Toon posts:

BSOD, windows crash?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, klein verhaalte....

Sinds enkele dagen heb ik norton internet security 2006 + norton systemworks 2006 + Norton Goback aangezien norton een update had uitgebracht waardoor deze software niet meer als geactiveerd werde erkend, zodat de gekraakte code niet meer werkte... Nahet deinstalleren heb ik zonealarm+kaspersky op de computer gezet, werkte perfect...

Tot vanmiddag, mijn zus ging op de computer (die al een 1.5 uur aanstond) ze begon eerst met surve voor een 20 min en startte toen msn op.. Zonealarm popte naar voren en opeens werden alle vensters (+zonealarm zijn popup) geminimaliseerd en werkte de taakbalk niet meer, hij reageerde nergens op, ook niet op de windows toets. Ctrl+alt+del werkte ook niet, maar je kon wel gewoon pictogrammen selecteren op het bureaublad. Ik dacht: crash, kan gebeuren, was niet de eerste keer dat de pc vast liep.. Dus ik druk op reset, maar hij start niet door... Eerst krijg je het scherm te zien waar je uit moet kiezen cvan windows normaal starten of laatst bekende juiste configuratie (ik heb alles geprobeerd), ik deed eerst normaal starten.. Ik krijg het opstart scherm te zien en vervolgens flikkert er een blauw scherm met tekst voorbij (niet leesbaar, niet te fotograveren) en start de pc opnieuw op... gaat zo door.

Dus ik heb alle insteekkaarten uit de pc gehaald, werkt niet..Ik heb enkele boot cd's geprobeerd (erd commander, minipe, hiren's bootcd) alleen hiren's bootcd werkt, maar daar schiet ik niks mee op aangezien de software de harde schijf niet herkent waardoor ik geen backups kan maken.

Nou is mijn vraag, weet iemand van jullie wat het probleem is of beter, wat de oplossing is :)
Formatteren is geen optie...de data is te belangrijk...

Ik ben echt eeuwig dankbaar voor hulp :)

Greetz themuzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:07:
Oke, klein verhaalte....

Sinds enkele dagen heb ik norton internet security 2006 + norton systemworks 2006 + Norton Goback aangezien norton een update had uitgebracht waardoor deze software niet meer als geactiveerd werde erkend, zodat de gekraakte code niet meer werkte... Nahet deinstalleren heb ik zonealarm+kaspersky op de computer gezet, werkte perfect...

Tot vanmiddag, mijn zus ging op de computer (die al een 1.5 uur aanstond) ze begon eerst met surve voor een 20 min en startte toen msn op.. Zonealarm popte naar voren en opeens werden alle vensters (+zonealarm zijn popup) geminimaliseerd en werkte de taakbalk niet meer, hij reageerde nergens op, ook niet op de windows toets. Ctrl+alt+del werkte ook niet, maar je kon wel gewoon pictogrammen selecteren op het bureaublad. Ik dacht: crash, kan gebeuren, was niet de eerste keer dat de pc vast liep.. Dus ik druk op reset, maar hij start niet door... Eerst krijg je het scherm te zien waar je uit moet kiezen cvan windows normaal starten of laatst bekende juiste configuratie (ik heb alles geprobeerd), ik deed eerst normaal starten.. Ik krijg het opstart scherm te zien en vervolgens flikkert er een blauw scherm met tekst voorbij (niet leesbaar, niet te fotograveren) en start de pc opnieuw op... gaat zo door.

Dus ik heb alle insteekkaarten uit de pc gehaald, werkt niet..Ik heb enkele boot cd's geprobeerd (erd commander, minipe, hiren's bootcd) alleen hiren's bootcd werkt, maar daar schiet ik niks mee op aangezien de software de harde schijf niet herkent waardoor ik geen backups kan maken.

Nou is mijn vraag, weet iemand van jullie wat het probleem is of beter, wat de oplossing is :)
Formatteren is geen optie...de data is te belangrijk...

Ik ben echt eeuwig dankbaar voor hulp :)

Greetz themuzz
mooi dat je gekraakte software niet meer werkt.

Je hebt een lang verhaal getypt, wat moeilijk leesbaar is en tevens voor mij onbegrijpbaar is.
het mist essentieele informatie zoals OS versie etc

Dus dan kort advies -> herinstall Windows maar over je bestaande heen

[ Voor 95% gewijzigd door mrFoce op 27-02-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat alles kweid bent, anders recovery van de xp setup schijf draaien. maar uit je verhaal kom ik ook niet uit, maar zo te hooren heb je niet zoveel verstand van. je hebt alle kaaren uit gehad dan zal recovery ook wel niet meer gaan. als je ze niet op dezefde plaats terug zet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Operating Systems

Windows XP en 2000 BSOD guide

//edit: in het vervolg de HD partitioneren en belangrijke data op een aparte schijf zetten (mijn documenten map d.m.v. tweakui bijv. ook daarnaartoe verwijzen). Zo ben je iig vrij veilig bij een kapotte Windows installatie :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb je al een Knoppix boot-cd geprobeerd? Die dingen schijnen aardig te werken en als dat werkt zou je in theorie data over kunnen zetten(naar bijvoorbeeld een server of een pc in een lokaal netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, daar heb ik niet aan gedacht, een knoppix cd, heb je misschien wel een punt... is het moeilijk om daarbij een netwerk op te zetten? Zo ja, kun je een link naar een tutorial posten?

En ik had mijn harde schijf in parties opgedeeld alleen die herkent geen enkele boot cd meer, zelfs die van windows xp pro, die ziet alleen de hele harde schijf.

En de data die op de harde schijf moet terug komen, anders heb ik een groot probleem...

Extra inf:
Windows xp pro sp2

**aan de hardware ligt het naar mijn mening niet, aangezien windows vastliep en sindsdien niet meer wil opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
...surve...fotograveren...essentieele...kweid...hooren...
Mensen doe alsjeblieft eens je best om geen tenenkrommend Nederlands te gebruiken!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Hang de schijf anders ff als slave in een andere pc, kan je de data kopieren. Misschien moet je eens een fixmbr ofzoiets proberen, zie faq. Het lijkt erop dat je partitietabel naar de klote is iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:20:
Oke, daar heb ik niet aan gedacht, een knoppix cd, heb je misschien wel een punt... is het moeilijk om daarbij een netwerk op te zetten? Zo ja, kun je een link naar een tutorial posten?

En ik had mijn harde schijf in parties opgedeeld alleen die herkent geen enkele boot cd meer, zelfs die van windows xp pro, die ziet alleen de hele harde schijf.

En de data die op de harde schijf moet terug komen, anders heb ik een groot probleem...

Extra inf:
Windows xp pro sp2

**aan de hardware ligt het naar mijn mening niet, aangezien windows vastliep en sindsdien niet meer wil opstarten...
Als "zelfs" XP alleen nog maar de hele HDD ziet, zou het ook een harddiskprobleem kunnen zijn. Check dat eens met een diagnostische CD van de fabrikant van die schijf.
Klinkt alsof in ieder geval je partitietabel een beetje de geest gegeven heeft.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Koop de software maar gewoon; wij gaan je niet helpen met gekraakte / illegale software :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.