Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Gezien het uiterlijk van de H2 & H5 bijna hetzelfde zijn (en de lens is hetzelfde), denk ik dat de review ook voor de H2 geldt, of zit ik er dan naast?
Het verschil in resolutie niet meegeteld, natuurlijk.

Ik heb zelf de H2 en ben erg tevreden, toch mis ik een goede review van deze camera... Ben gewoon nieuwschierig hoe de H2 zich verhoudt tot de H1, vooral de Zeiss lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Twister336 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 03:14:
Review op steves-digicams.

Heel interessant is de vergelijking met de S3.
De S3 heeft meer last van ruis terwijl de H5 dan weer meer last heeft van purple fringing.

Een paar negatieve punten:
- extreem lange flash herlaadtijd (tot 17 seconden 8)7 )
- snelste sluitertijd slechts 1/1000
- trage burst
17 seconden herlaadtijd van de flits heb ik alleen gehad met de flits op de sterkste stand +2 EV. Deze gebruik ik zelf zeer weinig - Gelukkig :) - maar je wordt er idd niet echt vrolijk van :)
Als je de sterkte van de flits instelt op -1 of 0 EV staat (normale stand) of op -2 of -1, wat ik vaak gebruik bij portretfoto's is de laadtijd maar een paar seconden. Dus de 17 seconden is bij lange na niet standaard.

Snelste sluitertijd in M-mode, S-mode en A-mode is idd 1/1000. In P-mode en Auto mode gaat hij maximaal tot 1/2000 net als bij de overige modes. Dat is inderdaad wel raar, want je zou juist denken dat je in M(anual) Mode tot 1/2000 komt. Ik ben zelf nog niet tegenkomen dat 1/1000 te kort is.

Burst is vergeleken met de Canon S3 IS idd een minpunt. Desondanks heb ik er enkele keren tot tevredenheid gebruik van gemaakt. Volgens mij heeft de Canon S3 IS ook stereogeluid in 44 kHz bij video opnames. Maar dit zijn twee opties die ik vrijwel niet gebruik.

Het punt is meestal dat je tevreden bent met wat je hebt, Sony of Canon. Alleen bij aanschaf leg je de verschillen naast elkaar. Feitelijk zijn ze allebei top en maak je een goede keuze welke van de twee je ook kiest :) en reviews zoeken meestal de grenzen op om juiste deze verschillen duidelijk te maken, hetgeen logisch is.

O ja, PF heb ik in prints nog niet gezien. Op foto's valt het ook wel mee. Meestal alleen zichtbaar als je de foto op 100% bekijkt. En als het wat meer zichtbaar is, is het met een paar seconden verwijderd in PSP of PS CS :)
Richub schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 05:20:
Gezien het uiterlijk van de H2 & H5 bijna hetzelfde zijn (en de lens is hetzelfde), denk ik dat de review ook voor de H2 geldt, of zit ik er dan naast?
Het verschil in resolutie niet meegeteld, natuurlijk.

Ik heb zelf de H2 en ben erg tevreden, toch mis ik een goede review van deze camera... Ben gewoon nieuwschierig hoe de H2 zich verhoudt tot de H1, vooral de Zeiss lens.
Zit de laatste tijd veel op het forum van dpreview, maar zelf zie ik geen verschil tussen de H2 en de H5 wat betreft de kwailiteit van de foto's. Beide zijn echt heel goed. Verder zijn ze vrijwel identiek, op de extra MP, groter scherm én hogere resolutie en de zwarte kleur :Y) na. Je kan ervan uitgaan dat de review van de H5 ook voor de H2 geldt.

Ik denk ook dat er niet zo heel veel verschil is met de H1, Ik vind de kleuren van de H2/H5 iets natuurlijker en de foto's wat scherper, maar het zal niet veel schelen.

Nog even een fototje die ik wel een goed voorbeeld vond van Flexible Spot AF

Afbeeldingslocatie: http://nadroj.zoto.com/img/800x600x1/87ce01a337c3cc4247e1104b957e6cba-.jpg
klikbaar naar originele grootte

[ Voor 50% gewijzigd door nadroJ op 28-06-2006 09:21 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
H2 review op dpreview.com: Highly Recommended.

Had niet anders verwacht :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
H5 review op dpreview.com: Highly Recommended.

Had niet anders verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

lol :p

Na maanden lezen over de diverse compact super zooms en vooral over de goede ervaringen van mensen met de H5, heb ik toch nog even gewacht met bestellen tot deze review er was...

Eindelijk, morgen bestellen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij sommige foto's (die van de brug bijvoorbeeld) is de purple fringing toch wel extreem. Het is zelfs duidelijk zichtbaar op de verkleinde foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip voor een goede tas voor de H5? De tassen van LowePro zien er wel goed uit, maar welk model past het best? De kleinste is goed genoeg voor mij, want meer dan de camera en een paar extra batterijen moet er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:35:
Iemand een tip voor een goede tas voor de H5? De tassen van LowePro zien er wel goed uit, maar welk model past het best? De kleinste is goed genoeg voor mij, want meer dan de camera en een paar extra batterijen moet er bij mij niet in.
Ik zal thuis even kijken welke ik heb voor mij H2. Uit m'n hoofd was het de LowePro Edit.

[edit]
Inderdaad de LowePro Edit 120. Link naar Henk Booms waar ik 'm heb gekocht. Een zeer handig tasje met genoeg ruimte voor extra batterijen. Aan de twee vakjes voor een mobiele telefoon etc. Ik zal nog wel even wat foto's maken later als je dat nodig vindt.

[ Voor 44% gewijzigd door nadroJ op 24-07-2006 18:35 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:35:
robhof in "Centraal fototas topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Sinds vandaag ben ik ook een eigenaar van een Sony H2. Eerste indruk is erg goed. De zoom werkt snel en zuiver. Verder ben ik nu alles een beetje aan het uitvogelen, want hij kan behoorlijk wat. Binnenkort wat meer bevindingen en eventueel wat foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
m4yall schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:00:
Sinds vandaag ben ik ook een eigenaar van een Sony H2. Eerste indruk is erg goed. De zoom werkt snel en zuiver. Verder ben ik nu alles een beetje aan het uitvogelen, want hij kan behoorlijk wat. Binnenkort wat meer bevindingen en eventueel wat foto's!
Hoe kan een zoom zuiver zijn? Hij zoomed of hij zoomed niet. Hoe groot zijn de stappen in het zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
De stappen waarmee je zoomt zijn klein, de zoomknop heeft 2 'klikjes' 1 voor rustig zoomen, en de 2de, (iets harder duwen) voor snel zoomen.

Je kan de zoomfactor dus erg nauwkeurig bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Gefeliciteerd met je H2, een fantastische camera. Ik kan je aanraden om het whitepaper voor de H1 door te lezen gemaakt door Alan Katz, een zeer gerespecteerd lid op het Sony Talk Forum op dpreview.com. Alan Katz heeft een aantal maanden geleden de H5 gekocht en heeft het whitepaper aangepast voor de H2 en de H5.

[ Voor 19% gewijzigd door nadroJ op 23-08-2006 19:58 ]

Sowieso schrijf je zo!

• m4yall
  • Nu online
Bedankt voor de tip!

Zal denk ik toch wat lekkerder en duidelijker zijn dan de handleiding. En dat in de zin van, meteen weten wat je precies moet doen, in plaats van alles kort uitleggen.

• robhof

robhof

Lembongan view

De Whitepaper is idd fantastisch; veel aan gehad tot nu toe... nog wel een hoop te leren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Nu online
De whitepaper is echt goed, ben al een stuk wijzer geworden en dat niet alleen van mijn camera, maar ook van de manier van fotograferen. De leukste quicktip is toch wel de laatste en dat lukt wel met een H serie denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Hoewel ik je start erg vaag vind, komt het er dus op neer dat je vindt dat de Sony H5 teveel CA heeft. Dat is kennelijk een eigenschap van de cam, en hoewel het goed fixbaar is in photoshop snap ik dat je je er aan ergert. De enige manier om CA te vermijden is contrastloze shots te maken, en/of achteraf fixen in photoshop.

Maar als je een cam koopt in die klasse, waarom dan niet kijken naar een fuji S9500/9600 oid? vooral op www.dpreview.com is een hoop te vinden over de prestaties van deze camera's, ook met betrekking tot scherpte en CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

En voor praktijkfoto's moet je even kijken op www.pbase.com :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

YellowCube

Wait...what?

even tussendoor: als je nog wat toe wilt voegen aan een bericht, gebruik dan deze knop:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

:)

En is trouw zijn aan een merk de reden dat je toch voor de H5 wilt gaan?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Juist op sites als pbase zie je veel onbewerkte resultaten, reviews en vergelijkingen. Je startpost is imho vaag omdat je uit het niets begint over een camera, zonder enige inleiding of zoiets, en dat werkt voor mij verwarrend.

Verder wijs ik dan nog maar een keer op dpreview, en met name op http://www.dpreview.com/reviews/sonyh5/ en op http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms6000fd/ . Daar zou je al een hoop wijzer mee worden, zeker omdat beide camera's vergeleken worden met de Sony DSC-H2 en je globaal daar dus een aantal resultaten aan af zult kunnen lezen.

De prijs van de S9500 ligt trouwens 35 euro boven die van de Sony DSC-H5, tenzij je écht een hard budget hebt kan ik me niet voorstellen dat je daar het hoofd over zult breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:26:
RedX, ik wil geen 9500. Heb ik ook helemaal niet geschreven. Jij noemt de 9500 en 9600 in één adem, niet ik, toch ? Ik had het over de 9600...
Ik ken de prijzen ook wel een beetje (en de bijbehorende sites, zoals geizkragen.de en geizhals.at).
Verder gaat het mij helemaal niet om 35 euro, maar om de camera zélf.

Omdat er op veel cameratest-sites (dpreview, imaging-recource, HQ, DC, megapixel.net, enz.) veel maar wordt getheoretiseerd en onder een vergrootglas wordt gelegd, heb ik doelbewust naar PRAKTIJKervaringen gevraagd.
Helaas is mijn topic zojuist naar hier verplaatst trouwens. Sluit niet bepaald aan op het laatste bericht uit augustus 2006 over whitepaper, maar goed, dat is mijn beslissing niet geweest.
Jij vraagt naar ervaringen met betrekking tot de DSC-H5, en concludeert zelf al dat het ding veel CA heeft en vraagt vervolgens om oplossingen. Dat is heel simpel, dat zijn er 3:

1: de makkelijkste: de cam niet kopen en een alternatief kopen met minder purple fringing, zeker omdat die alternatieven goed voorhanden zijn draag ik er enkele aan voor je.
2: Wat minder makkelijk, maar nog steeds makkelijk: photoshop pakken en de CA wegpoetsen.
3: Imho ondoenlijk: Contrast vermijden.

En juist die vergrootglas-tests zijn fijn. Als ik een lens koop wil ik weten hoeveel CA er in zit, evenals vignettering en de rest van de reut. Als mensen praten over 'wat' vignettering is dat voor de één 0,5 EV, voor de ander 1,5 EV. Hetzelfde geldt voor CA. Waar de één een volle pixel CA niet ziet gaat een ander door de grond, en juist daarom zijn de opstellingen van dpreview een mooie richtlijn. Ik zeg expres richtlijn, omdat ik me wel iets verder zou verdiepen in een cam dan enkel dpreview.

Als je praktijkervaringen wilt kan je vaak zat op pbase, flickr en de rest van de fotosites terecht. En inderdaad, er zitten dan bewerkte exemplaren tussen, maar dan kan je gelijk zien wat wat photoshop kan doen.

En als ik de 9500 en 9600 in een adem noem vind ik het wel typisch dat jij de duurste eruit pikt. Zeg dan gewoon dat je géén 9500 of 9600 wilt ipv te zeggen dat het geen alternatieven zijn. Als het je niet om prijzen gaat snap ik niet dat je niet naar de 9500 gaat kijken. Ik snap dat een LCD belangrijk is op een prosumer of compactcam, maar een 2,0" heeft ook voordelen zoals energieverbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 12-01-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way (en geheel terzijde verder), in Nederland liggen de prijzen op ca. 400,-- voor de 9500 en ca. 470,-- voor de 9600.

In Duitsland liggen die prijzen dichter bij elkaar, nl. ca. 430,-- voor de 9500 en ca. 440,-- voor de 9600.
Je zou toch zeggen dat de 9600 toch op een aantal punten verbeterd/uitgebreid is, maar het prijsverschil (op 12-1-07 dus) is met name in Duitsland beperkt....

Terugkomend op de Fuji 6500fd : Heb vele sites hierover bekeken en ook veel meningen van gebruikers gelezen, maar als er één ding over die camera te zeggen valt, dan is het wel dat de constateringen/meningen hierover (zowel qua functies als qua output) pas écht sterk uiteenlopen.

YellowCube verzocht het vriendelijk, ik iets minder vriendelijk:

Gebruik die editknop!!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Dat scheelt meerdere posts van jezelf achter elkaar.

[ Voor 53% gewijzigd door YellowCube op 14-01-2007 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:56:

Je zou toch zeggen dat de 9600 toch op een aantal punten verbeterd/uitgebreid is, maar het prijsverschil (op 12-1-07 dus) is met name in Duitsland beperkt....
Het aantal verbeteringen van de S9600 t.o.v. de S9500 is ook vrij beperkt
- groter LCD-display
- snellere autofocus in lowlight conditions
- betere (interne) flitser
- standaard RAW-convertor meegeleverd-de foto's van de S9600 hoeven niet nabewerkt (lees: verscherpt) te worden
-minder last van blown highlights bij schieten overdag door andere beeldprocessor.
-het selectiewieltje van de S9600 schijnt robuuster te zijn

Andere veranderingen:
-P-mode kiest ook langere sluitertijden indien nodig (was beperkt tot -ongeveer- 1/20 sec)

De voordelen van de S9500:
-iets lichtgevoeliger
-minder kans op beschadiging of ongewenst omklappen van het LCD scherm
-batterijverbruik iets minder
even wat knip en plak werk uit het S9500/9600 topic. Of je dit het prijs verschil tussen een S9500 en een S9600 vind rechtvaardigen is je eigen keuze, net als voor welke camera je gaat

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geschillen met een moderator mag je met de persoon in kwestie bespreken, gaarne niet in dit topic. Zo ook de beslissing om je originele post in dit topic onder te brengen.

martijntje, de verschillen zijn inderdaad klein, maar vraag me af wie in Duitsland nog een nieuwe 9500 gaat kopen voor zo'n klein prijsverschil...

[ Voor 69% gewijzigd door YellowCube op 13-01-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:41:
Zeg dan gewoon dat je géén 9500 of 9600 wilt ipv te zeggen dat het geen alternatieven zijn. Als het je niet om prijzen gaat snap ik niet dat je niet naar de 9500 gaat kijken.[/quote]

Ik had ook geschreven dat ik geen 9500/9600 wil. Jíj haalde ze erbij. Ik niet. En als ik ze niet wil, betekent dat dus automatisch dat het VOOR MIJ geen alternatieven zijn. Welterusten verder. Hier kom ik toch niet verder dan een enkeling die het allemaal beter weet. Ik had gevraagd naar ervaringen van gebruikers/bezitters. De enigen die reageren zijn degenen die geen H5 en dus geen eigen ervaring met deze camera hebben. Heb alles maar ge-edit. "Hartelijk dank" en toedeledoki.

Mijn god, wat kinderachtig om alles weg te editen als je niet (direct) het antwoord krijgt wat je zoekt. Berichten met alleen een punt er in hebben we ook niets aan, ik heb ze dus maar verwijderd. Toedeledokie :w

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 16-01-2007 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

bestaat er software waarmee je via de usb kabel rechtstreeks op je laptop kan opnemen ?
(CyberShot H5)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Wat bedoel je met "opnemen"?

Wanneer je een tvkaart hebt of grafische kaart met video-in, kun je een Sony camera in principe gebruiken als webcam. Zie http://esupport.sony.com/perl/model-tutorials.pl?mdl=DSCS60

offtopic:
een aanhef en de groeten doen zijn niet nodig op een forum

[ Voor 16% gewijzigd door Atomsk op 19-01-2007 02:37 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
ff omhoog!

De prijs is imiddels aardig gezakt.
En ik ben bijna overtuigd dat ik deze camera wil kopen.
Het prijsverschil met de canon s3 is nog vrij groot (80 euro)

Hebben jullie inmiddels al meer nadelen/voordelen na zo'n lange tijd gebruiken.
Ik hoor het graag :D

Is het aan te raden om een snel geheugenkaartje te kopen? Of voldoet een normaal scandisk kaartje ook (pro duo)?

gr,
Maurice

[ Voor 16% gewijzigd door madmaus op 03-05-2007 10:58 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Het grootste nadeel vind ik dat de flits zo traag is. Dan wil je bijv. een foto nemen 's avonds van een langstrekkende optocht ofzo, druk je af en vervolgens klapt de flitser open en is de camera de volgende 4 seconden bezig met autofocussen en de flitser opladen en gebeurt er helemaal niets. Resultaat: geen foto, of één die veels te laat is.

Bij daglicht is de autofocus wel erg goed: kun je zelfs in zoomstand nog een scherpe foto maken van bijv. overvliegende zeemeeuwen.

Ik zou gewoon een normaal pro duo kaartje nemen van Sandisc ofzo. Die zijn al sneller dan de "snelle" Sony kaartjes. Haal ze echter niet van Ebay of marktplaats, want daar wordt veel Chinese namaak verkocht

[ Voor 6% gewijzigd door Atomsk op 03-05-2007 16:00 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
En daar is niet op te vinden? Dat de flits bv automatisch oplaad voordat je op het knopje drukt?
Of dat ie iets minder fel flitst?

Ik heb er eigelijk weinig over gelezen dat de flits traag is. Alleen klein stukje hiervoor in het topic.

Die kaartje van marktplaats had ik al gezien ja. Mooie chineze nep kwaliteit

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Als je van tevoren even de ontspanner half indrukt, klapt de flitser uit & laadt op, wil je dan de foto maken, is alles al klaar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Atomsk schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:58:
Het grootste nadeel vind ik dat de flits zo traag is. Dan wil je bijv. een foto nemen 's avonds van een langstrekkende optocht ofzo, druk je af en vervolgens klapt de flitser open en is de camera de volgende 4 seconden bezig met autofocussen en de flitser opladen en gebeurt er helemaal niets. Resultaat: geen foto, of één die veels te laat is.
Volgens mij is dat een user-probleem en geen camera-probleem. Bij elke camera kost het chargen van de flash tijd. Continu een pre-charged flash hebben kost immers energie. Als ik de externe flash op m'n dSLR aanzet kan ik die ook niet meteen gebruiken. Afhankelijk van het batterij-nivo kost dat ook enkele seconden.

Gewoon effe vantevoren de flits uitklappen, pre-focussen en afdrukken op het moment dat je optocht langskomt. Resultaat: mooie foto, precies op tijd.
Ik zou gewoon een normaal pro duo kaartje nemen van Sandisc ofzo. Die zijn al sneller dan de "snelle" Sony kaartjes. Haal ze echter niet van Ebay of marktplaats, want daar wordt veel Chinese namaak verkocht
Dan hebben ze dat hologram in de verpakking toch verdomd mooi nagemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Het gaat om zulk soort memorysticks:
http://www.marktplaats.nl...-goedkoop.html%3Fxref%3D1

Maar goed als het eventuele flitsprobleem het enige zou zijn?
Geen absurde CA enzo?
Ik wil de camera in eerste instantie gebruiken voor foto's in costa rica. En me eigelijk een beetje meer gaan orienteren in foto's maken. Want dat heeft toch wel me intresse gewekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
catchingfire schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:42:
Volgens mij is dat een user-probleem en geen camera-probleem. [...]

Gewoon effe vantevoren de flits uitklappen, pre-focussen en afdrukken op het moment dat je optocht langskomt. Resultaat: mooie foto, precies op tijd.
Ja natuurlijk, een user probleem. Dus je maakt die ene leuke foto met je vooraf uitgeklapte flitser en denkt "laten we er nog eentje maken". Even wachten. En maar wachten. En nog even wachten. En een seconde of 8-10-12 (!!) later kan je weer flitsen. Dat is natuurlijk echt belachelijk. Ze hadden gewoon vier batterijen er in moeten. Ja, dan wordt ie inderdaad iets zwaarder, who cares. Heb de H5 al meerdere malen tegen een muur willen smijten omdat de flash recharge ab-nor-maal traag is, heeft niéts met welke user dan ook te maken.

Verder maakt 'ie prima plaatjes hoor. Erg fijne camera. Alleen is dat een van de grootste ergernissen van de H5.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Brad Pitt schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:57:
Ja natuurlijk, een user probleem. Dus je maakt die ene leuke foto met je vooraf uitgeklapte flitser ...
... als die ene foto je niet lukt lijkt mij het toch echt een user-probleem ja.
en denkt "laten we er nog eentje maken". Even wachten. En maar wachten. En nog even wachten. En een seconde of 8-10-12 (!!) later kan je weer flitsen. Dat is natuurlijk echt belachelijk. Ze hadden gewoon vier batterijen er in moeten. Ja, dan wordt ie inderdaad iets zwaarder, who cares. Heb de H5 al meerdere malen tegen een muur willen smijten omdat de flash recharge ab-nor-maal traag is, heeft niéts met welke user dan ook te maken.
kijk, dat is een heel ander probleem. Dat is inderdaad niet echt fijn te noemen en zal waarschijnlijk ook een van de redenen zijn geweest waarom ze voor de H7/H9 niet meer voor de AA cellen hebben gekozen omdat ze met de Li-ion accu's een vele kortere flash recycle tijd kunnen halen. In de user-reports zie je dat ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
catchingfire schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:40:
... als die ene foto je niet lukt lijkt mij het toch echt een user-probleem ja.
Sorry? Lezen is ook een vak, die ene foto lukt juist wél, en dat blijft dan ook vaak meteen de enige omdat de volgende zes fotomomenten wasted zijn door de brakke flash recycle. Nee mensen, nog even zo blijven staan, nee nog héél even. Ideaal.

Ik moet nog concrete cijfers zien of dat superkleine accu'tje dat nu in de H9 zit zo'n verschil gaat maken. Het aantal foto's dat je er mee kan maken is in ieder geval pityful dus ben benieuwd. Ze hadden het nu meteen goed moeten doen en er een (grotere, én InfoLithium!!!!) accu in moeten doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
catchingfire schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:42:
[...]
Volgens mij is dat een user-probleem en geen camera-probleem. Bij elke camera kost het chargen van de flash tijd. Continu een pre-charged flash hebben kost immers energie. Als ik de externe flash op m'n dSLR aanzet kan ik die ook niet meteen gebruiken. Afhankelijk van het batterij-nivo kost dat ook enkele seconden.

Pre-focussen is met een superzoom niet zo makkelijk te doen als met een dSLR. Daarnaast is het een wat wisselend probleem.. de ene keer wordt er binnen normale tijd geflitst, de andere keer gebeurt er niks en zit je gefrustreerd op de shutterknop te klikken.

anyway.. beetje nutteloos om met ervaringen met een heel andere camera komen aanzetten hier..
Dan hebben ze dat hologram in de verpakking toch verdomd mooi nagemaakt!
Hologramstickers kunnen al járen nagemaakt worden. Maar goed als een prijs die de helft lager ligt en verkopers uit Hongkong geen hint zijn... :O

De H2/H5 ondersteund trouwens wel lithiumbatterijen. Misschien dat ik dat nog eens uitprobeer, al is dat niet goedkoop en bovendien zijn die batterijen niet herlaadbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 03-05-2007 22:21 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Brad Pitt schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:12:
Sorry? Lezen is ook een vak, die ene foto lukt juist wél, en dat blijft dan ook vaak meteen de enige
Waarom sla je nu meteen zo'n toon aan?

De originele klage klaagde dat hem die eerste foto zelfs niet lukte omdat het te lang duurt om z'n camera aan te zetten, flits uit te klappen, flits laden, focussen, ...
Ik moet nog concrete cijfers zien of dat superkleine accu'tje dat nu in de H9 zit zo'n verschil gaat maken.
We'll see... de initial user reports zijn positief.

[ Voor 24% gewijzigd door catchingfire op 04-05-2007 11:02 . Reden: genuanceerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Hoe is de volautomatische stand?
Dat is denk ik de stand die me vriendin het meest (alleen maar) wilt gebruiken.
Zijn dat ook gewoon goede foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
madmaus schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:07:
Hoe is de volautomatische stand?
Dat is denk ik de stand die m'n vriendin het meest (alleen maar) wil gebruiken.
Zijn dat ook gewoon goede foto's?
Meestal wel goed. Bij zonnig weer neigt het wat naar overbelichting (blooming): dus dat bijv. een witte zwaan in de zon wat al te wit wordt. Is evt. te corrigeren door in P stand het contrast te verminderen en een stop onder te belichten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Nog 1 vraagje.
Nu levert sony geloof ik 2300 Mah batterijen erbij toch?

Wat is het maximum wat je met die lader kan laden.
Kan ik bv 2500 of zelfs 2700 Mah laden in die lader van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

madmaus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:19:
Nog 1 vraagje.
Nu levert sony geloof ik 2300 Mah batterijen erbij toch?

Wat is het maximum wat je met die lader kan laden.
Kan ik bv 2500 of zelfs 2700 Mah laden in die lader van Sony?
Net terug van vakantie en daar met de Sony-lader zonder problemen Ansmann 2700mAh batterijen opgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
thx!

Nog mooie foto's gemaakt?

gr,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaetjeskate
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09-2022
Aan Richub (of iemand anders)

Hallo Richub, op je site zie ik prachtige foto's van planten (en andere) waarbij de plant op de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig. Kun jij me een exact uitleggen hoe ik mijn Sony dsc H2 moet instellen en ook om het omgekeerde effect te verkrijgen.
Dank u vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Ik zou zeggen: Download Opanda iexif 2 en je kan dmv een muisklik de exif van de foto zien (alle instellingen van die specifieke foto). Op z'n homepage zie ik dat de bloemen foto's zijn gemaakt op standje Automatisch, maar hoogstwaarschijnlijk met Macro (tulpje) functie aan. In Auto Mode valt er verder vrijwel niks in te stellen. Dus dat kan jij ook heel simpel :)

Probeer eens P mode, kies dan Flexible Spot AF en experimenteer daarmee (dan kan je ook het omgekeerde effect - indien nodig - verkrijgen).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
gaetjeskate schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:07:
Aan Richub (of iemand anders)

Hallo Richub, op je site zie ik prachtige foto's van planten (en andere) waarbij de plant op de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig. Kun jij me een exact uitleggen hoe ik mijn Sony dsc H2 moet instellen en ook om het omgekeerde effect te verkrijgen.
Dank u vriendelijk.
Sommige macro-foto's zijn gemaakt met de Raynox DCR-150 voorzetlens, en ongeveer 6x ingezoomd.

Ook alleen 5x tot 9x inzoomen heeft dat effect op de DOF (scherptediepte), en dan ook op langere afstanden van de camera.
Deze man zat ongeveer 6 meter van me af toen ik de foto schoot, ik had ongeveer 6-8x ingezoomd.

Het nadeel van compactcamera's is de relatief grote DOF, door vrij ver in te zoomen creeer ik toch een kleinere DOF als ik dat wil.

En meestal schiet ik in de P-stand, ISO op 80, en flits uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 31-05-2007 17:02 ]

Pagina: 1 2 Laatste