Twister336 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 03:14:
Review op
steves-digicams.
Heel interessant is de vergelijking met de S3.
De S3 heeft meer last van ruis terwijl de H5 dan weer meer last heeft van purple fringing.
Een paar negatieve punten:
- extreem lange flash herlaadtijd (tot 17 seconden

)
- snelste sluitertijd slechts 1/1000
- trage burst
17 seconden herlaadtijd van de flits heb ik alleen gehad met de flits op de sterkste stand +2 EV. Deze gebruik ik zelf zeer weinig - Gelukkig

- maar je wordt er idd niet echt vrolijk van
Als je de sterkte van de flits instelt op -1 of 0 EV staat (normale stand) of op -2 of -1, wat ik vaak gebruik bij portretfoto's is de laadtijd maar een paar seconden. Dus de 17 seconden is bij lange na niet standaard.
Snelste sluitertijd in M-mode, S-mode en A-mode is idd 1/1000. In P-mode en Auto mode gaat hij maximaal tot 1/2000 net als bij de overige modes. Dat is inderdaad wel raar, want je zou juist denken dat je in M(anual) Mode tot 1/2000 komt. Ik ben zelf nog niet tegenkomen dat 1/1000 te kort is.
Burst is vergeleken met de Canon S3 IS idd een minpunt. Desondanks heb ik er enkele keren tot tevredenheid gebruik van gemaakt. Volgens mij heeft de Canon S3 IS ook stereogeluid in 44 kHz bij video opnames. Maar dit zijn twee opties die ik vrijwel niet gebruik.
Het punt is meestal dat je tevreden bent met wat je hebt, Sony of Canon. Alleen bij aanschaf leg je de verschillen naast elkaar. Feitelijk zijn ze allebei top en maak je een goede keuze welke van de twee je ook kiest

en reviews zoeken meestal de grenzen op om juiste deze verschillen duidelijk te maken, hetgeen logisch is.
O ja, PF heb ik in prints nog niet gezien. Op foto's valt het ook wel mee. Meestal alleen zichtbaar als je de foto op 100% bekijkt. En als het wat meer zichtbaar is, is het met een paar seconden verwijderd in PSP of PS CS

Richub schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 05:20:
Gezien het uiterlijk van de H2 & H5 bijna hetzelfde zijn (en de lens is hetzelfde), denk ik dat de review ook voor de H2 geldt, of zit ik er dan naast?
Het verschil in resolutie niet meegeteld, natuurlijk.
Ik heb zelf de H2 en ben erg tevreden, toch mis ik een goede review van deze camera... Ben gewoon nieuwschierig hoe de H2 zich verhoudt tot de H1, vooral de Zeiss lens.
Zit de laatste tijd veel op het forum van dpreview, maar zelf zie ik geen verschil tussen de H2 en de H5 wat betreft de kwailiteit van de foto's. Beide zijn echt heel goed. Verder zijn ze vrijwel identiek, op de extra MP, groter scherm én hogere resolutie en de zwarte kleur

na. Je kan ervan uitgaan dat de review van de H5 ook voor de H2 geldt.
Ik denk ook dat er niet zo heel veel verschil is met de H1, Ik vind de kleuren van de H2/H5 iets natuurlijker en de foto's wat scherper, maar het zal niet veel schelen.
Nog even een fototje die ik wel een goed voorbeeld vond van Flexible Spot AF
klikbaar naar originele grootte
[
Voor 50% gewijzigd door
nadroJ op 28-06-2006 09:21
]