E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
2e hands zou wel kunnen maar is niet slim, een kaart van 60,- op de bon 2e hands kopen zal altijd slechter zijn als een kaart nu kopen voor 60,- we gaan uit van de prijs op de bon, niet wat jij er bij die gast voor betaald......
de test zal wel weer iets van 3dmark 2001 nature worden
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Geeft idd een extra spel element
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Ik neem aan dat gewoon degene met de hoogste score wint. Als je de verkeerde graka uit kiest heb je gewoon pech lijkt me, had je maar beter research moeten doen.Extera schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:43:
En dan de kaart op stock benchen en kijken hoeveel procent winst er word gehaald na overclock?
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Geforce 7300GS
ATi X600 Serie
ATi X1300 Serie
Allen hebben ze versies die 128bits zijn, 128MB DDR2 hebben en niet gebruik maken van TC of HM. Ook zijn ze allemaal (nieuw) wijd verspreid en goed te krijgen onder de 70 euro.
De meeste mensen deugen!
Dus alle nieuwe kaarten tot 60 euro? (AGP/PCI, 64MB tot 256MB, ATi/nVidia)
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Dat bedoel ik, dan wint de gene die t beste ge oc'ed heeft en niet de gene die de beste deal kon krijgen. Plus als meer mensen de zelfde kaart hebben en meer mensen hun ervaringen uitwisselen dat stimuleert weer mensen om dan toch nog net iets harder te proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:17:
Ik vind het idee van Rob best leuk maar het is juist leuk dat iedereen dezelfde kaart heeft, want dan kun je clocks vergelijken en mods uitwisselen.
En als we allemaal de zelfde kaart bestellen kan misschien iemand korting regelen ofzo.
maar wat er ook besloten word, ik doe zowieso mee.
[ Voor 12% gewijzigd door LyP0 op 26-09-2006 14:23 ]
ik voel me lekkaah !!!
Lijkt mij ook, alhoewel ik het niet oneens ben met het idee van Rob.Extera schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:25:
jep, dat vind ik eigenlijk ook, het research verhaal is wel heel leuk. Maar als iedereen dezelfde kaart heeft denk ik dat de het competitie gevoel een stuk hoger ligt.
Het maakt mij niet veel uit.
Misschien een idee om een FP3DC V2.0 topic op te starten? Dan blijft het wat duidelijker/centraler
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ok aan dieVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:48:
doe ik liever als er wat meer bekend is over die contest
Zou vet zijn
60e is eigenlijk net te krap, 75e is leuker denk
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
U vraagt, wij draaien :)El Snorro schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:39:
[...]
Lijkt mij ook, alhoewel ik het niet oneens ben met het idee van Rob.
Het maakt mij niet veel uit.
Misschien een idee om een FP3DC V2.0 topic op te starten? Dan blijft het wat duidelijker/centraler

Achjah nu het er toch is kan deze imo beter dicht en van dat topic een [discussie] draad maken.
ik voel me lekkaah !!!
ik ben bezig om te proberen het grootser op te zetten, ik wil eerst kijken of dit een optie is voordat we verder gaan. Ik snap niet waar die haast vandaan komt, het is toch veel leuker om een goed georganiseerde contest met oa veel tegenstanders te hebben dan een snel geregeld zooitje voor hetzelfde of zelfs meer geldLyP0 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:34:
dan meer weer hier verder, is er al iets meer bekend ?
Was best leuk voor een 'snel geregeld zooitje'
ik voel me lekkaah !!!
Soldeer spullen staan te springen om wat actie
Het is wel helaas nog agp maar daarom heb k die andere pc nog.
Nou iig unknow road, ik heb nu 150 euries aan de kant liggen ivm met de contest dus nu hoef ik niet meer zo hard te vragen wat nu de bedoeling is. Zorg er maar voor dat alles goed verloopt en dat t een top contest word
ik voel me lekkaah !!!
Ik heb mijn gpu container bijna af gemaakt en binnekort wat oefenen met droog ijs en een modded X1600pro.
Ik verheug me echt op de contest, U_R als je hulp nodig hebt met de organisatie zeg je het maar, maar dat wist je al.
ik voel me lekkaah !!!
Ik heb er toch wel zin in... Net m'n server beetje zitten tweaken bij gebrek aan beter
Is dat een 'gewone' 6600 of een 6600GT ?TwieX924 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:23:
Hebben jullie het mycom krantje al gezien? een 6600 voor 50 euro?
Dat scheelt namelijk enorm, ik heb inmiddels een half jaartje geleden een 6200 (wel agp) gekocht en die geflashed naar 6600 (non GT) en die draait nog steeds vrolijk in mn broers pc.
Was toen ook maar €65 ofzo...
Ik hoop dat hij januari pas van start gaat, na de 24e

Dit is hem volgens mij:
http://www.aopen.nl/Products/vga/AeolusPCX6600-DV128.htm
Iedereen eens met de 6600?
@Extera, jammer man. Hopelijk heb je die 50 euro zsm
edit:
1 minpunt/voordeel (het is maar hoe je het ziet
[ Voor 40% gewijzigd door DesertShooter op 07-11-2006 18:07 ]
scheelt weer 128MB
Leuke kaart!
ik probeer wel wat te regelen mocht het voor mij te snel van start gaan.
Ja, wanneer nietVerwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:46:
meeste mensen die willen helpen met organisatie zitten momenteel in een erg drukke periode. Als we het wat rustiger krijgen gaan we van start.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 19:00 ]
Alleen jammer dat hij DDR1 is....bajaking schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:57:
Dit is em: http://www.aopen.nl/Products/vga/aeoluspcx6600-dv256.htm
scheelt weer 128MB.
Leuke kaart!
Ik weet niet hoe groot het verschil is met de DDR3 variant van de 6600 maar ik heb geen zin in weer een kaart die alleen mem bottlenecked is.
*burp*
Of anders decentraal (ofwel niet) regelen en iedereen zelf maar zo'n kaart laten kopen. Is dan wel moeilijk te controleren of iedereen dezelfde kaart heeft.
1 ding is voor mij zeker, op dit moment is dit de beste kaart. Vind nl. nog steeds dat het budget voor deze contest niet meer dan 50 euro moet zijn.
Gevolmodde 6600 met DDR1 en luchtkoeling. Deze kaartjes gaan enorm. Schijnt niet vies te zijn van PhCh. Ikzelf test het ook binnen dit en enkele weken, eerst m'n tafel leeg werken.
Wordt tijd dat we weer eens beginnen.
Het klinkt misschien een beetje hard, maar we kunnen niet blijven wachten op Unknown_Road.
Dus ik hoop dat ie toe staat om de organisatie aan iemand anders over te staan.
Of het samen met iemand anders samen wilt doen
Zeker nu met deze mooie aanbieding.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 13:05 ]
dat lijkt me toch leuker als een contest als verleden keer.
ik heb tot nu toe nog genoeg te doen dus ik vermaak me wel
ik voel me lekkaah !!!
Kaartkeuze zijn we het over eens? (6600 PCI-E)
Wie regelt de kaarten?
[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 22-11-2006 18:32 ]
Verwijderd
zo'n 6600 lijkt me idd een goede keuze.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 23:20 ]
ik voel me lekkaah !!!
als je dat regelt met Sapphire en je het zelf leuk vindt lijkt mij het een goed plan als jij het organiseert, ik wil je daar eventueel best mee helpen. Een kleine contest is best te organiseren binnen 1 maand.DaWaN schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:21:
Btw ik kan evt wat met Sapphire regelen qua kaarten
kan ik na de contest crossfire draaien

Ik wil trouwens ook best helpen met de contest, zeg t maar als ik iets moet doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Extera op 23-11-2006 10:06 ]
kom maar op met die contest
ik voel me lekkaah !!!
wie regelt de kaarten?
Welke kaarten worden het, en wie gaat het regelen?
Volgens mij is zelfs een kleine contest niet zo snel uit de grond gestampt.
Verwijderd
ik heb er al een kan ik dan gewoon mee doen ?DesertShooter schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:31:
Zullen we maar gewoon een datum prikken? Ik denk dat iedereen in de kerstvakantie wel meer tijd krijgt. Dus vanaf mid-december tot mid-januari?
Kaartkeuze zijn we het over eens? (6600 PCI-E)
Wie regelt de kaarten?
het is een msi 6600 pci-e 256mb ddr1 versie
core kan al 500mhz lopen en de mem op 700mhz
ouwe 3dmark score is beschikbaar
bij de vorige contest was dit ook zo, de kaarten moesten voor zover mogelijk zoveel mogelijk uit dezelfde batch komen, deze clocken dus allemaal ongeveer even goed, en komt het dus echt op de "kunsten" van de eigenaar aan.
de kaarten werden dus allemaal in 1x gekocht, en hierna verspreid onder de deelnemers.
Lijkt me wel het best om dit nu weer zo te doen.
bij nader inzien wil ik de kaarten best regelen enzo. Ik heb alleen niet echt de contacten om ze goedkoper te krijgen als in de pricewatch, die vaak al tegen de inkoopsprijs van sommige winkels aanzit.
Verwijderd
laat het me weten wat de prijzen gaat worden van de kaarten die bestelt worden.
Word deze competitie aleen nog voor pci-x of ook nog agp?
Als jullie ook nog aan agp willen doen wil ik best mee doen.
of er moet genoeg animo voor zijn. Maar volgens mij was dit de vorige contest al best gering?
[ Voor 16% gewijzigd door ikman op 29-11-2006 23:23 ]
Als er echt mensen geinteresseerd zijn om een volgende (kleine) contest te organiseren dan moeten er wel wat dingen duidelijk worden. Ik stel voor dat we even wat basic dingen duidelijk krijgen en ook meteen eens beginnen met een nieuw topic. Als we er dan vervolgens uit zijn kunnen we de losse contest-topics starten.
Ik heb zelf erg weinig tijd om echt mee te organiseren, maar ik denk wel dat het handig is dat wij als got-crew langs de zijlijn een beetje meekijken om het gebeuren hier op het forum in ieder geval een beetje gestroomlijnd te krijgen.
Verder is het volgende wel een puntje om over na te denken: sapphire in "Overlijden trouwe DOC ganger..."
Ik vind het idee in ieder geval wel goed.
Verdere puntjes waar dus eerst eens duidelijkheid over moeten hebben:
- wie gaat organiseren
- wanneer (globale periode)
- waarmee (videokaart? Of iets heel anders?)
Degene die zich geroepen voelt kan dus eens een nieuw topic starten en wat ideeen opgooien
a) videokaarten contest
b) kijken wie er eventueel mee doet , en dus een lijst bijhouden.
c) inschrijvingstijd van een maand of zo
d) wanneer de contest van start gaat?
e) welke benchmark, zelfde als vorige keer of ditmaal een andere?
ik zal ook eens kijken of ik kaarten kan vinden voor een leuke prijs.... gainward wilde niet meewerken, 1e instantie wel maar het management was er niet mee akkoord gegaan.... helaas.
Een cpu contest is helaas niet echt haalbaar. Lijkt me ook minder competatief (ofzo)
Lijkt me slim om eerst een lijst te maken inderdaad met mensen die mee willen doen.
ik doe net zoals vorige keer gewoon weer mee, prijzen van kaartjes boeit me niet zo.Extera schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:20:
start zal pas januari zijn denk ik. Zoals je op msn al zei Rob, er gaat best een tijd overheen tot iedereen zijn kaartje heeft en veel mensen hebben t druk met oud en nieuw. Ik ben zelf rond de jaarwisseling ook 2 weken amper thuis.
Een cpu contest is helaas niet echt haalbaar. Lijkt me ook minder competatief (ofzo)
Lijkt me slim om eerst een lijst te maken inderdaad met mensen die mee willen doen.
Als er hulp nodig is bij organisatie wil ook wel helpen.
Ik zal misschien vanavond even een maatje aanschieten die een webshop aan het opzetten is, hoewel hij zegt dat je inkoopsprijs bijna niet onder de pricewatch ligt.
Daarom hebben we juist fabrikanten/groothandels nodig.Extera schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:49:
Als meerdere mensen een leuke kaart kunnen vinden kunnen we hierna misschien kijken welke het leukst is? hierna kunnen de inschrijvingen al starten lijkt me?
Ik zal misschien vanavond even een maatje aanschieten die een webshop aan het opzetten is, hoewel hij zegt dat je inkoopsprijs bijna niet onder de pricewatch ligt.
Let's seeHello,
I've spoke to you on the Hardware.info event. On the Gathering of Tweakers forum we want to organize a 3dmark contest. So everybody gets the same card and we try to clock them over as much as possible. We already organized one event: [Contest] Fair play 3D Contest -> Feli Rol-Co & _Snot_Aap_ !
We want to do a new event now, but during the last contest we found out that the X300SE with 64 bit memory bus wasn't really competive. The score was to much memory bound.
The card we want must have atleast a 128bits bus or more. The budget every participant has should be around 50 euro's maybe a little bit more. So we are in search for new contest cards.
We are already thinking of buying nVidia 6600's, but if you have some better cards it should be great ! I'm thinking about X700 or even X800's if that's possible. They must be PCI-e. And they must have come from the same batch to keep it fair (so same memory chips). Quantity should be around 25 cards.
Tell me what you can do and if you have any question, please ask!
Yours sincerely,
Arie Nap aka DaWaN
Excuses als ik fout zit maar zo denk ik er over.
ik voel me lekkaah !!!
We hebben juist de nature test van 01se gepakt omdat die test nog steeds bijna alleen op de grafische kaart hangt..LyP0 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:50:
eerlijk gezegd vind k het niet eerlijk om nu nog 3dmark01 te runnen, de c2d chips op hoge clocks hebben hier een enorm voordeel als je kijkt naar meerdere benches. Ik doe namelijk mee met een s754 sempy 2800. Mij lijkt t beter als we overstappen naar 3dmark03. En ook omdat t nu kaarten worden die goed kunnen omgaan met dx9. De 6600 en x700/x800 zoals ik in de vorige post kan lezen kunnen allemaal goed overweg met 03 en zijn er ook voor bedoeld. Imho heeft t geen zin om deze nog te testen in dx8.
Excuses als ik fout zit maar zo denk ik er over.
Met een core 2 duo in 3dmark 03 scheelt ook onwijs veel.. zeker in gametest 1 blaas een c2d systeem op redelijke clocks elk a64 systeem weg.
Ik heb vorig jaar HCC het visite kaartje van 1 van die managers gehad na aanleiding van een gesprek en ik heb hem en algemeen Sapphire Tech ook gemaild over de vorige contes...maar geen reactie gehad.
ookal is die veroudert er zijn vast wel meer op got die nog agp hebben en mee willen doen...
(hoop ik dan)
Maar als sapphire hier op reageert zou het wel leuk zijn, gj DaWaN
Ookal heb ik geen Pci-x ik kan altijd nog klooien @ vaders pc
[ Voor 12% gewijzigd door Kwomkwommr op 01-12-2006 01:29 ]
ik moet er straks weer om 6.00u uit, ik ga denk maar eens slapen

E6600 en X1950XTX vs Opteron 146 en X1800XTEl Snorro schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:15:
[...]We hebben juist de nature test van 01se gepakt omdat die test nog steeds bijna alleen op de grafische kaart hangt..

En denk er ook aan dat sommige mensen aan pre tested en handpicked kaarten kunnen komen. Net zoals dat gebeurt bij sommige ram contests. Mij lijkt t gewoon eerlijker als iedereen de zelfde kaart krijgt uit de zelfde batch. Zo kan niemand een voordeel hebben, iedereen heeft dan even veel kans om te winnen.( je hebt wel natuurlijk meer kans als je phch,dice of ln2 hebt dan met lucht koelling.)Extera schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:13:
De kans dat je verschillende batches hebt is altijd aanwezig natuurlijk, .....
ik voel me lekkaah !!!
Moet gewoon een contest worden waarbij iedereen een kans maakt. Dus niet degene die de latest en greatest hardware (naast de videokaartjes) hebben zowiezo winnen. Ik ben en blijf een voorstander van laagdrempeligheid...
Ik wil trouwens best helpen met distributie ofzo. Weet dat ik niet echt een verleden heb op DOC, maar toch...
Ik wil nu best wel eens beginnen. (als de opzet nu begint duurt het toch nog een tijdje voordat iedereen zijn kaartje heeft en kan beginnen).
Eerst maar even afwachten
Maakt niet uit met wat, als het maar geen coldbug heeft.
Wil trouwens ook wel helpen met de organisatie.
Eventueel distributie rondom amsterdam regelen en helpen met andere organisatorische bezigheden.
Verwijderd
Geen probleem als ik bij de mensen de kaarten te brengen .
Ik doe gewoon mee op pci-e 4x bordje
Hoelang laten we contest lopen? Ik vind 1 maand iets te kort eigenlijk. Ik heb dan ook niet elke dag tijd om te kloten...
Ik woon BTW ook Rotterdam (Hoogvliet)
[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 03-12-2006 12:37 ]
pricewatch: MSI Radeon X800 128MB DDR3 256bit (PCI-e, DVI) RX800-TD128E
ik heb i comp ook gevraagt voor een stapeltje kaarten en eventueel sponsoring, daarmee ook gelijk e-mail naar de got modjes of een bannertje dan eventueel mag in de start van het topic , van beide nog niets gehoord overigens maar ik houd het warm
En er zijn nog geen kaarten en kosten bekend....
extera maakt topicSnot_Aap schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:00:
Wie gaat het topic maken?
En er zijn nog geen kaarten en kosten bekend....
kaarten worden rond 50,- en welke exact komt wel.