E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
@El snorro: contest duurt nog wel ff. tot ergens begin april ofzo. Prik nog wel een datum waarneer iedereen de kans heeft gehad om serieus te benchen. Tot nu toe is iedereen alleen wat aan het experimenteren dus.
Verwijderd
Resultaat: V-mod voor mem is een verspilling van geld/tijd/energie.
Met 2,7V op het geheugen ipv de standaard 2,6V ging het geheugen misschien 5MHz harder, meer dan 2,7V heeft geen enkel nut, het werkt zelfs averrechts.
Door de stock cooler te vervangen door een boxed Athlon XP koeler, gemonteerd met AS5, kon de core van 533MHz naar 555MHz.
Ook al niet vet dus.
Savale heefy echt mazzel met die giga-core-speed.
Een gedeelde 2e plaats was het beste wat ik eruit kon wringen:

Het enige wat ik nu nog kan proberen is een Vmod voor de core...
Stockkoeling, stockspanning, geen lod
46,1 fps.
Morgen probeer ik LOD in gang te krijgen vandaag weinig succes.

[ Voor 4% gewijzigd door geoffrey.vl op 08-03-2006 20:43 ]
Verwijderd
na 5 uur thee drinken met rol-co
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:54:
Ok fun nieuws.
na 5 uur thee drinken met rol-coen na het lenen van een cpu van hem draaide mijn bench systeem weer. Het gebruikte bord voor de ln2 sessies is dead. Deze p4c werkt alles weer perfect. Ook de vga werkt nog
W00000t ....
dus vanavond air results. en morgen gaat het heeeeeeeeeel erg koud worden
edit: en om deze post nog een soort van zinvol te maken: succes Wouter! (damn wat heb jij een geluk
[ Voor 12% gewijzigd door goeiemorguh op 08-03-2006 23:05 ]
|| Specs || SuperPI 1m
Verwijderd
jumps up and downVerwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:54:
Ok fun nieuws.
na 5 uur thee drinken met rol-coen na het lenen van een cpu van hem draaide mijn bench systeem weer. Het gebruikte bord voor de ln2 sessies is dead. Deze p4c werkt alles weer perfect. Ook de vga werkt nog
W00000t ....
Waus weer @ the race..Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:54:
Ok fun nieuws.
W00000t ....
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd

Daarna staat het volgende:
Heeft iemand dit al (met succes) geprobeerd?Alright. Problem is solved.
Connected a 10K variable resistor between Pin 9 and Pin 11 (or any ground).
Vmem increased from 2.60V to 2.71V (measured on 423 Ohm resistor). Lowering the 10K resistor increases Vmem up to 3V+. Since I only wanted around 3.0-3.1V, I am happy now.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 00:50 ]
Is al verschillende keren gedaan hier @ GoT, werkt goed.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:49:
Beste mensen, ik heb even een vraagje. Op een forum van XtremeSystems wordt gesproken over een vmod voor het geheugen. De LM324-D chip hebben ze daarvoor doorgemeten:
[afbeelding]
Daarna staat het volgende:
[...]
Heeft iemand dit al (met succes) geprobeerd?
De RT9214 chip is voor Vcore (pin 6 --> pin3, 10k)
Verwijderd
Savale, hoeveel volt had jij op de GPU gezet?
Verwijderd
Fijn dat ik dat weet. Is het zo dat hogere instelling op de variabele weerstand voor hogeren spanning zorgt, of juist andersom?DesertShooter schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:26:
[...]
Is al verschillende keren gedaan hier @ GoT, werkt goed.
De RT9214 chip is voor Vcore (pin 6 --> pin3, 10k)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 11:44 ]
Lagere weerstand=hogere spanningVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:41:
[...]
Fijn dat ik dat weet. Is het zo dat hogere instelling op de variabele weerstand voor hogeren spanning zorgt, of juist andersom?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Vanmiddag toch ook maar eens wat doen met die x300se!
Vmem mod moet mij dan iig over de 300mhz memspeed helpen en vgpu over de 650core hoop ik (doet op stock cooler ~560)
Bijvoorbeeld wie als eerste voorbij 80fps gaat? Of maybe zelfs 100fps ? Wie weet wat er mogelijk is, ze gaan nu al retehard omhoog vergeleken met stock
Mooi dat je dat nu verdubbelt hebt
De 65FPS mijlpaal is iig al gehaald door Z3us \o/. Netjes
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Worden ze nu ook eindelijk een beetje warm, het geheugen en de core? Want ik heb het idee dat de cooling tot nu toe niet voor veel extra prestaties zorgt.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:47:
Yeeha!!
Topspot!!!:
[afbeelding]
Vgpu mod helpt!!
Verwijderd
Ik heb al 300x630 alleen haal ik maar 30fps, tips mensen

Verwijderd
80fps???Epsilon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:11:
Misschien een leuk idee om mijlpalen op te stellen?
Bijvoorbeeld wie als eerste voorbij 80fps gaat? Of maybe zelfs 100fps ? Wie weet wat er mogelijk is, ze gaan nu al retehard omhoog vergeleken met stock.
Never nooit. 70fps wordt al heel moeilijk.
Het geheugen wordt wel een beetje warm, de core weet ik niet, mijn koeler bleef iig steenkoud met 1.57V op de core.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:42:
[...]
Worden ze nu ook eindelijk een beetje warm, het geheugen en de core? Want ik heb het idee dat de cooling tot nu toe niet voor veel extra prestaties zorgt.
Fotootje van mijn gemodde kaart: (beetje onscherp, sorry)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 15:58 ]
Verwijderd

LOD via rivatuner, andere drivers. (zeker niet de nieuwste)Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:03:
Ja ik kan nu erg goed merken dat ik geen 3d bencher ben...haha.. maar AA uit dus? staat dat niet standaard uit.
AA ofwel Anti Aliasing staat bij een default 3DMark2001 benchmark altijd uit.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:03:
Ja ik kan nu erg goed merken dat ik geen 3d bencher ben...haha.. maar AA uit dus? staat dat niet standaard uit.
Andere optie is dat de drivers deze aan heeft staan maar bij mijn weten staan deze standaard altijd op 'Toepassingsgebonden'
Maar uiteraard, AA en AF moet je bij 3DMark2001 niet gebruiken. Zoals DesertShooter zegt kun je ook nog de LOD veranderen en andere drivers proberen
Ook al je driver settings op high performance zetten levert +- 10 tot 15 fps op hierThandor schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:37:
[...]
AA ofwel Anti Aliasing staat bij een default 3DMark2001 benchmark altijd uit.
Andere optie is dat de drivers deze aan heeft staan maar bij mijn weten staan deze standaard altijd op 'Toepassingsgebonden'
Maar uiteraard, AA en AF moet je bij 3DMark2001 niet gebruiken. Zoals DesertShooter zegt kun je ook nog de LOD veranderen en andere drivers proberen
stockkoeling, stockvolts

Verwijderd
Vraagje: heb jij nou 2x512 UTT onder divider of heb je simpel mem dat geen 250 haalt op strakke timings gezet?wittekakker schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:47:
61,2fps met lod
stockkoeling, stockvolts
[afbeelding]
das men 24/24 setting
[ Voor 5% gewijzigd door geoffrey.vl op 09-03-2006 19:19 ]
Ligt ook beetje aan je cpu, wrom geen dothan of nog beter yonahVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:03:
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

LOD@5
Catalyst 4.12
Binnenkort maar eens een andere koeler monteren, en de vmods doen (draadjes zitten er al aan gesoldeerd
resultaat:
corrupte windows en 63,3fps

[ Voor 7% gewijzigd door ikman op 09-03-2006 21:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Na ongeveer een half uur zweten, wisten we maar liefst een spanning van 0,05v over de Ati core te krijgen. Dit bleek onvoldoende om enig beeld te kunnen genereren
Mijn laatste score van 63.3 blijft uiteraard staan, maar zal de 4e plaats (hopelijk voor jullie) niet kunnen behouden.
@Unknown_road
Bedankt voor het regelen van deze contest en kaart, ik heb er veel plezier van gehad...
En de rest: succes allemaal!
Mocht iemand goede soldeerskills hebben mag hij (of zij) langs komen en het geheugen van mijn kaart afsolderen, want 300Mhz. zonder mods heb ik nog weinig mensen zien doen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 21:53 ]
Verwijderd
Jij had juist best al een aardige kaart, tot nu toe de enige die 300MHz op het mem deed.
Ook 560MHz voor de core zonder Vmod is heel goed.
Voorlopig heb je er best een goede score uit weten te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
edit:
Mocht iemand goede soldeerskills hebben mag hij (of zij) langs komen en het geheugen van mijn kaart afsolderen, want 300Mhz. zonder mods heb ik nog weinig mensen zien doen...
Haha, dat zullen er amper zijn die dat kunnen.
netjes man, zeer hoge core en mem.......ikman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:58:
lekker een paar uur zitten prutsen met van alles en nog wat.
resultaat:
corrupte windows en 63,3fps
[afbeelding]
RespectVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
Na ongeveer een half uur zweten, wisten we maar liefst een spanning van 0,05v over de Ati core te krijgen. Dit bleek onvoldoende om enig beeld te kunnen genereren.
Ik heb net mijn eerste Vmod uitgevoerd, gelukkig met succes (op m'n mobo)
Mijn bilspleet leek op de dode zee, was wel ff spannend
Jammer dat je eruit ligt.
Verwijderd
Ik doe het gewoon met een soldeerbout van 25W van de plaatselijke "doe het zelf" zaak, en heb er al aardig wat mobo's en vga's mee afgemod, tot nu toe nog niks kapot gegaan onder het vmoddenTwieX schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:30:
Dit is echt het meest leerzame topic ooit... (voor mij dan) Kga morgen maar een soldeerstation uitzoeken, die 15 euro grove weller soldeerbout van me pa lijkt me niet echt geschikt voor dit werk... Iemand nog goede ervaringen met bepaalde merken soldeerstations?
En die dingen kosten amper wat.
Verwijderd

dan moet ik er ook maar 1 kopen. Daar wil ik aan mee doen.
Dat mag dus niet, je kunt doordat je niet uit dezelfde batch/merk koopt een voordeel/nadeel hebben tov van alle anderen.__xeno__ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:54:
is het de bedoeling om met een x300SE een zo hoog mogelijke score te halen ?
dan moet ik er ook maar 1 kopen. Daar wil ik aan mee doen.
Verwijderd
nou dat word niet veel geloof ik.
Je geeft het toch niet op hoop ik. Is de mod er al teruf af? Zoniet probeer dat eens, mss gewoon slecht gemod. Mocht hij nog steeds niet werken... geen probleem, je core werkt wss nog. Je gaat op één of andere manier die DC-DC hakker moeten vervangen dan. Heb enkele maanden geleden hetzelfde voorgehad bij het modden van mij nv45. SMD'tje kapot en kreeg geen beeld, maar PC starte wel op, alleen te weinig spanning op de core. Weerstandje vervangen en klaar. Word wss even zoeken... SuccesVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
Ik kan u melden dat mijn Asus X300se zojuist is overleden. De soldeerskills van mij en mijn pa schoten tekort om de vgpu mod die hierboven vermeldt staat uit te voeren.
Na ongeveer een half uur zweten, wisten we maar liefst een spanning van 0,05v over de Ati core te krijgen. Dit bleek onvoldoende om enig beeld te kunnen genereren.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou het best willen, maar ik heb te weinig kennis van de chips en weerstandjes die hiermee te maken hebben. Ik heb geprobeerd om de mod in ieder geval terug te draaien, maar ik denk dat ik ergens ongemerkt wat heb doorgebrand, want 1.23v geeft hij simpelweg niet meer.wittekakker schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:
[...]
Je geeft het toch niet op hoop ik. Is de mod er al teruf af? Zoniet probeer dat eens, mss gewoon slecht gemod. Mocht hij nog steeds niet werken... geen probleem, je core werkt wss nog. Je gaat op één of andere manier die DC-DC hakker moeten vervangen dan. Heb enkele maanden geleden hetzelfde voorgehad bij het modden van mij nv45. SMD'tje kapot en kreeg geen beeld, maar PC starte wel op, alleen te weinig spanning op de core. Weerstandje vervangen en klaar. Word wss even zoeken... Succes
Jammer, maar ik ben er echt uit.
hehe dat geheugen wil ik heeeeel graag hebbenVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:50:
Ik kan u melden dat mijn Asus X300se zojuist is overleden. De soldeerskills van mij en mijn pa schoten tekort om de vgpu mod die hierboven vermeldt staat uit te voeren.
Mijn laatste score van 63.3 blijft uiteraard staan, maar zal de 4e plaats (hopelijk voor jullie) niet kunnen behouden.
@Unknown_road
Bedankt voor het regelen van deze contest en kaart, ik heb er veel plezier van gehad...
En de rest: succes allemaal!
edit:
Mocht iemand goede soldeerskills hebben mag hij (of zij) langs komen en het geheugen van mijn kaart afsolderen, want 300Mhz. zonder mods heb ik nog weinig mensen zien doen...
[ Voor 4% gewijzigd door savale op 10-03-2006 01:21 ]
Mijn mem deed 300mhz zonder arti's unmodded
als er puur problemen zijn met het voedingsschema kan ik er nog wel ff naar kijken maar anders wordt t lastig. Wel jammer jongensDesertShooter schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:23:
Mijn en UTF_Nightmare's kaart lijken ook dood, misschien doen ze het weer na 100+ keer reboten.
Mijn mem deed 300mhz zonder arti's unmodded...
Er is niets bijzonders aan te zien, mijn kaart wil niet booten, nightmare's kaart wil niet in 3D.savale schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:02:
[...]
als er puur problemen zijn met het voedingsschema kan ik er nog wel ff naar kijken maar anders wordt t lastig. Wel jammer jongensWat hebben jullie er mee uitgespookt?
Vcore en Vdimm zijn perfect op bijde kaarten...
En wat als je die voltmods weer ongedaan maakt ?DesertShooter schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:06:
[...]
Er is niets bijzonders aan te zien, mijn kaart wil niet booten, nightmare's kaart wil niet in 3D.
Vcore en Vdimm zijn perfect op bijde kaarten...
Misschien dat niet elke GPU even goed met hogere voltages om kan gaan o.i.d. ?
Al geprobeerd, wil nogsteeds niet...Thandor schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:50:
[...]
En wat als je die voltmods weer ongedaan maakt ?
Misschien dat niet elke GPU even goed met hogere voltages om kan gaan o.i.d. ?
@ikman: nette scoren zeg!!
@waus: wat ben je aan het doen joh?
Succes met DICE iig
jaVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:04:
Is dat Chilly1's gpu container?
[ Voor 98% gewijzigd door ikman op 10-03-2006 13:26 ]
En mijn kaart ?DesertShooter schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:23:
Mijn en UTF_Nightmare's kaart lijken ook dood, misschien doen ze het weer na 100+ keer reboten.
Mijn mem deed 300mhz zonder arti's unmodded...
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Mja heb ik ook gezien, met nature win je ook niets met win2k, vergelijk nu maar eens de rest van 3dmark01wittekakker schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:30:
Wat mij ook opvalt is dat ik geen verschil merk tussen Win2k en DX8 t.o.v. WinXP met DX9. Zelfs iets hoger gescoort op WinXP, maar dat kan net zogoed in de marge van de standaardafwijking liggen.
Een Goed getweakte win2k install daarentegen scheelt welDaWaN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:55:
[...]
Mja heb ik ook gezien, met nature win je ook niets met win2k, vergelijk nu maar eens de rest van 3dmark01
Verwijderd
nieuw of 2de hands?ikman schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:49:
ikman kreeg net zijn kadeautje binnen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
dacht dat ik in een review had gelezen dat al zijn container gepolished werden
mss alleen voor die review

ziet er wel nice uit
Die zag er niet zo uit afaik hoor Chilly1 van JVLK dus prolly OK duidelijksapphire schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:20:
of tis die van JVLK, die heeft de zijne verkocht.
[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 10-03-2006 19:00 ]
Verwijderd
Of je kaart het nog doet weet ik niet, stuur hem morgen denk ik op
Sorry dat het ff duurde maar lex had je waterblok nog en ik had de rest dus moest hij die ff meenemen, maar heb nu alles
@ de mensen die vragen van wie de container van ikman is:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:04:
Is dat Chilly1's gpu container?
Wel goed lezen he

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 19:29 ]
Volgens mij ben jij de gene die het niet begrijpt. Chilly1 heeft meer dan 1 GPU container gebouwt, hij heeft een hele serie van die dingen gemaakt. JVLK had een set (CPU en GPU container) die ikman best eens overgekocht zou kunnen hebben aangezien die in V&A stondenVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:49:
@ de mensen die vragen van wie de container van ikman is:
[...]
[...]
Wel goed lezen he
Het is dus niet Chilly1's GPU container, maar een Chilly1 GPU container.
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
het is eigenlijk een chilly1 prom ding in een kopere buis.
maar hij ziet er inderdaad slechter uit dan op andere foto's.
[ Voor 31% gewijzigd door ikman op 10-03-2006 19:09 ]
ow ik zie er al wat
maar zijn er niet meer mensen met een 5200
[ Voor 35% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-03-2006 19:42 ]
Eigenlijk wou ik pics van de kaart maken omdat de mods echt uberghetto zijn
Je zou bijna niet zeggen dat het een vidkaart is
Alleen is alles al ingepakt omdat we morgen op wintersport gaan zo ook mijn digicam
Eind volgende week foto's dus
Verwijderd
En hoeveel kreeg jij eruit?koekoek2003nl schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:40:
ik zie vrij weinig score's van de fx5200 kaartjes, wel jammer want ik heb zelf een xfx5200 kaartje thuis dus ik wil wel eens zien wat jullie er uit kunnen krijgen....
ow ik zie er al wat
maar zijn er niet meer mensen met een 5200
Laat je ons nog een week wachten?El Snorro schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:13:
Hehe heb net ff vmods op mijn x300se gedaan, wel een 20k voor de vmem gepakt omdat ik geen 50 meer had liggen en dat 20 volgens lex genoeg was
Eigenlijk wou ik pics van de kaart maken omdat de mods echt uberghetto zijn
Je zou bijna niet zeggen dat het een vidkaart is![]()
Alleen is alles al ingepakt omdat we morgen op wintersport gaan zo ook mijn digicam![]()
![]()
Eind volgende week foto's dus
20K is zat, ik heb 25K gepakt voor Vmem omdat ik die nog had liggen, werkt prima.
Voor Vgpu heb ik zelfs een 50K gepakt.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:17 ]
Verwijderd
Heb vandaag even wat soldeer inkoopjes gedaan
1 2 3 4 5 6 7
Zo'n standaard is echt een aanrader iddVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:23:
Maakt allemaal vrij weinig uit hoeveel Kohm pot je gebruikt volgens mij. Op XS zeiden ze tegen mij dat ik voor de RT9214 (op mijn 6600GT) een 50K pot moest gebruiken, maar omdat ik die niet had liggen heb ik een 20K gebruikt voor vmem en een 10K pot voor vgpu mod en werken ook gewoon allebei goed.
Heb vandaag even wat soldeer inkoopjes gedaan
1 2 3 4 5 6 7
Verwijderd
DankuDaWaN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:28:
[...]
Zo'n standaard is echt een aanrader iddTinzuiger af en toe ook. Netjes !! Misschien had je ook nog een rolletje litze kunnen kopen, komt ook zeker wel een keer van pas
Moet alleen nog ff een goede soldeerbout vinden. De zaak waar ik vandaag was (een electronica zaak nog wel
Wat is litze als ik vragen mag btw

Kan je de soldeer mee "opzuigen". Erg handigVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:32:
[...]
Danku
Moet alleen nog ff een goede soldeerbout vinden. De zaak waar ik vandaag was (een electronica zaak nog wel) hadden ze maar 1 soldeerbout en die was 18W en ik wou eigenlijk 15W ofzo hebben. Achteraf dacht ik dat het niet veel uitmaakte maarja. Ik had ergens anders een keer een 15W weller boutje gezien wat me wel leuk leek
Wat is litze als ik vragen mag btw
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
3DMark Score 21959 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 262.5 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 85.9 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 380.4 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 205.5 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 258.8 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 114.2 FPS
Game 4 Nature 241.7 FPS
Razor.Timo schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:50:
[...]
Kan je de soldeer mee "opzuigen". Erg handig

Een soort gevlogten koperen matje, daar gaat het tin inzitten
Verwijderd
Oke thxDaWaN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:00:
[...]
[afbeelding]
Een soort gevlogten koperen matje, daar gaat het tin inzitten
Zal eens een keer kijken.

1st place
Closing in to 70fps
zal maar ff wat extra info neerdumpen:
vgpu 1,45v
vmem 2,68v
Stock cooler+brak 4cm fannetje
Niks aan mem gedaan verder, geen sinks ofzo.
[ Voor 44% gewijzigd door El Snorro op 10-03-2006 21:25 ]
VGPU kan tot 1,7V dus komop, dat kan harder (met de core dan)El Snorro schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:24:
[afbeelding]
1st place
Closing in to 70fps
zal maar ff wat extra info neerdumpen:
vgpu 1,45v
vmem 2,68v
Stock cooler+brak 4cm fannetje
Niks aan mem gedaan verder, geen sinks ofzo.
Ja klopt weet het maar stock coolertje+fan krijgt het toch redelijk zwaar nu, morgen WC eropDaWaN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:
[...]
VGPU kan tot 1,7V dus komop, dat kan harder (met de core dan)
Hopenlijk morgen results richting of over de 70fps, zou leuk zijn
@Zeus
Yep 305mem is leuk ja, ik weet niet of ik gewoon geluk heb ofdat het komt door bepaalde mods die ik op kaart heb zitten.
Verwijderd
Bij mij geeft ie geen beeld meer als ik boven de 1.6V ga.DaWaN schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:37:
[...]
VGPU kan tot 1,7V dus komop, dat kan harder (met de core dan)
Ik weet niet watvoor mods jij erop hebt, ik gewoon een potmetertje om de spanning wat op te krikken, het maakt alleen weinig verschil.El Snorro schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:50:
[...]
Ja klopt weet het maar stock coolertje+fan krijgt het toch redelijk zwaar nu, morgen WC erop
Hopenlijk morgen results richting of over de 70fps, zou leuk zijn![]()
@Zeus
Yep 305mem is leuk ja, ik weet niet of ik gewoon geluk heb ofdat het komt door bepaalde mods die ik op kaart heb zitten.
Zonder mod kon ik tot ong. 286MHz, met mod 292MHz, niet echt veel verschil dus.
Meer dan 2,7V had ook geen nut, ik heb tot 2,85V geprobeerd maar dat gaf geen verschil.
Jouw mem ging stock al ruim 10MHz harder dan het mijne.
Ga je nog subzero koeling erop knutselen?
70fps zal nog niet meevallen denk ik maar niet onmogelijk, met 750/310 moet je het kunnen halen denk ik.
Ik kon zonder mod tot +-290mhz, heb nog niet lager geprobeerd dan 2,68v hoger had idd niet veel nut meer.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:58:
[...]
Bij mij geeft ie geen beeld meer als ik boven de 1.6V ga.
[...]
Ik weet niet watvoor mods jij erop hebt, ik gewoon een potmetertje om de spanning wat op te krikken, het maakt alleen weinig verschil.
Zonder mod kon ik tot ong. 286MHz, met mod 292MHz, niet echt veel verschil dus.
Meer dan 2,7V had ook geen nut, ik heb tot 2,85V geprobeerd maar dat gaf geen verschil.
Jouw mem ging stock al ruim 10MHz harder dan het mijne.
Ga je nog subzero koeling erop knutselen?
70fps zal nog niet meevallen denk ik maar niet onmogelijk, met 750/310 moet je het kunnen halen denk ik.
Subzero ben ik eigenlijk nog wel van plan, maar omdat alle mensen die dat tot nu toe hebben gedaan 'coldbug achtige' verschijnselen kregen wil ik niet al die moeite en tijd verspillen daaraan.
Hopenlijk gaat iemand onder dat ik op wintersport ben met subzero aan de slag en vind die uit wat de 'coldbug' veroorzaakt.
Als dat probleem opgelost is boor ik meteen gaatjes in de mounting bij en gaat de prom erop
Verwijderd
Op pagina 10 zie bij ik jouw 63.9fps score 297 staan.
Ik heb nog ff gekeken, die van mij deed 289 zonder Vmod, 292 met.

Ow ja klopt sorry, ja dat was van een latere run.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:10:
290?
Op pagina 10 zie bij ik jouw 63.9fps score 297 staan.
Ik heb nog ff gekeken, die van mij deed 289 zonder Vmod, 292 met.
Ik ga morgen iig proberen hoger dan 305mhz te halen. hopenlijk gaat dat lukken
Ik ben nog op zoek naar beter mem eigenlijk... anyone?
sjees wat heb ik een hekel aan ati kaarten.
Dus even de agp 5200 verder molesteren.
haha dat is misschien nog wel te fixen joh... heb je geen spanning meer op je mem?Rol-Co schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:12:
Even melden dat ik met pci-e er uit lig,......de lm chip volledig van de kaart af geblazen..![]()
sjees wat heb ik een hekel aan ati kaarten.![]()
Dus even de agp 5200 verder molesteren.
Nouja anders zoek ik nog een donorkaart met een beetje snel mem, misschien nog wel eentje om dawan ze kaart te voorzien van beter mem ipv zijn 5ns.
(btw heb helemaal geen resultaat gezien van jou nog op pci-e?)
[ Voor 6% gewijzigd door savale op 11-03-2006 12:22 ]
nee klopt, zolang ik nog niet in de buurt kwam van een redelijke score is het nog niet interessant om te posten.savale schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:21:
[...]
haha dat is misschien nog wel te fixen joh... heb je geen spanning meer op je mem?
Nouja anders zoek ik nog een donorkaart met een beetje snel mem, misschien nog wel eentje om dawan ze kaart te voorzien van beter mem ipv zijn 5ns.
kaart doet niks meer, het was overigens wel een brakke zeg vergeleken bij de andere, 405 core 280 mem maximaal zonder mods met standaard koeler +fan .
Verwijderd
Dus ik ben niet de enige.sjees wat heb ik een hekel aan ati kaarten.
Bedoel je niet 505 voor de core?kaart doet niks meer, het was overigens wel een brakke zeg vergeleken bij de andere, 405 core 280 mem maximaal zonder mods met standaard koeler +fan .
Anders is het wel een heeeel brakke kaart.
Verwijderd
wil je bga mem gaan overzetten? Zou wel pro zijn als dat luktsavale schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:21:
[...]
haha dat is misschien nog wel te fixen joh... heb je geen spanning meer op je mem?
zou je dat eventueel ook lukken met tsop mem? (heb nog wat kaartjes
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:24 ]
nee 405 , 505 zou ik al aardig blij zijn geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:20:
[...]
Dus ik ben niet de enige.
[...]
Bedoel je niet 505 voor de core?
Anders is het wel een heeeel brakke kaart.