Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Ultra Mobile PC (was: Microsoft Origami - (...))

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via de site www.gamer.nl werd ik geattendeerd op de komst van Microsoft Origami.

Er is bijzonder weinig over bekend.
Op de site is een flash-filmpje, waar de volgende tekst langskomt:
Hello
Do you know me?
Do you know what I can do?
And where I can go?
Or how I can change your life?
You will
Learn more on 3.2.06…
En onderin staat week 1.
Week 2 en week 3 kan je nog niet aanklikken, maar er wordt dus langzaam info vrijgegeven.

Het suggereert sowieso een portable apparaat van Microsoft.
Hoe het mijn leven kan veranderen, daar heb ik geen flauw idee van :P

Heeft iemand anders hiervan gehoord?
Met Google schiet het niet echt op.

Overigens heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat het om een gaming device gaat, behalve dat het op bovengenoemde website genoemd wordt :P
Voor hetzelfde geld is het een telefoon, tablet-PC of horloge O-)

Overigens heet het flashfiletje "1.swf", maar vervangen naar 2.swf helpt niet om te spieken wat ze volgende week zeggen :P

edit:
Hier een beetje meer info
En een plaatje, beiden met dank aan Huntor
Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/02/origami_top.jpg

Maar het blijft allemaal speculatie (ook het plaatje)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 25-02-2006 13:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 11:55

dommerick

is domm

Lijkt idd heel veel op dat origin xbox360 met die teller, en die boom.. Vind het altijd wel leuke marketing :P

ben benieuwd wat het word :)

Heeft geen signature.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56
Op engadget.com vond ik iets meer info:

http://www.engadget.com/2...crosofts-origami-project/

What a fine day for Science! | Specs

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 14:13
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd! Ik ben ook erg blij met de nieuwe xbox, dus ik heb hier hoge verwachtingen voor.

• anandus
  • Niet online
Het staat overigens nu ook op de FP:
Microsoft onthult 'Origami Project' op 2 maart

Daar staat ook dat het een eventuele blackberry-concurrent kan zijn, of een ebook/tablet-pc hybrid.

Verwijderd

Ondanks dat het nog niet duidelijk is wat dit wordt, verplaats ik het topic naar -> Gadget Talk. Ik gok erop dat het daar het best op z'n plaats is. Mocht het wel een spel-apparaat worden, dan zien we het topic vanzelf weer terug :P

Verwijderd

Er is inmiddels een promo-video gelekt: http://digg.com/technology/Microsoft_Origami_Video_and_Pics_

Je kan ook direct naar http://www.d-kitchen.com/main.html gaan en selecteer dan vervolgens: Enter > Work > BrandTheatre > Microsoft Origami

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

_o_
Must.. have..
Als ie echt doet wat de video allemaal zegt, dan MOET ik hem hebben, maat niet uit hoe duur hij word :P
Damn, heerlijk ding.

This space is occupied

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Het lijkt wel een soort van tablet pc ofzo

• anandus
  • Niet online
Ik vind hem eigenlijk wel een beetje groot.
Maar het lijkt me echt verdomd handig, voor op school, in de trein, buiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.kevintwodotoh.com/wp-content/images/orig1.jpg

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Het is ook echt bedoeld als een tablet PC, voor overal in huis, niet als handheld zoals de DS / PSP.

This space is occupied

• Flatwhite
  • Laatst online: 21:07
Ik heb nog eens goed naar het filmpje gekeken en een aantal dingen vielen mij op.

* 2 verschillende soorten Systemen (zie foto's)
* Verschillende kleuren

Heb hieronder een aantal foto's neergezet. Zo wordt het wat duidelijker. Naar mijn idee is dit alles absoluut niet "fake".

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/9282/msorigamiproject0qe.th.jpg

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:46
Er zitten inderdaad wat verschillen in. Ik vind het apparaat er in het filmpje eigenlijk nog redelijk lomp uit zien, het zal nog wel een prototype zijn. Het zou dan echt je boeken enzo moeten vervangen want hij is niet voor in je broekzak ;-).

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ik vind de vormgeving niet echt super hij komt wat lomp over. Die sleuven die gemaakt zijn tussen de toetsen zijn ook niet al te mooi misschien was het mooier geweest om te gaan voor de knoppen en het wheel systeem van de ipod.

Verwijderd

Dit word de UMPC van Microsoft. Ik zit zeker op dit ding te wachten ... net iets kleiner dan de tablet net iets groter dan de pda. Tevens draaid Vista hier op

Het project word officieel gepresenteerd op de de CEBIT 9-15 maart

reden

week 1 = 2 maart 2006
week 2 = 9 maart 2006 (CEBIT)
week 3 = 16 maart 2006 (einde CEBIT)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

OMX2000

By any means necessary...

Ik kan het verkeerd hebben. Maar wat is hier zo baanbrekend aan? Die hele tablet pc's zijn maar een niche markt. En dan komt MS met een kleinere en nog specifiekere versie?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Probleem met de tablet was dat deze vrij duur was en vrij zwaar (2000 euro)

Microsoft gaat zich met deze machine op de normale pc gebruikers. Zo kunnen ze wel hun mail + word documenten beheren, surfen op het web. MCE entertainment bekijken etc. Met één portable computer voor een prijs welke tussen de 500-1000 euro gaat liggen. Mensen hebben dan altijd hun pc bij zich en men kan via de docking station synchroniseren

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk inderdaad ook dat het voor de home user interessant kan zijn....zelf vind ik het product zoals in het filmpje getoond wordt er interessant uitzien en als het tussen de 500 en 1000 euro ligt (afhankelijk wat de specs natuurlijk precies zullen zijn) zou ik er graag een aanschaffen.....

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Het lijkt me ook ideaal, als vervanger van de pda, die ik altijd net wat te klein vind helemaal in een vergadering om wat te laten zien.
Gewoon zo'n ding en een simpele telefoon en klaar ben je.
Misschien nadeel dat hij niet in je zak past, maar daar heb ik met me pda ook wel is last van.
Nadeel geen agenda meer mee de kroeg in..(op te lossen door een simpele telefoon waar in je agenda items kan plaatsen, syncen en klaar)

[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 27-02-2006 17:28 ]

Verwijderd

Hm, ik ga even afwachtenw at dit gaat worden. Als het een betaalbaar apparaat wordt laat ik de nieuwe laptop die ik wou aanschaffen voor wat het is en koop ik zo'n apparaat plus een desktop vuur thuis. Overigens geniaal dat tasje met ingebouwd toetsenbord!

Maar er gaat dus gewoon Vista op draaien? En alle windows applicaties dus ook?!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:25:
Er is inmiddels een promo-video gelekt: http://digg.com/technology/Microsoft_Origami_Video_and_Pics_

Je kan ook direct naar http://www.d-kitchen.com/main.html gaan en selecteer dan vervolgens: Enter > Work > BrandTheatre > Microsoft Origami
:z

Ik vraag me overigens af of microsoft serieus de strijd aan wilt gaan met Apple, vandaag las ik op T.net ook al dat Nokia met de N91 die aanval in gaat zetten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Als de prijs rond de €500 ligt, het serieuze specs heeft om wat betreft games de PSP op z'n minst te evenaren en het een grote interne opslagcapaciteit heeft, dan zie ik er een rooskleurige toekomst voor ondanks de grote afmetingen.

Ik ben in ieder geval zeer nieuwsgierig naar de verdere details.

Ben ik overigens de enige die de "feel" van het gelekte filmpje wel goed vindt, maar vindt dat er veel te weinig aandacht geschonken wordt aan het apparaat zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 18:11 ]

• anandus
  • Niet online
Bron: Redactie Tweakers.net
Zou me niet verbazen als ze het hieruit gevist hebben :+

Maar als dit ding maar 500E wordt, dan ga ik zeker overwegen om zoiets te kopen ipv een laptop (die ik al een tijdje wil kopen).

Veel dingen die processorkracht nodig hebben doe ik op mijn desktop.
Een laptop is vooral voor mobiliteit, en als ik een soort mini-laptop kan krijgen voor de fractie van de prijs, dan ga ik daar zeker voor.

* anandus denkt dat als Microsoft dit goed aanpakt, dit nog een behoorlijke hit kan worden :)

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
mmm zeker vet ding!!

in het filmpje ziet je die gozer op het station, die daar zit te gamen. speelt daar halo 1 denk ik!
dus dan weet je alvast wat over de specs :P

tis toch halo 1 of niet ?? nog ff keer kijken :+

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Kvind het een waardeloze reklame... Veel te lang, te langdradig, nauwelijks technische details of duidelijk beeld wat voor apparaat het nu werkelijk is. Microsoft had veel beter het apparaat kunnen demonstreren met wat mooie kort maar krachtige beelden en technische details. Tevens is Origami een beetje ver gezocht, was Microsoft Portable Tablet PC of iets in die trend niet goed genoeg? Dan was een stuk duidelijker geweest wat het voorstelt.

[ Voor 7% gewijzigd door pSycho-Y2K op 27-02-2006 18:20 ]

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Ben zeer benieuwd; hoe die gast in dat promo filmpje hem heeft : met zo'n bijpassend keyboardje en dan in zo'n luxe lederen klap-hoes > zeer strak. Heb niet voor niks voor een 12" PowerBook gekozen; als ik een latop heb, moet ie zo klein mogelijk zijn; anders is het niet meer draagbaar.

Dus als dit ding zo relaxed is dat je er vanalles op kan zetten; zoals gewone WinXP/Vista programma's, dan wordt dit zeker eentje om op te wachten. Kwa performance moet ie ook wel wat in huis hebben, als ie echt halo endergelijke goed wil laten draaien.

Ben benieuwd op de officiele presentatie !

Product Owner - Connec2

• TYNOz
pSycho-Y2K schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:19:
Kvind het een waardeloze reklame... Veel te lang, te langdradig, nauwelijks technische details of duidelijk beeld wat voor apparaat het nu werkelijk is. Microsoft had veel beter het apparaat kunnen demonstreren met wat mooie kort maar krachtige beelden en technische details. Tevens is Origami een beetje ver gezocht, was Microsoft Portable Tablet PC of iets in die trend niet mooier geweest en duidelijker..?
dit is ook geen reclame
dit is een promotie filmpje!

en we moeten nog maar even wachten
iedereen dacht dat longhorn ook de nieuwe naam zou worden!
dis denk ook een code naam

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
TYNOz schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:21:dit is ook geen reclame
dit is een promotie filmpje!

en we moeten nog maar even wachten
iedereen dacht dat longhorn ook de nieuwe naam zou worden!
dis denk ook een code naam
Ahh gelukkig maar, kreeg ff een lichte hartaanval :P
Anyway, lijkt me verstandig dat Microsoft met een mooie duidelijke campagne komt wat het apparaat precies kan doen en waar het uit bestaat dan een filmpje waarin mensen het gebruiken en je niet duidelijk kan zien wat het is. Ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk uitpakt :)

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45
Als die promo film enigzins waarheids getrouw is: :o :9

Dit zou ideaal voor mij zijn, opzich zou ik best graag een laptop op school gebruiken aangezien ik thuis ook vaak digitaal werk op een desktop pc. De aanschaf van een Laptop vind ik dan niet zo geweldig omdat ik het thuis dan toch niet gebruik en tevens vind ik het vrij onpersoonlijk om in een groep achter dat scherm verstopt te zitten.

Dit zou ideaal zijn, omdat je gewoon meeschrijft op je pc en toch alles digitaal omgezet wordt. Ook kan je volgens mij colleges en dergelijke opnemen. En als ik het goed heb is dit eigenlijk gewoon een kleine pc waar je zo goed als elke software op kan installeren.

Ik zie dit niet als media player (al moet je er wel lekker filmpje op kunnen kijken) daar is hij gewoon te groot voor ik zou hem als alternatief voor de laptop op school gebruiken. Als hij zoveel kan als dat het nu lijkt en als hij betaalbaar is uiteraard. :)

Ben dan ook heeeel benieuwd naar Microsoft zijn officiele presentatie.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Verwijderd

Dit is echt wel fantastisch, en als ik de reacties uit dit topic zo overloop zijn er wel meer die er zo over denken. Dit kan echt wel eens een hit worden voor microsoft...

In mijn geval: ik bevind mij gedurende de week aan de univ en heb daar een vaste desktop pc. Nu had ik thuis ook graag iets gehad voor de simpele dingen. Ik heb helemaal geen zin om in mijn kamer thuis nog eens zo een mega case met scherm en tobo te plaatsen en te betalen, zeker niet voor de minieme taken waarvoor het moet dienen. Dit is dan echt een ideale oplossing. Een simpele pc plus scherm voor de basic dingen.

Thuis hoeft het echt maar te dienen voor wat internet (tweakers, andere dingen), wat zaken opzoeken, wat tekstjes lezen, filmpje kijken, muziek beluisteren. Niets meer dan dat. En liefst allemaal vanop m'n bed of zo. Ideaal dus dit ding

En een laptop is helemaal niet aan de orde omdat die veel duurder zijn, en overkill voor de kleine taken waarvoor ik die wil gebruiken. Daarenboven heb ik al een vaste pc en heb ik geen laptop nodig aan de univ. Laat staan twee pc's op mijn kamer aan de univ (dat zou er echt over zijn). Dus een laptop impliceert dat ik m'n desktop moet verkopen (we gaan ook niet decadent doen nietwaar) en dus voor veel meer geld minder goed een spelletje kan spelen op een ***scherm en dito toetsenbord. Plus dat de laptop de enige pc wordt en ik die dan heen en weer moet slepen tussen univ en thuis. (en zo zie ik er op de trein heel veel: mega tas, accessoires, zwaar...) Dan liever dit kleine pc'tje heen en weer slepen, kan ik het dan ook nog eens gebruiken voor filmpjes kijken op de trein.

Als dit dan ook nog eens aan een extern scherm kan angesloten worden en extern toetsenbord en muis... Dan heb je dus een volledig draagbare en bruikbare pc in handen voor het alledaagse werk. On site en on the go. In de woonkamer/slaapkamer, waar dan ook.

Anderzijds is er de pda, maar die is totaal ongeschikt voor mijn doeleinden. Op dat mini schermpje ga ik echt niet wat internetten, multimedia bekijken/beluisteren, tekstjes lezen. PDA is een organiser, niet meer dan dat, en nog bruikbaar als gps's. De rest is nauwelijks praktisch bruikbaar...

edit: zie dit ding gewoon als een mac mini, maar dan platter en breder (ipv van een 'blokje') met een touchscreen op de bovenkant. Dus in die zin kan er nog aardig wat power zitten in dit apparaatje, hoe klein het ook is. Zeker voor de alledaagse taken. Verder vind ik het ook helemaal niet zo lelijk zoals velen beweren. Prachtig apparaat dus, als de prijs meevalt ....

Laatste opmerking (zit ik al een tijdje aan te denken, misschien is het nu eindelijk mogelijk)
Hoe prachtig zou het niet zijn als dit apparaat als input apparaat kan gebruikt worden voor een normale pc. Dus als een soort wacom tekentablet, maar waarop je dan ook ziet waarmee je bezig bent. Dus een foto bewerken op je scherm en ook de mini versie op de 'origami' zien
En last but not least, in dezelfde lijn. RTS'en met de pen functionaliteit. Daar heb ik altijd al zin in gehad. Hoeveel meer controle zou je niet hebben als je op je slagveld als je met dit overzicht je troepen kan aanklikken, verschuiven, ergens heen sturen. Dus op de 'origam' een bird view/plattegrond met je troepen. Op je pc de game zelf. En zo heel kort op de bal je troepen positioneren en orders geven met de stylus. Denk vooral aan rome total war, dat spel is een echte hell om overzicht en controle te behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 02:14 ]

• TYNOz
even over hier boven ^^

het zou ook geweldig zijn om age of empires 1 ofzo te spelen hier op gewoon met die pen units selectern met je besturings pad map verschuiven en klikken lijkt me idiaal !!!

lijkt me wel een leuk game apparaatje!
vooral als er wifi opzit !

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:41
De desbetreffende film is ongeveer een jaar oud en is een promo geweest voor wat ze wilden bereiken. Zie onderstaande quote voor meer info over het Origami project en de bron.
"While Origami is a concept we've been working on with partners, please know that the video seen on Digital Kitchen's website is a year old and represents our initial exploration into this form factor, including possible uses and scenarios," a Microsoft spokesman said.

[..]

It was not immediately clear whether the product would be a Microsoft-branded device or if the software giant would simply provide software and services. Microsoft would not reveal the identity of its partners on the project.

Microsoft started to generate buzz about the device when the website http://www.origamiproject.com registered to the company touted an unknown product with cryptic messages like "do you know me?" and "do you know what I can do?"

The website promised to disclose more information on Thursday, but Microsoft said there will be no announcement this week about "Origami."

• anandus
  • Niet online
Hoewel het nog niet door Microsoft zelf is bevestigd, weet GameInformer te melden dat Microsofts draagbare PC tablet Origami compatible zal zijn met de Xbox 360.

Als de Origami geconnect is aan de console, waarschijnlijk door een USB poort, dan zal de Origami dienst kunnen doen als een tweede scherm waarmee gegamed kan worden. Zo werd bijvoorbeeld Ghost Recon: Advanced Warfighter genoemd waarbij de TV de game weergeeft en op de Origami de first person view van een andere speler getoond kan worden zodat dit kan helpen bij de tactische planning.

Ook zou het scherm van de Origami een overview kunnen tonen van een slagveld. Bij sportgames zou hierbij het hele veld vanuit vogelvlucht gezien kunnen worden. De Origami is een touchscreen dus het is goed denkbaar dat het apparaat ook dienst zal doen als controller.

Uiteraard is het idee niet nieuw want Nintendo kwam al met de Connectivity waarbij een GBA aan de GameCube bevestigd kon worden en ook dienst deed als controller of als scherm. Maar misschien dat Microsoft er een nieuw twist aan kan geven.
Interessant.
Als het een soort PDA/mini-laptop wordt, en het kan dit bij de Xbox doen, dan zal het ook wel door andere programma's gebruikt worden, lijkt mij?

Misschien wordt het ook ondersteund als tweede monitor? En als directe tekenpad voor je PC?

• chaos.be
  • Laatst online: 21-11-2024
Deel 2 is uit:

http://www.origamiproject.com/2/

voor de echte uitleg zullen we moeten wachten tot week 3 |:(

• Vipertje
  • Nu online
yup 9 maart start van de CeBit we zullen gaan zien wat ze gaan demonstreren daar ik denk niet dat ze alleen komen aanzetten met een demo ik verwacht wel iets te zien daar.

Verwijderd

Hm ik vind hem dik en log.. Maar toch lijkt het me een stoer ding! Alleen jammer dat er Windows op draait. /me wacht liever op Apple's PDA, die misschien op 1 april gepresenteerd wordt..

Verwijderd

Hoe kan je hem dik en log vinden als je hem nog nooit gezien heb? :Y)

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
nou folks,... het is ZEKER WETEN een aparaat die mobile windows xp draait (of ze proberen ons nu op het verkeerde pad te zetten)...

in de sourcepagina van de tweede week staat het volgende gecomment..

<!--

Origami Project: the Mobile PC running Windows XP

-->

:Y) lekker niet opvallend ofzoooo :P

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
weet niet of jullie dit filmpje al hadden gezien:

http://creativecoremedia.com/mso.swf

Mij lijkt het wel een vet apparaat,
maar hopen dat het een beetje betaalbaar is voor een studentje B)

• chaos.be
DaFireball schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:37:
weet niet of jullie dit filmpje al hadden gezien:

http://creativecoremedia.com/mso.swf

Mij lijkt het wel een vet apparaat,
maar hopen dat het een beetje betaalbaar is voor een studentje B)
Hier ben je al vrij laat mee, stond er al ff op... :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door chaos.be op 03-03-2006 09:09 ]

• anandus
  • Niet online
XP? Geen Vista dus? Hmmz.

* anandus weet niet wat-ie ervan moet vinden.
Had eigenlijk gehoopt op Vista eigenlijk :)

Maarja, je moet niet alles willen :P

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54

Polycom

Poes van goud

TYNOz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:34:
even over hier boven ^^

het zou ook geweldig zijn om age of empires 1 ofzo te spelen hier op gewoon met die pen units selectern met je besturings pad map verschuiven en klikken lijkt me idiaal !!!

lijkt me wel een leuk game apparaatje!
vooral als er wifi opzit !
Dat kan al heel lang op verschilende pda's.
Orgineel is het dus zeker niet.

• TYNOz
PuDy schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:51:
[...]

Dat kan al heel lang op verschilende pda's.
Orgineel is het dus zeker niet.
jaa maar omdat nou 2 uur op een klein schermpje te spelen is ook weer niet alles!
en als winxp er op draait zou misschien age of empires 2 ook wel leuk zijn !!

maar we zien het wel :)

Verwijderd

Ik denk dat voornamelijk de prijsstelling van dit product bepalend zal zijn. Wil je er XP op draaien dan zullen je toch tegen de specs van een gemiddelde laptop zitten, met de (geschatte) prijs van een gemiddelde palmtop.

Microsoft kondigt meestal jaren voor lancering al producten aan, maar ik hoop dat dit nu niet het geval is. Bij Apple (bij bijv. Ipod) zitten er vaak enkele maanden tussen introductie en lancering. Ben benieuwd, zeer interessante ontwikkeling iig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 16:04 ]

• TYNOz
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:02:

Microsoft kondigt meestal jaren voor lancering al producten aan, maar ik hoop dat dit nu niet het geval is. Bij Apple (bij bijv. Ipod) zitten er vaak enkele maanden tussen introductie en lancering. Ben benieuwd, zeer interessante ontwikkeling iig.
marketing truckjes he!

maar misschien komt die wel tegelijk met windows vista lanceering zal wel leuk zijn een combi pakket kopen :D !

maar we wachten dat geheimzinnige gedoen van MS gewoon af :9

• BaT

BaT

Sowieso handig als ie wifi aanboord heeft, kan je lekker msn er op draaien als je op je desktop bezig bent, handig voor tijdens het gamen. Dit ding kan heel veel potentie hebben! Nog een paar daagjes tot de officiele presentatie!! _/-\o_

Product Owner - Connec2

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
...wifi zou fijn zijn, maar 3G zou helemaal super zijn!
Lekker bellen op je alles-in-een computer. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

• Banjy
Klaas Jong schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:15:
...wifi zou fijn zijn, maar 3G zou helemaal super zijn!
Lekker bellen op je alles-in-een computer. [afbeelding]
Ik zou toch wel erg graag wifi hebben om zo op het schoolnetwerk in te loggen echter heb je daar speciale software voor nodig (om je studentnummer te gebruiken voor het inloggen) dus dat programma moet dan ook ff werken op dat mooie apparaatje en dan ben ik tevreden. :)

• Walkman
  • Niet online
Dit zou een nieuwe foto zijn:

http://www.origamiportal....ws/article.php?storyid=10

Het kan natuurlijk gewoon gephotoshopped zijn....

• chaos.be
Walkman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:28:

Dat hoop ik, ik houw niet zo van die knopjes aan de rand. Liever wat compacter dan... (ik plug wel een toetsenbord in als ik knopjes wil drukken)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hij ziet er een beetje lomp uit op die foto, en die knopjes lijken me wat te klein. Hopelijk klopt deze foto niet.

Verwijderd

't Zou wel een knappe photoshop zijn aangezien zowel het apparaat als de software zeer vernieuwend lijken.

Maar ach, als Intel vandaag en morgen niets loslaat, dan krijgen we het overmorgen zeker te "horen".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 10:11 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:42
Mocht dit waar zijn, dan is de kans groot dat ik er eentje via mijn werk als "test" kan krijgen :D

Is voor werknemers die op huisbezoeken moeten, ze slepen nu nog een laptop met UMTS met zich mee!

Dan lijkt me dit icm UMTS toch een stuk beter :9

[ Voor 47% gewijzigd door Danielson op 07-03-2006 18:20 ]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Walkman schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:28:

Die moet wel nep zijn.. ik kan me niet voorstellen dat het design van het ding zo lelijk word.. Kijk eens naar die LED's die de power/ontvangst aangeven --> erg cheap gedaan.

Zou natuurlijk wel kunnen dat het ding dermate goedkoop wordt (onder de 500e) waardoor zo'n vormgeving weer acceptabel wordt :)

\_Specs_/

Verwijderd

http://dpud.primarydesigns.net/a/origamibig.jpg

Grotere foto..

Beetje veel lijst, en wat weinig beeldscherm.

• degrgiov
  • Laatst online: 22-05 15:00
De volgende ....
Afbeeldingslocatie: http://news.com.com//i/ne/p/2006/yahoo2_550x413.jpg

zelfs een fimpje op (zoeken op "origami" )
http://video.msn.com/v/us/v.htm?t=m23
ziet er wel redelijk echt uit

[ Voor 46% gewijzigd door degrgiov op 07-03-2006 22:41 ]

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Nog enkel generaties wachten en je kan een leuke carputer gaan maken :p

Een beetje verlies heb je altijd...

• Walkman
  • Niet online
Volgens mij is het plaatje officieel:

http://us.gizmodo.com/gad...et-pc-platform-158988.php

• Banjy
Zeer interessant! Maar als ik het goed begrijp heeft Intel een soort basis module ontwikkeld en mogen andere partijen (Microsft?) hun eigen toepassing/vormgeving aan geven...

Ik zou wel eens weten wat voor specs dit apparaat heeft en of het ook mogelijk is om je huidige windows Xp software er op te installeren. Alleen de genoemde prijs van $1100 vind ik wel erg hoog... Maar die zakt vanzelf wel na verloop van tijd.

Ik neem aan dat er morgen nog meer bekend word?

Verwijderd

http://news.com.com/Intel...3-6046793.html?tag=cd.top

ik ben wel nieuwsgierig... intel heeft gister dit apparaat laten zien... zal wel de origami zijn... een soort van...

hier nog een filmpje van de soort van origami thingie...
http://news.com.com/1606-2-6047223.html

Verwijderd

Waarom zie ik op al die foto's nergens een Microsoft logo? Het is ook niet erg logisch om het product al vrij te geven voor de daadwerkelijke introductie, lijkt me.

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:16:
Waarom zie ik op al die foto's nergens een Microsoft logo? Het is ook niet erg logisch om het product al vrij te geven voor de daadwerkelijke introductie, lijkt me.
Intel heeft de basis zeg maar ontworpen, en andere manufacturers (incl. Microsoft hoogstwaarschijnlijk), komen in de loop van volgende week met hun eigen versie (die dus gebasseerd is op dat ding van Intel, zoals gezegd in het filmpje boven je post).

Wat ik nu zoal zie is dat het een portable mediacenter wordt, die vooral handig is in de auto. Ik hoop dat Microsoft's Origami iets uitgebreider wordt dan dat wat ik zag in dat filmpje van Intel.... maar zo heel veel anders zal het wel niet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 08-03-2006 19:08 ]

Product Owner - Connec2

Verwijderd

De site www.umpc.com is nu aktief.
Daar ook dit (voor mij nieuwe) filmpje: http://umpc.com/video.aspx :9

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 07:32
het ziet er allemaal goed uit, dit produkt.
Eigenlijk net waar ik naar opzoek was, stond op het punt een acer N311 pda aan te schaffen,
maar wacht toch maar even totdat hier meer over bekent wordt.

Ik zag op umpc.com dat o.a. samsung en asus met z`n apparaat komt,
ik hoop alleen dat ze dan snel leverbaar zullen zijn :9

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• chaos.be
Was ook aan het wachten op de N311. Maar nu ik dit zie :D...

De enige vraag waar ik momenteel met zit is wat de prijs zal zijn. Ik wil er nu niet echt "te veel" aan uitgeven.

Verwijderd

Hopelijk dat de abo prijzen van de gsm/game content/...providers dan niet de gebruiksmogelijkheden te veel beperken. Als je, bij wijze van spreken, telkens moet betalen om wat foto's, video, games,... te versturen/gebruiken. Of alleen maar DRM muziek kan afspelen,...

• TYNOz
http://www.microsoft.com/windowsxp/umpc/hardware.mspx

officiele site ^^

en nummertje 3 online:
http://www.origamiproject.com/3/

En ze worden gemaakt door Samsung en Asus!

• anandus
  • Niet online
Price? “Under a $1,000.”
Hmmz.. Hij moet natuurlijk niet te duur worden :/

Oeh, officiële site :9

Maar ze worden dus door aparte leveranciers gemaakt? Dat is wel fijn, verschillen in kwaliteit, verschillen in prijs.

Wordt dit dan uiteindelijk de breakthrough voor tablet-PC's? :)

[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 09-03-2006 09:23 ]

Verwijderd

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:19:
[...]

Hmmz.. Hij moet natuurlijk niet te duur worden :/

Oeh, officiële site :9

Maar ze worden dus door aparte leveranciers gemaakt? Dat is wel fijn, verschillen in kwaliteit, verschillen in prijs.

Wordt dit dan uiteindelijk de breakthrough voor tablet-PC's? :)
Het blijkt maar weer, microsoft houdt zich bezig op de software gebied. Prima! Laat de hardware over aan de echte hardware-fabrikanten. Nu nog een schappelijk prijsje en dit wordt een groot succes. Geen PDA kan er tegen op :9

Het is wachten op wat samsung vandaag op cebit zal laten zien. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 09:29 ]

• TYNOz
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:25:
[...]

Het is wachten op wat samsung vandaag op cebit zal laten zien. :Y)
ga jij er ff heen ?? :P

Verwijderd

Als jij het betaalt graag :+ :Y)
Maar het zou me niet verbazen als in de loop van de dag meer info over de umpc's vrijkomt. Just search the web :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 10:41 ]

Verwijderd

Wie weet waar ik de specs kan vinden van dit toestel?
Heb hem chef al ingelicht :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:11:
Specs staan natuurlijk niet vast. Er zijn verschillende fabrikanten die umpc's in verschillende prijscategorieen uitbrengen. Er wordt gesproken van prijzen tussen de 600 en 1000 dollar.
Maar als ik webwereld moet geloven, dan hebben de eerste exemplaren een celeron processor, 500 mb geheugen en waarschijnlijk een hardeschijf. Maar meer weten we niet. Wel worden de umpc's in april gelanceerd. :Y)

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 14:38
Waarom heb ik het gevoel dat Intel en MS langs elkaar heen praten ? Ik zie die dingen van Samsung en Asus en denk MOA. En dan zie ik dat filmpje van Intel en denk : HEBBU !

Concurentie ?? Is mij niet duidelijk of deze dingen hetzelfde zijn.... :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:15:
Waarom heb ik het gevoel dat Intel en MS langs elkaar heen praten ? Ik zie die dingen van Samsung en Asus en denk MOA. En dan zie ik dat filmpje van Intel en denk : HEBBU !

Concurentie ?? Is mij niet duidelijk of deze dingen hetzelfde zijn.... :?
Het is toch overduidelijk dat intel de processor/chipset levert, samsung/andere fabrikanten doen de rest qua hardware en microsoft doet de software. Alleen heeft elk fabrikant zijn eigen modellen. IEder zijn eigen smaak ;)

Verwijderd

Wat ik me afvraag: kun je er mee bellen?

edit:
Waarschijnlijk niet; je connecties gebeuren o.a via bluetooth <> GSM indien je geen wifi verbinding hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:49 ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
Dit is echt iets wat ik ga kopen. Volgens mij is dit in bepaalde (veel) gevallen veel handiger dan een laptop. Ik klap mijn laptop niet zomaar even open in de trein. Laat staan in tram en metro. Dit ding pak je uit je zak/tas en is aan en weer uit in no-time, geen open geklap maar toch een vrij groot scherm en je kan hem gewoon in een hand vasthouden. En in huis gebruik je hem gewoon als universal remote voor je home theater, lichten etc.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

3 uur batterijtijd is natuurlijk niet echt heel handig :(

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Toetsenbord.

Hier een betere foto van de Samsumg. Je kan dus ook gewone in een normale XP omgeving werken. Ik vind die glimmende lijst dan weer iets minder eigenlijk.

Op Webwereld: "De softwaremaker produceert de apparaten niet zelf, zo bleek tijdens de presentatie op de Duitse technologiebeurs Cebit. Microsoft neemt daartoe drie bedrijven in de arm." De vraag is welke fabrikant is de derde.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:50 ]

• Nevie
Jazzper schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:28:
3 uur batterijtijd is natuurlijk niet echt heel handig :(
Dat is absoluut waar, maar de brandstofcel is al bijna 'klaar voor gebruik'.

Verwijderd

Nevie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:42:
[...]

Dat is absoluut waar, maar de brandstofcel is al bijna 'klaar voor gebruik'.
Heb liever een batterij. Maar idd batterijduur is niet lang, maar microsoft verwacht dan ook dat later dit jaar er umpc's verschijnen met veel langere batterijduur. En laten we niet vergeten dat Intel met een aparte platform bezig is voor de umpc's. Dit moet uiteindelijk veel zuinigere processoren opleveren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:39:
Toetsenbord.

Hier een betere foto van de Samsumg. Je kan dus ook gewone in een normale XP omgeving werken. Ik vind die glimmende lijst dan weer iets minder eigenlijk.

Op Webwereld: "De softwaremaker produceert de apparaten niet zelf, zo bleek tijdens de presentatie op de Duitse technologiebeurs Cebit. Microsoft neemt daartoe drie bedrijven in de arm." De vraag is welke fabrikant is de derde.
Nou nee. Er zijn verschillende fabrikanten bezig. Dus die conclusie van webwereld slaat nergens op.

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 14:38
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:18:
[...]
Het is toch overduidelijk dat intel de processor/chipset levert, samsung/andere fabrikanten doen de rest qua hardware en microsoft doet de software. Alleen heeft elk fabrikant zijn eigen modellen. IEder zijn eigen smaak ;)
Overduidelijk ? Heb je dat filmpje gezien van Intel ? daar ziet dat ding er toch heel anders uit. Of het moet een conceptueel model zijn geweest want ook de interface komt niet overheen met zoals MS het presenteert op de site.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:05:
[...]
Nou nee. Er zijn verschillende fabrikanten bezig. Dus die conclusie van webwereld slaat nergens op.
Het klopt toch wel: "Samsung Electronics Co. Ltd. (005930.KS: Quote, Profile, Research), Taiwan's Asustek Computer Inc. (2357.TW: Quote, Profile, Research) and China's second largest PC-maker, the Founder Group, are expected to release the first three ultra-mobile PCs".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:23:
[...]

Het klopt toch wel: "Samsung Electronics Co. Ltd. (005930.KS: Quote, Profile, Research), Taiwan's Asustek Computer Inc. (2357.TW: Quote, Profile, Research) and China's second largest PC-maker, the Founder Group, are expected to release the first three ultra-mobile PCs".
FIRST three umpc's. Zegt niets over het feit dat zij de enigen zijn. Er komen later meer fabrikanten bij.

Wat betreft de UMPC van intel. Dat is hetzelfde als origami.

http://umpc.com/product.aspx
Geloof je het nu wel? :)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tablet PC's :')

Zal wel een jaartje of 3 duren voordat er echt mee gewerkt kan worden.

Alors.

• pokkuhlag
  • Laatst online: 25-10 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:11:
Zoals te zien zijn er 3 UMPC's uit, Asus, Samsung en Founder. De specs van Asus en Samsung zijn grotendeels gelijk (misschien andere buttons, connectoren, dimensies en gewicht) dus hierbij de specs van Samsung Q1:

779g (1.7 pound) 9 x 5.5 x 1-inch (227.5 x 139.5 x 24.5-26.5 mm) mini-tablet with a 7-inch touchscreen LCD (800*480), Celeron M ULV processor 900 Mhz , 40GB drive, 512MB RAM, 802.11b/g, Bluetooth 2.0, GPS and DMB options. Prijs van 1000 euro verwacht in Engeland, dus ook voor Europa denk ik.

De Founder is qua hardware wel een beetje anders met een P-M ULV 1 GHz ipv Celeron M ULV 900 Mhz, maar daarbij moet je wel de ram verlagen van 512 mb naar 256 mb ram. Ook heeft de Founder een DVI uitgang, terwijl Samsung een D-sub uitgang heeft en Asus een hele aparte video uitgang (lijkt wel op een HDMI uitgang) zie deze link voor meer pics van asus en die rare video uitgang:
http://www.engadget.com/2...h-asus-and-founder-umpcs/

Deze info is geplukt van engadget.com, notebookreview.com en gizmodo.nl video.

Edit: prijs info is geplukt van:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4789496.stm

[ Voor 10% gewijzigd door pokkuhlag op 09-03-2006 22:26 ]

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 07:32
aranea schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:58:
Was ook aan het wachten op de N311. Maar nu ik dit zie :D...

De enige vraag waar ik momenteel met zit is wat de prijs zal zijn. Ik wil er nu niet echt "te veel" aan uitgeven.
ik ga toch maar voor de acer N311, volgens mij duurt het nog wel ff voor er een goede umpc op de markt is en wacht toch ook totdat windows vista er meteen op zit. Tegen die tijd verwacht ik ook dat de batterijtijd verruimd is ;)

Verder is hier nog een leuk filmpje van Otto Berkes, een van de bedenkers van origami/umpc
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=169962

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Banjy
Ondanks dat dit product mij in concept echt geweldig lijkt en precies perfect zou zijn voor mijn toepassingen. (met name school) Vrees ik dat het toch nog wel even gaat duren voordat ik besluit tot aanschaf. Grootste punten van bezwaar: Prijs en Batterijduur.

Halveer de prijs en verdubbel de batterijduur (dus rond de 4 uur) en ik sta voor aan in de rij :)

Echter denk ik dat dat nog wel tot minimaal deze kerst zal duren en waarschijnlijk nog veel langer...

only time will tell...

• TYNOz
Banjy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:24:

Halveer de prijs en verdubbel de batterijduur (dus rond de 4 uur) en ik sta voor aan in de rij :)

Echter denk ik dat dat nog wel tot minimaal deze kerst zal duren en waarschijnlijk nog veel langer...

only time will tell...
batterijduur hoef je niet te vergroten want die ligt standaard al rond de 4 uur!

maar je merkt het pas echt als je er 1 in je handen hebt!
dus laat je verrassen :P

• Nevie
Ik hoop dat ik me door sinterklaas/de kertman kan laten verrassen :9

• Vipertje
  • Nu online
ik heb gister tijdens de CeBit even met de enginering sample van Asus gespeeld. ik moet zeggen leuk speelgoed ik kon maar een minuutje kijken ofzo want toen werd ie alweer uit me handen getrokken, maar het ding stond bijna in de fik zo warm werd ie. nu is dit een sample dus dat zal wel opgelost worden in de final maargoed. verder woog het ding loei zwaar ik hoop niet dat dat het echte gewicht was want het viel me echt tegen. voor de rest draaid er gewoon winxp op en je kan er leuke dingen mee doen maar dat was al bekend :D

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Foto verslagje van de CeBIT:
(Excuses voor de brakke telefooncam kwaliteit)

UMPC van Samsung op de stand van Microsoft
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.foppen1/GoT/CeBIT2006/Thumb/005.jpg
*Clickque-baar

UMPC op de stand van Samsung
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.foppen1/GoT/CeBIT2006/Thumb/008.jpg
*Clickque-baar

Tevens nog wat folder materiaal:
(Zo'n 500 kb per stuk)
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De Origami is niet meer, lang leven de Ultra-Mobile PC! :)

De eerste apparaten komen in april op de markt.

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
-Blackbird- schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:58:
Tevens nog wat folder materiaal:
(Zo'n 500 kb per stuk)
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Mooie foldertjes! Echt jammer dat de batterijduur maar 3 uur is, want anders was het echt een mooi apparaatje geweest. Maar 3 uur is echt te weinig voor hem portable te maken....

• TYNOz
Kneep schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:44:
[...]
Mooie foldertjes! Echt jammer dat de batterijduur maar 3 uur is, want anders was het echt een mooi apparaatje geweest. Maar 3 uur is echt te weinig voor hem portable te maken....
laptop/notebook gaat ook rond de 2 a 3 uur mee en die nemen mensen ook portable mee :) !

• anandus
  • Niet online
Kneep schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:44:
[...]

Er staat wel "Standard 3-Cell Battery (3.5 Hr)".
Impliceert dat dat je misschien een betere batterij erin kan doen?

Want 3 uur is wel heel erg weinig. Mijn oude laptop deed ook maar 4 uurtjes ofzo, en dat merk je helaas echt wel :/

* anandus is overigens van mening dat het succes van de UMPC valt of staat bij de prijs.
Als het daadwerkelijk richting de €1000,- is dan kopen mensen liever een laptop (of kopen hem niet). Mocht het echter inderdaad meer richting €500,- zijn, dan staat het beestje een veel betere kans, en zijn mensen ook meer geneigd om het 'uit te proberen'.

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 15-03-2006 10:34 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste