Vervangen composetje door 2-weg setje in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
In mijn Seat Leon-II zit voorin een 2weg compo setje, een 16cm woofer in de deur en een tweeter bij de deurklink. De bass speaker is echter zo slecht dat ik die wil vervangen. Die speaker kun je makkelijk vervangen door een roostertje los te wippen en de speaker eruit te schroeven. Bij de tweeter kun je niet makkelijk bij (hele deur bekleding moet er dan af) en waar het filter zit weet ik niet (dealer ook niet precies, het model is te nieuw).

Ik heb nog een setje Infinity Kappa 2weg speakers uit m'n vorige auto liggen, kan ik die op de plek zetten van de bass speaker? De Infinity heeft een los filter en losse aansluitingen voor de woofer en tweeter speakertjes in de unit. De kabel v/d auto gaat naar het filter en uit het filter komen 4 kabels die naat de speaker gaan. Ik zou dan alleen de woofer aansluiten en het filter weglaten. Of heb ik dat filter zeker nodig (ivm signaal aanpassing oid)?

Als het filter nodig is, gaat het dan ook nog (met of zonder aansluiten van de tweeter), of moet ik toch gaan zoeken naar het standaad filter van Seat? Ik kan natuurlijk een compo setje kopen, maar als het gaat met de Infinity's geef ik daar de voorkeur aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, het zal wel gaan, maar het toonbereik van de drivers zijn dan niet meer op elkaar afgestemd... Tzal allicht beter zijn dan het nu klinkt ;)