[Contest] Fair play 3D Contest -> Feli Rol-Co & _Snot_Aap_ !

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 01:01:
T was 1.55V, dus er zit nog wel rek in :)

Mijn mem geeft vanaf ~287 arti's en vanaf 294 levert hoger klokken alleen lagere scores op. Helaas reageert het ook totaal niet op voltage :( .
Maak je maar niet al te blij, die van mij geeft steeds zwarte schermen of screencorruptie als ik hoger ga dan 1.58V.
Mem reageert hier ook totaal niet op volts daarom had ik een paar pagina's terug al gezegd dat de Vmem mod een verspilling van geld/tijd/moeite is.

Vreemd dat jou core op dat voltage niet boven de 600 raakt.

@Savale, zie je nou dat jij mazzel had met die enorme core snelheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
hehe denk t :P Hij reageerd goed tot ongeveer 1,72v namelijk :P MAAR ik heb bij de vgpu mod nog één ding aangepast he, misschien dat dat ook wat uitmaakt? (extra elco geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Terug van wintersport :)
Zie dat ik nog steeds 2e sta >:) >:) :)

Maar ik moet vanmiddag eens serieus naar mn kaartje gaan kijken want bij opstarten krijg ik 0,6v over de core :/

Dalijk eens proberen zonder vgpu mod.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

savale schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:35:
hehe denk t :P Hij reageerd goed tot ongeveer 1,72v namelijk :P MAAR ik heb bij de vgpu mod nog één ding aangepast he, misschien dat dat ook wat uitmaakt? (extra elco geplaatst)
True, ik was van plan vandaag plasticspray en die elco's in te slaan. Als het goed is kan ik dus van de week vertellen wat die elco bijdraagt aan CPU-speed. Al verwacht ik absoluut niet dat het die 100 MHz verschil goed gaat maken :p .

Hmm, ik bedenk me nu dus wel dat ik alleen wat dat ik een 1000uF elco moet hebben, maar was er niet iets met gerichtte en ongerichte van die krengen ofzo? Mijn elektronicakennnis houdt helaas op als ik bij zulke dingen terecht kom. Oftewel: wie kan mij vertellen wat ik zodalijk moet gaan kopen O-) .

[ Voor 23% gewijzigd door Syzzer op 18-03-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Syzzer schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:07:
[...]

True, ik was van plan vandaag plasticspray en die elco's in te slaan. Als het goed is kan ik dus van de week vertellen wat die elco bijdraagt aan CPU-speed. Al verwacht ik absoluut niet dat het die 100 MHz verschil goed gaat maken :p .

Hmm, ik bedenk me nu dus wel dat ik alleen wat dat ik een 1000uF elco moet hebben, maar was er niet iets met gerichtte en ongerichte van die krengen ofzo? Mijn elektronicakennnis houdt helaas op als ik bij zulke dingen terecht kom. Oftewel: wie kan mij vertellen wat ik zodalijk moet gaan kopen O-) .
had de elco's gewisselt met 1500 uf en gaf hier een instand death.........je bent gewaarschuwd......lol

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Syzzer schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:07:
[...]

Ze zijn wel polair, dus je moet ze goed aansluiten. Plus op de plus, en min op de min ;) Gewoon afkijken van de elco die aan de andere zijde van de kaart zit :) Streepje aan dezelfde kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Kijk, dat moest ik even weten. Alleen raak ik nu in de war of de huidige elco er eerst af moet; savale heeft het over een 'extra' elco, terwijl Rol-Co het over vervangen heeft... Moet de nieuwe naast of in plaats van de huidige?

offtopic:
Is er niet iemand die kort een FAQ-je zou kunnen schrijven over de werking van dit soort basiscomponenten en hoe er (wellicht dmv vuistregels) aan te rekenen is?

[ Voor 31% gewijzigd door Syzzer op 18-03-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zo weer een beetje verder met de 5200

intel pentium 4 3,4 es @4207mhz Mach II cooled
2x 512 ocz 3200 el platinum rev 2
msi 865 neo2-p moederbordje
contest fx 5200 video

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/85.1kl.jpg

zo en nu de prom er op

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/promkl.jpg

:)

Ministry

[ Voor 15% gewijzigd door Rol-Co op 18-03-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

images werken niet

EDIT:
nu wel :)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Erg nette score Rol-Co! Je gaat wel heel erg hard met dat kaartje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Syzzer schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:33:
Erg nette score Rol-Co! Je gaat wel heel erg hard met dat kaartje zeg!
Thank's
Nature is erg mem dus ik heb het geluk dat het geheugen 700 loopt, core scheelt niet veel , ongeveer 2fps per 10mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Rol-Co schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:35:

contest fx 5200 video

[afbeelding]

zo en nu de prom er op

[afbeelding]

Ministry
Ben je wel voorzichtig met die isolatie? smeer dat neophrene flink in met vaseline om het contact te laten maken. Ik heb een flinke tijd geleden op die manier een 9800XT gekoeld, resultaat was dat de kaart dood is gegaan door condensatie. Dat stukje neophrene tussen de evap en de kaart sluit niet goed genoeg af waardoor het een waterballet werd rond de core en rond de regelic's die daar zitten. Dit zorgde ervoor dat de kaart dus uiteindelijk stierf na heel veel artifacts te geven.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/J_Bongers/system/mounting.JPG
De kaart in die pic is dus helaas dood :(

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Syngrow schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:42:
[...]

Ben je wel voorzichtig met die isolatie? smeer dat neophrene flink in met vaseline om het contact te laten maken. Ik heb een flinke tijd geleden op die manier een 9800XT gekoeld, resultaat was dat de kaart dood is gegaan door condensatie. Dat stukje neophrene tussen de evap en de kaart sluit niet goed genoeg af waardoor het een waterballet werd rond de core en rond de regelic's die daar zitten. Dit zorgde ervoor dat de kaart dus uiteindelijk stierf na heel veel artifacts te geven.

[afbeelding]
De kaart in die pic is dus helaas dood :(
ok thanks syngrow
Het grootste probleem is nu dat die core net een soepkom is , absoluut niet vlak dus het contact is er alleen met een kilo koelpasta, daar moet ik nog aan werken.

dat neoprene wat er tussen zit zijn 2 lagen alleen de 2e zie je niet die valt in de kop van de prom, het is afkomstig van een vapochill setje.

condens heb ik (nog) geen last van aangezien er met die 2 slangen -2,9 air op staat te blazen, dat scheelt behoorlijk, de mach II van de video gaat daardoor ook naar -66-67 op de display :*)

ik moet nu alleen de bevestiging opnieuw doen , ik zal er gelijk wat vasi tussen smeren, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Wat een verschil zeg bij de agp boys. _/-\o_
Verwacht maar niet dat je je 2e plaats scoren nog lang houd El snorro.
Hopelijk volgende week DI en ik heb al een "goed" getweaked OS klaar. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Mod_Aap op 18-03-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

_Snot_Aap_ schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:54:
Wat een verschil zeg bij de agp boys. _/-\o_
Verwacht maar niet dat je je 2e plaats scoren nog lang houd El snorro.
Hopelijk volgende week DI en ik heb al een "goed" getweaked OS klaar. :*)
OS tweaks hielpen bij mij om precies te zijn 0,0 FPS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Rol-Co schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:35:

contest fx 5200 video

[afbeelding]

zo en nu de prom er op

[afbeelding]

Ministry
Kan die P4 niet harder onder die Mach2?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Exigence schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:19:
[...]

OS tweaks hielpen bij mij om precies te zijn 0,0 FPS :P
Hmmmz, dat is meer dan ik had verwacht. :+ :Y)
Najah, altijd eerst zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS tweaks helpen echt niets, net als strakkere timings of hogere CPU speed.
Het gaat puur en alleen om het videokaartje en driver/mem tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Razor.Timo schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:47:
[...]

Kan die P4 niet harder onder die Mach2?
validation

maar helpt 0 in nature..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Mensen, The Godsha en ik liggen eruit :P
Ongelukje bij een voltmod :X

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:52:
iedereen molt zijn kaart wel heel snel :D De meeste al voordat ze leuke results hebben. Jullie maken het de competitie wel heel makkelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:57:
[...]

iedereen molt zijn kaart wel heel snel :D De meeste al voordat ze leuke results hebben. Jullie maken het de competitie wel heel makkelijk hoor.
Misschien iets regelen met RMA O-) , haha. Zou nogal oplichterij zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Lekker dit.
Heeft iemand een lijst met welke kaarten allemaal dood zijn? _/-\o_
Jullie maken me het zo wel erg makkelijk om straks 1ste plaats te pakken.
Tenzij ik m ook sloop natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

die ati's zijn gewoon brak, de 5200 heeft al aardig op zijn donder gehad , ook foutjes maar leeft nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Thandor schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:52:
Pics ! details ! duh :+ (kut voor je :'( )

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rol-Co schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:28:
die ati's zijn gewoon brak, de 5200 heeft al aardig op zijn donder gehad , ook foutjes maar leeft nog steeds :)
als ik het me goed herinner heeft hij een FX5200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heephstan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:39:
[...]

Pics ! details ! duh :+ (kut voor je :'( )
We hadden vandaag, 18 maart 2006, gepland als dag om de voltmod's op de nog niet zo lang geleden overleden kaart uit te voeren. De dag ervoor hadden we een aantal punten doorgemeten en bekeken wat er zoal gemodificeerd en gesoldeerd diende te worden.

So far so good, we zijn de auto ingestapt en naar de electronicaboer gereden. Van te voren zei ik nog, "Zul je net zien, die kerel geeft ons toch het verkeerde mee". Afijn, eenmaal op locatie aangekomen hadden we de deur van de winkel geopend en zijn we naar binnen gestapt. De man van de winkel, die overigens al aardig op leeftijd was, stond ons te woord en vroeg of hij ons van dienst kon zijn.
The Godsha vroeg of de er 'trimmer weerstanden van 50K Ohm' voorhanden waren waarop de beste meneer antwoordde : "trimmers of weerstanden". Hierop volgde een woord wat verdacht veel leek op 'trimmers'. De verkoper zei ja en gaf ons de gewenste hoeveelheid aan electronica onderdeeltjes.
Na het betalen liepen we tevreden de winkel uit en reden we naar huis.

Daar hadden we het één en het ander geprobeerd op de zojuist aangeschafte onderdeeltjes. Na wat klooien kwamen we erachter dat dit potmeters waren i.p.v. trimmers. We gingen dus terug naar de winkel en vroegen of dit trimmers of potmeters waren. De verkoper kwam al meteen met de melding : "Ow, bedoelde je trimmers :? ".
Die had 'ie niet, althans, niet de goede. Na wat uitleg over de potmeter werd het duidelijk dat een potmeter ook van dienst kon zijn. Helaas wel met minder slagen zodat het fijnstellen niet makkelijk gaat. Immers is de potmeter na één slag al volledig afgesteld.

Terug thuis begonnen we te solderen. Dit gaf als resultaat dat de GPU niet genoeg spanning kreeg. We hadden dus iets verkeerd gedaan (of het kan niet met een potmeter, dat weten we eigenlijk nog steeds niet 8)7) en kwamen op een idee om een paar dingen anders aan te pakken. The Godsha pakte de soldeerbout en begon een kabeltje los te maken. Na een tijdje dacht de soldeerder, waar zijn we nu mee bezig :?. Het werd al snel duidelijk dat het verkeerde kabeltje losgesoldeerd was :X

Dit alles liep uit op een totale catastrofe. Er zat tin op de pootjes en dat liet zich nog niet zo gemakkelijk weghalen. Na een korte tijd was het weg en besloten we te testen of de kaart überhaupt nog functioneerde. Dit uiteraard zonder modificaties die het voltage van de GPU zouden kunnen veranderen.
De kaart bleek niet te werken. Na inspectie van het chipje waarop de draadjes waren aangesloten leek het erop dat het nog niet helemaal snor zat met de contactjes. Mogelijk was het pinnetje naast de GND (vlak bij de vMEM) losgeraakt.
Een dozijn pogingen (zo niet, dan meer :P) hadden we de de hoop opgegeven en de kaart dood verklaard. Er kwam geen spanning op de GPU en zonder sap wil voorgenoemde chip geen werk verrichtten.

Ik heb nu een foto gemaakt van de chip in kwestie. De buigzame leidingen waarin draden gevat zijn voor het vervoer van elektriciteit, in de volksmond ook wel kabels of bedrading genoemd zijn reeds verwijderd.
Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/3791/chippie8ba.th.jpg
Deze foto is genomen ná een hele vracht pogingen. Kijk dus niet vreemd op van de schade :+

RIP†
ASUS GeForce FX 5200
Week 37 2005
-
Week 11 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, nu gaan we toch nog een poging wagen :Y) :7

Iets met 'vaak geschoten en niet geraakt is nog steeds mis' :?
en ditmaal met een pilsje erbij :9

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 18-03-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:21:
[...]

als ik het me goed herinner heeft hij een FX5200 ;)
ow, oeps.......sorry, ja maar zo mishandelen is ook niet vreemd .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:21:
[...]

We hadden vandaag, 18 maart 2006, gepland als dag om de voltmod's op de nog niet zo lang geleden overleden kaart uit te voeren. De dag ervoor hadden we een aantal punten doorgemeten en bekeken wat er zoal gemodificeerd en gesoldeerd diende te worden.

So far so good, we zijn de auto ingestapt en naar de electronicaboer gereden. Van te voren zei ik nog, "Zul je net zien, die kerel geeft ons toch het verkeerde mee". Afijn, eenmaal op locatie aangekomen hadden we de deur van de winkel geopend en zijn we naar binnen gestapt. De man van de winkel, die overigens al aardig op leeftijd was, stond ons te woord en vroeg of hij ons van dienst kon zijn.
The Godsha vroeg of de er 'trimmer weerstanden van 50K Ohm' voorhanden waren waarop de beste meneer antwoordde : "trimmers of weerstanden". Hierop volgde een woord wat verdacht veel leek op 'trimmers'. De verkoper zei ja en gaf ons de gewenste hoeveelheid aan electronica onderdeeltjes.
Na het betalen liepen we tevreden de winkel uit en reden we naar huis.

Daar hadden we het één en het ander geprobeerd op de zojuist aangeschafte onderdeeltjes. Na wat klooien kwamen we erachter dat dit potmeters waren i.p.v. trimmers. We gingen dus terug naar de winkel en vroegen of dit trimmers of potmeters waren. De verkoper kwam al meteen met de melding : "Ow, bedoelde je trimmers :? ".
Die had 'ie niet, althans, niet de goede. Na wat uitleg over de potmeter werd het duidelijk dat een potmeter ook van dienst kon zijn. Helaas wel met minder slagen zodat het fijnstellen niet makkelijk gaat. Immers is de potmeter na één slag al volledig afgesteld.

Terug thuis begonnen we te solderen. Dit gaf als resultaat dat de GPU niet genoeg spanning kreeg. We hadden dus iets verkeerd gedaan (of het kan niet met een potmeter, dat weten we eigenlijk nog steeds niet 8)7) en kwamen op een idee om een paar dingen anders aan te pakken. The Godsha pakte de soldeerbout en begon een kabeltje los te maken. Na een tijdje dacht de soldeerder, waar zijn we nu mee bezig :?. Het werd al snel duidelijk dat het verkeerde kabeltje losgesoldeerd was :X

Dit alles liep uit op een totale catastrofe. Er zat tin op de pootjes en dat liet zich nog niet zo gemakkelijk weghalen. Na een korte tijd was het weg en besloten we te testen of de kaart überhaupt nog functioneerde. Dit uiteraard zonder modificaties die het voltage van de GPU zouden kunnen veranderen.
De kaart bleek niet te werken. Na inspectie van het chipje waarop de draadjes waren aangesloten leek het erop dat het nog niet helemaal snor zat met de contactjes. Mogelijk was het pinnetje naast de GND (vlak bij de vMEM) losgeraakt.
Een dozijn pogingen (zo niet, dan meer :P) hadden we de de hoop opgegeven en de kaart dood verklaard. Er kwam geen spanning op de GPU en zonder sap wil voorgenoemde chip geen werk verrichtten.

Ik heb nu een foto gemaakt van de chip in kwestie. De buigzame leidingen waarin draden gevat zijn voor het vervoer van elektriciteit, in de volksmond ook wel kabels of bedrading genoemd zijn reeds verwijderd.
[afbeelding]
Deze foto is genomen ná een hele vracht pogingen. Kijk dus niet vreemd op van de schade :+

RIP†
ASUS GeForce FX 5200
Week 37 2005
-
Week 11 2006
had gewoon wat litze gebruikt voor het weghalen van de overtollige tin. Jullie gingen vmodden zonder dat jullie wisten wat potmeters waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Wij wisten wel wat potmeters waren. Alleen het verschil tussen potmeters en trimmers. Maarja eens moet de eerste keer zijn en hier leer je van. Zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gingen jullie potmeters bevestigen met een lasapparaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:21:
gingen jullie potmeters bevestigen met een lasapparaat? :P
Hahaha :) Nee wij hebben nog niet zoveel soldeer skills, en ook niet de beste soldeerapparatuur en dat tin weghalen was gewoon het probleem. Zo fijn solderen vereist ook wel enige vaardigheid dacht ik zo. Wij wisten niet dat je overtollig tin zo weg kunt halen met Litze. We hebben we het voltage van de core kunnen veranderen, dus er is nog wel iets gelukt van de voltmod :9 Maar we gaan het nog wel een keer proberen, dan wel met een andere kaart, maar dan zorg ik dat ik litze bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makkelijkste is gewoon om van te voren een klein beetje soldeer te smelten op het draadje. hou dan het draadje tegen het pinnetje aan en hou de soldeerbout tegen het draadje. als het soldeer gesmolten is 1-2 seconden zo houden, soldeerbout weg trekken en klaar. Je verhit op deze manier het pinnetje zelf eigenlijk te weinig waardoor de connectie niet erg sterk is dus je moet ook nog ff het draadje vast maken op een andere manier (tape oid).

veiligste manier imo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:02:
makkelijkste is gewoon om van te voren een klein beetje soldeer te smelten op het draadje. hou dan het draadje tegen het pinnetje aan en hou de soldeerbout tegen het draadje. als het soldeer gesmolten is 1-2 seconden zo houden, soldeerbout weg trekken en klaar. Je verhit op deze manier het pinnetje zelf eigenlijk te weinig waardoor de connectie niet erg sterk is dus je moet ook nog ff het draadje vast maken op een andere manier (tape oid).

veiligste manier imo
Idd, de tin van het pootje op het PCB moet meesmelten, lekker warm laten worden (niet té warm ofcourse) als heel het soldeereiland vloeibaar is, bout eraf, draad _niet_ bewegen en in 2 a 3 seconden zit het geheel vast.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik dus niet, als je wat ervaring hebt kan je het zo wel doen maar als je het niet zo vaak gedaan hebt laat dan gewoon geen soldeer op de pcb smelten zoals ik al aangaf in me post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soldeer op de draad en eventueel een beetje flux is idd de beste methode imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik doe het inderdaad op de methode die unknow_road beschrijft, vervolgens even zachtjes aan het draadje sjorren om te kijken of ie wel enigszins vast zit en als dat goed is een druppel lijm van zo'n lijmpistool erop kwakken. Het zit dan goed vast en is ook direct geïsoleer.

Maar, als ik dus die elco op mijn kaartje ga zetten. Moet ik dan 'naast' (parallel op) of in plaats van de oude zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou hem er altijd parralel aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe in serie heeft geen zin. :P Let wel ff op de polariteit he! Anders is weer n kaart RIP.

Ik heb een dwaas idee gekregen... Aangezien het nogal lastig is om aan ander geheugen te komen voor mijn x300se (zowiezo weet ik niet of dat helemaal eerlijk is). Zit ik er aan te denken om wat geheugen weg te halen om hogere clocks te krijgen. Alleen is nu de vraag hoeveel geheugen die nature test nodig heeft?

oja wouter jij had ook nog wat kaartjes toch? :P

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 19-03-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:42
Aangezien ik het nog steeds niet voor elkaar gekregen heb om mn memory van mn 5200 over de 600 Mhz te krijgen met de standaard timings, zat ik eraan te denken om deze een beetje te relaxen. Alleen had ik verwacht dat het wel enigzins zou lijken op latencies van ram. Niet dus, met nibitor krijg ik ''0404070705000A00120010050304'' Kan iemand mij uitleggen hoe dit ongeveer in elkaar zit?

Met 375/600 Mhz heb ik een score van 44 fps. Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

savale schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:39:
hehe in serie heeft geen zin. :P Let wel ff op de polariteit he! Anders is weer n kaart RIP.

Ik heb een dwaas idee gekregen... Aangezien het nogal lastig is om aan ander geheugen te komen voor mijn x300se (zowiezo weet ik niet of dat helemaal eerlijk is). Zit ik er aan te denken om wat geheugen weg te halen om hogere clocks te krijgen. Alleen is nu de vraag hoeveel geheugen die nature test nodig heeft?

oja wouter jij had ook nog wat kaartjes toch? :P
In serie was ik ook sowieso niet van plan :p . Het ging er alleen om of de oude eraf moest. Blijkbaar niet dus ;) Naja, van de week maar eens aan de slag weer dan.

Overigens denk ik dat je met minder geheugen tegen een aantal problemen aan zult lopen ...

Zo zou ik niet weten of de core zelf snapt dat er minder geheugen op zit (worden er ook x3000se's geleverd met minder mem?). Want als de core gaat proberen geheugen te adresseren dat er niet is, loopt het natuurlijk falikant fout. Daarnaast denk ik dat je heel wat aan snelheid moet winnen wil je het verschil in RAM goed kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die elco's die je er bij plaats zou ik trouwens niet veel groter maken dan de gene die er al op zitten. bij het opstarten worden die elco's geladen als de capaciteit te hoog is trekken ze zo'n hoge stroom dat misschien je traces doorbranden oid.

mem weghalen lijkt me idd een slecht plan, die kaarten doen gelijk niks meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Uit verveling maar wat met de hele benchmark 3Dmark 2001 gaan doen.......

en je raad het al, het WR voor de fx5200 binnengesleept, hij moet nog in de orb maar daar kan je nu even niet submitten.
maar ik wilde jullie dit niet onthouden.

Even niet op de nature score letten he... ;)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/2001kl.jpg

Hoogste in de orb is 13.370

score

[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 21-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:31:
die elco's die je er bij plaats zou ik trouwens niet veel groter maken dan de gene die er al op zitten. bij het opstarten worden die elco's geladen als de capaciteit te hoog is trekken ze zo'n hoge stroom dat misschien je traces doorbranden oid.

mem weghalen lijkt me idd een slecht plan, die kaarten doen gelijk niks meer.
Ik heb er trouwens een extra 1000uF bijgezet voor de core

Mem weghalen lijkt me toch niet zo'n slim plan nee... Nu even op zoek naar beter mem :P

WOW rol-co! Snelle nature test btw :P

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 19-03-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rol-co: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Netjes Rol-Co. Uit verveling even een WR halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Thank's guys
Moet toegeven het was ff zoeken naar de tweaks en settings , maar het resultaat mag er zijn. 8)

edit:
Sceen aangepast , hij was nog iets hoger geworden.... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Rol-Co op 20-03-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat euh, is best leuk Rol-Co

understatement van 't jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik me kaart nog omruilen voor een pci-e :P

edit: hoeft niet meer.... maar weer een bh5 reep minder :P ff de spd editen... klote asus borden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:30:
Kan ik me kaart nog omruilen voor een pci-e :P

edit: hoeft niet meer.... maar weer een bh5 reep minder :P ff de spd editen... klote asus borden.
Vage shit die asus borden hehe :P

ik ga vanmiddag mijn vcore mod eraf halen, kijken of kaart nog wil werken.
Zo niet denk ik dat mijn huidige score mijn hoogste zal zijn (helaas, er zat nog meer in)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
El Snorro schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:31:
[...]

Vage shit die asus borden hehe :P

ik ga vanmiddag mijn vcore mod eraf halen, kijken of kaart nog wil werken.
Zo niet denk ik dat mijn huidige score mijn hoogste zal zijn (helaas, er zat nog meer in)
wat is er met jouw ati gebeurd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
savale schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:05:
[...]

wat is er met jouw ati gebeurd dan?
Krijg opeens (nadat ik WC erop heb gezet) nog maar 0,5v als vcore voltage...
Daardoor boot pc niet meer (goed)

Enige oplossingen? (geen fysieke schade verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
El Snorro schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:13:
[...]

Krijg opeens (nadat ik WC erop heb gezet) nog maar 0,5v als vcore voltage...
Daardoor boot pc niet meer (goed)

Enige oplossingen? (geen fysieke schade verder)
Eerst even meten of het referentie voltage dat de lt chip geeft wel de juiste waarde geeft. (even in de datasheet opzoeken wat Vout is) Als die defect is is het nog wel op te lossen door even zelf een variabele voeding in elkaar te zetten of gewoon van een labvoeding aftappen. Maar als het circuit daarachter deffect is wordt het wat lastiger omdat er aardig wat stroom nodig is op dat lage voltage (10A zeker...) en dat kan je met de meeste voedingen niet opbrengen.
Hoewel ik opeens wel een heel evil idee heb: aftappen van je moederbord :P Aangezien je Vcore van je processor ook ongeveer op dezelfde spanning werkt?

Nouja in ieder geval nog niet met een hamer op gaan slaan dus want misschien valt er nog wat te fixen en in het ergste geval mag je hem als donorkaart aanbieden voor je mem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Onze kaart geeft ineens artifacts op standaard snelheid, zowel in 3d dingen als in filmpjes.

Ik had even tijd vanavond, dus ik had hem weer teruggewisselt met mijn normale vga kaart (om er even mee te spelen). Direct in windows was het al mis :/

We zijn niet eens toegekomen aan een andere koeler monteren of voltmods :(

Het hoogste wat we gehaald hebben is iets over de 62 fps op 540 / 302...
Er had nog meer in gezeten lijkt me. Ik raak altijd wel even mijn buro aan voor ik hardware verwissel, er kan toch weinig mis gaan dacht ik. Ik heb nog nooit zoiets raars meegemaakt eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

lol, die kaartjes hier gaan allemaal achter elkaar dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond ga ik na een goede installatie met tweaks de kaart een tijd onder ln2 houden.. dat mem moet ff goed bevriezen. vervolgens de gpu voorzien van -190, en de kaart me laten vriezen.

Gister nacht nog heel stiekem en hele 01 run gedaan...... rol-co ;) you better watch out :D 550x640 (zonder mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Razor.Timo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 07:39:
lol, die kaartjes hier gaan allemaal achter elkaar dood 8)7
Ik ben hier duidelijk niet echt tevreden over, hier mogen die kaartjes toch niet kapot van gaan?

Het erge is dat het geheugen 302 mhz liep (wel met artifacts), zonder voltmods (niet aan toe gekomen)
303 mhz zou de 1 na hoogste memspeed zijn op ministry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

het duurde even maar eindelijk op droogijs

droogijs is geweldig spul >:)

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb t de laatste tijd vrij druk, dus nog steeds geen mooie score.. maar ik ben net aan t klooien, en ik krijg t idee dat die x300 niet genoeg stroom heeft om én mem, én gpu te kunnen voorzien van stroom :? ik kan wel benchen op 600/275, en ook op 650/stock, maar 620/267 word m al veel teveel :? temperatuurproblemen zijn t nog niet echt geloof ik, want zelfs op 650 core krijg ik nog geen artifacts. hebben er meer last van dit probleem? en is t op te lossen met de soldeerbout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ikman schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:25:
het duurde even maar eindelijk op droogijs

droogijs is geweldig spul >:)
En??...........wat verbeterd?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:56:
vanavond ga ik na een goede installatie met tweaks de kaart een tijd onder ln2 houden.. dat mem moet ff goed bevriezen. vervolgens de gpu voorzien van -190, en de kaart me laten vriezen.

Gister nacht nog heel stiekem en hele 01 run gedaan...... rol-co ;) you better watch out :D 550x640 (zonder mods)
:O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:34:
ik heb t de laatste tijd vrij druk, dus nog steeds geen mooie score.. maar ik ben net aan t klooien, en ik krijg t idee dat die x300 niet genoeg stroom heeft om én mem, én gpu te kunnen voorzien van stroom :? ik kan wel benchen op 600/275, en ook op 650/stock, maar 620/267 word m al veel teveel :? temperatuurproblemen zijn t nog niet echt geloof ik, want zelfs op 650 core krijg ik nog geen artifacts. hebben er meer last van dit probleem? en is t op te lossen met de soldeerbout :+
probeer is wat booster wires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:33:
[...]

probeer is wat booster wires
Hoe doe ik dat?
Pics! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Gewoon ff meten waar je 5V en 12V op je kaart, je kan ook beter elco's proberen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus wel gelijk. Uit het pre-contest topic:
[b][message=25082581,noline]Bluecold schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:47

Hoeveel vermogen het pci-e/agp slot kan leveren aan de videokaart. Door het overclocken vraagt de kaart meer vermogen, kan het slot het benodigde vermogen leveren? Anders moet je er een aparte molex ofzo aan modden.
Dat werd weggewuifd.
TrIsTaN_tDb15 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 16:00:
[...]

Dit soort kaartje vragen niet zoveel stroom.....je AGP/Pci-e slot kan dit makkelijk trekken :P
(met OC ook nog ;) )
Staat ergens bij de frontpage hoe je meer volt op je pci-e poort zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

70fps heb alleen geen screen shot kunnen maken
en nu is windows weer van slag, op 420x700 maar 40fps :(

boosterwires op de kaart zetten, interresant.

2 foto's met ijs
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/6281/dsc000018ln.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/7131/dsc000045bj.th.jpg
zijn wel een beetje donker geworden

[ Voor 50% gewijzigd door ikman op 21-03-2006 22:34 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boosterwires wil ik er graag opsolderen inderdaad, alleen de vraag of iemand weet waar? ik ben niet zo'n held met de multimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Syzzer BEDANKT !!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vandaag eind van de middag ff snel lngs gegan bij Syzzer om een 4 gb bench schijfje te lenen :)

Nou W2k installen lukte voor geen meter, continue errors en vage shit, dus maar ff en oude gestripte XP cd gebruikt.
Ik zit nu op 63.3FPS 530/306 met een grote sink op de core, geen Vmods nog, wel LOD.

Dus met nog wat tunen van eht kaartje, en wat andere tweaks en Catalyst 4.12 mss en een Vmod en rond de 66 fps moet toch te doen zijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

sapphire schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:22:

Ik zit nu op 63.3FPS 530/306 met een grote sink op de core, geen Vmods nog, wel LOD.
Zieke ram :| 306Mhz! _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door DesertShooter op 22-03-2006 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zeg Jurgen....hoevel kaartjes heb je in totaal verstuurd ?
Want k geloof dat er op Ministry pas 17 scores (+ 1x extra van El Snorro) totaal in de gehele FP3dC staan.....dus of iedereen is laat net als ik...of z voeren geen h*l uit :?

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 22-03-2006 14:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er waren 38 kaarten besteld dacht ik 10x agp 28x pci. volgens mij heeft iedereen die dingen binnen no-time om zeep geholpen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soldeer de booster wires maar achterop het agp of pci-e slot. Gewoon de 12v, 3,3v en 5v punten vinden en daar de lines op solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die booster wires op het slot vanaf de atx connector heb ik gedaan, zoals op deze pagina beschreven
www.vr-zone.com/?i=3101
en hij werkt niet :) sterker nog, kost me een hoop gezeik mn pc daarna weer aan te krijgen
voor mij een afrader, al zag ik dat anderen met zelfde mobo als ik het wel konden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb ff vraagje voor Savale en/of andere mensen die de Vgpu mod op de X300 hebben gedaan emt de capsmod....
Ik heb hier 2 1000uF caps liggen...1 van 6,3v en 1 van 10v....zijn die bruikbaar? zo neit welk voltage moet k dan hebben want dan haalt ik die morgen ff

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die booster wires voor dit kaartje echt overkill zijn, de core wordt nauwelijks warm en dat gaygeheugen zal nou ook niet superveel verbruiken gezien de zeer matige prestaties ervan.

Ik denk eerder dat de voltage regulatie op dit kaartje superbrak is.

Vcore en Vmem zakken ook niet echt in tijdens 3D mark, dit is volgens mij al een teken dat er geen spanningsval is die je met boosterwires op zou kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het hele Vregulatie systeem (hoe het ook heet) zuigt van dit kaartje.....
Als ik bench hoor ik duidelijk het kaartje kraken en piepen :P
Maarja war verwacht je ook, niemand die zo'n kaartje koopt clockt het zover >:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:56:

Hoe zit het met m'n onderdelen voor de CT-479,ik heb je al een paar keer gemaild maar krijg geen reactie terug.
Ik vind het schandalig dat ik nu al meer dan 3 maanden moet wachten op onderdelen die jij hier op tweakers wel ff zou regelen,maar na m'n betaling op 14 december hoor ik maar niks tenzij ik er maar weer eens zelf naar vraag,ik krijg meer het idee dat je andere dingen voor het geld koopt want ik zie alleen maar postings van ik heb dit gekocht en dat gekocht maar als je iets regelt moet je ook je afspraken nakomen of in ieder geval me mail beantwoorden en smoesjes accepteer ik niet meer.

Excuus voor de andere in deze topic dat ik ff ontopic reageer maar aangezien Waus niet via mail reageert mogen andere ook best eens weten dat deze tweaker een andere tweaker in de kou laat staan en ik een beetje het gevoel krijg dat ik ben opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:45:
[...]

Hoe zit het met m'n onderdelen voor de CT-479,ik heb je al een paar keer gemaild maar krijg geen reactie terug.
Ik vind het schandalig dat ik nu al meer dan 3 maanden moet wachten op onderdelen die jij hier op tweakers wel ff zou regelen,maar na m'n betaling op 14 december hoor ik maar niks tenzij ik er maar weer eens zelf naar vraag,ik krijg meer het idee dat je andere dingen voor het geld koopt want ik zie alleen maar postings van ik heb dit gekocht en dat gekocht maar als je iets regelt moet je ook je afspraken nakomen of in ieder geval me mail beantwoorden en smoesjes accepteer ik niet meer.

Excuus voor de andere in deze topic dat ik ff ontopic reageer maar aangezien Waus niet via mail reageert mogen andere ook best eens weten dat deze tweaker een andere tweaker in de kou laat staan en ik een beetje het gevoel krijg dat ik ben opgelicht.
offtopic:
Dan ben je iig niet de enige, ik zit ook al een tijdje te wachten en krijg geen antwoord op mail...
maar voordat we hier een hele flamewar ontketenen en dit prachtige topic vervuilen ga ik hier nu niet over verder...

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat op de post.. mist 1 onderdeel.. sorry! ga dit niet meer regelen, aangezien ik al 6 weken op portugal heb gewacht, en order nu annuleer, ze hebben me eerst de verkeerde toegestuurd.

Voor het onderdeel kun je 1 euro terug krijgen van totaal bedrag. (even je bank/giro aan me melden) vrijdag gaat alles weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:03:
Het gaat op de post.. mist 1 onderdeel.. sorry! ga dit niet meer regelen, aangezien ik al 6 weken op portugal heb gewacht, en order nu annuleer, ze hebben me eerst de verkeerde toegestuurd.

Voor het onderdeel kun je 1 euro terug krijgen van totaal bedrag. (even je bank/giro aan me melden) vrijdag gaat alles weg!
Ok, ik was even bang dat je ons gewoon gebruikte om geld te krijgen...

Je had natuurlijk wel ff kunnen mailen of op zn minst onze mailtjes beantwoorden, maargoed daar is het nu een beetje te laat voor >_>.

Nu ben ik dit topic toch weer aan het vervuilen, ik hou mn kop :X

[ Voor 3% gewijzigd door goeiemorguh op 22-03-2006 22:52 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DAMN...ik hijg echt in de nek van de 67.4 van Thijs en Z3us.........:(
Must...beat them.........k heb nu een 67.2 ........dat was op 630/306 Vgpu mod erop gezet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Tjongejonge, en maar klagen over dat kaartje gisteren :p

Doe je goed jongen, nette score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand nog een mod voor booster wires weet wil ik het toch graag proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
sapphire schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:21:
ik heb ff vraagje voor Savale en/of andere mensen die de Vgpu mod op de X300 hebben gedaan emt de capsmod....
Ik heb hier 2 1000uF caps liggen...1 van 6,3v en 1 van 10v....zijn die bruikbaar? zo neit welk voltage moet k dan hebben want dan haalt ik die morgen ff
Ze zijn allebij prima! ik zou ze er allebij opzetten. Dus dan heb je er in totaal 4 paralel staan.
Sommigen onderschatten nog hoeveel stroom er gaat lopen als je de vgpu opdraait naar 1,8v of hoger >:) Boosterwires zijn geen overbodige luxe.

Ik heb trouwens een nieuwe poging gedaan om mijn mem verder te krijgen, maar helaas geen merkbaar resultaat na het solderen van 16 extra ontstoringscondensatoren. Ach ja het was te proberen. :9

ps. zoek nog steeds 128mb ddr1 donor geheugen (uiteraard geef ik n goede prijs :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

1,8v :|
naja ik zat op lucht..bij eht raam emt een dikke fan erop maargoed, meer als 1,55v vond de kaart neit leuk want dan was eht in Atitray tool instant vastloper :(
Naja we hebben de Vgpu mod nog, en de caps en beter tunen zal vast nog wel 0,3 fps opleveren :P

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 23-03-2006 00:37 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:32:
[...]

Ze zijn allebij prima! ik zou ze er allebij opzetten. Dus dan heb je er in totaal 4 paralel staan.
Sommigen onderschatten nog hoeveel stroom er gaat lopen als je de vgpu opdraait naar 1,8v of hoger >:) Boosterwires zijn geen overbodige luxe.

Ik heb trouwens een nieuwe poging gedaan om mijn mem verder te krijgen, maar helaas geen merkbaar resultaat na het solderen van 16 extra ontstoringscondensatoren. Ach ja het was te proberen. :9

ps. zoek nog steeds 128mb ddr1 donor geheugen (uiteraard geef ik n goede prijs :P)
1,8V??
Dat vinden de meeste denk ik niet zo leuk, 1.6V was de max voor de mijne.
Overigens wordt de stroom lager als je de spanning opvoert>> P=UxI mits het opgenomen vermogen gelijk blijft natuurlijk.

Ik denk dus niet dat de stroom echt veel toe zal nemen.
Ik weet zeker dat een GF4 ti 4200 overclocked naar 350+ core en 600+ mem ( been there, done that ;) ) veel meer vermogen op zal nemen en deze zakken ook niet helemaal in zonder booster wires, deze draaien zelfs met een AGP interface.

Denk dat die boosterwires er stoer uitzien maar weinig extra opleveren.

@Sapphire, ff rustig aan nu he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai hier ook 1.8 volt op mn core :) en kan ermee benchen, problemen krijg ik als ik mn mem ook overclock, dan hangt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:47:
[...]

1,8V??
Dat vinden de meeste denk ik niet zo leuk, 1.6V was de max voor de mijne.
Overigens wordt de stroom lager als je de spanning opvoert>> P=UxI mits het opgenomen vermogen gelijk blijft natuurlijk.

Ik denk dus niet dat de stroom echt veel toe zal nemen.
De stroom neemt wel toe, het opgenomen vermogen is het gevolg van de spanning en stroom, geen vaste waarde per component. Het is ook U=IxR, waarbij R (de weerstand) redelijk constant (hangt wel weer een beetje af van de temperatuur) blijft en als U (de spanning) groter wordt, stijgt dus ook de stroom.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben ik de enige die beseft dat vcore/vgpu ed de spanning op de gate van de mosfets in de cpu/gpu is eigenlijk? Ik zie allemaal U=I*R maar vcore is niet het voltage wat geschakelt wordt!! het is het voltage dat het schakelen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ikke! schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:23:
[...]

De stroom neemt wel toe, het opgenomen vermogen is het gevolg van de spanning en stroom, geen vaste waarde per component. Het is ook U=IxR, waarbij R (de weerstand) redelijk constant (hangt wel weer een beetje af van de temperatuur) blijft en als U (de spanning) groter wordt, stijgt dus ook de stroom.
Volgens mij heeft Ohm's wet weinig te maken met niet-lineaire componenten zoals transistors. Voor CMOS logica bijvoorbeeld geldt P=C*f*V^2 met f de klokfrequentie, V de werkingsspanning en C de ingangscapaciteit voor 1 transistor.

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Hehe, blijkbaar heb ik een verkeerd beeld van hoe zo'n ding werkt. :+
offtopic:
Wilde nog een heel verhaal er achteraan typen, maar zag dat het toch niet waar hoefde te zijn O-)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Damn, kom geen enkele ruk verder :P Nog steeds 66.2 en de kaart zit aan/over z'n limiet heen, dus er zit 0,0 ruimte meer in :P
Die Vddr mod hielp toch niet? Ik ga hem in ieder geval nog wel even proberen, en er moet nog even betere koeling op, elk framepje telt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Kaartje loopt lekker ik kom steeds dichterbij

Nr 1 3D2001
Nr 2 3D2003 in de orb
Nr 3 2005 (nr2 Fm approved)

iemand nog tips voor 2003 ?? kom 10 punten tekort.... :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Rol-Co op 25-03-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Exigence schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:41:
Damn, kom geen enkele ruk verder :P Nog steeds 66.2 en de kaart zit aan/over z'n limiet heen, dus er zit 0,0 ruimte meer in :P
Die Vddr mod hielp toch niet? Ik ga hem in ieder geval nog wel even proberen, en er moet nog even betere koeling op, elk framepje telt ;)
Bij mij heeft de Vmem mod inderdaad helaas geen zin gehad. Des te meer voltage ik op t mem zette, des te meer artifacts ik door mijn beeld zag vliegen. Ik kon wel hoger benchen zonder dat de kaart er halverwege uitklapte, maar fps winst had ik er niet door.

Overigens lijkt het erop dat ook mijn kaartje overleden is, door een wel ontzettend slechte actie van mij ...

Afgelopen weekend had ik plasticspray gehaald, dus van de week ging ik dat er op spuiten, mooi PCIe dingetje en core afgeplakt, spuiten maar. Ten eerste vloog het PCIe-beschermingsstickertje los, maar dat slot gelijk schoongemaakt met wasbenzine, dus dat zit wel goed denk ik. Vervolgens kaart opzij gelegd om te laten drogen. De volgende dag zit ik achter mijn pc, maar valt de internetverbinding weg. OK, wat kan ik nu doen? Ah, mooi, kaartje droog, testen! En dan vooral vergeten de koeling er weer op te zetten... |:( Geen zichtbare brandsporen, zelfs geen donkere plekken, maar na het er weer opzetten van de koeler doet ie het ook niet meer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@ Syzzer
Dat is echt ehhh, dom. :P
Weer een kaartje minder.
Gaat lekker hier :o
Hopen dat hier van het weekend alles heel blijft. :*)

@ Sapphire
Submit je score @ mofoc is ff. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Mod_Aap op 24-03-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Snot_Aap_ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:06:
@ Syzzer
Dat is echt ehhh, dom. :P
Weer een kaartje minder.
Gaat lekker hier :o
Hopen dat hier van het weekend alles heel blijft. :*)

@ Sapphire
Submit je score @ mofoc is ff. :P
dat gaat ons vast lukken ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Toch maar even een score gesubmit (van voor het overlijden :X )
Ik sta iig geen laatste nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Syzzer schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:53:
[...] OK, wat kan ik nu doen? Ah, mooi, kaartje droog, testen! En dan vooral vergeten de koeling er weer op te zetten... |:( Geen zichtbare brandsporen, zelfs geen donkere plekken, maar na het er weer opzetten van de koeler doet ie het ook niet meer. :X
Dat heb ik ook wel eens gehad maar dan met mn M740 :o, de eerste keer booten....hee hij gaat uit :? weer booten, weer uit...zie ik opeens dat mn proc nog in de CT zit :X. Alles doet het gellukig nog prima :D (dankzij thermal control oid lijkt me...)

Vind het trouwens wel vreemd dat die kaartjes je comp niet meteen uiztetten als ze echt TE heet worden, is dat met alle cheape kaartjes zo :?

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:37:
Kaartje loopt lekker ik kom steeds dichterbij

Nr 1 3D2001
Nr 2 3D2003 in de orb

iemand nog tips voor 2003 ?? kom 10 punten tekort.... :'(
Nog een x draaien. Ligt binnen de foutmarge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:53:
[...]

Bij mij heeft de Vmem mod inderdaad helaas geen zin gehad. Des te meer voltage ik op t mem zette, des te meer artifacts ik door mijn beeld zag vliegen. Ik kon wel hoger benchen zonder dat de kaart er halverwege uitklapte, maar fps winst had ik er niet door.

Overigens lijkt het erop dat ook mijn kaartje overleden is, door een wel ontzettend slechte actie van mij ...
Dat was bij mij precies hetzelfde, met meer prik op het mem kanlde hij er wat minder snel uit maar de artifacts rezen de pan uit en hielden een betere score tegen.
Compleet waardeloos maar als je het wilt proberen, veel suc6.
Afgelopen weekend had ik plasticspray gehaald, dus van de week ging ik dat er op spuiten, mooi PCIe dingetje en core afgeplakt, spuiten maar. Ten eerste vloog het PCIe-beschermingsstickertje los, maar dat slot gelijk schoongemaakt met wasbenzine, dus dat zit wel goed denk ik. Vervolgens kaart opzij gelegd om te laten drogen. De volgende dag zit ik achter mijn pc, maar valt de internetverbinding weg. OK, wat kan ik nu doen? Ah, mooi, kaartje droog, testen! En dan vooral vergeten de koeling er weer op te zetten... |:( Geen zichtbare brandsporen, zelfs geen donkere plekken, maar na het er weer opzetten van de koeler doet ie het ook niet meer. :X
Ouch mister, das wel een hele domme actie, als je dit met stock Vgpu zou doen overleeft ie het waarschijnlijk wel voor even, het stock koelertje stelt geen zak voor maar met meer volts erop wordt het lastig.
Ik heb een Athlon XP boxed koeler erop zitten en omdat het fannetje daarvan een nogal irritant ratelend geluid maakte, had ik het fannetje los gekoppeld.
Het koeler werd toen toch best wel een beetje warm met slechts 1.35Vgpu.

Jammer dat er geen FX5200 PCI was, zo te zien zijn deze kaartjes veel meer fun.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste