PC Shut down fails Power supply?

Pagina: 1
Acties:

• wvisser
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07-2024
Hallo,

Mijn Asus A7N8X (PCB 2.0 BIOS 1008=niewste) heeft de laatste tijd vreemde kuren: hij wil niet afsluiten. BIj afsluiten hoor ik een korte 'krrrr' uit de speakers en dan boot hij weer. Het is niet een windows probleem (want dan reboot ie net als een normale herstart, zonder krrrr). Ik vermoed dat de voeding power supply niet meer goed naar het BIOS luisters. Schakelaar kapot of zo?

Heeft iemand een idee? Gelijke ervaringen?

groeten, Wilfried

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn je verdere specs? Bios al gereset? Is je voeding misschien brak?

In de search komen trouwens bijzonder veel topics over hetzelfde onderwerp voorbij, daar moet vast wel iets voor je bijzitten. :)

[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 25-02-2006 23:50 ]

• wvisser
Asus Mobo a7n8x heeft de laatste BIOS update gehad. Zit in Antec kast met 380 Watt voeding. 2 SATA HD's (MAxtor 120 GB Diamond 10) in RAID 1. Extra FAN. 2500+ Barton CPU, 1GB SDRAM.
Ik heb al gezocht op het forum, maar dit specifieke probleem niet gevonden. Jij wel?

dank, WV

• wvisser
OVerigens, ik vermoed ook dat de voeding brak is. Maat hoe check je zoiets? ALs de PC aan is werk alles gewoon OK. Ik vraag eigenlijk om bevestiging van mijn verdenking van de voeding.

gr. WV

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind bijvoorbeeld dit

Als je even meldt wat je al gevonden hebt en waarom dat niet werkte, scheelt het linkjes spammen :P Maargoed, kijk deze link en die van de search eens door.

• wvisser
THanks RoD,

Link gechecked. Soortgelijke reeds gezien: met oorzaken als Roxio s/w etc. Deze is zeer compleet: ik heb dus een 'power down' (en niet 'shut down') probleem. Windows sluit af maar de power unit wil niet uit. Ik ga alle suggesties eens na en post het resultaat indien succes.

gr. WV

Verwijderd

Misschien ligt het aan de nieuwere BIOS versie ( Nieuwer is niet altijd Beter).

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt, m.i. wordt er op GoT veel te snel de voeding de schuld gegeven.

Verwijderd

Test de voeding eens los van het mobo. Pinnetje 14 en 15 doorverbinden en zien of de voeding draait. Van zodra deze 2 niet meer doorverbonden zijn, zou de voeding moeten uitgaan.
Pagina: 1