Zit nog in het buitenland. Zondag kan ik m'n eerste scores posten. LOD tweaks zijn gewoon toegestaan neem ik aan?
slecht nieuws over die cold-bug. die term cold-bugged bij vidkaarten blijf ik fout vinden btw. Er loopt niks fout in de chip zelf zoals bij AMD cpu's. Hier is het gewoon dat de temp sensor een foutieve feedback geeft waardoor de kaart denkt dat die juist loeiheet is en waardoor die zichzelf uitschakelt. Eigenlijk verwacht ik dat dit met een biosmod te verhelpen is. (niet dat ik in staat ben het bios te modden.)
Ik denk dat LOD niet toegestaan wordt. nog ff over nadenken. Het is wel een beetje cheaten met deze kaarten.
Ik denk dat LOD niet toegestaan wordt. nog ff over nadenken. Het is wel een beetje cheaten met deze kaarten.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 11:39 ]
Er zit niet eens een temp sensor op die kaartenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:38:
slecht nieuws over die cold-bug. die term cold-bugged bij vidkaarten blijf ik fout vinden btw. Er loopt niks fout in de chip zelf zoals bij AMD cpu's. Hier is het gewoon dat de temp sensor een foutieve feedback geeft waardoor de kaart denkt dat die juist loeiheet is en waardoor die zichzelf uitschakelt. Eigenlijk verwacht ik dat dit met een biosmod te verhelpen is. (niet dat ik in staat ben het bios te modden.)
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Sta LOD nou maar wel toe, want het is niet te controlerenVerwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:38:
Wel erg voorbarig. Dat je hem niet uit kan lezen wil nog niet zeggen dat er geen zit ten behoeve van beveiliging.DaWaN schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:53:
Er zit niet eens een temp sensor op die kaarten
En zoals je misschien weet neem ik dingen als coldbug nooit aan op een paar results. En zeker waarvan maar 1 vergelijkbaar is met de kaart die ik zelf heb. De isolatie laat behoorlijk te wensen over dus wie zegt dat het een coldbug is.
[ Voor 30% gewijzigd door Epsilon op 02-03-2006 12:02 ]
De kaarten reageerde ook anders onder de kou. Mijn kaart knalde 5s nadat je in windows zat in de VPU recoverer en die van DS freezde zodra je in 3D ging...Epsilon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:58:
[...]
Dat je hem niet uit kan lezen wil nog niet zeggen dat er geen zit ten behoeve van beveiliging.
Ik heb het vanmorgen nog een keer geprobeerd, zonder succes...DaWaN schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:00:
[...]
De kaarten reageerde ook anders onder de kou. Mijn kaart knalde 5s nadat je in windows zat in de VPU recoverer en die van DS freezde zodra je in 3D ging...
In 2D gaat het super, maar in 3D freezed hij...
edit: Nog wat pics van de andere camara:

[ Voor 18% gewijzigd door DesertShooter op 02-03-2006 12:16 ]
Verwijderd
nice jongens
spijtig van die coldbug, hebben jullie geprobeerd om rustig met dice te werken?
gewoon 1 shotje aceton of ethanol en dan 5 blokjes dice ofzo.
good luck
good luck
Ga zo nog 1 run proberen met betere isolatie, heb nog 5KG ofzo...Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:37:
nice jongens![]()
good luck
[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 02-03-2006 12:46 ]
Heeft iemand toevallig nog een rad (13mm) en pomp 700-900l/u (13mm) en een pelt? over die ik tijdelijk kan gebruiken voor de contest.
Bedankt,
Bedankt,
Coldbug heb ik hier ook last van.
Kan geen 540MHz door 3DMark meer halen met een peltset erop (max -10 ofzo
) dit gaat met een luchtkoelertje wel.
Dus alle subzero koeling is overbodig, zelfs de mensen die stockkoeling gebruiken kunnen zowat nog winnen
Kan geen 540MHz door 3DMark meer halen met een peltset erop (max -10 ofzo

Dus alle subzero koeling is overbodig, zelfs de mensen die stockkoeling gebruiken kunnen zowat nog winnen
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
OntkrachtSyngrow schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:48:
Coldbug heb ik hier ook last van.
Kan geen 540MHz door 3DMark meer halen met een peltset erop (max -10 ofzo) dit gaat met een luchtkoelertje wel.
Hmm, ik ga even zoeken op XS. Ik denk dat ik al weet wat je veranderd hebtDesertShooter schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:32:
[...]
Ontkracht, doe nu een run op 600+ core die werkt
Op Dry Ice
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Ok ik ga nu ff in de bios puzzelen.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:45:
cold-bug is bullsh*t! Het is gewoon de temp sensor die op 255 graden springt door gebrek aan bits!
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Follow these steps to overclock you card.
Remember to reboot directly after you disable the 'ATI HOTKEY POLLAR' service as this will reload that service in the 'Disabled' setting.
Also after you do this you will be in 2d mode all the time thus 2d voltages and clocks. Becasue of this make sure to adjust both voltage and clocks to get back to your stock 3d clocks of your card.
THIS ALSO DISABLES CCC'S OVERDRIVE FEATURE 100% AND GETS BY THE COLDBUG THESE CARDS SUFFER TO A POINT.
Remember to reboot directly after you disable the 'ATI HOTKEY POLLAR' service as this will reload that service in the 'Disabled' setting.
Also after you do this you will be in 2d mode all the time thus 2d voltages and clocks. Becasue of this make sure to adjust both voltage and clocks to get back to your stock 3d clocks of your card.
THIS ALSO DISABLES CCC'S OVERDRIVE FEATURE 100% AND GETS BY THE COLDBUG THESE CARDS SUFFER TO A POINT.
Zover was ik ook al_Snot_Aap_ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:01:
Follow these steps to overclock you card.

Update: met regedit de keys eruit gegooit, services worden niet meer gestart maar nog steeds een no-go onder 0 met het peltsetje erop.
[ Voor 12% gewijzigd door Syngrow op 02-03-2006 14:17 ]
MSconfig zit ook niet in mijn win2k, maar je kan de hotkey service uitzetten door rechtermuisknop op deze computer dan manage en dan servicesSyngrow schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:07:
[...]
Zover was ik ook al, laat er nou net geen msconfig in m'n lite win2k zitten
Update: met regedit de keys eruit gegooit, services worden niet meer gestart maar nog steeds een no-go onder 0 met het peltsetje erop.
je kan msconfig.exe kopieeren van een windows XP bakje.
maar msconfig is niet echt de nette manier om dit te doen, msconfig is iets van windows 95/98/ME windows 2000 heeft het niet meer. later had XP het weer
maargoed je kan dus of msconfig.exe kopieeren en gebruiken op 2000 (werkt perfect)
maar je kan ook naar Control Panel>Administrative Tools>Services.
ik zit nu niet achter een een windows computer dus ik weet niet waar de exe van msconfig precies staat die zal je zelf even moeten zoeken.
maar msconfig is niet echt de nette manier om dit te doen, msconfig is iets van windows 95/98/ME windows 2000 heeft het niet meer. later had XP het weer
maargoed je kan dus of msconfig.exe kopieeren en gebruiken op 2000 (werkt perfect)
maar je kan ook naar Control Panel>Administrative Tools>Services.
ik zit nu niet achter een een windows computer dus ik weet niet waar de exe van msconfig precies staat die zal je zelf even moeten zoeken.
heeft Savale inmiddels z'n handen eraf gevroren met die geweldige maglite opstelling van em? Het is hier opeens zo stil sinds de 28e...
Lex wat had je dan gedaan voor die run op 600mhz core?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
jammer, kan je die memsinks er niet beter aftrekken, kou trekt toch wel door de kaart.
En heb je bovenstaande "tweak" al geprobeerd?
En heb je bovenstaande "tweak" al geprobeerd?
Verwijderd
Erg jammer dat ik nog niet starten kan. Nu ik jou van start zie gaan.
Me dothan moet echt ff starten dit weekeind.
Me dothan moet echt ff starten dit weekeind.
same here.
moet wachten op nieuwe ram en dice container en hdd.
hoe hard loop je gpu en mem, ik zie het niet staan.
moet wachten op nieuwe ram en dice container en hdd.
hoe hard loop je gpu en mem, ik zie het niet staan.
[ Voor 30% gewijzigd door ikman op 02-03-2006 16:14 ]
woeps, had ik ff niet door, mem liep op 312mhz en gpu op 275. Ik ben nog niet super actief bezig hoor, gewoon wat klooien. heb zelfs de stock koeler er nog op zitten
niet echt mijn stijl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 16:22 ]
mwaDesertShooter schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:12:
Jammer, geen succes. Toch coldbug. Voltmod werkt goed, maar je krijgt er niet zoveel bij (mem) 5mhz ofzo.
De kaart was erg goed geisoleerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
valt nogal mee met die isolatie, Anticondensatie is een stuk belangrijker dan een stukje plakneopreen. Zit er vaseline over je PCI-E connector? dat soort dingen. Die 4mm neopreen houden -80 ook echt niet tegen
je kunt idd beter alle chips etc de pinnen ervan coveren met sealstring, dan nagelak/liquid elec tape over je pcb en dan evt nog armaflex erop.Epsilon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:37:
[...]
mwa
valt nogal mee met die isolatie, Anticondensatie is een stuk belangrijker dan een stukje plakneopreen. Zit er vaseline over je PCI-E connector? dat soort dingen. Die 4mm neopreen houden -80 ook echt niet tegen
Idd je pci-e slot is erg belangrijk!
@Jurgen
Heb hier met x300 ook nog 0,0 arti's gezien, kaartje loopt goed of beeld slaat gewoon op zwart en komt evelater terug op desktop.
Stabiele clocks zijn trouwens 555/292
[ Voor 16% gewijzigd door El Snorro op 02-03-2006 16:51 ]
De hele kaart zit onder het nagellakEl Snorro schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:49:
[...]
je kunt idd beter alle chips etc de pinnen ervan coveren met sealstring, dan nagelak/liquid elec tape over je pcb en dan evt nog armaflex erop.
Idd je pci-e slot is erg belangrijk!
@Jurgen
Heb hier met x300 ook nog 0,0 arti's gezien, kaartje loopt goed of beeld slaat gewoon op zwart en komt evelater terug op desktop.
Stabiele clocks zijn trouwens 555/292
Ik ben dit weekend skien, veel succes !

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 02-03-2006 18:05 ]
hmmmmm, vannacht even tijd gemaakt om emt me kaartje te spelen, heel kort....
Stock+AS5 kan k iig al 520/250 draaien, alleen krijg ik dezelfde fps met de core op 450 t/m 520
Naja nog helemaal niks aangepast in Windoos ook he
Maar op dit soort momenten weet ik weer waarom ik voor me 2e pc liever een oude highe-end graka van 50€ had ipv een nieuwe low-end kaart van die prijs. Wat een meukerige afwerking van de kaart zelf zeg.
voorbeeldje:

Pasta iemand ?
Stock+AS5 kan k iig al 520/250 draaien, alleen krijg ik dezelfde fps met de core op 450 t/m 520
Naja nog helemaal niks aangepast in Windoos ook he
Maar op dit soort momenten weet ik weer waarom ik voor me 2e pc liever een oude highe-end graka van 50€ had ipv een nieuwe low-end kaart van die prijs. Wat een meukerige afwerking van de kaart zelf zeg.
voorbeeldje:

Pasta iemand ?
Hehehe... Das wel erg veel, die van mij had veel minder... Maar alles zat wel onder, ja...
haha mjah ik ga toch eigenwijs ln2 erin gooien... Maar niet in die magliteHunterPro schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:37:
heeft Savale inmiddels z'n handen eraf gevroren met die geweldige maglite opstelling van em? Het is hier opeens zo stil sinds de 28e...
heb btw al wat electronica onderdeeltjes klaarliggen... Er gaat n hoop gesoldeerd worden
[ Voor 12% gewijzigd door savale op 03-03-2006 00:02 ]
Hier mijn bevindingen met 2001 nature:
Dit stond oorspronkelijk in het pre-contest topic, maar aangezien daar waarschijnlijk niet zoveel mensen meer kijken hier ook nog even3dmark2001 (330)
AMD64 3000+ venice
1gb single channel geheugen
Ons pci-e benchkaartje natuurlijk
Processor op 1,8 ghz| geheugen op 128 mhz
Videokaart op stock (325,195)
Score in Nature: 20,3 fps
Processor op 2,5 ghz| geheugen op 178 mhz
Videokaart op stock (325,195)
Score in Nature: 20,3 fps
Processor op 1,8 ghz| geheugen op 128 mhz
Videokaart op stock (500,275)
Score in Nature: 28,7 fps
Processor op 2,5 ghz| geheugen op 178 mhz
Videokaart op stock (500,275)
Score in Nature: 28,7 fps
het verschil tussen 1,8 ghz en 2,5 ghz is aanzienlijk, maar het heeft geen invloed op de fps (tot op de 10e nauwkeurig)
Voorlopig lijkt Nature geen onaardige test dus
zo mijn kaartje is ook binnen. Bedankt UR! Meteen even gekekeken wat ik stock uit kon halen. Ik kwam op 270mem en 555core zonder arti's. Met LOD tweaks kwam dit uit op 56fps. vanmiddag wat foto's van me setup en de kaart als ie onder de soldeerbout vandaan komt
Mijn kaartje is ook binnen, maar ik heb helaas nog geen tijd om er wat mee te doen. Ik hoop volgende week een schone windows install te kunnen doen en de week erna lekker aan de slag te kunnen.
Wel 4ns overigens
.
Wel 4ns overigens
Ok, het lijkt erop dat ik er al uit lig
Kaartje lijkt nogal dood te zijn nadat ik hem gevmod heb. Ik denk dat de poging tot vGPU modden hem gesloopt heeft maar dit weet ik niet zeker. (dit was overigens de pin 2 -> ground mod op de LM324)
Ik heb de vmods er alweer af liggen en krijg nog steeds geen beeld. Ik ga alleen nog even van mobo switchen want m'n DFI is ook niet echt betrouwbaar te noemen
, maar de kans is iig klein dat het kaartje weer tot leven komt.
Kaartje lijkt nogal dood te zijn nadat ik hem gevmod heb. Ik denk dat de poging tot vGPU modden hem gesloopt heeft maar dit weet ik niet zeker. (dit was overigens de pin 2 -> ground mod op de LM324)
Ik heb de vmods er alweer af liggen en krijg nog steeds geen beeld. Ik ga alleen nog even van mobo switchen want m'n DFI is ook niet echt betrouwbaar te noemen
Heb je weer vlot voor elkaar man
Wie houd er een overzicht bij >? Op Moc zie ik weinig scores
Wil wel weten wie er te pakken is
Eerst me wanden in me huis af dan worden de chiller en andere spulletjes uit het stof gehaald
Wie houd er een overzicht bij >? Op Moc zie ik weinig scores
Wil wel weten wie er te pakken is
Eerst me wanden in me huis af dan worden de chiller en andere spulletjes uit het stof gehaald
[ Voor 77% gewijzigd door petervandamned op 03-03-2006 13:18 ]
Verwijderd
Scores vallen me wel wat tegen, ik haal met mn Ti 4200 (licht overclocked)
9300 3dmarks in 2001, en 47.9 in nature.
Zonde!Syngrow schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:03:
Ok, het lijkt erop dat ik er al uit lig![]()
Ik heb de vmods er alweer af liggen en krijg nog steeds geen beeld. Ik ga alleen nog even van mobo switchen want m'n DFI is ook niet echt betrouwbaar te noemen, maar de kans is iig klein dat het kaartje weer tot leven komt.
Was het wel een werkende mod dan?
dat heet 64-bit mem busVerwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:55:
Scores vallen me wel wat tegen, ik haal met mn Ti 4200 (licht overclocked)

Weet ik niet, ik heb geen beeld meer gezien nadat de mods erop zaten.
Meest logische verklaring lijkt me dat de 50k pot die ik gebruikte al een te kleine weerstand had en op die manier de GPU gesloopt heeft doordat er een te hoog voltage doorheen liep.
Die core's kunnen toch wel 1,8V hebben.... Denk het wel, ik denk eerder dat die LM324 chip dood is.Syngrow schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:49:
[...]
Weet ik niet, ik heb geen beeld meer gezien nadat de mods erop zaten.
Meest logische verklaring lijkt me dat de 50k pot die ik gebruikte al een te kleine weerstand had en op die manier de GPU gesloopt heeft doordat er een te hoog voltage doorheen liep.
Dat denk ik niet, de voltages die eruit komen kloppen nog steeds na verwijdering van de vmods. De chip lijkt dus nog steeds iets te doen.DaWaN schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:16:
[...]
Die core's kunnen toch wel 1,8V hebben.... Denk het wel, ik denk eerder dat die LM324 chip dood is.
kun je wel even kijken of je de vcore kunt regelen met je potje nog? scheelt misschien weer n dooie kaart 
trouwens het vmem verhogen doet nog bar weinig helaas... 2.64v lijkt n hotspot hier: 280mhz.
me gpu wil trouwens wel keihard. Zelfs op stock met stock koelertje doet ie al 555mhz
Kwestie van rap geheugen erop en je hebt best een aardig kaartje
trouwens het vmem verhogen doet nog bar weinig helaas... 2.64v lijkt n hotspot hier: 280mhz.
me gpu wil trouwens wel keihard. Zelfs op stock met stock koelertje doet ie al 555mhz
Kwestie van rap geheugen erop en je hebt best een aardig kaartje
[ Voor 55% gewijzigd door savale op 03-03-2006 18:57 ]
Nee, kan ik niet. Mods liggen eraf en ik ga ze niet terug zetten voordat de kaart weer officieel levend is verklaard.savale schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:55:
kun je wel even kijken of je de vcore kunt regelen met je potje nog? scheelt misschien weer n dooie kaart
hehe nouja dan maar kijken of t mij wel luktSyngrow schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:11:
[...]
Nee, kan ik niet. Mods liggen eraf en ik ga ze niet terug zetten voordat de kaart weer officieel levend is verklaard.

AMD64 en ik zijn nu bezig... en misschien hebben we de kaart nu al stuk
Zit er een temp sensor op de X300 trouwens?
Niet één die je kan uitlezen... Wat is er aan de hand met jullie kaart dan ?? VPU recoverer ?peddro schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:18:
[afbeelding]
AMD64 en ik zijn nu bezig... en misschien hebben we de kaart nu al stuk![]()
Zit er een temp sensor op de X300 trouwens?
(AMD 64) Nou het probleem is hij doet het niet
, hij deed het wel, maar hij doet het nu niet meer
. Nadat we de phase change en koelblokjes (op het mem) hadden gemonteerd doet hij het niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door peddro op 03-03-2006 19:34 ]
trouwens standaard loopt de core op 1,23v heb ik net gemeten. Dan lijkt mij 1,8v toch wat aan de hoge kant. Ik ga nu de vgpu mod doen met pot op 50k.... kijken wat ie doet
Hij doet het weer!
Nu hebben we wel alle koeling eraf gehaald
Stock dus... maar werkt iig weer... phuw, nog een kans
Nu hebben we wel alle koeling eraf gehaald
HO STOP DIRECT WAAR MEE JE BEZIG BENTsavale schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:34:
trouwens standaard loopt de core op 1,23v heb ik net gemeten. Dan lijkt mij 1,8v toch wat aan de hoge kant. Ik ga nu de vgpu mod doen met pot op 50k.... kijken wat ie doet
welke vcore mod ga je dan doen aangezien die op die 8 potige chip niet werkt he en op die LM324 vertrouw ik ook niet
hehe pfew net op tijdDaWaN schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:58:
[...]
HO STOP DIRECT WAAR MEE JE BEZIG BENT
welke vcore mod ga je dan doen aangezien die op die 8 potige chip niet werkt he en op die LM324 vertrouw ik ook niet
die rt9214 moet het haast wel zijn... Met die chip wordt een pwm signaal gemaakt dat gelijkgericht wordt naar een dc voltage... Of heb je die al geprobeerd? pootje 6 met var weerstand naar de gnd
[ Voor 4% gewijzigd door savale op 03-03-2006 20:03 ]
Nee die 8 potige chip rechtsboven is het niet..... Hebben wij ook geprobeerd die is van een ander voltage.savale schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:02:
[...]
hehe pfew net op tijdEhm die vmem mod gaat via die lm324 (werkt)
die rt9214 moet het haast wel zijn... Met die chip wordt een pwm signaal gemaakt dat gelijkgericht wordt naar een dc voltage... Of heb je die al geprobeerd? pootje 6 met var weerstand naar de gnd
Als ik het zo bekijk is dat wel degelijk de chip die voor die 1,23v zorgt. Aan de hoeveelheid elco's te zien moet het wel iets zijn dat veel stroom trekt... ofwel de gpu. Nouja ik ga toch eigenwijs verder en je hoort t welDaWaN schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:14:
[...]
Nee die 8 potige chip rechtsboven is het niet..... Hebben wij ook geprobeerd die is van een ander voltage.
btw er zit nog een regelaar: apl1117. Die kan ook een variabele spanning leveren. Echter van slechts 1A. Dit lijkt mij toch wat weinig.... (geeft btw 1,85v af, lijkt me wat hoog voor de vgpu?)
[ Voor 20% gewijzigd door savale op 03-03-2006 20:29 ]
"Coldbug"dus. Paar post terug werd gezegd dat dit geen echte coldbug is, maar de tempsensor die bij subzero "denkt" dat hij mega heet word en de kaart uitschakeld.peddro schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:41:
Hij doet het weer!
Nu hebben we wel alle koeling eraf gehaald![]()
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
wow hele nette memspeeds! Hoe flik je dat?
kappen, 1 klein miezerig instellinkje in de driver/software en het scheelt 12 fps 
Ik zal morgen aaf eens gaan spelen en een screentje ervan maken
Ik zal morgen aaf eens gaan spelen en een screentje ervan maken
euh... zalman memsinkjes dr op, en een koel briesje er langs laten waaiensavale schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:34:
[...]
wow hele nette memspeeds! Hoe flik je dat?ik heb t zojuist voor elkaar gekregen om 100% overclock op de core te krijgen
dus 670mhz... liep halverwege wel vast, maar toch wel grappig
mem wil niet verder dan 280 hier
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
vgpu mod.... nog steeds met de standaard koeler erop, maar wel n papst fannetje die voor wat airflow zorgt.f1r3b4ll schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:20:
[...]
euh... zalman memsinkjes dr op, en een koel briesje er langs laten waaienzal morgen tussen de bedrijven door wel wat pics posten. Hoe krijg jij je core zover? Mods? Koeling? Mijn X300SE gaat watergekoeld zonder mods tot ~550.
Ik zal morgen ook eens wat sinkjes op t mem zetten.
Echt, respect voor de mensen die dit soort dingen zelf kunnen bedenken! Wat voor caps heb je er op zitten en zou je nog één keer willen herhalen op welke pinnetjes ik welke pots moet solderen? Er is inmiddels zoveel langsgekomen aan pinnetjes hier ...
misschien handig om de werkende mods in de eerste post te zetten, hoe je niet zo te zoeken zo als nu.
morgens eens kijken of de ovp mod op de fx5200 werkt.
morgens eens kijken of de ovp mod op de fx5200 werkt.
[ Voor 23% gewijzigd door ikman op 04-03-2006 01:50 ]
10k voor de vgpu. Die leg je tussen pin 6 van de lt9214 en de grond.Syzzer schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:39:
[...]
Echt, respect voor de mensen die dit soort dingen zelf kunnen bedenken! Wat voor caps heb je er op zitten en zou je nog één keer willen herhalen op welke pinnetjes ik welke pots moet solderen? Er is inmiddels zoveel langsgekomen aan pinnetjes hier ...
50k voor vmem. Die leg je tussen pin 9 van de lm324 en de grond. (zie pagina 5 btw)
Verder is een extra cap wel beter voor de vgpu (heb hier een extra 1000uF opgezet). Voor de vmem niet echt nodig eigenlijk. Zal nog wel wat soldeerwerk komen want wil mijn vmem juist lager kunnen zetten....
[ Voor 9% gewijzigd door savale op 04-03-2006 02:23 ]
tjah ik heb blijkbaar nog een brakke installatie want ik ben nog niet eens boven de 60fps gekomen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:34:
Ok results komen al.... WAAROM post niemand @ mofochaha daar is de contest toch voor
grrr krijg rivatuner niet aan de praat met de omega of catalyst drivers. Moet ik oudere versies hebben maar die ondersteunen de videokaart niet meer
[ Voor 25% gewijzigd door savale op 04-03-2006 11:40 ]
Voor de FX5200 is het juist andersom, 50k voor vgpu en 10k voor memsavale schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:20:
[...]
10k voor de vgpu. Die leg je tussen pin 6 van de lt9214 en de grond.
50k voor vmem. Die leg je tussen pin 9 van de lm324 en de grond. (zie pagina 5 btw)
Verder is een extra cap wel beter voor de vgpu (heb hier een extra 1000uF opgezet). Voor de vmem niet echt nodig eigenlijk. Zal nog wel wat soldeerwerk komen want wil mijn vmem juist lager kunnen zetten....
trouwens scores moeten op mofoc geplaats worden anders tellen ze niet mee!!!!
Kan ik trouwens nog wat meningen krijgen over LOD? ik ben zelf beetje tegen het gebruik ervan
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 12:01 ]
Bedoel je lod bias adjustment in rivatuner? wat is daar zo erg aan? scheelt paar punten/frames maar als iedereen het gebruikt maak het niet uit toch?Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:59:
[...]
Voor de FX5200 is het juist andersom, 50k voor vgpu en 10k voor mem
trouwens scores moeten op mofoc geplaats worden anders tellen ze niet mee!!!!
Kan ik trouwens nog wat meningen krijgen over LOD? ik ben zelf beetje tegen het gebruik ervan
Dan is imo voltmodding ook iets om je bedenkingen over te hebben....dat kan niet iedereen.....
beter is gewoon alles mag en uitwringen die kaarten.........
[ Voor 5% gewijzigd door Rol-Co op 04-03-2006 12:12 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Eens met Rol-Co
LOD hoort er gewoon bij, zeker nu ATI het ook 'kan' sinds kort.
LOD hoort er gewoon bij, zeker nu ATI het ook 'kan' sinds kort.
Als je het gaat verbieden zullen er altijd mensen zijn die het 'per ongeluk' nog aan hadden staan enz. Als het toegestaan is kan gewoon iedereen het doen en zijn er dus geen verschillen meer 
Volt mods horen er natuurlijk bij eh, whats the point of LN2 als je niet eens je vcore omhoog kan schroeven...
Volt mods horen er natuurlijk bij eh, whats the point of LN2 als je niet eens je vcore omhoog kan schroeven...
|| Specs || SuperPI 1m
LN2 gaat (tot nu toe) toch nog niet werken, want de kaartjes hebben last van een bepaald soort coldbug..goeiemorguh schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:53:
Als je het gaat verbieden zullen er altijd mensen zijn die het 'per ongeluk' nog aan hadden staan enz. Als het toegestaan is kan gewoon iedereen het doen en zijn er dus geen verschillen meer
Verwijderd
Oo jawel.. ik heb ruime voordeel over mensen van lucht tot prom.. Ik kan ook als ik wil 17 graden boven nul blijven draaien met ln2 hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 14:41 ]
Nou waus , zo te horen heb je het aardig onder de knie...Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:40:
Oo jawel.. ik heb ruime voordeel over mensen van lucht tot prom.. Ik kan ook als ik wil 17 graden boven nul blijven draaien met ln2 hoor
@goedemorguh
Met ln 2 heb je door de koeling toch al voordeel doordat je core hoger gaat, heb je geen voltmod nodig, alleen als je extreem hoog wilt (en dat willen we
oftopic goedemorguh
als je je dothan al zat bent...heb ik binnenkort een nieuw platform voor je... begint met een J
[ Voor 34% gewijzigd door Rol-Co op 04-03-2006 15:48 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
dan staan we lod gewoon toe.
heeft die FX5200 ook zo'n sensor dan waus of weet je dat niet?
heeft die FX5200 ook zo'n sensor dan waus of weet je dat niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 15:46 ]
(AMD 64) Oke we zijn weer wat verder (nouja eigenlijk niet
). Maar we hebben ook water koeling ge probeert nu. Enkel het blokje kregen we er op geen manier op. Zometeen pics!.
We zitten nu op 32 fps
.
We zitten nu op 32 fps
ovp mod voor de vgpu van de fx5200
pin 11 maar gnd
heb er een 50k trimmer tussen gezet en werkt voor de vgpu kan door draaien tot 2v en verder(2,5v
)
heb wel de eerste mod van de vgpu, trimmer dicht gedraait(naar max waarde) hij is nog wel te gebruiken.
vmem kon tot 3,1v gaan maar kapt daarna.
pin 11 maar gnd
heb er een 50k trimmer tussen gezet en werkt voor de vgpu kan door draaien tot 2v en verder(2,5v

heb wel de eerste mod van de vgpu, trimmer dicht gedraait(naar max waarde) hij is nog wel te gebruiken.
[ Voor 25% gewijzigd door ikman op 04-03-2006 16:30 ]

waterkoeling erop!... werkte ook niet
@Unknown_road:
Hoe zit het met garantie?
Geen zover ik weet
Verwijderd
De ovp van mem zit ergens anders if i remembered correctikman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:07:
ovp mod voor de vgpu van de fx5200
pin 11 maar gnd
heb er een 50k trimmer tussen gezet en werkt voor de vgpu kan door draaien tot 2v en verder(2,5v)
(AMD64) Gaat het niet goed thuis?
Wij (Thandor en ik) hebben een FX5200 met 5,0NS geheugen. Tenmiste dat staat erop.
We hebben vandaag onze eerste tests gedaan en we kwamen op 320MHz (DDR640).
De core ging naar een MHz of 329 á 331
In de nature demo haalden we een score van 46,6FPS.
Dit zijn onze bevindingen tot nu toe, getest in een P4 2,66 @ 3,08GHz.
De core ging naar een MHz of 329 á 331
heb je geen samsung mem?The Godsha schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:57:
Wij (Thandor en ik) hebben een FX5200 met 5,0NS geheugen. Tenmiste dat staat erop.
De core ging naar een MHz of 329 á 331![]()
Het is wel Samsung maar geen TC40 zoals waus wel heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:17:
[...]heb je geen samsung mem?
Ik heb hier een foto

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
nevermind
dubbelpost. Thandor was me voor
[ Voor 92% gewijzigd door The Godsha op 04-03-2006 19:43 ]
grr iemand die even kan helpen hoe ik die lod bias via rivatuner aan de praat krijg. Alleen het bovenste deel werkt hier maar en niet de driver settings want daar staat dit: catalyst 5.11 or newer detected. Hij zeurt dat ik rivatuner moet updaten, maar heb de laatste versie? (2.0 rc15.8)
Ik heb toen omega / catalyst 5.9 drivers geprobeerd maar die worden niet ondersteund door de videokaart
bedankt!
Ik heb toen omega / catalyst 5.9 drivers geprobeerd maar die worden niet ondersteund door de videokaart
Ati tray tools......savale schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:19:
grr iemand die even kan helpen hoe ik die lod bias via rivatuner aan de praat krijg. Alleen het bovenste deel werkt hier maar en niet de driver settings want daar staat dit: catalyst 5.11 or newer detected. Hij zeurt dat ik rivatuner moet updaten, maar heb de laatste versie? (2.0 rc15.8)
Ik heb toen omega / catalyst 5.9 drivers geprobeerd maar die worden niet ondersteund door de videokaartbedankt!
op mofoc is je score het aantal fps in nature!! geen 3dmark totaal result!! ook nogmaals een oproep om je scores bij te houden op mofoc. Het is niet alleen voor eindresult!
@fewture: mijn score is blijkbaar gewist?
@fewture: mijn score is blijkbaar gewist?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 13:30 ]