niet al te zinnige reactie op een topic wat totaal niets toevoegd? kan je gewoon melden, maar je kan ook kiezen voor een Schop een Modje post zoals je vast wel weet :)
Verder het lastige van een TR is (imho) dat je nooit weet wat er mee gebeurt. Wanneer ik zoiets signaleer en rapporteer zou ik graag iets van feedback willen krijgen, zodat je weet dat er iets mee gedaan is.
true, maar dat willen de modjes niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Erkens schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:52:
[...]

[...]

true, maar dat willen de modjes niet :/
En waar baseer je dat op :?
Indien nodig / gewenst stuurt een moderator echt wel even een PM naar de desbetreffende user van een TR hoor. Als bijv. iemand via een TR aanvraagt of hij/zij een nieuw topic mag openen, of als een iemand een TR plaatst die kant noch wal raakt, of ... wordt dit heus wel gedaan. Natuurlijk is dit in lang niet alle gevallen mogelijk of nodig, maar dat snap je denk ik ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Ik probeer de discussie ook breed te houden, die user die ik noemde was slechts een voorbeeld en voor mij de aanleiding dit topic te starten.

Ik als Got gebruiker, reageer alleen als ik daadwerkelijk een nuttige bijdrage kan leveren in een bepaald topic. Als it professional weet ik veel over netwerken en windows. Maar ik ga niet proberen hulpvaardig te zijn in bijvoorbeeld casemodding of het linux forum, omdat ik daar simpelweg niks zinnigs over kan zeggen.

Ik begrijp uit de reacties iig dat je een TR dus ook kan gebruiken om dit soort users te rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Crash schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:57:
[...]

En waar baseer je dat op :?
offtopic:
bekijk mijn history, en waarschijnlijk ook mijn notes, ik heb geen zin in weer die discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Feedback geven op een TR gebeurd wanneer dit gewenst is. Niet voor elke TR over een foute post of slechte user. :)

Maar zoals Super de Boer al aangeeft is wat de TS aandraagt eigenlijk geen discussiepunt. We treden op tegen onzinreplies waar we kunnen, het is immers tegen de policy, alleen is dit vaak onzichtbaar voor andere gebruikers. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Metzie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:07:
(...) Ik begrijp uit de reacties iig dat je een TR dus ook kan gebruiken om dit soort users te rapporteren?
Als je in een TR een onzinnige / loze reply aanwijst en er vervolgens in de TR op wijst dat de user dit vaak / consequent doet zal daar heus wat mee gedaan worden / naar gekeken worden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Metzie schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:49:
Verder het lastige van een TR is (imho) dat je nooit weet wat er mee gebeurt. Wanneer ik zoiets signaleer en rapporteer zou ik graag iets van feedback willen krijgen, zodat je weet dat er iets mee gedaan is.
Maar die informatie is voor jou niet echt belangrijk :). Het is voor ons natuurlijk onhandig om bij elke TR voor feedback te zorgen, dan zijn de mods meer bezig met het versturen van feedback dan het modden zelf. Als je een vraag stelt in een TR of gewoon de plank compleet misslaat dan zul je daar wel van op de hoogte worden gesteld middels een PM of e-mail. En een TR hoeft natuurlijk ook niet altijd naar een actie te leiden, het komt ook vaak voor dat een TR niets meer is dan een ter-attentie-stelling zodat de mods weten dat ze even een oogje in het zeil moeten houden, bijvoorbeeld omdat een discussie de verkeerde kant op dreigt te gaan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Ach ja, het is tegenwoordig echt een overvloed en het niveau gaat omlaag door zulke users. Niet vadsoenleik Nederlands, searchvragen, nutteloze antwoorden, www.spatiegebruik.nl en dan vooral spaties voor een uitroepteken of vraagteken, verschrikkelijk, enzovoort.

Maargoed, wat doe je eraan? Niets helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door BHQ op 04-03-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Yapser:
Maargoed, wat doe je eraan? Niets helaas.
Uh... zoals gezegd doen we er dus wél wat aan, alleen op een discrete manier, zodat het middel niet erger is dan de kwaal. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik weet dat er wat aan gedaan wordt in mn prille tijd toen ik hier rondspookte toen ik 11 was al :X maar hoeveel trekken zich er wat van aan, hoeveel corrigeren nu echt hun gedrag en.. hoeveel nieuwe users reggen er die doen wat ik in m'n vorige post gestate heb? :)

[ Voor 73% gewijzigd door BHQ op 04-03-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Volgens mij heeft desbetreffende gebruiker het allemaal wel goed bedoeld en lijkt het mij nuttiger dit in een algemene zin te bekijken.
Als ik zo een paar zinnen van die gast lees, zegt ie toch nog best zinnige dingen inderdaad.
Tis gewoon een man van weinig woorden, maar meeste opmerkingen zijn wel behoorlijk raak. (op wat spelfouten na dan.)

Als je maar een regel te melden hebt hoef je er geen heel verhaal omheen te zeuren.

Ik heb er genoeg gezien die echt onnuttige one-liners gaven. Dus dit vond ik een slecht voorbeeld voor een topicstart.

[ Voor 28% gewijzigd door KneppaH op 04-03-2006 23:51 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Yapser schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:34:
maar hoeveel trekken zich er wat van aan, hoeveel corrigeren nu echt hun gedrag en.. hoeveel nieuwe users reggen er die doen wat ik in m'n vorige post gestate heb? :)
Maar is dat een reden om zo'n fatalistisch standpunt in te nemen dat 'er toch niets aan te doen is' dan? Als dat zo is dan kunnen alle moderators wel stoppen en dan kunnen we 't forum ten prooi laten vallen aan de chaos. Dat niet iedereen even taalvaardig is, is een realiteit die nooit anders geweest is. Dat was ook in de paarhonderd jaar hiervoor... en ik heb niet de illusie dat een moderator dát op kan lossen. Echter, ik denk dat subtiele sturing hier en daar juist wél zijn vruchten afwerpt, hoewel dat niet meetbaar is. Feit is dat dingen die jij noemt als 'zoekvragen' en 'nutteloze antwoorden' simpelweg gesanctioneerd worden omdat dat in strijd is met de policy. Iemand die bij herhaling waardeloze reacties plaatst, mag gewoon op een gegeven moment even op vakantie als we hem al een paar keer gevraagd hebben om vóórdat hij op de submitbutton ramt eerst eventjes na te denken of het wel echt een meerwaarde heeft wat hij wil posten. ;)

Vaak is dat echter niet nodig en merk je dat het gewoon wél helpt om er eerst eens een sturend mailtje aan te wijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Klopt allemaal uiteraard en wat ik al zei, sturing kan bij velen helpen. Maar het blijft natuurlijk opvallen dat bijv. 1,5 jaar terug het gehalte van 'zulke' personen een stuk lager (tot geen?) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Yapser:
Klopt allemaal uiteraard en wat ik al zei, sturing kan bij velen helpen. Maar het blijft natuurlijk opvallen dat bijv. 1,5 jaar terug het gehalte van 'zulke' personen een stuk lager (tot geen?) was.
Tsja... dat vind ik een beetje "vroeger-was-alles-beter-uitspraak". Toevallig liep ik anderhalf jaar geleden ook wel eens op GoT rond en persoonlijk heb ik niet de indruk dat het er in die tijd aanmerkelijk slechter op is geworden. Daarmee wil ik allerminst beweren dat het nu ideaal is... maar veronderstellen dat het toen veel beter was, is ook niet terecht mijns inziens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mwah, toen had je iig. nog 'oude garde' die er vanaf het begin of niet ver daar vandaan was. Ik heb het idee dat die (waardevolle) users hier nu ook weinig tot niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Yapser schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:05:
Mwah, toen had je iig. nog 'oude garde' die er vanaf het begin of niet ver daar vandaan was. Ik heb het idee dat die (waardevolle) users hier nu ook weinig tot niets meer doen.
Ik denk dat je dan stiekem niet goed kijkt. :) Natuurlijk zijn er een paar bekende gezichten een stuk minder actief geworden, maar daarvoor in de plaats zijn ook prima nieuwe gebruikers gekomen. Ik ben zelf nu iets meer dan twee jaar geregistreerd en ik heb eigenlijk geen enkel verschil in algemeen niveau gezien, ondanks de talloze topics die daarover zijn geopend in dit subforum. Goeie gebruikers komen en gaan, maar dat geldt ook voor slechte gebruikers, en nominaal denk ik niet dat het aantal slechte gebruikers toeneemt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

crisp

Devver

Pixelated

Yapser schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:05:
Mensen komen en gaan (sommigen blijven gelukkig :P) en in de loop der jaren heb ik menig user toch zien uitgroeien tot echte 'aanwinsten'; wat dat betreft denk ik dat er toch nog steeds voldoende kennis aanwezig is onder de trouwe bezoekers. Dat het wat minder een elite clubje is ben ik met je eens, maar ik denk dat dat niet eens verkeerd is. Het niveau is m.i. toch hoog gebleven hetgeen al een behoorlijke prestatie is gezien de vernormalisering van het internet ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Als ik dit forum met veel andere fora vergelijk ligt het niveau hier toch stukken hoger. Er wordt nogal wat afgespammed op andere fora en hier weten de mods et toch behoorlijk goed binnen de perken te houden. Natuurlijk zijn er altijd wel een paar nieuwkomers die eerst hun eerste post erop gooien zonder even t faq te lezen, maar die worden dan ook meestal meteen door tig "ervaren" users flink op de vingers getikt.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KneppaH schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:20:
...maar die worden dan ook meestal meteen door tig "ervaren" users flink op de vingers getikt.
...wat IMO best wel iets rustiger kan trouwens. Sommige users zijn daar erg bruut in en gaan meteen met een botte bijl hakken naar iemand die in zijn onwetendheid een "domme" vraag stelt. Vriendelijk welkom heten en de persoon in kwestie even naar de FAQ's wijzen heeft meer effect, simpelweg omdat mensen wegblijven als de eerste indruk slecht is, terwijl ze terugkomen als het ze bevalt. Het lijkt me logisch dat het iemand beter bevalt als mensen vriendelijk tegen ze zijn, en na het lezen van de betreffende FAQ's kan er best een prima user uitrollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Uiteraard is het niveau hier hoger, 'tis geen Tweakzone man ;).

Dat er met het botte bijltje gehakt wordt vind ik niet eens zo gek. Je kan je er ook gewoon erg aan storen dat er 'weer eens' een domme reactie wordt gepost met veel smilies ofzo, of een nutteloze opmerking. human nature dat je dan wil bashen imho.

Toch blijf ik het een respectvolle baan vinden, elke keer :) of ;) gebruiken ipv. :( of |:( in een sluitpost. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 05-03-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

...wat IMO best wel iets rustiger kan trouwens. Sommige users zijn daar erg bruut in en gaan meteen met een botte bijl hakken naar iemand die in zijn onwetendheid een "domme" vraag stelt.
ja dat is precies wat ik met die opmerking bedoelde. Vaak is dat nog veel irritanter dan de domme vraag opzich, want je moet dan door 20 replys heenscrollen waar users elkaar terecht aant wijzen zijn.

Heb me zelf daar ook ooit een keer schuldig aan gemaakt (iemand maakte een geinige typefout en ik gaf daar een dom sarcastisch antwoord op) en heb toen ook meteen een vriendelijke PM gekregen, waardoor ik t daarna ook nooit meer gedaan heb. O-)
Toch blijf ik het een respectvolle baan vinden, elke keer :) of ;) gebruiken ipv. :( of |:( in een sluitpost. ;)
Tis ook meestal bedoeld van de mods als opbouwende kritiek om een persoon te verbeteren in zijn toekomstige posts dan em af te kraken en weg te jagen als user. Maar idd ik zou af en toe ook de neiging hebben (als ik een mod zou zijn) om |:( en :( te gebruiken. (zelfs bij mezelf)

[ Voor 47% gewijzigd door KneppaH op 05-03-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KneppaH schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:31:
ja dat is precies wat ik met die opmerking bedoelde. Vaak is dat nog veel irritanter dan de domme vraag opzich, want je moet dan door 20 replys heenscrollen waar users elkaar terecht aant wijzen zijn.
My thoughts exactly. Van een nieuweling kan ik persoonlijk een hoop verdragen; die weet immers niet beter. Dat valt niet te zeggen van een vaste gebruiker die simpelweg wel beter zou moeten weten. :)
Tis ook meestal bedoeld van de mods als opbouwende kritiek om een persoon te verbeteren in zijn toekomstige posts dan em af te kraken en weg te jagen als user. Maar idd ik zou af en toe ook de neiging hebben (als ik een mod zou zijn) om |:( en :( te gebruiken. (zelfs bij mezelf)
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nooit " |:( " en " :( " denk, maar denken en posten zijn gelukkig twee verschillende dingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Elke moderator op dit forum is zeer geschikt als papa of mama gezien de opvoedkundige rol die ze bezitten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
-NMe- schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:44:
[...]

My thoughts exactly. Van een nieuweling kan ik persoonlijk een hoop verdragen; die weet immers niet beter. Dat valt niet te zeggen van een vaste gebruiker die simpelweg wel beter zou moeten weten. :)

[...]

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nooit " |:( " en " :( " denk, maar denken en posten zijn gelukkig twee verschillende dingen. :P
Ik heb vroeger wel eens vaker wat topics gereport in SM, maar ik moet zeggen dat het op een gegeven moment het niveau en de niet al te snuggere topic toch wel gaat irriteren.
( zag je ook terug in de teksten / topictitels van mijn "reports" )

Ik vind 't knap dat "jullie" (generaliserend naar alle modjes) het zo lang volhouden.
Ik zou het niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 26-09 15:54
Nou, als ik heel eerlijk moet zijn, soms open ik wel eens een topic, lees ik de topicstart en de reply's die erop volgen en wil ik eigenlijk een antwoord gaan geven op de vraag die de topicstarter stelt maar dan bedenk ik me eigenlijk meteen weer. Ik open vervolgens de myreact van de topicstarter en dan komt er vaak zo'n leuk lijstje voorbij waarin alleen maar 10 topics staan die die betreffende persoon heeft geopend, een gedeelte hangt op slot en de meeste gaat over erg eenvoudige dingetjes die je of op Google kunt vinden, of met de search / faq hier of eens op beginnersweb moet opzoeken.

Ik heb er opzich niets op tegen dat er beginners hier op het forum rondlopen, als het maar niet gaat overheersen en als ze maar duidelijk hun best doen. Wat mij betreft mag een user welke alleen maar 10 topics opent met eenvoudige vragen best na een officiele waarschuwing van het forum worden geband. Ik weet niet in hoeverre moderators hier op dit moment actief mee omgaan, maar je kunt op een forum als dit waar je toch een bepaald niveau wilt behouden eigenlijk niet kans na kans blijven geven.

Overigens doe ik ook niet erg vaak een topicreport omdat je er inderdaad zoals Erkens al zegt vaak niets meer van meekrijgt. Je klikt op submit en het verdwijnt en het enigste antwoord wat je kunt krijgen is dat het topic wel of niet op slot is gegaan of dat er een duidelijke waarschuwing of iets dergelijks van een moderator staat. Het zal best moeilijk te doen zijn voor een moderator maar het zou leuk zijn voor de gebruikers als er een feedback op de topicreport zou zijn. Maar ook ik heb de discussie's hierover gevolgd en de argumenten van de moderators uit waren op zich ook best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

GH45T schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:02:
Nou, als ik heel eerlijk moet zijn, soms open ik wel eens een topic, lees ik de topicstart en de reply's die erop volgen en wil ik eigenlijk een antwoord gaan geven op de vraag die de topicstarter stelt maar dan bedenk ik me eigenlijk meteen weer. Ik open vervolgens de myreact van de topicstarter en dan komt er vaak zo'n leuk lijstje voorbij waarin alleen maar 10 topics staan die die betreffende persoon heeft geopend, een gedeelte hangt op slot en de meeste gaat over erg eenvoudige dingetjes die je of op Google kunt vinden, of met de search / faq hier of eens op beginnersweb moet opzoeken.
In dat soort situaties gooi ik er een TR tegenaan.
Ik heb er opzich niets op tegen dat er beginners hier op het forum rondlopen, als het maar niet gaat overheersen en als ze maar duidelijk hun best doen. Wat mij betreft mag een user welke alleen maar 10 topics opent met eenvoudige vragen best na een officiele waarschuwing van het forum worden geband. Ik weet niet in hoeverre moderators hier op dit moment actief mee omgaan, maar je kunt op een forum als dit waar je toch een bepaald niveau wilt behouden eigenlijk niet kans na kans blijven geven.
Sommigen leren het, anderen worden echt wel weggewerkt heb ik zo het idee.
Overigens doe ik ook niet erg vaak een topicreport omdat je er inderdaad zoals Erkens al zegt vaak niets meer van meekrijgt. Je klikt op submit en het verdwijnt en het enigste antwoord wat je kunt krijgen is dat het topic wel of niet op slot is gegaan of dat er een duidelijke waarschuwing of iets dergelijks van een moderator staat. Het zal best moeilijk te doen zijn voor een moderator maar het zou leuk zijn voor de gebruikers als er een feedback op de topicreport zou zijn. Maar ook ik heb de discussie's hierover gevolgd en de argumenten van de moderators uit waren op zich ook best goed.
Gelukkig heb ik die externe motivatie niet nodig (hoewel ik het wel fijn vind). Als mijn TR's te overbodig worden zal ik het vanzelf wel horen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mr. Liu schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:08:
In dat soort situaties gooi ik er een TR tegenaan.
Ja goed, je hebt de rest van mijn post ook gelezen dus je weet waarom ik dat vaak niet doe ;)
Sommigen leren het, anderen worden echt wel weggewerkt heb ik zo het idee.
Groot gedeelte heb je wel gelijk, maar soms denk ik na het kijken van iemands myreact ook zoiets van ja, daar schieten we als forum ook weinig mee op. En nu weet ik dat niet iedereen evenveel goeds kan of wil brengen maar dat is gewoon mijn gedachtegang als ik hier zo rondneus.
Gelukkig heb ik die externe motivatie niet nodig (hoewel ik het wel fijn vind). Als mijn TR's te overbodig worden zal ik het vanzelf wel horen.
Ik doe ook wel eens een topicreport maar alleen bij echt extreme gevallen. Dan denk ik van dit kan echt niet door de beugel maar meestal als het niet dringend of iets dergelijks is dan denk ik er nog niet eens aan en ben al weer vrolijk ergens anders verder aan het lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

topicreports worden *altijd* in overweging genomen - feedback daarop is dus onnodig imho.
Vaak proberen we een "fout" topic toch leven in te blazen door de TS te vragen om meer info.
Daarbij willen we newbees ook niet direct afschrikken met een erg streng topic-beleid; de maatstaaf is niet het niveau van het topic maar de mate waarin degene die het topic opende zelf ook moeite doet om zijn/haar probleem op te lossen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
crisp schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:24:
topicreports worden *altijd* in overweging genomen - feedback daarop is dus onnodig imho.
Vaak proberen we een "fout" topic toch leven in te blazen door de TS te vragen om meer info.
Daarbij willen we newbees ook niet direct afschrikken met een erg streng topic-beleid; de maatstaaf is niet het niveau van het topic maar de mate waarin degene die het topic opende zelf ook moeite doet om zijn/haar probleem op te lossen.
Over de feedback op topicreports zijn al erg lange discussie's gevoerd en zoals ik ook al poste, ik vind dat er goede argumenten komen vanuit de moderators om geen feedback te geven, maar het zou alleen voor mij, en met mij denk ik wel meer gebruikers een stimulans zijn om vaker een topicreport te gebruiken. Wat mij betreft hoeven we die discussie niet opnieuw te voeren, er is slechts een enkeling die zich daadwerkelijk stoort aan de gang van zaken hier op GoT dus ik denk dat we het beste niet al te veel kunnen gaan veranderen omtrent dit soort zaken. Never change a winning team.

Het leven inblazen van een fout topic vind ik overigens goed gebeuren, zo geef je de vaak nieuwe gebruiker toch een duwtje in zijn rug zodat hij wat meer zijn best gaat doen en dat is uiteindelijk wat we graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm over dat puntje van geen feedback krijgen op een TR heb ik een hele andere mening.
Ik gebruik zelf zo nu en dan de TR nog wel eens en ik moet zeggen dat ik het een hele goede oplossing vind tov wat sommige andere fora hanteren. Voor mijn gevoel komt het keurig onderaan het checklistje voor de moddies er bij en zodra die wakker worden en zin hebben kijken ze er na en doen ze er, waar nodig, wat aan.
En ik vind dat je wel degelijk feedback krijgt. Niet direct door een PM maar door het resultaat van jou TR. Soms heb ik mijn topique (Grote 6800LE) users die gewoon echt vragen stellen die letterlijk in de TS staan of users die reporten dat die en die kaart daar en daar x en y euro kost. Ik vul netjes een TR in met de betreffende url naar de posts en ga wat anders doen. Een poosje later kom ik terug in m'n topic en is de reactie aangepast of zelfs verdwenen. Hey resultaat!
Dito in het 3dfx topic, gister dacht ik, iemand bood z'n advertentie aan, ik doe weer TR en iets later stond er een mooie blauwe modbreak in zijn post. Wederom -> resultaat!
Ik heb om die reden niet het gevoel dat ik met TR niets bereik, eerder het tegengestelde daarvan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah.. vroegah was alles beter! O-)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Han schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:28:
Mjah.. vroegah was alles beter! O-)
Ja, zelfs je misdragingen waren een klasse beter :+

[ Voor 2% gewijzigd door Freee!! op 05-03-2006 02:32 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

crisp schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:48:
Elke moderator op dit forum is zeer geschikt als papa of mama gezien de opvoedkundige rol die ze bezitten ;)
:D _o_

Ontopic: het antwoord op de initiële vraag is allang gegeven. Alles gebeurt achter de schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Met betrekking tot het gedaalde niveau: Het feit dat er een zut mensen van de "oude garde" vertrokken zijn wil niet zeggen dat het niveau vermindert is. Nieuwe gebruikers kunnen zich ook ontwikkelen tot waardevolle gebruikers. Als je alle topics hier zou moeten geloven waarin beweerd wordt dat het niveau gedaald is zouden we allang onder het nulpunt zitten ;) .

Maar als je aan de andere kant alle topics zou moeten geloven waarin gesteld wordt dat het hier te streng is geworden is het niveau juist veel te hoog en is het eigenlijk verbazend dat er nog topics open zijn :P .

Het niveau is iniedergeval een bijna oncontroleerbaar iets. Moderatie moet er in mijn ogen dan ook vooral op gericht zijn het forum leefbaar te houden voor zo een groot mogelijke groep. En dat heeft vaak minder te maken met niveau als meer met inzet. Ik vind het niet vervelend om antwoord te geven op de minder ingewikkelde topics, maar wel als ik dat al tien keer gegeven heb. Door te voorkomen dat van dat type topics er te veel zijn voorkom je dat mensen met kennis weglopen, naast een sfeer creeëren waarin topics op een hoger niveau gemaakt en gehandhaafd kunnen worden.

In sommige gevallen is daar zelfs een apart forum voor geopend, m.n. PNS, maar dat is vaak niet nodig, noch wenselijk, volgens mij, aangezien dat bij een te klein niveau verschil, een te klein verschil in doelgroep, of een te klein verschil in (type) problematiek één van de twee forums zal doodbloeden / verbaggeren.

Met betrekking tot helpdeskusers: Users leveren volgens mij wel degelijk een bijdrage aan het forum als ze alleen maar topics openen, mits ze zinnig zijn :) . Het is niet alsof we hier een helpdesk zijn, en dat je voor iedere vraag die je stelt er twee moet beantwoorden. Daar volgt lijkt me niet alleen uit dat we inzet moeten wensen, maar juist ook dat het openen van topics niet iets 'slechts' is, zolang ze maar de mogelijkheid openen voor andere gebruikers om te discussieren, over mogelijke oplossingen bijvoorbeeld :) .

Met betrekking tot feedback op topicreports: In deze is het denk ik wijs te vertrouwen op de moderatoren :P . Er zijn volgens mij maar twee redenen waarom je feedback op je TR zou willen: je wenst expliciete waardering, of je wil een soort 'verantwoording' met betrekking tot wat er met je TR gedaan wordt.

Met betrekking tot het eerste: natuurlijk worden je TR's gewaardeerd :) ! Niet alleen door moderatoren, maar juist door users. Door topicreports te plaatsen wordt het forum leefbaarder gehouden, wat voor iedereen en vooral jezelf prettig. Je plaatst topicreports in mijn ogen niet om punten te verdienen ofzo :P , maar vooral voor jezelf.

Met betrekking tot 'verantwoording': ik denk denk dat het niet alleen ondoenbaar is voor moderatoren om die feedback te geven, volgens mij moeten we ze ook maar vertrouwen :P . Als je mensen toevertrouwd beslissingen te nemen over topics sluiten en dergelijke, waarom zou je ze dan niet vertrouwen in te schatten of je TR terecht is of niet :) ?

Bovendien vinden er vaak handelingen plaats naar aanleiding van TR's die je helemaal niet kan, noch moet willen zien in mijn ogen :) . Er gebeurt een hele hoop achter de schermen, waarbij als andere gebruikers daarvanaf zouden weten er alleen maar een flamerige sfeer zou ontstaan, volgens mij :+ . Het forum heel erg aan de voorkant modereren maakt wel duidelijk dat er vanalles gebeurt, maar dat is volgens mij weegt dat totaal niet op tegen het voorgenoemde nadeel. Het is ook niet zozeer óf óf, maar meer een balans tussen beiden.

En als laatste volgt er bovendien ook wel feedback op TR's als dat nodig geacht wordt, bijvoorbeeld als de TR'ende user in de ogen van een moderator een (totaal) verkeerde inschatting maakt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JHS schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:27:
Er zijn volgens mij maar twee redenen waarom je feedback op je TR zou willen: je wenst expliciete waardering, of je wil een soort 'verantwoording' met betrekking tot wat er met je TR gedaan wordt.
offtopic:
je vergeet "nieuwsgierig" en "betrokken willen zijn bij de community", welke geen van beide onder jouw categorien valt imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erkens schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:38:
offtopic:
je vergeet "nieuwsgierig" en "betrokken willen zijn bij de community", welke geen van beide onder jouw categorien valt imo ;)
Nieuwsgierig zijn over dingen die je niet aangaan lijkt me niet nodig, simpelweg omdat je geen crewlid bent en het je dus ècht niet aangaat of Pietje nou wel of een ban krijgt. En als het je gaat om het betrokken te zijn bij de community, dan doe je die TR ook wel zonder feedback (zoals je dat nu ook doet). :) Uiteindelijk kom je dus gewoon uit bij die twee puntjes van JHS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

De kwestie feedback op TR's is al vaak behandeld met dezelfde uitkomst; het heeft hier weinig met het topic te maken. Toch wil ik er nog wel iets over zeggen. De faciliteit van de TR is er primair vanwege Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.
Lord Daemon schreef op dinsdag 29 januari 2002 @ 23:12:
Zorg gewoon dat zulke topics niet de aandacht vasthouden, maar zorg dat het gemeld is en de rest zal door de moderator afgehandeld worden. Het komt er dus op neer dat in de ideale situatie in zulke topics 0 replies komen, en de moderator de boel komt sluiten, of dat er slechts reacties in voorkomen die de topicstarter toch een beetje op weg helpen.
We weten allemaal wel van andere fora dat het bijna nog erger is dan het slechte topic zélf, wanneer twintig mensen in dat topic even laten weten wat een abominabel topic het is. Daar voelen ze zich zelf vast beter door, maar of nou één iemand het zegt, of tien mensen... het topic wordt er niet beter van en uiteindelijk moet een moderator alleen nog maar meer rommel opruimen. Op GoT hebben we dus gekozen voor de mogelijkheid om moderators doeltreffend en simpel op een slecht topic te wijzen. Daardoor wordt hetzelfde bereikt: de moderator krijgt sneller aandacht voor het topic en uiteindelijk moet hij toch de troep opruimen. Het middel is echter minder erg dan de kwaal en dat is fijn. Eigenlijk heeft het dus alleen maar voordelen om het op deze manier te doen. Toch krijgen we dan veelvuldig de vraag waarom we niet aan feedback doen op die TR's. Dan wil ik graag een simpele wedervraag stellen: toen we nog geen TR's hadden en 'goede users' dumpten hun kritiek op een topic in het topic zelf... gingen we toen ook al die users vervolgens een mailtje sturen met: "wat goed dat jij wél weet dat je niet zulke bouttopics moet openen"?
Nee dus. ;)

Voor de rest is Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew? wel goed leesvoer in dit verband. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 11:55

Brons

Fail!

Superdeboer schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:06:
toen we nog geen TR's hadden en 'goede users' dumpten hun kritiek op een topic in het topic zelf... gingen we toen ook al die users vervolgens een mailtje sturen met: "wat goed dat jij wél weet dat je niet zulke bouttopics moet openen"?
Nee dus. ;)
Ik hoef ook geen email als mijn TR in behandeling is genomen, maar op dit moment heb ik wel het gevoel dat mijn TR gewoon in /dev/null verdwijnt aangezien een mod een slecht topic uiteindelijk toch wel sluit. Natuurlijk is het extra werk voor de mods, dus van mij hoeft het niet. Ookal zou het wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Je TR verdwijnt in dat geval ook in /dev/null? Maar dat was de bedoeling toch van je TR, namelijk het onmeunig slechte topic onder de aandacht van mods brengen zodat ze het een schop konden verkopen? In die zin is het toch niets anders dan de meldingen die daarvoor lang geleden in Schop een Modje werden gedaan? Die meldingen werden toch ook weggesmeten nadat het topic aangepakt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Brons schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:10:
[...] Ik hoef ook geen email als mijn TR in behandeling is genomen, maar op dit moment heb ik wel het gevoel dat mijn TR gewoon in /dev/null verdwijnt aangezien een mod een slecht topic uiteindelijk toch wel sluit.
Moderators lezen volgens mij niet altijd alle topics hoor en vertrouwen in deze dus voor een deel op de topicreports. Bovendien kan het er voor zorgen dat e.e.a een stuk sneller wordt gezien waardoor het topic niet uit de hand loopt. Ze verdwijnen volgens mij in die zin dus echt niet de grote leegte in, en ze worden enorm gewaardeerd :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

JHS schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:13:
[...]
Moderators lezen volgens mij niet altijd alle topics hoor en vertrouwen in deze dus voor een deel op de topicreports. Bovendien kan het er voor zorgen dat e.e.a een stuk sneller wordt gezien waardoor het topic niet uit de hand loopt. Ze verdwijnen volgens mij in die zin dus echt niet de grote leegte in, en ze worden enorm gewaardeerd :) .
Klopt, zo werk in vaak als ik op mijn werk zit. Dan heb ik niet altijd tijd om alles uitgebreid bijlangs te gaan. Maar de vaste kern van gewaardeerde users heeft vaak wel TR's geplaatst waardoor ik snel kan handelen zonder veel inleeswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GH45T schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:41:
[...]

Over de feedback op topicreports zijn al erg lange discussie's gevoerd en zoals ik ook al poste, ik vind dat er goede argumenten komen vanuit de moderators om geen feedback te geven, maar het zou alleen voor mij, en met mij denk ik wel meer gebruikers een stimulans zijn om vaker een topicreport te gebruiken. Wat mij betreft hoeven we die discussie niet opnieuw te voeren, er is slechts een enkeling die zich daadwerkelijk stoort aan de gang van zaken hier op GoT dus ik denk dat we het beste niet al te veel kunnen gaan veranderen omtrent dit soort zaken. Never change a winning team.

Het leven inblazen van een fout topic vind ik overigens goed gebeuren, zo geef je de vaak nieuwe gebruiker toch een duwtje in zijn rug zodat hij wat meer zijn best gaat doen en dat is uiteindelijk wat we graag zien.
Erkens schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:38:
[...]

offtopic:
Ik hanteer het volgende: als iemand een TR indient, die absoluut niet van toepassing is, dan licht ik dat toe per email of PM. Soms zie ik topics voorbijkomen met 8 - 10 TR's dat een topic bad, SPAM or whatever is. Dan merk je vanzelf wel dat er wat mee wordt gedaan ;) Feedback op elke TR is niet logisch en ik pak heel af en toe een TR op en reageer er vervolgens op.

Er is ooit een request geweest om je eigen TR's terug te zoeken, zodat je kan zien wat het resultaat is geweest (hoeft overigens niet van jouw TR te komen natuurlijk). Ik kan in beide kanten van het verhaal wel wat vinden, maar ik ben bang dat feedback op TR's niet eenrichtingsverkeer gaan worden (en laat dat nou net iets zijn waar ik niet op zit te wachten) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Houd trouwens in je achterhoofd dat de user waar TS het over heeft van 1958 is... Dergelijke users hoor je imo net wat respectvoller te behandelen, zo iemand moet je niet proberen een heropvoeding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bergen schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:28:
Houd trouwens in je achterhoofd dat de user waar TS het over heeft van 1958 is... Dergelijke users hoor je imo net wat respectvoller te behandelen, zo iemand moet je niet proberen een heropvoeding te geven.
Totaal onzin imho. Je dient iedereen respectvol te behandelen. Leeftijd is geen enkele reden om iemand "respectvoller" te behandelen dan de rest. Dat is discriminatie op leeftijd. Bovendien, of iemand nu 10 is of 80, door hier te reggen verbind je je ook aan de geldende normen / waarden en regels.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 14:33

SeatRider

Hips don't lie

Bor de Wollef schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:30:
[...]

Totaal onzin imho. Je dient iedereen respectvol te behandelen. Leeftijd is geen enkele reden om iemand "respectvoller" te behandelen dan de rest. Dat is discriminatie op leeftijd. Bovendien, of iemand nu 10 is of 80, door hier te reggen verbind je je ook aan de geldende normen / waarden en regels.
Dat, en wie controleert er welk getal iemand daar heeft ingevuld? Zou mooi zijn, dan knal ik daar 1943 neer > respect man!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dergelijke users horen juist zelf al te weten hoe het hoort lijkt me eerder. Als ze continue zitten te jengelen als een klein kind dan ga ik hem of haar echt niet respectvoller behandelen dan een jongen van 16 die wel netjes en vriendelijk post. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Uit de tijd toen "kwijt" nog "kweid" geschreven werd ? Zie zijn reactie in het door de TS aangehaalde topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Jongens die leeftijdskwestie heeft niet direct veel met het topic te maken... en de oorspronkelijke vraag hoe onze policy is ten aanzien van 'onzingebruikers' en hoe we TR's afhandelen, lijkt me wel voldoende beantwoord. Laten we verder niet onophoudelijk doorzagen op een concreet geval. :)

Pagina: 1