Netwerksnelheid benutten!!

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de overdrachtsnelheid tussen twee computers binnen een thuisnetwerk. Ik kan namelijk steeds niet de volledige snelheid benutten....

Situatie:
pc1
p3 800 mhz
384 mb geheugen
Windows Xp SP2
10/100 MBps netwerkkaart (onbekend merk)

pc2
p4 2.9 ghz
1024 geheugen
Windows Xp SP2
10/100 MBps netwerkkaart (onboard)

Er zit ook een sitecom router tussen.

Als ik een bestand wil verzenden naar de andere computer zit hij meestal op de ~45% van de volledige snelheid. Dit haal ik uit bij de "taakbeheer".

Dus mijn vraag is hoe kan ik de volledige snelheid benutten? Waar kan het aan liggen?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat voor harddisks heb je? Met wat voor bestanden test je? Doe eens een echte snelheidstest ipv kijken in het taakbeheer ;)

public void ik()

Verwijderd

Misschien draait er één van je computers op half duplex? :)

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Kijk eens in apparaatbeheer of bij beide PC's de gebruikte netwerkkaarten in full-duplex mode staan ("auto" is ook goed) en ik zou ook eens alle softwarematige firewalls uitschakelen (ook die van Windows XP SP2 !!) Opzich zou je toch stabiel 70-80% van je 100Mbit moeten kunnen halen, dus is 45% wel weinig...
Een 3de computer proberen of crossed UTP kabel (zonder router ertussen) is ook een leuke testmogelijkheid om achter de bepalende factor te komen...

PS. als je meer dan 80% wil halen moet je alles 3com cq. Intel cq. Cisco kopen. Betaal je wat (zeker voor een switch) maar dan haal je wél meer...)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Mja, dit vind ik wel een beetje magertjes. Neem eerst http://gathering.tweakers.net/forum/faq eens goed door en zorg dat je wat goede metingen van je netwerksnelheid hebt (DU meter dus). En probeer wat verschillende manieren (FTP etc.), probeer het probleem ene beetje te zoeken zelf. Zomaar je situatie en een probleem neerplempen zonder enig zicht op een richting waarin te denken is hier niet echt de bedoeling.

Dit topic is gesloten.