Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Ultra Mobile PC (was: Microsoft Origami - (...))

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 09:32
Ik moet zeggen: im impressed! Ik ben niet zon laptopfanaat omdat het mij te log is, maar een kleinere mobile computer is toch altijd handig. Dit houdt ik zeker in de gaten, hoewel een prijs van 500 - 650 euro mij redelijk lijkt... alles daarboven is, helemaal qua batterijduur niet echt te doen vind ik.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45
Kwartjuh schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:49:
Ik moet zeggen: im impressed! Ik ben niet zon laptopfanaat omdat het mij te log is, maar een kleinere mobile computer is toch altijd handig. Dit houdt ik zeker in de gaten, hoewel een prijs van 500 - 650 euro mij redelijk lijkt... alles daarboven is, helemaal qua batterijduur niet echt te doen vind ik.
Na alle info die nu beschikbaar is ben ik zeker ontzettend enthousiast over het concept en idee. Maar ik denk toch dat ik ga wachten op latere versies (vista, lichter langere batterijduur) want ik heb het idee dat er vrij snel sterk verbeterde UMPC's zullen komen (Rond Kerst hoop ik dat ze alweer een stuk verder zijn) Echter ga ik het allemaal nauwlettend in de gaten houden want het concept vind ik briljant. :*)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Kwartjuh
^^ helemaal eens is

Verwijderd

Als die "apparaten" ronde de 600 euro worden. Dan word het wel een dikke hit denk ik.

Anders denk ik niet dat het goed gaat verkopen..

Dan koop ik er zelf ook wel eentje over ongerveer 2 jaar >:)

Verwijderd

Ik zit de laatste tijd te kijken naar een Archos AV 500 of een Zen Vision, die zo rond de 400 euro kosten. Nog maar even wachten als ik dit zo zie!

Verwijderd

Ik ook!

Wilde eerst een notebook voor mijn studie in augustus gaan kopen. maar nu ik dit zie, kan ik beter wachten tot deze er zijn!

En dan gewoon zo'n toetsenbord erbij en klaar is kees! zeker vette dingen!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De eerste prijzen zijn /me snif bekend geworden ;(

Samsung Ultra Mobile PC
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1145113612.jpg
Prijskaartje: €1264,- :/

PJB SmartCaddie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1145113405.jpg
Specs:
• VIA C7-M 1 Ghz ULV-processor
• VIA VN800-chipset
• 512MB geheugen
• 40Gb harde schijf
• Windows XP TabletPC-editie
• 228x146x25 millimeter.
Prijskaartje: €841,-

Nu zijn dit de eerste modellen, en eerste modellen zijn natuurlijk altijd duurder, maar wat mij betreft mag die prijs nog een stuk lager! :o

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Het is vooral leuk speelgoed en met deze prijzen wordt het echt niks.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Zodra het nieuwe ervan af is, zullen de prijzen snel dalen (hopenlijk).

Living the American Dream

• Kwartjuh
Sommige in dit topic hadden het er geloof ik al over: een Apple UMPC. Hij zit eraan te komen volgens dit bericht:
nieuws: 'Apple werkt aan snelle UMPC'

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

kan um in de price watch niet vinden maar kreeg vandaag een blaatje binnen van mycom

met :
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=123182&productType=1

Merk ASUS
Type R2H
Processor Intel ULV Celeron 900MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Tablet PC 2005
Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2
Taal OS NL/UK/FR
Processorsnelheid 0.9 GHz Hertz
Chipset Intel 910GML
Geheugen 512 MB
Geheugentype DDR2 533 MHz (PC4200)
Maximale hoeveelheid geheugen 768 MB
Aantal modules 1x
Aantal geheugen sloten 1x
Schermgrootte 7 Inch Wide
Schermtype TFT Touch screen
Schermresolutie 800x480
Harde schijf 40 GB
Geheugenkaartlezer SD
Grafische kaart Intel 910GML PCI Express
Shared memory Ja
Geluidsweergave 1-kanaals
LAN 100 Mbps
Draadloos netwerk 54 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 B/G
USB 2.0 3x
Diepte 13.3 cm Meters
Breedte 234 mm
Hoogte 28 mm
Gewicht 0,87 kg
Type accu Polymer Battery
Extra Maximum batterij duur : 2h
Garantie 2 jaar
Type garantie Pick-Up & Return

Voor 699 Euro

[ Voor 4% gewijzigd door enriqueeeee op 02-09-2006 23:15 . Reden: beetje opgeschoont ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Banjy
Eindelijk een beter te behappen prijs! En ik blijf erbij: Mega interessant concept maar de techniek moet denk ik nog iets verder rijpen. Vooral de batterijduur moet voor mij omhoog (minimaal een dag(je) school uithouden), verder schijnen ze ook nogal warm te worden wat mij ook niet heel lekker lijkt..

Verder weet iemand hoe dat nou eigenlijk zit met de input? Uiteraard touchscreen maar kan je daarmee nou lekker snel tekst invoeren bijvoorbeeld? Ik dacht ook ooit gelezen te hebben dat die UMPC's over een touchscreen keyboard zouden beschikken, maar ik heb zo mijn twijfels bij de werking daarvan..Iemand een idee?

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Banjy schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:45:

Verder weet iemand hoe dat nou eigenlijk zit met de input? Uiteraard touchscreen maar kan je daarmee nou lekker snel tekst invoeren bijvoorbeeld? Ik dacht ook ooit gelezen te hebben dat die UMPC's over een touchscreen keyboard zouden beschikken, maar ik heb zo mijn twijfels bij de werking daarvan..Iemand een idee?
keyboard aan de zijkant van het scherm ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.kevintwodotoh.com/wp-content/images/origami_keyboard.JPG
zo ziet het er uit :
Afbeeldingslocatie: http://devanand.wordpress.com/files/2006/03/origami-ui.jpg

en zo:

Afbeeldingslocatie: http://media.arstechnica.com/staff.media/origami-w-keyboard.jpg
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/12/0,,i=121317&sz=1,00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41425000/jpg/_41425452_umpc_kbd_ap_416.jpg
intel heeft ingebouwd keyboard
Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetreview.com/wp-content/uploads/2006/03/origami1.jpg

Intel filmpje :
http://www.origamiportal....lastup&cat=5&pos=4&pid=69

------------------------------------------------------------

Tv @ origami
http://www.dlmag.com/vide...umpc&width=480&height=270

• Banjy
Bedankt voor deze plaatjes + info.

In mijn zoektoch naar het verdigitaliseren van mijn schoolwerk (nu eerst op papier dan thuis digitaal uitwerken) twijfel ik tussen een kleine laptop en een umpc. Echter is een 12,1" scherm + behuizing mij eigenlijk nog te groot voor de toepassingn waar ik hem voor wil gebruiken. (zal er nu niet verder op ingaan) Vandaar dat ik denk dat de UMPC voor mij het meest geschikt is. Echter zou ik wel graag een klein toetsenbordje op het apparaat hebben.

Helaas is dat model wat te zien is in het Intel filmpje (nog) niet beschikbaar. Ik heb het over het model waar het scherm er los van af te draaien is.

Met de duimen typen of extern toetsenbordje is het namelijk denk ik ook nog niet helemaal voor mij. Weet iemand of er nog meer modellen komen? Ik hoop dat rond de kerst vakantie de UMPC een beetje gerijpt is en de prijs + hardware beter geschikt :)

Echter zie ik mij haast wel zeker nog wel eens eigenaar worden van zo een UMPC alleen nog de vraag wanneer...

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

heeft iemand de andere merken al ergens in nederland gezien ? ik heb namelijk alleen nog de samsung bij de mycom gezien :(

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik wou eerst de TOSHIBA LIBRETTO U100 kopen heeft ook een 7inch scherm maar kost 1600 euro
toen kwam ik de flybook tegen kost 2000euru en nu lees ik in deze topic over deASUS
R2H wat ik toch wel een itesante optie vind voor 699.00 euro. scheelt 1000. euro met de LIBRETTO
zou het de moeite waard zijn.
Nog een vraag,Windows XP Tablet PC Edition heeft toch de zelfde functies als gewone xp versie.

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 21:36
XP Tablet edition bevat alles van XP Professional en heeft daarboven wat extra features speciaal voor tablet pc's

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
falconxp schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:35:
XP Tablet edition bevat alles van XP Professional en heeft daarboven wat extra features speciaal voor tablet pc's
Dank je weer een plus puntje om die ASUS
Type R2H te kopen.
nou wil ik alleen nog weten hoe het keyboard is van de asus ik hoop zo (zie foto)
[img=http://img61.imageshack.us/img61/1240/origamiuioc8.th.jpg]

[ Voor 3% gewijzigd door pixon op 20-09-2006 16:56 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik was ook van plan bij Mycom de Asus R2H te kopen, alleen vind ik de batterijduur van 2 uur te kort (is er hier een mogelijke oplossing voor)

De versie bij Mycom heeft geen ingebouwde camera aan de voorkant en ook geen bluetooth.
Volgens: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5866
(bij reacties zegt iemand het)

• Banjy
Alper15 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:55:
Ik was ook van plan bij Mycom de Asus R2H te kopen, alleen vind ik de batterijduur van 2 uur te kort (is er hier een mogelijke oplossing voor)

De versie bij Mycom heeft geen ingebouwde camera aan de voorkant en ook geen bluetooth.
Volgens: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5866
(bij reacties zegt iemand het)
2 uur is voor mij ook totaal onacceptabel echter is deze laatst aangekondigt wat ik uiterst interessant vind:

Afbeeldingslocatie: http://www.origamiportal.com/uploads/img4470db7d2982b.jpg

The Samsung Q1b that was mentioned by two British tech websites a few weeks ago has been announced by Samsung at the IFA exhibition in Germany.

On Samsung's German language IFA website, a presentation reveals the following:

60% increase in battery life (To 5 hours)
30% increase in LCD brightness
WiBRO and HSPDA possibilities.

In addition, through other sources, we know that the device uses a VIA C7-M processor, VX800 chipset and has a price set only slightly above the existing Q1.

An October release is rumored at this stage.

• Alper15
Banjy schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:13:

[...]
An October release is rumored at this stage.
Als deze nou een prijs kreeg (zal wel niet zo zijn) rond die van de ASUS zou ik hem wel halen.

De Samsung Q1 kost 1.075 EUR
Link: http://www.expansys.nl/product.asp?code=SAMSUNG_Q1
En daar staat dit over de batterijduur:
Maak gebruik van de verbeterde power-management mogelijkheden om je Q1te gebruiken als je niet aan je bureau zit voor langere perioden met tot 3.5 uur (afhankelijk van configuratie) op de standaard batterij en een waanzinnige 10 uur met de power bank.

• Banjy
De prijs van de Asus is indd een stuk beter, maar eigenlijk nog te hoog als je uit gaat van het originele concept: $499-599. Ik ben vooral blij te zien dat men doorontwikkeld voor dit platform, de prijs zakt vanzelf en de hardware wordt beter. Ik denk dat ik dan ook eens serieus ga kijken naar een UMPC rond de kerstvakantie. Er beginnen UMPC's te komen die aan mijn behoeften voldoen nu moet alleen nog even de prijs zakken.

Er schijnt (of is al) ook een Samsung UMPC te zijn met een 32GB SSD. Wat natuurlijk erg goed zou zijn voor batterijduur, snelheid en betrouwbaardheid. Deze lijkt al wel te vinden in combinatie met een Q1 op ebay voor een afschuwelijk hoge prijs van: $2390

In welk geval ik maar ga voor een gewone hardeschijf en dan maar wat langer wacht voordat de applicatie geladen is. :+

• Alper15
Ik wacht ook tot de prijs wat zakt en dat de batterijduur hoger word.

Ik zal hem vooral gebruiken op school om aantekeningen te maken en op internet te surfen. Ik heb ook niet echt zin in een laptop, omdat ik het te groot vind om te dragen.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

heeft iemand al een umpc ergens anders gezien buiten de mycom om ? pricewatch is akelig leeg als je naar umpc zoekt

en dynabyte computerland enzo heb ik nog niks gezien

wat ik zoek is
iets van 5 uur batterij camera hoeft niet
paar gb hd blauwtand wifi...
veel meer hoeft nie echt vond die asus wel leuk maar geen bluetooth is wel jammer

[ Voor 34% gewijzigd door enriqueeeee op 25-09-2006 21:17 ]

• Banjy
Dit bericht is zojuist verschenen op de frontpage:

3G-ondersteuning voor Intel UMPC-platform aangekondigd

Waar werd verwezen naar een Intel release:
Waar mij dit vooral op viel:

Expanding Mobile Reach
Intel continues to expand its product portfolio of mobile devices and announced the next Ultra Mobile PC platform will be available during the first half of next year. The CPU for this platform will consume approximately half the power of today’s CPUs with approximately one-fourth the package size. This will enable smaller, cooler form factors with longer battery life and new usage models.

Dit is natuurlijk erg goed nieuws, alleen vind ik het jammer dat het nog zo lang duurt. Ik vrees dat ik niet meer zo lang zal kunnen wachten.. :o

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ja ik wil graag een umpc inplaats van een pda maar de batterijduur is gewoon te laag
en bepaalde dingen zijn er gewoon nog nie

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 16:40

itsgreen

Large and in charge

enriqueeeee schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:16:
heeft iemand al een umpc ergens anders gezien buiten de mycom om ? pricewatch is akelig leeg als je naar umpc zoekt

en dynabyte computerland enzo heb ik nog niks gezien

wat ik zoek is
iets van 5 uur batterij camera hoeft niet
paar gb hd blauwtand wifi...
veel meer hoeft nie echt vond die asus wel leuk maar geen bluetooth is wel jammer
Mja die Asus is een sure-thing voor mij, ware het niet dat de batterij zo intens slechts is... of althans de tijd die je hem kan gebruiken...

• Banjy
itsgreen schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:57:
[...]

Mja die Asus is een sure-thing voor mij, ware het niet dat de batterij zo intens slechts is... of althans de tijd die je hem kan gebruiken...
Gister zag ik hem in de vitrine liggen bij de mycom en ja het zag er wel erg mooi uit... :) Alleen zoals jij al zegt; die batterij duur moet omhoog. De prijs van die asus vind ik erg goed te behappen, als je ook beseft dat je een behoorlijk goedkoop en luxe navigatiemiddel hebt. :)

Alleen het gemis van bluetooth vind ik ook erg jammer.

• DeeD2k2
  • Laatst online: 02-11 21:41
Ik heb de topictitel even van een update voorzien aangezien inmiddels bekend is om wat voor apparaat het gaat.

Microsoft Origami - Microsoft's Portable Gaming Device? --> Microsoft Ultra Moble PC (was: Microsoft Origami - (...))

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Banjy
DeeD2k2 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:36:
Ik heb de topictitel even van een update voorzien aangezien inmiddels bekend is om wat voor apparaat het gaat.

Microsoft Origami - Microsoft's Portable Gaming Device? --> Microsoft Ultra Moble PC (was: Microsoft Origami - (...))
Inderdaad duidelijker maar volgens mij mis je nod de letter 'i' bij Moble :)

Microsoft Origami - Microsoft's Portable Gaming Device? --> Microsoft Ultra Mobile PC (was: Microsoft Origami - (...))

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Banjy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:18:
[...]

Inderdaad duidelijker maar volgens mij mis je nod de letter 'i' bij Moble :)

Microsoft Origami - Microsoft's Portable Gaming Device? --> Microsoft Ultra Mobile PC (was: Microsoft Origami - (...))
Misschien bedoelde hij noble :p

Maar voor de geintresseerde er komen weer wat nieuwe aan rev2 ;)

Verhaaltje in het japans
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/0929/idf06.htm te vertalen met bijv
www.freetranslation.com ;)
iets in het engels....
http://www.tgdaily.com/2006/09/28/second_gen_umpc/

zo gaan ze er uit zien
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2006/0929/idf06_11.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door enriqueeeee op 25-10-2006 14:36 ]

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ze worden trouwens Door Intel samen met Yahoo Gemaakt Door het bedrijf Quanta wat ik zo begrijp uit wat ik gelezen heb verzorgen zij het totaal plaatje en zetten zij alles in elkaar maar ik zal nog wel verder lezen en kijken wat ie spec zijn en wat ie gaat kosten ;)

Cpu Intel
Software Yahoo Quote: Quanta’s new UMPC runs Yahoo’s Go for ultramobiles,
Inelkaar gezet door Quanta

Info van onder andere
http://onlyumpc.com

[ Voor 24% gewijzigd door enriqueeeee op 25-10-2006 22:52 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Misschien niet de bedoeling dat ik dit topic ineens omhoog kick.
Maar ik ben erg geïnteresseerd in de Asus R2H Ultra, zoals de meeste hier :)

Ik vraag me alleen af in hoeverre je het apparaat kan belasten, ik kan namelijk nergens een echt goede review vinden van de ultra versie.

Ik zou hem namelijk graag gebruiken voor muziek, films en applicaties als Macromedia Flash, Photoshop, dreamweaver, 3DsMax.
Dat laatste zal denk ik geen optie zijn ^^
Is deze Umpc snel genoeg om te schetsen in photoshop met het pennetje?

Of is er een beter alternatief?

[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 23-11-2006 10:28 ]

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53
Aangezien ik een aardige tweaker ben >,<

En zelf dit ding heb, wil ik best voor degene die het HEEL HEEL HEEL graag willen een review schrijven en test apps draaien ect ect

ik wil er wel niet meer dan 2 uur aan besteden want zoveel tijd heb ik ook niet !

Maar ik heb dus die versie van 699,-
het verschil met de 899 versie zijn eigenlijk 3 dingen om het maar kort te noemen

ik noem de 699 versie ff GIMP en de 899 normale versie ;)

Gimp VS normaal
geen 1.3 ingebouwde cam - normale versie dus wel
geen luxe auto crap 2006 en andere M$ sh1t - normale versie wel
(-_- like anyone cares www.iliketodownloadtorrentfiles.com + + + M$ software)
geen ingebouwde bluetooth - de normale versie wel

Nu wil ik om het ff kort te houden nog 1 puntje toevoegen ;) wat heel goed is !!!
De native res is 640x480 :S wat kut is !!! MAAR via de asus button kan je deze instellen op 1024x800 dacht is wat widescreen 1024 resolutie is waardoor het beeld SUPER word.

Gaat wel ten koste van performance een beetje...
Overigens heb ik binnenkort geldnood weer -_- morgen HCC en denk een 22inch monitor te gaan kopen mijn R2H is nog geen maand oud en wellicht doe ik em weg voor een 100 euro minder in doos met bon ZGAN heb em niet vaak gebruikt maar ik zie wel :P

Me add komt dan op tweakers :X
Tot die tijd, wie wilt die review ?
(ben iig erg tevreden over het dingetje alleen heb al 2 laptops en 3 desktops zucht...)

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• GunGrave
Wootism schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:16:
Misschien niet de bedoeling dat ik dit topic ineens omhoog kick.
Maar ik ben erg geïnteresseerd in de Asus R2H Ultra, zoals de meeste hier :)

Ik vraag me alleen af in hoeverre je het apparaat kan belasten, ik kan namelijk nergens een echt goede review vinden van de ultra versie.

Ik zou hem namelijk graag gebruiken voor muziek, films en applicaties als Macromedia Flash, Photoshop, dreamweaver, 3DsMax.
Dat laatste zal denk ik geen optie zijn ^^
Is deze Umpc snel genoeg om te schetsen in photoshop met het pennetje?

Of is er een beter alternatief?
Om ff antwoord te geven op je vraag ff snel:
Ja hij is snel genoeg voor die apps enzo, kwa snelheid zou je die cellie 900 ulv op max speed aangezien het een "speedstep" zooi heeft kunnen vergelijken met een p3 833mhz ofzo
Draait Divx en andere gekkigheid prima, zelfs games hoewel ik dx8+ games niet echt heb getest XD wel die oldskool sh1t zoals C&C :}
En tekenen gaat wel lekker erop :X doe stuff in paint en M$ journal haha lekker handig voor school

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hmm hmm, ik hoor echt allemaal gemengde reacties rond het dingetje...
Weet het nu echt niet meer... :/
Ik kan dus denk ik wel tot de conclusie komen dat het erg veel geld is vergeleken met de algemene performance en batterijduur van het apparaat?

Ik zou hem willen gebruiken voor schetsen en tekeningen te maken in photoshop + flash.
Photoshop valt echter niet te vergelijken met Paint kwa 'zwaarheid' van het programma.

• GunGrave
Op stroom draait hij op super !
dat kan niet via de batterij helaas...

maar ik moet toegeven dat hij dan wel snel is en alles zonder problemen doet

incl. photoshop ik open wel dingen erin en pas soms wat aan en dat gaat prima ;o
weet niet precies wat jij er mee wilt doen :O

Verwijderd

Oke, ik zit dus ook naar die Asus R2H te kijken. Ik heb nu een Acer laptop die zo zwaar en lomp is dat ik vaak denk, hm laat maar staan, al dat gedoe met verplaatsen. Tevens maakt hij een hoop ventilator geluid. Daarbij heb ik een ipaq 6515 voor navigatie wat me ook niet helemaal bevalt. Het werkt, maar is vaak traag.

Ik heb wat vraagjes ;)

1) Kan je op z'n asus bijvoorbeeld navigatie software als Navigon gebruiken of is de MS software perfect?
2) Is er een auto standaard oid beschikbaar?
3) En hoe is de GPS functie uberhaupt?

Ook zit ik te denken als ik bijv op de bank voor de tv zit met de asus op me schoot en ik wil gaan typen.... ik zie dat niet helemaal zitten met z'n los toetsenbord.

4) Is die tv ontvanger ingebouwd of is dat een los kastje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:31:
Oke, ik zit dus ook naar die Asus R2H te kijken. Ik heb nu een Acer laptop die zo zwaar en lomp is dat ik vaak denk, hm laat maar staan, al dat gedoe met verplaatsen. Tevens maakt hij een hoop ventilator geluid. Daarbij heb ik een ipaq 6515 voor navigatie wat me ook niet helemaal bevalt. Het werkt, maar is vaak traag.

Ik heb wat vraagjes ;)

1) Kan je op z'n asus bijvoorbeeld navigatie software als Navigon gebruiken of is de MS software perfect?
2) Is er een auto standaard oid beschikbaar?
3) En hoe is de GPS functie uberhaupt?

Ook zit ik te denken als ik bijv op de bank voor de tv zit met de asus op me schoot en ik wil gaan typen.... ik zie dat niet helemaal zitten met z'n los toetsenbord.

4) Is die tv ontvanger ingebouwd of is dat een los kastje?
1) volgens verschillende fora kun je er gewoon andere nav-software opdraaien, zelf nog niet geprobeerd
2) niet dat ik weet
3) nog geen fix gehad, maar heb dat ding eerlijk gezegd ook alleenmaar binnen gebruikt
4) tv ontvanger is een USB insteekdingetje ... net zo lang als een memsticky

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
1) volgens mij is je keuze heel erg beperkt, ik zou wel eens de fora willen weten dan waar ze melden dat er meer keuze is dan MS autoroute, in iedergeval de gangbare nav-software heeft geen XP uitvoering.
2) er is wel iets maar dat is in de VS beschikbaar
3) ja buiten een fix gehad

Kijk maar eens op: http://origamiproject.com/forums/default.aspx daar staat veel info m.b.t. R2H in het forum.

Verwijderd

Mediacj schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:38:
1) volgens mij is je keuze heel erg beperkt, ik zou wel eens de fora willen weten dan waar ze melden dat er meer keuze is dan MS autoroute, in iedergeval de gangbare nav-software heeft geen XP uitvoering.
2) er is wel iets maar dat is in de VS beschikbaar
3) ja buiten een fix gehad

Kijk maar eens op: http://origamiproject.com/forums/default.aspx daar staat veel info m.b.t. R2H in het forum.
Thanx. Ik begrijp dat jullie beide nog niet echt ganavigeerd hebben met de r2h.

Op dit moment heb ik niet z'n zin om na een hopeloze treo (gps) en ipaq 6515 (gps) weer iets te gaan kopen wat half werkt kwa gps, dus ik kijk de kat nog even uit de boom. Bij PDAShop konden ze niet zeggen of de gps goed werkt....

Buiten het gps onzekerheidje is het gewoon een prachtig apparaat en hoop nog diverze recenties van gebruikers te lezen.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
De GPS werkt prima hoor (buiten) niks mis mee.

Verwijderd

Mediacj schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:11:
De GPS werkt prima hoor (buiten) niks mis mee.
Op een mio 168 met tomtom krijg ik bijv binnen een paar seconden "fix". Is dat met de Asus r2h ook zo?

Hoe werkt dat pakket van Microsoft ? Makkelijk in te geven? word de route snel berekend?

Verwijderd

http://event.asus.com/vistaupgrade/index_nl.htm

vista aanvragen voor je UMPC... hoe werkt dit, niets op deze pagina is klikbaar, zal je gewoon moeten bellen?

vista draait nl. bruut sneller op bijv. de R2H en ik kom in aanmerking voor de upgrade net zoals meer mensen lijkt me, ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:10:
http://event.asus.com/vistaupgrade/index_nl.htm

vista aanvragen voor je UMPC... hoe werkt dit, niets op deze pagina is klikbaar, zal je gewoon moeten bellen?

vista draait nl. bruut sneller op bijv. de R2H en ik kom in aanmerking voor de upgrade net zoals meer mensen lijkt me, ben zeer benieuwd.
Ja vreemd, niet echt duidelijk. Misschien kan je pas updaten als vista beschikbaar is, of is die al beschikbaar?

Hoe weet je dat vista sneller draait op de r2h ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:32:
[...]
Hoe weet je dat vista sneller draait op de r2h ?
paar mensen hebben al wat versies van vista draaibaar gekregen op de R2H en dit scheen echt een aanzienlijke verbetering te hebben tov xp.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

omdat dit het enige topic is waar een beetje uitgebreid word gesproken over de ASUS R2H, kick ik het omhoog :)

Ik ben ook zeer geinterresseerd in dit kleine apparaatje.
Misschien is het leuk als iemand een centraal topic er voor maakt, ik heb er zelf geen tijd voor.

Wat ik er van weet: een hele shitload aan features,
zoals gps, bluetooth en wi-fi.

In nederland izijn momenteel 2 versies te koop bij mycom, 1 met 40 en 1 met 60GB harde schijf, de eerste kost 700 en de tweede 900 euro.

Verdere verschillen: navigatiesoftware, accesoires (tobo, muis, hoes) ingebouwde webcam, microfoon, 10/100Mbit aansluiting, bluetooth zitten alleen op de laatste versie als ik het goed heb.

Ik heb ook vernomen dat er in america batterijen te krijgen zijn die 2 keer zo groot zijn. Dus ipv 2, 4 cellen. Ik weet nog niet of ze die ook in nederland gaan verkopen (misschien zijn ze te bestellen bij mycom), wat ik wel weet is dat ze in america zon 110-130 euro kosten.

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

een link naar de betere batterij met ingebouwd standaardje:
http://proportable.com/detail.aspx?ID=199&Affiliate=1

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Waar ik ook in geinteresseerd ben, moet ik even zeggen,
is het ondervolten van de cpu in de R2H. sinds het een celeron 900 ULV is, en we weten allemaal dat de standaard voltages nog vaak omlaag te drukken zijn met ULVs. Dus hiermee moet het ook wel lukken denk ik. Ik weet alleen niet in hoeverre je in de bios kan komen en hoeveel je allemaal aan kan passen met deze gadget. Ik ook hoop dat het mogelijk is.

Droogkloot.

Verwijderd

heeft iemand vista al op een dergelijke manier als bovenstaand besteld? gratis vista!!! :D

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
en heeft iemand al de nieuwe Medion UMPC besteld? ;)

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Ik heb even gezocht op de Medion UMPC, wat een gaaf ding zeg!

http://onlyumpc.com/tag/medion-umpc

Vooral het qwerty toetsenbord lijkt me erg handig, beter dan zo'n onscreen toetsenbord.
Aangezien er een Via C7 processor in zit valt er van de prestatie niet veel te verwachten, maar ik hoop dat de prijs er ook naar zal zijn.

:)
Ik blijf het leuke dingen vinden, jammer dat ze niet echt doorbreken.

• Aniki
dat komt zeker wel denk ik. ik snap het sowieso allemaal niet... iedereen wil klein, kleiner, kleinst (MP3-spelers, PMP, GSM) maar iedereen loopt wel een laptop heen en weer te zeulen. ik vind die dingen pas lomp. als je van die zakenmannetjes in de trein ziet met een laptop op schoot kan ik me niet voorstellen dat het relaxt werkt en bovendien kijkt iedereen mee. het heeft altijd het formaat van een telegraaf op zondag...
ik denk dat het komt omdat niemand zich kan voorstellen dat dezelfde functies en prestaties voor een fractie van het huidige formaat, mogelijk zijn. maar de UMPC is langzaam maar zeker in opkomst en zodra er toegankelijke modellen zijn zonder kinderziektes tegen goede prijzen, zal dit genre zeker de laptops gaan vervangen. daar ben ik zeker van.

de medion umpc kost 1000 dollar in de us en 1000 euro in duitsland :/
kan je hem beter in de vs bestellen denk ik zo.
in de uk zijn ze omgerekend nog duurder...
maar die prijs zal toch wel gaan dalen mag ik hopen.

Verwijderd

Zijn ze in nl al een beetje te koop dan? Lijkt me wel interessant zo'n klein apparaatje!

• Banjy
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:40:
Zijn ze in nl al een beetje te koop dan? Lijkt me wel interessant zo'n klein apparaatje!
Op de Asus R2H bij mycom na volgens mij niet... Ook internationale shops zijn erg schaars. Alleen op Ebay kom je er wel wat tegen. Ik vind het erg jammer dat de ontwikkelingen zo langzaam gaan! :( Deze UMPC's moeten gewoon algemeen beschikbaar worden, zodat de prijs daalt en de ontwikkelingen sneller gaan.

• schaap2005
Banjy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:25:
[...]
Ik vind het erg jammer dat de ontwikkelingen zo langzaam gaan! :( Deze UMPC's moeten gewoon algemeen beschikbaar worden, zodat de prijs daalt en de ontwikkelingen sneller gaan.
Mee eens, maar ik denk dat het vroeg of laat toch zal doorbreken. Misschien zijn dat geen umpc's, maar in ieder geval apparaten die de kloof tussen pda/laptop en misschien gsm dichten.

En voor bepaalde doelgroepen valt de UMPC natuurlijk ook sowieso af. Een zakenman wil niet de hele dag met een pc'tje van 600 gram rondlopen, die wil een pda.
Daarnaast zal iemand die vooral thuis en op kantoor werkt juist weer liever een notebook hebben.

En gadgetfreaks zoals mij willen natuurlijk een UMPC O-)

• Banjy
schaap2005 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Mee eens, maar ik denk dat het vroeg of laat toch zal doorbreken. Misschien zijn dat geen umpc's, maar in ieder geval apparaten die de kloof tussen pda/laptop en misschien gsm dichten.

En voor bepaalde doelgroepen valt de UMPC natuurlijk ook sowieso af. Een zakenman wil niet de hele dag met een pc'tje van 600 gram rondlopen, die wil een pda.
Daarnaast zal iemand die vooral thuis en op kantoor werkt juist weer liever een notebook hebben.

En gadgetfreaks zoals mij willen natuurlijk een UMPC O-)
De UMPC is mijn inziens bij uitstek geschikt om op school te gebruiken. Klein genoeg om in een normale rug/schouder tas te passen en groot genoeg om fatsoenlijk wat te kunnen typen/lezen. Ook kan het dienen als vervanger van het kladblok. Waar je bij bijeenkomsten aantekeningen/leerdoelen noteerd op papier kan dit nu prima op een UMPC. Waarom dan geen laptop? Tijdens bijeenkomsten verschuil je je al snel achter het grote scherm en dat maakt het een stuk onpersoonlijker. Voor mij zou de UMPC in iedergeval de ideale combo zijn tussen funcationaliteit en draagbaarheid. :)

Verwijderd

Met ^^.

Wat mij helemaal bruut lijkt is het volgende: Je download er (bijv. middels breedband via Wi-Fi) een film erop, vervolgens kun je het apparaat makkelijk op elke gewenste tv aansluiten in huis, dus je hebt tevens een soort van portable media center als gebruik. Een laptop kan ook, maar dat is toch nog net ff wat te lomp om even snel ergens mee naar toe te nemen.

• Aniki
als je dat zoekt, kun je net zo goed een pmp kopen ;) scheelt je ook in kosten.

• Banjy
Aniki schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:54:
als je dat zoekt, kun je net zo goed een pmp kopen ;) scheelt je ook in kosten.
Een pmp? Bedoel je daarmee portable media player? Want dan hoor ik graag hoe jij je dit voorstelt :)

• schaap2005
PMP:
Personal / portable media-player

Je kan hiermee de volgende dingen: films kijken, muziek, e-books, recorden, soms spellen en heel af en toe nog een beetje internetten.

Je kan er dus wel heel veel mee, maar het downloaden van films is vaak nog niet mogelijk (je moet films uitpakken e.d.) Dus je bent nog steeds heel beperkt.
Ik geloof dat Archos een aantal wifi players heeft, maar ook die kunnen niet uitpakken e.d.

Met een umpc ben je niet meer afhankelijk van je software, er staat immers Windows op. Je kan dus ontzettend veel applicaties installeren (denk aan nuttige applicaties zoals: pdf readers, office, simpele games, gps, wifi utilities, mediaplayer e.d.)
Je houdt dus veel meer mogelijkheden open met een UMPC. Ga je bijvoorbeeld X doen dan installeer je even dit en dat er bij.

Voor mij de reden voor een UMPC, je bent niet meer gebonden aan de software van een fabrikant, zoals bij nagenoeg alle PMP's wel zo is.

• Aniki
dat is ook de reden dat ik aan het kijken ben voor een umpc. het is een pmp maar dan uitgebreider. een pc eigenlijk gewoon he :P

films ed download je nog steeds op je pc, maar dan kun je ze overzetten op je pmp en dan heb je een draagbare hd met stand-alone player. die kun je vervolgens op een tv aansluiten en spelen maar. dat is wat ik handig vind aan een pmp. het is een externe hd met ook echt de mogelijkheden om de bestanden af te spelen zonder pc in de buurt.

Verwijderd

Aniki schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:40:
dat is ook de reden dat ik aan het kijken ben voor een umpc. het is een pmp maar dan uitgebreider. een pc eigenlijk gewoon he :P

films ed download je nog steeds op je pc, maar dan kun je ze overzetten op je pmp en dan heb je een draagbare hd met stand-alone player. die kun je vervolgens op een tv aansluiten en spelen maar. dat is wat ik handig vind aan een pmp. het is een externe hd met ook echt de mogelijkheden om de bestanden af te spelen zonder pc in de buurt.
Precies! Daarom is een psp nu niet handiger omdat je die niet op de tv kunt aansluiten en gebonden bent aan het psp os.

• Banjy
Echter om dan toch maar even inhoudelijk te reageren. Een pmp lijkt mij als ik het zo hoor niks. Het scherm is net iets te klein en je zit vast aan de meegeleverde software. Nee doe mij maar een UMPC met alle vrijheden. Ik hoef er zelf geen erg intensieve programma's mee te draaien maar wil wel die veelzijdigheid. :)

Verder ben ik erg beniewd naar Samsung Q1B ssd. Samsung heeft namelijk een Solid state disk ontwikkeld, welke dus zuiniger en sneller is dan een HDD. Helaas ook stukken duurder. Maar aan de andere kant ik hoef op mijn UMPC geen 40gb of grotere hdd. Met 16gb moet ik denk ik al een heel eind komen...

Maar dit is allemaal nog toekomstmuziek. Ik ben begint het zo langzamerhand echt frustrerend te vinden dat de ontwikkelingen voor de UMPC zo traag gaan. In Nederland kan je eigenlijk alleen de Asus R2H kopen. Maar nog geen NL online webwinkel die een breed assortiment UMPC's heeft. :(

[ Voor 179% gewijzigd door Banjy op 18-02-2007 12:22 ]

• Aniki
ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moet duren.

wereldwijd gaat het nou ook niet bepaald met sneltreinvaart. onlyumpc.com is ook niet echt een van de meest levendige sites...

je kan in dld, uk en us de medion umpc kopen. in amerika is ie verreweg het goedkoopst. dat lijkt me zeker een gaaf apparaat.

Verwijderd

Volgens mij komt het nu een beetje op gang. Zie al meerdere webwinkels welke umpc's in bestelling hebben. (Vooral de Asus)

• schaap2005
Waarschijnlijk was "de consument" nog niet klaar voor de UMPC's, net zoals ook gebeurd was met MP4 / multimedia spelers, daarbij duurde het ook nog een flinke tijd voordat ze pas echt populair werden.

Beter gezegd: de mp4 spelers beginnen ook nu pas te komen :9

Ik zie in elk geval al uit naar de UMPC's!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Komt er op korte termijn een betere batterijduur voor deze apparaten?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 12:48
Ik ben ook behoorlijk heet geworden van die UMPC's zeg... :) Mobieler dan een laptop, en beter bruikbaar dan een PDA, eigenlijk is hij gewoon perfect voor nieuws, mail, agenda maar vooral voor in de auto; navigatie, filmpje voor je meerijders, etc... :)

snes/sega emulators erop, weg met de PSP.

als ze je mobiel zouden kunnen overnemen via bluetooth zodat je er handsfree mee kunt bellen (net als tomtom dat tegenwoordig kan), zou het helemaal ideaal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 26-02-2007 19:07 ]

Verwijderd

goed nieuws de prijs van de asus R2h is gezakt naar 499,- dit is wat ik had gezien bij de mycom.. gaat hier om de 40 gb versie.. Mediamarkt heeft de 60 gb versie met tvtuner.. alleen ietsje duurder!

• Banjy
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:28:
goed nieuws de prijs van de asus R2h is gezakt naar 499,- dit is wat ik had gezien bij de mycom.. gaat hier om de 40 gb versie.. Mediamarkt heeft de 60 gb versie met tvtuner.. alleen ietsje duurder!
Heb je dit zelf gezien in de winkel? Aangezien ik op de mycom website alleen een €799 versie tegen kom, met uitgebreide gps support zo lijkt het.

Maar dit zijn wel de ontwikkelingen die we graag horen! :)

Verwijderd

Banjy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:38:
[...]

Heb je dit zelf gezien in de winkel? Aangezien ik op de mycom website alleen een €799 versie tegen kom, met uitgebreide gps support zo lijkt het.

Maar dit zijn wel de ontwikkelingen die we graag horen! :)
zelf gezien.. de €799 heeft tvtuner en 60 gb

• TangLeFuzZ
Ik lees overal wel dat die R2H erg langzaam is... qua prestaties krijgt het ding behoorlijk slechte scores in reviews.

Hoop eigenlijk dat Asus snel met een opvolger komt die wel snel is... want van andere merken heb ik er nog geen gezien die me interessanter lijkt dan de R2H qua features/look.

• schaap2005
TangLeFuzZ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:05:
Ik lees overal wel dat die R2H erg langzaam is... qua prestaties krijgt het ding behoorlijk slechte scores in reviews.

Hoop eigenlijk dat Asus snel met een opvolger komt die wel snel is... want van andere merken heb ik er nog geen gezien die me interessanter lijkt dan de R2H qua features/look.
Dit klopt inderdaad

maarrrrr

De R2H schijnt in Windows Vista stuken sneller te werken! Even googlen zal vast wel wat hits geven :)

Dus maybe dat je gewoon direct Vista op de R2H moet gooien als je hem hebt

• TangLeFuzZ
http://www.engadget.com/2007/03/07/samsung-q2-umpc-revealed/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/03/samsung-q2crop.jpg
7-inch touchscreen, 1GB of RAM, and 60GB hard drive -- other features, along with a revised form factor, are completely new to a model that we expect to be unveiled almost a year to the day after its predecessor, at CeBIT 2007. According to the PowerPoint presentation which you can view in the gallery below, the Q2 will sport an unknown Intel (not Via) CPU running Vista Home Premium, a 1,024 x 600 WSVGA resolution (no 800 x 600 here), two digital cameras (1.3 megapixel for "photography" and 0.3 megapixel for videoconferencing), and a fingerprint scanner. Most exciting, though, are your connectivity and input options; the Q2 tacks on a much-needed, albeit split QWERTY keyboard and -- get this -- Bluetooth 2.0, WiFi (802.11b/g), HSDPA, and WiBro.
Dat 2-delige QWERTY keyboard ziet er wel erg handig uit zeg :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/03/samsung-q24.jpg

• Banjy
Ziet er erg interessant uit! Als ik een UMPC koop wil toch wel graag een manier om snel tekst te kunnen invoeren (met de stylus zie ik dat niet zitten) en dat hoeven dan geen ellenlange documenten te zijn maar een paar regeltjes toch wel.

Daarnaast wil ik graag een Vista UMPC, aangezien ik het los kopen van Vista voor een UMPC zonde vind. Maar ook de toevoeging van LAN vind ik erg handig.

Nu nog hopen dat de prijs goed is! :)

• schaap2005
Wauw!

Wat een mooi ding zeg :o
Ik zie ook wel mogelijkheden in de 2 joystick / d-pad achtige dingen :)

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-10 07:36
Op 18 april komen er meer UMPC's die de cpu en gpu van samsung gebruiken en in 2008 komt er single chip solutions speciaal voor UMPC's

Nieuwe UMPC's:
http://www.umpcportal.com...s/article.php?storyid=416

Nieuwe chips in 2008:
http://www.umpcportal.com...s/article.php?storyid=415

• schaap2005
pokkuhlag schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:11:
Op 18 april komen er meer UMPC's die de cpu en gpu van samsung gebruiken en in 2008 komt er single chip solutions speciaal voor UMPC's

Nieuwe UMPC's:
http://www.umpcportal.com...s/article.php?storyid=416
De onderste umpc ziet er wel tof uit zeg!
Ik denk persoonlijk trouwens dat de UMPC eind dit jaar best eens zou kunnen doorbreken... wat denken jullie hiervan?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:28
Waarom heeft iedereen het erover dat het zo handig is omdat het kleiner en dus mobieler dan een laptop is meer dat het meer kan dan een pmp, het lijkt me niet dat zo'n apparaat nou makkelijk in je broekzak past ofzo, woorm koop je niet een laptop van 10 of 11inch dat is wel wat grote maar past nogstteds makkelijk in een rugtas en lijkt mij echt een stuk handiger

• Aniki
welke laptops van 10 of 11 inch?

dan spreek je bijna al over een UMPC...

en waarom zou het niet kleiner en handiger kunnen? is een 11 inch laptop handiger dan een kleinere umpc met bv uitschuifbaar keyboard?
het gaat er ook niet om dat het per se in mn achterzak moet passen, maar wel dat het een heel stuk kleiner moet dan de laptops die je nu overal ziet staan en daarbij dat ze ook beter moeten presteren en completer zijn: gps bv is wat dat betreft echt een must.

• TangLeFuzZ
Een UMPC is ook ideaal voor in de auto, zo'n ding hang je zo aan je raam/dashboard. Dat doe je niet met een laptop....

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
In Duitsland kan je de Medion UMPC al bestellen voor 999€.
http://www.medion.de/?pro...e_entertainment/UMPC.html

Zo groot als 2 DVD boxen op elkaar.
Hoe lang zouden we moeten wachten tot hij in de Aldi binnen komt ?

[ Voor 15% gewijzigd door abusimbal op 09-04-2007 20:35 ]

• Aniki
in de US is ie 999 dollar :)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Zonder belasting neem ik aan, wat is die in Duitsland eigenlijk voor dit soort apparatuur?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 21:27
Ik wou eigenlijk een carputer bouwen maar naar enig onderzoek kwam ik tot de conclusie dat ik beter afwas met een umpc en dat voor het zelfde geld.

Tot voor kort stond de Asus R2h in de pricewatch voor +- 499. Superdeal, alleen bij de drie winkels niet meer leverbaar :( .

De RIM1000 lijkt me door het toetsenbord alleen nog handiger. Ik heb mezelf uiteindelijk bereidwillig gevonden om +1000 euro uit tegeven, maar heb afgehaakt op het feit dat er een VIA C7 cpu inzat. Zoals je in dit filmpje kunt zien komt de via flink wat power te kort http://www.umpcportal.com...s/article.php?storyid=580 . Voordat geld wil ik wel dat alles lekker vlot loopt.

Voor 1000 euro is dat heel moeilijk op dit moment en hoop dus dat ik mezelf onder controle heb zodat ik nog een paar maandjes kan wachten. Totdat Gigabyte de U62 uitbrengt, dat is de opvolger van de RIM1000 maar dan MET Intel cpu/chipset maar de rest het zelfde! Als ze die tegen die tijd voor +-1000 euro kunnen aanbieden dan ben ik zeker een koper.

• Banjy
Laatst zag ik bij de Mycom een Asus R2H voor 499,- in de vitrine liggen, uiteraard kon ik het niet weerstaan en heb ik hem mee naar huis genomen. In eerste instantie uiteraard helemaal in me nopjes want tis wel een geweldige gadget voor een gadgetfreak.

Eerste keer opstarten bevestigde wat ik al vermoedde: hij is traag! Dit is hoofdzakelijk te wijten aan de geinstalleerde applicaties van Asus zelf. Na enkele applicaties te hebben verwijderd was XP al stukken beter, dit gaf hoop.

Helaas kwam ik er na een dag achter dat de batterij nog steeds niet opgeladen was en dus defect was. Nadat ik terug bij de winkel was waren er uiteraard geen andere exemplaren en heb ik hem helaas weer voor mijn geld moeten inruilen.

Ik had het plan de aanwezige install van Asus (incl. restore partitie) er vanaf te gooien en te vervangen voor Vista Premium. Daarnaast had ik het plan om een 2GB SD card te kopen en deze in de interne cardreader te stoppen met de hoop een deel hiervan als Readyboost geheugen te kunnen gebruiken. Ik verwacht dat dit best kan schelen op de performance.

Al met al vind ik het erg jammer dat ik hem niet meer heb want het is voor mij de ultieme gadget voor op school. (beetje office + internet).

Conclusie: De UMPC is een geweldig concept maar er zitten nog wel veel nadelen aan de eerste generatie (even generaliseren) maar als de UMPC in sommige gevallen een technologisch gat voor je kan opvullen en je bereidt bent de UMPC te 'tweaken' dan kan de UMPC ontzettend handig zijn.

Neem je net zo makkelijk een Laptop mee, ga dan voor een laptop (op dit moment)

Ach toch lekker een dag kunnen spelen met een UMPC alleen erg jammer dat ik nu nog steeds met een kladblokje op school zit :(

• Aniki
zo slecht verkrijgbaar zijn ze toch niet meer, die asusjes? of heb je geen plan meer om een nieuwe te halen?

over een jaar of 2 zullen die kinderziektes zeker verholpen zijn en dan wordt zo'n apparaat echt aantrekkelijk

• Banjy
Aniki schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:05:
zo slecht verkrijgbaar zijn ze toch niet meer, die asusjes? of heb je geen plan meer om een nieuwe te halen?

over een jaar of 2 zullen die kinderziektes zeker verholpen zijn en dan wordt zo'n apparaat echt aantrekkelijk
Ik meen dat de Asus R2H end of life is en niet meer gemaakt wordt. Mocht jij nog een adres weten waar ik deze voor 499,- kan halen dan houd ik mij aanbevolen :)

• troftnom
Voor 499 euro zul je hem niet meer kunnen vinden.
Maar end of life is de serie nog niet helemaal, in Frankrijk komt geloof ik al een Vista versie uit, de R2HV met oa. een Pentium M processor en wat andere hardware.

• HermeS
afgelopen vrijdag heb ik ook met mycom gebelt omdat ik via google o.a bij hun pagina uitkwam waar hij nog voor 499 stond (wel een erg leuke prijs om te beginnen met een UMPC). Maar na een paar belletjes was duidelijk dat ze deze niet meer konden leveren (was ook geen link meer op hun pagina naar de betreffende sub-pagina, maar stond er nog wel), ook diverse andere winkels afbelt, maar zelfde verhaal als bij mycom.

Voor de rest klinkt de (mini) review van banjy heel erg bekend. Op dit moment zitten we een beetje in de overgang van eeerste generatie naar de tweede. De meeste UMPC's kosten al snel het dubbele van de Asus R2H (uitgekleed model kon je krijgen voor 499).

De UMPC versie van Medion is samen ontwikkeld door diverse fabrikanten. Zo heeft Haier het zelfde model aangekondigt maar al met een Core Due (voor de rest lijkt het apparaat me perfect, op de via cpu na dan).

zie: http://www.engadget.com/2...ghz-core-2-duo-processor/
Is overigens wel een Core DUe en geen Core 2 Due.
Ik hoop dat hij ook hier leverbaar word, daar heb ik best 1.000 euro voor over, mit er ook nog eens een auto adapter voor te koop is.

• HermeS
hmm he blijkt dat ik me vergist heb, de gigabyte u60 heeft gewoon een VIA 7-m cpu. :(

Inmiddels kun je de Gigabyte U60 pre-orderen bij http://www.umpcshop.nl/product/40796/gigabyte-u60-umpc.html

Is 100 euro goedkoper dan de Medion UMPC, welk mysterius door de achterdeur naar buiten is geloost:"Produkt oder Produktbereich nicht mehr verfügbar"

Ik hoop echt dat de Haier X6 leverbaar in Europa word, al lijkt me het 800x480 scherm net te klein om op te kunnen internetten. Iemand ervaring met een scherm van 800 pixels? Mischien toch maar wachten tot de Samsung Q1 Ultra leverbaar word, al kan dat nog wel een aantal maanden duren. :( zucht.

• Banjy
HermeS schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:34:
hmm he blijkt dat ik me vergist heb, de gigabyte u60 heeft gewoon een VIA 7-m cpu. :(

Inmiddels kun je de Gigabyte U60 pre-orderen bij http://www.umpcshop.nl/product/40796/gigabyte-u60-umpc.html

Is 100 euro goedkoper dan de Medion UMPC, welk mysterius door de achterdeur naar buiten is geloost:"Produkt oder Produktbereich nicht mehr verfügbar"

Ik hoop echt dat de Haier X6 leverbaar in Europa word, al lijkt me het 800x480 scherm net te klein om op te kunnen internetten. Iemand ervaring met een scherm van 800 pixels? Mischien toch maar wachten tot de Samsung Q1 Ultra leverbaar word, al kan dat nog wel een aantal maanden duren. :( zucht.
De Asus R2H heeft ook 800x480 meen ik en daar kon je best goed op internetten hoor :) Je scrollt natuurlijk wel wat meer maar hinderlijk vond ik het niet. Maar goed dit verschilt ook vast van persoon tot persoon.

De laatste zin van je post beschrijft precies mijn gevoel over de UMPC's. Het is zo een mooi concept maar het gaat allemaal zoooooo traaaaag....en ze zijn zo moeilijk leverbaar en duur.

Mijn grootste bezwaar is nog wel dat ik hem eigenlijk NU nodig heb en over 2 jaar (ik denk dat het concept dan echt goed rijp is) niet meer, maar ik vind de prijzen nu gewoonweg veels te hoog voor wat je ervoor krijgt.

• troftnom
HermeS schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:34:
Op medionshop.nl staat hij nog gewoon op de website hoor, leverbaar in Juli. Zijn ook in nederland al (pre-) reviews over verschenen.

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Kick

Een nieuwe heel vette UMPC gevonden :9~

De Fujitsu FMV-U8240
http://www.akihabaranews.com/en/review-82-X.html

Als hij niet al te duur word, haal ik hem.
OMG dit is de UMPC _/-\o_

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmm, als je dat filmpje bekijkt word ik wel een beetje bang; die vent loopt te pielen en te prutsen met die geheugenkaart-houders(?), dat blijft niet lang heel. En het draaischerm ziet er ook heel breekbaar uit...

Ik hou het voorlopig op de Asus R2Hv, maar met het aanschaffen van een UMPC wacht ik tot het najaar, volgens mij staan er een boel mooie nieuwe modellen te wachten!!!

• mrwolf
  • Niet online
Check het filmpje op gottabemobile.com, waar de eerste hands-on met de HTC Shift staat. Als de prijs rond de 1000 euro blijft is-ie voor mij op de dag dat-ie beschikbaar is!!!

Grootste verrassing (voor mij dan): 2 CPU's, een voor Vista Business en een voor WM5/6!!! Smoooooth! _/-\o_

• Banjy
ehuurman schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:09:
Check het filmpje op gottabemobile.com, waar de eerste hands-on met de HTC Shift staat. Als de prijs rond de 1000 euro blijft is-ie voor mij op de dag dat-ie beschikbaar is!!!

Grootste verrassing (voor mij dan): 2 CPU's, een voor Vista Business en een voor WM5/6!!! Smoooooth! _/-\o_
wow wat een gaaf apparaat! Wanneer komt hij uit? Ik dacht iets van begin 2008 te horen kan dat kloppen?

• mrwolf
  • Niet online
Er is nog geen officiele releasedatum voor Europa bekend, maar in de video is duidelijk dat het een productie-model is. Mijn gok is ergens in Q4 van dit jaar. Ik ben wel benieuwd naar de prijs...
Pagina: 1 2 3 Laatste