okayVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:36:
1 mei 00:00:00 is de compo afgelopen. mee eens?
Dan zal ik komende week nog eens proberen om de 67 fps te halen
Ik ben i.i.g. klaar. Erg leuk geweest en veel geleerd. Was ook een reden om een goed soldeer setje te kopen. Volgende keer ben ik weer van de partij!
(mits m'n bankrekening dit toelaat
)
(mits m'n bankrekening dit toelaat
Dan check ik komende week eindelijk of de x300 nog werkt.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:36:
1 mei 00:00:00 is de compo afgelopen. mee eens?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
zijn er al plannen voor een nieuwe contest? heb hopelijk eind mei/begin juni een nieuwe setup. Eindelijk PCI-E 
lijkt me leuk om mee te doen, maar dan is het misschien ook leuker om eerst een beetje uit te zoeken welke hardware beter op kou reageert
lijkt me leuk om mee te doen, maar dan is het misschien ook leuker om eerst een beetje uit te zoeken welke hardware beter op kou reageert
[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 25-04-2006 08:04 ]
prima ......ik was al klaar maar toch hoop geleerd over sub 0 op videokaarten en de bijbehorende isolatie...
Totaal overleden deze contest
1 Msi s478 moederbord (dood door condens)
1 asus x300 ( dood door overvoltage)
Het was een leuke contest, ik doe de volgende keer zeker weer mee.
Off toppic : krijgen jullie er nou nooit de schijt van dat als je een smiley er in plakt dat je complete text verdwijnt??
Totaal overleden deze contest
1 Msi s478 moederbord (dood door condens)
1 asus x300 ( dood door overvoltage)
Het was een leuke contest, ik doe de volgende keer zeker weer mee.
Off toppic : krijgen jullie er nou nooit de schijt van dat als je een smiley er in plakt dat je complete text verdwijnt??
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
Met de volgende contest doe ik mss mee, als het mee zit 
Neej hoor, gewoon intikken ipv op emo klikken
Neej hoor, gewoon intikken ipv op emo klikken
komt wel een vervolg op de contest, wil het volgende keer wat groter aanpakken en proberen via een fabrikant te regelen. En in een periode dat ik zelf ook meer tijd heb
ik heb zelf nauwelijks wat gedaan
maar vond het erg leuke contest.
owkee dat heb je dan knap gedaan aangezien ik er ookwel 2v oid op heb gehad ik ik me kaartje nog leeft
Volgende keer kaartjes die 100% zeker geen coldbug hebben. Nu blijf je helaas steken bij wat veredelde waterkoeling, wat gewoon erg jammer is..
En 128 bits mem busEpsilon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:09:
Volgende keer kaartjes die 100% zeker geen coldbug hebben. Nu blijf je helaas steken bij wat veredelde waterkoeling, wat gewoon erg jammer is..
If you do not change direction, you may end up where you are heading
muts.....zo was t ook leuk toch 
Maar tis wel beter
er staat een X700 in de PW voor 54€ dacht ik
Maar tis wel beter
er staat een X700 in de PW voor 54€ dacht ik
same hier :xVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:45:
Mijn X300SE is te koop, met Vmods en al, lol!
Ik weet dat ik niet meer mee mag doen met de officiële contest maar, ik wil toch even mijn behaalde resultaten met mijn XFX FX5200 laten zien:

De score is: 16.1 fps
De core clock is 307mhz
En de memory clock is 506mhz
Op die snelheid draait hij nu stabiel en als ik hem hoger zet dan hapert hij soms in 3dmark01, dus ik laat hem nu op deze snelheid staan.

De core clock is 307mhz
Op die snelheid draait hij nu stabiel en als ik hem hoger zet dan hapert hij soms in 3dmark01, dus ik laat hem nu op deze snelheid staan.
Verwijderd
16.1 fps ?! ik haal toch gemakkelijk met mijn fx5200, zonder al teveel moeite, 55 > fps
Volgens mij heb je iets niet goed gedaan kwa drivers
La maar, zie nu dat het een 64 bit kaart is.
Volgens mij heb je iets niet goed gedaan kwa drivers
La maar, zie nu dat het een 64 bit kaart is.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 16:32 ]
Ja, dat maakt volgens mij echt veel uit, mensen met dezelfde of lagere hardware en met een videokaart met 128 bit halen makkelijk het dubbele.
Verwijderd
Waarom wil je in godsnaam 16.1 FPS laten zien???mark de man schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:31:
Ik weet dat ik niet meer mee mag doen met de officiële contest maar, ik wil toch even mijn behaalde resultaten met mijn XFX FX5200 laten zien:
[afbeelding]
De core clock is 307mhz
Nou eigenlijk wilde ik mijn behaalde overklokresultaten vergelijken met de resultaten van de andere deelnemers.
ok mooi, nou vergelijken dan.......mark de man schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:06:
Nou eigenlijk wilde ik mijn behaalde overklokresultaten vergelijken met de resultaten van de andere deelnemers.

ik ga zo nog even proberen of me core wil meewerken....aangezien ik onder hand op een iets normaler voltage zit( 1,51v) zonder Vmods 
Dankzij dit mysterieuze probleem heb ik wss me core een beetje gemold en wil die neit meer +/- 500+ mhz doen
Dankzij dit mysterieuze probleem heb ik wss me core een beetje gemold en wil die neit meer +/- 500+ mhz doen
Helaas gaat mijn x300se testje (kijken of ie nog leeft) net na de contest zelf vallen, (maandag komt CFX3200, daar gaat ie in)
Vmods zijn er inmiddels afgesoldeert.
Vmods zijn er inmiddels afgesoldeert.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Helaas niet hoger gekomen. Wel grappig dat bijna alle kaartjes rond dezelfde snelheden zitten. Sommige core-snelheden steken er nog wat boven uit, maar de meeste geheugensnelheden zitten rond de 300 MHz. Echt veel viel daar niet aan te tweaken jammer genoeg
Allereerst iedereen enorm bedankt voor het mee doen! Ik vond het een succes en erg leuk! 
Winnaars zijn bekend
In de AGP afdeling is de winnaar geworden:
Rol-Co
gefeliciteerd Rol-Co!
En in de PCI-expresse afdeling is de winnaar geworden:
_Snot_Aap_
gefeliciteerd _Snot_Aap_!
Applaus voor de winnaars en uiteraard voor iedereen die heeft meegedaan! Tot volgende keer maar weer
Winnaars zijn bekend
In de AGP afdeling is de winnaar geworden:
gefeliciteerd Rol-Co!
En in de PCI-expresse afdeling is de winnaar geworden:
gefeliciteerd _Snot_Aap_!
Applaus voor de winnaars en uiteraard voor iedereen die heeft meegedaan! Tot volgende keer maar weer
Thanks!!
.
[ Voor 57% gewijzigd door Rol-Co op 01-05-2006 17:23 ]
Tnx.
Voor de mensen die prijzengeld naar me overwillenmaken is mijn rekening nummer op aanvraag verkrijgbaar.
Het was leuk, en ik hoop de volgende keer weer mee te kunnen doen.
En gefeliciteerd Rol-co.
Voor de mensen die prijzengeld naar me overwillenmaken is mijn rekening nummer op aanvraag verkrijgbaar.
Het was leuk, en ik hoop de volgende keer weer mee te kunnen doen.
En gefeliciteerd Rol-co.
Die van mij doet het anders nogsteeds goed na heel wat soldeer werk, nagellak, vasaline, condens, aceton (don't askAJK schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:25:
gefeliciteerd
hopelijk gaat de kaart de volgende keer niet zo snel dood
Hij ziet er nu trouwens zo uit:

Dus ik weet niet wat jullie allemaal hebben gedaan.
Nou gewoon ......beetje solderen /koelen/ rommel maken......en heeeeeeel veel nature gekeken...._Snot_Aap_ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:47:
[...]
Dus ik weet niet wat jullie allemaal hebben gedaan.

ook jij Gefeli Snot_Aap..
.
En veel roken?Rol-Co schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:25:
[...]
Nou gewoon ......beetje solderen /koelen/ rommel maken......en heeeeeeel veel nature gekeken....
[afbeelding]
ook jij Gefeli Snot_Aap..![]()
.
Roken is slecht voor je, dat zou je moeten weten.
foei
gefeliciteerd winnaars
volgende keer doe ik weer mee als er nog agp word gebruikt natuurlijk.
jammer dat het zo rustig was op agp gebied, maar 3 echte scores.
volgende keer doe ik weer mee als er nog agp word gebruikt natuurlijk.
jammer dat het zo rustig was op agp gebied, maar 3 echte scores.
lol, was een subtiele hint naar de asbak die je links onderin de pic van rol-co ziet_Snot_Aap_ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:22:
[...]
Roken is slecht voor je, dat zou je moeten weten.
foei
Heb nu de CFX3200 ingebouwd, meteen x300 erin getest, blijkt dat ie nog werkt
Dus ga alsnog, ook al is de contest afgelopen, een gooi doen naar de eerste plek/68fps
Dus ga alsnog, ook al is de contest afgelopen, een gooi doen naar de eerste plek/68fps
Hey Allebei gefeli 
Helaas door gebrek aan tijd heb ik niet echt kunnen meedoen
Helaas door gebrek aan tijd heb ik niet echt kunnen meedoen
Gefeliciteerd jongens! Was een leuke wedstrijd... Ben benieuwd naar de volgende!
En een gratisch title change
En een gratisch title change
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Mooi Thijs, jammer dat je net te laat bent
wanneer begint de volgende fair play 3d contest ??
heb nu al zin om mee te doen
ik voel me lekkaah !!!
yep idd , allemaal een ati1900xtx.......LyP0 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:52:
wanneer begint de volgende fair play 3d contest ??heb nu al zin om mee te doen
.
neh heb een 7800gtx'je maar kan ook mee doen met een x600 np , die wil ook behoorlijk hard
zonder mods natuurlijk
zonder mods natuurlijk
[ Voor 33% gewijzigd door LyP0 op 24-05-2006 01:49 ]
ik voel me lekkaah !!!
Ik heb het er al met martijn over gehad, de x1300 kaartjes van asus staan nu voor rond de €50 in de PW
Dat zijn volgens mij uiterst geschikte kaarten mits ze niet coldbugged zijn.
Na mijn examens komen er in ieder geval 2 van die kaarten hiereen om crossfire zonder mastercard te draaien
ja thijs , maar om eerlijk te zijn heb ik liever nvidia kaartjes............ati suck's imoEl Snorro schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:47:
[...]
Ik heb het er al met martijn over gehad, de x1300 kaartjes van asus staan nu voor rond de €50 in de PW
Dat zijn volgens mij uiterst geschikte kaarten mits ze niet coldbugged zijn.
Na mijn examens komen er in ieder geval 2 van die kaarten hiereen om crossfire zonder mastercard te draaien
.
Noem dan een competitief Nvidia kaartje op met die prestaties voor die prijs?Rol-Co schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:07:
[...]
ja thijs , maar om eerlijk te zijn heb ik liever nvidia kaartjes............ati suck's imo
.
euhhh 7300gs 256mb.......=58,-El Snorro schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:53:
[...]
Noem dan een competitief Nvidia kaartje op met die prestaties voor die prijs?
de x1300 waar jij het over hebt staat voor 90,- in de pricewatch het goedkoopst.
.
pricewatch: Asus Radeon X1300 128MB DDR (PCI-e, DVI) EAX1300/TD/128MRol-Co schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:12:
[...]
euhhh 7300gs 256mb.......=58,-
de x1300 waar jij het over hebt staat voor 90,- in de pricewatch het goedkoopst.
.
€49
volgens mij, als iedereen dan nvidia wil, ik prefereer ATI though, kun je dan beter de 7300GS 128mb pakken:
pricewatch: Asus GeForce 7300 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI) N7300GS/HTD/128M
€53,50
edit 3:
Misschien is het een beter idee om eerst de kaarten in huis te halen voor de volgende fp3d en ze te testen op eventuele coldbug?
Volgens mij zouden veel users dat wel fijn vinden.
[ Voor 40% gewijzigd door El Snorro op 24-05-2006 13:25 ]
Op telenet namen we een vga op basis van de 6600
Tjah dat is toch weer een generatie terug en ze zijn redelijk duur nog (€56)wittekakker schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:42:
Op telenet namen we een vga op basis van de 6600
Maar van de NV4x weten we iig zeker dat ze niet coldbugged zijnEl Snorro schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:59:
[...]
Tjah dat is toch weer een generatie terug en ze zijn redelijk duur nog (€56)
edit:
Maar cpu's vind ik imo leuker, goedkope celeron ofzo. Of dothan, die gaan nu weg voor <100$ incl P4C800 en adapter.
[ Voor 20% gewijzigd door DesertShooter op 24-05-2006 14:13 ]
Lijkt mij persoonlijk een beter idee om nog eventjes te wachten hiermee, de scholieren en studenten onder ons lopen tegen het eind van het jaar en dat is bij de meeste mensen de drukste periode (bij mij iig wel)
Verwijderd
Daar ben ik het mee eens Jurgen.
Een idee om halverwege de vakantie te doen ofzo of is dan iedereen weg?
En anders na de vakantie.
Idee van Lex vind ik ook wel leuk. Keer CPU doen
Maar dan zit je weer met verschillen is sockets etc.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:38:
Daar ben ik het mee eens Jurgen.
Dat is imo bijna onmogelijk.
Ach, iedereen draait over ~2 maanden toch met LGA775 dus een extreme low-budget celeron kan tegen die tijd opzich welEl Snorro schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:36:
[...]
Maar dan zit je weer met verschillen is sockets etc.
Dat is imo bijna onmogelijk.
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Celeron's zijn maar !!!! 37 !!!! euroSyngrow schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:
[...]
Ach, iedereen draait over ~2 maanden toch met LGA775 dus een extreme low-budget celeron kan tegen die tijd opzich wel
Zo'n x1300 heeft weer zo'n vieze 64 bits bus, echt waar, mochten we weer een contest doen please met een 128bits geheugenbus kaart ! Bovendien zoals Unknown_road al zegt heb ik het atm ook zeer druk.
Wanneer komen de Core-Solo celerons
.
Kunnen we al onze eigen AMD S-Pi/Pifast tijden nog verbreken ook
.
Kunnen we al onze eigen AMD S-Pi/Pifast tijden nog verbreken ook
Daarom dat we op telenet kozen voor de 6600, die had een 128bit bus, in vergelijking met vele andere low-end kaartjes die dat niet hebben. Tja, wat maakt het uit ofdat het next gen is of niet, zou dat ook maar één surplus geven aan de competitie?DaWaN schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:09:
[...]
Celeron's zijn maar !!!! 37 !!!! euro
Zo'n x1300 heeft weer zo'n vieze 64 bits bus, echt waar, mochten we weer een contest doen please met een 128bits geheugenbus kaart ! Bovendien zoals Unknown_road al zegt heb ik het atm ook zeer druk.
kan aan X1600 pro kaartjes komen 575 ( 90 nm) core en 1000 mhz GDDR3
128 bits geheugenbus
12 pixelpipelines
256 bits ringbus
dvi , 15 pin vga conector en tv out
dit alles voor 79,90 per stuk
128 bits geheugenbus
12 pixelpipelines
256 bits ringbus
dvi , 15 pin vga conector en tv out
dit alles voor 79,90 per stuk
ik voel me lekkaah !!!
cpu is leuk natuurlijk, maar mensen zonder prom/dice/ln2 maken geen schijn van kans.
dus blijft het beperkt tot een kleine groep, of je krijgt allemaal categorieen
video daarintegen was net als de vorige keer absoluut niet koeling bepalend, wel iets maar niet zo groot als het bij cpu zou zijn.
alleen een kaart van nvidia & ati die beide in agp en pci-e zijn zou beter zijn, dan kan men kiezen waar de voorkeur naar uit gaat.
nou heb ik beide nog wel liggen ergens , maar dat heeft niet iedereen, dus was agp automatisch aan een nvidia kaart gekoppeld.
bovenstaande post
leuke kaart leuke prijs maar voor de meeste al teveel geld om ff te spelen, aangezien de 48,- van de vorige keer ook niet iedereen makkelijk afging........imo
.
dus blijft het beperkt tot een kleine groep, of je krijgt allemaal categorieen
video daarintegen was net als de vorige keer absoluut niet koeling bepalend, wel iets maar niet zo groot als het bij cpu zou zijn.
alleen een kaart van nvidia & ati die beide in agp en pci-e zijn zou beter zijn, dan kan men kiezen waar de voorkeur naar uit gaat.
nou heb ik beide nog wel liggen ergens , maar dat heeft niet iedereen, dus was agp automatisch aan een nvidia kaart gekoppeld.
bovenstaande post
leuke kaart leuke prijs maar voor de meeste al teveel geld om ff te spelen, aangezien de 48,- van de vorige keer ook niet iedereen makkelijk afging........imo
.
serieus?!? x1600 pro's met GDDR3
....mail mij eens
[ radeon AT planet DOT nl]
Of de msn in me profile
Maaruhm...CPU's dan doe k neit mee, want das veel te ingewikkeld emt sockets enzo.
Verder lijkt eht me slim om tot iig na de vakantie te wachten emt een nieuwe contest want veel mensen zitten in een laatste drukke periode voor de vakantie en in de vakantie zelf zijn veel mensen weg.
Mijn voorkeur gaat iig uit naar ATI net als Thijs
En over de prijs van de akarten......laat ik eht zo zeggen....die Contest kaart is atm mijn 24/7 videokaart
dus rond de 50€ is wel te doen om te spelen maar meer vind ik wat zonde worden.....
Of de msn in me profile
Maaruhm...CPU's dan doe k neit mee, want das veel te ingewikkeld emt sockets enzo.
Verder lijkt eht me slim om tot iig na de vakantie te wachten emt een nieuwe contest want veel mensen zitten in een laatste drukke periode voor de vakantie en in de vakantie zelf zijn veel mensen weg.
Mijn voorkeur gaat iig uit naar ATI net als Thijs
En over de prijs van de akarten......laat ik eht zo zeggen....die Contest kaart is atm mijn 24/7 videokaart
[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 25-05-2006 02:03 ]
@Syngrow
Om nu te stellen dat iedereen over een paar maanden op 775 zit is wel heel voorbarig.
Ik in ieder geval niet. Daarom is het met cpu's ook zo moeilijk, en als het met cpu's wordt zal ik dus waarschijnlijk ook niet meedoen.
Voor die X1600pro's, die prijs is eigenlijk te hoog, maar misschien is het voor mij interessant om 2 van die dingen in CF te zetten zonder mastercard
Om nu te stellen dat iedereen over een paar maanden op 775 zit is wel heel voorbarig.
Ik in ieder geval niet. Daarom is het met cpu's ook zo moeilijk, en als het met cpu's wordt zal ik dus waarschijnlijk ook niet meedoen.
Voor die X1600pro's, die prijs is eigenlijk te hoog, maar misschien is het voor mij interessant om 2 van die dingen in CF te zetten zonder mastercard
Thijs, niet zo pochenEl Snorro schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:16:
@Syngrow
X1600 is misschien wel leuk ja, alleen ik ben bang dat we dan met z'n allen een stuk voorzichtiger doen, en dat sommige de stap naar sub-zero niet wagen.
[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 25-05-2006 15:04 ]
Hoezo niet , is toch een leuk kaartje. kan je lkkr hard pushen. Het is toch niet zoveel duurder dan een 7300 gs, 20 mss net 25 euro. trouwens ik las dat veel mensen niet meer met zown slome kaart mee wilden doen dus dacht ik dat dit mss wel een leuk alternatief was. Als we ze met massa bestellen kan ik mss ook nog wat van de prijs af krijgen.
hier een linkje dit is waar toe deze kaart in staat is. Het is precies de zelfde kaart, palit X1600 pro gddr3 128 mb
srry is al gefix, net verkeerde link neer gezet
hier een linkje dit is waar toe deze kaart in staat is. Het is precies de zelfde kaart, palit X1600 pro gddr3 128 mb
srry is al gefix, net verkeerde link neer gezet
[ Voor 29% gewijzigd door LyP0 op 25-05-2006 18:18 ]
ik voel me lekkaah !!!
Daar staat bij video memory toch echt 256mb...LyP0 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:05:
Hoezo niet , is toch een leuk kaartje. kan je lkkr hard pushen. Het is toch niet zoveel duurder dan een 7300 gs, 20 mss net 25 euro. trouwens ik las dat veel mensen niet meer met zown slome kaart mee wilden doen dus dacht ik dat dit mss wel een leuk alternatief was. Als we ze met massa bestellen kan ik mss ook nog wat van de prijs af krijgen.
@ LyPO: Waar zie je dat eht GDDR3 is dan ? want dat staat er niet bij ...en waar kan je doe kaarten halen ?
edit: lama:
http://www.alternate.de/h...t1=009&cat2=255&cat3=000&
edit: lama:
http://www.alternate.de/h...t1=009&cat2=255&cat3=000&
[ Voor 39% gewijzigd door sapphire op 25-05-2006 17:15 ]
uhm kijk maar eens op xs forums, daar zie je dat. trouwens ik haal ze niet bij alternate, hoef geen verzed kosten te betalen. Heb een kennis bij een duitse hardware groothandel. We hadden daar vorige keer 24 laptops besteld, en uit aardigheid kregen we 20% korting. of dit nu ook lukt met die kaartjes weet ik niet want daar zit natuurlijk ook voor hun een kleinere winstmarge op.
ik kan morge wel eens na vragen hoeveel korting dat we kunne krijgen, ga er morge toch heen.
hoeveel denken jullie dat besteld zullen worden, mocht dit de nieuwe contest kaart worden ?
Het is alleen ff om te kijken hoe duur ze dan gaan worden.
ik kan morge wel eens na vragen hoeveel korting dat we kunne krijgen, ga er morge toch heen.
hoeveel denken jullie dat besteld zullen worden, mocht dit de nieuwe contest kaart worden ?
[ Voor 25% gewijzigd door LyP0 op 25-05-2006 18:08 ]
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Ik denk ongeveer net zoveel als de vorige keer he 
Aangezien er een hoop zijn die achteraf hier kwamen en zeiden van waarom zie ik dit nu pas. En er zullen er ook tussen zitten die de vorige keer meegedaan hebben maar niet bevallen is of iets dergelijks en dus niet mee zullen doen. Ik denk dat er evenveel mee zullen doen als de vorige keer ongeveer.
Leuk dat je het wil gaan vragen enzo maar het is wel een beetje vroeg. Als er een nieuwe contest komt is dat wss toch pas na de vakantie en dan zijn die kaarten misschien al weer een paar euro goedkoper ofzo of is er weer iets anders dat leuk is
Aangezien er een hoop zijn die achteraf hier kwamen en zeiden van waarom zie ik dit nu pas. En er zullen er ook tussen zitten die de vorige keer meegedaan hebben maar niet bevallen is of iets dergelijks en dus niet mee zullen doen. Ik denk dat er evenveel mee zullen doen als de vorige keer ongeveer.
Leuk dat je het wil gaan vragen enzo maar het is wel een beetje vroeg. Als er een nieuwe contest komt is dat wss toch pas na de vakantie en dan zijn die kaarten misschien al weer een paar euro goedkoper ofzo of is er weer iets anders dat leuk is
Ook al gaat de contest niet door, als je ze voor lagere prijzen die dan €79 kan krijgen doe er mij maar 2 dan.LyP0 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:06:
uhm kijk maar eens op xs forums, daar zie je dat. trouwens ik haal ze niet bij alternate, hoef geen verzed kosten te betalen. Heb een kennis bij een duitse hardware groothandel. We hadden daar vorige keer 24 laptops besteld, en uit aardigheid kregen we 20% korting. of dit nu ook lukt met die kaartjes weet ik niet want daar zit natuurlijk ook voor hun een kleinere winstmarge op.
langere prijzen dan 79 euro gaat alleen op als ik ze per veel kan bestellen, dus niet bij 2 stuks.
en btw hoe willen jullie ze dan thuis krijgen , moet ik ze van hieruit gaan verzenden. als we genoeg korting krijgen loont dat zich wel maar per 2, srry elsnorro je zult dus moeten wachten.
trouwens waarom pas een nieuwe contest na de vakantie, dan begint bij mij juist de meest drukke tijd, nieuwe school , veel meer lessen etc etc. in de vakantie heb k juist alle tijd
elke dag werken van 9 tot 3 daarna rijlessen en daarna gamen/oc'en
en btw hoe willen jullie ze dan thuis krijgen , moet ik ze van hieruit gaan verzenden. als we genoeg korting krijgen loont dat zich wel maar per 2, srry elsnorro je zult dus moeten wachten.
trouwens waarom pas een nieuwe contest na de vakantie, dan begint bij mij juist de meest drukke tijd, nieuwe school , veel meer lessen etc etc. in de vakantie heb k juist alle tijd
ik voel me lekkaah !!!
idd hier precies hetzelfde.LyP0 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:35:
langere prijzen dan 79 euro gaat alleen op als ik ze per veel kan bestellen, dus niet bij 2 stuks.
trouwens waarom pas een nieuwe contest na de vakantie, dan begint bij mij juist de meest drukke tijd, nieuwe school , veel meer lessen etc etc. in de vakantie heb k juist alle tijdelke dag werken van 9 tot 3 daarna rijlessen en daarna gamen/oc'en
Zullen we maar een nieuw topic starten?
is een idee....maar zal denk in overleg met de organisator (weer Jurgen? ) gebeuren.
Maar er zijn trouwens ook veel mensen op vakantie in de vakantie....ik iig wel (naja vakantie...CZ dan).
Maar nog voor LyPo...ik wil er voor 79€ ook wel 1 hoor...dus al 3
En anders kijk k wel of k dr 3 kan bestellen en naar Baalre-nassau kom ofzo..of jij besteld er 3 oid......
komt wel goed
Maar er zijn trouwens ook veel mensen op vakantie in de vakantie....ik iig wel (naja vakantie...CZ dan).
En anders kijk k wel of k dr 3 kan bestellen en naar Baalre-nassau kom ofzo..of jij besteld er 3 oid......
komt wel goed
Ja ik wil ook wel organisatie doen als jurgen geen tijd heeft hoor.sapphire schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:05:
is een idee....maar zal denk in overleg met de organisator (weer Jurgen? ) gebeuren.
komt wel goed
Maar dan moeten we wel weten wie er meedoen/welke kaarten het worden.
Als het weer videokaarten worden, wil ik wel een paar dingen zeker weten:
-Niet te veel CPU related (want 12 pipes, 500core komt toch al snel neer op 6k 3dmark05!)
-GEEN COLDBUG!
-1 iemand eerst een kaartje uitproberen
-niet heel erg ram bottlenecked
-beetje relaxte mountingholes, want op de x300se was het echt crap
-maar 1 categorie zou ook wel fijn zijn, want daardoor was er weinig competitie deze keer
-Niet te veel CPU related (want 12 pipes, 500core komt toch al snel neer op 6k 3dmark05!)
-GEEN COLDBUG!
-1 iemand eerst een kaartje uitproberen
-niet heel erg ram bottlenecked
-beetje relaxte mountingholes, want op de x300se was het echt crap
-maar 1 categorie zou ook wel fijn zijn, want daardoor was er weinig competitie deze keer
nou mijn punt was meer dat atm veel mensen geen tijd hebben en het me dus slim lijkt om het uit te stellen. Ik wilde het eigenlijk wat grootser aanpakken volgende keer. Als er steeds kleintjes komen blijft de competitie relatief laag. Ik wil dus liever nog ff wachten.
Dat is waar, maar ook niet te lang. Want na de zomervakantie heb ik echt geen tijd meer. Dus is begin augustus een goede datum? Mijn spaarcentjes nu gaan iig naar conroe, dus het kan wat mij betreft ook nog wel ff wachten..Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:28:
nou mijn punt was meer dat atm veel mensen geen tijd hebben en het me dus slim lijkt om het uit te stellen. Ik wilde het eigenlijk wat grootser aanpakken volgende keer. Als er steeds kleintjes komen blijft de competitie relatief laag. Ik wil dus liever nog ff wachten.
Ik vind het eerlijk gezegd geen goed id om dit met processors te doen want daarbij hangt de prestatie in spi 1m oid toch ook voor een groot deel af van het geheugen en moederbord, niet iedereen kan het zich veroorloven om een mobo van 200+ euro, een cpu van ongeveer 100 euro ( uitgaande van celeron of pentium D 805 ) en dan ook nog eens high preformance ram te kopen. En ik denk ook dat velen hiermee willen wachten. Ik wil ook graag mee doen met dat soort compo maar ik zit momenteel op S754 en heb dus ddr1. Ik wil wel een s775 systeem in elkaar zetten maar ik wacht op het juiste moederbord, een met conroe support, en kom aub niet met dan moet je maar een i975 bad axe rev 304 kopen. kortom , deze compo kun je beter houden wanneer er borden uit zijn met conroe support, iedereen die dan een E6X00 processor koopt heeft dan ook meteen een s775 mobo en kan dan gewoon mee doen aan de contest. Ik denk dat je dan veel meer mensen zo ver krijgt om mee te doen.
ik voel me lekkaah !!!
Ik kan sowiezo testen of die palit x1600's coldbuggen, want die haal ik 2 huis voor CF na mijn examens (donderdag klaarVerwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:28:
lol, ben ook donderdag klaar. laat me raden engels
damn heb nu al geen zin in natuurkunde dinsdag
maaruh anyways jij wilde dus zelf al een setje halen ? dus voor hoeveel stuk moet ik dan vragen morge ?
maaruh anyways jij wilde dus zelf al een setje halen ? dus voor hoeveel stuk moet ik dan vragen morge ?
ik voel me lekkaah !!!
Ik 2 sapphire 1, dat is het voor nu dan.LyP0 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:17:
lol, ben ook donderdag klaar. laat me raden engels![]()
Maar als deze kaartjes het leuk doen en coldbugvrij zijn zijn ze imo de perfecte kaartjes voor de contest denk ik.
Ja ik ben donderdag klaar met engels, maar ik heb dinsdag economie en woensdag aardrijkskunde

ik vraag wel eens na voor ong 20 stuks, is dit mss te veel ?
ik probeer er natuurlijk zo veel mogelijk van af te krijgen maar kan nix beloven. kan ook zijn dat ze er nix af willen doen. maar goed, dat hoor k morge wel.
elsnorro : heb er al 3 gehad van de 5 , ik heb al nederlands, scheikunde en wiskunde b1,2 gehad. scheikunde en wiskunde ben k nog t meest nerveus voor. daar ben ik namelijk vorig jaar op gezakt.
ik probeer er natuurlijk zo veel mogelijk van af te krijgen maar kan nix beloven. kan ook zijn dat ze er nix af willen doen. maar goed, dat hoor k morge wel.
elsnorro : heb er al 3 gehad van de 5 , ik heb al nederlands, scheikunde en wiskunde b1,2 gehad. scheikunde en wiskunde ben k nog t meest nerveus voor. daar ben ik namelijk vorig jaar op gezakt.
ik voel me lekkaah !!!
Hmmmm...El Snorro schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:27:
[...]
Ik 2 sapphire 1, dat is het voor nu dan.
Maar als deze kaartjes het leuk doen en coldbugvrij zijn zijn ze imo de perfecte kaartjes voor de contest denk ik.

Hmmmm...

Jij doelt meer op nvidia kaartjes?
Kom op Rol-Co,
Je mening heeft niet echt ondergrond, nvidia of ati of zelfs een ander merk, we hebben toch allemaal de zelfde.
Wat zijn de eisen van de kaart voor de volgende contest?
- Geen coldbug (belangrijkste)
- 128bit bus (maar het ging om de contest zelf, dus ik zie niet waarom dat dit een must zou zijn)
Overigens vind ik wel dat deze keer iedereen PCIe moet gaan. Was wel duidelijk dat AGP geen suc6 was op jou na eigenlijk. Iedere tweaker die een beetje meegaat met de tijd heeft over een paar maanden echt wel PCIe. Is dat niet zo, mooie tijd om de upgraden
Review van de X1600 Pro van Expert Vision
Let op, factory OC'de kaart! 570/1300 stock en 1,4ns ram, Ipv 500/1000 en 2ns ram
In de review staat:
9K 3DMark03
4,5k 3DMark05
GDDR 3

Pencil mods maken het wel heel gemakkelijk
Let op, factory OC'de kaart! 570/1300 stock en 1,4ns ram, Ipv 500/1000 en 2ns ram
In de review staat:
9K 3DMark03
4,5k 3DMark05
GDDR 3

[ Voor 16% gewijzigd door DesertShooter op 26-05-2006 13:24 ]
Met een lage drempel is niets mis natuurlijk. En een "pencil" mod is lang niet zo betrouwbaar en goed in te stellen als een VR welke dan dus toch nog iets voordeel biedt.DesertShooter schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:23:
Review van de X1600 Pro van Expert Vision
IMHO is dit juist een goed aspect. Iedereen die er echt voor gaat zal toch wel solderen. Mensen die dit niet kunnen maken nog steeds kans, wat het alleen maar leuker maakt
volgende contest wordt inderdaad pcie only. de datum en welke kaart het wordt en dat soort details denk ik nog ff over na.
@Lex
Die kaart is wel erg interessant!
Maar in NL te krijgen?
@Martijn
Met Hmmmz
doelde Rol-Co op iets anders, maar hij is toch wel pro nvidia.
Die kaart is wel erg interessant!
Maar in NL te krijgen?
@Martijn
Met Hmmmz

Palit heeft ook zo'n kaart die stock OCed is en 1,4ns ram.
Zo snel heb k die Xpertvision nog neit kunnen vinden
Zo snel heb k die Xpertvision nog neit kunnen vinden
helaas ging er niet zo heel veel af maar ik mag ze mee nemen voor 75 euro per stuk. Dus das 4,90 goedkoper per stuk. niet erg veel maar dat komt omdat er ook voor hun een lage winstmarge op zit.
die golden pro kaartjes zijn natuurlijk wel leuk maar denk eens in wat voor effect dit zal hebben op de prijs, en er zit standaart een zalman koeler op. Die zijn ook niet echt goedkoop.
die golden pro kaartjes zijn natuurlijk wel leuk maar denk eens in wat voor effect dit zal hebben op de prijs, en er zit standaart een zalman koeler op. Die zijn ook niet echt goedkoop.
[ Voor 33% gewijzigd door LyP0 op 26-05-2006 17:11 ]
ik voel me lekkaah !!!
Hey LyPO, zou je me kunnen adden op msn (staat in me profile) of me kunnen mailen [ radeonATplanetDOTnl ].
Dan kunnen ze het zo even verder hebben over die kaarten en hoeft eht niet steeds via dit topic
Dan kunnen ze het zo even verder hebben over die kaarten en hoeft eht niet steeds via dit topic
Kun je mij aub ook even mailen, ik heb namelijk mijn x800gto2 verkocht en wil nu serieus 2 van die kaartjes! 
Het liefst op elsnorro88 [AT] gmail.com
Het liefst op elsnorro88 [AT] gmail.com
[ Voor 17% gewijzigd door El Snorro op 28-05-2006 16:50 ]
Verwijderd
Neee!! Geen ATI meer!!
Ik zal waarschijnlijk niet mee kunnen doen de volgende keer, krijg het erg druk de komende tijd-- nieuw huis gekocht, kleintje op komst.
Als het Nvidia wordt kan ik kijken of ik nog een gaatje vind.

Ik zal waarschijnlijk niet mee kunnen doen de volgende keer, krijg het erg druk de komende tijd-- nieuw huis gekocht, kleintje op komst.
Als het Nvidia wordt kan ik kijken of ik nog een gaatje vind.
Waarom die ATI haat ??
Ik moet zeggen dat die X300SE echte but kaarten waren, maar alsof een nVidia kaart rond die prijsklasse beter was geweest, ik denk het niet, TurboCache sux0r
Maar voor mij lijkt het me slimmer om de contest te houden in de zomervakantie das over ongeveer 6 weken. Die X1600 is een erg leuke kaart en als ie niet direct affikt bij de eerste voltmod en coldbug vrij is lijkt het me een uitstekend kaartje.
Ik moet zeggen dat die X300SE echte but kaarten waren, maar alsof een nVidia kaart rond die prijsklasse beter was geweest, ik denk het niet, TurboCache sux0r
Maar voor mij lijkt het me slimmer om de contest te houden in de zomervakantie das over ongeveer 6 weken. Die X1600 is een erg leuke kaart en als ie niet direct affikt bij de eerste voltmod en coldbug vrij is lijkt het me een uitstekend kaartje.
Dat zullen we spoedig wetenDaWaN schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:33:
@ El Snoro, congrats, maar helaas te laat
Ik hoop dat de volgende contest pas na de vakantie is aangezien ik dan pas weer de kans heb om heb om mee te doen.
Voor de rest lijkt mee een XI600 kaartje wel een goed idee, kan ik wel gebruiken aangezien ik nu nog op een x300Se draai.
Heb er weer zin in, beetje met droogijs kloten enzo.
Hopelijk deze keer zonder coldbug.
Ik hoop dat de volgende contest pas na de vakantie is aangezien ik dan pas weer de kans heb om heb om mee te doen.
Voor de rest lijkt mee een XI600 kaartje wel een goed idee, kan ik wel gebruiken aangezien ik nu nog op een x300Se draai.

Heb er weer zin in, beetje met droogijs kloten enzo.
ik heb een mail van Lypo ontvangen en hem toegevoegt op MSN, hij is helaas nog niet online geweest_Snot_Aap_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:30:
@ El Snoro, congrats, maar helaas te laat![]()
Voor de rest lijkt mee een XI600 kaartje wel een goed idee, kan ik wel gebruiken aangezien ik nu nog op een x300Se draai.![]()
Heb er weer zin in, beetje met droogijs kloten enzo.![]()
Zal zitten te zwoegen op zn examens?
ik zit momenteel fftjes zonder eigen pc, deze staat bij iemand anders zodat ik me 100% kan focussen op mn examens. maar ik wil wel ff weten, wat willen jullie nou ongeveer uitgeven voor een kaartje voor 3d contests. Ik hoor van verschillende mensen dat ze een x1600 toch te duur vinden om mee te doen aan de contest.
ik voel me lekkaah !!!