[Contest] Fair Play 3D Contest V2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/bannerfp3dctnet.jpg

Na een erg succesvol en erg leuk (ook om te lezen :) voor mensen als ik) afgesloten Fairplay 3D contest in februari/maart/april dit jaar heb ik in het oude topic gelezen dat onze DOC'ers van plan zijn om een 2e editie van deze wedstrijd te houden. El Snorro had al het idee om een 2e topic te openen en dat heb ik bij deze dan maar gedaan :)

Ik denk dat het voorlopig vooral zal zijn om te brainstormen, dit topic over:

- Welke kaart (of Rol-Co's idee van een budget) we gaan martelen >:) .
- Welke benchmark we gaan gebruiken (weer 3DMark01SE nature?).
- Wanneer de wedstrijd begint (i.v.m. school/werk/noem maar op).

Ik zal het topic blijven volgen en de startpost zoveel mogelijk updaten :)

Verder wens ik jullie natuurlijk alvast veel succes ;)

en ik zal niet te lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Willen jullie me, hetzij via DM, hetzij via mail, op de hoogte houden van de vorderingen hier? Zodoende kan intern in de redactie besproken worden of dit frontpage-materiaal kan zijn of worden. Hetzij voor de contest, hetzij na afloop van de contest, ...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Kijk dit word weer leuk :D
ik ga misschien dit keer ook wel mee doen :D

lager dan dit buget moet je denk ik niet gaan omdat je dan precies weer de zelfde kaarten krijgt(omdat de prijsen natuurlijk zakken door die kaarten) ik vind tussen de 50~75 euro wel een leuk iedee.

Niet de zelfde benchmark dat is niet leuk voor de gene die al een keer mee hebben gedaan moete ze weer Uren naar dat nature kijke :P
ik zat meer aan een andere video kaart benschmark te denken (welke ben ik nog niet over uit..)

wanneer de wedstrijd moet beginne weet ik niet..

[ Voor 77% gewijzigd door CodeConnected op 26-09-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje, komt er weer een AGP en een PCI-E contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:31:
Willen jullie me, hetzij via DM, hetzij via mail, op de hoogte houden van de vorderingen hier? Zodoende kan intern in de redactie besproken worden of dit frontpage-materiaal kan zijn of worden. Hetzij voor de contest, hetzij na afloop van de contest, ...
Zal ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Als er een AGP contest is en ik heb wat centen over, doe ik zeker mee.
M'n soldeerskills enzo zijn wat roestig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik dacht dat Unknow Road de organisatie zou doen :X
die was echt meer van plan als alleen een topic openen hier @ Got en wou daarom wachten ermee geloof ik.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het nut niet van een topic atm en ik snap helemaal niet waarom je dit niet ff met mij bespreekt, of gewoon leest wat ik in andere topic heb gezegd.

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:51:
ik snap het nut niet van een topic atm en ik snap helemaal niet waarom je dit niet ff met mij bespreekt, of gewoon leest wat ik in andere topic heb gezegd.
Njah nu het topic er dan toch is.

imo is het beter om dit keer pci-e only te doen... Er zijn dermate weinig AGP Oc'ers denk ik dat het te verwaarlozen is...

Verder hoop ik dat v2.0 snel van start gaat, ik heb er weer zin in!
En ja, uren naar nature kijken heb ik ook zin ja :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Waar slaat dit topic nou weer op?

Iemand die net geregged is en 45 posts heeft gaat een contest organiseren waarvan de organisatie oorspronkelijk bij iemand anders ligt.

Dit vind ik persoonlijk niet echt kunnen hoor, dit is gewoon topic kaping

Erg zielig...

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:12:
[...]

misschien is het ook een idee om een volgende contest door meedere mensen te laten organiseren? En dan vanuit de crew zelf ook wet meer regelen?
Ik roep nu maar wat, ik weet zo niet precies wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet dat Vincent (A-N) hier ook al over heeft nagedacht :)
ik wil eerst even wat dingen regelen met twynn en apen-nootjes en eventueel andere t.net crew voordat we verdere plannen gaan maken als je het niet erg vind. Ik hoop namelijk dat hun bij de organisatie betrokken willen zijn.

edit: ik hoef trouwens niet per se een topic start te hebben of zo, ik ben alleen al tijdje bezig met dingen bedenken hiervoor dus...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

misschien even met een admin regelen ipv hier dtwizzy meteen uit te gaan maken voor weet ik wat, het is idd een vorm van topic kaping maar het kan ook gewoon gedaan zijn met de beste bedoelingen. Vraag anders gewoon fftjes of de start post verwijdert kan worden of geedit naar unknow_road zijn eigen ts.

nu over de contest, het zou natuurlijk leuk zijn als we allemaal de zelfde kaart hadden, bijvoorbeeld
x1300pro : erg goed te oc'en en de asus kan ik krijgen voor 69,90 dit is nog zonder korting
7300Gs : gaat tot 700 mhz core, met 256mb 2 ns ddr2 (palit zou gerelabled ram gebruiken) 55,90
7300GT : gaat ongeveer even goed als de Gs maar met 4 pp meer, prijs 76.90 ( ook van palit )

Dit is iig wat ik zou kunnen regelen, wat er nog af gaat weet ik niet. Dat ligt aan hoeveel stuks en welke kaart.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.jpg artifacts in TS :X
50 euro is toch wel max, voor iemand van 16 jaar is 50 euro gewoon nog flink wat geld.
Je kunt zeggen over dit topic wat je wilt, de TS is niet lelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njah, jammerr van AGP, ken genoeg mensen hier nog mee :p najah, het is ook in vergelijking veeel te duur.
maar, als er bv meer mensen met agp meezouden willen doen, weet ik mss een leuk kaartje:
ASUS GeForce N6200/TD 128 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

weet jij een kaart dan die voor minder dan 50 euro te krijgen is en gee hm/tc/64bit is ? het enige wat ik je kan zeggen is de 7300GS. Deze is voor iets meer dan 50 euro te krijgen msschien zelfs voor minder als we er genoeg bestellen maar denk er aan dat als je de Gs pakt heb je na de contest praktisch nix meer aan die kaart, 4 pixelpipeline's he. pak je een kaart met 8 dan kun je hem daarna zeker nog gebruiken om fear of bf2 op medium te spelen.
mij zou het iig niet zoveel boeien. Het gaat natuurlijk om de oc fun maar t is leuk als je daarme ook nog iets kunt doen.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ja er zijn wel mensen voor agp maar als je kijkt hoeveel scores er op agp waren vorige keer van de zoveel inschrijfingen

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:45:
ja er zijn wel mensen voor agp maar als je kijkt hoeveel scores er op agp waren vorige keer van de zoveel inschrijfingen
tjah, dat is idd wel een probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 08:50

Razer86

Hmm....

Misschien ben ik ook wel van de partij, vond de vorige contest ook wel leuk, maar was te laat met inschrijven.
Als het aan mij ligt word het een mooi budgetkaartje zoals de 7300GS, die kaart kun je altijd nog gebruiken als testkaart als er iets mis is of iets in die zin..Ik blijf dit iig even volgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Razer86 op 26-09-2006 20:40 . Reden: typo ]

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

LyP0 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:29:
misschien even met een admin regelen ipv hier dtwizzy meteen uit te gaan maken voor weet ik wat, het is idd een vorm van topic kaping maar het kan ook gewoon gedaan zijn met de beste bedoelingen. Vraag anders gewoon fftjes of de start post verwijdert kan worden of geedit naar unknow_road zijn eigen ts.

nu over de contest, het zou natuurlijk leuk zijn als we allemaal de zelfde kaart hadden, bijvoorbeeld
x1300pro : erg goed te oc'en en de asus kan ik krijgen voor 69,90 dit is nog zonder korting
7300Gs : gaat tot 700 mhz core, met 256mb 2 ns ddr2 (palit zou gerelabled ram gebruiken) 55,90
7300GT : gaat ongeveer even goed als de Gs maar met 4 pp meer, prijs 76.90 ( ook van palit )

Dit is iig wat ik zou kunnen regelen, wat er nog af gaat weet ik niet. Dat ligt aan hoeveel stuks en welke kaart.
Heeft de 7300GS wel een 128bits bus? Ik vraag me dat ten zeerste af namelijk

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

kennelijk niet -> nieuws: MSI komt met GeForce 7300 GS-kaart
hmmz dit was wel het enige kaartje wat rond de 50 euro te krijgen was, voor de x1300 zit je weer hoger dan het budget wat mensen willen uit geven.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

DaWaN schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:22:
[...]

Heeft de 7300GS wel een 128bits bus? Ik vraag me dat ten zeerste af namelijk
http://www.nvidia.com/page/geforce_7300.html

64Bit zoals je ziet :) :X

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

tjah of je moet gewoon zeggen we doen max 50 euro en iedereen zoekt t zich ma zelf uit. Dat kan natuurlijk ook. Dan kan iedereen precies nemen wat hij wil want zo krijgen we toch ruzie over wie welke kaart wil.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
maar als je gaat zeggen max 50 euro dan krijg je weer de x300 enzo(omdat die over een paar maand 50 euro zijn dus dat is weer niet leuk.) maar ik vind boven de 75 euro te veel geld omdat ik 17 ben en het geld opzich altijd kan gebruiken maar ik vind het wel Erg leuk om mee te doen met dit soort dinge :D
dus het zou mooi zijn als we een Erg leuk kaartje kunne vinden onder de 50 euro!

En wat misschien wel jammer is. als je veel geld hebt kan je het ver oorloven om er droog ijs er op te gooien of een dikke vapochill aan te hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeConnected op 26-09-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
moeilijk he, prioriteiten stellen :P

ik laat wel 1 of 2 avondjes uitgaan zitten hiervoor hoor >:)
Ik heb op dit moment het geld ook nog niet, maar er is nog zoveel te regelen dat ik zeker weet dat er nog genoeg tijd is om te sparen.

Unknow_Road, wat heb je nog zo'n beetje op je checklist? Lijkt me belangrijk niet te overhaasten als je dit groots op wilt zetten. In ieder geval lijkt me dit een frontpage vermelding waar tegen de tijd dat alles is geregelt en de inschrijving begint. Overclocken is immers wel de roots of tweakers.net toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer86
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 08:50

Razer86

Hmm....

Is die 128 bits bus echt nodig? Het gaat hier toch om het overclocken, en als iedereen diezelfde kaart neemt gaat het alleen nog maar om de resultaten, of zit ik hier krom te denken?

*edit

Is de ATi Radeon X550 niets? Die komt ook met of een 64bits of een 128 bits versie, en zijn al voor minder dan €50 te koop.

[ Voor 27% gewijzigd door Razer86 op 26-09-2006 23:37 ]

SystemSpecs - D2 LOD *Razernl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Razer86 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:31:
Is die 128 bits bus echt nodig? Het gaat hier toch om het overclocken, en als iedereen diezelfde kaart neemt gaat het alleen nog maar om de resultaten, of zit ik hier krom te denken?
Ja 128bits bus is imo Echt nodig omdat anders écht alles van je memclocks afhangt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
En de kaart anders gewoon niet bruikbaar is :+
Zonde van je geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

I´m in :P De pots liggen al klaar en de bout is heet :)

• Extera
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3bd86bef84fe1e373f47af334a9483ba/thumb.jpg
precies >:)

• LyP0

LyP0

heey een weller soldeerbout als k me niet vergis >:) :P
en btw als je het vorige topic goed door leest kun je meteen lezen dat een 64 bits bus 64x niks is.
Een verhoging van gpu haalt dan niets uit terwijl 5 mhz memory dan bijv. 2 fps uit maken.

ik voel me lekkaah !!!

• El Snorro
Exigence schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:54:
I´m in :P De pots liggen al klaar en de bout is heet :)
Vanzelfsprekend doe ik ook sowiezo mee _/-\o_

• CodeConnected
Ra ra ra.....
Wat is het eerste wat je doet als je een nieuwe video kaart koopt :P

uit de doos halen en voltmodden :P

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
CodeConnected schreef op woensdag 27 september 2006 @ 07:28:
Ra ra ra.....
Wat is het eerste wat je doet als je een nieuwe video kaart koopt :P

uit de doos halen en voltmodden :P
Uit de doos halen, in je pc testen of je de goeie kaart hebt, en daarna voltmodden :?
Anders zat ik nu opgescheept met een 'verotte' GT(iig niet de versie waar ik voor betaald heb)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• CodeConnected
Rey Nemaattori schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:41:
[...]

Uit de doos halen, in je pc testen of je de goeie kaart hebt, en daarna voltmodden :?
Anders zat ik nu opgescheept met een 'verotte' GT(iig niet de versie waar ik voor betaald heb)
zoww jij bent serieus :D.
wie gaat er nou zonder eerst te kijken of die het doet een kaart voltmodden...?

• SH4D3H
CodeConnected schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:58:
[...]
wie gaat er nou zonder eerst te kijken of die het doet een kaart voltmodden...?
Bill Gates :+
Heeft toch geld zat :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. toch ben ik van mening dat unknown_road toch even de organistie behoudt, zeker omdat hij wat meer van plan was... Daarom doe ik deze toch even op slot.

Voor de TS: Het is mooi dat je zo enthousiast bent en zo graag een contest voor ons allemaal wilt organiseren, maar dit soort dingen gebeuren meestal in overleg. Neem voortaan even contact op met degene die de vorige contest gestart heeft of met een modje zodat dit soort dingen niet gebeuren en er geen scheve gezichten ontstaan.

Verder vindt ik wel dat een postcount van iemand er niet echt toe doet of hij wel of niet een contest kan organiseren hoor Syngrow ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.